Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh Marie: Můj vztah s rodiči je rok od roku horší

Už několik let žiji se svou rodinou, manželem a malou dcerou v zahraničí. Bylo to vždy přání mého táty, tak jsem poslechla. Jako ostatně vždycky. Táta je hrozně dominantní a máma není jiná, mé dětství nestálo za nic a ani nyní náš vzájemný vztah není dobrý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A83n52d17r64e15j 53B94o41n59d70y34s80z 6728360919686

Už to, že se do zahraničí odstěhovala na nátlak otce není normální.

+2/0
28.2.2018 13:00

J66a91n11a 16N37o24v29a94k64o16v68a 1899503750597

Ja kdyz mi nekdo ubira energii tak se s takovy i lidmi prestanu stykat je to jedina moznost, omezit na prani k vanocum narozeninam a svatku, jednou domroka navstivit na tri dny a tim to konci vase dcera to pochopi a mozna uz ted chape

Mozna by jste mela zajit na rodine konstalace a tam si v se vyresit ohledne rodiny

+1/0
28.2.2018 8:46

J97a82n18a 54N83o32v49a61k23o14v73a 1359593710257

A vase dcera ze se neuvidi s babickou a dedeckem, pro ni to bude i lepsi, jelikoz vidi jak vas deptaji a dcera je z toho nestastna a nema zdravi vztah s vasimi rodici a uvidite, ze vam to jednou bude vytytkat a rikat vam mami tak uz se jim postav a sama za nimi jezdit nebude

Mam kmaradku,a ta ma taky hroznou matku, otec je fajn, kdyz jede k rodicum tak taky nezustava s matkou v jedne mistnosti, jelikoz ji napada a hada se s ni a vymysli si, ze ji dcera rekla neco spatneho, pokazde prijede uplne hotova od nich

A jeji dcera tedy vnucka ta tam nejezdi, minimalne se s nima bavi a je na srane mamy, jelikoz vi jak je babicka na svoji dceru hnusna

Proste vykaslete se na svoje rodice a zacnete zit svuj zivot oni se nezmeni

+3/0
28.2.2018 8:43

J71a75n20a 26N18o64v18a72k61o68v32a 1219103980847

Rodice si nevybirame,

Me prijde cim hur se rodice k diteti chovaji, tim vice jsou na nich zavisle a chteji jejich lasku

Ja take mela dominant i matku, 8 let nemluveni s ni ji trochu zmenilo, ted si dava velky pozor co rika, aby pak pred sousedy nevypadala, ze se s ni dcera nebavi

Take jsem s ni prestala tak casto mluviit po telefonu, ona je v duchodu nema co delat a me vola, co delas, nic ja taky nic tak si se mnou povidej, 3 hodiny pomlouva vsechny pribuzne kazdy tyden, no tak po dvou letech mi dosla trpelivost a prestala jsem ji zvedat telefon a na sms at ji vezmu telefon tak ji pisu ze nemam cas a ona napise kdy ho budu mit tak ji napisu na velikonoce, proste me uz psychicky deptalo kazdy tyden telefonovani o nicem a tri hodiny poslouchani nesmyslu a poucovani

Takze mila pani poslete vase rodice do prcic a zacnete zit a uvidite jak se vam ulevi, omezte telefon na vanoce, narozeniny a svatek a zacnete zit svuj zivot oni se nezmeni a vam akorat budou deptat zivot

Ja kazdy tyden byla zdeptana kdy zase matka zavola a bude se mnou chtit mluvit

To same mate vy uz ted mate depku co zase bude

+1/0
28.2.2018 8:37

M14a90r83t21i36n 97Š64t81r18o45s 4269397860118

Vidím v tom trochu i stockholmský syndrom, což je smutné.

