Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

UKÁZKA Z KNIHY: Ženy by teď měly muže podržet, tvrdí psycholog Zimbardo

„Na rozdíl od žen a jejich emancipačních hnutí se muži nikdy nezformovali, aby zaktualizovali svou roli ve společnosti,“ píše psycholog Philip Zimbardo ve své knize Odpojený muž. Rozebírá v ní výsledky výzkumů, podle nichž dnes mladí muži selhávají ve studiu, společensky i po sexuální stránce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R22a28d50k23a 35T23r33u13h17l65á38ř38o13v38á 1300124143339

Tak z vlastní zkušenosti. Manžel každý den u TV a večer k tomu alkohol - většinou pivo + frťany slivovice. Já běhala kolem domácnosti, pak vykoupat, ležet, abych se ráno před pátou donutila vstát a jít do práce. Manžel se sezením a tvrzením, jak mu sezení dělá dobře dopracoval k invalidnímu důchodu. Ať mi někdo poradí, jak jsem ho měla podržet. Žil v pohodě, znal nazpaměť všechny výsledky kdejakých zápasů, ale starost o domácnost šla tak nějak mimo. Když se začal opíjet čím dál víc a v opilosti na mě začal být hrubý, tak jsem to vzdala a odešla. Nyní běhá jak frčka a dřívější tvrzení, že bude za chvíli na vozíku již neplatí. Pomohlo mu to.

0/0
9.8.2017 13:59

J61o85s16e59f 23Š52o98l60t93e39s 8474628320353

Osobně si myslím, že nároky žen na muže s emancipací (na té samozřejmě není nic špatného) enormně vzrostly. Stačí se rozhlédnout v okolí. V podstatě dnes už ke vztahu ženy zpravidla nechtějí partnera, ony chtějí, aby je nějak převyšoval, byl lepší než ony, a ideálně ve všem. V podstatě chtějí mít doma muže, který uklidí, vypere, postará se o děti a ještě je schopen rodinu zajistit z hlediska financí. A pak se diví, že jim je 40 a ten rytíř na bílém koni stále nepřichází. Při takových nárocích nemá zhruba 40 % mužů nejmenší šanci. Fascinující pak často je, že podobné nároky mají i ženy, o které by z vizuálního hlediska nikdo nezavadil ani pohledem.

+4/−4
24.7.2017 9:25

M73a38r77t48i85n 81B48i10t74t33n39e33r 4912256986275

Nároky na ženu vzrostly už před desítkami let. Náhle nestačilo, že je doma s dětmi, je hodná, pěkná a podporuje manžela. Musela být i vzdělaná, mít ostré lokty, uživit se, budovat si kariéru, vyrovnat se mužům a prosadit se, být sexuálně aktivní a u toho ještě přitažlivá a dokonalá.

Takže není až takový div, že ženy následně zvýšily i své nároky na muže. A klasicky jde o protichůdné věci.

Muž musí:

- být rovnoprávný a mít stejný příjem celkově, ale ten její by měl vydělávat víc než ona, by jí imponoval

- být přitažlivý (voňavý, upravený...), ale zároveň mužný (tedy měl by svou manikůru a péči o kůži provozovat asi tajně, jinak riskuje zesměšnění, bacha, aby neměl víc kosmetiky než žena)

- být inteligentní a chápavý společník, který dělá domácí práce a je skoro jak kamarádka, ale v posteli by se měl náhle proměnit v sexuální mašinu, dravce a alfa samce, který se zmocňuje, dobývá a je jak z pravěku...

...

Svým způsobem obdoba tří D u ženy, kdy se v každé situaci čeká, že muž dokáže splnit různé, navzájem protichůdné role a ve všech obstát.

+2/−1
25.7.2017 7:56

M89a77r39t67i56n 80B86i61t15t97n24e73r 4292936656545

Přijde mi, že muži to kdysi dělili ve filmech na "ženy manželky a ženy milenky/prostitutky" ty role. A od každé role se čekalo něco jiného. Od manželky stabilita, podpora... od milenky ženská uhrančivost, vzrušení a nebezpečí... bylo to vůči ženám dost nefér.

