Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dnešní matky nejsou líné. Jen myslí víc na sebe

Na první pohled to vypadá, že moderní maminky si žijí jako královny. Nádobí za ně umyje myčka, prádlo vypere pračka, plíny se neperou, ale vyhazují, dětské polívčičky stačí vykydnout ze skleničky do talíře a je uvařeno. Přesto vypadají uštvaně a stěžují si, jak nic nestihnou. Jsou dnešní mámy líné a zhýčkané, nebo mají prostě jen jiný životní styl než jejich matky a babičky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

delaine

Přiznávám

Já klidně přiznám, že to určitě máme jednodušší a líp přizpůsobený našim osobním zájmům - tedy aspoň já. Jenže díky tomuto by se mi při troše námahy (teď je dcerunka přecijen ještě moc malá - 5 měsíců) mohlo podařit krom možnosti se věnovat miminku a cvičit s ním taky studovat, přivydělávat si (už hledám, co bych se při mateřský naučila, abych si přivydělala a nezakrněl mi před nástupem do zaměstnání mozek), přečíst knížky, na který běžně nemám čas, věnovat se víc partnerovi, udržovat sebe ve fyzický kondici cvičením atd., atd. Starší generace žen mohou považovat naše zaměření na osobní zájmy za sobectví a lenost, ale ve finále i přes ve mně zakořeněný podvědomý souhlas s těmito ženami (přecijen žena - matka = 100% služka je těžko překonatelný společenský postoj) je mi to jedno. Jsem ráda za dobu, ve který žiju. Ačkoliv na druhou stranu, naše máma rozhodně nikdy nepatřila k těm odnevidimdonevidim pracujícím ženám v domácnosti, i přesto, že v domácnosti strávila většinu svého života.

0/0
7.5.2011 9:43

fortina

nekteri

rodice na sebe zapominaji.mysli si,ze si porizuji deti pro sebe-tak jsem to myslela.deti si pak budou zit svuj zivot a rodicum to bude pripadat nespravedlive.je prece normalni,ze dite se osamostatni-k tomu ma vest normalni vychova.

0/0
24.3.2011 7:43

illes

Na hry nebyl čas

Problém je, že moje máma sice vše toto zvládala a ještě chodit do zaměstnání, ale na společné hry moc času nebylo. Protože se muselo udělat tohle či onohle. Občas někdy člověče nebo karty, když už jsem byla větší. Ve školní době, když jsem si chtěla hrát, šla jsem ven a byly tam kamarádky, s kterými jsem si mohla hrát. Jezdili jsem na dovolenou, to ano, to bylo jiné, ale během roku a pracovního týdne na velké hraní s dětmi moc času nebylo. Já ho měla při své mateřské díky vymožnenostem více.

0/0
22.3.2011 17:58

Nanynka Kulichová

Česká společnost má plebejské kořeny

a na postavení ženy je to dodnes hodně vidět. Žena musí děti i domácnost zvládat perfektně a vlastnoručně, jinak je líná cuchta.

Jak už jsem psala jinde, zrovna čtu K hříchu i k modlitbě, a je tam spousta zajímavých věcí. Třeba jak se mladá Polka Honorata Zappová vdala v 19. století za českého advokáta a byla v šoku, že pražské dámy neustále mluví jen o domácnosti a o dětech. V Polsku dámy v salonech diskutovaly  o knihách, o divadle, o vědě, o politice... ovšem v Polsku udávala tón šlechta, která se opičila po Západu, hlavně po Francii. Tam se od dámy nikdy nečekalo, že bude 100% pozornosti věnovat  domácnosti: děti po porodu strčila kojné a chůvám, vařil kuchař a uklízelo služebnictvo.

Aristokracie a velkoburžoazie v Česku ale hovořila německy a kultura národa s ní nemá nic společného.  Naše prababičky byly služky, děvečky a kuchařky, makající vlastníma rukama. Nikoliv dámy s kulturním rozhledem a vlastními zájmy. Podle toho to dodnes vypadá.

0/0
20.3.2011 14:43

tabasco

Re: Česká společnost má plebejské kořeny

jako by to byl problém, starat se o domácnost a děti. ženy udělaly z této práce skoro obětování sebe sama. žena co se dobře postará o domácnost je prostě žádanější mezi muži.

0/0
21.3.2011 15:35

tabasco

...

