Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mrzí mě, že jsme smrti Filipa nedokázali zabránit, vyčítá si Janečková

Před čtyřmi roky přišla o synovce, když si tehdy čtrnáctiletý Filip kvůli negativním reakcím na svou homosexualitu vzal život. Televizní moderátorka Ester Janečková na jeho přání začala veřejně mluvit o problémech gayů a leseb a taky pro ně založila poradnu. „Filipovi už nepomůžeme, ale jiným snad ano,“ věří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L69e41n65k96a 58P47o90k69o59r56n38a 4575853818747

Nemuzete se nikdy jako rodic smirit s myslenkou, ze jste byl pomyslne od sveho ditete tak daleko, ze neprislo pod vasi ochranu. Rodic prece tak mlade dite chranit ma. Musi to byt strasne a bolave. Co se tam muselo stat, ze nenasli reseni a cestu.

0/0
15.2.2018 17:50

K82a10r70e65l 67D52r51d50a 6644482867

A tohle smazání mě fakt mrzí, to mi přijde jako zcela zásadní téma diskuse, pokud řešíme LGBT v Katolické církvi. Aktuálně jde o kritiku Dominika Duky a jde spor spojený přímo s Filipem přes Hnutí Logos. A opět mimo téma diskuse?

Na odkazu níže je hezky popsán konflikt Hnutí Logos (sestra Ester Janečkové a dnes rodiče Filipa) a LGBT vs. Duka. Šlo o požadavek katolické bohoslužby při Prague Pride a její zamítnutí. Dle Duky nejsou členové Logos a LGBT žádnou uzavřenou komunitou, aby nemohli za dodržení křesťanské etiky navštívit libovolnou bohoslužbu a musela být pro ně sloužena speciální bohoslužba.

Katolickou církev v nedávné minulosti rozložily případy zneužívání dětí. Vše je navázáno na homosexualitu s důrazným sklonem k dospívajícím chlapcům, efebofilii a pedofilii. Celý problém je proto užíván k vážnému poškození Katolické církve ze strany všech možných ateistů, a to včetně hnutí LGBT.

Proti tomu jde snaha Katolickou církev očistit a pojem "homosexualita" udržet propříště v komunitě křesťanů na indexu zakázaných slov.

Do toho přijdou katolíci podporující LGBT s Ester Janečkovou a řeší, že "homosexualitu" právě nyní nechce Katolická církev akceptovat? Mám pocit, že se tady vytrhává s kontextu jediné téma a záměrně se zamlčují zřetelné souvislosti. Resp. při prosazování zájmů LGBT se hojně užívá demagogie. Přijde mi, že zde máme jen další příklad. Rv;-)

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/v-katolicke-cirkvi-panuje-vuci-lgbt-hysterie-rika-knez-ktereho-stal-coming-out_1708181100_dp

0/0
15.2.2018 6:37

K65a60r89e65l 39D70r74d87a 6724982497

Tak jsem zapadl do debaty s katolíky. Prý tomu vůbec nerozumím. Duka nosí hnědou košili a homosexualita se zneužíváním dětí přímo nesouvisí. Zcela bezdůvodně se likvidují duchovní, kteří přiznají svoji homosexualitu. Pokud by Duka odešel, byl by to přínos pro církev. Připadal jsem si jak mezi voliči Drahoše. Podobnost čistě náhodná, když si rudý Zeman dopisuje s Vatikánem. ;-)

0/0
17.2.2018 9:18

K15a57r94e83l 28D83r59d72a 6584162297

Tak to tady pročistila cenzura tradičně v iDNES nakloněná propagaci LGBT. Rv:-P

Mám pryč dlouhý text o Oto Ornestovi, řediteli Městských divadel pražských 1950-1972, otec Ester Janečkové, který zosobňuje zlatou éru českého divadla a také nadšeného budování komunistického režimu. Sny téhle generace se rozplynuly 1968, pak následovaly vyhazovy, emigrace, StB a rozčarování z komunistické totality.

