Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P68a22v47e25l 54Č86e58r39n23ý 1895242

Mladá a stará učitelka...jdou spolu...

Mladá a stará učitelka...jdou spolu do práce.

Mladá s kupou prezentací, notebookem, dvěma mobily, IPODem, tři čipové

karty,

na krku kufřík plný DVD, CD, USB atd.

Stará uvolněná, jen igelitka s jablkem a jogurtem.

Mladá říká s obdivem: No, po tolika letech práce to máte všechno v hlavě,

že?

Ne, u prdele, paní kolegyně....

+87/−2
doporučit
4.10.2017 7:59

J81a79r98d94a 12S15o95k60o10l 1956528421181

Stěžovat si doma na učitele?tak bych dostal ještě přidáno. A měli pravdu. Když spadnete do života nikdo za váma nestojí.

+70/−3
doporučit
4.10.2017 4:44

D18a94v86i56d 10Z69a59j69d76á16k 8435492470321

Deti jsou zecadlem svych rodicu. Stezovat si na autoritu? Ale ucitel a dite si ve skole rovni nejsou a doufam, ze nikdy nebudou. Rada rodicu nema soudnost. A rada ucitelu zna to dite lip nez samotny rodic. Diky casu, kterym s nim je.

+43/0
doporučit
4.10.2017 7:46

J16o87h71n 87M72a71t73e42y 4560535292

Ono je totiž snažší sjet učitele, který "musí" držet ústa a krok, než si přiznat, že mám doma nevychovaného a nezvladatelného spratka. Moje žena učí na ZŠ a říká, co si ty děti dovolí. Nehledě na to, že integrace do škol přinesla minimum dětí s tělesným postižením, ale mraky nezvladatelných jedinců, kteří patří zkrátka někam jinam a ne do normální školy. Ale holt musíme být humánní a nesmíme dělit děti podle schopností se učit nebo fungovat ve společnosti - takže místo pár "debilů", dost průměrných a dost nadprůměrných raději vyprodukujeme mraky podprůměrných, aby z toho někteří neměli trauma...

+66/−3
doporučit
4.10.2017 7:58

L23á75ď22a 40V25r94a25n78ý 7388168588107

Stačí co předvádí někteří rodiče na rodičácích.

Nebylo vždy ve škole na straně učitelů vše OK. Ale prvně to řešíme doma.

Mě dost učitelky šikanovály na ZŠ, důvodem byla moje neochota účastnit se povinně-nepovinných aktivit. Rodiče to neřešili. Mě to ale zocelilo a i když jsem nedostal doporučení na SŠ (důvodem, že nejsem studijní typ), jsem se dostal za bravurně zvládnuté přijímačky.

Dodnes jsem asi jeden z malá co měl výrazně horší známky na ZŠ než pak na SŠ a VŠ.

A proto i vítám, že moje děti narazí na kr.vu co jim znepříjemní život. Až vyjdou ze školy nikdo se s nimi mazlit nebude.

+47/−1
doporučit
4.10.2017 4:19

M11i38r53e39k 53Z14á73v64o55d64n81ý 7882717380178

Liberální rodič s arogantně agresivní povahou je to nejhorší pro okolí, ale časem i pro vlastní dítě.

+38/0
doporučit
4.10.2017 8:50

A79n69n43a 75K47i42r37š86o92v46á 9396610215273

Já už odmítám chodit na třídní schůzky, protože to, co tam vidím za exoty - no je mi z toho smutno ;-( Když matka před celou třídou vypráví, že její Pepíček prostě nebude chodit do škol včas, protože se mu to nelíbí, že nebude dělat domácí úkoly na předměty, které ho nebaví.... Za špatné známky vždy může učitel. A nikdo jejího malého génia nechápe.

+44/−1
doporučit
4.10.2017 8:26

B69á18r26a 56T87e69s59n29e42r30o37v82á 5875730584929

ano, dnešní děti mají spoustu práv, ale skoro žádné povinnosti, vidím to bohužel i na dětech své sestry, která prý jim tvrdí, že děti nemají mít žádné starosti, od toho jsou dospělí :-/ hrůza, tenhle přístup, s ohledem na nedalekou budoucnost cesta do pekel

+73/−6
doporučit
4.10.2017 4:09

M32a67g85d86a45l18e93n40a 21H66r73o51n59o91v24s52k61á 3470842554659

Mně stačila hned první schůzka ve školce, abych si v tomto směru udělala představu. Po deseti minutovém úvodu první matka: jak to, že není jejímu synovi poskytována individuální logopedická péče, když to potřebuje. Druhá matka: zásadně odmítá, aby se třida jejího syna po obědě přesouvala do jiné místnosti - nelíbí se mu tam. Následuje ječák třetí matky, proč není číslo účtu pro placení školkovného hned u seznamu variabilních symbolů, ale jinde, kde ho musela hledat!

