Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odborníci rozcupovali extrémní diety: Jezte maso, člověk je všežravec

Nepijte mléko! Vyřaďte z jídelníčku cukry. Jezte jen syrové maso! Takové a podobné rady útočí na lidi ze všech stran. Odborníci z Fóra zdravé výživy ve středu "rozcupovali" tři extrémní směry, které v Česku oslovují značnou část populace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hojakar

taky mam kamarada vegetariana

A ackoliv neji maso, tak se furt dojida ruznyma potravinovymi doplnky-kdyz jsem to videl prvne tak se ho ptam, zda je nemocny, nebo proc to ji...a jeho odpoved: no tohle jsou napr. doplnky rostlinych bilkovin, tohle je vitamin B, tohle je tohle a tohle...tak mu rikam, kdyby sis dal obcas poradny kvalitni steak, tak nemusis jist tyhlety chemicky sr... i kdyz je nanich napsano ze jsou to jen prirodni latky...a to tom to je...clovek je proste vsezravec-ma jist vsehno v rozumnym mnozstvi- oni uz i neandrtálci jedli maso napr. z mamuta.... a ze by ten muj kamarad byl nejak zdravejsi nez ja, tak to nemam vubec pocit...spise naopak...

+1/0
4.3.2012 22:08

špekovatec

Re: taky mam kamarada vegetariana

Ne, je to o tom, že je zblblej reklamou. Nic z toho jíst jako vegetarián nepotřebuješ.

0/0
5.3.2012 12:03

vpro2

Re: taky mam kamarada vegetariana

opet musim zopakovat ze zalezi na uhlu pohledu ;-) ... z meho masozraveckeho pohledu to zblbnuti vidim zase jinde ;-)

0/0
5.3.2012 18:40

vpro2

Re: taky mam kamarada vegetariana

a jak tak ctu Vase prispevky, tak mi na mysli vytanulo porekadlo o poturcencovi, ktery je horsi Turka ;-D

0/0
5.3.2012 18:52

Gwendolyn!

Cinska studie

Spousta korelaci, korelace neni kauzalita. Kazdemu cloveku vyhovuji jine stravovaci navyky, nekomu je bez masa zle, jinemu je bez masa lepe. Clovek by se nemel prejidat, mel by byt aktivni a mel by si vybirat, co ji a co mu vyhovuje. Jist kvalitni potraviny, ne prilis chemicky zpracovane, jist pravidelne a ne po velkych davkach. Vseho s mirou.

+1/0
4.3.2012 4:53

exact

Re: Cinska studie

Kecáš, Gvendolýne, a to na více místech toho vlákna. Čínskou studii si kup, je výborná. Statistiku moc neumíš, ta je ale u podobných studií nutná. Pokud je korelace významná, tak jako nutný předpoklad uvozuje kauzalitu. Kauzalita se statistickými metodami hledá, a čím je vzorek větší a přesněji definovaný, tím je výsledek přesnější. Ta kniha je tlustá a čtivá jak detektivka!

0/0
9.3.2012 23:07

P1azer

Nepravidelná strava..

Dnešní generace je "obezní" a nemocná spíš z nepravidelného stravování. Práce každého vytěžuje na maximum a často člověk nestihne ani minimum toho, co by měl (aspoň 5 jíděl, z toho 3 hlavní a mezi nimi svačiny). Nemusím být odborník na to, abych tohle věděl. Lidi "žerou nesmysly", když to tak řeknu a pak to chtěji ještě napravovat hladovkou.

.

Takže jezme a hlavně se hýbejme ;-D

+1/0
2.3.2012 18:12

singlesoul

Doporučuji shlédnout :-(

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_163353&v=zMuJ-bDs30M&feature=iv&src_vid=es6U00LMmC4

0/0
2.3.2012 7:40

SurvivorType

..

aha, takže potřebujeme odborníky na to, aby nám řekli, že se máme řídit selským rozumem??? to je super, kde se odbornost s takovýmto výstupem získává??

0/0
1.3.2012 23:51

DocMart

Re: ..

Odborníci odpovídají, jen když se jich někdo ptá. Buďte rád, že odpovídají takhle rozumně.

0/0
6.3.2012 9:52

Sub7

...

Bůček snězený s radostí je prospěšnější než brokolice snězená s odporem.

+4/0
1.3.2012 19:49

_m-

Re: ...

