Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Blog: S dětmi v Egyptě aneb ten náš žere písek

"Ty si troufáš jet s dětmi k moři?" ptala se mne maminka stejně postiženého dítěte. "S autistickým dítětem do Egypta? To já bych nemohla." A hned dodala, že "ten náš žere písek".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

makovcova.blog.idnes.cz

Pokračování článku o Egyptě

Komu se článek líbil, můžete si přečíst pokračování zde http://makovcova.blog.ona.idnes.cz/c/195258/Po-cem-se-nam-styska.html

0/0
9.6.2011 16:39

makovcova.blog.idnes.cz

nesrozumitelnost

Je jisté, že kdo nečetl mé dřívější články, může mu tento připadat nesrozumitelný. Jestli Vás zajímá kontext, přečtěte moje starší články. Tam jsou důvody naší cesty do Egypta. Blog byl skutečně napsaný především, pro čtenáře, kteří náš příběh sledují. Tím, že jej redakce převzala na hlavní stranu bez úpravy mohlo dojít k tomu, že pro nové čtenáře je text ne příliš jasný.

Jinak to berte jako zkušenost rodičů, kteří nikdy v podobné zemi nebyli sami, natož s malými dětmi. A je to jen první díl, druhý ještě napíšu.

0/0
7.6.2011 10:10

svarak_z_krabicaku_reborned

Moc nevím, co si myslet o takovém hazardu

Upřímně řečeno vás i vašeho muže považuju za nezodpovědné hazardéry. Přesto vám přeju ten pokrok s dětmi a vy si přejte, ať do konce pobytu nepřijdou žádné komplikace. V Egyptě jsem byl, je tam hezky, místní lidi různý, všichni ale hrozně vyčůraný a s nemocným dítětem bych tam nejel ani omylem.

0/0
5.6.2011 23:36

fitzie

každopádně jsem ráda

že léčba dětem zabírá. když jsem se podívala na ty stránky a na názory té paní, tak bych jí své dítě nesvěřila. ale chápu, že když nepomůže tradiční medicína, tak člověk dělá, co může.

0/0
5.6.2011 8:37

Hans Wurst

Kdyz si vyberete levny hotel s ubohym managementem,

tak se nedivte, ze zamestnanci dostavaji minimalni mzdu nebo spis vubec nic a musi si zivobyti vyzebrat na zaklade baksisu.

Kdyz jim nic nedate, nemakaji. A vy jste nastvani.

Staci si overit hotel pred rezervaci zajezdu treba na http://www.tripadvisor.de/ nebo http://www.trivago.de/ nebo http://www.holidaycheck.de/.

0/0
4.6.2011 22:19

s.m.

Re: Kdyz si vyberete levny hotel s ubohym managementem,

Dobré recenze hotelů jsou i na www.invia.cz

Než si objednám, dívám se tam- a musí být min. 75% kladných recenzí, jinak do toho nejdu;-D

0/0
5.6.2011 9:13

katango

Re: Kdyz si vyberete levny hotel s ubohym managementem,

Jo, souhlasím, taky se tam informuju.

0/0
9.6.2011 9:54

HancickaP

Re: Kdyz si vyberete levny hotel s ubohym managementem,

tripadvisor.co.uk - minimalne 85% dobrych recenzi zaruci slusny hotel. ale musim rict, ze spatne dostavaji zaplaceno i zamestanci dobrych hotelu.

proste si clovek musi v hlave srovnat, ze oni jeste zivi nekolik lidi (krome zeny a deti), kteri vetsinou ziji nekde ve vnitrozemi a ze nemaji takove socialni zabezpeceni jako v Evrope. to, ze jim obcas dame libru nebo dve nas urcite financne nezruinuje a jim to pomuze.

0/0
5.6.2011 11:20

motylek_02

clanek neni stastne napsany

pro ctenare, ktery pribeh pani Jany a jeji rodiny neznaji. Je to skoda, protoze vyznel zmatene.

0/0
4.6.2011 18:28

Zuzana T.

Re: clanek neni stastne napsany

Problém asi bude v tom, že redakce OnyDnes článek zřejmě převzala z původního blogu autorky, jehož čtenáři již o její situaci a zdravotním stavu jejích dětí určitou představu mají nebo ji mohou získat přečtením ostatních článků na blogu. Vytržením z kontextu blogu pak článek ztrácí na srozumitelnosti, v tomto případě měla stručné vysvětlení možná připojit sama redakce.