Tak jsem odcházela lehce rozhozená z představy, kolik mě bude stát v následujících letech sil, aby moje holka vnímala učitele jako autoritu, a ikdyby se mi to povedlo, tak bude mezi ostatními akorát za blbečka.

+29/0
doporučit
4.10.2017 9:26

L42á82ď68a 57V60r37a23n47ý 7638538628377

Dříve škola produkovala nesebevědomé učence, dnes produkuje sebevědomé hlupáky (v oblasti IT, ASŘTP to platí z 90%).

+28/0
doporučit
4.10.2017 7:48

V98e24r70o74n33i80k61a 23N84e45j30e94d17l68á 7491152840316

Brácha (něco přes dvacet let zpátky) prý jednou kreslil karikaturu učitele. Učitel ten papír chtěl přinést. Brácha vstal, došel k němu, papír pomalu roztrhal a hodil mu ho pod nohy.

Učitel vstal, v klidu ho odvedl na chodbu, tam mu jí třísknul takovou, že bráchovi vlítly slzy do očí. Přišel domů a řekl, že ho učitel mlátí. Taťka s mamkou mu na to s klidem odpověděli: "Radši neřikej, co jsi proved, nebo chytneš jednu ještě z druhý strany." A bylo to...

+51/−4
doporučit
4.10.2017 7:13

P50e88t12r37a 89N83o27v39á84k80o80v91á 7568236204248

Přemýšlím, kolik dnešních rodičů se bylo podívat alespoň jeden den na klasickou výuku ve třídě. A ne konkrétně svého dítěte, aby nebyli ovlivněni náhledem na věc. Pak by zjistili, že škola i výuka se od našich dob před např. 30 lety změnila tak, že z toho vstávají kolikrát vlasy hrůzou na hlavě, jaký chaos to vlastně je. Vyučování obsahuje přesně tu volnost a individuální přístup, který rodiče vyžadují, takže třeba z mého pohledu děti v hodině pracují ne 45 minut (a ano, do toho počítám např. zazpívat si písničku nebo vyřešení nějakého problému, skupinové uvolnění a protáhnutí), ale tak 25, protože zbytek hodiny chodí smrkat, na záchod, courají si umýt ruce, musí se napít, kousnout jídla, něco si sdělit, doběhnout vybrat v knihovničce knížku k tématu nebo aby si četly, protože je nebaví probírané téma, příp. si jdou dozadu na koberec zacvičit, aby dlouho neseděly apod. Jestli tohle není moderní a dostatečně individuální přístup, tak jaký už jiný. Skupinově pracovat je opravdu šichta, protože (jak i rodiče požadují) ke každému dítěti se musí přistupovat individuálně, což ve skupině logicky nejde nadřazovat práci celku.

A ke každému jednotlivému dítěti by se učitel/ka měl/a chovat jako k princezně či princovi, tedy těm nejlepším, stejně jak to dělají doma rodiče. Což z logiky věci a s užitím zdravého rozumu prostě nemůže, protože se nejedná o výchovu v rodině, ale o výchovu ve skupinovém vzdělávacím zařízení, kde se děti poměřují vzájemně proti sobě ve skupině a kde se vztahují ne zhruba jedno dítě na jednoho dospělého jako v rodině, ale 20 - 30 dětí na jednoho dospělého.

Nicméně i tak někteří rodiče trvají na tom, že edukaci svých dětí ve škole rozumějí lépe než učitelé, ačkoli kdyby jim učitel přišel radit, jak mají dělat svou práci ve svém zaměstnání, tak by rychle a nevybraně poslali tam, kam slunce nesvítí.

+24/0
doporučit
4.10.2017 11:10

P59e77t52r 76P38a65v32e42l 3805956625724

Co člověk to originál... Univerzální recept na výchovu neexistuje... Někomu stačí domluva a už to příště neudělá, někdo dostane 3x na zadek a stejně to udělá zase... Škola poskytuje určitý standard a nikdo nemůže čekat, že jenom díky škole budou jeho děti geniální... Kdo chce nadstandard pro své dítě, měl by se mu hlavně nadstandardně věnovat sám...

