Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z těla mi koukají kosti, ale anorexií netrpím. Cpu se, ale neztloustnu

Měřím 173 centimetrů a vážím 47 kilogramů. Okolí je často šokované pohledem na moje vystouplé kosti. Proplakala jsem nejednu noc kvůli své vyzáblé postavě. Ale přibrat prostě nemůžu, i když jím pravidelně a vydatně. Čtenářka Martina napsala další díl našeho seriálu Můj boj s nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Makina_2

To znám

Tak já tento problém znám u svého syna,který je hubeňourek.Je mu 10,váží 23kg a měří 135cm.V tabulkách jsme s váhou podprůměrní,když se vysleče,jako by nebyl.Trčí mu vše,od žeber až po kolínka.Upřímně dokážu pochopit paní,že jí trápí reakce okolí,protože na nás se taky dívají,jako by jsme mu nedali najíst.Takže mám blbý pocit z čumilů,kteří na nás koukají stylem" my na Vás pošlem sociálku,že nekrmíte své dítě"....přitom syn sní 3rohlíky na snídani,pak si dá svačinku,oběd,opět svačinku a večeři...jí víc,než většina jeho vrstevníků,ale vidět to na něm opravdu není..bohužel je po manželovi,který byl v dětství taky hrozně hubený..ale to lidem člověk prostě nevysvětlí...naštěstí druhý syn je po mně,tak tak hubený není..

0/0
29.8.2012 8:55

generál Failure

Aha,

"ze zvídavého hyperaktivního dítěte se stal uzlík nervů a váha šla rapidně dolů." Takže je to o psychice (=mentální anorexie) a ne že ne :-)

0/0
27.7.2012 1:10

Petyna

je to pravda

Mám velmi hubenou dcerku, je jí teď 15 let a hubená je od mala, prošla jsem s ní spoustu vyšetření, ale vždy se závěrem, že hubenost je fyziologická, Nyní při výšce 160 cm váží 37 kg. Není žádný velký jedlík, to je pravda, ale jí všechno, váha leze nahoru jak šnek. Od mala slýchává a to i od dospělých nehezké výroky, teď ve věku 15 let samozřejmě narážky na anorexii, vím, že jí to trápí. A je pravda, že když má někdo tlusté dítě, nikdo si netroufne říct: "Vy ale máte tlusťocha, vy ho ale musíte přecpávat." To mi posloucháme celý její život" proč je to dítě tak hubené, vy mu nedáváte najíst?"

+2/−1
14.7.2012 19:56

_m-

Re: je to pravda

1) opět nemáte pravdu, narážky na tlusté děti a hlavně urážky tlustých dětí jsou mnohem častější a hlavně agresivnější, než narážky na hubené - protože o tom, že anorexie je nemoc se všeobecně ví a spolulidi se o takové dítě spíš obávají, zatímco tlustí si za svou váhu můžou sami, protože furt žerou a to jim potojm okolí dává vyžrat.

2) Měla jsem podobnou spolužačku - menstruovat začala až v 17 letech po zásahu lékařů a děti porodila rovněž po speciální hormonální léčbě - dodneška má hluboko pod 50 kilo na 168 cm - a to nám už táhne na 60.

+2/−1
14.7.2012 20:11

Mirisek21

Re: je to pravda

Vy zas nemáte pravdu v tom, že tlustej člověk "furt žere". Není to tak ve všech případech, takže tahle kritika je docela mimo.