0/0
4.6.2011 20:02

motylek_02

Re: clanek neni stastne napsany

ano, toho jsem si vsimla az jsem odeslala komentar. Toho vytrzeni z kontextu je skoda, stacilo by prispevek malinko predelat, aby bylo vse jasne i prvoctenari. :-)

0/0
4.6.2011 22:50

síma25

To je jediná doktorka přes autismus v Egyptě???

Já jsem tak napůl z blogu a napůl z diskuze pochopila, že ten pobyt neměla být až tak dovolená, jako léčebný pobyt, ale nějak se mi nechce uvěřit, že je to jediná lékařka, která se danou léčbou zabývá. To jako nikde na světě v alespoň trochu civilizovaných podmínkách není dostupná srovnatelná péče, resp. léčba? To opravdu rodiče MUSÍ cestovat do rozvojových zemí s nemocnými dětmi? Moc o tom nevím, ale četla jsem, že v USA dosáhli slušných úspěchů.. Nevím, třeba jsou různé druhy autismu, ale prostě se mi nezdá, že nikde jinde než v Egyptě může nějaká lékařka píchat zázračné injekce...

0/0
4.6.2011 15:43

palcerik

Re: To je jediná doktorka přes autismus v Egyptě???

http://www.monikarohovska.cz/uziti_financnich_prostredku.html

Zjevně nejsou jediný, kdo tam jel, takže důvod asi oprvadu měli, nemyslíte? Asi o tom něco vědí, když mají takto nemocné dítě.

0/0
4.6.2011 15:57

síma25

Re: To je jediná doktorka přes autismus v Egyptě???

Dyť já píšu, že tomu nerozumím. Prostě mě to udivilo a popravdě i trochu naštvalo - ne ve vztahu k těm zoufalým rodičům, ale ke světovému zdravotnictví. Ve vyspělých zemích se cpou peníze do kde čeho, třeba do feťáků a podobně, ale za léčbou autismu se musí do Egypta? To je šílené. Ale pokud je to pravda, rodiče chápu, mít takto nemocné dítě, udělala bych cokoli bez ohledu na finance a nepohodlí..

0/0
4.6.2011 16:11

palcerik

Re: To je jediná doktorka přes autismus v Egyptě???

http://www.dr-eva-therapy.sk/

Ona asi není jediná, ale provozuje nějakou specifickou léčbu. A jinak máte pravdu, že je to velmi smutné, že lidé, kteří si za své problémy můžou (třeba ti feťáci), mají kdejakou pomoc zdarma a na lidi, kteří prostě mají smůlu a jsou nemocní, už nezbývá.

0/0
4.6.2011 16:18

fitzie

Re: To je jediná doktorka přes autismus v Egyptě???

napadlo mě přesně totéž a napsala jsem to k zrcadlu tohoto blogu už předevčírem (snad). Fakt netuším, proč tu jsou články dvakrát.

0/0
4.6.2011 17:52

motylek_02

Re: To je jediná doktorka přes autismus v Egyptě???

tato konkretni pani doktorka sidli v Egypte, a rodice s detmi tam za ni jezdi. Na jejich webovych strankach rodice dokumentuji pokroky svych deti, a vysledky ma. Pochopila jsem ze pani doktorka je puvodem Slovenka a proste tam zije a pusobi. Podivejte se na jeji webove stranky.

0/0
4.6.2011 18:25

bertmax

Re: To je jediná doktorka přes autismus v Egyptě???

My jsme s dcerou (Aspergerův syndrom) byli rok v USA a Kanadě,protože je to nemoc o které se u nás hodně mluví,ale málo se o ní ví.Díky tomu pobytu je z 90% stejná jako zdravé děti a má téměř 100% šanci,že se v dospělosti zařadí do běžného života,zaměstnání,rodina,děti.Kdyby jsme se řídili tím co nám řekli tady,bylo by to tak 50%,takže jako rodič chápu proč se někdo sebere a jede třeba i do rozvojové země vyzkoušet cokoliv:-)

0/0
4.6.2011 19:11

anoki

nechápu

Taky opravdu nechápu, diskutujívcí, co tu melou o tom, že tam rodiče své děti neměli tahat. Vy jste snad ten článek nečetli nebo co????

Je naprosto jsané, že tam jeli hlavně kvůli léčbě, která sned zabrala.R^;-D

Přeji rodičům ať si užívají těch pokroků u svých dětí a jsou šťastní a z lidí co to nechápou si nic nedělají.:-)

0/0
4.6.2011 14:51

william brennan

Re: nechápu

Ono to z článku právě moc jasné není. Autorka se o tom asi mohla trochu víc rozepsat.

