Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zapomeňte na přísné diety, natrvalo tak nikdy nezhubnete, říká odbornice

Je to každý rok stejné, po Vánocích nám ukazuje ručička na váze o několik kilogramů více. Mnoho lidí se pak v lednu snaží zhubnout, ale často neví, jak na to. "Pokud chcete aby vaše zhubnutí bylo trvalé, nesmíte držet striktní diety," řekla v on-line rozhovoru se čtenáři nutriční specialistka Monika Bartolomějová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A28d17é73l98a 32D67o51č13k43a79l91o82v19á 3497805465864

Pořád jsem zastáncem jídelníčku na míru. Něco jiného je ženská v kanceláři s nadváhou 40kg a něco jiného je zdravotní sestra s nadváhou 10kg. Každý má jiné nároky na energii a pokud je někdo zvyklej jíst 5rohlíků k snídani a k obědu 10knedlíků se svíčkovou, těžko mu najednou dáte plátek žitnýho chleba se sýrem light. Tohle jsou diety fakt jen na shození 5kilo po svátcích. Jiné ambice by neměly mít.

0/0
6.1.2018 16:09
Foto

J41a87k55u73b 59S36o23b70o65t97k97a 6644768377626

Jsem zvědav na zveřejněné jídelníčky. Prostudoval jsem si nákupní seznam a na můj vkus je tam strašně málo masa, potažmo zdrojů bílkovin. Chápu že většina žen, pro které je to učeno asi nebude obdařena větším množstvím aktivní hmoty, ale...

To maso vypadá porce na každý den z toho je tak 25-30g, nějaký sýr a mléčné výrobky cca 6-10g. A co dál? V čem se nažene těch minimálně dalších 20g denně?

O/Z to samé. U mě by těch pár jablek a okurek bylo sotva na tři dny. 8-o

Docela se těším na recepty.

+1/0
5.1.2018 17:16

M81i76r86k69a 94H76á26j78k57o27v25á 3967940540500

Neznam člověka, který během svého života neřešil v nějakém období stravu.

Já osobně jsem dospěla k tomuto:

Nic si neodrikavat. Užit si jídlo he důležité. Ale: Jídla s mírou, i malý dezert muže byt. Malý je ale opravdu malý (tzn. Asi tak třetinu české porce;-), rozdělte se s kamarády). Hlavní je jist pravidelně, nevynechavat jídla, zdravé vydatne snídaně, lehké večeře, nejíst pokud možno po 7 hodině večer, pít vodu a neslazene bylinné čaje, pravidelně se hýbat a spát. Naučte se omezit cukr a sladké (a tím myslím nenahrazovat umělými nahrazkami) i méně solit, méně alkoholu. Jde o zvyk. Vykaslete se na různé hubnouci koktejly (zničí to zažívání a leze do peněz). Jist v klidu (ne před televizi, počítačem, novinami, atd.). Přestat tak až budete z 80 nasycení. Ještě byste si klidně dali, ale vyplatí se přestat a nedojidat se. Premyslejte, co jíte a přijdete na to, co asi tak změnit sami. Chovejte se k tělu zodpovědně a ono to půjde i bez drastických diet, které opravdu vedou akorát k problémům. A když už se jednou za čas zhřeší, tak si hlavně nic nevyčítat. Stalo se. Nikdo není dokonalý. Až se metabolismus nastartuje, prohřešky se ztratí ;-)

+5/0
5.1.2018 14:16

I60v46a 74K43r98i59š53t56o46f 9858600120530

Pane Nádvorníku, můžete sem dát odkaz na to, jak jste dole tvrdil, že brambory mají glykemický index brutálních 121 bodů. Brambory mají 87, někde psáno dokonce 50.

https://www.fitdieta.cz/glykemicky-index

0/0
5.1.2018 14:04

J15a77n 12N64á29d36v72o92r76n91í34k 7243188975567

Psal jsem o inzulinovém indexu. Vy fakt neumíte číst?

