Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S dětmi do hospody nelez. Většina českých podniků na malé hosty nemyslí

Pokud nemáte malé děti, možná jste si toho ani nevšimli. V restauracích se ale s batolaty a předškoláky příliš nepočítá. I když mnohé z nich nabídnou dětskou židličku, hračky nebo dokonce dětský koutek, menu pro malé strávníky bývá doslova žalostné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ChanuIf

To je fakt!

To je fakt. Stejně tak nikde nemyslí na vegetariány. Oběma skupinám zákazníků nabídnou něco jako smažený sýr (na bezva přepáleném olejíčku, pro vegetariány navíc obohacený šunkou), nebo špagety. Ani jedno bych za vrchol zdravé výživy pro děti nepovažoval. A to jsem rodič benevolentní. Takže s tím co se píše v tomto článku plně souhlasím!!!!!!

0/0
10.9.2012 12:55

s(h)arka

knedliky s vajíčkem

snad udělaj v každý hospodě....dítěti bych špagety nebo něco s omajdou teda neobjednala!!!!! A když harant neumí slušně jíst,tak at ho do restaurace rodiče neberou,když tam sedím ,chci se najíst a ne koukat na malý čuně,co kolem sebe vrství kečup a stříká ho okolo....

+1/0
10.9.2012 10:11

Petrik73

Re: knedliky s vajíčkem

Jedna dáma volala na policii, že před jejím oknem exhibuje nahý muž. Když policajti dorazili, nic neviděli. Paní na to "Tak si vylezte na skříň, jednou rukou se chytněte topení, pořádně se vykloňte a podívejte do protějšího okna".

+2/0
10.9.2012 10:42

Cens0r

Ano

Těstoviny s kečupem a smažený sýr...Chuťovky pro malé strávníky v představách mnoha "restaurací".

0/0
10.9.2012 7:43

Carrissa

Záleží na rodičích

Moje kamarádka má holčičky, se kterými bych šla kamkoliv, Znají hranice, reagují na napomenutí a už se pomalu učí být trpělivé. Známý má podobně starého kluka, který je ve 3 letech malým teroristou, kolem kterého se musí točit celý svět a pro tu ostudu bych s ním nešla ani na dětské hřiště, natož do restaurace.

+3/−1
10.9.2012 1:55

:Moravian:

Proč by se s nimi mělo počítat?

Děti vylemtají málo piva, na rozdíl od dospělých čechů...Asi tak nějak..;-);-)

0/0
9.9.2012 22:58

Vendelín76

ZAKÁZAT DĚTI

Po přečtení několika diskuzních příspěvků si myslím, že by bylo nejjednodušší ZAKÁZAT ZÁKONEM PLOZENÍ DĚTÍ, nařídit výrobu dospělých jedinců v továrnách a lifrovat je přímo do práce pouze jako daňové poplatníky bez nároku na stravu, byt a vzduch. A ráj na zemi bude konečně nastolen.

0/0
9.9.2012 21:42

pesimistka7

hm

Tak si jich přečtěte víc a možná Vám dojde, že se zde především kritizují děti rodičů, kteří je nechají dělat co chtějí a neberou ohledy na to, že v restauraci nejsou sami. Takové "středy vesmíru" mi vadí taky, jejich rodiče bývají zpravidla arogantní (zažila jsem situaci, kdy takový dáreček okopával spolucestujícího v metru a ten "si dovolil" se ohradit, když rodiče nezafungovali a jejich reakce, místo omluvy, byla na pár facek - a žádné socky, mimochodem...) a ostatní ještě viní z absence téhož, čeho samotní nejsou schopní - tolerance, ohleduplnost k okolí.

+1/0
10.9.2012 9:14

CorpusDortus

reakce nekterych ctenaru

me dost prekvapuji a usuzuji z toho, ze sami deti nemaji.

Proc by dite nemohlo byt plnohodnotnym zakaznikem restaurace ? Jde jen o to, jakym zpusobem se sluzba nabidne a to tak, aby neomezovala ostatni zakazniky. Jiste, deti jsou urvane, pobihajici, tece jim z ust.... ale porad jsou to lide.