R^

0/0
1.3.2012 20:02

HonzazMoravy

Oblbovači

Kdo jsou to ti "Odborníci z Fóra zdravé výživy"? Placení oblbovači. Na Campbella a jeho geniální Čínskou studii jednoduše nemají. Kdo ji na rozdíl od těchto "odborníků" pochopil, ten ví, že ji "rozcupovat" nelze. A stejně tak "Nurses' Health Study". Naštěstí doktoři umírají dřív, protože ve větší míře požírají ta účinná léčiva s vedlejšími účinky. Campbell nelže, lže Kohout, nebo si pomotal výživová doporučení knihy s veganstvím, ale tak to tam není. A Suchánek by si mohl vygooglovat "velká cholesterolová lež", aby zmoudřel. (Paleodietu nekomentuji - to je blbina.) Naštěstí má už dnes každý z nás možnost sehnat si informace, roztřídit si je (a zorientovat v blábolech), udělat si svůj názor a podle toho se pak chovat při výběru svého jídla a pití. Až to tak bude dělat víc lidí, budeme mít problém, kde to koupit....

+1/0
1.3.2012 17:31

špekovatec

Re: Oblbovači

Souhlas. Jakýsi Kohout z čech se vytahuje na Campbella a označuje ho za lháře. A kde má protiargumenty? Profesně nesahá Campbellovi ani po kotníky. Je to typický masožravecký propragandistický blábol.

+2/0
1.3.2012 17:34

Gwendolyn!

Re: Oblbovači

Samozrejme, ze ji uz mnozi rozcupovali. Autor cinske studie si hraje s fakty.

0/0
4.3.2012 4:36

msdsro

Re: Oblbovači

SAMOZŘEJMĚ, že nerozcupovali vůbec nic, jenom se zesměšňují, ale smysluplné argumenty nemají. Čínská studie a její výsledky naopak obsahují neuvěřitelné množství argumentů z obrovského vzorku po dlouhé období. Autor Mr. Campbell si SAMOZŘEJMĚ hraje s fakty, kterých má opravdu dost na to, aby po desetiletí mohl provádět nejrůznější statistiky a korelace. Obávám se, že můj rychlokvašný předřečník Čínskou studii na rozdíl třeba ode mne nečetl a jaksi neví, o co jde. Jen kecá aby řeč nestála... Čínská studie by měla být povinnou četbou každého, kdo se zabývá výživou. Tato kniha popisuje výzkum, který pravděpodobně nebude ještě dlouho překonán, a už vůbec ne "specialistou" z IKEMu. Proč nebude překonán, je komplikovanější debata, přesahující možnosti tohoto vlákna. Na internetu to ale lehce zjistit lze. Kdo studii zná, tuší, že něco podobného už asi v takovém rozsahu nebude možné zopakovat.

0/0
9.3.2012 22:43

špekovatec

Nejlepší a okamžitý efekt rostlinné stravy je energie

Když jsem přestal s masem měl jsem okamžitě o dost více energie a ten rozdíl byl dost masivní. Nemusel jsem najednou tolik spát, budil jsem se brzo ráno odpočatý a během dne jsem nikdy nepocítil únavu. S masem je to katastrofální. Člověk musí dlouho spát a je imrvére unavený, když je třeba ošklivo nebo když se víc nají. Je to prostě hnus.;-D

+3/0
1.3.2012 17:29

Zefram Cochrane

Re: Nejlepší a okamžitý efekt rostlinné stravy je energie

A teď si představte, jak málo byste spal, kdybyste nejedl vůbec.

Jídlo? Hnus! Musíme žít z kosmické energie našeho universa.

0/0
3.3.2012 11:47

špekovatec

Re: Nejlepší a okamžitý efekt rostlinné stravy je energie

NIkdo ti nebrání, směle do toho.:-P

0/0
3.3.2012 12:01

vpro2

Re: Nejlepší a okamžitý efekt rostlinné stravy je energie

... nesmite na to pohlizet pouze ze sveho uhlu ... kazdy ma jinaak nastaveny metabolismus ... ja treba spim malo, unavou netrpim a kdyz si dam vecer poradnou porci tataracku, tak druhy den na mistraku "preskakuji" volejbalovou sit ... a mam ozkouseno, pokud jsem pozrel zeleninove jidlo, tak druhy den trpim pocitem tezkeho zaludku a nafouknutim a hybu se jen s obtizemi ;-)

