Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemluví, ale mezi zdravými je premiant. Inkluze ve vzdělání funguje

Během posledního týdne se kvůli výroku prezidenta Zemana vyrojilo nesčetně komentářů na zařazení dětí s postižením a jiným znevýhodněním do běžné třídy. Pojďme si tedy shrnout, co je to inkluzivní vzdělávání a podívat se na zkušenosti učitelů, dětí i rodičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71e49r44o15n38i29k61a 59N49ě72m16e54č71k44o82v11á 6949470488624

Jako rodič zdravého dítěte mne zajímá, zda budou pokryty jeho potřeby a využit jeho potenciál. Nechci, aby ho už v tak přeplněné třídě rušilo a zdržovalo dítě, které potřebuje speciální pozornost a učitel mu ji logicky nemůže dát. Nechápu, proč se tu potírají potřeby nadaných.

+2/−1
24.1.2015 0:25

K82a54m70i32l 73N66o52v20o94t49n59y 4606985602980

Ve skolach se porad uci tak, ze ucitel stoji pred tabuli a neco vyklada. Deti jen pasivne prijimaji a pak jsou zkousene z opakovani toho, co ucitel rekl... opravdu mate pocit, ze v nasem skolstvi se hledaji zpusoby podpory mimoradne nadanych deti? Pokud je uciteluv hlavni pozadavek, aby deti poslouchaly a hlavne nemluvily???

+2/−1
22.1.2015 11:43
Foto

A34n48n35a 60V45e70s20e37l30á 2380958736

Inkluzivní vzdělávání skutečně nejspíš děti s problémy motivuje. Ale mimořádně nadané děti demotivuje a ty se naučí tzv. jet na půl plynu. Pochopí, že velkou snahu ve škole vyvíjet nemusejí a snad ani nemají, když to po nich nikdo nechce. To není dobrý start do života a předpoklad k tomu, aby byly tyto děti úspěšné tak, jak to odpovídá jejich potenciálu.

+3/−1
22.1.2015 9:38
Foto

A55n83n86a 93V18e77s75e26l78á 2210418716

Používat nadané a mimořádně nadané děti hlavně k tomu, aby táhly dopředu ty ostatní, a kašlat na to, zda i ony naplní svůj potenciál, protože i bez zvláštní péče z nich vyrostou přinejmenším průměrní dospělí, mi připadá nešťastné až hloupé a rozhodně nevýhodné pro celou společnost.

V článku je klíčová tahle věta:

Pokud je třída ještě více komplikovaná, je limitovaná i efektivita výuky. Potom pochopitelně chybí učiteli někdo, kdo by pomáhal situaci zvládat na všech frontách, například asistent,“ vysvětluje. 

A to je přesně to, čeho se každý, kdo není z inkluzivního vzdělávání nadšený, děsí. 

Věnovat hendikepovaným zvláštní péči je jistě potřebná a záslužná věc, ale i děti průměrné, nadprůměrné a mimořádně nadané si zaslouží zvláštní péči, aby měli ve studiu i v životě co nejlepší vyhlídky. Podřídit celý vzdělávací systém péči o ty nejslabší a nejméně nadané zkrátka rozumné není.

+8/0
22.1.2015 9:29
Foto

P75a51v64e98l 22P55o55k21o45r46n76ý 2566214860272

A ještě. Mám pocit, že někteří rodiče, co nejsou schopni vychovat své nepostižené dítě a to je násilné, uráží učitele, tak rodiče hledají na dítěti nějaký dys.... a svádějí vinu na školu a požadují speciálního asistenta pro své "ubohé" dys... dítě?

+3/−4
21.1.2015 18:27

M22i43c43h11a44e70l78a 63K20r62o64u51p30o83v81á 3660220168632

„Pro učitele to v podstatě znamená dvě přípravy a dvě sady aktivit. Při výuce samotné pak vybalancovat, abych tam byl pro obě skupiny dostatečně osobně přítomen,“ popisuje pedagog Ivan Červánek. „Pokud je třída ještě více komplikovaná, je limitovaná i efektivita výuky. Potom pochopitelně chybí učiteli někdo, kdo by pomáhal situaci zvládat na všech frontách, například asistent,“ vysvětluje. ........................vsadím se, že toto splňuje tak 10% škol.  Takže dokud proto nebudou  plošné podmínky, pak je pitomost dělat plošné nařízení.  Prostě, když pravidla určuje teoretik, je to vždycky tragédie.