Blafy typu spaget s kecupem, nebo smazene "dinosaury" resime pomalu kazdy vylet, kdyz se chceme nekde naobedvat. Nevidim zadny duvod, proc bych ya timto ucelem nemel navsivit zarizeni k tomu urcene - tedy restauraci. A zaroven proc bych nemel ocekavat, ze moje dite tam dostane zdravou a vhodnou stravu v odpovidajicim prostredi (nekuracka mistnost... detsky koutek neni podminkou).

Autor myslim vystihl problematiku pomerne presne.

+1/−1
9.9.2012 7:40

dukátový_červenec

Re: reakce nekterych ctenaru

Neberte to jako provokaci, já děti ještě nemám, (osobně jsem proti hranolkům a MC Donaldu pro děti) ale co by měla restaurace nabídnout malému dítěti. Mě nic nenapadá.:-)

+3/0
9.9.2012 13:04

CorpusDortus

Re: reakce nekterych ctenaru

Neberu.

I ja jsem proti hranolkum. Ale proc by v restauraci nemohlo byt na vyber z nekolika opravdu "detskych" jidel ?

Treba dusene maso, zelenina atp. Misto toho tam mivaji zminovane spagety s kecupem, nebo ruzne smazene nesmysly pochybne kvality a vydavaji je za detska jidla. Jiste, detem to treba chutna, ale je to hnus.

Takze moje odpoved zni : restaurace by mela malemu diteti nabidnout vhodnou stravu ve vhodnem prostredi. (restauraci oznacuji zarizeni, slouzici pravazne ke stravovani, aby bylo jasno)

0/0
11.9.2012 7:07

Pančelka

to se vám povedlo, tento článek

Zase článek zcela mimo mísu. kdo stojí o uvřeštěné děti v hospodě? Matky je pořádně nehlídají a je to tam jak v oopičím ráji. Ani ti hospodští nejsou nadšení, rozeřvaná děcka jim odhánějí hosty. Ať se matky naučí vařit a o děti se starat, než je tahat po lokálech. Tuhle jsem zažila jednu v kině na večerním filmu od půl osmé, měla s sebou dost neklidný asi půl roční dítěRv a divila se, co že proti tomu máme.

+6/0
9.9.2012 0:53

IfčaX

Re: to se vám povedlo, tento článek

Nebo se můžou naučit vařit ti, co v restauraci hledají, co jim vadí na jiných lidech, ne?

Souhlasím s tím, že dítě nemá v restauraci co lítat a vřeštět; jakési základní ponětí o tom, jak se chovat mezi lidmi, by mít mělo. Ale ty argumenty, jak jsou ty matky líné vařit, a pak s děckama obtěžují v restauraci ostatní hosty (kteří asi líní nejsou?), mě vždycky rozesmějí.

+1/0
9.9.2012 16:23

Lanolin

a on někdo chce při jídle vidět, jak dítěti teče z pusy

jídlo, tak prská okolo sebe jak velbloud (velmi malé děti), nebo jak (viz titulka) hrabe do jídla rukama a hňácá ho jako bábovičky na pískovišti a nezvládá ani základní práci se lžící neřkuli vidličkou a nožem?

Ne nejsem proti dětem, ale tohle snesu jen doma u vlastních dětí.

JInak mám opravdu citlivý žaludek a podobná scéna mi ho téměř obrátí, ale v každém přídě mne odradí od dalšího konzumu a zbaví mne chuti i na nejmilejší věci. Proto mi třeba vadí i různé americké komedie s "vtipnýmy" zvracecími a jinými vyměšovacimi funkcemi.

Vidět dítě, které neběhá po sále, nevřeští, sedí a krásně baští je ale potěšení pro oko a přímo na vyznamenání pro jeho rodiče. Pokud dítě neumíte vychovat, tak lituji nejen vás, ale i vaše okolí a i učitele. A prosím, nevnucujte toho nevychovance druhým (třeba v restauraci), děláte ostudu své neschopnosti.

+8/0
8.9.2012 22:28

Kliment

Z článku jsme se nedověděli co ti malí strávnící maj mít????

+1/0
8.9.2012 20:33

Enti

Re: Z článku jsme se nedověděli co ti malí strávnící maj mít????

Je to tam napsané. Místo kuřecí řízku grilované kuřecí proužky :)

0/0
9.9.2012 22:27

schwejk

no

jakápak hospoda. krajíc chleba a jabko musí stačit.....;-D;-D;-D

+1/0
8.9.2012 15:03

CarlitosCZE

.