Dnešní mladé matky jsou vesměs rozmazlené, brblající fifleny, které doma nedělají ani 10% toho co jejich babičky a myslí si jak se neobětují. Skoro nejsou schopné to dítě bez cisařského řezu porodit (to je trochu přehnané ale se špetkou pravdy), protože je to hrozné utrpení a my muži takovou bolest nikdy nezažijem a bla bla. Mladé ženy už téměř nevaří, plíny kupují pořád nové a nové a už ani neví na co ještě si nemají stěžovat.

0/0
21.3.2011 15:44

IfčaX

Re: ...

Jojo.... je to osvěžením konečně pro změnu potkat  takového spokojeného pozitivně smýšlejícího muže! ;-)

0/0
21.3.2011 15:54

_m-

Re: ...

;-D;-)

0/0
21.3.2011 16:25

Nanynka Kulichová

Re: ...

Jo jo, a na vedlejší diskusi trousí moudra o tom, jaké jsou ženské mrchy, protože je na chlapech zajímají jenom peníze. Tabasco je klasický netový zhrzenec, co si v diskusích vylévá žluč a na ženských nenechá niť suchou.

0/0
22.3.2011 14:39

studuji VŠ cenzorskou

ženy by si měly brát příklad z mladých nadějných mužů

;-D mám na mysli ty kravaťácké typy, co o každém prdu mají dvouhodinové brífingy. Takhle kdyby život řešila i ta nejvíc nepraktická, líná matka, tak už celá rodina umře hlady ;-D

0/0
19.3.2011 21:54

mischplysch

Líné matky

Některé ženy líné jsou, některé ne, asi jako u generace našich matek a jako u chlapů. Pozitivní rozdíl je v tom, že dnešní generace žen už si nehraje na matky hrdinky, co se obětují rodině a končí občas udřené a nespokojené. Myslet i na sebe se můžeme naučit od mužů, ti to většinou umí slušně :-)

V něčem to určitě máme jednodušší, než starší generace, v něčem zase těžší, ale celkově to jde dnes asi veselejší, takže já bych s nima teda ale neměnila :-)

Ale na druhou stranu to neznamená, že si nemáme právo někdy postěžovat, pokud je to v rozumné míře a oprávněně....

0/0
19.3.2011 21:17

blondie76

Re: Líné matky

Já si myslím, že to máme nepoměrně lehčí, než předchozí generace. Ale sem tam si někomu postěžovat asi patří k duševní hygieně.:-) Chlapi nejlépe u piva, ženské na dámské jízdě nebo doma na kafi. Ale pozor, notorické fňukaly nebrat! Strašně lezou na nervy

0/0
19.3.2011 22:35

SYETEY-KOTZOUR

...že to mají dnešní matky lehčí mi nevadí

....vadí mi, že stále stejně (nebo snad ještě více) brblají, jaké to mají hrozné. To bych je fakt nakopal do zadele......přitom půlku dne fakt propindají se sousedkama nebo na netu.

Ať si klidně užívají života víc než bylo zvykem před X lety, nic proti.....ale ať aspoň drží zobák...;-DR^

0/0
19.3.2011 18:48

IfčaX

Re: ...že to mají dnešní matky lehčí mi nevadí

Ale většina z nich je spokojená a zobák fakt drží. Akorát že o těch nevíte... A ufrflaní lidi, co jim nic není dobré byli taky vždycky, akorát že nebyl ten net, tak to o nich věděla jen rodina a sousedi.

0/0
19.3.2011 19:34

SYETEY-KOTZOUR

Re: ...že to mají dnešní matky lehčí mi nevadí

tak vzhledem k tomu, že bydlím v nové bytovce, kde si koupily byt převážně mladé rodinky....tak mohu říci, že blblání je tu skoro standard.....ze sousedů, aniž bych to komu podsouval na to nadává každý druhý.......(ti co mlčí to mají buď lepší, nebo jim to už ani nestojí za to komentovat.);-D

Ale určitě jsou i rozumné ženské.;-)

0/0
19.3.2011 19:42

opportunity

Není to dobou.

Je to v lidech. Kdo má vlažnější vztah k dětem teď, měl by ho i před lety. A naopak.