0/−3
5.1.2018 14:10

I43v38a 27K26r24i52š46t27o12f 9928620320330

Jasně, je třeba lidem rozdat nechutné potraviny a pak nastane přesně to, co je. Lidi s tím radši praští. Nemaštěná uvařená brambora obsahuje vlákninu, vitamíny atd. atd. Rýže je daleko horší.

0/0
5.1.2018 14:14

J40a32n 19N25á24d35v51o48r22n42í74k 7273778615827

Co je na rýži, luštěninách, zelenině či těstovinách nechutného je mi záhadou.

0/−2
5.1.2018 14:15

P54a49v29l90a 60H96r22a18d67i44l86o10v67a 3607101701664

To jste psal, ale v tom Vasem odkazu maji brambory GI 141, a ne 87 nebo 50 . Tak komu verit ?

+1/0
5.1.2018 14:14

J14a49n 61N53á81d18v10o82r55n17í31k 7953528975467

GI závisí i na zpracování (kaše, slupka atd)

0/−1
5.1.2018 14:16

I90v63a 72K61r73i71š70t35o27f 9248500790360

Ve vašem odkazu je brambora. Nic jiného tam nestojí. A pokud má vařená brambora 50, tak to je více než jasné. Syrovou ji nikdo nebude.

+3/0
5.1.2018 14:17

L35e83n87k22a 70P17o23k37o98r39n71a 4415283178147

Psal jste o GI.

+1/0
7.1.2018 22:34

L88i90n21d25a 46N50o18v14o86t47n96á 9941431230441

Všichni chtějí zhubnout ale když hledám parťáky na badminton tak mají všichni kupu výmluv ;-D

+3/0
5.1.2018 13:58

L39u41k37á73š 56M70a28r18e34d44a 6831184907348

Myslim, ze problem tlustych lidi neni to ze se prejidaji nebo se nehybou, to je jen dusledek neceho jineho. Nejakym zpusobem utikaji pred zivotem, rezignuji na zivot. A kdyz chce clovek zhubnout tak si to musi srovnat v hlave nejdriv.

+5/0
5.1.2018 12:57

I10v30a 54K63r65i46š36t12o35f 9438840260790

Já žiju velice aktivním životem a také celoživotně bojuji s váhou. ;-) Není pravdou co píšete. Velkou pravdu ovšem máte v poslední větě. Hubnutí začíná vždy v hlavě.

+1/0
5.1.2018 13:49

J11a73n 72N22á79d24v64o98r40n13í54k 7603428695817

Se nedivím, když se cpete čistým cukrem jako přílohou... ;-)

0/−5
5.1.2018 13:56

I86v79a 61K41r26i78š85t27o52f 9408760760170

Shodila jsem 25 kilo a jím brambory. Váhu si držím a pustím se do další redukce a budu jíst brambory. A brambora není čistý cukr. Tak tu zase netrapčete.

+4/0
5.1.2018 13:58

J36a15n 93N87á39d90v27o43r60n31í14k 7923368345697

Tak plácat tady můžete co chcete, ale pravdu nemáte.

0/−5
5.1.2018 14:01

I98v12a 32K75r53i25š54t81o53f 9988100240560

Dejte sem odkaz, že mají brambory tak vysoký GI. Děkuji.

0/0
5.1.2018 14:04

I30v81a 12K47r56i72š34t19o65f 9318510520480

A co papá pan Nádvorník? Vzduch maštěný větrem?

+1/0
5.1.2018 14:05

J35a58n 56N47á89d54v26o10r52n37í54k 7103638215607

Vy neumíte číst? 8-o

0/−2
5.1.2018 14:06

L21e44n39k89a 13P85o40k49o11r55n78a 4605453188437

Co si tak neco o tech mono, di a polysacharidech precist?