Za chvíli bude muset být dětský koutek i v bordelu. S podivem, kam všude musí někteří lidi tahat svoje děti.

+8/0
8.9.2012 9:52

1888

Pokud nekdo nevodi deti do hospody obden

tak je to vyzivarsky putynka jestli se tam napucnou spagetami s nejakym exotickym sosem

+1/0
8.9.2012 9:43

udusil se v talíři polívky

Taky vás ta ilustrační fotka tak neuvěřitelně vytáčí?

X

+3/0
8.9.2012 1:13

Lanolin

Re: Taky vás ta ilustrační fotka tak neuvěřitelně vytáčí?

Nevytáčí, přímo obrací kufr.

Tohle jsme nikdy nedovolil ani vlastním dětem - hrabat do jídla rukama.

+2/0
8.9.2012 22:31

Dobrejvíkend

Děti

nemají v hospodách co dělat.

+2/0
7.9.2012 16:51

Graetar

Re: Děti

Nesmysl. Děti by neměly co pohledávat v putykách, ale v RESTAURACÍCH samozřejmě ano. Pokud jste na výletě někde x kilometrů od domova (což bývá dost často), jiná možnost ani mnohdy nezbývá.

+1/0
8.9.2012 9:37

1888

Re: Děti

Deti si to umi uzit vsude zvlast jestli jidlo obsahuje nejake male kousky masa, noku nebo neco takoveho namoceneho v omacce je jidlo vdecnym prostredkem male bitvy pri ktere to muze sliznout i nejblizsi okoli. Lzici lze vrhat polevku nebo aspon omacku. Detska fantazie je v tom smeru nekonecna a zdravi mali drobeckove by se nemeli nutit do nejake ztrnule pozy.;-D

0/0
8.9.2012 9:50

papazian

Proč také? Většina rodin s dětmi na takové posezení nemá!

Takže v hospodách je jen zlomek této cílové skupiny, kromě toho jsem žádné větší problémy neměl, pokud jsem pro malé děti potřeboval něco extra připravit. Ochota byla prakticky vždy. Článek působí jako pozdní okurková sezona.

+2/0
7.9.2012 12:30

fjmikes

Pohoda u obeda

Vzhledem k tomu, ze jsem vyrustal v dobe kdy jsme meli maso jednou za tyden tak ani do hospody s rodici se nechodilo. Sve syny jsem vzal na obed do restaurace az kdyz jim bylo 10 a 13 let a naramne se jim to libilo.Chodit do restaurace s malymi detmi tak jak se to praktikuje napr. v US (deti jsou maximalne neukaznene) je vlastne obtezovani ostatnich hostu. Deti krici a behaji kolem stolu a pohoda u obeda je pryc. Rv

+12/0
6.9.2012 15:32

_m-

Re: Pohoda u obeda

Koukám, že jste o hodně starší než já. My měli ve školní jídelně maso denně.

+3/0
6.9.2012 20:31

Lípa srdčitá

Re: Pohoda u obeda

My občas s dcerou do restaurace zajdeme. Musí se někdy naučit, jak se má chovat!!. Budou jí dva a zatím jsme neměli problém. Nutno ovšem dodat, že jsem na dceru náročná, co se týká slušného chování. jistě, stane se, že přes den nespí a pak je unavená. tak prostě nikam nejdeme.

0/−1
6.9.2012 20:34

NumLk

Re: Pohoda u obeda

8-o slusne chovani a stolniceni se da naucit i bez restaurace  kort   mezi 1-2 rokem zivota

+1/0
7.9.2012 15:51

Dobrejvíkend

Re: Pohoda u obeda

Vy se tam jdete hlavně pochlubit s tím,jaké roztomilé dítě máte.Celebrity to taky dělají.

+1/0
7.9.2012 16:53

MartyKO

Re: Pohoda u obeda

Ono pokud nechcete jenom sedět doma na prdeli a dítě taky berete na výlety tak se stravování po restauracích nevyhnete. Nikdy jsem ale neměl problém s tím, že by nebylo dítěti co objednat. Stačilo se vždy dohodnout a udělali i to co nebylo na jídelníčku.

0/0
8.9.2012 16:39

roedor

BTW četli jste někdo Anthony Bourdaina?

