Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zapomeňte na přísné diety, natrvalo tak nikdy nezhubnete, říká odbornice

Je to každý rok stejné, po Vánocích nám ukazuje ručička na váze o několik kilogramů více. Mnoho lidí se pak v lednu snaží zhubnout, ale často neví, jak na to. "Pokud chcete aby vaše zhubnutí bylo trvalé, nesmíte držet striktní diety," řekla v on-line rozhovoru se čtenáři nutriční specialistka Monika Bartolomějová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A22d80é53l22a 96D74o35č20k22a86l77o72v74á 3957395445244

Pořád jsem zastáncem jídelníčku na míru. Něco jiného je ženská v kanceláři s nadváhou 40kg a něco jiného je zdravotní sestra s nadváhou 10kg. Každý má jiné nároky na energii a pokud je někdo zvyklej jíst 5rohlíků k snídani a k obědu 10knedlíků se svíčkovou, těžko mu najednou dáte plátek žitnýho chleba se sýrem light. Tohle jsou diety fakt jen na shození 5kilo po svátcích. Jiné ambice by neměly mít.

0/0
6.1.2018 16:09
Foto

J48a21k85u64b 77S68o43b16o88t14k17a 6434758347606

Jsem zvědav na zveřejněné jídelníčky. Prostudoval jsem si nákupní seznam a na můj vkus je tam strašně málo masa, potažmo zdrojů bílkovin. Chápu že většina žen, pro které je to učeno asi nebude obdařena větším množstvím aktivní hmoty, ale...

To maso vypadá porce na každý den z toho je tak 25-30g, nějaký sýr a mléčné výrobky cca 6-10g. A co dál? V čem se nažene těch minimálně dalších 20g denně?

O/Z to samé. U mě by těch pár jablek a okurek bylo sotva na tři dny. 8-o

Docela se těším na recepty.

+1/0
5.1.2018 17:16

M86i23r45k93a 94H91á52j83k39o40v10á 3927930780970

Neznam člověka, který během svého života neřešil v nějakém období stravu.

Já osobně jsem dospěla k tomuto:

Nic si neodrikavat. Užit si jídlo he důležité. Ale: Jídla s mírou, i malý dezert muže byt. Malý je ale opravdu malý (tzn. Asi tak třetinu české porce;-), rozdělte se s kamarády). Hlavní je jist pravidelně, nevynechavat jídla, zdravé vydatne snídaně, lehké večeře, nejíst pokud možno po 7 hodině večer, pít vodu a neslazene bylinné čaje, pravidelně se hýbat a spát. Naučte se omezit cukr a sladké (a tím myslím nenahrazovat umělými nahrazkami) i méně solit, méně alkoholu. Jde o zvyk. Vykaslete se na různé hubnouci koktejly (zničí to zažívání a leze do peněz). Jist v klidu (ne před televizi, počítačem, novinami, atd.). Přestat tak až budete z 80 nasycení. Ještě byste si klidně dali, ale vyplatí se přestat a nedojidat se. Premyslejte, co jíte a přijdete na to, co asi tak změnit sami. Chovejte se k tělu zodpovědně a ono to půjde i bez drastických diet, které opravdu vedou akorát k problémům. A když už se jednou za čas zhřeší, tak si hlavně nic nevyčítat. Stalo se. Nikdo není dokonalý. Až se metabolismus nastartuje, prohřešky se ztratí ;-)

+5/0
5.1.2018 14:16

I21v10a 49K86r93i54š45t29o43f 9218200150170

Pane Nádvorníku, můžete sem dát odkaz na to, jak jste dole tvrdil, že brambory mají glykemický index brutálních 121 bodů. Brambory mají 87, někde psáno dokonce 50.

https://www.fitdieta.cz/glykemicky-index

0/0
5.1.2018 14:04

J70a28n 76N46á61d27v84o61r59n45í48k 7323958375567

Psal jsem o inzulinovém indexu. Vy fakt neumíte číst?