0/0
7.1.2018 21:50

L80e79n33k15a 88P95o34k15o19r54n96a 4565763538577

Jeste jednou. Brambory jsou skrob, to je polysacharid ne mono nebo disacharid jako cukr.

0/0
7.1.2018 22:36

L46e92n61k73a 96P31o90k61o48r61n94a 4185543918207

Nejdriv musi chtit. Musi se sam na sebe nastvat a kousnout se. A pak poslechnout pani Kristof. Pise to velmi hezky. Nemuzete si dovolit zdlabnout to, co driv. Staci mensi porce a vynechat smazene, uzeme, knedliky. Zacit zeleninu, davat bacha na cukry, kdy je jite. A hlavne jit se projit, behat, svihadlo....

0/0
7.1.2018 21:46

J93o79s90e19f 56V73o76m58á31č63k86a 5393304443154

No vidíte, a já tloustnu nejvíce, když se daří – když mi nic nechybí, když jsem spokojen, když mám čas užívat si života. To se pak to pití i jídlo jinak chutná. :-)

0/0
8.1.2018 13:00

O38n62d94ř53e18j 85Š98r71u20b21a89ř 1285831525936

nikdy jsem zadnou dietu nedrzel a jsem diky tomu hubeny :-)

+1/−1
5.1.2018 12:37

J86i78t23k97a 60J27a64n67ý96r82o69v44á 6398193190916

Ten upravený obrázek mě fascinuje. Takové obrázky propagovaly zázračné přípravky na hubnutí po nichž se nehublo...;-D

0/0
5.1.2018 12:27

R69i26c43h32a41r22d 11M82i34c93h18a80l97o65w54s92k15i 1371769175266

Jenom kecy a kecy. Přestaňte žrát a začněte se pohybovat. A hlavně se vyhněte všem dietám a oborníkům. A za rok se nepoznáte.

+5/−1
5.1.2018 12:27

M32a82r87i73e 94K97o69l48a51r69o62v11a 3290292126507

Takhle to funguje jen u zdraveho cloveka s priznivou genetikou, ktery nema za sebou spoustu diet, pripadne prekonani vetsich zdravotnich problemu. Nesudte ostatni podle sebe a budte rad, ze u vas to funguje. Divil byste se, co dovede s pribiranim udelat jen takovy insulin. Lidi jsou ruzni, maji vysku od treba 150 cm do 210, maji nadherne vlasy anebo nanic vlasy - bez ohledu na sampon, nekdo skvele beha - a jiny to nenatrenuje nikdy. Proto maji lidi take ruzne silne vyjadreny sklon pribirat, nekdo zblajzne cokoliv a je jako lunt, jiny maka v posilovne, cely zivot hlida kalorie - a je prinejlepsim takovy ... udelany. Neni to prilis motivujici a je tezke bojovat a vedet, ze je to na cely zivot a bez sance na kompletni vyhru, zatimco jini se cpou, lenosi, a jsou hubeni. Proto bychom meli byt k sobe hlavne tolerantni. Nekdo treba muze mit problem ciste zazpivat melodii, muze nechapat matematiku – ja treba umim oboji, ale nebudu se proto nikomu vysmivat, poucovat, divit se, atd. Nejdou mi treba jine veci, a tam zase ja ocekavam toleranci.

+2/0
5.1.2018 23:14

K30a61r73e77l 39D72r66d18a 6834692407

Hubne se, aby bylo víc sexu. Když je víc sexu, tak se hubne. To je začarovaný kruh. :-)

+4/0
5.1.2018 12:13

M37i75r39o11s42l12a75v 47U42r54b58a46n 1246407431829

kdyz je vic sexu, byva vic deti, kdyz je vic deti, tak mene hybe :)

+2/0
5.1.2018 12:29

I34v55a79n77a 46M52o51t83l75o12v39á 3855584260780

to se bohužel vůbec nezakládá na pravdě

0/0
5.1.2018 12:34

H88y35n66e41k 71Š21a67b29a97t53a 4800689948716

Dovolte abych Vám Všem doporučil knihu od Jean Claude-Alix s názvem "jde o Vaše střevo". Tam jsou všechny odpovědi na zde publikované reakce. https://www.cbdb.cz/autor-82458-jeanclaude-alix

Hezký dny

0/−1
5.1.2018 12:01

J24a59n 46N94á89d42v62o14r90n93í84k 7343548355397

To je ten ajťák, který najednou začal fušovat do lékařství?

