Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Psycholožka: z žen jsou chlapi, otcům chybí autorita, děti jsou chudáci

To si myslí tato světově uznávaná psycholožka Jiřina Prekopová. Žila v Německu, přednášela na různých místech světa, její knihy jsou bestsellery. Byť se jí blíží devadesátka, nepřestává ji zajímat, kam se společnost ubírá. Její názory možná někoho nadzvednou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i68r95o10s63l85a89v 61D74u54b 5398421271454

Světově uznávaná, no LOL

0/−1
13.5.2017 10:50

M38a97r68t94i51n 37O39š69m83e46r96a 2475400557375

Zdaleka nejvíc týrání a vražd malých dětí spáchají jejich vlastní matky, ženy jsou chladné jak k dětem tak k mužům, jsou orientované jen na peníze a bezohledné. Zjistěte si statistiky kdo mi nevěříte, rodina je mrtvá a muži jsou dnes obtížný hmyz. Pro muže je nejrozumnější mít občasné známosti na sex a rodině a dětem se širokým obloukem vyhnout.

A na vině je samozřejmě stále se stupňující odporný radikální feminismus, jehož cílem je z žen udělat muže a muže uklidit do ústraní a na okraj společnosti! Muži už nyní nemají jako otcové žádná práva, otec je peněženka a hadr na podlahu ze zákona! A ze zákona je žena hlavou rodiny. Žena rozhodne, kdy rodina začíná a končí, rozhoduje jestli budete mít děti, kolik a kdy, a může spolehnout že děti a peníze a bydlení atd. dostane vždy jedině ona.

Nejlepší je se nebrat vůbec a nemít děti a když tak mimo sňatek a jen jedno! Když si ženská umane, že už pro ni nejste dost dobrý a najde si "lepšího", vyhodí vás jako děravou ponožku, ukradne vám vaše vlastní děti a sebere vám majetek a peníze z výplaty, ale není to diskriminační ani nespravedlivé, protože žena je hlava rodiny a může je zdroj hlavně spermatu a peněz. Proboha, a ještě mají tu drzost blábolit o jakémsi domnělém útlaku a rovných právech, když nyní jsou práva jednoznačně v jejich prospěch a jednoznačně na úkor mužů. Každá mladá holka je rozmazlená a žádný kluk pro ni není dost dobrý a jen se předhání v tom, která dokáže s voje nápadníky víc ponižovat, mluví o diskriminaci a domáhají se privilegií a v rodině z vás udělají svého otroka a zákony a soudy jim to naprosto spolehlivě umožní.

Čím jsem starší a čím víc vím jak to reálně chodí, tím více lituji že nejsem gay. Stát se otcem znamená dnes znamená pověsit si nad hlavu Damoklův meč a stát se občanem druhé kategorie, téměř otrokem.

+1/−2
10.5.2017 19:13

J41a63r33o44s64l59a11v 30T60í20n58e86k 4964848100282

+ dává ten, kdo má podobné zkušenosti, - naopak.

0/−1
22.7.2017 13:27

A38l17e50n51a 85V40e17s24e23l92á 3413311985618

Koukám, kdo vám dal minus... a vypadá to, že já. Přísahám, že vůbec netuším, kdy mi ta ruka na myši takhle ujela. Pardon.

0/0
22.7.2017 18:11

J33a40r61o29s21l30a93v76a 67K44a18n46i58o46k64o39v54á 7682649182887

V poslední době je pozorován velký deficit esence mužnosti, která by pro muže měla být přirozenou vlastností. Proto ženy spravedlivě bijí na poplach kvůli nedostatku opravdových mužů.

Pokud muž nemá tuto vlastnost, dle instinktu ženy se jeví „neplnohodnotným“, a tak i vztah k němu bude jako k neplnohodnotnému. V chápání ženy „neplnohodnotný“ muž – to je nízkohodnostný. Takový muž není iniciativní, není schopen brát na sebe jakoukoliv zodpovědnost, zpravidla méně vydělává, má nízké sebehodnocení, je často vztahovačný, neumí komunikovat se ženami, často se jich bojí, zvykl si být podřízený, má sklon k depresím, není rozhodný atd. Takových mužů je většina a ženy je jednoduše nechtějí. V manželství jsou nízkohodnostní muži zpravidla vždy pod pantoflem a v rodinné hierarchii z hlediska ženy zastávají roli „druhého dítěte“.