+3/0
27.2.2018 21:31

Z62u87z69a33n48a 43M91a78l33í67k93o89v20á 1559847607211

Teda vymyslet si takový překombinovaný příběh, to už skoro umění :-))))

+2/−1
27.2.2018 14:26

M49a62r38t98i82n51a 48S44e27d16l93i12c80k91á 5342305701972

To máte štěstí, že váš život je šťastný a jednoduchý. :-)

+5/0
27.2.2018 20:48

M79a62r86t60i64n91a 35S67e26d26l45i86c18k95á 5562345751762

Myslím, že narození vlasního dítěte je celkem běžný zlom, kdy se již předem problémový vztah dospělých s rodiči zhorší. Člověk si až s vlastním dítětem plně uvědomí bezdůvodnost některých pseudovýchovných zásahů od svých rodičů a hlavně zoufalou bezmocnost potomka, který to musí snášet. Nakonec je dítě tak zpracováno "do kuličky", že věří, že si všechno zasloužilo. Co si budeme nalhávat, dost rodičů se k dětem chová opravdu ohavně, ač je to někdy poměrně nenápadné. Může to znít krutě, ale zlé rodiče nemá nikdo v dospělosti povinnost milovat. Chovat se slušně, to ano, ale odsud posud.

+7/0
27.2.2018 10:54

R58a12d79e46k 30R88a31i37d96a 5767522749

Myslím, že většina z nás zažila nějaké nedobré chování z různých částí rodiny. Ja to vyřešil ukončením, nebo omezením komunikace, a spousta mých známých taktéž. Rodinu si prostě člověk nevybere, ale nikdo mi nebude nutit se s takovými lidmi stýkat.

+8/0
27.2.2018 9:23

P69e68t49r56a 15N97o34v87á97k46o73v24á 7348316974398

Kdyz ctu ty nazory, tak bych rekla, ze tri ctvrtiny lidi tady vubec nevi, o cem je rec, ale honi si ego na tom, ze si mysli, ze tohle znaji a taky to zvladli. A pak tu blaboli a hraji si na hrdiny.

+7/0
27.2.2018 7:28

K97a97r55e55l 25P57i71v68r28n43e41c 4973399378930

tohle platí na úplně všechny internetové diskuze

+2/0
27.2.2018 13:07

M58i24c50h56a76l 47T60u90r58e98c87e78k 6213389646211

Jak se nuti nekoho vystehovat do zahranici, notabene manzela, ktery s temi rodici nema nic spolecneho.8-o

+11/0
26.2.2018 22:38

P98a89v90l38a 98K31v95a59p21i96l80o38v70á 7659358584697

Tak já poprvé věřím, že příběh není vymyšlenej. Takovou blbost a slátaninu by snad nikdo vymyslet nemohl.;-D Vždyť to nemá hlavu ani patu.

+6/−2
26.2.2018 20:51

V51l24a98d83i74m31í91r 47V17í95t56e37k 4782598398627

Po opětovném přečtení jediné: Obdiv manželovi a rodičům. To musí být peklo.

+1/−10
26.2.2018 20:45
Foto

J31i42ř18í 47T97ř94e37s28o89h44l79a66v31ý 7290920720

ja doma lezim v depresich a muj manzel jde proste do prace, tohle me fakt dostalo. Ze ma doma zenu, co nic nedela a male dite je prece jasny impulz k tomu, dat vypoved a starat se o psychiku domacnosti, ucty bude platit nekod jinej..

+5/−12
26.2.2018 16:47

M38i18c68h23a64e37l33a 67K98ř90í90ž34o49v32á 1427461505751

No, já bych třeba v této konkrétní situaci ocenila, kdyby si manžel vzal na pár dnů dovolenou a dostal mě k doktorovi, aby se zjistilo, co je vlastně špatně.

+16/0
26.2.2018 16:57

K49a32r27e21l 70M56o86r80a92v39e51c 3341256878131

Za dlouhou dobu mého manželství jsem tuto situaci zažil. Pokud si myslíte že reálná diagnoza se vyřeší za PÁR dnů, tak bych nerad ranil váš optimismus. Je to běh na dlouhou trať a upřímně se sám divím, že jsem to nevzdal. Naštěstí to dobře dopadlo. Těch pár dní je opravdu mimo realitu a navíc často může situaci zhoršit. Zvlášť pokud jsou v rodině děti (můj případ) je zachování rodinného standardu a jistoty zázemí absolutně nezbytné.

