Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak by měla vypadat správná snídaně při hubnutí. Podívejte se

Snídaně je základ, a to nejen při hubnutí. Námitka některých "nesnídačů", že po snídani mají větší hlad, je často způsobena konzumací potravin s vysokým glykemickým indexem. Poradíme vám, jak by měla vypadat správná snídaně, aby vás nastartovala na celý den.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u11c48i67e 66M76a74c97h89u67t93o75v67á 7579597129695

Prý velký výběr jogurtů ;-D Jediné jogurty běžně k dostání v obchodech jsou Hollandia a Klasik od Olmy - ostatní nejsou pravé jogurty! A bohužel Klasik je jen bílý a Hollandia má žalostně málo příchutí - ale i tak ji kupujeme. (plus samozřejmě od mlékaře, ale to už jsme cenou úplně jinde)

0/0
4.3.2013 13:32

Z49l12a38t15u95š12e 40J68e79l62í34n69k45o93v78á 1475842167102

A co porovnat rozdíl mazání na chleba mezi máslem a pomazánkovým máslem? tam je také méně tuku (a teké hlavně proto bylo vymyšleno) a zbytek hlavně mléčné bílkoviny. Copak asi je jako hlavní "zbytek" v té Floře?

+1/0
3.3.2013 15:58

I45v49a 21V25r82á82n48o81v97á 2721888263424

Přece neošidím svoje dítě o Pribináček, jen aby si hlídalo štíhlou linii. Ach jo..

+4/−5
2.3.2013 21:40

A67l41e11n56a 37V82e31s97e18l98á 3853241495388

Spíš ho šidíte pribináčkem bych řekla... ale jestli nemá sklon k tloustnutí, tak bych si tím taky hlavu nelámala. (Ovšem pokud  ano, tak "ošizení" dítěte o takovou tukovou a cukrovou bombu by mu asi dost pomohlo.)

+4/0
3.3.2013 5:31

Z53l73a24t37u81š51e 59J66e30l37í86n55k32o57v30á 1415942907452

Spíše ho ošidíte novými "chutnějšími" klony pribináčka  - "nejlépe" s piškotky a marmeládkou. To už tomu dítěti pomalu můžete na talířek vyskládat kostičky cukru.

+1/−3
3.3.2013 16:00

A91n11d14r91e32j 19S12u83c11h36á49n35e11k 7425548938172

No a? Kdyz je to dobry, tak proc si nedoprat?

+1/−1
4.3.2013 5:58

R82a44d16i74m 82G11ö20t73h 8696816595

Ahoj, pokud máte čas a chcete pomoci vývoji nového produktu zabývajícího se zdravou výživou a plánováním jídel, vyplňte prosím krátký dotazník na 

http://www.survio.com/survey/d/G3H4A5H9W3P2M2A4L

Děkujeme :)

0/−3
2.3.2013 15:59

L73u77d76ě13k 93J77e56l37í49n81e91k 5277797679570

Zase se řeší co jíst, co pít, kdy a kolik - a ani slovo, že bez pohybu to určitě nepůjde (tedy půjde, ale jen v případě jako Gándí). Jestli ráno sednu do auta, vylezu před kanclem, v poledne sjedu výtahem do místní jídelny, odpoledne vlezu do auta a doma kecnu k bedně, tak tam určitě nepomůže žádná dieta. Takže první věta u takových článků má být, že hubnout budeme při pravidelném a pořádném pohybu a strava je jen doplňkem, jak dodat tělu potřebné "suroviny" (a když ten pohyb bude jo intenzivní, klidně si dám pěkné prorostlé kolínko, sádýlko se solí, rozmixnutý tvaroh s ovocem nebo tmavou čokoládičku - a jsem přesvědčený, že to tělo ochotně "spálí").