Existuje ještě jeden typ mužů – středněhodnostní. Ti mohou být odpovědní, umí dobývat přízeň žen, mohou být úspěšní a dobře vydělávat. Nemají ale rádi konflikty, chovají se vždy podle pravidel, jsou lehce předvídatelní a často vztahovační. Za příznivých podmínek se mohou stát vysokohodnostnými a za nepříznivých mohou klesnout na úroveň nízkohodnostného. Ženy takové muže mohou milovat, ale jen krátký čas a ne všechny.

Z toho plyne, že jedna a ta stejná žena se v přítomnosti různých mužů (vysoko, středně a nízkohodnostného) bude chovat vždy různě. Problém tedy není v ženách, ale v mužích.

Jedna z příčin je v tom, že současná společnost se přeměnila na fabriku, kde se vyrábí středněhodnostní a nízkohodnostní muži. Od dětství muže ve školce vychovávají ženy – vychovatelky. Ve škole – učitelky a „školní muži“ (tj. polomuži). Na VŠ – středně a nízkohodnostní muži s vysokým PVD (pocitem vlastní důležitosti) a profesorským titulem. Hodnostní potenciál u chlapců není rozvíjen a ve většině případů se spíše potlačuje. Ženám vychovatelkám, učitelkám a profesorům jsou třeba poslušní, bezproblémoví a lehce ovladatelní mužští jedinci.

0/−3
5.5.2017 12:35

J96a87r68o96s33l48a20v51a 33K37a11n67i37o79k96o66v85á 7642169502707

Žena není ani biologicky, ani psychologicky schopná dát to co nemá. Ona nemá esenci mužnosti a to znamená, že NENÍ schopna vychovat v budoucím muži mužské vlastnosti. Každá žena, která vychovává svého syna sama, ví, jak je těžké být v roli „otce“. Proto celý systém výchovy a vzdělání ...

Ve výsledku muž neovládá potřebné vlastnosti a dovednosti pro úspěšnou komunikaci a vytváření oboustranně výhodných a plnohodnotných vztahů, pro své sebevědomí..

Mužem se nerodíme, mužem se stáváme. A jak na to? - http://jdem.cz/c7qyd3

0/−2
5.5.2017 12:36

P72a42v14e37l 93Š52v83a68r34c75e23r 1200648442717

Běžte to raději napsat do diskuze pod článek "Mají single ženy právo na umělé oplodnění?".

+2/0
10.5.2017 14:33

P64a95v71e20l 52D53r39o42t49á18r 7783484969524

Není to krásné, jak každý vždycky vidí "chyby" těch druhých, ale vlastní chyby naprosto přehlíží?

Ženám je dnes odmalička vtloukáno do hlavy, že jejich krása je jejich hlavní artikl. Ne rozum, ne cit, ne srdečnost nebo pracovitost, ale vizáž. Došlo to tak daleko, že se pro šestileté dívky vyrábí TANGA, a že se dívky nejpozději od deseti let malují. Umělé řasy, vytrhaná a jinde nakreslená obočí, mejkap, konturování DEKOLTU (!)... tohle se dnes učí předpubertální dívky a v pubertě tomu propadá většina.

Existuje jiné slovo, které popisuje to samé: PODVOD.

Ženy se od útlého dětství učí oklamávat svět (zejména pak muže) - dávat na odiv falešnou krásu. Že ženy vlastně zakládají své vztahy na podvodu - a pak se diví, že "tomu svýmu nemůžou důvěřovat".

Ženy kdysi pálily podprsenky, aby se zbavily tyranie společnosti. O padesát let později jsou už zase plně pod kontrolou kosmetického průmyslu.

Třeba se jednoho dne vzpamatujeme. Třeba zase začneme toužit po přirozenosti.

+3/−2
9.5.2017 14:40

M89a62r23t46i25n 64O82š40m12e79r64a 2515260567235

Skutečný muž se zdravou sebeúctou se zachová takto: https://www.mgtow.com/poster/men-going-their-own-way/

0/0
10.5.2017 23:09

A90l13e92n17a 42V70e24s53e63l95á 3403401915948

Je vám ale jasné, že takový skutečný muž ovšem je "slepá vývojová větev"?

0/0
11.5.2017 12:16

J58a55r54o40s77l70a61v76a 93K98a60n40i61o25k17o67v35á 7962269502467

A. Tomský - Těžko dnes mluvit oautoritě, ale o těžkém dětství a poznamenané budoucnosti bez otců mluvípediatři i psychologové často. Za přiměřený trest pro otce, kteří opustili svourodinu, považoval ještě v polovině 19. století ideolog liberalismu J. S. Millosm let galejí.