+7/0
21.1.2015 17:44

M83a93r15i21e 24V74a81š84í38č18k17o39v81á 3311603632828

Obvylká pracovní doba by měla být osm hodin, že ano? Mám ve škole šest talentovaných a spoustu s SPU. Navíc je kolegyně nemocná. Pracuji tedy čtrnáct hodin denně. Přidejte ještě dítě s autismem a další se specifickými potřebami a budeme pracovat dvacet hodin denně. Máte pravdu, podmínky pro plnou inkluzi u nás nefungují. Stát se snaží zavést něco, co funguje na západě, ale asistenty nedá, peníze nepřidá, úvazek hodin neubere, na vzdělání nepřidá... Bude to ještě veselé v tom našem vzdělávání.

+5/0
21.1.2015 21:25

D45a19n95a 10T96e86n54z45l56e14r 5350362625793

S tím fungováním na západě bych nebyla tak rychlá. Západně od Čech je SRN, kromě jiného. Bydlím v SRN (Bavorsko, tedy co se výuky týká, špička) a ve třídách svých dětí jsem nikdy (NIKDY) neviděla postižené dítě, natož ASISTENTA (CO to je?). Učitelů je přebytek, ale placených míst málo. Na gymnaziu odpadá pětina hodin, protože není k dispozici žádný učitel, natož pak nějaký asistent. 

Postižené děti chodí do specializovaných škol, kam se naoopak snaží nahnat i co nejvíc dětí s jen lehkými dysfunkcemi, aby je vytížili. Do jedné takové speciální školy mi chtěli kdysi umístit syna (který před vstupem do školy neuměl nakreslit trojúhelník a čtverec), který definitivně postižený není a který je dnes na gymnaziu s jedničkami z matiky, fyziky a chemie.

+1/0
22.1.2015 8:26

J63i50t57k12a 32Ř17e32z28á36č61o85v50á 7549133336821

Co dát obě možnosti a nechat na dětech a na rodičích, ať si vyberou, nechat to pár let běžet, pak to vyhodnotit?

+4/0
21.1.2015 15:07

P30a68v30e97l 31S13o19b62o86t16k60a 5740664

Inkluze je velice důležitá - zdravé děti si tak zvyknou na tělesně a mentálně postižené a nebude jim pak v dospělosti zatěžko pracovat s nimi u jednoho výrobního pásu.

+3/−2
21.1.2015 14:02

S69a56n57d74r38a 52F88e34r28i38a56n59č26í81k43o24v56á 7413518221733

Ja som zvedavá, kedy sa začne venovať toľká pozornosť aj nadaným, nadpriemerne inteligentným deťom a ich potrebám špeciálneho vzdelávania. 

Mimochodom, skôr než spoločnosť začne myslieť na vzdelávanie postihnutých detí by si mala najprv vyriešiť vzdelávanie tých nadaných a priemerných.

+6/−1
21.1.2015 13:55

P83a65v16e63l 58S60o40b93o25t25k55a 5570614

Česko nepotřebuje nadané děti - v montovnách nadnárodních firem jsou takoví lidé spíše na obtíž než že by měli nějaký přínos.

+1/−1
21.1.2015 14:04

J66a15r37m74i26l59a 43P58í11c39h73o47v14á 5302757484393

V článku je zmínen dokument Třída 8.A. Co brání všem možným politikům, hercům a dalším "sluníčkovým" lidem, aby sem dali své děti? Nikdo a nic. Ono se to žvaní, co a jak "by se mělo", ale když přijde na ně samotné, je všechno jinak. Proč dala Buzková jako ministryně školství dceru do francouzské školky s hodně vysokým školným? Jak to, že politici a ostatní blábolilové nejdou příkladem? Jak to, že Kocábova vnoučata nechodí do školy v Chánově?

+5/0
21.1.2015 13:37

D74a18n61i92e85l 90K51r20o78n90e57r 7394134226107

Skola z dokumentu 8.A byla normalni zakladka. nebyla to zvlastni skola. Zvlastni skola je daleko vetsi zahul a jeji zaci jsou jeste daleko mene vzdelavatelni.