0/0
18.3.2011 11:04

fortina

a proc

by se mela matka obetovat?vidime dnes ty plne domovy duchodcu-to jsou ti rodice co se starali?dite se ma dat vse co je potreba,ale obetovat se NE a NE-deti to ani nepochopi ani nemohou vratit.

0/0
17.3.2011 23:54

čudla_1

Re: a proc

to jsou právě ti, co měli svoje děti odjakživa na salámu a dneska brečí do kamer jak jim jejich děti oplácejí stejnou mincí

0/0
18.3.2011 10:59

fortina

Re: a proc

bohuzel nejenom tito

0/0
19.3.2011 13:11

mamina2

Re: a proc

Třeba jsou v těch domovech spíš ti, co se nestarali. Třeba šoupli děti už od malinka do jeslí. :-P

A co je to vůbec obětovat se? Starat se o děti a o rodinu je sebeobětování nebo normální život?

0/0
23.3.2011 13:45

čudla_1

jsou líné

dnešní mladý holky jsou ve většině případů nepoužitelný.Bordelářky a netáhla.

0/0
17.3.2011 22:26

janiiiv

Re: jsou líné

Obávám se, dnes se nerovná mladá holka a matka, když první dítě rodí kolem třicítky !!

0/0
20.3.2011 18:49

fitzie

Vlastně mi to připadá docela legrační

když se najde "ekomatka", co si sama našije látkovky, pere v mýdlovém slizu, kojí do tří let, odmítá auto (takže všude jen pěšky nebo autobusem) a televizi, jídlo si sama pěstuje na zahrádce, popř. chová v kurníku a kotci, vaří marmeládu, suší bylinky na vlastní čaje a dítěti, které nosí v šátku, dá pokud možno nějaká neobvyklé jméno, tak obratem odstane nálepku tvora, kterému by nebohá robata ani neměla být svěřena (o což se postarají přímo v porodnici, i to se už stalo), pokud nakupuje v supermarketu, dítěti dává konzervy, líčí se a vozí děcko v trendy vozítku, které se snadno vejde do kufru auta, popř. tráví víkendy v dětském koutku v NC, tak je to zase rozmazlená, líná koza.

Neboli, ať ženská dělá co dělá, vždycky bude špatná, přesně podle rčení "až přijdeš domů, zbij svou ženu, pokud nebudeš vědět proč, ona to bude vědět jistě."

Pocit viny je holt třeba pěstovat a udržovat. ;-)

0/0
17.3.2011 18:54

Mc_Bain

Re: Vlastně mi to připadá docela legrační

Ahoj Fitzie, nemyslím si, že co si napsala je úplně tak pravda ... ano, vždycky existovaly extrémy, ale o tomhle tento článek není ... článek porovnáná dejme tomu "několik" generací matek ... na druhou stranu, abych se jich zastal - společnost se za 30 let taky změnila. Je otázka, zda vždy k lepšímu? Bohužel v oblasti výchovy dětí tato společnost ztrácí proti minulosti - je to nyní jen můj názor. Ani nevím, jestli existuje na základních školách nějaká příprava jako dřív - "kuchyňky, dílny či zahrádky" ... určitě rodina dneska není tolik spolu a i když se o to některé snaží, není to podle mého tak trochu přirozené - je to umělé, troufám si říci ... prostě všichni máme oproti minulosti posunuté hodnoty. Na druhou stranu, už někdo něco podobného zde napsal ... naši otcové dokázali stavět baráky, dokázali je udržovat ... dneska málokdo z mužů dokáže dělat "údržbářské" práce ... raději někoho objednáme ...

0/0
17.3.2011 19:06

hermína

Re: Vlastně mi to připadá docela legrační

tahle realita "udělej si sám" byla dána spíš nutností. Lidé v práci víc nevydělali, ani kdyby se roztrhli, končilo se ve tři a mnozí chodili domů spíš odpočatí.  V práci se dalo snáz chybět a do důchodu šlo brzo. A ne každý byl šikovný na odpady nebo pletení svetrů a pak bylo neštěstí, že se tyhle služby nedaly tak snadno koupit.