Nyní se od muže čeká, že ty protichůdné role spojí do jedné osoby. Takže zatímco původní upír byl prostě hrozivý predátor, který byl sice odporný a děsivý, ale měl svou sílu a snad i přitažlivost, tak moderní upír je tak trochu hrozivý predátor, silný a strašidelný, ale zároveň citlivý, něžný, inteligentní, vzdělaný, bohatý, ovládající se, hlubokomyslný, zkrášlený vnitřním utrpením a dokonce i věrný a trpělivý... ;-)

0/0
25.7.2017 8:03
Foto

M42i13c63h73a59l 80G26r31e83š61l21i82k 9291896592836

To neboli nejaké nároky na ženy. To bolo to, čo ženy samy chceli a feministické hnutia presadzovali.

+1/0
25.7.2017 8:31

M60a75r48t68i32n 63B77i92t50t25n43e86r 4672736806805

Žena by měla být na veřejnosti Dáma, v domácnosti Dříč a v posteli Děvka. To neznáte?

Navíc za toto mohou vždy ti, kdo jsou u moci. U moci byli muži. Je jejich chyba, že si pohodlně zaměnili rozdělení rolí na - já mám vše a ty budeš poslouchat. Proč by měly ženy něco takového chtít?

Muži se díky rozdělení rolí dostali jako první ke zdrojům, ale sprostě (ale očekávatelně a logicky) toho zneužili, aby posílili svou pozici vůči jiným mužům i vůči vlastním ženám.

Muži byli natolik arogantní díky své fyzické a materiální převaze, že stovky let zpochybňovali dokonce i to, zda má žena duši. Bránily ženám rozhodovat o vlastním těle, vlastním životě. Ten útlak žen, který se vyvinul, byl ohromný. Muži se k vlastním ženám zachovali jako sprostí otrokáři, jako by žena byla kus vybavení, skoro dobytek.

Takže boj žen za větší práva je z mého hlediska pochopitelný a sám bych za ně pro ženy bojoval, kdybych žil v té době. Protože představa, že polovina populace žije v tak nedůstojných podmínkách, je dost hrozná.

A pokud se ženy měly vymanit z té podřízené role, tak se musely dostat ke zdrojům, musely na sobě tvrdě makat. Muži to za ně neudělali. A je hloupost teď čekat, že za muže budou jejich roli nově definovat ženy. Mohou jim pomoct maximálně. Ale je na nás, na mužích, abychom na sobě pracovali.

+4/−1
25.7.2017 8:51
Foto

M67i84c89h88a60l 35G66r19e61š17l83i94k 9691146422246

Tí, ktorí boli u moci nútioli feministky presadzovať práva žien? Pokiaľ viem, bolo to presne naopak.

+1/0
25.7.2017 9:11

M47a39r22t52i54n 95B31i78t34t70n32e44r 4462386626195

Dobrá, zkusím to jinak.

Rozdělení rolí ve společnosti nefungovalo, protože muži zneužili svého přístupu ke zdrojům a donutili ženy, aby je poslouchaly. Udělali si z žen své téměř otrokyně a zacházeli s nimi leckdy jako s dobytkem. Zpochybňovali dokonce i to, zda jsou ty ženy lidé, obviňovali je z prvotního hříchu, líčili ženy jako slabé a zkažené nádoby hříchu, vykazovali je do ústraní při menstruaci, bránili jim v přístupu ke vzdělání, k majetku, k rozhodování.

Je přirozeným právem a touhou každého člověka (a ženy jsou lidé) chtít rozhodovat o vlastním těle, o vlastním životě, mít důstojné podmínky, svobodu...

Tedy ano, otrokář vlastně nutí otroka, aby bojoval o své postavení tím, že mu bere svobodu. Údiv některých mužů nad tím, že ženy bojovaly o svá práva je stejně směšný, jako údiv otrokářů nad tím, že o svá práva bojují otroci. Stejně tak muži vlastně donutili ženy, aby bojovaly o svá práva tím, že jim ta práva vzali.