0/0
21.1.2015 13:44

K12a64r25o38l86i80n25a 90K77r25á81t35k41á 4263548404642

Eh, no, jako, když někdo bydlí v Praze, tak proč by měly děcka chodit do školy v Mostě?

0/0
22.1.2015 8:27

R55o84m50a47n94a 68N79. 7230849640462

Dvě věci:

Studuji klasickou specializaci v pedagogice - problematiky těchto žáků týká jeden předmět, v jehož rámci jsme navštívili 5 speciálních šk. zařízení = pětidenní náhled na výuku těchto dětí. To je oproti speciálním pedagogům zatraceně málo.

Za druhé, jak bylo řečeno - pro učitele je v případě inkluze nutná dvojí příprava. Předpokládám, že většina z nás si tuto profesi vybrala, protože nás to baví, ale opravdu nevidím důvod, proč by práce navíc neměla být ohodnocena finančně - tak jako v každé jiné profesi (a myslím tím zejména ty profese, kde je vyžadováno vysokoškolské vzdělání, do kterého každý, kdo ho má, nejprve taky nacpal nemalé prostředky).

+5/−1
21.1.2015 12:55

V67l84a28d97a27n 73Č45e48r14n46í60č58e58k 8272826763130

S první částí naprostý souhlas, s druhou částečně. Kolik si myslíte, že by za to mělo být?

0/0
21.1.2015 18:50

A64d19a93m 34K60ř92i82v27s71k62ý 1163954440243

No, očividně by to mělo být víc, než nic. Od toho by se mělo začít.

0/0
22.1.2015 23:36

M11a26r77t32i92n 95N83e18v67r79l15a 2357281934367

Je pozoruhodné jak ten článek rychle zmizel z titulní strany iDnesu a skoro i z Oněnky ;-D.

Že by reakce redakce na reakce diskutujících? ;-D;-D;-D

+1/0
21.1.2015 12:41

M90a29r22i90e 76B58u74r69i22a17n91o45v79á 5549207384525

no já nevím, ale pokud vezmeme třeba děti na vozíčku s obrnou: spolužáci budou tolerantní nebudou se mu smát na tolik je snad naše společnost už vyspělá, budou si s ním i hrát v mezí možností, ale nebude to jen taková  blahosklonnost? která ve chvíli kdy někdo zavelí "jde se hrát fotbal"  skončí a o to bude pro postižené dítě bolestivější  než kdyby bylo ve třídě s podobně handikepovanými dětmi, kde se fyzické aktivity budou odvíjet od možností těchto dětí.

+6/−1
21.1.2015 12:01

V68l31a59d41a80n 93Č89e80r28n55í50č23e29k 8352746883900

Může být v bráně, pískat. Doufám, že naše děti už neuvažují jako Vy.

0/−8
21.1.2015 12:08

D79a42n93i15e67l 64K36r55o64n25e10r 7604144636567

;-D

0/0
21.1.2015 12:33

A51n61t65o95n44í94n 19S35v31o19b57o13d33a 3564923819262

Máme v rodině človíčka, který vystudoval s vážným tělesným postižením, i s lehčím končlili v Jedličkově ústavu. Rozdíl mezi nimi je ten, že s námi žije, jezdí na dovolenou, pracuje ve své firmě ( založila si ji při zamêstnání a nyní ji uživí). Když ji odmítli na první základce, rodiče našli vstřícnější. Pomohli jsme několika lidem se začleněním dětí do "normální" společnosti. Jednalo se o tělesně postižené , kteří by skončili v nějakém ústavu jako je třeba Jedličkův. Ten je potřebný pro ty případy, kterou jsou opravdu vážné. 

Nepamatuje si problémy z mládí se spolužáky a třídní jí řekla, že měli fajn kolektiv. Děti jsou kruté na všechny děti, které se odlišují - malé, velké , tlusté, koktající atd. Vždy záleží na daném jedinci, jak se začlení

+3/0
21.1.2015 12:40

S55a88n73d77r43a 47F11e65r33i85a25n78č88í30k24o90v92á 7713668681773

Tak pokiaľ ide o zdravotné postihnutie (a nie mentálne), tam nikto asi nenamieta, že je v poriadku také deti začleňovať aj do normálnych škôl. Ale zas na druhej strane si musíte uvedomiť, že nie každá škola má možnosti byť plne bezbariérová a z čisto technického hľadiska napríklad nemôžu prijať vozíčkara. Na mieste postihnutého by som to nebrala osobne.