Netušil, že jednou rovnostářstvífeminismu rozvrátí rodinu a nepřítomní otcové si vyléčí svědomí či pocit vinypouhými alimenty. Má tedy stát posilovat újmu otcovství? Má zvyšovat nemalýpočet rozpadlých rodin? A musíme-li se dnes vyjadřovat mlhavým jazykem lidskýchpráv, rozum utrpí, argumentace o hypotetickém právu na dítě se mění v protimluva práva se množí. Nemají pak i děti jakési mlhavé právo na úplnou rodinu? A cosvobodní muži, neměli by i oni mít právo na dítě, nájemné těhotenství by sejistě dalo zařídit?

Demokracie sice může být založena naobčanských právech, ale nikoli na nápravě křivd, neřkuli těch pomyslných. Ipečovatelský stát má znát své hranice, ani on nemá povinnost a prostředky, abynapravoval všechny důsledky osobního selhání či smůly v partnerských vztazích,natož produkoval polosirotky.

Parlamentní diskuse však vyjevilahlubší problém, když paní ministryně napadla jednu poslankyni za opovážlivouzmínku o neexistenci základního práva na dítě a vyjádřila uspokojení, že tahle„blázen” ženská už nebude kandidovat.

Urážlivý útok ministryně mi připomněldávné sekernice budovatelského režimu. I ony věřily, že mají na své straněobjektivní pravdu „vědeckého” historicismu, i ony vedly zápas o osvobozeníČlověka a odmítaly o svém politickém náboženství diskutovat. Marx-leninismusnezemřel, získal pouze novou, neméně vědeckou formu v genderové (pohlavní)rovnosti.

0/0
5.5.2017 12:34

V25l70a16s36t38i45m98i27l 16K83o72c87u81r56e35k 4336723540934

Žena se stává mužem v zaměstnání i doma , a bohužel muži mají stále více některé negativní ženské vlastnosti - možná i tím, že jsou vychovávaní jen maminkami v neúplných rodinách.

+2/−1
3.5.2017 19:06

M46i95c13h42a76l 79U55k17r85o37p98e23c 9880554797871

Zlatá slova. Odbornice s přehledem.

+6/−1
3.5.2017 17:00

D48u28š11a42n 71M44a70t20o36u72š58e15k 7883820940795

Celý problém spočívá v dnešní adoraci dětí až do nepřirozené podoby kultu.

Neříkám že mají děti orat pole,

či pracovat v robotárně od 6 let věku a být tak dalším zdrojem příjmů, byť některých rozvojových zemích tomu tak je, ale naprosté zbožštění děcka a jejich potřeb, které činí středobodem nikoliv společný zájem rodiny ale jen a jen potřeby dětí, které jsou z principu sebestředné a sobecké(nelze jim to zazlívat ,chybí jim totiž empirické životní zkušenosti) je známkou poněkud choré a schizofrenní společnosti kde potřeby jednotlivce ustupují do pozadí potřebám rodin(ale ne jednotlivců v rámci rodiny ale funkčního celku) z čehož logicky plyne zánik modelu ,neb neochota ke kompromisům v rámci rodiny jednoznačně zlikviduje důvod k jejímu založení.

Shrnuto pokud každý bude prosazovat svou vůli a individuální potřeby a tato vůle zvítězí nad společným kompromisním zájmem je fakticky zbytečné a velmi vysilující udržet takovýto slepenec. Prosazování vlastních zájmů je v širším rodinném okruhu složitější a třecí plochy jsou větší, což je v dnešní silně konzumní , kultem mládí a krásy, zážitků a užívání si posedlé době důvodem proč v podobné svazky nevstupovat. Carpe diem...

Bohužel se jedná o celosvětový trend hnaný opravdu krátkodobou konzumovatelností všeho, od spotřebního zboží, přes umění ale i vztahy. Zkonzumovat ,zahodit.

Neschopnost ustoupit ze svých požadavků, odepřít si něco vede k neochotě věnovat čas a hlavně jak jinak prostředky něčemu co mi nepřináší krátkodobě konzumovatelný užitek.Dlouhodobé perspektivy se bohužel neřeší a memento mori upadlo v zapomění. Všichni budeme stále krásní a mladí, vymývání mozků postoupilo úrovně kdy již není návratu a tento stav se stal bohužel standardem jehož nevhodnost a nesmyslnost si již téměř nikdo neuvědomuje. Rodina byl klasický model který umožňoval lépe přežit, vytvářel konkurenční výhodu jejíž potřeba je v naší dekadentní a úpadkové společnosti již přežitá. Ostatně na něco podobného dojela úpadková říše Římská.

