Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ivan by mě klidně nechal spát i na skříni, říká manželka šéfa Pirátů

Přezdívá se jí Kněžka chaosu a Lydii France Bartošové to připadá trefné. „Neřídí mě lineární systémy, a i když se zdám chaotická, všechno má v mém světě své místo, řád a nic v něm není nahodilé nebo navíc,“ vysvětluje manželka předsedy strany Pirátů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e72t43r 67H67a59r32i11p96r56a81s46a28d 81H79a91j34i57č 8193290814387

Skvělé. Hlavně jsem rád, že se při výkladu Bible a Koránu neodchyluji od "oficiální verze" sám. Jinak s Husity mám podobnou zkušenost. Nevadí jim jiný názor, pokud jde o poctivé hledání pravdy a Boha.

0/0
17.12.2017 21:44

J86o57s71e81f 80B80a17b26k89a 3740369172487

"Ivan" je bohužel zase jenom další plynule žvanící prázdný žvanil, jak se začíná pomalu ukazovat.:-/

+3/0
13.12.2017 20:37

J80i34ř68í 61N84o46v90o55t40n24ý 5790728387624

Moc milý a hluboký rozhovor. Díky za každého dalšího člověka, který hledá vlastní cestu. Já jsem ateista, ve všem tom nihilismu, kterým bylo moje dospívání protknuto, byl boj sám se sebou a s nastaveným okolí možná stejně bouřlivý, jako ten její.

+3/0
13.12.2017 13:39

V31í54t 64P61r57č60í24k 9848850944850

Kočka.

+3/−1
12.12.2017 21:36

M77a51r92t79i66n 16S20t21a43n98k67o 2653955338821

Tedy toto by byla rozhodně výjimečná První dáma. Hodně zajímavá bytost.

+11/0
12.12.2017 7:59
Foto

A89n82n56a 43V91e19s52e27l84á 2710358236

Za deset patnáct let..., uvidíme...

+3/0
12.12.2017 9:56

P77e55t33r 94N47o72v75á17k 8945969740

zajímavý rozhovor ... :-)

+6/0
11.12.2017 23:52

L73u17c69i61e 93N63o62v88o67t37n73á 4706410385520

"na pohanství nejsem dost batikovaná...";-D:-)R^

Já také ne:-)

+5/0
11.12.2017 20:26

J13a75n 35S33u18c18h40á92n41e65k 5191134294919

Rozhodně pěkný rozhovor R^ Sdílím

+7/−4
11.12.2017 17:24

Ř30e26h87o91ř 17V82l35a31s56á57k 2634324811666

Rozhovor celkem potvrzuje předsudky, které mám ohledně sousloví "složitá osobnost".

Lidé to říkají, jak kdyby byl popisovaný druhý Einstein, nějaký geniální podivín, jehož nepochopení je vinou osobní společnosti, kterou by mohl tak obohatit.

A pak je za tím jen spousta řečí a výmluv, útěk do vlastní reality, která vypadá krásně a romanticky ... hlavně tím, že se v ní každé sobectví a nezodpovědnost nějak pěkně ideologicky zdůvodní.

Vztahy boří, ale je si jistý, že je to v pořádku. Svobodu staví nad dodržení slibů a závazků. Ať už je řeč o manželství nebo o vztahu k rodičům, sourozencům kamarádům. A těch se nikdo na jejich pohled ani neptá, protože jsou nezajímaví, nejsou "složití".

+2/−4
11.12.2017 17:16

Z84u13z83a91n66a 94T69i98c80h70á 4888656420243

Osobně uznávám, že se snáze žije osobnostem nesložitým a zrovna tak se většině lidem snáze žije vedle nich. Ale osobnost složitá to má náročnější, že jí většinou nestačí vyšlapané cestičky a udělá různé kopance, než si vyšlape svoji. Když se snaží jít po té vyšlapané, je nešťastná, deprimovaná a nakonec stejně sejde z pěšiny. Dost často si musí najít svůj způsob, jak se s něčím vyrovnat - se vztahy, se světem, se sebou. Udělat radikální řezy a začínat znova. Je to náročné, ale nemívá jinou možnost. Nakonec většinou žije život ne zas tak odlišný od okolí - život rodinný, pracovní i duchovní podobný tomu, z čeho vyšla. Ale musela k tomu dojít a udělat si různé záchytné body, aby to tentokrát už vydrželo - rodina, práce, víra. Tohle platí nejen pro paní Bartošovou.