Ja by som povedala, že pokiaľ ide o evidentne postihnutého človeka, tak len marginálna časť detí by naňho bola krutá a veľmi rýchle by sa to riešilo na škole ako šikana. To skôr je v spoločnosti neprijateľné byť tlstý, škaredý, koktať a pod...

+3/0
21.1.2015 14:07

K53a95t70e17ř71i94n20a 61V12a98š71á42k82o14v25á 5881782179245

myslim si, ze praveze nutne nemusi. Staci, aby si dite naslo jednoho, dva kamarady a budou se spis hledat zpusoby, jak ho zaclenit - deti toto prijimaji daleko normalneji nez dospeli a limity berou prirozene.

Samozrejme zalezi pripad od pripadu, ale hodne casto to tak funguje. Samozrejme pak hodne zalezi i na postoji dospelych - a i jejich pocitech.

V teto problematice bych nerekla ani tak, ze hraje roli bezohlednost a sobectvi, jak psala v clanku ta pani, ale spis neznalost a strach, ze kdyz se zeptam, co potrebuje, bud zranim, nebo se ztrapnim, nebo, nebo...proste kdo nema zkusenosti, obecne ma strach a nevi, jak k takovym lidem pristupovat

0/0
22.1.2015 0:10

K64a40r21o18l92i55n42a 88K43r21á39t84k35á 4223488114912

Blahosklonný je především ten váš postoj, že aby je nemrzelo, že nemůžou dělat to, co ostatní, tak je mezi ostatní radši rovnou nepustíme.

+1/0
22.1.2015 8:43

H13a70n71a 51B90í14z30o85v53á 1452156262974

V tomto hrubě manipulativním článku postrádám exkluzivní rozhovor se zvláště  nadaným inkludovaným dítětem. A také třeba s dítětem s Downovým syndromem, které podle mých zkušeností potřebuje nonstop individuální přístup...:-P

+10/−1
21.1.2015 11:02
Foto

P12a24v63e52l 14P47o42k86o76r60n39ý 2166754490712

Ano, ale kdo ten individuální přístup zaplatí? Ministerstvo asi ne, takže jedině ubrat peníze všem učitelům na škole a pokud je škole 30 učitelů a bude tam 30 takových dětí, tak budou muset snížit platy všem učitelům na polovinu, aby zbylo na 30 asistentů, a jak začne takových dětí někde přibývat, pak časem narazíme na minimální mzdu a tedy pak stejně nebude na mzdy pro další asistenty. Rodiče na takové dítě dostávají nějaké dávky, tak nakonec budou muset na asistenty přispívat.

+6/0
21.1.2015 12:25

T24o46m30á44š 12N32o85v17á45k 9719725364

Takže bych to shrnul, celkem přes tři schvalování se dostal tento kluk na běžnou školu...co byste chtěli víc, líbači pussydentovi zadnice? z toho je přeci zřejmé, že nikdo necpe děti s handicapem do běžných škol, pokud je ten handicap větší a nešlo by to...

+1/−7
21.1.2015 10:56

V89l32a49d20i36m72í44r 19B25e30n81e18š 2102685154363

Vy jste ale primitv.

+2/−1
21.1.2015 11:10

D20a41n45i24e63l 58K71r16o25n69e23r 7754264166287

Vsak ano...jestlize prosel pres pedagogy a psycholozku, tak si myslim,ze se neni o cem bavit...A ted si polozme otazku, co s temi, co neprojdou...

+1/0
21.1.2015 11:43

J79a40n 21B52i64r36o50š 8126421415408

Dane, Vy mě fakt bavíte ;-)

Inkluze není o paušálním zrušení praktických, pomocných a zvláštních škol. Inkluze je o integraci těch nadanějších/ schopnějších/ vzdělavatelných handicapovaných mezi "normální" děti.

Ti, co neprojdou, mají svůj vlastní vzdělávací systém. A nutno podotknout, že mnohdy i kvalitnější pedagogy, než klasické základní školy.

