Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Manželství odzvonilo. Pojďme se brát jen na zkušební dobu

Každé druhé manželství se rozvede. K tomu připočítejte páry, které se rozpadly, aniž by se kdy vzaly. Nadto přidejte ta manželství, kde spolu sice manželé navenek setrvávají, ale tajně nebo veřejně se podvádějí. Těch, co jsou spolu v manželství a ještě navíc šťastni, tuším, bude mizivé procento. Nevím, co víc ještě potřebujeme k tomu, abychom si definitivně připustili, že této instituci odzvonilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

klariet

Vzhledem k dnešní rychlosti soudů,

spolu pak obnoví manželství po dalších deseti letech.

0/0
20.6.2012 13:59

jo.hanna

perfektní nápad

moc se mi to líbí, po zkušební době odložím manžela, děti a půjdu si zkoušet zase o dům dál  :-)

0/0
1.5.2012 18:34

blabla86

...

Vím odjakživa, že se nikdy vdávat nebudu..!

0/0
13.4.2012 19:20

ifox

Re: ...

R^

0/0
14.4.2012 13:31

Hroznej.puberťák

Re: ...

To já ne, já jsem to zjistil asi až v deseti letech, že se nebudu vdávat...

+2/0
14.4.2012 19:40

Host84

Fakt blbost ...

Kdo chce být v manželství šťastný, tak prostě šťastný je ... Kdo chce být nevěrný, nebude čekat 7 let na "volnost". A že nebudou dramatické konce? Vážně? Ani v případě, kdy jeden "zúčastněný" bude chtít svazek zachovat  a druhý ne? Vlastně ... Prostě je to hloupost. Stejně tak, jako existujá šťastná manželství a případné klidné rozvody, tak existují manželství nespokojená a rozvody bouřlivé ... To skutečně nic nezmění (vždy je to jen a jen otázkou manželů :-)

+1/0
13.4.2012 12:37

Sjuzzzz

Vtipné :)

Při čtení jsem se usmála a to byl jediný účel článku. A kdo to nechápe, ať se nad to povznese.

0/0
12.4.2012 22:54

ODS čstější než Standův kříšťál

kdyby byl článek napsán 1. 4., tak bych chápal

ale jinak ten návrh je naprostý úlet.

Proč se tedy vůbec brát? Tohle lidi nedonutí aby dokázali někde ustoupit v zájmu zachování rodiny, naopak se budou třást na to aby už byl ten 7. rok. Jiní z blížícího se termínu revize budou mít žaludeční neurózu a stejně to pak krachne. To vymyslel uplný mimoň. Pokud chcce někdo jen na dobu určitou, tak ať nic neuzavírá a žijou soplu na hromádce

0/0
12.4.2012 12:39

ifox

Když tak

vidím, jak se lidé po Praze plouží jako zombie a nikdo se s nikým neseznamuje, připadá mi zvláštní, že spolu vůbec někdo chodí, natož aby se brali nebo měli děti.

+1/0
12.4.2012 11:04

Hroznej.puberťák

Re: Když tak

Nepřijde mi, že by se lidé v Praze zrovna ploužili, spíš všichni někam vynervovaně spěchají.

0/0
14.4.2012 19:41

pavlik05

odzvonilo tak leda v evrope

a je to jeden z duvodu proc nase "zapadni" sivilizace pujde do kopru. Neumime plodit deti, na nabozenstvi (a tudiz jiny-nez-ekonomicky hnaci motor celku) kasleme. Budeme se divit a nebude to trvat dlouho Rv

+4/0
12.4.2012 10:32

blabla86

Re: odzvonilo tak leda v evrope

náboženství je zlo a má na svědomí mnoho milionů životů!

0/0
13.4.2012 19:21

qadrax

Výročí

Dnes slavíme s manželkou 26 výročí svatby. Milujeme se jako za mlada. Přeju všem aby našli to co nám dal Bůh, takovou lásku.