Odpovědnost má vždy ten, kdo má moc a možnost rozhodovat. To byli po staletí především muži.

V čem má podle mne článek pravdu je to, že nyní jsou i ženy mocnější, mají příležitost rozhodovat a jak nás učí Spiderman, s velkou mocí, přichází velká odpovědnost. ;-)

Takže na ženách je, aby neudělaly stejné chyby, jako muži a odolaly pokušení vychylovat to kyvadlo příliš na druhou stranu. Ženy mají příležitost zkusit nastavit společnost lépe. Na mužích je, aby na sobě pracovali a vyrovnali se s tím, že už nejsou neomezenými vládci nad svými ženami. Plakat nad tím je podle mně zbytečné. Představa, že muži budou mít pozici jako kdysi a zároveň se budou vůči ženám chovat lépe, je asi stejně realistická, jako že bude fungovat komunismus.

+4/−1
25.7.2017 9:23
Foto

M79i40c24h43a98l 70G32r35e18š39l17i25k 9791826322466

Na ktorú lokalitu a dobu sa Váš popis vzťahuje? Pretože ono to nikdy neplatilo všeobecne, dokonca ani v stredoveku... :-)

+1/0
25.7.2017 10:03

M82a29r49t37i61n 37B35i71t63t20n63e89r 4122326716325

Ani otroci se neměli vždy a všude špatně. Najdou se období a oblasti, kde se otroci měli lépe, než mnozí chudí svobodní. Což nic nemění na tom, že otrokářství není posuzováno příznivě obvykle.

Takže to, že najdete výjimky, oblasti s větší svobodou a podobně nic moc nemění na tom, že v civilizacích s nejdůležitějším vlivem na vývoj naší dnešní západní společnosti, neměla žena rovnocenná práva a boj žen za rovnoprávnost byl pochopitelný a oprávněný.

Můžete samozřejmě odkázat na to, že třeba Slované i další kmeny a etnika držely ženy v úctě a ženy měly i značné osobní svobody, včetně těch sexuálních. Možná proto to není v ČR a dalších podobných zemích ani s feminismem tak žhavé. Protože se zde nikdy ten klasický patriarchální model podpořený tvrdým výkladem bible tolik neujal.

0/0
25.7.2017 11:15
Foto

M53i73c24h39a88l 98G24r76e17š85l44i24k 9871156982516

Ženy nemali nikdy štatút otrokov... dokonca ani v antike, kedy sa tomu možno najviac blížili. U našich slovanských predkov v predkresťanských časoch a ani potom už vôbec nie. Západ mal trochu inú históriu, ale rytierskosť, sekularizácia, parlament a ďalšie "vychytávky" vznikli práve tam.

Zase sa málokto zamýšľa nad povinnosťami, kompetenciami a kompetentnosťou, prípadne záujmami, pretože dnes je v móde mať plnú hubu práv. Prečo riadili hospodárstva, politiku alebo armády muži? Aké niesli obe pohlavia riziká, aké boli výsledky?Aké vlastne boli možnosti? Ako vlastne toto celé vzniklo a prečo prišli zmeny? Prečo ani dnes ženy nie sú príliš ochotné vstupovať do politiky a prečo ženy dávajú svoje hlasy hlavne mužom? :-)

+1/0
25.7.2017 12:19

M47a85r60t27i88n 35B57i52t14t52n78e88r 4162416336845

Mnohé ženy byly otrokyněmi. Uznávám, že v žádné době to nebylo tak zvrhlé, aby každá žena bez ohledu na původ měla pozici otrokyně.

Žádnými povinnostmi, kompetencemi ani ničím jiným, nemůžete obhájit útlak žen. Právě proto používám přirovnání k otrokářství. Nemůžete obhájit tvrzení, že ženy nemají duši, že jsou méněcenné bytosti. Mimochodem pokud někdo uznával, že muži (i otroci) duši mají a ženy ne, tak to minimálně v tomto náboženském ohledu stavělo ženy pod úroveň otroků. Stavělo je to na úroveň ras, u kterých zde také byla víra, že to vlastně nejsou lidé, ale opice nebo něco podobného.

