Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muži degenerují, tvrdí věhlasná psycholožka Jiřina Prekopová

Psycholožka Jiřina Prekopová na sebe kdysi upozornila knihou o nezvedených dětech vzešlých z liberální a nedůsledné výchovy Malý tyran. Postupně Prekopová vydala řadu knižních titulů. Náš rozhovor s ní byl veden potřebou dozvědět se, jak více než osmdesátiletá, energická psycholožka nahlíží na aktuální stav společnosti a světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PEPÉ2

Kdo je to Jřinka Prekopová

Jiřinku jsem měl možnost poznat osobně .Několikrát jsme si povídali a rozebírali nazory pomazaných hlav na její práci ,knihy a hlavně na její metodu pevného stisku.Není to žádná novinka,když se někdo oddá službě lidem...v Jiřinčině případě léčbě dětí odvážnou metodou.... závist a intriky na sebe nedají dlouho čekat.

Je to podobné jako s paní Mojžíšovou,kde ješitnost,závist a intriky lékařské ,,elity,,brojily a záviděly úspěchy a lásku k dětem...a čas ukázal.

 Dost mě i mrzel  účelový pořad v čt. kde výpovědi rodičů ,jak vlastně ty autistické děti  -Jiřinka,její ,,žáci,, a vlastně celá ta její metoda trápí a mučí..a nejen děti.....je však velmi složité obhájit něco co někdo nemůže ze své podstaty přjimout.....jen  vím,že tisíce dětí resp jejich rodiče  v Německu,u nás i v dalších zemích Jiřinku vyhledávají s nadějí ....Také vím,že JIřinka je báječný člověk,který se dal na dráhu služby nám všem ... hlavně dětem.

S pozdravem Vám Všem nadšeným i těm co odsuzují....

Pepa Jasyček...Ostružná

0/0
13.10.2011 20:10

NumLk

velmi trefne

ten popis realii rodinnych vztahu a jaci jsou rodicove a deti, po precteni clanku musim  se vsim souhlasit az na ten titulek, ktery je ponekud prehnany a nevystihuje presne hlavni temata. Domnivam se navic, ze to plati nejen pro nemecko, ale pro jine evropske zeme ceska nevyjimaje.

+1/0
16.8.2011 13:13

t.varga

velmi dobrý text a velmi pitomý titulek

ale asi ste tím dosáhli "svého", viďte Rv

ps: hodně věci do říká ta paní psycholožka sem si v německu všiml taky R^

+2/0
16.8.2011 10:43

NTPT_PODRUHY_ZAKAZANY

Ta paní by potřebovala terapii pevného objertí

kolem krku...

0/0
16.8.2011 10:04

TigerM

empatie

kde ta pani vzala, ze muz nemuze byt empaticky... nakdo by se tim mohl citit byt i dotcen,...

0/0
16.8.2011 0:58

macrelka

Re: empatie

ale ona neřekla, že muž nemůže být empatický.. v článku je doslova "Matky mají vůči dítěti více empatie, což je dáno už tím, že plod nosí v břiše.".. A taky je potřeba zauvažovat nad kontextem, matky mají (v případě psych. zdravých matek) vždy silnější citový a intuitivnější vztah k dítěti než otec, to je prostě daný.. :-)

+1/0
21.8.2011 22:10

virena

to je skvělé !

Ta ženská je úplně skvělá ! A má naprosto pravdu - ve všem

+6/0
15.8.2011 23:48

buzzzzzz

Re: to je skvělé !

R^

0/0
16.8.2011 4:17

jurnecka

Re: to je skvělé !

R^R^R^

0/0
1.10.2011 22:07

Gmurr

prekopova ma zakaz cinnosti v Nemecku

je to totiz sadistka. !!

0/0
15.8.2011 20:30

My.WinCleaner

Re: prekopova ma zakaz cinnosti v Nemecku

Pokud je to pravda, tak se ani nedivím. Co ona hlásá a kritizuje, berou v Německu asi s velkou nelibostí s jejich přístupem k výchově.