+3/0
12.4.2012 6:48

lex111

Hysterie :)

To se nám tu ale vyrojilo konzervativců jak z parlamentní kandidátky KDU-ČSL. Když tak čtu ty šokované až hysterické komentáře, myslel bych si, že žijeme v nějakém ultramonogamním lived-happily-ever-after landu. Milí sezdaní přátelé kypící spravedlivým rozhořčením, přeji vám neomezeně mnoho příležitostí dokazovat svůj altruismus při zvláště dlouhém společném budování. A pamatujte, v dobrém to umí každý loser, ale ve zlém, pane, to se teprve ukáže charakter! :)

0/0
11.4.2012 22:08

zabijack

autorko clanku, vy jste ale hlava

;-D nechcete si dat radeji pivo s dvema jumy?

+1/0
11.4.2012 19:48

MattyasCZ

Podle mě

Papír vztah nedělá

+1/0
11.4.2012 10:43

kajak v zakoně

dělejte si co chcete...

Rv

0/0
11.4.2012 2:54

net.Xtreme se nevzdává

Nesmysl:-)

Spíš pro některé lidi manželství vůbec není, ostatně podle mě je do značné míry přežitek i dnes a ty "výhody", které poskytuje by stát mohl poskytovat klidně i nesezdaným párům...Jinak člověk nikdy nebyl uzpůsoben na dlouhodobou monogamii, respektive spoustě lidí vyhovuje (i když ano oni většinou nenajdou toho pravého partnera napoprvé), takže je manželství zvláštní z antropologického pohledu. Manželství na dobu určitou je ovšem nesmysl, který by po svém konci přivodil partnerům zbytečně moc komplikací, to je lepší se rozvést, kdy člověku vyhovuje:-)

Jinak k péči o děti a rodičům,  o děti se vždy starala tlupa (širší rodina) a především matka, otec se o děti stará až v poslední době, jinak živil rodinu, ale to dnes až tak potřeba není, respektive nemusí to dělat biologický otec (a často ani nedělá, co si budeme povídat, kukaččích dětí je skoro stejně jako aut s přetočeným tachometrem).

0/0
10.4.2012 23:29

medvěd brtník

je to sobecký a stupidní nápad - a co děti ?

děti si také budou lidé pořizovat jen na dobu určitou a pak je někam zahodí ?  A jak budou budovat společný život bez společného majetku  třeba bez společného bytu atd. Nemá to cenu vůbec komentovat je to celé hluboce nemorální nepraktický a neuskutečnitelný  výplod chorého mozku (dá-li s v tomto případě o mozku vůbec mluvit) .

+9/0
10.4.2012 23:21

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: je to sobecký a stupidní nápad - a co děti ?

R^

0/0
12.4.2012 12:41

Hroznej.puberťák

Dnešní generace sobečků a jájínků,

... co jsou zvyklí jen brát, ale pro druhého nejsou ochotni ani hnout prstem, udělají lépe, když se nebudou brát ani na tu zkušební dobu...

+17/0
10.4.2012 22:40

Scarlett from Scottland

Re: Dnešní generace sobečků a jájínků,

ale někdo ty sobečky a jájínky vychoval.....

+1/0
11.4.2012 7:34

Hroznej.puberťák

Re: Dnešní generace sobečků a jájínků,

A?

0/0
11.4.2012 9:14

Scarlett from Scottland

Re: Dnešní generace sobečků a jájínků,

no jestli není prvořadé se pozastavit a rejpat do výchovy dětí, než rovnou do výsledku... taky záleží co myslíte dnešní generací. Myslím, že zrovna vy patříte do "dnešní" generace o které je článek ne? ;-) nebo dnešní generací myslíte dnešní puberťáky?

0/0
11.4.2012 9:26

Hroznej.puberťák

Re: Dnešní generace sobečků a jájínků,

Oni jsou ti dnešní 20-30 natolik tupí a nesvéprávní, že jim zůstalo jen to, jak je rodiče vychovali, a sami už nejsou schopni se dále rozvíjet, učit a případně opravovat své názory a přístupy? Tak to pak ovšem chápu, díky za vysvětlení.