+4/−1
2.3.2013 15:43

H39o79n11z85a 22V76r62á22n57a 5601847704191

Mě mamka naučila snídat "na sladko". Tedy hrnek čaje , nebo kakaa, k tomu nějaký koláč, buchtu, štrůdl, oplatku atp.... Párkrát jsem tyto rádobyzdravé snídaně vyzkoušel a nic moc. A co se týče nějakého hubnutí, dle mého je pěkná kravina hubnout přes jídlo. Lidi, musíte se prostě HEJBAT !!!! Pak přestanete nat takovejma blbostma jako jsou diety přemejšlet.

+4/−4
1.3.2013 21:21

H98o92n28z62a 37V51r19á32n58a 5451407324851

fuj... "nat" Smaozřejmě nad.

0/0
1.3.2013 21:22

J26a53n35a 90P26e35t17r34á70ň39o71v82á 3683829206659

thejbat se pomuze k tomu, ze nepriberes. Jak jednou priberes, tak uz se hejbat nestaci, musis tridit stravu.. vopruz, no..

+4/−1
1.3.2013 21:53

J28a52n18a 17M46e37r55o62p39e 7898389577349

Já zase po sladké snídani mívám hrozně brzo hlad a pocit, jako bych se ani nenasnídala. V poslední době jsme zkusili různé obilninové kaše a tam to jde a hlad nemám. Ale jasně, že to nesmí být denně - nejlepší je takový chleba se šunkou.

+4/0
1.3.2013 21:57

S80a43n69d62r36a 60F18e85r66i43a59n62č83í38k63o55v78á 7683688971663

Športom sa nedá schudnúť, ak má človek nadváhu, nesprávne sa stravuje a má príliš vysoký energetický príjem. Navyše, obžierať sa a potom nadmerne športovať, to je pre telo neúnosné. Základom chudnutia je zdravá strava a primeraný pohyb.

+4/0
2.3.2013 15:58

M40i92c32h25a48l 88K97o72l60o36v95r58a10t 5897943115302

Je pravdou, že na glykemické indexu záleží nejvíce, ale nesmí se to přehnat ...

+1/0
1.3.2013 16:22
Foto

P42a31v12e79l 60H19a58r53t61m98a91n 8166591301697

Na druhou stranu si myslím, že článek rozumně objasňuje, proč by člověk neměl při dietě dělat to, co ho většinou napadne první - drasticky omezit tuky. Hubnutí je rozhodně příjemnější, když člověk nemá neustále hlad.

+1/0
3.3.2013 2:13

H58a67n49a 50K47o47s86t70k20o23v16a 8165620148834

Jak jednou nekdo řekl...pokud si mam vybrat mezi maslem a margarinem, tak radsi verim krave nez chemikovi :-D

+28/−3
1.3.2013 15:04

S47t67a54n57i36s46l95a86v 79R82a73d70a 8852893150656

Ta kráva je taky nadopovaná různými antibiotiky a další chemií. Navíc vaše přirovnání hodně kulhá, kráva nevyrábí máslo, kráva jen poskytuje mléko použité k výrobě másla. Krávu tedy můžete srovnávat s rostlinou, ze které pochází olej k přípravě margarínu.

+7/−11
1.3.2013 16:09

P15e36t10r 42H50a54n62á82k 8541604906667

Poslední dva týdny zkouším místo normálního chleba snídat celozrnný a že bych měl v čase svačiny menší hlad ( jím 5x denně ) , to bych teda neřek`. Zatím vidím jen rozdíl 50,- Kč / kilo chleba ...

+16/0
1.3.2013 14:21

R54a13d94i49m 77D60r34b61o12h93l33a61v 5801696673737

R^;-D

+5/0
1.3.2013 15:13

H75o10n80z14a 56V15r10á36n14a 5511967224901

Jen tak naokraj... Proč jíte místo normálního chleba celozrnný?