+6/0
11.12.2017 17:25

Ř37e95h84o59ř 43V95l47a20s85á77k 2334544261806

Jasně. Musí. Protože by byla nešťastná. Tak musí. Přenést se přes vlastní pocity, tedy neohlížet se jen na pocit vlastního štěstí, nebo dokonce nakonec najít štěstí v tom, že jsem obětoval část "svobody" jiným a přijal a dodržel nějaké závazky, to dokáží jen lidé nesložití. A i pro ty je to fuška, takže pro někoho, kdo se cítí "složitý", ani nemá smysl, aby to zkoušel.

+3/0
11.12.2017 17:31

Z28u76z68a85n35a 72T17i37c80h27á 4458346320303

Však k tomu nakonec dojdou. Já s Vámi souhlasím, že člověk má umět "přenést se přes vlastní pocity, tedy neohlížet se jen na pocit vlastního štěstí, nebo dokonce nakonec najít štěstí v tom, že jsem obětoval část "svobody" jiným a přijal a dodržel nějaké závazky", ale nesouhlasím, že to umí jen lidé nesložití. Ti složití si potřebují najít jiné mechanismy, jak tohle dokázat, než mají ostatní, proto jim to déle trvá. "takže pro někoho, kdo se cítí "složitý", ani nemá smysl, aby to zkoušel" - není pravda, většinou to zkouší opakovaně a opakovaně to nejde, než najdou cestu, jak to jde.

Mám s tím i osobní zkušenost, kdy jsem jako depresionik od dětství měla jaksi jiný vztah k životu než ostatní a spousta věcí, pro druhé zcela samozřejmá, pro mě byla strašně náročná. Vždy jsem měla dojem, že to, co se po mně chce, je se zapřít a vydržet. Když Vás k tomu vede jen vlastní sebenenávist, tak to dlouho nevydržíte, protože nakonec uděláte něco sebedestrukčního. Největší společenské kopance jsem pak udělala v určité fázi léčby a jejich následky, stud za to období a odsouzení sebe samé si samozřejmě nesu dál, přesto nějak nevím, jak jsem se z toho měla jinak vyhrabat. Lidem od mala uvědomělým mohu jen závidět jejich životní klid, já jsem si ho musela těžce vybojovat a bohužel to odnesli i někteří další lidé. Toho můžu jen litovat, ale podle mých zkušeností by to více lidí odneslo, kdybych se tak jako dříve zase jen zapřela a držela, co bych jen vydržela. Nakonec jsem došla přesně k tomu, co popisujete jako vlastnosti jen lidí nesložitých a že pro složité ani nemá smysl, aby to zkoušely - vždycky pro mě mělo smysl to zkoušet, pořád dokola, i přes bolavou sebedestrukci. Když jsem přišla, jak na to, tak už to jde.

+2/0
11.12.2017 17:48

Ř44e26h12o50ř 49V21l93a60s72á14k 2874844291736

Optimistické. Tak doufám, že těm "složitým", s kterými se potkávám, se také podaří najít nějakou cestu. I když tomu, že to bývalo nešlo "jednoduše", asi nikdy neuvěřím.

+3/0
11.12.2017 19:57

Z27u16z67a22n78a 88T79i14c12h13á 4408696160983

Měl jste někdy nějaký psychický blok? Někdo třeba radši vyjde 10000 schodů pěšky, než aby vlezl do výtahu, protože se ho bojí. Taky to prostě nejde jednoduše, jakkoli to pro ostatní vypadá absurdně. Pokud ale člověk přijme to, že je potřeba, aby se dostal nahoru rychleji a pracuje na sobě, může to dokázat. Někdo se zbaví fóbie a s většími či menšími obtížemi bude jezdit výtahem, ale pro někoho je reálnější koupit si letadlo nebo ochočit mýtického ptáka a vyletět na něm nahoru - snad chápete, co tím chci říci.

+2/0
11.12.2017 20:04

Ř25e66h23o18ř 73V26l75a68s74á81k 2144154861676

Představa 10000 schodů pěšky radši než jízda výtahem je mi náramně srozumitelná (metaforicky). Akorát i když po prvotních neúspěších najdu několik dalších alternativních možností, tak si asi budu dál myslet, že to tím výtahem přeci jen šlo ... a že jsem to dokázat přeci jen měl, byly-li k tomu zřejmé morální důvody.