+3/0
21.1.2015 12:10

D56a92n63i21e44l 43K26r58o96n13e36r 7584714416597

A cim konkretne vas bavim? Jo taaak, tak to je jina...ja myslel, ze inkluze se tyka i tech, co na to rozumove nemaj...cili tech, co jsou na zvlastni, protoze neprosli pres pohovor na PPP...Kdybych vedel, ze se jedna o lidi na vozicku nebo treba s poruchou reci, tak nereknu ani slovo proti...

0/0
21.1.2015 12:18

J42a93n 65B58i68r92o18š 8126121765888

Pobavila mě Vaše otázka ohledně těch, co neprojdou.

Jedna věc je inkluze handicapovaných, druhá praktické školy a třetí vzdělávání dětí sociálně nepřizpůsobivých. Tohle se moc nevyplácí míchat dohromady, ani když jste prezident.

A btw. ono se neřeklo? Celou dobu se tu bavíme o "určitým způsobem handicapovaných" ;-)

+1/0
21.1.2015 12:52

D25a50n98i68e39l 12K81r33o11n78e52r 7134354786587

No vidite a pokud jste cetl, co Zeman rekl a zaroven mate i nejakou tu inteligenci (logicka konjunkce), pak vite, o kom mluvil. Ale porad se vyhybate odpovedi na otazku, kteoru jsem jiz 2x polozil a nyni ji polozim po 3. Proc Zeman, pokud mluvil o telesne postizenych, zminoval fakt, ze ucitele budou mit mene casu se venovat "talentovanejsim detem" a proc zminoval etnicitu, rasismus a multikulturalismus, paklize mluvil o telesnem postizeni...Mi to opravdu nedava smysl...Proto ocekavam,ze mi to vysvetlite a vy furt nic...

+1/0
21.1.2015 13:05

J66a19n 24B52i80r48o20š 8146931555458

cit: "Nejsem zastáncem názoru, že by děti, které jsou určitým způsobem handicapovány, měly být umísťovány do tříd s nehandicapovanými žáky, protože je to neštěstí pro oba. Opakuji neštěstí pro oba, že? Mohl bych to samozřejmě rozvádět, mohl bych mluvit o šikaně, mohl bych mluvit o tom, že rychlost kolony je určena rychlostí nejpomalejšího vozidla, takže učitelé se nemohou věnovat těm, řekněme, talentovanějším dětem. Ale sám se domnívám, a to není žádný rasismus, to není preference nějaké etnické skupiny, že děti jsou daleko šťastnější, když jsou v rovnocenné komunitě, než tehdy, když jsou zasazeny do komunity."

Dane, buď jsem retard, nebo se k Vám budu muset přihlásit do kurzu čtení mezi řádky. Podle mě tady prostě není o cikánech ani slovo. Ano, mluví se tam o rasismu a etnicitě, ale to se dnes objeví v každé větě, jako slovo komunita, jehož původní význam neměl s etnikem nic společného, na rozdíl ode dneška.

0/−1
21.1.2015 14:02

D83a72n47i48e90l 60K44r54o27n75e59r 7374734346757

Proc sem davate citat, ktery jsem cetl jiz nekolikrat? Samozrejme tam neni o cikanech ani slov, to jsem vam uz sakra prece take vysvetloval. Nerekl to zamerne, ale dokonce i na Romee pochopili, o koho se jedna viz jejich clanky reagujici na prezidenta, jen vy to ne a ne pochopit, ale budiz...Ale opet...opet jste mi neodpovedel na mou otazku, takze poctvrte...Mate to i v uvozovkach, takze prosim...pokuste se aspon odpovedet. Mozna se vam to nepodari,ale POKUSTE se o to...

"Proc Zeman, pokud mluvil o telesne postizenych, zminoval fakt, ze ucitele budou mit mene casu se venovat "talentovanejsim detem" a proc zminoval etnicitu, rasismus a multikulturalismus, paklize mluvil o telesnem postizeni..."

0/−1
21.1.2015 14:10

J47a39n 80B89i89r40o79š 8196351985868

Dane, jak to chápe Romea je naprosto irelevantní. Romea se chytí na světě čehokoliv, aby mohla většinovou společnost obvinit i intolerance a rasismu.

Víte, já Vám i odpovím, ale Vám se to stejně nebude líbit a připustíte to. Spíš mi tedy zkuste vysvětlit, proč o tom tedy mluvil?