0/−3
1.3.2013 21:23

M74a80r84t15i29n34a 79S77e30d18l38á80k13o97v21á 9123473611798

Jde opravdu o celozrnné pečivo ? To není k dostání tak úplně běžně, jak si lidé myslí. V super/hypermarketech bývá v prodeji nejčastěji (krom běžného) tzv. vícezrnné, cereální nebo pouze na tmavo obarvené pečivo a z celozrnného mají většinou jen plátkový tuhý ve folii zabalený hranatý chléb, který třeba mě příliš nechutná, případně celozrnný knackebrot. Bydlím v Praze a pokud chci celozrnný chleba, seženu ho nejlíp v prodejnách zdravé výživy nebo si ho můžu upéct. Ale netrpím tím, že jediné dobré pečivo je celozrnné, střídám to. Celozrnné mě zasytí víc. Uznávám, že vás třeba ne, i když případně kupujete pravé celozrnné :)  Pokud máte v čase svačiny hlad, možná potřebujete ve snídani větší porci všeho nebo přidat jen bílkovin.

+3/0
2.3.2013 17:04

M85a88r16t53i78n85a 19S49e12d67l45á35k62o21v69á 9363233471568

Ještě dodám, že celozrnné mě zasytí výrazně víc oproti bílému pečivu. Ale podobný efekt pociťuju i u různých semínkových pečiv. Sacharidy se tráví rychleji, takže třeba bílý rohlík s máslem a ředkvičkou je "hladovější" než když se k pečivu přidá kus sýra nebo šunky, na to je potřeba nezapomínat, tenká vrstva taveňáku nestačí, lepší je několik plátků tvrdého sýru a podobně. To nepřeříkávám naplano poučky, mám to vyzkoušené.

+2/0
2.3.2013 17:13

O60l44d86ř94i55c90h 51B33í53l16ý 7888335654896

Pohyb a jíst vyváženě. Moje snídaně teda fungují trochu na jiném principu a rozhodně se v nich žádného jídla nebojím. Nejčastější klasika cca 2 celozrnný rohlíky s lučinou, nebo něčím podobným a nějakou zeleninu na to. V zime docela často chleba s máslem a medem a nebo mléko a musli + corn flakes a ještě sem tam něco s marmeládou.

+6/−1
1.3.2013 12:24

M36i16c28h20a84e77l 20N84o82s74e69k 9422700978642

Vynechat pečivo úplně, jíst jen ovoce a zeleninu, rostlinné panenské tuky, z těch živočišných kefír a člověk je v pohodě. Hlavně si udržovat acidobazickou rovnováhu a nějaká váha je jen záležitost informativní.:-)

+4/−13
1.3.2013 11:47

A89l10e45n98a 92V60e61s37e62l65á 3423221435788

Jak který člověk. Já bych při tomto stravování teda v pohodě nebyla ani náhodou.

+8/0
1.3.2013 11:52

M45i46c84h67a67e85l 41N38o49s58e19k 9842690188752

Je to hodně o zvyku. Taky mi to ze začátku dělalo problémy, pže asi tak před rokem a půl jsem byl přesně opak a ovoce nebo zeleninu jsem solidně odmítal. Asi po roce se všechno vrátilo do formy a teď si žiju mnohem lehčejc.

+6/−2
1.3.2013 12:14

A63l20e44n90a 68V75e88s80e36l19á 3173731775658

Ale jo, já mám ovoce a zeleninu ráda a jím toho docela dost. Ale pořád je to v podstatě doplněk jídla, ne hlavní zdroj.

+6/−2
1.3.2013 12:16

M54i51c64h75a16e46l 38N83o74s13e21k 9322610608852

Pokud to člověk začne brát jako hlavní zdroj potravy, dá se to. :-)

+5/−1
1.3.2013 12:19

R17i89c53h60a98r54d 97K31á73b13a 8559648570570

Jasne, je to to nejzdravejsi, co telu muzete dat, kdyz to zacnete jist, budete uplne vpohode! Sice si na to musite rok zvykat, ale pak uz se to da, vy jste super aktivista  :))))) P.S. Acidobazickou rovnovahu si udrzuje telo samo, s tim toho jidlem dramaticky moc neudelate a tedy zejmena ne ovocem.