Důvěrnosti z kuchyně... tam vzpomíná, jak trávil léto s rodiči ve Francii a že rodiče si vyrazili na jídlo do luxusní restaurace a jeho spolu s jeho bratrem nechali čekat v autě na parkovišti. Protože věděli, že pro haranty je to zbytečný luxus, který neocení:-P;-)

+8/0
6.9.2012 10:26

AlBunda

Re: BTW četli jste někdo Anthony Bourdaina?

Hm...zajímavý...My teda bereme od mala děti a to ve větším počtu do restaurací-hlavně mimo čr a jsou to opravdu Restaurace,ne hospy a protože je tam bereme pravidelně a od mala,tak se umí chovat: ví,na co je který příbor,ubrousek,umí se rozhodnout ,které jídlo si dají a to si občas i zaexperimentují-mořské plody,zubr apod.Neobtěžují nikoho,nehlučí,povídáme si.Takže dá se to,ale chce to cvik a trpělivost:-) BTW-když byly malé,definovaly dobrou restauraci jako tu,která má látkové ubrousky:-)

+1/0
8.9.2012 20:55

Pančelka

Re: BTW četli jste někdo Anthony Bourdaina?

Hm, to zní jako dobrá snobárna.

+1/0
9.9.2012 0:56

TDW

Děti nebrat !

Tedy - přesněji řečeno - malé děti nebrat, pokud tedy nejsou slušně vychované. Není nic horšího než když se jde člověk najíst a do toho mu buď jako siréna kvílí nemluvně, nebo kolem pobíhají dětičky a piští, případně mluví nahlas (no, jako většina prcků,znáte to - dítě neumí regulovat hlas a prostě řve :) ) a na něco se pořád ptají... U školáků samozřejmě už žádný problém není, ti se (snad) umí na veřejnosti chovat. Já třeba v restauraci i svým způsobem relaxuju (no stress, nemusím vařit, i když vařím rád) a prostě výše popsané případy jsou mi nepříjemné. Větší děti ať klidně do restaurací chodí ale malé - to je prostě problém. A dětské jídlo ? Co to je dětské jídlo ? Dal bych do lístku něco jako poloviční porce=75% ceny, dejme tomu... PS: holčička na obrázku tedy ty špagety pořádá velice neortodoxně, fuj.

+17/−1
6.9.2012 9:29

honda_mrkos_pajdusakova

Re: Děti nebrat !

Spoustu dospělých taky nebrat! Stačí partička přivožralejch singlín, příp. matinek utrhnuvších se od dítek, nebo dva až tři ředitelé zeměkoule u vedlejšího stolu. A že to rozhodně není nic výjimečného, v podstatě úplně stejné jako ty nevycválané děti.

+9/−1
6.9.2012 9:44

AGNESSSSS

Re: Děti nebrat !

...tak to já dítko tahala do restaurací od malička...jestli jsem něco nesnášela, tak to byly takový ty dětský koutky s možností stravování apod. - věčně mi něco cizího lezlo po hlavě, židličky a stoly opatlaný, že se člověk bál sednout... takže my jsme prostě zvvolily normální restauraci, mladej nikoho neobtěžoval, příborem uměl jíst dřív než mluvit a dodnes si pamatuju, jak po dovce, kde jsme denně jedli na nějaké té zahrádce...mě tahal za ruku pokaždé, když jsme míjeli  na prochajdě nějakou tu hospu, jakože si tam půjdeme sednout...tehdy i dnes je schopen tam slušně přijít, pozdravit, posadit se, najíst se, napít, neotravovat, neřvat...a baví ho to. A to jsou mu 4 roky:)))

+1/−1
6.9.2012 14:15

Mirisek21

Re: Děti nebrat !

To je moc dobře :) Já osobně jsem měla příležitost setkat se v restauraci (a v cukrárně, kde jsem byla na brigádě) se spoustou dětí. Některý zvládnou sedět, slušně a v klidu se najíst bez řevu a házení jídla po okolí, ale jsou i takový děti, který lítají po celý restauraci/cukrárně, vřískají jak na lesy a celkově dělají neskutečnej brajgl.

A když se člověk jde najíst do restaurace, a nedejbože to pojme třeba jako romantiku ve dvou při výročí, tak očekává, že bude mít dostatek klidu a pohody. Často ale rodiče s dětma přijdou a o děti se absolutně nestarají a nechají je dělat si, co chtějí. Takový lidi bych nechala z restaurace vyvést.

