Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sezení s nohou přes nohu poškozuje páteř, upozornil fyzioterapeut

Moderní technologie a práce na počítači se postupně podepisuje na našem zdraví možná víc, než bychom čekali. Mnoho lidí má potíže se zády, bolesti hlavy a také rukou. "Největší chybou je sezení s nohou přes nohu, shrbená záda a monitor přímo před obličejem," upozornil fyzioterapeut Filip Baumgartner.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z24u32z49a10n17a 94Č13e43k64a68l60o18v55á 1537974391215

Jojo, jsem pár týdnů po operaci výhřezu plotýnky...to je těch 15 let v autě a u počítače. Doktoři říkali, že věk pacientů s touhle dg se snížil o cca 20 let. Dřív se toto operovalo lidem kolem 60, teď kolem čtyřicítky. Do toho sezení v autě si dáte těhotenství, připíšete psoriatickou artitidu, nehejbete se, protože "není kdy", no a pak se jednou skloníte pro něco na zem, fláknete sebou a už nevstanete a jste na Homolce, jen to hvízdne. Jojo, teď už "mám čas", třikrát týdně jsem někde, plavu, bosu, alpining, fitko, už prostě ten čas bude muset být, jinak budu brzo na vozíku... Fakt, neblbněte, cvičte, cho ́dte ven. Pak už je pozdě.

+1/0
20.1.2016 16:00

V66o18j43t23ě11c26h 41S39l98o36v51á13k 4283673520368

Když jsem viděl titulek a fotku, hned jsem si musel tu nohu sundat :-)

+6/0
19.1.2016 21:55

M60a98r29t67i48n41a 23S71e95d27l50i52c93k19á 5402405961652

Ono to neni ani tak sezenim jako nedostatkem spravneho cviceni. Na bolava zada se musi cvicit, cvicit, cvicit. Naposilovat svalovy korzet a pak vas ani sezeni s nohou pres nohu nerozhodi. :-)

0/0
19.1.2016 21:45

O77n80d81ř84e84j 33Š23i58n13d76l45e89r 2387178606875

Jógu mám rád a je.super, ale označovat ji za intenzivnější cvičení je docela úlet.

+5/−2
19.1.2016 17:01

M87a15r65t25i48n70a 90S91e70d17l17i11c97k12á 5692725311452

No, zalezi, jak intenzivne ji cvicite. :-) Power yoga muze byt dost maso a je zabavne pozorovat, jak se naposilovani chlapaci vubec nechytaji

+4/−1
19.1.2016 21:42

M82a66r13e47k 50Š25i89m12o51n 2844637448388

Ona není intenzivní celkově, ale je to cvičení právě toho vnitřního svalstva bereního, hrudního a pánevního. To je to, co jiná cvičení podceňují.

0/0
20.1.2016 20:51

D61a47v38i92d 91P69e16t72r17ž73e74l82a 2856304523840

Bohužel jsme zapomněli, že máme těla - a zůstali jen v hlavě. A obávám se - s odkazem na jeden výzkum - že ani hodina cvičení denně nemůže napravit škody napáchané osmi hodinami sezení u počítače...

+4/−1
19.1.2016 16:58

J81a40n 62D32o35b69r20o72v96o12l24n40ý 1830353612406

3 roky mě bolí v kříži. Nejhorší ráno, když vstanu, bolí i v noci. Mám sedavé zaměstnání. Poraďte fígl, co s tím? Může pomoci posilnění břišních svalů?

0/0
19.1.2016 12:55

J32a78n 23K18o37l 8953958649579

Tak rozhodne se nevyplati posilovat jenom brisni svaly, vzdy kdyz posilujete brisni svlay je potreba posilovat i svaly na druhe strane trupu (mozna se jim i rika krizove) - lezet na brise a zvedat trup: http://i.idnes.cz/09/063/gal/DRP2c13c1_ZG0H7123rez.jpg. Cviceni neprehanet, tech cviku z obrazku vam ze zacatku bohate staci 10 po 3 opakovani. Tez zada protahovat, muzete treba delat kocku :)

+1/0
19.1.2016 13:51

J70a98n 79D81o93b64r43o59v48o28l58n93ý 1330653642456

Diky, zkusim :-)

+1/0
19.1.2016 14:14

J23i62ř18í 43M53r42á84z 6948604737589

doporučuji školu síly na idnes, cviky pro začátečníky, prkno, strečink. Mně to pomohlo

0/0
19.1.2016 16:42

M34a56r30t33i68n63a 51S53e74d55l39i47c63k94á 5802885121952

Myslim, ze vam muze pomoci pilates nebo power joga. Zakladem je posilit panevni dno a stabilizacni system (napr.pak dokazete stat na jedne noze skoro bez hnuti I se zavrenyma ocima, vydrzite delat pravouhlou "holubicku" neomezene dlouho...,)

0/−1
19.1.2016 21:49

J75a86n 64K59o10l 8933518639799

:D pana boli v krizi, nechysta se rodit ani uletet jako holubice ;)

+1/0
19.1.2016 22:58

L62e19n34k31a 56A47b44r19a89h84á75m15o29v77á 6359261808270

Jste dost mimo. Cviky na posileni beder a panve nejsou jen pro zeny.