+1/0
5.1.2018 12:47
Foto

J71a88k88u25b 74S69o21b56o98t70k70a 6654358807346

Zkopíruji mou myšlenku z vedlejšího článku:

Tak ono základem všeho je racionální strava a když k tomu je alespoň přirozený pohyb, pak není co řešit.

To je problém všech pseudo diet. Nějakou dobu držíte něco, čemu moc nerozumíte, nevíte proč jíte něco, co ani neumíte uvařit a jste z toho maximálně otrávení.

Jenže neprodalo by se tolik kurzů a kravin okolo, kdyby se každý naučil rozumně stravovat, racionálně si seskládat běžná jídla tak, aby splňovala sacharidy, bílkoviny a tuky a dotyčný žil zcela normálně. :-)

+7/0
5.1.2018 11:47

I64v83a 55K22r60i52š92t89o68f 9838260830430

Já shodila 25 kilo a to díky programu Sebekoučink (stob.cz), kde jsem si začala psát kdy a co jím. Do té doby jsem o stravování nevěděla absolutně nic a tam jsem se zcela zdarma (nyní se už něco málo platí) dozvěděla, kdy jíst víc bílkovin, kdy sacharidy, jak se hýbat, z hlavy řeknu, kolik má která potravina zhruba kJ, co si mám k sobě dát na talíř a kolik zhruba toho můžu za den sníst. Program mi spočítal spotřebované a vydané kJ a komunita podobně "postižených" lidí mi pomohla i s psychickou stránkou věci. Takže jsem v podstatě splnila vaše doporučení a proto s vámi bezezbytku souhlasím. Všechny iracionální diety (keto, vajíčková, rýžová, mléčná...) jsou k ničemu. Změna musí být celoživotní. R^

+2/0
5.1.2018 12:27

M72a56r47t66i41n 88L36a63s91e52v30i11č 2136136467344

Ikdyž jsem dal plus, tak ketodieta mne určitě přinutila k tomu, že jsem se přinutil zpravidelnit stravu a zařadit více potraviny, kterou jsem skoro eliminoval a jsou potřebné.

Jde o to, udržet si nastavený režim stravování a po skončení diety zase nezačít "prasit".

Zatím jsem díky tomu dal dolů za 2 roky přes 45kg a pomalu se blížím k vytýčenému cíli.

Nicméně souhlas s tím, že dieta jako taková NENÍ SAMOSPASITELNÁ, ale jako podpůrný prostředek - proč ne?. Hubnutí není otázka pár týdnů, ale je to běh na dlouhou trať.

+2/0
5.1.2018 13:08

I28v75a 36K33r66i38š10t77o41f 9738860780980

Pokud vám to pomohlo k nastavení režimu je to dobře. Nebojte, ani já nejsem tak "dokonalá". Já se ke zdravějšímu životnímu stylu dostala přes diety. Ta poslední byla mléčná dieta Rajko Dolečka, po které jsem zkolabovala a konečně jsem si to v hlavě srovnala.R^

0/0
5.1.2018 13:50
Foto

J30a41k58u84b 76S82o51b33o14t33k45a 6534698727406

Já velice podobným způsobem jako vy v loňském roce změnil pohled na stravování díky kalorickým tabulkám.

