Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moderní výchovné metody mohou zpomalovat vývoj dětského mozku, tvrdí vědci

Přestože pokrok jde stále kupředu a díky němu se prohlubuje i poznání lidského mozku a jeho vývoje, ne vše spojené s modernitou je pro nás přínosné. Vědci nyní varují, že některé dnes populární výchovné metody mohou dokonce zpomalovat vývoj dětského mozku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O32l29d13ř39i82c85h 18H38o11r87á88k 2834509441755

Hypertrofovaná ochrana dětí před necertifikovynými hračkami a hřišti také dělá hodně.

My se hrabali v hlíně, v písku, lítali po lukách, polích i lese, lezli na stromy. Ale dnes jak nemá dětské hřiště bezpečné a certifikované prolejzačky či skluzavky tak určitě hned vedle stojí advokát co každému rodiči v případě modřiny či škrábance dítěte nabídne své služby k vysouzení odškodnění od města.

O blbnutí nařčení učitelky /učitele z pedofilii když dohlíží nad dětmi také slyšíme až v posledních letech (a bohužel občas jde i o nařčení a vydírání či hraní si na zajímavé ze strany žáků či žákyň).

Takže zkuste nabídnout pomoc s hlídáním dětí nebo pro děti něco pořádat. Dříve děti dostaly vyčiněno že vlezli sousedovi na hrušku, dnes rodiče zažalují souseda že z jejich hrušky jejich dítě spadlo.

Je nová doba.

+4/0
23.2.2017 20:07

J16a76r49o15s31l81a27v 40H45e31j67n34a 4777451559

Jsou tam zrnka pravdy, ale globálně je to plácání.

+7/−3
23.2.2017 11:30

J47a54r72o53s29l86a84v 29H57e54j86n80a 4947591979

"Přiměřené reakce blízkých ... mají pozitivní vliv na ... kontrolu svých nutkání"

Písálko, jste si jista, že reakce mají svá nutkání?

Raději se běžte učit česky.

0/−5
23.2.2017 11:26

L82e70n38a 89P67á15t12k31o86v54á 8101463854989

Děti dnes nelze ale pusti ven jen tak jako když já jsem byla dítě. Je o hodně víc aut a taky s kým si mají ty děti venku hrát, když tam jiné děti ani nejsou. Není normální prostě přijít ke kamarádovi a zazvonit. Dneska se neohlášené zazvonění a návštěva považuje pomalu za drzost a neomalenost. Musí se nejdřív zavolat a domluvit se. A taky kdybych jen tak pustila bez dozoru dospělého dítě ven, dejme tomu pětileté, tak znám lidi co na mě zavolají sociálku;-D Přitom já jsem v pěti chodila ven pouze pod "dohledem" o rok starší sestry

+7/−2
23.2.2017 11:03

M46a64r49t13i33n51a 42S45e95d71l32i86c89k64á 5852735371402

Ja v peti vyfasovala kocarek s dvojcaty. Obcas jsem ho i vyklopila, tak byl velky a spatne vyvazeny. Dneska by tam byla policie vcukuletu

+5/−3
23.2.2017 11:36

M58i50l70a69n 51V17e17s65e79l49ý 4699315413420

Na vesnici byste tyto problémy neměla. Máme tady x dětských partiček bez dohledu rodičů. Jako za starých časů :-)

+4/0
23.2.2017 11:44
Foto

B83á81r70a 54T49u26č54k55o74v41á 2374915936942

Za nejškodlivější faktor považuji dnešní kult dítěte, které si pak neumí samo nastavit hranice, co může a co už ne. Dalším faktorem je potom trend přesunu výchovy od rodičů směrem ke státu a různým organizacím práv dítěte, sem importovaný převážně z Norska. Sama jsem občas lepáka od rodičů také dostala a nemyslím si, že by to vneslo do našich vztahů rozvrat a poškodilo mne na psychice, naopak...

+22/−4
23.2.2017 10:47

M82a25r41t31i68n35a 19S55e49d95l92i79c61k26á 5442765651552

Ten dnesni kult ditete je ale provozovan mensinovou skupinou rodicu. Samozrejme ze takove deti jsou opticky vyraznejsi, ale rozhodne bych to nepausalizovala.