+2/−1
3.5.2017 14:42

V13l79a54s42t82i92m36i79l 31K58o70c28u91r93e27k 4176923170164

To není prostor pro dizetační práci, kdo by to četl ?? Musíte se naučit vyjadřovat koncentrovaně, a vím , že je to těžké.

+1/−1
3.5.2017 18:58

V31e39n82d58u75l85a 76S68z28l73a65u33e90r57o94v43á 7442226967938

Proč by se měl někdo vyjadřovat podle vás probůh? Toto je prostor pro slušně napsané názory, ne pro diktát Vlasty Kocourka.

+2/−1
3.5.2017 23:12

M22i47c79h82a11l 26U77r25b19a64n 2648979822608

Od pana je to dobra rada, co se tyce vyjadrovani v diskuzich. Tohle opravdu (temer) nikdo cist nebude a tedy to pani vlastne psala zbytecne.

Lepsi by bylo, kdyby si zalozila blog a sem hodila odkaz.

Tim nerikam, ze by to sem snad nesmela psat, ale je to plytvani jejim casem ...

0/−1
8.5.2017 1:42

V64e96n53d14u67l65a 23S74z61l24a97u67e23r32o57v58á 7142206987948

Tak někdo si to evidentně přečetl - od paní Dušany:-)

0/0
9.5.2017 22:49

M67i51c56h80a42l 96U69r67b13a62n 2758829712368

;-D

0/0
9.5.2017 23:53

J59i51ř39í 76K56l82e28j59n33a 2807248866927

R^

+1/0
3.5.2017 6:03

T30e65r14e54z65a 12N24o19v17o25t21n16á 2964964199225

když se nad tím člověk v klidu a bez emocí zamyslí, má ta paní v mnoha ohledech pravdu . I když se to , hlavně z pozice ženy dost těžce přiznává. Vidím to na několika rodinách z mého okolí , jak se vztahy mění s příchodem dítěte a ženy se pak mění na kápo domova , kde má máma patent na rozum , všechno je jen o děcku a chlap je hadr na holi, který stejně neudělá nic recht. Za nějaký čas už se ani nesnaží a při prvním konfliktu jdou od sebe. a hup do nového vztahu .

+7/0
2.5.2017 22:21

A85l40e35n41a 62V80e28s81e57l37á 3793441435698

No, zrovna z pozice ženy by to až tak těžké nebylo. To, že ženy dnes musí zvládat spoustu věcí, co dřív chlapi, je celkem jasné a až tak moc to pro ženy negativně nevyznívá.

Spíš mě překvapuje, kolik mužů je tak nadšených si ze své pozice přiznat to, že nemají autoritu...

0/−3
3.5.2017 9:49

V41l93a48s76t14i62m58i96l 72K67o62c28u44r40e32k 4786583720164

Možná jejich mnoho, ale s odstupem času to považuji za největší chybu svého života. Žena skutečně někdy potřebuje usměrnit, a ne nějaké nevhodné chování na šéfku domácnosti a vlastnění dítěte ignorovat.

Jsem rád, že jste s tím názorem přišla.

0/0
3.5.2017 19:04
Foto

O73n92d55r82e33j 22V11a82l56o27u84s67e79k 4480751317711

Do kamene tesat toto!R^

+3/−4
2.5.2017 10:20

J39o92s44e60f 25K22o71t72e23l28n50í94k 6137972639731

Tak nevím, mě přijde to procento ́fungujících ́ a ́nefungujích ́ rodin, žen a mužů pořád stejné jako kdysi. Jen jsme se posunuli a díky technologiím lze teoreticky zastat ́mužskou ́ i ́ženskou ́ roli bez ohledu na pohlaví. Dříve to nešlo, to ale není ctnost. Prostě jsme jinde. Paní psycholožka si trochu idealizuje minulost, to je přirozené a možná od ní i záměrné, doufá, že nás to polidští.

+3/−3
30.4.2017 2:13

V69l50a23s57t69i36m74i30l 16K41o21c15u87r23e51k 4236673920844

Ne tak jednoduché to není, chce to více životních zkušeností, není to o histrorii.

Ale o těch technologiích to je samozřejmě 100%tak.