0/−3
5.1.2018 14:10

I33v77a 75K49r36i90š92t16o93f 9878390160510

Jasně, je třeba lidem rozdat nechutné potraviny a pak nastane přesně to, co je. Lidi s tím radši praští. Nemaštěná uvařená brambora obsahuje vlákninu, vitamíny atd. atd. Rýže je daleko horší.

0/0
5.1.2018 14:14

J92a11n 81N84á85d45v22o20r63n63í40k 7753928465607

Co je na rýži, luštěninách, zelenině či těstovinách nechutného je mi záhadou.

0/−2
5.1.2018 14:15

P64a11v64l97a 26H88r95a65d45i69l78o26v77a 3217821571314

To jste psal, ale v tom Vasem odkazu maji brambory GI 141, a ne 87 nebo 50 . Tak komu verit ?

+1/0
5.1.2018 14:14

J21a43n 67N58á62d62v45o60r24n45í69k 7233448725427

GI závisí i na zpracování (kaše, slupka atd)

0/−1
5.1.2018 14:16

I53v41a 51K92r33i41š88t62o96f 9458460240170

Ve vašem odkazu je brambora. Nic jiného tam nestojí. A pokud má vařená brambora 50, tak to je více než jasné. Syrovou ji nikdo nebude.

+3/0
5.1.2018 14:17

L28e44n98k80a 15P18o64k59o78r11n11a 7474293473121

Psal jste o GI.

+1/0
7.1.2018 22:34

L53i36n51d10a 96N45o71v45o68t88n33á 9891321800691

Všichni chtějí zhubnout ale když hledám parťáky na badminton tak mají všichni kupu výmluv ;-D

+3/0
5.1.2018 13:58

L23u26k47á37š 41M79a45r87e18d35a 6181824737398

Myslim, ze problem tlustych lidi neni to ze se prejidaji nebo se nehybou, to je jen dusledek neceho jineho. Nejakym zpusobem utikaji pred zivotem, rezignuji na zivot. A kdyz chce clovek zhubnout tak si to musi srovnat v hlave nejdriv.

+5/0
5.1.2018 12:57

I50v54a 14K93r85i19š70t92o45f 9278710560970

Já žiju velice aktivním životem a také celoživotně bojuji s váhou. ;-) Není pravdou co píšete. Velkou pravdu ovšem máte v poslední větě. Hubnutí začíná vždy v hlavě.

+1/0
5.1.2018 13:49

J40a90n 80N28á41d78v18o87r83n98í90k 7153318175477

Se nedivím, když se cpete čistým cukrem jako přílohou... ;-)

0/−5
5.1.2018 13:56

I43v73a 87K62r96i15š28t44o29f 9948450710980

Shodila jsem 25 kilo a jím brambory. Váhu si držím a pustím se do další redukce a budu jíst brambory. A brambora není čistý cukr. Tak tu zase netrapčete.

+4/0
5.1.2018 13:58

J29a80n 30N65á84d80v15o96r36n17í75k 7143658515657

Tak plácat tady můžete co chcete, ale pravdu nemáte.

0/−5
5.1.2018 14:01

I55v22a 87K64r11i32š58t70o39f 9188580920210

Dejte sem odkaz, že mají brambory tak vysoký GI. Děkuji.

0/0
5.1.2018 14:04

I56v61a 32K95r16i19š67t13o78f 9358300490120

A co papá pan Nádvorník? Vzduch maštěný větrem?

+1/0
5.1.2018 14:05

J50a17n 66N21á58d41v63o61r87n16í17k 7793698755707

Vy neumíte číst? 8-o

0/−2
5.1.2018 14:06

L20e90n56k35a 87P92o49k73o84r78n96a 7554823613761

Co si tak neco o tech mono, di a polysacharidech precist?