+1/−1
16.7.2012 15:59

_m-

Re: je to pravda

když nepoznáte ironii tak to máte blbý

+1/−1
17.7.2012 23:01

PreplnimeZaveryXV.Sjezdu

Re: je to pravda

V tom prvnim bode pravdu nemate. Pral bych Vam slyset ty agresivni a velmi neprijemne urazky, ktere jsem byl nucen poslouchat jako maly kluk jen proto, ze jsem byl velmi hubeny.;-)Ted uz tento problem neresim, protoze od te doby co jsem zacal pravidelne cvicit a zmenil uplne jidelnicek (asi v 18 letech) tak jsem pribral 12 Kg a vetsinu tvori cista svalova hmota, coz me, ale stalo dlouhe roky driny. Tvrdit, ze horsi to maji tlusti nebo naopak, ze horsi to maji extremne hubeni je proste blbost. Je to stejne detinska a naivni logika jako, ze Vsichni politici kradou a ostatni jsou poctivi a slusni apod. Takto cernobile to skutecne nefunguje. Nektere deti zkratka casto dokazi reagovat i velmi agresivnim zpusobem na nekoho kdo se cimkoliv odlisuje a je jedno jestli se odlisuje tim, ze je velmi pohubly ci naopak velmi tlusty apod.

0/0
19.7.2012 15:13

bombai

Re: je to pravda

Víte co je zvláštní...já jsem byla jako dítě i jako dospívající hodně vychrtlá, a nikdy jsem žádné poznámky na svou postavu neslyšela. Už žádná žížala nejsem, ale mám dvě extrémně hubené kamarádky, a nikdy si žádná na nevhodné poznámky od cizích neztěžovala, a ani jsem u nich nic podobného nezažila, a to jsme spolu trávily dost času.

0/0
15.7.2012 1:38

PreplnimeZaveryXV.Sjezdu

Re: je to pravda

Budte rada, ne kazdy ma stesti na tak tolerantni okoli.;-)

0/0
19.7.2012 15:15

fitzie

mimochodem, pokud jde o zdravotní rizika

ohledně kardiovaskulárních chorob je na tom osoba s BMI 18,5 stejně jako osoba s BMI 30. vtipné, že?

0/0
14.7.2012 19:38

fecava

Ale já se vážně cpu...

Ráno bílý jogurt, na oběd salát a večer sním třeba i celé jablko... Opravdu by mě zajímal ten jídelníček ;-D

+2/−1
14.7.2012 15:38

Mirisek21

Re: Ale já se vážně cpu...

Kamarádka rozhodně nedodržuje zdravej jídelníček, dalo by se říct, že se až cpe a stejnak je pořád hodně hubená. Stejně jako bejvalá spolužačka. Kdybych já snědla to, co si ona pravidelně dávala k svačině a pak ještě k obědu, tak se nevejdu do dveří a ona vypadala jak anorektička.

+1/−1
16.7.2012 16:02

PreplnimeZaveryXV.Sjezdu

Re: Ale já se vážně cpu...

Mate opravdu naivni predstavy.;-) Kazdy clovek je jiny a jeho traveni a vstrebavani zivin funguje ,,jinak,, , takze verte tomu nebo ne pro nektere lidi je opravdu slozite pribrat byt jedine Kg zatimco nekdo jiny by pri stejnem jidelnicku naopak  masivne tloustnul.

0/0
19.7.2012 15:20

řešení

Mně se extrémně hubené strašně líbí

V

0/0
13.7.2012 11:42

fajka

Ještě nepochybují o své kráse....

Nejhorší jsou upocené ,zapařené,korpulentní a k tomu ještě namyšlené nádhery?

+3/0
12.7.2012 23:42

marvinka

Re: Ještě nepochybují o své kráse....

tak, namyšlený člověk je hnusný i hubenýRv

+3/−1
13.7.2012 15:45

Andoušek27

Ani obézní to nemají jednoduché

Obézní lidé se také stávají terčem posměchu a špatných pohledů. Já jsem obézní, jím jako normální člověk a nepřejídám se a přesto nezhubnu ani kilo. Z vlastní zkušenosti vím, jaké to je, když jdete po ulici a minete například dvojci mladých žen, a když vás přejdou najednou uslyšíte výbuch smíchu. A víte že se smějí vám, protože když jste je míjeli tak se na vás tak divně dívaly. Nebo v hledání práce je to také složité. Ve výběrovém řízení přijmou spíše štíhlou a krásnou než tlustou a ošklivou.

Obézní lidé to mají určitě mnohem těžší než ti, kteří jsou hodně hubení. Nepříjde mi, že by to měli mít těžší než obézní, když teď je přece hubené tělo ideálem krásy ne?