+1/0
5.3.2012 18:37

špekovatec

Re: Nejlepší a okamžitý efekt rostlinné stravy je energie

Naopak, jsme jeden druh  a proto je strava pro nás víceméně společná. Jde jen o to co si představuješ pod pojmem zeleninové jídlo, kolem tohoto problému se obvykle točí všechny diskuze. Kdybys měl správnou vegetariánskou stravu tak bys druhý den skákal dvakrát tak vysoko co po tataráčku;-)

0/0
6.3.2012 16:06

mlčanlivý boban

Mne sa páčil ten obrázok kravy na lúke a pod tým nápis

mäsožravec hovorí vegetariánovi:

Moje jedlo kálí na Tvoje jedlo... :-)

+8/0
1.3.2012 14:00

Trissie

Jmenuje se to Atkinsova dieta,

po doktoru Atkinsovi, ne Atkinsonova. To je zase článek na úrovni Rv

0/0
1.3.2012 10:44

chudacek.blbecek

Rychlá řešení

Nevím, co to v té lidské povaze je, že nás to nutí hledat rychlá, absolutní řešení. Nejezte maso a nebudete mít rakovinu. Nejezte cukr a budete štíhlí. Obávám se, že tělo je příliš komplexní na to, aby stačila jedna rada. Je dobře se o sebe starat, aby tělo správně fungovalo. Ale to zahrnuje tolik maličkostí, že bych je ani nedovedla naráz vyjmenovat.

+3/0
1.3.2012 10:13

Alowen

tohle je fakt úžasná diskuze....

Lidi tak jezte, co vám chutná. Nikomu nic necpěte. Já si nedovedu představit žít bez masa, někdo jiný prostě maso nejí(ať už z opřesvědčení nebo proto, že mu nechutná) - mám kamarádku, která nemá potřebu maso jíst. To je přece každýho věc.

+1/0
1.3.2012 9:05

sn63

Re: tohle je fakt úžasná diskuze....

Já taky dnes a včera  ještě maso neměla ale na tu dnešní jaterničku se těším jak malé dítě.

0/0
1.3.2012 9:08

Alowen

Re: tohle je fakt úžasná diskuze....

takhle jsem se těšila víc jak měsíc na tataráček ;-)

0/0
1.3.2012 9:10

Brundi

Re: tohle je fakt úžasná diskuze....

Ja se takhle tesila na tataracek devet mesicu. ;-D

0/0
1.3.2012 10:37

sn63

Re: tohle je fakt úžasná diskuze....

jj to si taky pamatuji . Dlouhých 9 měsíců

0/0
1.3.2012 11:57

RAA

býložravec x všežravec

zkuste dát třeba koňovi tepelně upravené maso ...... myslíte, že ho sní?  To jen k těm přihlouplým názorům dole. Jsme všežravci, smiřte se s tím. Můžete si vybrat a maso nejíst a cpát do sebe  doplňky potravy, protože vám časem bude sem tam něco chybět, ale netvrďte, že jsme býložravci. Jsem onkologickým pacientem a se mnou na pokoji byla makrobiotička (10 let) a veganka od mládi, je zajimavé, že měly stejnou diagnozu jako já.

+10/0
1.3.2012 8:37

kočka

Re: býložravec x všežravec

Přesně tak. A držím palce!

+2/0
1.3.2012 9:00

Dita_1

Re: býložravec x všežravec

Nemoci se nevyhýbají ani vegetariánům a veganům. Ovšem s tím rozdílem, že pokud onemocní oni, má okolí často tendenci svalovat vinu na nejezení masa/živočišných produktů.

+2/0
1.3.2012 9:03

špekovatec

Re: býložravec x všežravec

Ne, okolí nemá tendenci. Okolí to prostě okamžitě hodí na vegetariánství. Je to samozřejmě nesmysl.

+1/0
1.3.2012 17:32

Zefram Cochrane

Re: býložravec x všežravec

A naopak. Vegetariáni a vegani zas vše hodí na maso. Takže z nich nedělejte svaté trpitele.

+1/0
3.3.2012 11:44

špekovatec

Re: býložravec x všežravec

Tak kardiovaskulární choroby jsou celkem jasné, to nehází jen vegetariáni ale všichni lékaři.:-P

0/0
3.3.2012 12:02

IfčaX

Re: býložravec x všežravec

To je ovšem adresováno spíš tukům, než masu.