0/0
11.4.2012 10:20

Scarlett from Scottland

Re: Dnešní generace sobečků a jájínků,

nemusíš to překrucovat a dělat hlupáčka. Sám víš, že pokud rodič vychová zmetka a dokonce si je toho i vědom, k ničemu ho nevede, ani k zodpovědnosti, slušnosti, ani k žádnému zájmu, tak fakt ten dospělej člověk už zůstane jen zmetkem.

0/0
11.4.2012 10:34

Hroznej.puberťák

Re: Dnešní generace sobečků a jájínků,

No, a co já s tím? Vždyť jsem v prvním příspěvku psal, že ti zmetci udělají lépe, když se vůbec brát nebudou.

0/0
11.4.2012 10:38

Scarlett from Scottland

Re: Dnešní generace sobečků a jájínků,

ty nic. Zatím.

0/0
11.4.2012 10:51

dejwoo

Proč?

Je to každého věc, jestli dává přednost manželství nebo životu na "psí knížku" Proč ho proboha ohraničovat? Vždyť spolu chceme žít, mít a vychovat děti a pokud možno i zestárnout.... A;-) tomu prostě žádná doba určitá nemůže stačit. Kdo má pocit, že by manželsví mělo být na dobu určitou, tak ať si žije normální nemanželské vztahy a nechá manželství těm, kteří v něj stále věří.

+5/0
10.4.2012 22:05

Andrax

pro kryndapána

manzelstvi na zkousku, deti taky na zkousku a kdyz to nevyjde, tak se rozejit a pripadne deti zabit?????? Tak nejak? ;-€

+2/0
10.4.2012 22:03

jizanskavlajka

status manželství byl dříve přínosem a výhodou

dnes je to jen prázdný status a smá nevýhoda oproti nesezdaným a zdroj problémů do budoucna.

0/0
10.4.2012 20:31

captain cook

Re: status manželství byl dříve přínosem a výhodou

jinymi slovy: z manzelstvi sis nevyzdimala ani status vazene panicky ani penize (pokud jsi zena)?

+1/0
11.4.2012 8:28

skoog

Jsem rozhodně pro manželství,

s nulovou manželskou zkušební dobou. Zkoušet spolu bydlet, zkoušet spolu žít, zkoušet spolu vychovávat děti... Proboha. Od toho je chození, aby se dva aspoň trochu poznali.

0/0
10.4.2012 19:39

Scarlett from Scottland

Re: Jsem rozhodně pro manželství,

a pak se vzali a čučeli :-) chození je dost něco jiného, než spolu žít...

0/0
11.4.2012 7:35

skoog

Re: Jsem rozhodně pro manželství,

Jasne, ale jak dlouho spolu zit na zkousku? Toho druhyho nikdy uplne nepoznas, zmeny nemuzes predjimat. Takze jak dlouho to zkouset a overovat si, jestli se k sobe hodime?

+1/0
11.4.2012 7:56

Scarlett from Scottland

Re: Jsem rozhodně pro manželství,

jasně, že druhého úplně dokonale nepoznáš, ale rozhodně nepoznáš jeho návyky a chování tím, že s někým jen chodíš na rande. Takže já jsem rozhodně pro to, než se lidi vezmou, aby si spolu nějaký čas žili a věděli, jaké to je být s někým prakticky stále a znát jeho zvyky a zlozvyky. Jaké je to starat se společně o domácnost, vést si finance atd.... možná pak lidi i dospějí k tomu, že na co svatba ;-D že se jim i bez papíru žije dobře a nebo si to pak papírem jen potvrdí no.

0/0
11.4.2012 8:09

A jedeme nanovo...

Něco vám řeknu,

když nedokážete pochopit princip manželství, tak se neberte - možná bude pro někoho překvapující, že to fakt není povinné, nikdo vás do toho nenutí. Rušit manželství nebo ho smysluprostě "mrvit" tak, jak je uvedeno v článku, může navrhnout pouze člověk, který není dostatečně sociálně vyspělý.

+9/0
10.4.2012 18:53

faiva

Tohle je opravdu krkolomné

to už je logičtější manželství prostě zrušit. Kdo spolu vydrží celý život, vydrží i bez papíru a kdo ne, tak ne, že jo, proč taková dramata, vždyť by to byla každého věc.