+11/0
12.7.2012 21:46

StřeLenka

Re: Ani obézní to nemají jednoduché

Já tedy nechci nikoho nijak soudit, ale když je někdo obézní a to ne z důvodu nějaké nemoci, je to čistě a jen jeho problém. Také jsem si prošla "temným obdobím" skoro 90 kil...a tak vím že je to jen a jen na mě... Nestačí jíst jako "normální člověk" (mimochodem co to je?), pokud má jedna (jeden) sklony k tomu přibrat po každém soustu, chce to spoustu pohybu a trochu na sobě zamakat...

Ono je již dost vypovídající, když někdo začne omlouvat svou nadváhu a hledat důvody proč s tím něco nejde udělat a hlavně se litovat...

+2/−1
13.7.2012 12:39

_m-

Re: Ani obézní to nemají jednoduché

Zajímavé - máte stejnýá názor i na ty co mají podváhu?;-)

+1/0
13.7.2012 12:45

StřeLenka

Re: Ani obézní to nemají jednoduché

Ano, řekla bych že ano... Cpát se nesmyslně čímkoliv aby člověk přibral je nesmysl...

Základem je svalová hmota získaná jak jinak než pohybem, což je sice obzvláště u žen občas problém, ale spolu s vhodnou stravou lze i to...

0/0
13.7.2012 12:47

marvinka

Re: Ani obézní to nemají jednoduché

no, jistě, že je to primárně jejich problém. Ale jestli jste měla 90 kg, tak asi víte, jak složité je tu váhu zhubnout. Asi tak stejně složité, jak pro hubeného přibrat. Není to žádná sranda.

+2/−1
13.7.2012 15:48

StřeLenka

Re: Ani obézní to nemají jednoduché

Ne, není to složité... jen musí člověk chtít a pracovat na tom...sedět a naříkat na nespravedlivý osud opravdu nestačí ;-)

0/0
16.7.2012 15:50

Mirisek21

Re: Ani obézní to nemají jednoduché

Možná vám uniklo, že jsou i lidi, který mají pohybu dostatek, stravujou se zdravě a stejnak hubnou pomalu nebo skoro vůbec. Tady neplatí "podle sebe soudím tebe". Ale máte pravdu, že se najdou i lidi, který se vymlouvají, že zhubnout nemůžou a přitom je vrchol jejich pohybu cesta do práce a zpátky (doplněná autem, autobusem...)

+1/−1
16.7.2012 16:07

P-a

No tak

já jí teda spíš závidím...nejsem teda tlustá, ale bohužel mě můj rychlej metabolismus přestal poslouchat už v 26 letech aniž bych měla zatím mimčo...jako dítě jsem byla vyloženě vychrtlá...na střední až do nějakejch 22let jsem jedla příšerně - hodně alkoholu, samý tučný, sladký, nezdravý věci a k tomu 0,0 nic sportu...a pritom jsem byla furt stihla...pak jsem zacala sportovat a zajimat se o zdravou stravu....nejakou dobu jsem byla se sebou fakt spokojena, ale pak prisly nejaky psychicky problemy, antidepresiva, asi dva mesice zachvatovyho prejidani a zadnej sport a asi jsem si to nejak pokazila....ted jim vicemene zdrave, ale teda sladky kazdej den (na tom jsem fakt desnej zavislak, asi ta psychika, furt neni OK) a hodne sportuju (tak 4-5x tydne posilovani i kardio, stridam hodne druhu pohybu).a jsem silnejsi nez tenkrat (sice furt  stihla ale...)a strasne me to stve.tenkrat jsem nedelala nic, zrala jak cunik a bylo to lepsi nez ted kdyz se fakt snazim...lidsky telo je fakt zahada....

+1/−1
12.7.2012 20:56

bombai

Re: No tak

"mimčo"...to je prosím co za strašlivý výraz?

+2/−1
15.7.2012 1:39

_m-

Re: No tak

No nevím - mimčo jsi pravděpodobně byla i ty, protože já ten výraz znám co jsem na světě - a to už je sakra dlouho.