Pokud je česká společnost nekulturní, xenofobní a rasistická, může za to komunistický experiment a 40 let rudé nekulturnosti. Na počátku byly ideály o vytvoření nové společnosti. Nemyslím si, že je rodina Ester mimo téma článku, pokud dnes Ester údajně řeší "současnou" homofobii a xenofobii. ;-)

(Mimo téma článku je ovšem reklama iDNES na MINI, co tady zase bliká, rve oči a znechucuje čtení textu. U mě vzbuzuje hroznou sprostotu. Takhle nového nexenofobního člověka soudruzi z iDNES nestvoříme. Doufám, že si to na ÚV zodpovíte.) Rv:-P

0/0
15.2.2018 6:01

K42a21r78e44l 85D94r24d27a 6894242417

Možná tady ten příspěvek je, napadá mě, že mi to smazala cenzura a já to přepisoval, tak se asi pletu a ten novější text tady zůstal.

0/0
15.2.2018 6:05

K20a59r35e18l 69D89r98d85a 6204922127

Pak mám asi smazanou úvahu o Zdeňku Troškovi, který má být gay, tak jsem potlačování nekulturnosti a xenofobie v české společnosti dal do souvislosti s Kameňáky, Babovřesky a podporu Miloše Zemana při volbě prezidenta. Rv:-P

Mimo téma článku ve prospěch LGBT... Rv

0/0
15.2.2018 6:11
Foto

J82a59n 65C18i71b67u32l66k15a 9742378580419

Prostě to nedělejte na veřejnosti, které to většinově vadí, respektujte to a užívejte si doma a v klubech toho, že je to legální. Proboha, proč chcete víc než toleranci? Pak jsou z toho neštěstí a doslova si to děláte sami. A kdo dneska řeší mladého, zdravého, bílého heterosexuálního může? Jestli je LGBT také tak úžasně normální, proč se to furt řeší!?

+3/−2
14.2.2018 12:55
Foto

B56r54o59n36i87s92l57a80v 59G89a26b84r34y92š 2742889811

Můžu mluvit akorát za sebe. Co je špatně na tom, když se na veřejnosti s partnerem budu chovat jako heterosexuální páry?

+1/−1
14.2.2018 13:56

K59a29r18e49l 18D94r83d30a 6864522587

Záleží na situaci. Pokud lze čekat, že tím vzbudíte veřejné pohoršení, bude vás ze zákona řešit policie. Pokud budete provokovat jasné homofoby, seřežou vás a ošetření půjde i z mé kapsy. Pokud z toho bude rvačka, žádáte aby si pro vaší ochranu někdo pálil prsty. Hodnotil bych to jako provokaci a čiré sobectví.

Veřejné pohoršení jsme tady ještě neměli. Morálka v praxi. Většina lidí určuje co je a není pohoršením na veřejnosti. Deklarujete 4% menšinu. 96% lidí můžete pohoršit svým chováním a policie vás musí řešit. Tolik zákon. Tuším, že stačí 3 lidé, co zavolají na 158. ;-)

+1/−2
14.2.2018 14:47
Foto

M66i57r36o45s31l75a76v 22D45v48o59ř32á10k 4532116109749

Ty s partnerem jsi heterosexuální pár, že chceš mít stejný pohled na Tebe ?? Dlouho jsem zde takové hlouposti s chutí nezasmál.

0/−3
14.2.2018 15:23

L90e86n43k39a 90J25a91c76k38o32v17á 5457638513672

No nevím, já bych raději na veřejnosti potkala a pohlédla na pana Gabryše s přítelem než například na Vás s přítelkyní/manželkou. Ale zase tak k smíchu mi to nepřipadá tedy.

0/0
14.2.2018 18:48
Foto

B16r15o32n91i42s88l49a12v 26G97a76b46r21y69š 2852499641

Už ses uzdravil?

0/0
14.2.2018 22:07

K92a82m54i94l 64S24c37h65w20a52g53e46r 3543156985836

? jako co nemají dělat na veřejnosti

0/0
18.2.2018 2:32

T17o63m92á48š 78K18u42č12e46r41a 8234925485556

Pro ně je nejtěžší, že nemůžou mluvit o tom, že včera byli v kině s partnerem, že se nemohou vést za ruku, protože jsou pod kontrolou, stále je někdo pozoruje a soudí

Když půjde po ulici někdo bez nohy, někdo se zohyzděnou tváří,.... atd. Také je bude někdo pozorovat. To tak zkrátka je, že když je něco výjimečné, tak to budí pozornost.