0/0
7.1.2018 21:50

L86e67n24k98a 81P50o13k27o59r26n38a 7584673553241

Jeste jednou. Brambory jsou skrob, to je polysacharid ne mono nebo disacharid jako cukr.

0/0
7.1.2018 22:36

L25e46n42k96a 92P86o77k93o61r18n10a 7434803423601

Nejdriv musi chtit. Musi se sam na sebe nastvat a kousnout se. A pak poslechnout pani Kristof. Pise to velmi hezky. Nemuzete si dovolit zdlabnout to, co driv. Staci mensi porce a vynechat smazene, uzeme, knedliky. Zacit zeleninu, davat bacha na cukry, kdy je jite. A hlavne jit se projit, behat, svihadlo....

0/0
7.1.2018 21:46

J84o80s98e21f 28V49o65m69á93č29k16a 5733954193584

No vidíte, a já tloustnu nejvíce, když se daří – když mi nic nechybí, když jsem spokojen, když mám čas užívat si života. To se pak to pití i jídlo jinak chutná. :-)

0/0
8.1.2018 13:00

O43n81d27ř69e63j 59Š23r84u68b88a19ř 1725621905816

nikdy jsem zadnou dietu nedrzel a jsem diky tomu hubeny :-)

+1/−1
5.1.2018 12:37

J17i32t84k98a 40J57a59n55ý36r74o59v75á 6488773860236

Ten upravený obrázek mě fascinuje. Takové obrázky propagovaly zázračné přípravky na hubnutí po nichž se nehublo...;-D

0/0
5.1.2018 12:27

R80i84c12h73a27r25d 21M77i10c71h94a40l32o19w75s13k78i 1211219825886

Jenom kecy a kecy. Přestaňte žrát a začněte se pohybovat. A hlavně se vyhněte všem dietám a oborníkům. A za rok se nepoznáte.

+5/−1
5.1.2018 12:27

M96a77r11i83e 35K89o93l13a83r73o17v81a 3740372866597

Takhle to funguje jen u zdraveho cloveka s priznivou genetikou, ktery nema za sebou spoustu diet, pripadne prekonani vetsich zdravotnich problemu. Nesudte ostatni podle sebe a budte rad, ze u vas to funguje. Divil byste se, co dovede s pribiranim udelat jen takovy insulin. Lidi jsou ruzni, maji vysku od treba 150 cm do 210, maji nadherne vlasy anebo nanic vlasy - bez ohledu na sampon, nekdo skvele beha - a jiny to nenatrenuje nikdy. Proto maji lidi take ruzne silne vyjadreny sklon pribirat, nekdo zblajzne cokoliv a je jako lunt, jiny maka v posilovne, cely zivot hlida kalorie - a je prinejlepsim takovy ... udelany. Neni to prilis motivujici a je tezke bojovat a vedet, ze je to na cely zivot a bez sance na kompletni vyhru, zatimco jini se cpou, lenosi, a jsou hubeni. Proto bychom meli byt k sobe hlavne tolerantni. Nekdo treba muze mit problem ciste zazpivat melodii, muze nechapat matematiku – ja treba umim oboji, ale nebudu se proto nikomu vysmivat, poucovat, divit se, atd. Nejdou mi treba jine veci, a tam zase ja ocekavam toleranci.

+2/0
5.1.2018 23:14

K26a63r90e21l 16D97r68d62a 6284332277

Hubne se, aby bylo víc sexu. Když je víc sexu, tak se hubne. To je začarovaný kruh. :-)

+4/0
5.1.2018 12:13

M97i55r95o36s65l13a34v 83U17r11b88a91n 1346267731269

kdyz je vic sexu, byva vic deti, kdyz je vic deti, tak mene hybe :)

+2/0
5.1.2018 12:29

I96v86a57n56a 81M88o52t61l57o29v71á 3815984180480

to se bohužel vůbec nezakládá na pravdě

0/0
5.1.2018 12:34

H64y11n72e95k 56Š86a47b51a78t50a 4520799588376

Dovolte abych Vám Všem doporučil knihu od Jean Claude-Alix s názvem "jde o Vaše střevo". Tam jsou všechny odpovědi na zde publikované reakce. https://www.cbdb.cz/autor-82458-jeanclaude-alix

Hezký dny

0/−1
5.1.2018 12:01

J70a66n 93N41á81d70v74o70r76n45í19k 7133448785457

To je ten ajťák, který najednou začal fušovat do lékařství?