+3/0
11.12.2017 20:10

Z13u64z96a49n53a 43T20i74c58h33á 4548436490403

Já ale mluvím o těch, kteří do toho výtahu prostě nedokážou vlézt a pokud už to přes všechno sebezapření udělají, tak pak začnou cestou tak vyšilovat a cítit, že umírají, že buď jim zastaví a pustí je ven nebo vypáčí dveře a vyskočí. A pak si dost často vyčítají, že to měli dokázat, byla-li k tomu morální povinnost, a tak to zkouší znovu a pracují na sobě, až to jde. Nebo najdou jinou cestu, jak se dostat nahoru. Ale zatímco pro někoho je zcela přirozené a bez problémů jet výtahem a pro jiného je to třeba složitější, ale dokáže to, tito lidé, minimálně nějakou dobu, to nedokážou. Musí k tomu dojít.

+1/0
11.12.2017 20:18

Ř24e98h20o79ř 15V93l45a15s89á79k 2214124971576

Jasně. A já jim to prostě tak trochu nevěřím. Respektive asi bych dokázal uvěřit, že někdo takový existuje, že jich existuje pár.

Ale to množství lidí, kteří v podobném stylu obhajují různé sobecké chování, mne vede k přesvědčení, že přinejmenším část si to přibarvuje a část si to úplně vymyslela a naučila se to vyšilování správně simulovat, když viděla, jak je to v jistém smyslu výhodné. No a taky důvěře nepomůže, když u některých z nich člověk zjistí, že s tou pravdomluvností už začínají být na štíru tak nějak celkově.

Ale buďte klidná, normálně mám lepší věci na práci než mluvit lidem do života, vyčítat jim neúspěchy a simulantství. Jen tady některé ty fráze v článku mi připomněly některé smutné příběhy z mého okolí, tak jsem se zapojil do poměrně neosobní diskuse (osobně se tu vesměs neznáme....).

+1/0
11.12.2017 20:26

Z40u84z17a72n11a 22T10i47c16h89á 4258726880493

S tím souhlasím, že ta "nemohoucnost" je různá a že u někoho jde jen o to, aby zcela obyčejně dospěl nebo přestal myslet jen na sebe. Jenže i za tímhle stojí různé spouštěče, někdo třeba vyrostl v prostředí, kde se tak intenzivně ignorovaly jeho potřeby, že pak má období, kdy si své potřeby bez ohledu na druhé naplňuje. Je blbé, že za sebou nechá spoušť a různě ublížené lidi. Je dobré, pokud si to nakonec uvědomí a poučí se. Je nejlepší, když to překoná dřív, než někomu fakt hodně ublíží. Ale celkově zastávám názor, že je důležité odsuzovat jednání a nikoli jedince. To znamená, když se vrátím k Vašemu prvnímu příspěvku, odsoudit nedodržení slibů a závazků. Ale protože nevíme, jaké vnitřní démony má ten jedinec, čeho je jeho jednání následkem a zda pracuje na tom, aby se ho zbavil, tak neodsuzovat jedince bez ohledu na to, jak složitý či jednoduchý je. Za nejdůležitější v tomhle ohledu považuji vědět, co je správné, co je špatné a že je důležité usilovat o to, co je dobré a vyhýbat se špatnému. A jak říkáte, nevymlouvat se a neobhajovat špatné, prostě se ho ze všech sil zbavovat.

+4/0
11.12.2017 20:36

K18a89t62e40ř75i44n54a 75T71y33c10o92v31á 9970731266385

máte můj obdiv a chápu

0/0
12.12.2017 0:10

Z50u44z61a43n72a 25T81i41c37h40á 4768916300633

Ještě jen vysvětlím, proč na základě své zkušenosti zevšeobecňuju - na skupinové terapii jsem potkala další lidi a tak nějak jsme zjistili, jak podobné schéma to u všech má. Vlastně jde jen o to, jestli se člověk snaží a jestli to vzdá nebo ne.

0/0
12.12.2017 0:35

V41e14n94d96e10l26i79n36a 63K13e63l23l83e72r 9185906128726

slysel jste nekdy termin 'confirmation bias'? ;-)

0/0
11.12.2017 18:02

Z88u60z74a37n36a 16T45i73c80h98á 4488146760823

Já ne, můžu se zeptat, co to znamená?