Povinností a kompetencí mužů u lidského druhu, je (mimo jiné) využít fyzické převahy a možná i vhodnějšího psychického nastavení pro boj k ochraně vlastních rodin. K ochraně toho nejcennějšího, co v reprodukci je - tedy žen/matek a dětí. Z tohoto hlediska jsou muži jednoduše postradatelnější, snáze nahraditelní. Dává jim to samozřejmě i určité rozhodovací pravomoci v otázce bezpečí. Ale je podle mne celkem nezpochybnitelné, že muži tohoto svého postavení v historii často hrubě zneužili k tomu, aby si přisvojili práva a kompetence, jež jim nepatří. Zneužili k tomu náboženskou propagandu, politiku...

Domnívám se, že pokud by muži nezneužívali svého postavení, tak nemusel přijít ani široký a staletý boj za práva žen.

Podíl žen v politice? Ano, do určité míry souhlasím. I různé matrilineární uspořádání, kde majetková a rodová práva drží často ženy, které třeba i tvoří radu starších, mívají leckdy jako reprezentanta pro jednání navenek muže. Mně osobně to připadá logické. Ale mezi reprezentací navenek a uzurpováním si moci i uvnitř, je rozdíl asi jako mezi politikem v demokratickém uspořádání a absolutistickým diktátorem.

Mimochodem v roce 1995 byl podíl žen v parlamentech 11,3%, v roce 2016 je to 22,8%. Za pouhých 11 let je to sakra rychlý skok.

0/0
25.7.2017 15:38
Foto

M67i84c70h15a67l 91G56r83e14š72l30i74k 9921216822586

Možno ženy prevyšovali počet mužských otrokov, pretože otroci sa získavali vo vojnách a teda mnoho mužov padlo.

Ak mám zodpovednosť za bezpečnosť, musím mať v tomto ohľade aj nejaké rozhodovacie právomoci. Ak mám zodpovednosť za obživu, tak takisto musím mať rozhodovacie právomoci. Predpokladám, že tvrdenie o tom, že žena nemá dušu pripisujete církvi... lenže to je mýtus, ako mnoho iných vecí týkajúcich sa minulosti. :-)

Ten, kto mal moc ju mal tendenciu zneužiť všeobecne, nielen v otázkach žien.

Boj za práva žien nebol stovky rokov trvajúci proces. Pretože ich postavenie sa menilo stovky rokov bez akéhokoľvek boja v závislosti od vývoja spoločnosti celkovo. Ten boj je záležitosťou možno tak od 18. storočia a vznikol preto, lebo tomu priala situácia, teda bol súčasťou boja za individuálne slobody. Dve svetové vojny boli katalyzátorom, ale nie rozhodujúcim faktorom. Za hlavný považujem ekonomickú situáciu.

Čo sa týka podielu žien v politike, tak by som nevynechal aj masívnu propagandu na jeho podporu, alebo absurdné návrhy na kvóty... akási módna vlna. Ak sa však pozrieme na výsledky, v každom období dejín sa dá nájsť významná žena a napriek emancipačnému hnutiu vidím od začiatku 20. storočia len jednu, ktorá bude zrejme v učebniciach dejepisu aj za 200 rokov - Margaret Thatcherovu.

0/0
25.7.2017 18:43

M21a21r52t25i70n 53B42i28t26t71n35e46r 4292356696745

Pokud budete uplatňovat logiku zodpovědnost = pravomoc (celkem souhlasím), tak pak je třeba se podívat i na zodpovědnost žen.