Někdy je lepší, když pan doktor/ inženýr nebo i "pouhý" technik, účetní dělá to, co umí dobře a vystudoval to, a za obložení koupelny dá vydělat firmě s obkladači.

táta na našem domě udělal mraky práce, ale přiznejme si, profi obkladačky jsou něco jiného a výměna oken šílená dřina. nakonec byl rád, že si za  to zaplatil a i ten stavební dozor nás stál hodně času. 

můj muž má třeba na dětství vzpomínky, jak nesměli kupovat limonády a "žlutou" šťávu, protože doma měli domácí rybízovou, a jak nosil trapné tesilové doma šité kalhoty, protože džíny jsou drahé. a že nijak skvěle ušité nebyly. prostě, každý jak chce a můž

0/0
17.3.2011 19:20

fitzie

Re: Vlastně mi to připadá docela legrační

Ahoj, Mc Baine. Doba se změnila, změnili se i ti, co v ní žijí.

Chtěla jsem upozornit jen na skutečnost, že ať žena zvolí jakýkoliv model výchovy, vždy se najdou kritici, ať už z řad "starých", či "mužů" či "svobodných", nebo "emancipovaných žen", nebo "dokonalých matek", a že mateřská vina je skutečným průvodcem ženy jejím životem (kdepak Penisneid, to byl jen Freudův výmysl - je to vina špatné matky), se kterou se musí vyrovnat a poprat, ať už jako dcera, nebo jako matka.

No a pokud jde o ono ztrácení v oblasti výchovu- říká se to, ale nevím. Naopak mám ve svém okolí spoustu rodičů, kteří se dětem intenzivně věnují právě s vědomím, že jim se rodiče nevěnovali. nevím, zda jsou ty děti "pozadu" oproti svým rodičům (nemám ten pocit), ale jsem si jista, že jsou šťastnější.

Pokud jde o rozpad systému hodnot, na kterých vyrostla tato kultura, a ztrátu hodnotové orientace, tady bohužel bez výhrad souhlasím. ovšem rec

0/0
17.3.2011 19:26

Hroznej.puberťák

Re: Vlastně mi to připadá docela legrační

Ono je rozumný něco mezi, extrémy jsou vždycky na palici.

0/0
17.3.2011 19:50

mischplysch

Re: Vlastně mi to připadá docela legrační

Tak to naprosto souhlasím, nezavděčíte se nikdy. Proto je nejlepší se na nějaký kecy o línejch ženách, co tráví čas po kavárnách a na netu vykašlat a žít si podle svýho. A nedat ani na dobře míněné rady starší generace matek, které jsou často sedřené, ale tak jak to měly ony, to určitě bylo nejlepší :-)

Ženská má podle některých sedět doma, vařit, uklízet, starat se o děti, žádný kafe, počítač, oddech nic, prostě musíte jet jak fretka, jinak je to špatně. A když chce skloubit kariéru a dítě, je to taky špatně, stejně jako tehdy, kdy chcete být ženou v domácnosti, protože takové jsou taky líné, si fakt nevyberete :-)

0/0
19.3.2011 21:00

mischplysch

Líné matky

Některé ženy líné jsou, některé ne, asi jako u generace našich matek a jako u chlapů. Pozitivní rozdíl je v tom, že dnešní generace žen už si nehraje na matky hrdinky, co se obětují rodině a končí občas udřené a nespokojené. Myslet i na sebe se můžeme naučit od mužů, ti to většinou umí slušně :-)

V něčem to určitě máme jednodušší, než starší generace, v něčem zase těžší, ale celkově to jde dnes asi veselejší, takže já bych s nima teda ale neměnila :-)

Ale na druhou stranu to neznamená, že si nemáme právo někdy postěžovat, pokud je to v rozumné míře a oprávněně....

0/0
19.3.2011 21:14

mischplysch

Re: Líné matky

to patřilo jinam....

0/0
19.3.2011 21:16

hermína

já si hlavně myslím,

že každý si to může udělat jak chce, umí, podmínky mu dovolí a ostatním je do toho prd.

a že některá žena je supermatka a zládne úplně všechno a druhá je unavená z 1/3 práce je taky normální. jsme každý jinak vybaven (a ty super se s tím vytahují dost nahlas a ty unavené se třeba podceňují).

0/0
17.3.2011 16:56

Mc_Bain

Konečně to někdo napsal ...

... ten článek má spousty pravd. Nedivím se tomu "matějovi", co v jednom zde uvedeném článku popisuje to, že nemůže najít partnerku ... kdo by takovou vlastně chtěl? Jak říkám, každá doba má svoje neštěstí ...Rv

0/0
17.3.2011 15:43

janstanek

Ženština je poddruh ženy.