0/0
3.5.2017 19:10

J24a22n90a 61L30a82n69g15o70v16á 2785576620203

Já s paní psycholožkou bez výhrad souhlasím. Žena není muž a muž není žena. Možná se člověk jednou vyvine v jakéhosi hybrida, ale dost o tom pochybuju. A děti potřebují oba rodiče...

+4/0
27.4.2017 18:17

T96e39r34e27z60a 44H64a71j38k29o13v16a 5837582704150

Ja s ni zase nesouhlasim. Sama deti nema a dela karieru. A ostatni zeny tady kririzuje. Ty jeji rady jsou desne.

+2/−3
2.5.2017 14:33

M81i12r28o83s51l82a18v 29F40r87i63š 8643679517572

Karieru v devadesáti ;-D;-D;-D

+1/0
11.5.2017 6:15

M77i11c17h57a87l 34K61r32e38j23č84a 5928876546453

Pani psycholozce nekolik R^R^R^R^R^ nahoru. Problem je v tom, ze i relativne jednoducha a jasna slova si a) nekteri vykladaji ruzne a za b) nekteri si o nich ani nepremysleji protoze by to nabouralo jejich ultraliberalni predstavu (ze pane Sedlacek :-) )

Bohuzel se domnivam, ze mnoho z toho, co pani psycholozka sdeluje, dojde k usim a nasledne mozku a pochopeni nekterych az s vyssim vekem, kdy se zkusenostmi pochopi, o cem je rec. Zatim si musi nabit kokos...;-D

Sam jsem byl mnoho let zastance naprosteho free a 60.leta jsou pro mne vrchol pohody. Trochu jsem az s vekem zacal chapat, ze ten system (ktery mimochodem p. Sedlacek popira) se vyvijel po staleti. Nebyl vzdy stejny. Hodne ho formoval napr. pristup cirkve (viz Vondruska - v casnem stredoveku divka nepanskeho stavu, ktera vstupovala do manzelstvi jako panna, byla povazovana za menecennou a seredu. Nasledne cirkev uplne prehodila vyhybku).

A o tom to je - neni to o prirozenem vyvoji. Je to o vyvoji rekneme castecne rizenem (ne nechci tady vytahovat konspiracni teorie). Proste ti co maji v dane dobe moc, urcuji vyvoj. V soucasnosti to jsou korporace vyrabejici vse mozne. A pro odbyt je lepsi single (Vsechno musi byt 2x nekdy i pro deti). Takze proc nepropagovat rovnopravnost, ze?

+3/0
25.4.2017 1:54

K33a97m10i87l 14S60e72d21l37á88č19e93k 1396969796951

1. souhlasím, že i relativně jednoduchá a jasná slova, kupodivu někteří (že pane Krejčo) překrucují. Paní psycholožka naprosto jasně mluví o ovládání a mateřství. Etymologie slova "omaminkovat" je docela výmluvná.

Vždy mně pobaví, když se mě někdo pokouší škatulkovat a naprosto při tom přestřelí. Já jsem vážený pane konzervativec. Jenomže být konzervativní prostě neznamená odkývat kdejakou blbost, víme?

"... az s vyssim vekem..." Jeden z nejslabších argumentů, které vůbec existují. Co jste tím chtěl říci? Že jste starý dědeček, takže máte automaticky pravdu? Této "argumentaci" jsem jako jinoch vždy čelil u lidí, kteří ve skutečnosti žádné argumenty neměli.

2. jaký systém že to popírám? Můžete ten systém nějak definovat?

3. nechcete vytahovat konspirační teorie a pak se vyprsíte s konspirační teorií o tom, jak korporace propagují rovnoprávnost za účelem zvýšení odbytu. K popukání. :-)

Mimochodem, zkuste se občas podívat na nějakou reklamu (třeba na prací prášek). Uvidíte, jak strašně moc ty démonické korporace propagují rovnoprávnost. Není tak těžké si uvědomit, že pro odbyt je mnohem efektivnější stereotypy využít, než se je snažit překopat. ;-)