+4/0
26.2.2018 19:15

M82i97c70h89a26e96l92a 18K49ř47í17ž13o12v78á 1677121425261

Jasně že PÁR dnů je v případě depresí kapka v moři, ale rozhodně by to pomohlo aspoň v tom, že by manžel zjistil jak moc špatně na tom ta žena je. A jak už jsem napsala, spíš by ji přemluvil a podpořil v návštěvě u psychologa/psychiatra.

Jen mi není jasné, v čem by pár dní doma mohlo situaci zhoršit.

+7/0
26.2.2018 19:58

V54l79a69d54i27m46í22r 35V83í44t93e26k 4742748138307

On manžel ví asi docela přesně, jak na tom ta žena je.

0/−5
26.2.2018 20:46

M65i34c71h55a33e78l55a 23K77ř72í63ž52o83v12á 1357371195181

Stále probíráme článek, a pokud je pravda, že se manžel přišel domů jen vyspat, tak o tom dost pochybuju.

+5/0
26.2.2018 23:00

K69a18r43e37l 80M33o77r90a22v58e24c 3321726418101

Jenže článek je skutečný asi jako film Ponorka U571. Také podle skutečné události. Prostě pokud redaktor něco napíše nemusí to být pravda a pokud to tvrdí "ublížená" strana pravděpodobnost se ještě snižuje. Příběhy jsou jednostranné a podobně jako v realitě bez možnosti vyjádření (také vymyšlené) protistrany.

+1/−1
27.2.2018 7:35

K81a22r43e40l 85M91o75r33a55v76e53c 3811686508811

Z pohledu toho mužského budižkničemu třeba v tom, že chlap vnímá bezmoc hůře, než třeba odreagování prací s cílem zajistit zázemí. S člověkem v takových stavech je mnohem těžší toto překonat. Naprosto každá dobře míněná, pomoc, rada, povzbuzení má nulový, nebo zcela opačný dopad. U muže toto spíše vede k tomu zabalit to a nenechat se do toho vtáhnout také. Jak jsem psal výše, chce to hodně času a pomalu postupovat. To je právě to, že předpokládáte, že člověk o takovou podporu stojí. je to logické a racionální, ale pokud takový stav nastane racionalitu tam opravdu nehledejte.

+1/0
27.2.2018 7:40

M19i65c17h66a15e93l86a 38K52ř47í77ž42o65v95á 1977541105321

Jasně, nejspíš je článek vymyšlený, přesto reaguju alespoň na hypotetickou situaci. A samozřejmě, že v takovéto situaci uslyšíme jen jednu stranu, obvykle tu ublíženou.

Popravdě nevím, jestli předpokládám, že nemocný člověk stojí o podporu nebo ne, spíš ne. Ale vím, že bych se nejspíš dost bála, že by žena v depresi klidně mohla ublížit miminu, i když třeba jen tím, že nebude schopná vstát a dát mu najíst.

Prostě si myslím, že když nejsem doma, tak vůbec nevím, co se tam celý den děje a jak to vypadá. Takže těch pár dnů jsem navrhovala především na posouzení situace.

Psychické nemoci jsou podle mě jedny z nejhorších. Není nic vidět a tím pádem nikdy nevíte, jak moc špatně na tom ten člověk je. A ještě ke všemu je obvykle ti nejbližší bagatelizují. A právě to povzbuzení a rady (jak píšete vy) mohou působit jako bagatelizování, proto je nejspíš dost často účinek opačný...

Mohu jen říct, že vás obdivuju, že jste takovou zkoušku s manželkou přestál :-)

+3/0
27.2.2018 8:56

M52a12r88t90i96n32a 25S93e83d86l60i37c50k18á 5492405491582

Tak snad vás deprese nikdy nepotká, protože to je opravdu hnus, kterému se každý člověk rád vyhne.