+1/0
5.1.2018 12:47
Foto

J40a51k84u97b 62S33o90b61o30t27k38a 6594458777166

Zkopíruji mou myšlenku z vedlejšího článku:

Tak ono základem všeho je racionální strava a když k tomu je alespoň přirozený pohyb, pak není co řešit.

To je problém všech pseudo diet. Nějakou dobu držíte něco, čemu moc nerozumíte, nevíte proč jíte něco, co ani neumíte uvařit a jste z toho maximálně otrávení.

Jenže neprodalo by se tolik kurzů a kravin okolo, kdyby se každý naučil rozumně stravovat, racionálně si seskládat běžná jídla tak, aby splňovala sacharidy, bílkoviny a tuky a dotyčný žil zcela normálně. :-)

+7/0
5.1.2018 11:47

I38v18a 92K34r85i62š77t50o26f 9478720930340

Já shodila 25 kilo a to díky programu Sebekoučink (stob.cz), kde jsem si začala psát kdy a co jím. Do té doby jsem o stravování nevěděla absolutně nic a tam jsem se zcela zdarma (nyní se už něco málo platí) dozvěděla, kdy jíst víc bílkovin, kdy sacharidy, jak se hýbat, z hlavy řeknu, kolik má která potravina zhruba kJ, co si mám k sobě dát na talíř a kolik zhruba toho můžu za den sníst. Program mi spočítal spotřebované a vydané kJ a komunita podobně "postižených" lidí mi pomohla i s psychickou stránkou věci. Takže jsem v podstatě splnila vaše doporučení a proto s vámi bezezbytku souhlasím. Všechny iracionální diety (keto, vajíčková, rýžová, mléčná...) jsou k ničemu. Změna musí být celoživotní. R^

+2/0
5.1.2018 12:27

M37a85r53t52i67n 16L48a97s67e81v95i13č 2796146737244

Ikdyž jsem dal plus, tak ketodieta mne určitě přinutila k tomu, že jsem se přinutil zpravidelnit stravu a zařadit více potraviny, kterou jsem skoro eliminoval a jsou potřebné.

Jde o to, udržet si nastavený režim stravování a po skončení diety zase nezačít "prasit".

Zatím jsem díky tomu dal dolů za 2 roky přes 45kg a pomalu se blížím k vytýčenému cíli.

Nicméně souhlas s tím, že dieta jako taková NENÍ SAMOSPASITELNÁ, ale jako podpůrný prostředek - proč ne?. Hubnutí není otázka pár týdnů, ale je to běh na dlouhou trať.

+2/0
5.1.2018 13:08

I52v21a 39K91r70i16š11t19o19f 9918810620110

Pokud vám to pomohlo k nastavení režimu je to dobře. Nebojte, ani já nejsem tak "dokonalá". Já se ke zdravějšímu životnímu stylu dostala přes diety. Ta poslední byla mléčná dieta Rajko Dolečka, po které jsem zkolabovala a konečně jsem si to v hlavě srovnala.R^

0/0
5.1.2018 13:50
Foto

J67a60k88u39b 66S34o44b72o85t90k39a 6394178697356

Já velice podobným způsobem jako vy v loňském roce změnil pohled na stravování díky kalorickým tabulkám.