Měly převažující zodpovědnost za výchovu - ale měly pravomoci rozhodovat o potomcích? O tom, kdo bude dědit, kam půjdou děti studovat a co budou studovat? Mohla žena prohlásit, že prvorozený syn je neschopný hlupák dědit bude druhorozená dcera s tím, že muž to prostě musí akceptovat, protože žena má zodpovědnost v tomto? Měly zodpovědnost za domácnost často, ale měly tedy pravomoc i rozhodovat o věcech doma? Někdy ano, ale v mnoha obdobích si muži nárokovali to, aby i doma byli za pány a vládce, místo toho, aby se doma podřídili (když zrovna nic nehrozilo) v rámci té logiky zodpovědnosti a pravomocí. Stejně tak, pokud má žena hlavní zodpovědnost za věci kolem těhotenství, kojení a podobně, neměla by mít ona rozhodovací pravomoci ve věcech sexu a partnerství? Jak to, že muž měl právo diktovat ženě věci týkající se jejího sexuálního života a sám měl větší sexuální volnost? Nemělo by to být spíše naopak? Je to žena, kdo nese zodpovědnost za otěhotnění a upřímně je také schopna uspokojit více partnerů denně, než muž partnerek. Leckde měl muž možnost zapudit ženu, ale v kolika kulturách minulosti měla žena možnost zapudit muže? Přitom to dává větší smysl a jak se ukazuje, tak v dnešní otevřenější době jsou to právě ženy, kdo častěji podávají návrh na rozvod.

Pokud muž sloužil jako bezpečnostní a ochranný systém, tak jistě. V případě poplachu je třeba poslechnout bezpečnostní systém. Ale od kdy má bezpečnostní systém právo tvrdit těm, které má chránit, že jsou neschopní, hloupí, že se bez jeho pomoci neobejdou a zakazovat jim pracovat na vlastní ochraně (přístup mužů k případnému vojenskému výcviku žen, nošení zbraně u žen, mužskému oblečení, ježdění na koni nebo nyní v autě v některých konzervativních zemích...). To není funkční bezpečnostní systém - to je diktátor, který vnutil svým poddaným strach a neschopnost, aby se učinil nepostradatelným.

0/0
25.7.2017 20:48
Foto

M62i58c55h12a43l 92G83r54e39š76l22i26k 9141816582916

Čo som čítal o histórii Slovanov, tak ženy mali výhradné právo schvaľovať sobáše svojich potomkov a niekde ešte donedávna... teda po vyše 1000 rokoch prítomnosti kresťanstva a muži do toho nemali čo kecať. Ale na druhej strane existovalo právo únosu (t.j. církev uznávala sobáše aj bez súhlasu rodičov). Sú zmienky, že v radách starších boli aj ženy a mali právo, ktoré dnes nazývame "právo veta". Čo sa týka predmanželského sexu, ani v najkatolíckejších oblastiach to až taký veľký problém nebol... to vieme z dochovaných kázní. Niežeby to církev netrápilo, ale nedá sa povedať, že by klerici kvôli tomu nemohli spávať. Keď sa jeden poľský etnológ pohoršoval nad polonahými dievčatami v Polynézii a zašiel by pár dedín od Krakova, asi by bol v šoku. U Huculov na Podkarpatskej Rusi boli bežné úplne nahé dievčatá, alebo na Balkáne takisto slobodné "hore bez". Nehovoriac o rôznych rituáloch a slávnostiach...

Je celkom paradox, že príkladnú vernosť slovanských manželiek dávali doma za vzor kresťanskí misonári, ktorí boli na druhej strane u nezadaných svedkami doslova orgií (vrátane incestov). Mimochodom u Slovanov bol za znásilnenie formálne trest smrti (ak sa neodohralo v poli)., ale väčšinou bol verdikt vyhnanstvo.

Vaše podsúvanie a zovšeobecňovanie nejakých tvrdení je v tomto kontexte dosť, ehm divné. Čo keby ste si o tom niečo naštudovali a potom skúšali robiť nejaké závery? :-)

0/0
25.7.2017 21:52

M68a30r76t93i88n 17B24i23t52t52n88e95r 4662206646785

Vzhledem k tomu, že mám pocit, že příliš nečtete co píšu, dovolím si citovat část vlastního příspěvku o kousek nahoře:

"Takže to, že najdete výjimky, oblasti s větší svobodou a podobně nic moc nemění na tom, že v civilizacích s nejdůležitějším vlivem na vývoj naší dnešní západní společnosti, neměla žena rovnocenná práva a boj žen za rovnoprávnost byl pochopitelný a oprávněný.