+7/0
6.9.2012 18:09

AGNESSSSS

Re: Děti nebrat !

Jo, to taky vídávám. Mě osobně by to v těchto případech vadilo i jako rodiči...návštěvu restaurace považuji za příjemný relax a oživení všedního dne, a tudíž podobné výstřelky jednoznačně popírají všechno logické a to příjemné, proč se do restaurace chodí... nebaví mě to z pozice osoby přihlížející a nebavilo by mne to ani z pozice rodiče...zážitek nula, akorát stres a nervy. Což ovšem neznamená, že jsem pro separaci.  Z jídelních koutků pro rodiče s dětmi mám fakt osypky a jako memento ve skříni několik kousků gatí s nevypratelnými flekyRv Chápu, že děcku může něco upadnout, vylít se...ale tak to sakra zvednu, uklidím, otřu, když se zvedám a odcházím... tohle zase vytáčí mě.

+1/0
6.9.2012 18:39

Mirisek21

Re: Děti nebrat !

Bohužel, spousta rodičů malý uřvance vůbec neřeší. A není ani tak problém v uřvanejch, neposlušnejch dětech, jako spíš v ignorujících rodičích...

+8/0
6.9.2012 18:57

AGNESSSSS

Re: Děti nebrat !

PřesněR^

0/0
6.9.2012 19:12

Helena J.

Re: Děti nebrat !

Ano, pokud se dítě chová takto, tak není problém.

Ovšem pokud to nezvládne, tak by matka měla na chvíli zapomenout na chození po hospodách, a napřed se doma činit s řemenem a rákoskou, dokud se jí ratolest nezklidní. To jsou ty dámy, které se pořád dožadují úcty za to že jsou "matky", ale zapomínají na to, že "být matka" neznamená jenom porodit dítě, ale také z něj vychovat plnohodnotného člověka... což člověk, který nedokáže klidně posedět a musí pobíhat a křičet, rozhodně není.

+4/0
7.9.2012 14:34

Alrauna

Re: Děti nebrat !

Být matkou roznodně neznamená "činit se s řemenem a rákoskou", to si pletete s profidominou :)

+2/0
8.9.2012 2:02

Toranoko

Re: Děti nebrat !

JA relaxuju a vy ostatni se zaridte podle toho ;-D

0/0
6.9.2012 15:34

AGNESSSSS

Re: Děti nebrat !

Tak to si nemyslím...JÁ sice relaxuji, nicméně nevidím důvod, proč ne...když mé dítě nikoho neobtěžuje...a pokud obtěžuje svou pouhou přítomností, domnívám se a předpokládám, že zcela oprávněně, že problém bude na jiném přijímači...;-D

+4/0
6.9.2012 18:33

Lípa srdčitá

V Ikei

jsme byli minulý měsíc a nikde jsem si nevšimla, že by tam měli jídlo pro děti. Mám dvouleté batole, takže opravdu hledám. Ale tam opravdu nic neměli. Jediný nesmažený byl špíz, tak jsem ho koupila. Ale řeknu vám, byl to hnus. Samé odporné koření a glutamát. A to prej vaří bez něj. Chacháááááááá. takže v ikei naposledy

0/0
6.9.2012 8:08

honda_mrkos_pajdusakova

Re: V Ikei

Tak ono taky chodit do obchodu s nábytkem na jídlo... Najezte se doma, ne?

+16/0
6.9.2012 9:28

IfčaX

Re: V Ikei

No, upřímně - pokud už člověk vyrazí na vybírání nábytku, nejspíš to spojí i s jiným nákupem... půl hodiny až hodina cesta tam, to samé zpátky... To by člověk akorát jezdil sem tam se domů najíst. Trochu nepraktické.

+3/0
6.9.2012 9:45

honda_mrkos_pajdusakova

Re: V Ikei

Tak to nemyslím. Naobědvám se a vyrážím...  Ono s plným žaludkem se lépe snáší specifičnosti nákupů v IKEA:-) navíc očekávat v bufáči (říkat tomu restaurace fakt nejde) v obchoďáku nějakou kvalitu je trochu naivní. To i v ý Koruně se člověk najedl líp.

+9/0
6.9.2012 9:52

NumLk

Re: V Ikei

nebo s rodinnym vyletem, ze ?:-P

0/0
6.9.2012 9:53







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.