0/0
4.6.2011 15:03

Milanius

Re: nechápu

Mně to taky došlo až na konci článku.

0/0
4.6.2011 15:45

Mablung

Re: nechápu

Kde to tam je JASNĚ napsané? Prolítl jsem si to ještě jednou  a stejně jsem to tam nenašel. Je tam napsáno že se prcek léčil, ale kdo má vědět jestli to je nová léčba nebo pokračování staré.

0/0
4.6.2011 16:07

maramar

Pro autorku...

Paní Makovcová,

máte můj upřímný obdiv, že jste se na takovou cestu s manželem vydali. Doufám a přeji vám, aby pokroky u Jindříška (a Ríši) byly trvalé a aby se vám i jim jen dobře dařilo. Je úžasné, co pro ně děláte a jakou naději dáváte jiným rodičům V

A je mi opravdu líto těch diskutujících, kteří nepochopili smysl oné nelehké cesty, ani to, proč paní článek napsala.

0/0
4.6.2011 14:27

sluni-sluni

Re: Pro autorku...

to by ten článek měl být napsaný normálně, a ne v záplavě něčeho toto být ukryté - je to psáno celkem neurovnaně a je to moc dlouhé, prostě se tam ta informace ztrácí... mě to líto není že to není pochopeno, protože je blbě napsáno

0/0
4.6.2011 16:50

maramar

Re: Pro autorku...

Někdo pochopil hned, někdo ne ;-)

0/0
4.6.2011 16:55

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: Pro autorku...

No, tak třeba já to moc nepochopil, článek je napsaný opravdu nesrozumitelně a hlavně chybí kontext - proč takový hotel a ane jiný, proč tahle tahle doktora na proč tak daleko. Opravdu doma nemáme křišťálovou kouli...

0/0
5.6.2011 23:40

valen

Nešlo o dovolenou, ale o léčbu

Pro všechny, kdo kdo odsuzují pisatelku, že tahá své postižené děti do náročného prostředí: zde nešlo o dovolenou, ale především o léčbu. Určitě by si radši dali pivko u domácího rybníka, jen kdyby měli zdravé děti. V Egyptě působí MUDr. Augustinová, která pomáhá i těžce postiženým dětem...zkuste v ČR najít odborníka na autismus. Já rodičům fandím, že do toho šli i za cenu potíží při cestování a přeju jim, ať se stav jejich dětí zlepší.

0/0
4.6.2011 14:22

maramar

Re: Nešlo o dovolenou, ale o léčbu

Naprosto s Vámi souhlasím.

Jenže ono pro většinu lidí je nejjednodušší jen kritizovat a ne se zamyslet a objektivně věc zhodnotit. Pokud bych měla postižené dítě, tak udělám cokoli, jen aby se jeho prognóza/stav zlepšily.

0/0
4.6.2011 14:31

xToMMeT

Re: Nešlo o dovolenou, ale o léčbu

Ja to chapu jen se otazi, proc proboha zrovna do Egypta? Popravde si nedovedu predstavit se nechat jakkoliv a kymkoliv v EG lecit.

Pokud dotycna doktorka je nejaky odbornik na autismus, rad bych pozadal o nejake dalsi a relevantni info. Docela me to zajima.

0/0
4.6.2011 15:25

palcerik

Re: Nešlo o dovolenou, ale o léčbu

http://www.dr-eva-therapy.sk/

0/0
4.6.2011 16:03

xToMMeT

Re: Nešlo o dovolenou, ale o léčbu

No to jsem cetl. Ja bych mozna neco vice relevantniho. Pani doktorka uvadi spousty cisel bez jakehokoliv zdroje apod

0/0
4.6.2011 19:11

Mablung

Jak už bylo psáno, Egypt ideálem není

Samozřejmě, závisí na penězích, ale já osobně bych raději dovolenou strávil buď  v civilizaci (Španělsko, Chorvatsko) a nebo někde o dost dále, třeba v Thajsku. Ale Egypt neee

0/0
4.6.2011 13:58

radio_svobodna_evropa

Re: Jak už bylo psáno, Egypt ideálem není

jasne vede jihovychodni asie, kdyz uz nechce clovek zustat v evrope, k arabum uz nikdy vice ;-)