Bolesti v krizi jsou casto zpusobeny ochabnutym hloubkovym svalstvem v oblasti panevniho dna a beder. Je hloupost venovat se cvicenim jako prkno nebo zvedani trupu, jak popisujete vys, ty neodstrani nedostatecny tonus stabilizacniho svalstva.

+1/−1
20.1.2016 0:00

J80a28n 41K57o66l 8973398119739

Ja rikam to, co nam rikala Jana Minarová z realizacniho tymu reprezentace CR v plavani a to cim jsem se vzdycky ridil, protoze mi to davalo smysl a vzdy to fungovalo. Ale asi vite sve, tak nechme pana posilovat panev a letat jako holubice, me to je v pricnipu uplne jedno :)

0/0
20.1.2016 0:24

J63a82n 91K50o70l 8593398299959

Pani Jana Minarova je imho velice inteligentni clovek a dela fyzioterapeutku reprezentace snad cely zivot. Slava ji, rad na ni vzpominam.

0/0
20.1.2016 0:27

L36e21n30k57a 78A29b75r69a33h69á58m15o46v78á 6809621928950

Ano, vim sve. Coz imho vubec neni v rozporu s tim, co Vam povidala Jana Minarova.

Problem je v tom Vasem chapani pilates a power jogy. Nemate paru, jak se cvici a co je jejich ucelem, a smahem je kategorizujete do skatulky "cviceni pro rodicky".

+1/0
20.1.2016 13:16

J81a32n 18K59o67l 8723548939479

Pani Jana mi povidala: "delej zvedani trupu", vy povidate: "je hloupost zvedani trupu", ja v tom tedy rozpor trochu vidim :) Na power jogu jsem v ramci treninku tez chvili chodil, cili vase chapani jak ja chapu power jogu zda se byti ponekud mylne. Cili ja bych to shrnul takto: az se budu chystat rodit, tak se na vas urcite obratim :) Hezky den :)

0/0
20.1.2016 14:15

L40e54n55k18a 91A66b15r67a12h97á14m58o17v87á 6179911918310

Napodobne, sovinisticky bambulo :)

0/0
20.1.2016 15:52

J91a11n 88K95o68l 8483508789619

Slysim vase pokusy o urazku, slysim je od vas jiz ponekolikate, bohuzel to se mnou nic nedela, omlouvam se.

+1/0
20.1.2016 17:26

V33o80j27t82a 27D33u73r67n76a 5655643902124

ne pomůže změnit práci :(.

0/0
19.1.2016 21:52

M48a73r32e54k 15Š87i88m39o86n 2674657838588

Musíte posilovat svaly berení, břišní a pánevní. Na to jsou speciální cviky, které vám poradí fyzioterapeut. Není na to jednoduchý trik, jenom to vysvětlení sviku zabere 5 minut, protože musíte přesně dodržovat polohu hlavy, trupu, beder, tu něco uvolnit, tu něco stánout, udržet to tak po celou dobu sviku a ještě k tomu dýchat podle instrukcí. Ale stojí to za to.

Pokud chcete něco jednodušího, tak 3x týdně plavání. Ale ne jako paní radová, pěkně poctivě s ponořováním hlavy a výdechama do vody.

0/0
20.1.2016 20:53

M34a97r88e75k 92Š84i20m49o31n 2504787338458

Fyzioterapeut na dálku je na nic. Musíte tam jít, nechat se prohlídnout, prohmatat, pak rok cvičit a pak vám to možná pomůže, když budete mít štěstí a tělo nebude mít jiný názor.

+6/0
19.1.2016 1:06

J81i50ř33í 26Š89t53ě57r69b56a 9833172787185

jo lidi se většinou ptali na konkrétní problémy, které vyžadují vyšetření, spíš se měli ptát na obecné rady, tipy..

0/0
19.1.2016 15:55

J63a21n 94K48o31l 8913838379579

Je to plavani. Ale ne prsa ala pani radova, ale kraul a znak a idealne tak jak se maji plavat (coz bohuzel umi malokdo). Plavani vam vyleci zada a plavani tez omlazuje.