Můžete samozřejmě odkázat na to, že třeba Slované i další kmeny a etnika držely ženy v úctě a ženy měly i značné osobní svobody, včetně těch sexuálních. Možná proto to není v ČR a dalších podobných zemích ani s feminismem tak žhavé. Protože se zde nikdy ten klasický patriarchální model podpořený tvrdým výkladem bible tolik neujal."

Tedy předem jsem upozornil že ano, můžete citovat Slovany a další a dal tak najevo, že jsem si toho vědom... o pár příspěvků níž jste pak citoval Slovany a ukončil to tím, že si mám nastudovat problematiku.

Takže děkuji za místy vcelku zajímavou a přínosnou diskuzi, které se však zde již nadále nebudu účastnit.

0/0
25.7.2017 22:15
Foto

M12i54c21h44a64l 80G24r27e37š96l85i92k 9411266232436

Je pekné, že sa odmietate zúčastňovať, ale tak akosi silné ženy existovali aj na západe a dokonca v pozícii panovníkov, Takže čo tam máte ďalej? :-)

0/0
25.7.2017 22:22

J22o42s76e97f 57Š74o85l54t43e42s 8594908140863

Já se mladší generaci vůbec nedivím. V pohádkách je muž vždy vyobrazen jako neschopný idiot, kterého musí vždy zachraňovat princezna. A podobné stereotypy vidíte teď všude okolo. Není divu, že jsou z toho kluci trochu rozvrkočení a místo dobývání žen, což je často otrava s velmi nejistým koncem, radši dobývají svoji pravou ruku před obrazovkou.

+2/−5
23.7.2017 23:08

A87l29e22n43a 23V59e69s24e37l87á 3163591665918

Kterou pohádku máte například na mysli? 8-o

+3/0
23.7.2017 23:19

M31a30r81t36i38n55a 83S33e42d65l30i37c68k65á 5102325311332

Tak třeba v Prasátku Peppě to tak trochu je, to musím uznat.

0/0
24.7.2017 21:34

V22e49r18o65n80i96k12a 63H72u96b15á87č91k96o18v93á 3336235596335

V jaké pohádce to takhle je?

+3/0
23.7.2017 23:22

J61o58s13e63f 85Š56o22l85t90e14s 8244158660813

Skoro všechny nové z posledních let.

0/−1
23.7.2017 23:35

Z46u26z82a64n49a 83T33i74c81h86á 4288536720333

Třeba taková jedna nová, Tři oříšky pro Popelku;-) To je zrovna hodně feministická pohádka s trouboidním princem, kde si Popelka troufá říci "ne" na žádost o ruku a podobně, a přesto ji všichni milují.

+2/0
24.7.2017 9:12

J28o73s42e85f 71Š96o71l63t46e54s 8794338840263

No tak zrovna o tom jsem nemluvil. Mluvil jsem o těch opravdu nových, kde zpravidla iniciativu převezme princezna, protože princ se nechal zajmout nebo něco podobného a ona ho musí vysvobodit apod.

0/0
24.7.2017 9:15

M72a68r81t10i31n 19B60i91t20t68n72e74r 4982856756265

Nejsou to všechny pohádky, ale ta změna u novějších pohádek a filmů za posledních třeba 20 let je veliká.

U starších pohádek to bylo spíš výjimkou: Popelka je moc pěkná. Popelka celé své mužské i ženské okolí dalece převyšuje. Lépe je krásnější, chytřejší, morálnější, lépe střílí, běhá... .o)) Podobně je na tom Byl jednou jeden Král, kde jsou hned tři silné ženy (moudrá, dobrotivá a rázná) a jeden muž (rybář), který vyniká tím, že je hodný a hezky zpívá - vlastně má sílu lásky. Fantaghiró ještě.