+3/−1
25.4.2017 7:21

M30i80c50h12a98l 35K70r46e53j59č72a 5148986586943

add 1) presne jak male dite. Proc by mely ty kamna palit, ze? Tak si sahnete a uvidite. V praxi - zazijte si rodinny zivot (nebo k pochopeni lepe nekolik rodinnych zivotu). Prestanete teoretizovat a mozna i pochopite rozdil mezi teorii a praxi (mmch i komunismus je vteorii zajimava vec :-))), ale ta praxe, ze?). A ze se citite byt "konzervativcem"? To je Vas problem cim se citite. Myslite, ze blazni se citi byt blazny? Vetsina Vasich zde prezentovanych nazoru konzervatismu rozhodne neodpovida. Prectete si je po sobe a zkuste priradit ke konzervativnim :-)

add 2) shrnout myslenku clanku (v tomto pripade reakci p. Janacka, ktera je az uchylne konzervativni a Vy se svym "konzervatismem" vpodstate polemizujete) do pojmu - mel bych se nechat ovladat zenou jen proto ... je definice toho, ze jste clanek (nebo spise myslenku pi. psycholozky) nepochopil). O to tam totiz vubec nejde. A prave clovek s malou praxi (kdyz se Vam nelibi zkusenosti) neni dobre sto rozlisit co je ve vztahu dulezite a co ne. A proto "placne" to co Vy zde.

add 3) Nejvyraznejsi dukaz Vasi "zaslepenosti". Abyste totiz mohl neco porovnavat, musite mit srovnavaci vzorek. Tim vzorkem muze byt v tomto pripade napr. reklama ci i vysilani z 50-60.let, ktere muzete porovnat se soucasnym. Pote se muzeme bavit o nejakem relevantnejsim porovnani! A co se tyce konspirativnich teorii? Zkuste rozeznat jednotne a mnozne cislo. To za prve. Za druhe jsem toto odnikud nevytahl. Je to pouze moje teoreticka myslenka. O podobne se domnivam z hlediska hygieny (antiperspiranty, holeni pod pazi i jinde). Nic z toho neni konspiracni teorie o ovladnuti sveta. Je to jen o nasmerovani zajmu lidi, vetsim prodeji a tim vetsim prijmum a s penezi nasledne opet vetsi moznost tlaku na rozhodovani ve svuj prospech. S tim muzete nesouhlasit, brojit tady proti tomu, ale pravdu ukaze az cas (byt uz mnohe lze, pri trose inteligence, vysledovat uz v soucasnem deni ve svete).

0/−2
25.4.2017 15:11

M62i82c17h88a63l 75K63r89e83j66č72a 5278486936943

Jen jsem se tim snazil rict, ze krome prirozeneho vyvoje - vyssi postava, zvetsovani mozku apod., existuje i vyvoj rekneme napr. "podmineny", ktery ovlivnuje cast lidstva (marketingove agentury, korporace nasledne media atd.). A do tohoto patri i to co jsem zminoval tzn. podpora (dost skryta, protoze rodina, jako politicke heslo je porad velmi dulezite) single

0/0
25.4.2017 15:11

K63a52m42i92l 14S51e85d55l19á62č61e56k 1386409556731

Pane Krejčo, polemizovat o článku s Vámi už nebudu, neb bychom se stejně nikam nedostali. Dovolím si jednu poznámku, a to stran toho, kdo co pochopil nebo nepochopil. Konkrétně Vy jste evidentně nepochopil, jak funguje diskuse (případně se chcete pouze prezentovat a nikoliv diskutovat).

Váš způsob "diskuse" spočívá totiž v tom, že opoziční názor smetete ze stolu nikoliv argumentem, ale prostým prohlášením opozičních argumentů za nerelevantní na základě osobního profilu oponenta (zde kvůli údajné absenci zkušeností), a to dokonce přestože vůbec nevíte, jaké zkušenosti má. V celém komentáři (a vlastně i v předešlém) jste nepoužil jediný argument, pouze jste neustále opakoval, jak nic nechápu. Shazujete tím sám sebe, což Vám zřejmě nedochází.

Mimochodem v bodu 3 jsem nic neporovnával. Jenom jsem poukázal na nelogičnost Vašich tvrzení. Viz. poslední věta, se kterou jste se vůbec nevypořádal. Ale proč taky, že? Argumentace evidentně nepatří do Vašeho repertoáru. Tak hodně zdaru. ;-)

+2/−1
25.4.2017 22:17

M61i42c36h35a86l 49K42r13e41j39č95a 5838386806863

Kdo chce videt argumenty - ten vidi. Kdo ne, neni mu pomoci Rv. Je spis smutne, ze clovek, ktery valnou vetsinu svych prispevku zde nize shazuje argumenty ostatnich bez uziti svych, se nasledne "bije v prsa" jsa ublizen "neargumentaci" oponenta. Nu lide jsou ruzni.