0/0
11.12.2017 18:07

T50o68m67á87š 35T10a73t10í57č23e80k 5580782580418

https://cs.wikipedia.org/wiki/Konfirma%C4%8Dn%C3%AD_zkreslen%C3%AD

+1/0
11.12.2017 18:26

Z18u32z45a37n13a 12T68i88c13h77á 4888616350443

Děkuju (a stydím se, že jsem si to nenašla sama).

+2/0
11.12.2017 18:42
Foto

R80i86c58h35a79r71d 24P15o30l64á11š97e87k 9134603560779

Proč? Nemusíte přeci znát úplně všechno.

+1/−1
11.12.2017 18:59

V36e85n41d72e75l12i75n73a 80K81e79l63l20e45r 9485486658766

presne - moje chytra babina rikala: nemusis vedet vsechno ale musis vedet, kde si to najit. Coz si asi myslim, ze pani Ticha mysli ale treba to mysli jinak?

Me je na tom sympaticke, ze se rovnou praskne, ze si to mohla najit sama. Ja se taky odbouram, kdyz reknu nejakou jo pitomost (jednou jsem napsala 'brindak'...no, po 2 dekadach bez diaktriky se stane leccos ;-)). Blbec, co? Ja vim...;-)

+3/0
11.12.2017 19:04

V35e31n32d97e85l27i12n12a 79K36e15l23l65e37r 9555986628746

dik!

A pak ze je wiki na prd. Ja bych to takhle pekne nerekla ani nahodou.

+1/0
11.12.2017 19:00

V93e70n15d84e82l61i98n89a 43K50e20l28l61e59r 9325366348356

lidove receno - kdyz se chce nekdo o necem presvedcit, najde k tomu dukazy.

Tenhle termin se pouziva v psychologii (myslim vyzkumny) k popsani jevu napr pri rozhovdovani ve volbach (celkem burt, jestli mobilu, partnera, politicke strany). Ze jako kdyz chceme neco najit, najdeme to i kdyby soucet dukazu proti byl 99:1. Proste se chytneme toho jednoho a uz to jede.

V psychoterapii se pracuje (napr v ramci kognitivne behaviouralni terapie) s rozklicovanim tech schemat, na zaklade kt 'delame volby'. Treba u tyranych zen i muzu je to docela super pristup, jak se v tom zmatku vyznat. Jeste se k tomu da dobre pouzit teorie atribucni chyby. Coz je vzneseny nazev pro jednoduchy fakt: kdyz se neco povede, muzu za to ja, kdyz ne, muzou za to ostatni. Napr kdyz se dite vrati ze skoly s 1 vs 5.

CB je krasne videt ve chvili kdy nekdo rika ;ja to vzdycky rikal, ze...'. Anebo jak se vyjadril hned v prvni vete pan Vlasak. ;-)

Ja bych Vam klido poslala vyborny videa (prednasky), kratky - ale v AJ. Chcete?

+2/−1
11.12.2017 18:58

Ř54e37h98o24ř 69V72l31a48s67á66k 2264524171206

Platí to i samo na sebe? Že kdo hledá všude konfirmační zkreslení, tak ho tam dokáže najít? ;-D

0/0
11.12.2017 19:20

V82e73n53d93e70l50i48n70a 98K95e82l61l91e60r 9745546908396

no jasne!

Tendence, resp disposice k tomu mame vsichni. Je jen otazku vedomi, (sebe reflexe) atd.

A vzhledem k Vasi vtipne otazce si nejsem jista a tak se zeptam - Vase otazka je odpovedi na moji ci jste se rozvtipnil jen aby rec nestala?

0/0
11.12.2017 19:31

Ř12e30h53o34ř 74V79l10a41s62á43k 2924424731906

Osobně si myslím, že mému názoru křivdíte, když ho řadíte k těm, kde je 99 důkazů proti a 1 pro.

Ale podobné předsudky samozřejmě mohou být nepřenosné. Třeba se ve vašem okolí používá "složití lidé" pro jiný typ lidí, než v tom mém.

0/0
11.12.2017 19:42

Z43u98z45a86n15a 37T64i83c86h83á 4388136400183

Mně tedy připadá, že je Vám paní prostě nesympatická. A vzhledem k Vašemu příspěvku o dcerách níže, že máte zřejmě docela jasnou představu o tom, jaká má být mladá žena a žena vůbec a tahle Vám do té šablony nepasuje. A že k takovým ženám chováte nelibost a máte z nich i svým způsobem obavy. (není to útok a předem se omlouvám, pokud jsem se netrefila)

+2/0
11.12.2017 19:54

Ř80e69h73o22ř 74V86l49a86s65á58k 2974734931396

Což o to, nesympatická mi je. Dokonce mi ani nepřijde hezká, zatímco řadě lidí tady zřejmě ano (mj. skoro nemá obočí a já mám rád obočí výrazná).