Dnešní ženštiny, a to především ty mezi 40. a 60. rokem, jsou zlé, sobecké, líné a vypočítavé. Vím to z vlastní zkušenosti. Jediná obrana proti nim je, obloukem se jim vyhnout.

0/0
17.3.2011 14:54

Tobinka

Re: Ženština je poddruh ženy.

ale blbost

to máte kus od kusu

0/0
17.3.2011 14:55

Hroznej.puberťák

Re: Ženština je poddruh ženy.

Jaký šel, takovou našel...

0/0
17.3.2011 14:57

opportunity

Re: Ženština je poddruh ženy.

R^;-D

0/0
18.3.2011 11:05

Brundi

Re: Ženština je poddruh ženy.

:-o Kterapak vas zavrhla?

0/0
17.3.2011 14:58

Scarlett from Scottland

Re: Ženština je poddruh ženy.

a proč zrovna mezi 40. až 60. rokem? to má nějaký důvod?

0/0
17.3.2011 15:18

Tobinka

Myčka

Myčka je má nejlepší kamarádka ;-D;-D;-D

0/0
17.3.2011 14:50

Hroznej.puberťák

Re: Myčka

Nejlepší způsob, jak se zbavit staré, opotřebované myčky na nádobí je - rozvést se s ní :-P

0/0
17.3.2011 14:53

Tobinka

Re: Myčka

Až moje myčka zestárne a opotřebí se, uspořádám jí hezký pohřeb a ihned koupím novou ;-D

0/0
17.3.2011 14:58

fitzie

Re: Myčka

jo jo, já se dojatě loučím i s ošlapanýma botama. ;-)

0/0
17.3.2011 17:03

0xf

Re: Myčka

njn ja to nepotrebuju mam ruce... a umim to rychle a kvalitnej nez mycka ;-) takze ac ji mam tak ji nepouzivam

0/0
17.3.2011 14:57

Tobinka

Re: Myčka

když vás to baví, klidně ;-D

0/0
17.3.2011 14:58

Hroznej.puberťák

Re: Myčka

Myčku jsem dřív měl taky, teď ji nemáme a nijak nám nechybí... je to o zvyk. Třeba zas jednou bude, teď by ani nebylo ji kam dát, máme malou kuchyň

0/0
17.3.2011 15:00

0xf

Re: Myčka

me to nebavi... ale je to naucene... za ta leta doma. Jako decka jsem musel uklidit a pomyt nez se rodice vratili domu. Kdyz jsem byl ze skoly drive doma. A nemam k praci odpor takze v pohode... To jen mam problem sehnat novymodel mycky ktera to pomyvani tak neproziva... uklizeni neni pro zabavu a nebo je malo tech ktere to bavi ale to neznamena ze clovek nema umet maknout.

0/0
17.3.2011 15:01

Tobinka

Re: Myčka

A já mám zas ráda, že se nádobí nikde neválí a samo se meje. ;-D

0/0
17.3.2011 15:12

fitzie

Re: Myčka

já miluju to, že je doopravy čisté. normálně, ať jsem drhla jak chtěla, zůstaly buď stopy po vodním kameni, nebo určitý jako by mastný povlak, zvlášť na čirém skle.

z myčky je to díky vysoké teplotě naprosto křišťálové.

0/0
17.3.2011 17:10

_m-

Re: Myčka

Jak já bych chtěla myčku....... ale manžel je proti:-/. Tak meje.....

0/0
17.3.2011 21:51

jitulka78

Re: Myčka

vše je někde uprostřed, nemůžu si myčku vynachválit, jak říkáte, sklo, příbory a talíře jsou z ní super, na druhou stranu pekáč od husy musím stejně předem alespoň trošku vzít ručně, napečenina se nikdy dokonale neumyje ani na nejdelší program, vařečky ze dřeva tam dát nemůžu apod., ale shrnuto: jsem ráda, že mám myčku, stejně i pračku, kašmírový svetr nebo vlněné kalhoty také peru v ruce a nebudu kvůli tomu odmítat pračku, bez které bych si život nedokázala představit, pamatuji si praní ve vířivce a dík, nemusím mít vše...:-)

0/0
18.3.2011 7:50







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.