0/0
21.1.2015 14:30

D58a94n49i14e45l 14K23r92o28n19e85r 7624874906687

Ano, je to irelevantni, jak to chape Romea, to jsem rekl jen mimochodem. Pochopila to spousta lidi, mimo jine i mnzi z tec, co Zemana nijak nemusi a nemaji duvod ho hajit. Ostatne pochopeni jeho vyroku by v zadnem pripade nemelo souviset s tim, jestli jsem jeho fanousek nebo odpurce.

Tak mi tedy odpovezte. Nebo to porad i po urgencich povazujete za jakousi recnickou otazku?

0/0
21.1.2015 14:36

J80a61n 82B16i80r50o28š 8156111805338

Jak říkám - bavíte mě. Baví mě fakt, že k inkluzi jako takové nemáte jediný postřeh, ale bijete se pořád za správnou interpretaci Zemanova výroku.

A můj pokus o vysvětlení.

Přestože absolutně nechápu, jak souvisí míra handicapu s rasovou otázkou (kdysi se to sice pokoušel dokázat Jos. Mengele, ale to bych sem fakt netahal), napadá mě jedno zdůvodnění. Pan prezident už několikrát v živých diskusích dokázal, že mluvit spatra není lehká věc. Že strašně jednoduše sklouznete k odpovědi na jinou otázku, spletete si fakta, nebo se vinou vlastní nevzdělanosti zmýlíte. Bylo to tady několikrát ohledně překladu do angličtiny, ukrajinské krize, zásahu 17. listopadu, teď ohledně inkluze.

Pan prezident oplývá neskutečným darem urážet (byť i nechtěně) lidi. A pokud tedy "určitým způsobem handicapovaný" poukázání na rasovou příslušnost. Tak se mu to opět povedlo. Howgh

0/0
21.1.2015 14:47

D13a64n15i14e63l 21K48r13o12n48e14r 7224394546247

;-D Tak ted jste pobavil naopak vy me. Ale uprimne. Takze si to interpretujete tak, ze Zeman odpovedel proste zcestne na polozenou otazku...Tak jste to myslel?

Tak jo...Ja sem hodim taky nejaky ten citat z toho rozhovoru:

"Z hlediska duševní pohody je daleko lepší, když budou existovat praktické třídy. Vůbec se mi inkluze nelíbí a jsem proti ní."

Ja nevim, jak vy, ale ja mel za to,ze tzv. prakticke skoly jsou urcene mentalne zaostalym zakum NE zakum s telesnym postizenim. Pokud se v tomto mylim, pak jsme narazili na jadro veci a chyba je na me strane. V opacnem pripade je chyba jaksi jinde.

0/0
21.1.2015 14:54

J79a16n 66B60i76r91o97š 8316581285358

Praktická škola je mezistupeň mezi školou speciální a klasickou základní školou. Stahuje do sebe kohokoliv, kdo se nezvládne učit v základní škole běžného typu. V praxi to, bohužel, vypadá tak, že v ní skončí dítě s autismem, nezvladatelný romský žák i silně slabozraké dítě. Třeba proto, že místní základka není schopna ho přijmout a dojíždění do specializované školy pro slabozraké není možné.

Pes je zakopaný v tom, že neexistuje moc dětí s čistě fyzickou vývojovou vadou, v drtivé většině případů je vada kombinovaná.

0/0
21.1.2015 15:13

D29a28n45i40e89l 48K33r22o11n57e86r 7244554746237

Kazdopadne oficialne je prakticka skola definovana jako skola pro zaky s mentalnim postizenim. Pokud tam konci i jinak postizeni zaci, pak je to chyba, ale neni to systemova chyba. Muj osobni nazor je, ze michat dohromady zaky s telesnym postizenim a zaky zdrave, je korektni, protoze vzdelani nevousisi s telesnymi potrebami. Samozrejme zalezi na tom,zda je skola patricne vybavena (bezbarierovy pristup, personal) a na mire toho telesneho postizeni. Opacny nazor mam pro michani zaku s mentalnim postizenim, ktere je takoveho razu, ze bude ostatni obtezovat a brzdit. Zde opravdu neni misto pro nejakou falesnou solidaritu. Totez plati o zacich s nezvladatelnym chovanim (ktere se pak s oblibou casto hazi na pedagogy, harant je v tom nevinne). Shodneme se asi na tom, ze jsme pro zachovani praktickych skol jako takovych, neshodneme se na tom, jak to vlastne Zeman cele myslel...Takze asi tak?