+23/0
doporučit
4.10.2017 11:37

A50n90d86r17e61j 42M13a73s35a71r33y86k 9570933956800

ja si pamatuju ze kdyz bylo zle a ucitel nebo ucitelka na mne rvala, samozrejme to nebylo bez priciny :D , tak doma jsem dostal jeste dvakrat tolik ... nechapu dnes postoj rodicu ke skole a k ucitelum. Pak vyrustaji takove nemakacenka co si mysli ze cely zivot jenom neak okecaj, kdyz uz jim to prechazelo na skole tak proc ne v zivote... ale vsak se to tim rodicum vymsti kdyz je vlastne dite vyhodi z baraku a posle nekam doprdele.... vzdyt co si dnes uz ty spratci dovoluji neni normalne... prave skola ma byt ten prvy naraznik a deckam neak urcit mantinely co se muze a co ne... jenze rodice s radosti mantinely posouvaji hoooooooooodne daleko nekdy snad i uplne zrusi.... celeeee zle.... zachvilku nebude mit nikto respekt pred nikym.

+27/−1
doporučit
4.10.2017 7:33

P42e91t88r 17K83o92v18a71ř62í18k 1921843659697

Bohužel, je to tak. Pozoruji toto chování především u mladší generace. Zatím jen ve školce, kde jsem nestačil zírat, co vše si někteří mladí rodiče dovolují, jejich aroganci a nesmyslné pomluvy, které o učitelkách šíří. On problém spočívá ve společnosti, v pokleslé morálce a hlouposti, která mezi mnohými lidmi převažuje. Zóna mezi rodiči a učiteli je jen jeden z mnoha případů, kde stav společnosti vyplouvá na povrch v celé své ošklivosti. Jinak toto lze pozorovat téměř všude, vemte si internetové diskuze, sociální sítě, sousedské vztahy atd atd ... :-(

+30/−2
doporučit
4.10.2017 7:42

K55a93r31e53l 87V92a92c72h40u23t 9203462889873

Z dřívějších dětí, které nemohly ve škole mluvit do ničeho, vyrostli dnešní rodičové, kteří kecají (učitelům) do všeho... ;-D :-/ ... njn ...

+21/0
doporučit
4.10.2017 12:19

M54i65c28h43a68e51l98a 87N16o55v87á57k82o25v54á 8520498288171

Mám kamarádku úču v MŠ. Je psina poslouchat ji, jak nám líčí, jak ráno naběhne postupně tak 7-9 maminek z jejích 20 capartů a spustí: Lucince dejte prosím kolem deváté tady tu modrou mikinku, ale až půjdete ven, tak prosím převléknout do té zelené s roláčkem - tu má na ven radši a moc pěkně hřeje u krku. S těmi punčoškami jí budete muset pomoct, jdou hrozně blbě oblíkat - a dohlédněte, ať si nebere ty parádní botky, ale fakt ty na ven. Tu vajíčkovou pomazánku na svačinku jí nenuťte, dala jsem jí s sebou Brumíka. A ́t si nehraje s Honzíkem, my si to moc nepřejeme, víte, ta rodina je divná.

Zhruba tak u třetí matky najede do StandBy režimu a v hlavě jí jenom šumí a mile se usmívá.

+19/0
doporučit
4.10.2017 15:15

M64i25c39h65a13l 15B12a87ž69a61n75t 3956462143306

Tak tohle je asi největší důvod, proč jsem tuhle možnost stát se učitelem zavrhl, byť jsem chtěl učit spíše na gymnáziu. Myslím, že by mě to fakt bavilo, ale doba se velmi změnila za těch cca 10 let, že učitel často nemůže nic kvůli takovým rodičům, jak se píše v článku. A nejhorší je, že ředitel na některých z školách je schopný stát spíše za rodiči, než za svým kantorem. A o to samozřejmě víc poskytuje-li rodina toho dítěte škole nějaké dary. Fuj.

+22/−1
doporučit
4.10.2017 7:10

V27í96t 89J58e25ž24e69k 4676869759645

Zrovna včera mi žena (učitelka) vyprávěla, jak maminka byla orodovat za synka, že to má těžké a že má tenhle a tamten problém, že tohle mu jde špatně. Že prázdný odevzdaný papír při testu je potřeba omluvit, protože má přece ty problémy.

Když se ji žena zeptala, jestli má nějaký papír o vyšetření z PPP, tak maminka jen pronesla "tam s ním nechci, nechci aby bral prášky.". Takže tak.

Navíc si myslím, že text v článku je ještě mírný, oproti reálu.

+18/0
doporučit
4.10.2017 11:16

J40o20s77e27f 86V72o91m39á33č71k25a 5983244373654

Řekl bych, že článek i většina příspěvků jsou téměř jednoznačně za jedno v tom, že za vše mohou rodiče, že dříve byl učitel autorita, která se poslouchala na slovo, apod.