+4/0
23.2.2017 10:50

B11a10r54b56o79r13a 12K81u89d42r95n24o93v19á 7786249712835

Kult dítěte je dán u tím, že je dětí málo. Když je něčeho málo, stává se to vzácným. Dřív se skoro nikdo nezabýcal ani zneužíváním a týráním..to jako bylo fajn?

+3/−9
23.2.2017 10:52

V66e54n88d20u73l58a 72S24z15l52a32u73e92r58o96v60á 7362476937818

Někdo tu píše, že nezabývat se zneužíváním a týráním je fajn?

+7/−1
23.2.2017 11:21
Foto

J69a84r50o64m32í36r 64H16l10u77b84e52k 2466290154801

Já mám už děti velké a sám si stále vzpomínám a není mi z toho dobře, že jsem staršímu synovi vylepil na zadek, ale opravdu bombu. Dnes mají moje děti svoje děti a myslím, že je milují, chovají se k nim velmi dobře, ale ne ustupovačně a vnoučata prosperují. Otázka je zda si nastoupený trend udrží.

+4/0
23.2.2017 11:00

J88a56r20o44s82l31a39v 87H76e47j19n31a 4317451229

Ó, bóže.

Bomba na vylepená na zadku. Ještě že nevybuchla!

0/−5
23.2.2017 11:34

M27a86r33t89i84n83a 14S68e18d35l45i58c97k52á 5532875501212

Bagatelizoval byste podobnym zpusobem bombu vylepenou na zadek dospelemu mentalne postizenemu nebo senilnimu starikovi, ktery taky nechce poslouchat? U ditete to povazujete za normalni proc? Protoze je male a musi si to kvuli vasi fyzicke prevaze nechat libit?

+7/0
23.2.2017 11:44

J76a55r54o58s47l70a35v 11H28e34j44n59a 4277951779

Vymýšlíte si a ještě mi to vkládáte do hlavy.

Nic moc.

0/−3
23.2.2017 12:04

R56o49s39t28i41s80l90a13v 71J16a74n73d95a 5939389776940

Nepoužívání fyzických trestů bych s kultem dítěte nespojoval. U nás se snažíme jim vyhnout, dokud není nezbyt, ale současně děti mají své povinnosti, jasný harmonogram, jasná pravidla chování s důsledky. Žena si vzpomíná na to, že dostala jednu jedinou facku za celou svou výchovu, a nezdá se mi, že by byla nějak rozmazlovaná nebo rozmazlená.

+7/0
23.2.2017 11:10

J65a43n79a 34S45t71e42h73l51í23k58o12v49á 2829890840416

tak to já jsem žádnou facku od rodičů nedostala a jsem opravdu rozmazlená a egoistická.. a takové to hodinové domlouvání jsem naprosto nesnášela, kdyby mi naši dál facek bylo by to lepší.. ;-)

+1/−2
23.2.2017 14:00

J11a73r95o48s21l91a44v 73H63o54l74e64č59e37k 7312409166811

Pod pojmem kult dítěte si každý může představit něco jiného. Já to vidím jako zvýšenou pozornost a péči ve volném čase. Jenže to podle mě vyplývá hlavně z toho, že nám rodičům nic jiného nezbývá. Vidím to u sebe. Když na víkend přijedou sousedi s dětmi, udělám na domě a zahradě spoustu práce a nemusím se dětem skoro vůbec věnovat. Ony se zabaví sami, jen se přijdou najíst a napít. Když ale sousedi nejsou a nejsou parťáci na hraní, chtějí si děti hrát se mnou. A zkuste si půl dne padat a vstávat při dětských hrách. To pak radši vozím děti po kroužkách a sportech. No a protože dnes většina lidí žije ve městě, kde malé děti většinou nemůžou jen tak vypustit na ulici samotné, musí se jim pak víc věnovat sami nebo je vozit na kroužky. Často je to spíš nutnost a výběr menšího zla, než nějaké přesvědčení o správnosti.