+5/−3
1.3.2013 12:35

M60i21c62h71a94e17l 54N19o63s70e46k 9782440418782

Aha samo, jentak z toho kyselinotvornýho, většinou hospodskýho jídla co maj lidi ve zvyku normálně jíst si tu rovnováhu stoprocentně udrží samo..

+4/−3
1.3.2013 14:48

L45e23n38a 94P47á12t27k30o26v66á 8981523424119

Když jím hodně ovoce a žádné pečivo dělá se mi špatně od žaludku. Bylo mi řečeno že je předávkováním vitamínem C a že jeden dva kusy ovoce denně stačí, jinak už mi žaludek zase poskakuje. Zelenina mi nevadí, jím hodně zeleniny, ale mám po ní stále hlad i když objem je velký nemohu se "dojíst" . Pak stačí dva krajíce chleba jsem ok, takže vynechat pečivo pro mě není řešení. Ano dalo by se pečivo vynechat a nahradit ho bramborem, těstovinou nebo rýží, prostě přílohou, to si myslím, že by šlo

+3/−1
1.3.2013 13:59

S12a89n73d36r26a 52F10e69r88i64a77n43č96í36k81o24v29á 7193668521383

Z ovocia sa vitamínom C rozhodne nemôžete predávkovať a už vôbec nie tým, že si dáte tri kusy ovocia. Mimochodom, paprika, brokolica a chren má omnoho väčší obsah vitamínu C než väčšina druhov ovocia. 

Nahrádzať pečivo cestovinami, ryžou, zemiakmi je úplne zbytočné. Všetky majú vysoký glykemický index. 

To s čím budete mať skutočný problém je sebaovládanie. Samozrejme, sacharidy v strave nemôžu chýbať, ale napratať sa dvomi krajcami chleba je príliš. 

A ešte budete asi robiť chybu v tom, že jete málo bielkovín. Skúste zaradiť do stravovania kuracie mäso a ryby. Kľúdne aj kvalitné kuracie šunky. Jedzte celozrenné pečivo v primeranej miere, sypané musli a obilninové kaše.

+1/0
2.3.2013 16:14

J88a27n69a 20M55e43r89o45p15e 7948639227179

Jo, to mi před lety doporučoval jeden "odborník" na hubnutí. K tomu ještě ovoce a zeleninu jen tu, co roste u nás, žádné citrusy a jiné. On teda dopoledne pečivo ještě "dovolil", večer ne. Výsledek? Nekontrolovatelné záchvaty žravosti a nárůst váhy. Nedávno jsme to probírali s trenérem a ten naopak říkal, že tělo i v noci potřebuje energii, takže jíst klidně i hodinu před spaním, ale přiměřeně a tam už minimum sacharidů a tuků. Sama zjišťuji, že nejvíc nabírám právě z toho, když jím nepravidelně, podivně - a pak z hladu koukám, co bych si kde dala.

+6/0
1.3.2013 22:02

O60n79d72ř52e28j 88H78a75n34u72s 7260133148896

Margaríny ano, ovoce ne? Ach jo... směšné :-)

+17/−2
1.3.2013 11:12

E48v12a 46K89o85l89l72a23r72o14v26a 4695192198339

Spravny jidelnicek pri hubnuti, neboli francouzka dieta:

1. Snidane : sex a susenka

2. Obed: Susenka a sex

3. Vecere: sex

Jesli nezabira, vylucte susenku.

+32/−2
1.3.2013 10:28

J83a69n24a 31H88o74r11s50k75á 2906777736624

R^ ... no, jen jestli to není spíš nějaká nymfomanská dieta, resp. erotomanská. ;-)

+7/0
1.3.2013 10:30

M64a54r52t16i51n 52P51o42s67p15í77š31i44l 8475171686367

není, ta by se mi líbila, snad jen ty sušenky bych vynechal, mají vysoký GI. Ale co děti? A co manželka? Být pořád mimo domov, to by asi nešlo.