+1/−1
14.2.2018 10:37

P65a68v45e67l 80K70r67a22l 4208499189642

Kluka je určitě škoda, ale zřejmě měl nevyzrálou osobnost, kdyby si nevzal život kvůli homosexualitě, vzal by si ho z jiného důvodu. Takový problém se velmi obtížně řeší, protože nikoho v tu chvíli nenapadne, že zrovna on se něčím trápí, no a pokud ano, tak že by to řešil tímto způsobem. Někteří lidé jsou holt citliví víc, než je zdravé.

Navíc, v dnešní době mají homosexuálové práva jako nikdy v minulosti. A myslím si, že v budoucnu bude jejich postavení pro ně příznivější.

0/−1
14.2.2018 10:15

J75a78n 96J57u78r53n70í46č36e61k 7327550254244

Ve čtrnácti letech má málokdo vyzrálou osobnost.

0/0
18.2.2018 17:17

J74a22n 92Č28e81k24a72l 7719965874774

Chápu touhu po možnosti o tom veřejně mluvit atd., a že si to dotyčný nevybral, že to není jak volba oblečení, ale chápejme také, že pro heterosexuálního člověka je představa intimností se stejným pohlavím odpuzující. Já osobně si třeba nedokážu vůbec představit, že bych si s jiným mužem víc než jen podal ruku či poplácal po rameni, aniž by mi to zvedalo kufr.

A taková bude, tipuji, reakce většiny heterosexuálů, zejména v případě představy dvou mužů (co si budeme nalhávat, představa dvou lesbiček asi žádného muže nepohorší).

+1/0
14.2.2018 10:13
Foto

B18r46o28n23i49s50l81a98v 69G53a65b33r49y83š 2432489761

Plus máte za to, jak k tomu přistupujete. :-)

Ale stejně mě zajímá, proč si heterosexuálové představují dva muže v intimních chvílích. Prostě se dozvíte, že je někdo gay a jede se dál. Nač se nad tím zbytečně zdržovat a pitvat se v tom, kdo dělá co, jak to funguje a tak dále? Já taky u heterosexuálů nezjišťuju, kdo je podpantoflák. :-)

Podle mě homosexualita není nic nového, proto mě překvapuje, jak jsou lidí překvapení a chtějí vědět detaily... ;-D

0/−3
14.2.2018 10:37

J18a39n 16Č23e22k65a55l 7929105274304

Samozřejmě, že to není nic nového, existují zmínky už někde ve starém Řecku.

Co se týče toho "představování", tak ono to není jen o držení rukou, já osobně mám třeba zkušenost z Paříže, kde jsem už někdy před dvaceti lety takto narazil na dva obrovské dvoumetrové černochy (což ne věci samozřejmě nic nemění), vášnivě se líbající a osahávající na ulici, a sorry, bylo mi to fakt odporné...

0/0
14.2.2018 10:55
Foto

B35r49o13n16i10s68l11a44v 34G27a23b22r80y72š 2252549311

Na jednu stranu mi to přijde taky přehnané, ale pořád lepší milující se lidi než nějaké násilnosti. Ale o tom, že někteří heterosexuálové mají odvahu si to rozdat i na veřejnosti, se taky párkrát psalo. :-)

Občas vidím, že se někteří starší manželé taky drží za ruce. Jak jsem zvyklý na mladé páry a přijde mi fakt hezké, když vidím i starší lidi, jak držením za ruce ostatním ukazují, že k sobě patří. :-) A musím přiznat, že jim trochu závidím. Když se držím s partnerem za ruku já, tak někteří dost okatě čumí.

0/0
14.2.2018 12:03
Foto

M55i68r77o96s79l33a93v 87D57v70o94ř34á62k 4672556509649

Jenže manželství je základ rodina a rodina je základ státu!!!! Kdew patří ona skupina nemocných ??

+1/−2
14.2.2018 13:01
Foto

B77r43o13n62i26s49l24a41v 14G52a90b26r93y41š 2492499111

Přijď, až ti bude líp. ;-)

0/−3
14.2.2018 13:55

K71a53r58e52l 38D69r79d22a 6214212407

To je pořád dokola stejná demagogie.