+2/−1
15.7.2012 9:18

Mirisek21

Re: No tak

Strašlivý? To je pouze otázka názoru...

+1/−1
16.7.2012 16:09

meander

A co jí teda je?

Když se jmenuje "Můj boj s nemocí"?

+1/−1
12.7.2012 20:16

fitzie

Re: A co jí teda je?

je paranoidní a myslí si, že ji všichni pozorují, pomlouvají a závidí jí.

+12/0
12.7.2012 20:45

marvinka

rýpal si rýpne jak do tlustého tak do hubeného

přece není pravda, že jsou lidé tolerantní k tlustým lidem. Posměváčci se posmívají a zraňují všechny, kteří nějak vybočují z normálu. Myslím, že tlustý člověk si prochází podobným stresem a zraňováním jako člověk s velkou podváhou.

+8/0
12.7.2012 19:38

ort

Tak

nesouhlasím, že by byli lidé toleratnejší k tlustějším, moje kamarádka ze ZŠ by o tom mohla vyprávět. Byla terčem posměchu už od první třídy a to nebyla extrémně tlustá, většina spolužáků se jí posmívala nevybíravými přezdívkami a bačík, bachráč byly ještě ty nejslušnější. Naopak ti hubeňouři byli v pohodě, nikdo se jim neposmíval, protože samá noha samá ruka byli skoro všichni.

+8/0
12.7.2012 18:31

Psychotic17

Re: Tak

Bačík? Bachráč? Co to je? Vážně, zajímá mě to.

0/0
12.7.2012 18:57

ort

Re: Tak

No bohužel tak se děti posmívali a znamenalo to tlouštík, tlusťoch.

0/0
12.7.2012 19:08

Psychotic17

Re: Tak

Aha, koukám, že obojí je ze slovenštiny... proto jsem to v Praze nikdy neslyšel...

0/0
12.7.2012 19:23

ort

Re: Tak

Njn, jiní zas  pražské výrazy nikdy neslyšeli.

+1/0
12.7.2012 19:34

Alfie

Re: Tak

Ta tolerance (nebo spíš taktní mlčení) k tlustým a útočení na hubené se týká dospělých. Děti jsou ještě přirozené, dětský kolektiv je smečka, která bezostyšně útočí na každého, kdo nějakým směrem vybočuje - pokud si z toho dotyčný nedokáže udělat naopak výhodu a vybojovat si postavení vůdce smečky.

+2/0
12.7.2012 19:08

ort

Re: Tak

Tak k tlustým jsou lidé taktnější, protože asi tloušťku většina lidí považuje za horší než hubenost.

+1/−1
12.7.2012 19:22

marvinka

Re: Tak

neřekla bych, že by byli taktnější. Myslím, že si tlustí zažívají taky své.

+4/0
12.7.2012 19:43

fitzie

Re: Tak

severní morava, že?

0/0
12.7.2012 20:45

ort

Re: Tak

Ano,  i když můj rodný kraj je na jihu Moravy, ta severní mi k srdci nepřirostla.

0/0
13.7.2012 2:31

Politicky korektní lež

může to být problém toho

že díky stresu v dětství došlo k podvýživě a nevytvořily se svaly. U dospělé ženy se díky hormonům svaly tvoří dost těžko. Možná by pomohla nějaká bílkovinná dieta s potravinovými doplńky a s cvičením. Ale půjde to ztuha.

+2/0
12.7.2012 18:01

ifox

Zdravá rozhodně není

I když je to do značné míry problém konstituce / genetiky, stejně bych doporučil pro začátek vyšetřit zažívací trakt vč. jater a pokud by byl výsledek negativní, navštívit akupunkturistu.

0/0
12.7.2012 17:18

ziraffKa

Nemoc?

Přijde mi to stejný, jako když si silnější lidi stěžují, že nemůžou zhubnout, že pro to dělají úplně všechno a přitom sedí doma na gauči a cpou se müsli tyčinkama, protože jsou přeci "zdravý".. Paní/slečna/dáma by se nad sebou měla zamyslet, nechat se zdravotně vyšetřit, jít si zacvičit, neřešit jestli jí někdo závidí nebo ne.. Problém je nejspíš i v hlavě..