A na váze se to projevilo -16kg a i když nemám hodnoty aktivní hmoty před a po, sám cítím, že tam jsem nabral řadu kil navíc, takže tuková ztráta byla ještě lepší. Na centimetry - nyní obléknu fit-slim košile EU číslování 39, takže spokojenost :-)

Nyní jsem spokojen, reálně mohu shodit ještě tak 4kg, takže to je aktuální cíl do léta a k tomu trochu zpevnit horní polovinu těla. R^

+1/0
5.1.2018 13:38

I35v20a57n48a 55M65o49t17l88o60v76á 3435554690340

zajímalo by mně na kolik ten týdenní nákup vyjde ..ale nechce se mi s tím počítat

+1/0
5.1.2018 9:24

A66l11e57n64a 70R20i71s26o35v29á 4946100249515

Mele se to pořád dokola, lidi si asi o tom jen rádi čtou:-PJe až s podivem kolik specialistů se v tomto oboru uživí. Fakt musíte platit někoho za tyhle rady? Informací je dostupných už hromada a pokud si člověk lže sám sobě, tak nezhubne určitě.

Schválně tu diskuzi budu sledovat, abych si opět udělala jasno, že nic nového pod sluncem:-P

+8/0
5.1.2018 8:09

P89e78t95r65a 68A51u31l26i47c32k42á 5798342682344

obligátní novoroční téma :-)

+3/0
5.1.2018 9:42

D10a49n94a 62T78e65n44z95l15e11r 5290632935323

Hledat se musí hlavně ten důvod, proč jste tlustí. Akceptovat, že se přejídáte. Potom už je jen malý krok k tomu, začít žít zdravě (tedy přestat se přejídat).

+8/0
5.1.2018 6:48

M29i60r64o35s64l98a80v 79S77u85c27h13y 5500629340320

To je zásadní omyl. Přejídání je jen zlomek problému s tloušťkou. Hlavní problém tkví v pohybu, resp. v jeho nedostatku.

+2/0
5.1.2018 7:29

D90a85n12a 91T34e78n98z47l44e85r 5550822905633

R^Náš životní styl je prostě jiný než před dvě stě lety. Pohybujeme se méně, ne každý má náladu po práci ještě někde pobíhat nebo plavat. Většina si sedne před televizi nebo počítač. Pak skutečně nemůžeme jíst jako dřevorubec. :-)

+5/0
5.1.2018 7:34

F48i87l36i93p 28V71o76k53u68r69k52a 8295712180454

To je zásadní omyl. Hubne se v kuchyni. Pokud se budete přejídat tak to prostě nepřecvičíte. ;-)

+8/0
5.1.2018 8:46

I74v25a80n71a 81M20o43t60l11o96v49á 3605274890780

mně zase přijde , že jídlo je zásadní ..pohybem jen zpevníte , upravíte postavu , ale špeky neshodíte

+4/0
5.1.2018 9:27

P52a97v88l23a 46H38r75a56d44i61l54o46v27a 3427481151174

Presne tak. Respektive shodite, kdyz budete cvicit nekolik hodin denne. Jenze na to ma cas malokdo.

+3/0
5.1.2018 9:38

M89a12r69t69i74n 21L18a53s15e37v35i95č 2776206597634

Cvičením špeky shodíte, ale nikdy cvičením neshodíte viscerální (břišní) tuk. Nicméně cvičením se zpevní tělo, nabude svalovina, takže fakticky z pohledu hmotnosti paradoxně můžete přibrat.

+2/0
5.1.2018 13:16
Foto

J88a26k54u40b 58S70o16b98o68t45k19a 6374728267276

90% zhubnutí je změna kuchyně. Pohyb je jen aktivita navíc.

+7/0
5.1.2018 11:52

Z62u91z42a70n25a 30T19i76c86h79á 4688416110503

Ale změna kuchyně je něco jiného, než tvrdit něco o přejídání. Někdo jí málo, třeba i hodně málo, ale nezdravě. To chce samozřejmě změnu, ale chyba není v přejídání, jak tvrdí paní Tenzler.

0/0
5.1.2018 16:31