Z nových pohádek:

Mulan, Rebelka,

svým způsobem i Jak vycvičit draka - spíš hra, ale v předchozí generaci byl hrubý náčelník vyloženě komická postavička oproti své ženě, která ho morálně jasně převyšovala a v nové generaci je mladý viking opět spíš komická postavička proti ženě, která je silnější, tvrdší a sem tam ho mlátí a zastrašuje. Mužský hrdina se vlastně oproti fyzicky silnější ženě prosazuje tím, že je chytrý, hodný na zvířátka a mírotvůrce.

Především hromady programů a seriálů na Disney Channel, kde jsem v posledních letech viděl mnohokrát silné a přitažlivé ženské hrdinky vyloženě převyšující slabé nebo tupé mužské, ale ani jednou jsem to neviděl naopak. Přitom ženské hrdinky nejen lépe bojují, ale ještě jsou u toho chytré a skvěle vypadají. Pokud muž výborně bojuje, obvykle ho žena převyšuje v jiných oblastech.

0/0
25.7.2017 7:32

M45a42r82t88i67n26a 70S38e42d68l20i82c78k38á 5842255981172

Prasátko Peppa - všichni jsou velmi milí a smějou se, ale obvykle se tatínkovi přihodí něco, že vypadá trochu jako trouba.

0/0
24.7.2017 21:35

M12a23g14d28a32l63e71n35a 63H73r22o95n96o84v87s30k18á 3460502944589

Ilustračka moc pěkná;-)

0/0
23.7.2017 22:44
Foto

P55e96t53r 66K61o97u76c23k81ý 5823574758916

Tak na konci týdne vcelku veselé téma. Názorové proudy se šikují na obou stranách. Dívčí válka je cítit ve vzduchu.

+5/−1
23.7.2017 22:41
Foto

P83e61t21r 27K20o28u26c41k62ý 5963254468706

Tak dle počtu komentářů a mínusů i u nevinných poznámek nešlo jen o veselé téma ale i o Veselé téma.

0/0
24.7.2017 7:30

A35l93e58n29a 47V74e14s57e55l26á 3603601695648

To je těžké, když je to tak tuctové příjmení a jen tady jsme nejmíň tři...:-) Ono se to nasčítá...

+2/0
24.7.2017 8:17
Foto

P94e22t80r 89K64o30u14c10k35ý 5183904368316

Žádné tuctové příjmení. Je to pěkné české příjmení. A zaplať pán bůh se pořád ještě přechyluje. (Alena Veselý je sice sen moderních světaznalých feministek, ale zní to strašně) Vy jste, Aleno, při diskuzích v pohodě. Na rozdíl od Vašich některých jmenovkyň. Přeji Vám pohodový vstup do nového týdne.

0/0
24.7.2017 9:05

K78a26r92e10l 38N29o89v72o82t63n61y 2451815719440

My to mame doma rozdelene - manzelka hraje videohry a ja koukam na porno :-D.

+8/0
23.7.2017 22:13
Foto

P37e45t60r 65K49o63u31c28k80ý 5173594268666

R^R^R^

+4/0
23.7.2017 22:42

K34r68y50š38t20o52f 34H41l62a25v31á40č 9782919228582

;-D

+1/0
24.7.2017 10:37

M28a53r81t58i69n 72B88i56t34t85n67e56r 4972216916775

Obráceně by to vyznělo ještě vtipněji. ;-)

+2/0
25.7.2017 7:45

O13n33d47ř23e23j 33Š34i39n46d12l74e29r 2387348706715

Mě už tak nějak tyhlety pindy o tom ják má vypadat "správný muž" nebo "správná žena" začínají otravovat.

Není snad v životě horší chyba než se podřizovat svůj život představám jiných. Člověk má v první řadě zodpovědnost vůči sobě samému aby byl šťastný, za předpokladu že při tom nikomu neubližuje.

A nějaké řeči o tom, kdo se má jak moc snažit aby člověka přesvědčil k tomuto a tomuto? Otázka pak je, proč být s někým kdo hraje takové hloupé hry.