+7/0
23.2.2017 11:12
Foto

B32á40r44a 76T24u93č56k98o17v48á 2894225136342

To, co popisujete, nepovažuji za kult dítěte, to je v naprostém pořádku, když si s dětmi hrajete. Kult dítěte v mém vnímání by byl, kdyby sousedovic děti vtrhly do vašeho domu a za nečinného přihlížení svých rodičů (předpokládám Vašich přátel) by se jej jaly devastovat s odůvodněním, že "to jsou přece děti".

+6/0
23.2.2017 11:19

J90a16r19o96s75l30a68v 94H68o41l11e97č78e29k 7762589986741

tak to devastovani je zase spis otazkou priorit nez kultu. kdyz je osklive a neni stodola, nechame deti hybat se doma. a pritom opravdu casto nabytek trpi. jenze pro me je pohyb a zdravi deti dulezitejsi nez perfektni nabytek. vetsina lidi co znam me ale ma tak trochu za blazna. pak si ale stezuji, jak jsou jejich deti bez zajmu, line, jen u pocitace. kdyz jim ale v utlem detstvi branili ve spontalnim pohybu doma, tam, kde travi nejvic casu, neni co se divit. zasada, ze doma neni telocvicna ma sva pro a proti a je to o prioritach.

+3/0
23.2.2017 11:44
Foto

A28n52n82a 13V18e70s39e29l33á 2260458446

Zdraví dětí je jedna věc, vztahy se sousedy o patro níž je zas věc jiná, takže se zdravotně prospěšným pohybem dětí v bytě by se to nemělo přehánět...

Jinak mi ale také připadá důležité nelpět na skvěle uklizeném a designově vycizelovaném bytě a umožnit dětem alespoň v některém pokoji dělat svinčík, cintat barvy na stůl i na podlahu, vystřihovat, lepit, natírat, míchat sádru, vyřezávat z překližky a balsy, modelovat z formely, moduritu, papírmaše a tak všelijak podobně... Mělo by to být místo, kde může práce zůstat nedokončená a nikdo dítě denně nebuzeruje s neustálým úklidem a úzkostlivou čistotou.

To není kult dítěte, je v zájmu dětí i rodičů, aby si děti našly, co je baví, k čemu mají předpoklady a čemu se budou v dospělosti věnovat ať už zálibu budou mít časem jako povolání nebo „pouhého“ koníčka, anebo prostě budou jen šikovní dospělí, kteří umí ledacos opravit, vylepšit a vytvořit sami...

Tohle řada rodičů dětem neumožní a pak se podivují, že dospívající nemá žádné zásadní zájmy a koníčky...

+5/0
23.2.2017 14:35

J66u24l64i62u60s 34C46h25a31l19o15u12p70k49a 4172819910581

Snížení IQ je alespoň lépe vybaví do multikulti společnosti, která nás čeká, nebo ne? Ostatně i o tom je ta inkluze. Kromě toho nelze přenášet zkušenosti s USA k nám. Je to úplně jiná kultura (neříkám civilizace).

+7/−2
23.2.2017 10:39

J30a86n71a 40H22o37ř16e47j32š16í 8877157907

Asi jsem dost nemoderni, protoze tohle vsechno dodrzuju a prijde mi to uplne prirozene...nenazvala bych to ani vychovnymi metodami...za moderni vychovnou metodu povazuju treba to, kdyz se nesmi diteti nic zakazat nebo prikazat a nechat to na jeho osobnosti...to nezpomaluje vyvoj mozku, ale zrychluje to vyvoj egoismu a drzosti, jak jsem se presvedcila u deti kamaradky :-D

+6/−1
23.2.2017 10:37

L49u70d51v95í65k 40G63a63j23d96o74š38í12k 2305733964162

Problém se dá zjednodušit na rozpad přirozených rodinných vztahů a rodin jako takových. Příčinu krize rodiny vidím v permanentním prosazování genderově korektních přístupů narušujících přirozené role muže a ženy.

Celé je to umocněno "opatrnictvím" a "ochranářstvím" státní mašinerie, která se pokouší lidi "chránit" i proti jejich vůli.