0/0
4.6.2011 14:02

petronias1

no a není

No a není lepší radši odpočívat doma, pěkně vyvalení u jezírka na zahradě, s pivkem v ruce, než absolvovat tohleto peklo? Já fakt toto cestování nechápu - celou dovolenou proklínáte, spálenej krk, ztracený zavazadla, utraceno 2x tolik než se uvažovalo, a hlavně... že po návratu je každýmu blbý povídat, že to tak bylo utrpení, takže to tam bylo skvělé...;-D

0/0
4.6.2011 13:46

radio_svobodna_evropa

Re: no a není

svym zpusobem mate pravdu, nekdo utrati prachy za bydleni v baraku se zaharadou, bazenem, grilem a ja nevim cim vsim a nekdo bydli v panelaku a cestuje. Ja sem ten druhy pripad a nejake baraky, chaty apod. me fakt neberou. Zase je pravda, ze cestuji s rozumem, takze se do zadnych problemu nedostavam a kdyz neco drobneho prijde, sem nad veci. Zalezi na cloveku ...

0/0
4.6.2011 14:05

mafa_mafa

Egypt NENI zemi,

kam byste si meli vozit male deti nebo osoby vyzadujici peci / pozornost! Cestovani je casove narocne, presun v zemi vysilujici, vsude horko, musite komunikovat s domorodci ac komunikovat nechcete, uroven sluzeb katastrofalni. Trefit dobry hotel vyzaduje pripravu, nikoliv jet nablind. Cteni recenzi, tydny hledani na inetu - to predchazi ceste do EG, kam se jezdi kvuli Rudemu mori - kdo nesnorchluje, ochuzuje se o zasadni zazitky. Nehnout se od deti je super dovolena! Pisatelka si vymysli nesmysl: jet s nesobestacnymi detmi do EG, a popisuje, kterak ji to dava zahulit. OK, vzdyt to tak chtela, alespon pochopi, ze vylet do EG neni jizda na Konopiste. Nikomu nepreji nic zleho, ale Cesi maji pocit neohrozenosti kor v krajine, kde vsude ciha zraneni a kde je divoke more plne dravcu, coz je hlavni lakadlo, proc tam jet. Cesi maji blahovy pocit, ze kdyz si zaplatili, bude o ne zcela postarano, coz je omyl - EG, drsna chuda exoticka zeme, vas proveri, jak moc jste nezkusene / naivni fajnovky.

0/0
4.6.2011 13:36

palcerik

Re: Egypt NENI zemi,

Nejeli na dovolenou, ale za lékařkou. Možná si to zkuste přečíst znovu. A pokud někdo tvrdí, že dovolená je pro něj jen tehdy, když sebou nemá děti, je duševní chudák, který si je vůbec neměl pořizovat. Děti jsou součást života.

0/0
4.6.2011 15:45

palcerik

Re: Egypt NENI zemi,

JInak do Egypta bych nikdy s takhle malym dítětem bezdůvodně (tedy jen na dovolenou) neletěla.

0/0
4.6.2011 15:52

sunka007

Re: Egypt NENI zemi,

Musim se smat vasi neznalosti Egypta, ale potrebe davat rady. Jakykoliv 5* hotel z mezinarodnich retezcu zarucuje i v Egypte kvalitu. Horko je v lete, kdo jede v zime ci pozdejsi podzim tak si nestezuje, na Mt. Sinaj jde narazit i na snih. More je v Egypte zajimave predevsim v Sarmu a Dahabu (jaci ze dravci tam na cloveka cekaji :-) ), ale vynechat pamatky podel Nilu povazuji za vetsi prohresek nez si odpustit more. Egypt je druha nejbohatsi zeme Afriky (jednicka je JAR), pro cizince naprosto bezpecna. Pokud vam vasi slamy tak opustte EU, na Slovensku, Madarsku ci Rumunsku najdete plno romskych slamovych vesnic.

Pratele bezne do Egypta s malymi detmi jezdi, nikdy zadny problem nebyl - ale je fakt ze jsou nad veci a umi si v beznych situacich poradit.