Obavy z ní mám zhruba jako z jiných Pirátů. Nebo jako ze Zelených. Že budou prosazovat koniny. Ale co, to se nějak přežije. V Německu už se jich v zemských parlamentech zbavují. Holt jsme tu opoždění.

+2/−2
11.12.2017 20:03

Z86u14z76a65n32a 90T28i91c25h86á 4498626730283

Jaké koniny? Jinak mi připadá, že z této paní cítíte spíše společenské než politické obavy.

+2/0
11.12.2017 20:19

Ř42e68h95o71ř 48V91l59a92s68á79k 2664854501556

Myslím, že společensky k sobě máme hodně daleko a jinak než prosazovanými politikami mne neohrozí.

0/0
11.12.2017 20:29

V43e85n87d40e43l34i95n81a 17K71e80l48l89e88r 9535866728216

smarja - to bylo vysvetleni pro pani Tichou. Priklad to byl. Ne reakce na Vas prispevek.

To snad neni tak slozity pochopit ani pro vztahovacneho cloveka, ne?;-)

0/0
12.12.2017 0:31
Foto

M22i31c53h95a61l 36Z35a11c78h93a44r 8956986452496

Je dobře, že je člověk, který se společně se svým mužem dokáže shodnout na těch věcech, kteří my ostatní příliš nevnímáme jako důležité. Tím myslím na vztah k Bohu, k životu, k lásce, k hodnotám, kterých má normální společnost plnou pusu, ale namísto aby si z nich ukousla, tak je jenom prázdně přežvykuje v puse. Ať se vám oběma daří žít takový život jaký jsi jeden druhému přejete. :)

+12/−1
11.12.2017 16:49

M71a57r39k97é18t29a 48D31v60o61ř33á90č98k12o70v48á 2818173541738

Bude rozhovor také s paní Fialovou, Okamurovou, Moravcem, Babišovou, Filipovou, Chovancovou a dalšíma manželkama předsedů stran?

+4/0
11.12.2017 16:46
Foto

A29n12n47a 33V61e15s41e55l11á 2460218726

To zřejmě záleží na tom, jestli ony budou mít zájem...

+1/0
11.12.2017 22:29

D44a98v28i40d 24N87o64v91o72t10n92y 3440374456357

Maturovala z muzikoterapie ;-D;-D;-D

+3/−5
11.12.2017 16:44

Z98u17z55a62n88a 53T71i30c68h20á 4158466130863

A? Co se vám nezdá?

+7/0
11.12.2017 17:02

D92a29v23i50d 60N55o10v82o40t33n93y 3510624106287

Z ceho se dnes da maturovat

+3/−4
11.12.2017 18:01

Z19u12z94a26n78a 42T47i55c83h31á 4288726770583

Tak ona maturovala už před nějakou dobou... ale muzikoterapie je zajímavý obor.

+3/0
11.12.2017 18:04

A29l19e51x61a14n79d79r 78C93h76y88t35i25l 2764322675461

Takhle se sám shazovat vlastní neznalostí, to je dnes nějaká móda?

+4/0
11.12.2017 19:28

D90a70v11i59d 17N19o30v33o54t55n73y 3380284426827

Nechapu, co je za shazovani priznat, ze nemam presny prehled o soucasnych maturitnich predmetech. Pamatuju na matiku, fyziku, cestinu a cizi jazyk.

0/0
12.12.2017 10:38

Z31u34z20a23n52a 89J57u30r48k39o18v28á 5361527265699

mně to vyznělo spíš jako posměšek...

+2/0
12.12.2017 12:08

A33l25e84x37a11n75d98r 22C10h30y37t59i34l 2154502745431

Například můžete použít google, ale to by zřejmě bylo moc práce. Jednodušší je strefovat se do něčeho, o čem nemáte ani páru.

0/0
13.12.2017 0:15

J16a13n 90S66u18c25h55á42n50e62k 5291974894929

Muzikoterapie je problém?

+1/0
11.12.2017 17:25

D80a38v84i50d 22N42o14v80o55t34n96y 3230314626977

Kdepak, jiz prukopnik Simon Planicka prokazal, ze je to spis svanda

+2/0
11.12.2017 18:00







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.