A ja osobne mam nejhorsi zkusenosti s lidmi, kteri se tvari, jako dobrotivost sama... a jen si sem tam pichnou. Oni vsak nic... slusni ... cestni. .. prejici

+1/−1
25.4.2017 22:30

P76a50v88e16l 40D21r93o16t19á17r 7723544369174

Je to paradox: Jsme všichni připotentononc z jakési hypotetické "muslimizace" Evropy, přičemž hlavní obava je v tom, že u nich vládnou pevnou rukou muži a ženy jim musí být podřízené a používají násilí atd. atd. atd. --- a přitom adorujeme tuhletu paní, která říká, že bychom to tak měli dělat taky - že žena má být ženská, muž má být chlap, že má být autorita atd. Jenom používá diplomatičtější slovník ("maminkování" atd.)

Před sto lety se ještě stále i u nás praktikovaly domluvené sňatky, rozvody byly považovány za ostudu, a tak ženy doma držely hubu a pečlivě zakrývaly modřiny, které jim způsobili jejich manželé. A to je doba, kterou tato paní adoruje.

Přitom historicky první forma byla, že jsme žili v tlupách a o potomstvo jsme se starali společně - "It takes a village to raise a child" - Potřebujete celou vesnici na výchovu dítěte.

Možná, že tohle bude budoucnost - že od žen a mužů se bude chtít pouze to, aby děti přivedli na svět, a o všechny děti se budeme starat společně, na střídačku, při práci. Současný systém skutečně fungovat nemůže, ale zapomínáme, že v minulosti děti vyrůstaly v režimu "open range" - mohly běhat venku, okukovat cizí lidi (a jejich činnosti), navštěvovat kamarády klidně každý den. Dneska helikoptérové matky střeží své vymodlené andílky a nedovolí jim nic. Možná, že ty "mužské vzory" minulosti jsou jen naše romantická představa možná, že těmi vzory nebyli ani tak přímo tátové, jako spíše právě "muži-vesničané", které dítě mohlo přirozeně vidět v akci - na stavbě, na poli, a ano, i v té hospodě.

Dnes? Školka - do auta! - kroužek - do auta! - Domů - k tabletu! - Postel. Kde přesně je tam prostor pro pozorování, jak svět funguje?

+1/−1
9.5.2017 14:34

P46e33t44r 19T14ů40m90a 9226178549310

Bože to jsou kecy.

+7/−8
23.4.2017 19:09

M48i10c63h17a67l 56M73u32n84d21u66c31h 3983432797554

To nejsou kamaráde. Přírodou dané pozice a principy jsou v současné době otáčeny víc a víc na hlavu.

+7/−3
25.4.2017 7:03

T33e28r61e41z22a 35H65a18j93k86o78v97a 5897742694940

Kde jsou oprirodou dane pozice? Myslite materstvi a peci o deti? Nebo co?

Pani doktorka je preci vubec ale vubec nesplnuje.

0/−1
2.5.2017 14:36

P67a67v40e57l 85D48r61o42t50á68r 7253494249334

Příroda skutečně nějaké pozice vytýčila. Vrhni potomstvo a potom se přidej ke smečce, která ti (možná) přihodí jídlo, které rozdělíš pro mláďata.

Kde přesně tam vidíte bílé šaty, oltář, šmínky a botox... to je mi záhadou.

0/0
9.5.2017 14:41

T10e39r58e17z71a 59H74a42j94k81o90v68a 5307872584830

R^

0/−1
2.5.2017 14:34

V57í25t25ě98z63s68l85a92v 16J70a84n21á72č96e85k 9511848933568

Konečně někdo, kdo to má v hlavě v pořádku. R^ Stačí se jen podívat na fyzický vzhled muže a ženy. Proč do sebe muž a žena tak krásně zapadají? No prostě protože jsou každý jiný, to by jeden neřekl. Jsou to dva póly jednoho celku. Snaha vytvořit duševní unisex se nakonec generačně projeví i fyzicky, nejdříve v mozku a pak i na těle. Proč myslíte, že přibývá tolik transek a podobných odchylek. Na to ale zpozdilí vědci zaměřující se vždy na nějaké jednotlivosti přijdou, až bude pozdě. Přírodu nelze opravovat a ta prostě pohlavím přiřkla od počátku nezastupitelné role. Celé je to dílo lidské ješitnosti a domýšlivosti, která si myslí, že může něco zákonům přírody diktovat.

+9/−2
22.4.2017 17:31

K30a90m27i24l 93S62e71d84l49á88č64e59k 1136589926521

"Stačí se jen podívat na fyzický vzhled muže a ženy. Proč do sebe muž a žena tak krásně zapadají?" Zapadají do sebe, protože takový je pro náš živočišný druh způsob rozmnožování. To nevíte? Jenom se mi moc nezdá, že bych se měl nechat ovládat ženou, jenom protože do sebe fyzicky zapadáme.