Problém je v tom, že stejně jako jsou rodiče dobří a špatní, v lepším případě rodiče s chybami, existují stejně tak i učitelé dobří a učitelé špatní. Jenže zatímco dříve byli žáci i rodiče v situaci, kdy rodiče museli strpět i velmi špatného učitele, dnes už chválabohu nemusejí – a také by neměli. Rodič, jako platící, by měl mít možnost ovlivnit kvalitu učitele a ozvat se v případě, že je něco špatně. A měli by v tom jít příkladem i dětem – jinak je utvrzují v poměrně rozšířeném postoji „držet hubu a krok“. Já sám jsem měl na učitele spíše štěstí, jak po pedagogické stránce, tak po stránce odborné, ale několik velmi špatných učitelů jsem zažil – látku neuměli vysvětlit ani jí příliš nerozuměli. K čemu je takový učitel? K ničemu – pouze dokáže znechutit daný předmět žákům i na celý život.

Samozřejmě věční rodiče-stěžovatelé ve smyslu prkotin v článku je peklo jak pro rodiče, tak ve výsledku i pro děti – omlouvání chyb dětí a hledání viny v učiteli je pro ně medvědí služba. Na druhou stranu se doba prostě mění, děti mají daleko více příležitostí než dříve, společnost je svobodomyslnější (ve vztahu k sobě, u voleb se to bohužel neprojevuje) a učitelé by se tomu měli umět přizpůsobit a nejet v zajetých kolejích jako za socíku. A stejně jako lidé očekávají, že se s nimi bude bavit jejich lékař (dříve rovněž nemyslitelné), očekávají, že se s nimi bude bavit i učitel jejich dítěte.

+17/0
doporučit
4.10.2017 9:53

L62u39d35ě40k 58N50o52v61ý 2961569623891

No, podle mě je pravda, jak to bývá, tak nějak mezi. :-) Na jedné straně je pravda, že naše školství je v mnohém zkostnatělé a do značné míry upřednostňuje snaživé biflovače před myslícími individualitami. Nerozvíjí kritické myšlení atd. (i když dobrým vzorem podle mě nejsou ani mnohé "západní" země, kde naopak téměř rezignují na fakta a upřednostňují před nimi názory, ale to je na jinou diskuzi). Na straně druhé ale souhlasím s některými názory z článku, že ta opičí láska některých rodičů, kdy jejich dítě je středobodem světa (i když tedy často až po nich) a vše musí být po jejich vůli, všemu rozumí lépe než škola. Ale není to jen ve vztahu ke škole, stejně se chovají ve všech aspektech života - u lékaře, v obchodě, k policajtům, při řízení auta... Je to prostě problém, který se jen v rámci školního dvorečku nevyřeší, je to o chování celé generace. Ty předchozí generace, vyrostené za totality byly v jistém směru přehnaně ušlápnuté, ty nové jdou (aby nebyly stejné) do druhého extrému. Nikdo pro ně není autorita. Já sám, bude mi 40, patřím spíš k té druhé generaci, takže to vidím kolem sebe a je mi z toho trochu úzko. A svým dětem tato generace tím přehnaným agresivním ochraňováním nevštěpují žádnou zodpovědnost. Znají jen práva..

+20/−1
doporučit
4.10.2017 10:28
Foto

J12i91ř94í 57K51r89a48t74ě91n20a 1511742127147

Rodiče by si měli uvědomit že základ chování by dětem měli dát oni.Vidím kolem sebe spoustu rozmazlených a agresivních dětí.

+15/0
doporučit
4.10.2017 10:49

O17l79a 58N12o96v74á31k58o61v39á 7424567265232

.. doporucuji po pracovní době vypínat telefon ..co vám má co večer volat rodič a řešit excesy jejich děti...Sice jsem v jiném oboru,ale když jsem brala telefony stále,tak byly schopni volat po půlnoci s problémem a jednou i na Štědrý den v poledne, dnes už to nedělají,protože to vypínám...a nic se neděje,ani klientů nezbylo naopak,je moje práce efektivnější...

+15/0
doporučit
4.10.2017 3:30

K86a57r79e69l 33M81i88k47l37í24k 6724196757

To je tak, když rodič pojme dojem, že škola bude za něj vychovávat.

+21/−2
doporučit
4.10.2017 6:58

V62í73t 52J87e60ž37e54k 4436719139945

Jo, a v této době jsou ještě lidé, kteří nadávají jen a pouze vládě, že jen ona může za to v jakém stavu školství je, ale to, že i oni svým přístupem prakticky kujví výchovu svých dětí, to už nevidí, to je v pořádku.

Oni celkově jsou lidé dnes znalý všeho, nejen školství, ale i lékařství, finančnictví, mezinárodnímu právu... přece si o tom přečetli 5 článků na internetu, viděli hromadu příspěvků na FB, s kamarády si o tom celý večer povídali a dokonce viděli i 1 pořad v TV!

No nebuďte pak znalejší než lékař, který studuje 6 let VŠ, má za sebou atestace a 30 let praxe, že? :-)

+14/0
doporučit
4.10.2017 11:21







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.