Staří manželé, co se po letech milují navozují pocit naplněného života a vychovaných dětí. Dva kluci ve stejné situaci působí dojmem extravagance, recese a provokace.

Mohu to tolerovat, žaludek si mohu srovnat za rohem, nemusím čumět, ale nemám z toho žádný pozitivní pocit. Gayové jsou fakticky jen takový obtížný hmyz. ;-)

Pokud mi svoji sexualitu nenacpou až do talíře, tak je vnímám jako jakékoliv jiné lidi.

+2/−1
14.2.2018 13:14

L49e10n64k55a 65J40a18c47k20o27v92á 5527388823482

Ta poslední věta Vám nějak nekoresponduje se zbytkem příspěvku.

0/0
14.2.2018 18:49

K29a51r95e41l 76D62r83d22a 6654832957

? V čem? Nemám problém s LGBT při běžném jednání a společenských vztazích. Jakmile dojde na veřejnou ukázku intimity, tak mi to vadí. (Vlastně mi to vadí ve všech případech s výjimkou holek, které mě zajímají.)

Minule jel/a v tramvaji T, lidé si odsedali. Šminky, vyzývavé oblečení. Je to stejné jako s prostitucí. Slečna "v práci" v patřičných "montérkách" také může čekat leda tak zájem zákazníků a ne tolerantní přijetí okolí. Už vidím jak se na E55 stávkuje v mimi sukních proti xenofobii. ;-)

Napadá mě jiný příklad, v Písku byla jako servírka v restauraci slečna s vizáží kluka. Hosty to mátlo. Oslovovali ji v mužském rodě. Skládala se z toho, málem při obsluze brečela. Bylo vidět jak jí hosté mimoděk ubližují. Docela mi to zkazilo oběd. Hloupá situace. Myslím, že ji majitel rychle vyhodil. Už ji tam nepotkávám. Pro ní to musel být životní šok. Možná stačilo změnit účes víc na holku, změnit šaty, doplnit šperky.

Ale nikdo nedělal nic špatně a úmyslně a celé to bylo zralé na sebevraždu. Šok. ;-)

0/−1
15.2.2018 10:33
Foto

J16a35n 15C43i81b14u37l13k11a 9632518350709

Pozor SPIN! S barvou ven je součástí kampaně proti Dukovi a zde viz propírané vztahy se Zemanem. Nenávistná kampaň frčí dál a NIC jí není svaté.

0/−1
14.2.2018 10:07
Foto

J37a11n 41C12i90b53u60l15k24a 9542308590699

Tak obráceně: byla doba, kdy se o nějakých homo- tématech nemluvilo a neřešilo se to. Neříkám, že to nebylo, ale byla to věc soukromá a někdo prostě zůstal starým mládencem. "A nikdo se z toho vůbec nevěšel."

+1/−1
14.2.2018 8:11
Foto

B25r78o62n86i25s52l88a81v 43G12a21b14r83y20š 2482109781

Jenže tehdy se ukrývali. Mám dojem, že tenkrát neměli odvahu se vzít na ulici za ruce a projít se jako pár.

0/0
14.2.2018 8:35
Foto

M46i64r98o70s70l48a60v 52D20v74o39ř45á10k 4212596229329

Nemocní lidé se přece musí nějak léčit. Pokud jo to jen módní vlna tak potom není co řešit.

0/−5
14.2.2018 9:10
Foto

B43r22o34n47i76s36l82a80v 54G67a38b89r85y69š 2492669231

Tak se běžte léčit. :-)

+1/−1
14.2.2018 9:49
Foto

M75i82r94o69s53l17a24v 35D71v41o23ř51á97k 4112106539709

Bohužel chlapečku?? Já jsem oproti té skupince s homosexuální nemocí normální. Ty NE, že mne posíláš na léčbu !!!!

0/−4
14.2.2018 11:05
Foto

B87r14o86n53i98s87l72a87v 89G92a92b23r29y87š 2692949421

S těmito názory normální nejsi, chlapečku. :-)

Kdybych byl nemocný, můj lékař by mě informoval.