+5/0
27.2.2018 11:09

K25a16r36e15l 94M82o89r91a17v58e19c 3371576318521

Ještě tu o Budulínkovi. Když už si v redakci vymýšlíte příběh (věřím, že to může být sranda), tak do článku dávejte alespoň něco trochu reálného, nebo ještě lépe dejte ho někomu přečíst napřed. Tak nejprve je vhodné uvádět přesná období, ne NĚKOLIK let ale kolik. Proto čekejte, že se někdo zeptá proč paní pracující v cizině píše na české weby a ne na "domácí"? Proč jsou oba rodiče dominantní (je velmi nepravděpodobné, že by spolu ještě byli)? Pro se nepíše když manžel sledoval pouze práci, že se také nerozvedli, takže stěhování s dítětem za prací, kterou nemám jistou. Šance tu je ale dohromady řetěz povoluje. proč si stěžovat na návštěvy když jsou tu rodiče na PÁR dní? Chyba v plánování? Proč je takový problém snažit se o babičkovský/dědečkovský vliv na PÁR dní v roce? Asi si hodně mailují. A co vyjde vždy chudinka, co by se měla poradit s odborníkem...

+3/−10
26.2.2018 15:07

K59a26r47e91l 27V68a83c50h21u20t 9983772259953

Marie píše, že měla depresi i z manžela, který se prý po porodu jen přišel z práce domů vyspat. Njn.. :-( - Co k tomu říct? Tak holka, pamatuju si, jak jsme byli z naší dcerky nevyspalí doma nejen my dva, ale dokonce čtyři dospělí (vč. tchána a tchýně), a to proto, že naše malá v noci nespala, anžto měla převrácený režim...

Pro mne pak byl pobyt doma utrpením, v noci jsem se pořádně nevyspal, držel jsem dceru v náručí a při tom podřimoval, pak jsem ji jako štafetu předal dalšímu členu domácnosti a tak furt dokola - takže spánek to byl prachmizerný...

Když se člověk doma se nevyspí - ale pak má v práci podávat nějaký výkon (?!) a neudělat nějakou fatální chybu, je to velmi vysilující i pro chlapa. Když tedy chlap usne, sotva přijde domů, když se snaží využít každou chvilku a ukrást si trochu spánku, může to mít svůj důvod. ;-)

Trvalo to půl roku a my jsme všichni čtyři dospělí chodili i vypadali jako mátohy - pak naštěstí náhle přišla změna a naše malá začala konečně v noci spát. ;-) R^ V

Takže deprese? A nebyla to jen pouhá únava z náročné péče o mrňouska?

+8/−11
26.2.2018 14:56

Z69u92z35a56n49a 39J93u95r46k17o15v10á 5151257655839

trošku projekce...

+3/0
26.2.2018 16:47

B56a39r39b84o90r90a 11J47a31n89e41č64k25o94v94á 9154742941

typicka narcisticka manipulace ze strany rodicu, genialni v tom, ze dceru nejdriv rozlozi, a pak to pouzijou proti ni - typicky takove to "ty jsi moc slaba, ty nic nevydrzis, ty nepoznas srandu". Od takovych lidi pryc. Nicmene pani by se mela primarne soutsredit na svoje mnazlestvi, nez na vztah s rodici, to by se mozna jeste dalo zachranit, pokud se mu zacne venovat. Terapie se da jen doporucit, ale ne proto ze by pani byla nejak vadna, ale proto, ze rodice ji proste radne "nalozili", a potrebuje si to sama urovnat, nejlepe se s nimi nejakou dobu nevidat, najit vlastni pudu pod nohama a dat do poradku vlastni rodinu. Pak muze resit naroky rodicu - a nebo taky ne.

+29/0
26.2.2018 12:28

L47e65n83k79a 17P91o57k63o79r40n86a 7264633683831

Ano. Rodice vypustit a zacit si uzivat deti a manzela. Vsechno, co ji zpusobuje deprese musi vynechat.

+3/0
27.2.2018 9:27

M36a62r69t48i40n15a 77S90e86d34l59i96c38k79á 5502215981352

Je-li to reaktivní deprese kvůli uvědomění si patologického přístupu vlastních rodičů, tak je taky nutné si to svým způsobem "odtruchlit".

+1/0
27.2.2018 11:05

M19a76r98k98é75t32a 46V36í36t21o70v60á 4158350715806

Deprese jsou zlá věc, ovšem zde mám pocit, že nejde o deprese, ale o nevyzrálou osobu, která vždy hledala a hledá chyby jen u jiných, nikdy sama u sebe, a když už žádnou chybu najít nejde, tak alespoň zveličí a do obřích rozměrů nafoukne jakýkoli pseudoproblém.