0/0
10.4.2012 17:19

A jedeme nanovo...

Re: Tohle je opravdu krkolomné

Nechápu, proč by se mělo manželství rušit 8-o Právě proto, že je to každého věc, vás nikdo do manželství nenutí - pro nás, co ho chtěli a jsou v něm spokojení je jeho rušení mimo jakékoli chápání ;-€

0/0
10.4.2012 18:55

faiva

Re: Tohle je opravdu krkolomné

Tak jen, že mi to přijde rozumnější, než manželství na zkušební dobu. Jinak je mi to fuk. Akorát se mi příčí totalitně-militantní přístup manželských fanatiků, kt. snad dokonce vadí jeho zrušitelnost, kterou naopak považuji za naprosto přirozenou věc a nezadatelné právo každého člověka já. To opravdu nechápu, za jakou modlu či co manželství mají, že je představa jeho konce dohání k takové zuřivosti.

+2/0
10.4.2012 19:23

net.Xtreme se nevzdává

Re: Tohle je opravdu krkolomné

K čemu potřebuješ manželství?

0/0
10.4.2012 23:31

Jyryn

To je křiku ...

ale argumentů mnohem méně, na rozdíl od autorky. Možná mnoho potrefených hus, co by zůstaly se svojí milou povahou samy

+1/0
10.4.2012 17:06

JMoudry

.

Vzhledem k tomu, že to z článku není vůbec patrné, bych rád upozornil některé rozhořčené diskutéry, že si autorka dělá legraci, resp. se o to pokouší...;-)

0/0
10.4.2012 16:13

Gwendolyn!

Re: .

Vazne? A jeji clanky o uzasne Kaplickyaove jsou tedy take jen recese? Uf, to je uleva.

+2/0
10.4.2012 16:38

JMoudry

Re: .

Její další články jsem nečetl, takže netuším.

0/0
10.4.2012 16:46

My.WinCleaner

Re: .

A jak to víš, když to z článku není vůbec patrné?

+1/0
10.4.2012 16:43

JMoudry

Re: .

Podle velmi dobře skrytých náznaků.

0/0
10.4.2012 16:46

Dandelion Hive

?

Tak bez urážky, ale tohle je naprostá konina. Ne, je to horší než konina. Tohle vám nic neříká? "Slibuji, že ti zachovám lásku, úctu a věrnost a že s Tebou ponesu všechno dobré i zlé až do smrti." Hele: vdávala jsem se v osmnácti (spěchám s ujištěním že naprosto dobrovolně), jsme spolu už několik let a nikdy by nás ani nenapadlo, že by ten svazek mohl nějak časově ohraničen. Už ta představa mě přivádí k maniakální zuřivosti a paní redaktorka by měla začít brát něco na hlavu, protože tohle už prostě není normální, říkejte si, co chcete. Instituce manželství je mnoha sty lety osvědčená záležitost a to, jak se vydaří, je jenom a pouze na zúčastněných. Je mi jasné, že trendem doby je si užívat pokud možno bez závazků, ale co nic nestojí za nic nestojí.

Btw., tak mě napadá, že ona to paní redaktorka tak ani nemyslela a tohle je ohromně fikaná snaha zajistit si co nejrozsáhlejší diskuzi. Rv

+4/0
10.4.2012 16:03

faiva

Re: ?

"Už jen ta představa mě přivádí k maniakální zuřivosti"....nepřijde vám to poněkud psychopatické? Takovýto přístup se mi silně příčí. Jasně, že si každý přeje, aby mu vztah vydržel, ale mánicky zuřit, kdyby se s ním partner přece jen chtěl rozejí, jako pardon, ale co to je za vztah? To mě akorát utvrzuje v tom, že lidé takto vztekle horující za manželství nemají tak pozitivní a mírumilovné pohnutky, jak dělají.

+1/0
10.4.2012 17:16

Amidala

Re: ?

Slíbili jste si věrnost, lásku, úctu, v dobrém i ve zlém. To se slibuje, ale mnoho párů to nevydrží.

0/0
10.4.2012 17:25







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.