+2/−2
14.2.2018 12:04
Foto

M96i83r39o36s72l68a26v 33D51v63o50ř66á13k 4682376889429

Pokud se hlásíš k oné skupině lidí, tak normální nejsi.

+1/−2
14.2.2018 12:58
Foto

B97r61o62n35i31s83l17a96v 65G27a30b42r58y22š 2352809121

Vždyť píšu, že nejsi normální. :-)

+1/−2
14.2.2018 13:53
Foto

M68i13r69o41s60l40a28v 37D75v45o19ř46á32k 4892336859399

V hlavě to mám ne rozdíl oněch duševních ubožáků normální??;-D;-D;-D

+1/−3
14.2.2018 15:20

L55e70n43k79a 70J61a54c29k75o13v98á 5137198143382

Za lidi mnohem více mluví činy než to, s jakou sexuální orientací se narodili. Vaše příspěvky jsou toho krásným důkazem. Ale pokud Vám stačí to, že jste na ženy, abyste se choval nadřazeně, tak budiž. Já mám tedy vyšší cíle.

+2/0
14.2.2018 18:46
Foto

B41r31o66n67i85s71l66a10v 31G16a93b17r70y86š 2282949391

Jo, to vidím... ;-D

0/0
14.2.2018 21:54

K18a71r81e78l 20D68r87d41a 6174852417

Tak tady máme pokus o sestřelení Duky. Jsou za tím aktivisté kolem LGBT v Katolické církvi. Prý ostatní věřící pohoršuje, když si gayové při bohoslužbě vyjadřují vzájemnou lásku. Přitom věřící popouzí samotná láska ne homosexualita. ;-D

Komentář o LGBT v Katolické církvi v časopisu Protestant. ;-D

(To budou ti "problematičtí katolíci" s Ester, pro jistotu u protestantů.) ;-D

http://protestant.evangnet.cz/laska-neni-antipoliticka-sila

0/−2
14.2.2018 6:22
Foto

J63a25n 37C72i36b14u18l89k68a 9662278530839

Duka byl na odvolání, když vedl mravokárné monology v rádiu, to pražákům nevadilo. Nyní jsme svědky síly nedotknutelných, nikým nevolených NGO (pro Soroše zde netřeba chodit daleko, viz OSF jako podporovatele projektu S barvou ven).

0/0
14.2.2018 8:15
Foto

J14a43n 57C63i67b47u58l88k83a 9142728100429

Přesněji: financováno Norskými fondy přes Nadaci OSF Praha (proč je to vždycky tak "oklikou").

0/0
14.2.2018 8:23

R56a62d21m97i79l54a 64S79i68m66č90á65k44o43v81á 5205143705515

proč je to už čtvrtý den na titulní straně?? začíná to zavánět reklamou 8-o nezačíná teď Janečkové něco nového v televizi?

+1/0
14.2.2018 6:14
Foto

B53r37o93n16i34s40l76a49v 48G81a74b41r33y98š 2362719601

Babiš je na titulní stránce téměř každý den. To je nějaká reklama?

0/0
14.2.2018 8:34

Ř56e68h47o98ř 29V33l74a90s72á11k 2124244161736

Tolerance, tedy že v rámci mírového společenského soužití strpím i leccos, o čem si nic dobrého nemyslím, to mi celkem jde.

Problém je, že to většině z nich nestačí. A asi ani tomu Filipovi ne. Oni by chtěli uznání a úctu. A v tom si zase já násilí dělat nehodlám.

+3/−5
13.2.2018 17:33
Foto

B10r12o57n88i28s67l14a72v 49G76a24b41r85y91š 2592419451

Já taky strpím leccos. Ale ty tvoje vylhané nalejvárny taky překračují únosnou mez. Z toho důvodu nemám potřebu tvou osobu ctít, uznávat ani respektovat. Takže se tady budeme navzájem trpět a každý půjde po jiné straně ulice. O to ti jde? Nemůžeme spolu vycházet, jít po stejné straně ulice, pozdravit se a popřát si pěkný den?

+1/−2
13.2.2018 20:21

J20a58n 75J23e82n15i38c 1744824597484

Njn pozitivní diskriminace se většinové společnosti zajídá a nelze se divit, že se tomu brání. A je zcele jedno, jestli se jedná o rómy nebo homouše či barevné. Až se s tímto přestane, pak bude možné říct, že jsme bez předsudků, ale dokud budeme škatulkovat a místo rovnosti povyšovat minority nad majoritu, tak se nemůžeme divit reakci okolí.