A prosím, jak přesně se snažím vytvořit duševní unisex, když se nechci nechat ovládat?

+1/−1
22.4.2017 17:54

T10e49r60e64z24a 45H51a45j85k48o11v44a 5197402164730

A ja se nenecham ovladat muzem.

A o tech NEZASTUPITELNYCH rolich silne pochybuji. To je zvast a nesmysl.

+1/−2
2.5.2017 14:37

K73a66r67e65l 42J31a61n36d77a 5282956381556

No, tohle taky

+1/0
19.5.2017 23:33
Foto

Š67t36ě27p30á95n 45B89i29c79e21r78a 6549402748926

Lidstvo neblbne, ale je doslova všemožnými institucemi nuceno ke zblbnutí. To, co platilo staletí, je najednou pokládáno za nelidské.

+9/0
22.4.2017 10:16

J27a62r54o42s24l90a91v44a 92K59a31n47i22o81k45o27v17á 7942769592317

Raději už dál tu diskuzi nečtu, stačil kousek.

Děsí mě, jak málo lidí chápe přečtené...

Článek je naprosto brilantní tím, jak vystihuje současnost. Nikdo nechce vracet ženy jen k plotně. Nikdo nepropaguje NErovnoprávné vztahy. Jen upozorňuje, že emancipace, tak jak si ji mnozí dnes vysvětlují, ta už překročuje určitou mez, kdy se význam rodiny naprosto nivelizuje.. Manželství, RODINA je domov, má být zázemím každého člověka, bezpečím. A rodina JE nejvyšší hodnotou, základním stavebním článkem společnosti a jedinou cestou k zajištění budoucnosti národa a země.. a za toto máme všichni svou vlastní zodpovědnost (ne jen za sebe)

Perfektně to zde napsal p. Karel Novák - 17.4.2017 13:49

Manželství není obchodní ani účetní vztah Má Dáti-Dal. Je to především TRVALÁ úcta, věrnost, tolerance, zodpovědnost i za toho druhého ve vztahu, snaha o kompromis a domluvu vycházející z lásky a péče o ni, kde sobectví a snahy o dominanci některého z partnerů nemají místo. To vše v dobách procházek růžovou zahradou i pod náporem těžkostí přivádějících slabší povahy ke hroucení. Z toho pak vyplývá místo dětí v rodině. Nikoliv nedotknutelné božstvo, ale především osobním příkladem rodičů vychovávané osobnosti v jistotě pevného, stálého a trvalého rodinného(nikoliv single) vztahu.

+12/−3
22.4.2017 9:48

K47a72m49i85l 93S61e87d22l34á67č37e43k 1736339856801

"A rodina JE nejvyšší hodnotou, základním stavebním článkem společnosti a jedinou cestou k zajištění budoucnosti národa a země."

Vězte, že kdysi mnozí tvrdili to stejné například o křesťanství. Světe div se, jsme převážně ateisté a tato země stále pokračuje. Netvrdím, že oslabení rodiny je nějak zdravý trend, jenomže je to trend logický. Lidé už na sobě nejsou tolik ekonomicky závislí. To musí zákonitě podstatně oslabit rodinu, ať se Vám to líbí nebo nelíbí.

Mimochodem, je docela úsměvné v kontextu idealizování minulosti, že citujete zrovna tento příspěvek. Před nějakými 200 lety bylo totiž manželství rozhodně mnohem více účetní vztah, než dnes. Dříve totiž tolik nefrčely sňatky z lásky, víte? ;-)

+4/−2
22.4.2017 11:16

P32e42t66r 98S58k32á17c83e61l 6144829779

Aha, takže naši předkové si nevybírali protějšky na tanečních zábavách, na poutích, při zimních radovánkách, při pracovních kontaktech, apod.? Účetní vztahy probíhali jen v horních vrstvách populace a podle toho se i chovali. Někteří nemožně, nešlechetně.

+2/−1
22.4.2017 21:57

K53a21m78i88l 14S56e30d38l13á32č67e91k 1926149486581

Tak schválně, co byste řekl? Kdy měly rodiče (a logicky tedy jejich ekonomický kalkul) větší vliv na sňatky dětí? V roce 1900 nebo v roce 2000? ;-)

+2/−1
22.4.2017 23:54







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.