+24/−2
23.7.2017 21:20

M19a69g61d62a76l66e95n60a 78H93r14o33n84o77v42s50k33á 3530372544539

Škoda mrhání energií, ale stejně vám napíšu, že tohle jsou typické kecy muže, o kterého naštěstí zavadím jen tady na diskuzi...:-P

0/−3
23.7.2017 22:36

L97e45n94k28a 52P22o66k97o69r27n98a 7254943463371

Vetsina kluku prece je v uplne rodine. Tak kde se ztraci muzsky vzor? Ze by tatinkove nechali vychovu chlapa jen na mamince?

+8/−1
23.7.2017 21:19

L58e39n10k45a 37P85o44k29o29r11n53a 7674693333951

Tatinkove, kteri berou sve syny na kolo, do skal, vezmou jejich kamarady a jdou si zakopat nebo je uci skakat sipku, co je kladivo, opravit pichle kolo, vymenit zarovku atd, tady rozhodne nebudou blabolit o emancipaci a feminismu. Tito chlapi vedi, ze vychovavaji sebevedome lidi, kteri si sve misto najdou a prosadi.

+5/−2
23.7.2017 22:15
Foto

A84n96n25a 27V21e34s66e44l34á 2540388626

Představa, že plavání, skoky do vody, jízda na kole případně bouldering a výměna žárovky jsou zásadní mužské dovednosti (přecházející z otce na syna), které ženy neovládají (takže je nemohou provozovat se svými syny) a pokud je ovládají, jedná se o divné feministky, mi připadá zvláštní...

+4/0
24.7.2017 0:06

A19l75e14n17a 88V40e14s91e92l52á 3903261665628

Ty konkrétní příklady byly úsměvné, to jo. Ale to, že nad tou strašnou emancipací, feminismem, nadržováním ženám pláčou nejvíc muži, co své rodině moc nemají co dát (nemyslím peníze) a snaží se tak najít někoho, kdo za to může - na tom kus pravdy bude.

+5/0
24.7.2017 6:19

D26a74n27i98e53l96a 74D72i42v12i10š77o35v13á 8905949759904

R^

0/0
24.7.2017 19:27

L98e33n35k52a 25P92o63k37o64r41n12a 7424163973601

Myslela jsem tim predevsim to, ze pokud tatinek se synem neco smysluplneho dela, kde to sebevedomi naroste, tak je vyhrano. Pokud se tatinek venuje svym konickum a deti si nevsimne a necha je u pocitace, tak pak kluk kouka jak tulen, co se po nem vubec chce.

0/0
24.7.2017 10:15
Foto

M57i18c91h26a35l 11G40r87e45š43l12i17k 9211146112106

Alebo sa chovajú rovnako ako maminky. :-)

0/0
23.7.2017 22:17

L97e75n98k27a 42P37o72k59o33r44n26a 7424423693101

A to je pruser☺

0/0
23.7.2017 22:21

D94a11v26i77d 94Š98t77a50m89b67e45r88a 4192234844526

Řeknu to možná brutálně, ale realita je brutální. Většina mladíků je vychovávána pouze ženou - matkou s pindíkem v ruce u internetu. Na to vážně není potřeba velká studie, aby bylo zřetelné, že jsou narušení. A spojovat to s "ženským světem" je asi opravdu dost mimo.

+4/−4
23.7.2017 20:36

J32a62k41u14b 65Š16r80o27u30b 1447416917899

Tou pomlčkou jste tomu dal ;-D

+15/0
23.7.2017 20:41

H83a97n54k75a 43C16h16e93n 7367159105305

...Aneb proč je důležitá interpunkce:-) Taky jsem tu větu četla dvakrát.

+7/0
23.7.2017 21:50

K35a19r58e96l 47N63o46v48o91t93n78y 2111655439880

Panda - eats, shoots and leaves :-)

+3/0
23.7.2017 22:11

H30a97n56k60a 67C84h59e15n 7697899235755

Let's eat Grandma;-D

+3/0
23.7.2017 23:24







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.