+1/0
16.8.2011 7:18

mikes22

jsem muž

Ten článek se mi velmi líbil. Není nutné na něj upoutávat tímto sloganem:), ale to mě vlastně dovedlo ho přečíst.

Jsem rád že lidé se na této úrovni zabývají tak precizně vztahy mezi dětmi a okolním světem a to jak z pohledu odborného tak i s náhlédnutím lidského života, který něco prožil. Zdá se mi i rozumné jak paní doktorka říká, že by svět poskládala z různých epoch, též bych to tak viděl, ale co se dá už dělat.

Pěkný článek

S pozdravem

dm

+2/0
15.8.2011 19:10

thomaes

Opravdu je věhlasná až mi z toho mrazí

Paní Prokopová je skutečně věhlasná. Především léčebnou metodou pevného objetí, ze které mi mrazí. Viz přímo video s paní "psycholožkou"... http://www.youtube.com/watch?v=jqj_mLYkmxo

+1/0
15.8.2011 16:38

My.WinCleaner

Re: Opravdu je věhlasná až mi z toho mrazí

Ono by to chtělo vidět celý ten pořad, který byl před časem v televizi a ne koukat na video, kde byly záměrně vybrané jen některé záběry. Tohle video je manipulace.

+1/0
16.8.2011 7:13

LubHo

Více takových

Úžasné čtení, jsem moc rád, že se ještě najdou v dnešním zfeminizovaném světě ženy, které umí používat zdravý selský rozum a nebojí se přihlásit ke kdysi běžným hodnotám. V jejím případě je přesně vidět, jak se sebejistá úspěšná žena nepotřebuje schovávat za boj s muži, na rozdíl od mnoha zamindrákovaných nešťastnic ve feministických hnutích. Tradiční úloha rodiny a jistá minimální dělba rolí v ní je mi velmi blízká, pokud jsou si partneři ochotni ve svých rolích navzájem pomáhat... Tento model rodiny přece neznamená automaticky neúctu k ženě či její útlak ze strany muže, právě naopak, každý dělá, co nejlépe umí a k čemu byl stvořen resp. přírodou lépe uzpůsoben...

Soužití dvou lidí odlišných pohlaví a společná péče o děti jsou vždy náročné, ale pořád si myslím, že stojí za to o ně bojovat a něco tomu obětovat.

Ale to jen vypichuji zlomek témat z rozhovoru, přečetl jsem si ho s potěchou celý.

+2/0
15.8.2011 16:17

fitzie

Re: Více takových

no jo, praxe totiž byla ta, že ona chodila do práce, vydělávala a manžel byl doma na invalidním důchodu. přičemž na sebe samozřejmě ženskou roli nepřevzal, takže ona mu musela ještě i vařit, čímž ji dost s...l. Tu historku vykládala jako zrod celého toho nápadu na terapii těsným objetím. Kdy ho chtěla, unavená a vzteklá, už vyliskat, a on ji chytil, držel a nepustil a řekl, že ji nepustí, dokud se neuklidní. :-D. no zkrátka, tradiční dělba rolí jak vyšitá :-D.

0/0
21.8.2011 11:42

MaRaB

Zajímavý rozhovor

Rozumné ženy aby člověk dnes pohledal přes ty multi-kulti-gender-sexveměstě, paní z článku k nim ale patří.

0/0
15.8.2011 12:14

Martinigue

Nadpis

nakrkne, ale je opět zavádějící ( prodáváme kliky, že), a paní mluví velice poutavě a pravdivě!

0/0
15.8.2011 12:07

Yesname

Pánaboha,

co je to za přestárlou slepici? To se ani nedalo dočíst do konce.

0/0
14.8.2011 20:14

My.WinCleaner

Re: Pánaboha,

To se nedivím, že se ti to nelíbí, když ses v tom poznal.