+7/−18
26.2.2018 11:56

V87l41a35d66i44m89í68r 74V96í55t56e93k 4292828388287

Tak nějak to evidentně bude.

Ono i to, že manžel je stále v práci nemusí být jen honbou za penězi, ale prostým strachem z kriminálu.:-P

+2/−8
26.2.2018 11:58

M86a90r53t90i83n36a 86S47e11d13l77i65c30k36á 5292335351572

Narcistická manipulace ze strany rodičů se zákonitě musí na dětech podepsat. Teprve v dospělosti člověk život převezme do vlastních rukou a má šanci si vše uvědomit a z patologického vlivu rodičů se vymanit - ne každý zvládne to uvědomění a pokud ano, ne vždy zvládně to vymanění. Obojí má logicky za následek vznik depresí, protože člověk na natvrdo nucen si přiznat, že ho rodiče neměli rádi. Nebo sice měli rádi, ale občas, trošku, za odměnu...

+1/−1
27.2.2018 11:02

M91a18r85k41é89t29a 17V34í12t30o74v52á 4168530815516

Paní Sedlická, už dlouho se Vás chci zeptat, co máte pořád s tím narcisismem? Skoro mi to až připomíná mé zkoušky z výběrové psychologie všeho druhu, kdy šlo všechno svést na "náročnou životní situaci" a hned byla jednička:-).

0/0
28.2.2018 14:11

B72a24r81b80o95r60a 54J86a65n40e21č12k54o69v36á 9324682711

V tomhle konkretni pripade z rodicu narcisticka pirucha primo strika, z cele te situace, je to uplne modelovy pripad. Ackoli souhlasim, ze se to oznaceni casto naduziva a pouziva spatne.

0/0
2.3.2018 17:56

V90l29a41d54i10m34í82r 59V34í65t72e57k 4962348828787

Jó, kdyby se tak mohla vyjádřit druhá strana(i když věřím, že ta by to kvůli dceři nerozmazávala), to by pak možná zastánci paní Marie "mrkali na drát" a mínusů by možná rapidně ubylo. Soudit někoho, když znám vyjádření pouze jedné strany je jaksi nefér.

+2/−8
26.2.2018 11:52

Z62u14z51a53n60a 40B63e98n75d58o17v14á 2796412923518

No, jenže abyste se dobral pravdy, musel byste tam být u toho, a vidět to "zvenku" , pak by to mohlo být jakž takž objektivní.

Druhá strana může uvést, že jsou chudáci a dcera je strašná fňukna, ale je to zase jen subjektivní pohled na věc a víte houby, kdo má pravdu.

+15/0
26.2.2018 13:03
Foto

J83i44ř61í 62T19ř28e23s56o96h46l36a87v24ý 7180430850

Tak fnukna je, o tom snad nikdo nepochybuje

+2/−9
26.2.2018 16:50

M28a74r17i31e 80C24h20m59e65l42a78ř50o26v77á 8785916727309

Dcera by se měla jít léčit. Věřím že po vyléčení(?) se dá dost věcí vyřešit. Pozvat si rodiče a pozvat ještě další návštěvu, odjet bez rozloučení, to chodili po špičkách aby rodiče nevzbudili? Mně připadne že dcera jim dělá naschvál a pak se diví. Znám pár těchto "fackovacích" žen a řeknu vám že v padesáti jsou z nich baby plné jedu a na nikom nenechají niť suchou.

+4/−24
26.2.2018 10:56

V72l61a71d30i68m44í90r 94K56r23y14c74h83t66á25l31e84k 4142349717702

S tímhle přístupem se budou divit rodiče, jen to ještě neví. To bude breku a výčitek, že si tohle nezasloužili (z jejich strany), až dcerce dojde trpělivost.

+8/0
26.2.2018 11:54

J69i34t12k95a 75P48a71v39l28í66č43k25o93v45á 6806236976167

Já se na návštěvu vždy dopředu ohlásím, ale stalo se mi několikrát, že jsme tam přijeli a najednou se tam objevila jiná (neohlášená) návštěva. Nebo tam přišla sousedka a nějakou dobu se zdržela. To jsem se měla nafouknout, že se nevěnuje jenom nám? No tak jsme se chvíli bavili společně.