0/0
4.6.2011 19:27

sluni-sluni

nějak nechápu smysl té cesty,

proč tam jeli ? pokud mají autistické dítě které je zvyklé na svoje prostředí tak tohle mu radosti nepřidalo, nechápu.... a každý den injekce... to musela být parádní dovolená s dětmi, si to asi hodně užili :-/

0/0
4.6.2011 13:26

mafa_mafa

No baže,

s maly deckem do pekla, kor ted tam bude od rana 35st, decko muze kdekoliv zakopnout, spadnout, omdlet, utopit se. Nekteri nechteji pochopit, ze EG proste NENI pro ne. Chapu, ze autista je starost, ale tim spis by rodice meli mit rozum a nevystavovat dite nebezpeci a sebe prusvihu. # Jeste jedna vec: pri mem posledni letu do EG jsem byl obklopen kojenci. Rvali, posravali se, matky jim porad neco predcitaly, zpivaly pisnicky, bubnovaly na sedadla, aby je zklidnily. Byl to hrozny let a desny vopruz! Clovek chce od ostatnich uteci do Afriky a bum: kojenci zatouzili snorchlovat a jezdit na velbloudech, tak je matky vezou do pouste, protoze pokud se jedna o drsnou krajinu a hic, nadchne to predevsim kojence, ze?! Nastesti na palubu nesmi zvirata, jinak by si matky vzaly i čokly.

0/0
4.6.2011 13:53

s.m.

Re: No baže,

Máte naprostou pravdu !R^R^R^

Já mám děti zdravé a do EG bych je netahala ani náhodou. Možná až budou starší,ale byla jsem tam já s kamarádkou a kromě Rudého moře tam není nicRv

Možná jsem krkavčí matka, ale když byly děti malé, nejezdili jsme k moři nikam. Stačilo mi, když jsme letěli na Mallorcu se starší dcerou, let trval 2,.5 hodiny a ty batolata okolo mi pily krev dost:-/Rv

0/0
4.6.2011 14:19

maramar

Re: No baže,

Vážená paní,

četla jste ten článek pozorně?

Než autorku odsoudíte, co si takhle přečíst něco o nemoci zvané autismus... A možná, že kdyby Vaše dítě autistické bylo, nebyla byste tak radikální a udělala cokoli, co by mu pomohlo. Třeba absolvovala cestu za velmi úspěšnou lékařkou do Egypta. A až byste po letech beznaděje viděla obrovský úspěch za "blbý" týden, možná byste mluvila jinak a jela za rok zas...

Nu což, buďte ráda, že máte zdravé děti a přeji, aby to tak nadále i bylo.

0/0
4.6.2011 14:36

s.m.

Re: No baže,

Nemějte strach, četla jsem celý blog odshora až dolů;-D

Autorku obdivuji, co všechno pro děti děláR^ rozhodně neodsuzuji, já pouze reagovala na příspěvek nade mnou, který se týkal pobytu malých dětí v EG a dalších letoviscích. Mám na to svůj názor a ano, jsem ráda, že mám zdravé dětiR^

0/0
4.6.2011 15:01

maramar

Re: No baže,

To se pak omlouvám, špatně jsem Váš příspěvek pochopila. Obecně s tím též souhlasím. V Egyptě jsem byla 2x a s malým dítětem (cca do 7-9 let) bych tam také nejela. Také si myslím, že jsou lepší destinace, pokud chce někdo jet mermomocí s malými děcky k moři.

0/0
4.6.2011 16:05

palcerik

Re: No baže,

A bližší, ať letadlem, nebo snadno dosažitelné po své ose autem.

0/0
4.6.2011 16:20

s.m.

Re: No baže,

Není zač se omlouvat;-) 

A díky této diskusi mám námět na blog, už se těším na reakce;-D

0/0
4.6.2011 16:29

palcerik

Re: nějak nechápu smysl té cesty,

Oni tam zjevně jeli kvůli těm injekcím...

0/0
4.6.2011 15:47

opas

My se z Egypta vrátili předevčírem.

Dítě jsme nechali doma u kamarádky. Za pár tisíc pohlídala a bylo to levnější než ho brát s sebou.

Bakšiš je fair za protislužbu. Měli jsme 5* all-inclusive, nicméně jsem dal piglovi pár dolarů za to, že nám na stole vždy automaticky stála oblíbená skladba pití (jedno pivo plus pomerančový+mangový fresh juice s trochou vody navíc) a velmi hezky se o nás staral.

To chce se nerozčilovat, berte to tak že jste lovná zvěř, ono při platech místních kolem 100usd měsíčně to asi ani jinak nejde.

0/0
4.6.2011 12:54

lojzicekodvedle

Re: My se z Egypta vrátili předevčírem.

Mate docela zvlastni vztah k detem, nechat deti u kamaradky a jet bez deti.No asi jsem nakej divnej cestovat s detma;-D

0/0
4.6.2011 13:08







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.