+3/0
12.7.2012 16:50

opportunity

Re: Nemoc?

Proč se vždycky píše "si silnější lidi stěžují, že nemůžou zhubnout, že pro to dělají úplně všechno a PŘITOM..." Já znám několik, kteří PŘITOM nežerou, jedí docela běžně a zdravě. Jenomže mají tu smůlu, že jejich organismus má jiné spalování, a aby byli štíhlí musí se omezovat. Já třeba zeleninu mám ráda jen v omezeném množství a jen k masu, takže pro mě je to trápení.

+3/0
12.7.2012 17:59

_m-

Re: Nemoc?

Protože ti hubení nechápou, že někdo to má jinak, když oni to přece mají nastudované. Takže ten tlustej přece MUSÍ žrát. Pro mou dietoložku byl docela šok, když mi vysvětlovala jak mám večer u televize zdravě "zobat" - kousky zeleniny třeba a tak. Na můj dotaz jestli je to nutné , že já jsem nikdy v životě "nezobala" byla úplně auf.  U nás doma nidky nebyly lupínky, čokoládičky a podobné volně k mání. Nikdo mi to nevěří - když jsem měla metrák, tak jsem prostě MUSELA uzobávat. Totéž smažený - nemůžu, jsem vředař,  nejím. ALE  ŘÍZKY PŘECE JÍŠ?????? No nejím, no ........

+8/0
12.7.2012 18:17

opportunity

Re: Nemoc?

Přesně tak. Dokrotka se mě ptala, jak čsto si kupuju sladké tyčinky, a já je vůbec nejím. A jak často sladké nápoje, a já piju jenom vodu, hořký čaj a neslazené kafe.

0/0
17.7.2012 22:37

lamalucni

Re: Nemoc?

Co je to "běžně a zdravě"?

Já jsem se třeba nikdy nepřejídala, jedla jsem úplně "normálně". A přibírala jsem. Hubnout jsem začala, až když jsem se donutila jíst pravidelně každé dvě hodiny. Nejhorší je dokopat se, abych se nasnídala, po ránu prostě nemám vůbec chuť k jídlu, ale už vím, že snídat prostě musím. Takže u mě to bylo hlavně o tom, že mám na mobilu nastavené připomínky, abych se najedla, plus jsem snížila množství sacharidů (pečivo, přílohy) a tuků (smažené věci, tučné uzeniny) a místo toho přidala bílkoviny (spoustu masa) a zeleninu. Jím daleko víc než předtím, v podstatě mám pocit, že se pořád jenom cpu. A hubnu.

+3/0
13.7.2012 7:51

opportunity

Re: Nemoc?

Od mládí jsem nikdy nesnídala, jedla jsem v jídelně - menze a pak večer doma, a byla jsem štíhlá. Teď jím pravidelně a je to naopak.

0/0
17.7.2012 22:39

00Nika

jo to znám taky....

od malička jsem pořád slyšela, že se mám pořádně najíst a slyším to dodnes.... Ve 20letech jsem měla 47kg, pak jsem nastoupila do práce se sedavým zaměstnáním a za půl roku jsem přibrala 7 kg, pak jsem si našla nového přítele a 2kg šly zas dolů ;-D pak jsem otěhotněla a zhubla jsem na 49kg. V těhotenství pak trochu problémy s tvrdnutím břicha a k porodu jsem šla jen s 59kg....a to jsem se těšila, jak během těhotenství pokořím 60kg ;-D Malýmu už je 1,5 roku a já jsem se zasekla na 52kg se 172cm a 24 let. No ale jelikož to máme dědičný, tak z vesela každýho pošlu někam s poznámkou, že beztak jenom závidí. Přítel je taky hubeňour a malej bude asi taky ;-D

+2/0
12.7.2012 15:57

opportunity

Re: jo to znám taky....

Tohle mi vydrželo asi do 32. Pak jedna blbá léčba stejně b...é doktorky a metabolismus v háji.

0/0
17.7.2012 22:40







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.