0/0
21.1.2015 15:23

J83a88n 30B75i48r53o60š 8656701225488

Super, konečně se bavíme oba o tom samém ;-).

Praktická škola je definovaná jako škola pro žáky s mentálním postižením, v praxi pak ale zachytává leccos, jak jsem podotknul výš. Myslím, že ani spolužák s lehkou formou mentálního postižení je nutně nemusí brzdit. Vemte si jen takovou dyslexii a dysgrafii (i když to je vývojová porucha)- dneska banalita, a bývaly doby, kdy vás prakticky odsoudila k pomocným profesím.

O zachování praktických škol nedebatuji - je to jeden z nechtěných důsledků prezidentova výroku. Inkluze ve vzdělávání začleňuje do "normálního" kolektivu jednotlivce z řad praktické školy, nemůže zrušit celou školu a rozfrcat je po kraji, padni komu padni.

Na tom, jak to vlastně myslel, se fakt neshodneme. Ale asi se shodneme na tom, že to mohl říct mnohem jasněji. Protože pak bychom se nemohli neshodnout.

0/0
21.1.2015 16:05

P49e13t40r 15F43i56a85l37a 9913306673713

Pane Biroši, neúplná pravda je lež a to jste svým příspěvkem učinil.

Kde máte další text o praktických školách?

Nevolil jsem Zemana, ale nebudu řvát proti všemu jen kvůli tomu, že to řekl on. Dostal otázku, jaký má názor na rušení speciálních a praktických škol, odpovídal tedy o dětech, kterých se takové školy týkají. I v současné době chodí děti s menším duševním nebo fyzických handicapem do běžných škol, takže o nich Zeman vůbec nemusel mluvit. Navíc zmínil pouze praktické třídy.

Příznivci inkluze se tváří, jako by dosud nic takového neexistovalo, objevují dávno objevené:-).... a současně se tváří, jako by neexistovaly děti se střední a těžší formou duševního nebo fyzického handicapu. Rv

Co s těmi dětmi, ty zavřete do ústavu nebo se nebudou vzdělávat vůbec?

0/0
22.1.2015 10:11

P57a64v88e26l 53N66e91š91k20u85d63l18a 1194116810782

Připadá to tak jenom mně nebo Idnes jen hloupě provokuje??? 8-o Proboha, z diskuze je vidět, že s vaším článkem téměř nikdo nesouhlasí. Ten titulek je ale uboze manipulativní

+6/−1
21.1.2015 10:51

D27a51l98i30b80o94r 23B40a38r27a82n91e26k 9273716213586

jednou se to povedlo, tak do toho zapojime dalsich tri pr.. slunickaru.. ti si na to vyzvedonou dalsi a dalsi dotace...

vzdelani prckovi samozrejme preju.. ale tvrdit, ze kazde postizeni je slucitelne s beznou vyukou je hooodne mimo misu..

navis, jak se pozna premiant, ktereho verbalni, nonverbalni a paraverbalni stranka proste nejde posoudit,.. jen odhadovat podle preddefinovanich iSlovniku.

+5/0
21.1.2015 10:46

T45o57m53á61š 63N91o13v70á91k 9919385704

to bych nechal těm 3 instancím, které museli schválit, že tento kluk může zkusit běžnou školu, ti tomu rozumí víc než my i než pussydent R^

0/0
21.1.2015 10:58

R30o54b60b63e96r96t 24B46e79r58g10e80r 2665314719

Nechci být rýpal, ale pokud má někdo zvláštní individuální plán je to pro ostaní, kteříé ho nemají demotivující. Nepředpokládám, že individální plán znamená, to, že dítě má náročnější podmínky než ostatní...

+7/−1
21.1.2015 10:38

V58l34a33d72a65n 55Č90e89r58n54í26č66e44k 8592786393120

Osobně si myslím, že naprosté většině dětí. kterým záleží na dobrých známkách, tedy jsou dostatečně inteligentí, je možné vysvětlit proč a jaké výhody má. A věřte, že naprostá většina z nich by s ním neměnila ani za ty výhody.

+1/−1
21.1.2015 10:45







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.