Tím se vytváří prostředí pro nepřirozený vývoj dětí se sklony k závislostem všeho druhu.

+7/−6
23.2.2017 10:29

J98a88n21a 50H34o85ř23e78j51š33í 8497327277

Souhlas

+1/−3
23.2.2017 10:38

B97a92r25b30o98r20a 31K77u65d84r36n27o65v33á 7576439472985

Já být vámi obviním antikoncepci.;-D

... jo asi by se vám to hodilo, abyste se mohl prohlašovat pánem tvorstva a manželka byla váš majetek.

Dejte se k islámu, tam to mají stále přirozeně!!

+4/−2
23.2.2017 10:45

L14u26d57v18í81k 16G11a37j30d27o20š52í61k 2225403734732

Jo. Taky můžete vidět, že jsou populačně neskonale úspěšnější než my, navzdory nepříznivým životním podmínkám. :-)

Příroda vám z vysoka kašle na nějaká genderová práva samiček. U ní platí, že úspěšný druh je pouze ten, který má dostatečně efektivní reprdukci. Jinak neodvratně vymře.

0/−2
23.2.2017 12:29

Z56b40y19š15e53k 96H94l76i21n55k64a 3961683560553

Tak, tak. Doufám, že také dojde k rehabilitaci tělesných trestů a uznání jejich plnohodnotnosti při výchově dětí.

+7/−6
23.2.2017 10:15

A92n89d11r33e23j 80F44o16r48r92ó 8196936576471

Ja osobne som velmi rýchlo dosiahol výšky mojho otca a stal sa fyzicky výrazne silnejším, než on. Keby ma on dovtedy bil, jako by mohlo po tomto zlomovom okamžiku pokračovať vo výchove?

A toto dnes nie je nič výnimočné, ked priemerná výška a váha ludí vdaka lepším podmienkam z generácie na generáciu rastie.

+3/0
23.2.2017 10:28

L74u83d65v53í92k 83G68a89j68d93o21š14í21k 2855383894802

Takhle se vychovává maximálně tak do 6 let věku. Tou dobou už jste přerostl otce? 8-o

+4/−2
23.2.2017 10:31

A64n29d50r94e16j 28F49o71r50r43ó 8596746986151

Nie, ale netušil som, že zastáncovia tohoto štýlu výchovy majú nejaké vekové ohraničenia.

+4/0
23.2.2017 10:36

Z13b84y82š62e18k 88H23l13i13n61k18a 3311203640283

Zjevně jste překvapen, že mají. ;-D

+1/−1
23.2.2017 10:49

M68a39r94t61i63n29a 22S92e27d33l87i58c34k52á 5222275561182

To bude styl "plesk plesk, tady ji mas, otroku, vidis, jak neumim zvladat agresivni pudy" :-D

+2/−6
23.2.2017 10:57

A29n21d98r17e11a 55N36o72v74á 8164471916535

to je ale normální. Někdy v tomto věku zjistíte, že reakce dítěte začíná být jiná - plesknutí začíná vyvolávat ponížení, potažmo nenávist. Menší dítě to takto nevnímá. Na přiměřeném fyzickém trestu, jedná-li se o rychlou reakci na prohřešek dítěte po předchozím několikerém upozornění (ne o odkládaný trest), není nic špatného. Jsou děti, u kterých to není třeba a jsou prostě děti, u kterých to třeba je.

+1/0
24.2.2017 20:08

B19a28r60b85o24r89a 44K14u53d49r65n69o69v89á 7656349532775

Takže nejen že jste sexustucký hlupák, ale ještě řežete mimina a batolata.8-o

+3/−3
23.2.2017 10:49

M19a95r13t63i55n98a 56S39e86d60l18i92c48k27á 5212855951152

Deti agresivnich rodicu dedi jednak agresivni pudy, jednak agresivni vzorce chovani. Proto k tyrani deti dochazi v jedne rodine po generace, ale vsichni to povazuji za normu. Musi, nic jineho neznaji a pripustit si realitu je psychicky stresujici

+4/−1
23.2.2017 11:14

J24a33r60o41s41l28a83v 17H55e67j44n84a 4667821199

Uklidněte se, Barborko, děláte chyby, i logické.