Jinak bych paní Janečkové vzkázal, aby si zjistila, co je to sebereflexe a zkreslování informací. Dokonce se toho nevyvarovala ani v článku, kdy tvrdí, že homouši nenutí svoji sexualitu ostaním. No neviděl jsem moc odpornějších snímků než různá fota z tzv Pride Parade... A tihle lidé by rádi vychvávali děti? Tak to je opavdu vzor morálky... Ještě, že jsou ti heterouši soudnější a zodpovědnější vůči dětem...

+8/−5
13.2.2018 16:11
Foto

B14r47o45n67i67s66l33a96v 77G82a42b68r52y94š 2972329141

Ne.

+1/−3
13.2.2018 20:15

P90a88v97e23l 68M66a17l95e25č33e87k 5741824882911

Vrchol ubohosti - udělat si živnost z pasení se na lidských neštěstích. Toť stručný popis kariéry madam Janečkové. No a divte se sebevraždě jejího homo příbuzného - když žil v hrůze, že i jeho tahle kudlanka nábožná přivleče před televizní kamery.

+7/−5
13.2.2018 15:15

S31l22a10v71o76m95í28r 33B91e18n47e38š 6372257170704

Já si myslím, že k Filipově sebevraždě přispělo to, kolik pozornosti se homosexualitě věnuje ve sdělovacích prostředcích. Sice většinou je to prezentováno ve prospěch homosexuálů, ale i pozitivní pozornost je pozorností.

Takže částečnou vinu na tom mají i ti různí organizátoři všech těch různých pochodů Prahou apod.

+9/−5
13.2.2018 12:33

L86e16n16k70a 90J70a50c90k77o78v59á 5717518103182

Myslíte, že je pro člověka lepší vědět, že je na světě plno stejných lidí jako on, kteří si třeba prošli něčím podobným? Anebo si myslet, že jste na světě sám?

+1/−3
13.2.2018 17:33

K13a98r52e75l 30D82r97d59a 6374942707

Znám děti s křesťanských rodin a bývají dost často mimo realitu běžného života. Neznají šikanu, neznají nadávky, neznají xenofobii, neznají sex, neznají drogy... Podle mě je neskutečně těžké postavit slušně vychované děcko, navíc třeba věřící, do reality běžného života, třeba státní školy.

Odhaduji, že motiv Filipova jednání by mohl být zde. Obecně mezi českou mládeží bodují spíš děti zbohatlíků, co mají dost peněz a disponují amorálním jednáním. Na nějakou křesťanskou morálku se mezi adolescenty nehraje. Platí tady pravidla ulice, a tedy zkreslené a pokřivené morálky. Ostatně, naši společnost ovládá masová konzumní pakultura se všemi negativy.

Netuším, co hodlá Ester Janečková s tímto stavem věcí podnikat, ale o tom je česká xenofobie a netolerance, egoistický zaslepený konzum a prospěchářství plné odsudků bez ohledu na druhé.

Nějaký spor majorita vs. zájmy LGBT je jen zástupný problém. S kořeny xenofobie to nemá mnoho společného. Navíc zdejší hulváti z řad LGBT ukazují, že o žádnou toleranci tady nejde. Pouze se hraje o to, kdo koho bude urážet a vyčleňovat ze společnosti na zcela smyšleném problému. Fakticky je LGBT spolek jen duhová odnož rasistického celku.

Pokud je tedy událost s Filipem a řešení zaměřené na podporu LGBT jen velký omyl, co jiného by se mělo podnikat? Fakticky jsou dnes rodiče nuceni v zájmu svých dětí, své děti vychovat jako raubíře, hulváty, rasisty, homofoby, egoistickou verbež... a pak mohou v klidu usínat, že jejich děcka se v životě neztratí, zapadnou do současné společnosti, budou spokojeně žít a nenapadne je udělat to, co Filip. Pokud se tak chovat nebudou, riskují životy svých dětí. A teď Ester raď. ;-)

+8/−2
13.2.2018 12:30