A na váze se to projevilo -16kg a i když nemám hodnoty aktivní hmoty před a po, sám cítím, že tam jsem nabral řadu kil navíc, takže tuková ztráta byla ještě lepší. Na centimetry - nyní obléknu fit-slim košile EU číslování 39, takže spokojenost :-)

Nyní jsem spokojen, reálně mohu shodit ještě tak 4kg, takže to je aktuální cíl do léta a k tomu trochu zpevnit horní polovinu těla. R^

+1/0
5.1.2018 13:38

I96v31a16n57a 13M36o73t35l43o11v62á 3305834440420

zajímalo by mně na kolik ten týdenní nákup vyjde ..ale nechce se mi s tím počítat

+1/0
5.1.2018 9:24

A75l33e85n96a 10R31i16s72o23v79á 4396500669295

Mele se to pořád dokola, lidi si asi o tom jen rádi čtou:-PJe až s podivem kolik specialistů se v tomto oboru uživí. Fakt musíte platit někoho za tyhle rady? Informací je dostupných už hromada a pokud si člověk lže sám sobě, tak nezhubne určitě.

Schválně tu diskuzi budu sledovat, abych si opět udělala jasno, že nic nového pod sluncem:-P

+8/0
5.1.2018 8:09

P10e62t62r46a 74A21u87l85i33c58k73á 5938342552374

obligátní novoroční téma :-)

+3/0
5.1.2018 9:42

D13a13n59a 38T52e25n15z52l20e69r 5140892575923

Hledat se musí hlavně ten důvod, proč jste tlustí. Akceptovat, že se přejídáte. Potom už je jen malý krok k tomu, začít žít zdravě (tedy přestat se přejídat).

+8/0
5.1.2018 6:48

M76i73r84o16s16l42a48v 10S83u19c32h54y 5890989360320

To je zásadní omyl. Přejídání je jen zlomek problému s tloušťkou. Hlavní problém tkví v pohybu, resp. v jeho nedostatku.

+2/0
5.1.2018 7:29

D16a95n60a 45T20e75n79z22l23e14r 5930192525753

R^Náš životní styl je prostě jiný než před dvě stě lety. Pohybujeme se méně, ne každý má náladu po práci ještě někde pobíhat nebo plavat. Většina si sedne před televizi nebo počítač. Pak skutečně nemůžeme jíst jako dřevorubec. :-)

+5/0
5.1.2018 7:34

F69i31l40i92p 55V84o88k86u28r22k88a 8135292500164

To je zásadní omyl. Hubne se v kuchyni. Pokud se budete přejídat tak to prostě nepřecvičíte. ;-)

+8/0
5.1.2018 8:46

I97v35a15n26a 86M63o18t39l22o81v10á 3935724910110

mně zase přijde , že jídlo je zásadní ..pohybem jen zpevníte , upravíte postavu , ale špeky neshodíte

+4/0
5.1.2018 9:27

P48a38v56l17a 48H10r24a96d52i51l43o28v76a 3477551171564

Presne tak. Respektive shodite, kdyz budete cvicit nekolik hodin denne. Jenze na to ma cas malokdo.

+3/0
5.1.2018 9:38

M39a15r25t78i87n 92L64a22s61e90v27i20č 2546906267944

Cvičením špeky shodíte, ale nikdy cvičením neshodíte viscerální (břišní) tuk. Nicméně cvičením se zpevní tělo, nabude svalovina, takže fakticky z pohledu hmotnosti paradoxně můžete přibrat.

+2/0
5.1.2018 13:16
Foto

J26a73k59u55b 21S11o15b83o38t62k73a 6534458407906

90% zhubnutí je změna kuchyně. Pohyb je jen aktivita navíc.

+7/0
5.1.2018 11:52

Z65u74z53a64n66a 76T32i59c45h91á 4938856180953

Ale změna kuchyně je něco jiného, než tvrdit něco o přejídání. Někdo jí málo, třeba i hodně málo, ale nezdravě. To chce samozřejmě změnu, ale chyba není v přejídání, jak tvrdí paní Tenzler.

0/0
5.1.2018 16:31







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.