+2/0
14.8.2011 22:30

Yesname

Re: Pánaboha,

Dokázali jsme s manželkou vychovat a určitým způsobem zajistit své dvě děti, které jsou nyní samostatné a soběstačné. Jestli je mezi tvými známými plno chlapečků, kteří se chovají tak, jak je ta pani popisuje, tak se vůbec nedivím, že ti to všechno připadá pravdivé. Já ale žiju mezi jinými lidmi. Navíc je ten článek natolik zdlouhavej, že se nedá dočíst do konce. Možná tak v čekárně u kadeřníka.

0/0
15.8.2011 16:03

My.WinCleaner

Re: Pánaboha,

No samozřejmě máš právo na svůj subjektivní názor. Jestli je to tak jak píšeš nebo žiješ v nějaké bublině, nemůžu posoudit. Ale tvoje netrpělivost a reakce na článek dávají tušit, že všechno nebude až tak OK.

0/0
16.8.2011 7:01

Yesname

Re: Pánaboha,

Mně je ale docela jedno, co ty tušíš.

0/0
16.8.2011 9:04

Shal2

Re: Pánaboha,

To co říká dává sakra smysl.

+12/0
14.8.2011 22:48

thomaes

Re: Pánaboha,

Dobrý den, to co v rozhovoru říká Prokopová jistě smysl dává. Pojmenovává věci, o kterých se nemluví a spoustu lidí trápí. Navíc je to taková roztomilá a skutečně milá paní s babičkovským vystupováním. Trochu v rozporu s tím jsou její odborné potíže v Německu a podle mého názoru dost šílená metoda Pevného objetí, kterou Prokopová propaguje. Tedy myslím, že když někdo problémy pojmenuje, tak je to dobře, ale neznamená to, že je to správný člověk, kterého je dobré následovat.

+1/0
15.8.2011 22:34

HonzaSeb

Re: Pánaboha,

souhlasím, ta žije úplně na jiné planetě

0/0
15.8.2011 1:03

Alekks dostal banana

Re: Pánaboha,

máš k tomu něco konstruktivního nebo jenom plácáš? já tam na nic zcestnýho nenarazil. naopak to byl velmi zajímavej a poučnej rozhovor.

+2/0
15.8.2011 8:49

Yesname

Re: Pánaboha,

Ne, já jsem odmalička zdegenerovanej a tak plácám. Potloukám se po kavárnách a vedu ušlechtilé intelektuálské řeči. A vůbec, čo je to také - mít konstruktivní připomínky k intelektuálským plkům?

0/0
15.8.2011 16:06

Jana.Eleonora

Jiřinko, máte můj velký obdiv.

Jiřinku jsem měla čest poznat osobně, je to malá žena s velkým srdcem. Kéž by takových bylo víc.:-)V

+1/0
14.8.2011 17:51

brněnský torpédo

Muži degenerují,

už dlouho mi to nikdo neudělal.

Pokud se mýlím, tak se omlouvám, na čtení je to moc dlouhý, třeba se z těch prvních indicií mýlím... Ale nejspíš ne. :-P

0/0
14.8.2011 17:18

Shal2

Re: Muži degenerují,

Musíš přečíst více jak nadpis.

0/0
14.8.2011 22:48

pingu1

Re: Muži degenerují,

..kdyz Ti to dlouho nikdo neudelal ,bude asi chyba na Tve strane...;-D

0/0
15.8.2011 8:21

Yesname

Re: Muži degenerují,

To bylo něco jako rozšířená citace, jakési čtení mezi řádky v článku.

0/0
15.8.2011 16:08

Alekks dostal banana

Re: Muži degenerují,

nadpis článku je, pro idnes tradičně, dost zavádějící. není to žádný útok na muže.

0/0
15.8.2011 8:47

expat47

Re: Muži degenerují,

...díky politické korektnosti, agresivnímu feminismu a velké převaze učitelek ve školním systému.....:-/

0/0
15.8.2011 21:11

Tajné

Bláboly

Nechápu proč otiskujete takové blábolení. Paní zjevně trpí následky sadistické výchovy.