+4/−2
23.2.2017 12:01

M80a93r23t43i23n25a 95S40e25d42l14i26c92k41á 5722305511772

Pokud se telesnych trestu uziva vyjimecne pri opravdovem zlobeni, kdy vetsi dite chape a presto vedome udela prusvih, mozna...

0/−1
23.2.2017 10:53

Z79b38y47š62e84k 44H71l31i37n25k49a 3831293250323

Typická situace: dítě se chce silou mocí vytrhnout a vletět pod jedoucí auta. Zde je okamžitý výprask tím správným řešením, protože jde o život.

+2/−2
23.2.2017 10:57

L36e65n18a 40P90á81t70k11o18v63á 8111263854789

Ne, není. Dá se dítě chytit a držet. Prostě jen držet a ne mlátit

+3/−5
23.2.2017 11:08

Z89b62y36š71e64k 24H15l39i52n56k60a 3571773520743

;-D

+2/−1
23.2.2017 11:19

P13e10t92r 30P96e76t18r 6463642428463

A nebo ho nechat at je klid.

+4/−1
23.2.2017 12:23

L87e55n75a 61P76á79t70k15o50v45á 8581313914529

pánové co mínusujete, klidně si svoje děti fyzicky trestejte. Já své nebudu.

+2/−1
23.2.2017 12:56

R67o21s60t78i87s44l31a23v 32J64a88n97d26a 5929579926840

Otázka je, jestli k té situaci (dítě chce vletět pod auto a ani po chycení neraguje) má normálně docházet. U našich dvou starších dětí si nevzpomínám, že bychom něco takového zažili. Pokud dělali něco nebezpečného, vždycky na to relativně rychle reagovali (zastavení, uklidnění, vysvětlení).

+2/0
23.2.2017 11:12

J27a35r98o81s67l50a95v 79H98e80j97n81a 4697611639

Každý nemá tak inteligentní děti a tolik času..

0/−3
23.2.2017 12:38

M43a98g14d34a50l34e13n63a 58H53r34o62n38o21v90s72k88á 3570862654459

Spíš jde o inteligenci rodičů a organizace času je také na nich...

+3/0
23.2.2017 13:46

R74o27s67t39i92s37l91a63v 31J41a34n82d29a 5469619586580

Ono ty děti jsou ale výchovou dost ovlivněné. Někdy na jiný styl reagují lépe, než by člověk čekal. Ale jo, časově náročnější to určitě je.

0/0
27.2.2017 18:22

V87o60j75t10ě95c28h 19K96o70n27í70ř 8681175187792

Příklad: 3leté dítě praští svou roční sestru. řeknu omluv se. Když to udělal omylem, nemá problém se omluvit, pohladit, pofoukat (děti jsou úžasné). Pokud to ale bylo schválně, tak se šprajcuje. Tak dám na výběr mezi omluvou a plácnutím na zadek (s vysvětlením, že pokud se neomluví, tak to bylo schválně a to mě zlobí). No dvakrát si vybere to druhé a pak už ví.

0/0
29.3.2017 0:11

L13e75n77a 63P39á16t82k94o20v35á 8661883134309

Jako že někoho zmlátit má být OK? Jste neschopen řešit věc s malým děckem po dobrém a přesto učině a obhajujete násilí. Násilí plodí zase jen násilí. Asi Vás mlátili, to je mi líto, ale není to dobrá metoda a nic to nevyřeší. Možná si jen vybijete své frustrace.

+7/−3
23.2.2017 11:07

J13a37r70o36s36l98a38v 76H83e97j26n71a 4217831409

Vás asi mlátili do hlavy.

Nechcete rozlišit mlácení a výchovné plácnutí přes zadek.

A potom si ještě vymýšlíte.

+3/−5
23.2.2017 12:35

L30e46n60a 71P27á73t48k42o84v80á 8941583534929

Reakce je na rehabilitaci fyzických trestů jako takových.

+1/−1
23.2.2017 13:33







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.