+9/0
26.2.2018 12:32

S72i40l84v67i95e 54B89r58e22č35k94o91v74á 4678106595134

No tak to mě jako naschvál tedy nepřijde, je z toho pouze vidět, že se dcera už bojí cokoli udělat, protože si to stejně vždycky odskáče. Prostě všechno, co udělá, je špatně. Určitě by jí pomohla terapie, a ty rodiče bych opravdu omezila - i když vím, jak moc je to těžké. Ale ono někdy stačí si uvědomit, jak špatně se cítí pokaždé, když s ními stráví byť i krátký čas...

+12/0
26.2.2018 15:30

M37a69r34t92i94n 29Š64i37m56e70k 4580894318435

"Nemohla jsem ani vstát, přestala jsem mluvit. A manžel šel prostě do práce, přišel domů až večer, jen se vyspat."

Vážená Marie, ono to totiž jinak nefunguje. Někdo musí do práce, aby z čelo bylo platit účty. Pokud není manžel zaměstnán někde ve státní sféře, nebo pod ochranou dobrých odborů, tak zkrátka musí do práce chtě nechtě. To že večer odpadne vyčerpán raději nekomentuji

+12/−24
26.2.2018 10:20

Š17á86r97k60a 41K84o12l37á57č15k27o36v45á 8436363919

Hm, spatny otec a spatny manzel. Sama si to vybira a je k tem problematickym vztahum predurcena. S hodnym by ani byt neumela

+4/−5
26.2.2018 10:05

V74l24a43d42i53m53í73r 22V76í20t29e39k 4492828418677

Ona totiž dost možná s hodným je, normální by ji asi propleskl...

+1/−11
26.2.2018 11:55

K89a91t86e14ř75i16n68a 73S10e98d21l28á75č67k82o30v10á 3633958436550

No...z mého pohledu nefunkční rodina, ve které vyrůstala dcera, která získala špatné vzorce. Není normální, aby se někdo "skládal" ze zcela triviálních věcí či situací, stejně jako není normální výchova pomocí fackování, podobně jako snaha se "vetřít" rodičům do přízně. Podobně jako není úplně normální - mám-li na návštěvě rodiče, pozvat si jinou návštěvu a divit se, že to rodičům vadí.

Paní by měla navštívit odborníka, který by jí pomohl uvědomit si vlastní hodnotu, naučil ji řešit naprosto banální spory či situace, pomohl by jí komunikovat vůči rodičům. Ani jedna strana není nornální, tak naráží na své chyby.

Paní nevyůstala v láskyplné rodině a proto se plácá sama v sobě. Hroutí se a skládá....

+30/−1
26.2.2018 9:59

Š88á88r63k23a 84K82o30l64á71č87k74o73v58á 8466533569

Ano. Vyrustala v nelasce a tak neumi mit rada sama sebe a vazit si sebe, nezna svou hodnotu, nema sebevedomi, neumi byt sama se sebou v harmonii a na to se to pak vse nabaluje. Vybira si spatne partnery a neumi resit problemy v mezilidskych vztazich.

+17/0
26.2.2018 10:18

M31a25r67t55i69n41a 53S41e54d46l19i37c98k39á 5842865961222

Učebnicový příklad narcistické poruchy osobnosti, kterou rodiče zákonitě převedli na dceru. Byla psychicky (nejspíš i fyzicky) týraná a nyní se "probouzí do reality". Může to být hodně bolestivý proces.

+1/0
27.2.2018 11:14

M11i12l32e90n90a 33K48l19o38u21č46k53o27v31á 2396730786472

Anketa je taková pěkně vyrovnaná.;-D

+6/0
26.2.2018 9:06

M37a87r85c56e44l32a 68K48o73u91ř65i42l12o86v76á 3451441503335

Takové trošku zmatené. Nepřipadá mně normalní chování ani rodičů ani dcery.

+18/−3
26.2.2018 7:02