+1/0
14.8.2011 14:53

Alekks dostal banana

Re: Bláboly

já žil nějakou dobu v anglii a viděl jsem důsledky té jejich liberální výchovy. je to naproso opačnej extrém sadistické výchovy a extrémy zdravý rozhodně nejsou.

+2/0
15.8.2011 8:53

blekekeke

no ...

paní je jeden z typických příkladů, "to za nás děti běhali na boso" ... no a? Dnes mají boty a mají se dobře ...

+2/0
14.8.2011 13:03

Nenapravitelný optimista

Re: no ...

To je možná ten problém, že "mají boty a mají se dobře..." Osobně znám dost mladých parchantů, kteří ty boty dostali od rodičů. Peněz si ale neváží, protože neví, jakou mají hodnotu...:-/

+4/0
14.8.2011 14:02

blekekeke

Re: no ...

Závidíte dětem, kterým rodiče koupili boty ... hm ...

0/0
14.8.2011 15:25

Nenapravitelný optimista

Re: no ...

Ano, přesně tak. Jsem závistivý a zamindrákovaný ubožák...:-P Kdo chce můj příspěvek pochopit, pochopí...:-/

+1/0
14.8.2011 19:42

blekekeke

Re: no ...

To jste řekl vy. Peněz si dítě nevážilo ani dříve, neb ani dříve neznalo jejich hodnotu. Dokud se nestane samoživitelem, nepozná. To, že dnes mají děti mobily, na nohách boty, na stole PC atd... je jen pokrok. Srovnávat dobu 50-100 let vzad s tou dnešní, přeci nejde.

0/0
14.8.2011 20:21

Shal2

Re: no ...

Tam nejde ani tak o děti, ale o rodiče, jestli jste to celé četl.

0/0
14.8.2011 22:50

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: no ...

proč by měl závidět? Naopak, ty haranti by měli závidět jemu, protože on je získal vlastním přičiněním

0/0
15.8.2011 15:07

blekekeke

Re: no ...

Takže jsem z toho vydedukoval, že chcete, aby šli děti po škole makat na pole. Tak každému jest volby, jak své děti povede. Znám mnoho lidí, kteří mají vše a nechybí jim rozum. Taky znám plno lidí, kteří mají boty děravý a rozumu u nich nenajdete.

0/0
15.8.2011 15:56

Yesname

Re: no ...

Myslím si, že není nic divného, když se dítě o něco, co chce, samo nějakým způsobem zaslouží. Co já vím - třeba sběrem starého železa, když si na něco chce našetřit. Neříkám, že není normální mu pak na zbytek přidat, naopak.

+1/0
15.8.2011 16:14

blekekeke

Re: no ...

a proto děti pomáhají na zahradě, v kuchyni, úklidem atd... a za to jsou odměňováni. Tak to funguje i v rodinách, kde děti dostanou všechno ... a nejen boty. Nevím proč někdo závidí boty těm, co na to mají. Rozmazlenost, kriminalita mládeže, nevážení hodnot není dané velikostí kupky peněz, ale výchovou.

0/0
15.8.2011 16:23

Yesname

Re: no ...

No, jenomže, i když se to nezdá, mluvíme každý jinak. Já tvrdím, že je důležité v nich podporovat nezávislost tím, že se sami o něco zaslouží bez ohledu na rodiče. Vy v podstatě podporujete jejich závislost na rodičích. Za práci doma nemá být podle mého názoru žádná odměna, protože já taky nic nedostanu za to, když vyměním rozbitý vypínač. Naopak, každý má mít alespoň minimální fixní příjem, který si pak může zvyšovat nějakým způsobem mimo okruh rodiny. Legálním, samozřejmě.

+1/0
15.8.2011 18:30

blekekeke

Re: no ...

Od jakého věku dítěte chcete, aby si přivydělávalo?

0/0
15.8.2011 19:22

Yesname

Re: no ...

To přece záleží na něm. Klidně může doma sbírat papír a já ho pak s ním odvezu do sběrny. Kde je problém s nějakou věkovou hranicí?

0/0
16.8.2011 15:37







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.