0/0
19.1.2016 0:14

B79o82h65u26m42i49l32a 24M37a49j13e81r71o97v85á 4397961194

Pokud nechytíte v bazénu nějaké breberky nebo plíseň

+5/−2
19.1.2016 9:15
Foto

H98a51n55a 89A35n63t97o45n88o57v47á 6227319534624

Kamarád chodil taky do bazénu, aby si utužil zdraví. Rok se pak léčil s očima.

+5/−1
19.1.2016 11:22

M25i34c90h75a66l 38M29i29l52l12e45r 9806322349232

chodim do bazenu alespon 2x tydne uz asi 8 let a jeste jsem nic nechytil.

Personal tady u nas provadi testy vody nekolikrat denne.

A samozrjeme chodim kolem bazenu a do sprch s primerenou obuvi, ne na boso.

+2/0
19.1.2016 14:30

B84o49h79u46m93i12l92a 81M47a76j68e93r37o11v70á 4747341784

to je spíš holčičí problém ty breberky

0/0
19.1.2016 19:25

M90a94r41e56k 19Š76i66m96o16n 2734667118508

Do bazenu jedině s plaveckými brýlemi, cokoliv jiného je hazard.

0/0
20.1.2016 20:56

V22i94k18t21o52r 20S38v71o24b47o65d95a 8482658672546

Bohužel je to tak, z bazénu jsem si asi v 50 % případů přinesl buď bradavici, nebo svědění mezi prsty, takže jsem přestal chodit, i když mě plavání baví :-(

+3/−1
19.1.2016 11:54

J94a73n 21K49o48l 8753248469289

Lidi, kam chodite plavat? :D Ja jsem plaval asi 15 let zavodne, plavcu znam mraky a nikdo z nas vase potize nema. Tak samozrejme treba clovek nosi po sprchach pantofle, ale to mi tak nejak prijde samozrejme mit zaklady hygieny. No a na oci se davaji brejlicky :) Vy jste esa teda :) Lyzujete taky bos a bez bryli? :D

+1/−2
19.1.2016 11:59
Foto

P52ř73e71m37y10s52l 68Č51e68j57p 8518267718986

Neoprén a rukavice navrch. Není to dřina v tom bazénu? :o)

+2/0
19.1.2016 12:38

J59a85n 23K93o55l 8743878649819

Zajimave, ale proti gustu :D

0/0
19.1.2016 13:34

V91i85k65t34o90r 86S14v92o52b44o49d25a 8202858122716

Bos nelyžuji. Plavu ale trapně bosky, to je fakt.

+2/0
19.1.2016 12:49

J78a18n 54K31o92l 8683938189609

To je bych se dost bal bosky do sprch :/

0/0
19.1.2016 13:33

M26a93r73e86k 59Š63i36m65o17n 2464457238488

Do baznu chodím často bos a plísně nemám, jednu dobu jsem měl bradavice (ty mohly být z bazenu), ale postrašil jsem je vypalováním (stačilo verbálně) a zmizely samy. Jinak důležitější je podle mě přezouvat se v práci i doma do otevřené obuvi (pokud to jde), aby byly prsty v suchu, pak se plíseň nedrží.

0/0
20.1.2016 20:59
Foto

H75a98n33a 18A35n16t85o96n86o17v15á 6497349814284

Já pro jistotu nelyžuji vůbec. Nikdy v životě jsem neměla plavecké brýle ani jsem nenosila pantofle a nic mi nebylo. Někteří lidé jsou k těmto věcem prostě náchylnější. A zrovna ta infekce očí postihla opravdu hodně lidí, řešila to hygiena a ukázalo se, že provozovatel skutečně něco zanedbal (je to už hodně let, podrobnosti si nepamatuju, jen že bazén se musel vypustit a vydezinfikovat).

0/0
19.1.2016 13:38

J69a73n 40K68o71l 8603138369499

Asi stoji za to se nejdriv zamyslet, nez skocite do nejake vody.

0/−2
19.1.2016 13:47

P66a85v36e12l 78H95e47k 8357726543981

Hm, vomlazuje, plavu rekreačně ( 3 x tejdně po 2-3 km ), a moc mladej si nepřijdu. A záda to teda moc neléčí, soudě podle vlastních zkušeností.

0/0
19.1.2016 21:53

J28a24n 17K71o17l 8103558759699

Chce to kvalitni techniku, nervat to silou, ale naucit se ve vode pohybovat efektivne, dychat na obe strany, atd. Proste nad tim vic premyslet :)

0/0
19.1.2016 23:00







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.