+1/0
3.3.2012 12:03

špekovatec

Re: býložravec x všežravec

No tak ono je to hlavně adresováno cholesterolu:-P

0/0
3.3.2012 18:53

vpro2

Re: býložravec x všežravec

a pokud mate geneticke predispozice, tak se muzete zeleninou cpat horem dolem a nic s tim neudelate :-P

0/0
5.3.2012 18:49

špekovatec

Re: býložravec x všežravec

Další hojně propagovaný nesmysl. Dávno se přišlo na to, že geny hrají v rozvoji nemoci daleko menší vliv než se dosud předpokládalo. Jinak řečeno, správným životním stylem lze ovlivnit cholesterol (nebo jiné negativní jevy) ikdyž máš genetické predispozice.

0/0
7.3.2012 8:30

Dita_1

Re: býložravec x všežravec

A jinak samozřejmě taky držím palce.

0/0
1.3.2012 9:03

sn63

Re: býložravec x všežravec

ve vašem připadě bude asi nejduležitější ( krom léčby) psychická pohoda. Držte se a jezte co vám chutná .

0/0
1.3.2012 9:06

dfy

Re: býložravec x všežravec

uz me nebavi divat se na ty nechutny ksichty tak sem si rikal ze to napisu treba sem lidi ste nemocny protoze zijete jako prasata nechci urazet prase vas klidne vy.erte se na doktory tv zpravy a treba skoly bo ja nevim co jeste znate tu zcenu z filmu doblba doufam je to tak podle bible jeziz krmil mozna rybama ale podle khiny genesis a to tam ani nebylo (filmu)sme vsichni tedy i zvirata plodozravci coo podle genesis staci trosku vedet naslouchat selsky uvazovat tudiz hlavne vy trosky co se skoro nemuzete ani hejbat zerte ovoce jinak drzte tlamy a nestezujte si tedy ted k veci nevim jak sou na to zver i ta masozrava ale urco lip nez vy my ja uz ani ne a urco nemaj rakoviny aidsy tlaky nervy demence nebo cesty domu a soukroma dramata ato uz nemluvim vo hlasu css vidite kde je tenhle svet hoto vej hotel paradajz je mi na BLITI.

0/0
14.3.2012 0:14

lekaj

jinak

K te diskuzi o "vsezravcich" bych jen dodal, ze bych chtel videt bylozraveho Eskymaka nebo obyvatele Sibire napriklad. Cili neni pravda ze jsme bylozravci.

+3/0
1.3.2012 6:58

špekovatec

Re: jinak

A co bys na nich asi tak viděl? Kdybys je dostal do prostředí kde mají na výběr tak klidně mohou s masem přestat. Jasně, že v místech kde žijí jsou na mase závislí když tam nic jiného není. Ale masožravce to z nich nedělá. To je akt přežití.

+2/0
1.3.2012 7:52

RAA

Re: jinak

teda větší dogma a pitomost v tvých argumentech jsem neviděla.  Jestliže tvé tělo produkuje enzymy štěpící tuk a maso a potřebné vitamíny získáš (některé) jen a právě touto konzumací, tak jsme všežravci. Kdybychom byli býložravci, tak tyto enzymy nemáme i kdybychom žili na Sibiři - viz sob, los, zajíc apod.

+11/0
1.3.2012 8:34

špekovatec

Re: jinak

My je taky nemáme. Nevím kde jsi k tomu nesmyslu přišla. A z masa nezískáš žádné vitamíny protože tam prostě žádné nejsou.

0/0
1.3.2012 16:19

Zefram Cochrane

Re: jinak

Raději si něco nastudujte než vypustíte z klávesnice podobný nesmysl (z masa nezískáte žádné vitamíny).

0/0
3.3.2012 11:42

špekovatec

Re: jinak

To není nesmysl. To je holý fakt. Tam vitamíny nejsou.

0/0
3.3.2012 12:02

iVčera.iDnes.iZítra

Re: jinak

Tak maso se jí především kvůli bílkovinám. Ovšem třeba játra obsahují vitamín A a D.

0/0
3.3.2012 13:10

špekovatec

Re: jinak

Ne, maso se jí kvůli chuti, zvyku a tradici a pohodlnosti. Pokud bys chtěla jíst jídlo kvůli bílkovinám........ tak jsou daleko lepší potravoiny než maso.

0/0
3.3.2012 18:55







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.