+21/−2
1.3.2013 10:35

J57a78r68o51s50l12a12v 81V24á25c46h60a 7699978182266

;-DR^

+9/0
1.3.2013 11:08

J20a58n27a 60H19o28r66s67k89á 2256647466984

Vážení pánové, nehledejte v článku "hnidy" za každou cenu. "Paní Málková" pouze uvedla to, co je v dnešní době dobré vědět, pokud si chcete zachovat či redukovat váhu. V článku nejsou žádné nesmysly, naopak věcně a přehledně shrnuto. R^ Možná by bylo k jogurtům vhodné vzhledem k obrázku pyramidy doplnit, jaké jogurty jsou vhodné a proč.

Chápu, že si někteří potřebují v rubrice Ona Dnes namastit ego, ale dělejte to aspoň s rozmyslem. ;-)

+13/−3
1.3.2013 10:25

J54a36k92u81b 49U42r97b15á20n24e51k 6502349374366

A radila byste mastit ego živočišným nebo spíše rostlinným tukem?

+5/0
1.3.2013 13:55

R14o80m96a16n 69K15l34e88p88o 9172266396220

při hubnutí samozřejmě rostlinným:-)

+3/0
1.3.2013 15:50

M61i34l47e64n 81L69e87n52a 5788304648195

budte radi, ze vam to tak krasne nekdo popise a to jeste s obrazkama, na zapade se toto nedela, nebot je to tajemstvi obchodovani. napise se jednom zacatek a na zbytek Vam poradi koupit si knizku atd....... nebo zajit primo k poradci....  ;-D

+1/−1
1.3.2013 16:12

P43e75t19r 84T89l39o63u18k27a57l 7764935292475

Ten průhledně namazaný chleba mi připoměl babičku, naučila se to v mládí a už ji to zůstalo. :-)

+3/0
1.3.2013 10:20

M23a97t41o48u82š 45B52á17r89t87a 4876490496488

V názorné pyramidě Bonduel a Yogobella, to se to bude po vypumpování žaludku hubnout. Ještě že to napravili tou podložkou pod salám, odstupňovanou po centimetrech, zatímco ten salám tam roste do výšky ;-D;-D;-D

+4/0
1.3.2013 9:51

R14a96d61i33m 16D50r54b70o33h42l32a90v 5121156493167

kvalitní bílkovina - Jogurt? V jogurtu je žalostně málo bílkovin, v bílém kolem 5 %. Mléko to samé. Nejvíce bílkovin: tvrdé sýry, šunka (aspoň 95 % masa).

+6/0
1.3.2013 9:46

J26a98n93a 92H89o75r89s63k12á 2676157806244

Nejvíce bílkovin má šunka?

+3/−2
1.3.2013 10:18

M96a63r27t96i21n 97P79o88s35p86í83š98i51l 8745981256907

nejvíce mají olomoucké, pak některé sýry, šunka, krůtí prsa

+3/−1
1.3.2013 10:37

J42a46n67a 82H70o87r55s56k58á 2376167966314

Nejvíc má asi šmakoun..., tvarůžky, cottage, ...

+3/0
1.3.2013 15:30

R47a44d72i56m 35D77r15b93o90h17l69a26v 5901226203927

Šmakoun, přesně. R^

+1/0
1.3.2013 17:41

R47a10d90i48m 21D34r68b23o40h35l74a70v 5501626693727

S obsahem masa 95 % z Lidla má 19 % bílkovin, 4x tolik co bílý jogurt a 6x tolik co polotučné mléko. Tvrdé sýry mají ještě více. Nejvíce nemyslím absolutně nejvíce, ale hodně a z běžných potravin, co si lidi můžou dát na snídani. Asi bych si nedal olomoucké s cibulí a šel pak do práce. :-) Stejně tak nebudu snídat kuřecí prsa. Co bych pak obědval?

+5/0
1.3.2013 11:14







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.