Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová metoda „srolování“ žaludku dává naději desítkám tisíc cukrovkářů

Lidé, kteří trpí cukrovkou, mají novou naději na to, že se jejich onemocnění zlepší nebo dokonce docela zmizí. Lékaři totiž začali používat novou operativní metodu, která může diabetikům ulevit. Jde o operaci žaludku, který se laparoskopicky sroluje a sešije. Obézním lidem začaly zákrok hradit pojišťovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aaida

diabeticka

neuropatia cize  nema nic spolocne s dlzkou diabetu.kto pise tieto clanky???????????

0/0
10.3.2011 9:25

M.jesterka

Odmítám

Odmítám platit zdravotní pojištění, aby se z něj hradila bandáž žaludku někomu, kdo se sám a dobrovolně, zcela nestydatě vyžral

0/0
9.3.2011 7:18

Zuzu.mizu

Re: Odmítám

marně. Kdyby aspoň kromě pár vitamínu pojišťovny  přispívali na prevenci. Dejme tomu takový příspěvek na fitko v zimě. Předminulou zimu to byla brnkačka, běhat se dalo, chodníky byly suché. Tuhle zimu si člověk tak maximálně mohl ulámat všechny hnáty co jich má. Takže kdo ignoruje rady lékaře a zlehčuje riziko obezity a následného diabetu dostane jako bonus operaci a ten kdo se o sebe stará a snaží se nepřibrat a rekreačně sportovat dostane nasjat.

takový je život.

0/0
9.3.2011 9:14

Hroznej.puberťák

Re: Odmítám

Tuhle zimu se dalo běhat na běžkách :-P

0/0
9.3.2011 9:15

Zuzu.mizu

Re: Odmítám

fakt jooooo? a kde v Praze tak každý druhý den člověk může vyjít na ty běžky tak po sedmé hodině večer, páč se z práce jinak nedostane?

0/0
9.3.2011 9:19

Agrippa

Re: Odmítám

obavam se, ze nemate na vybranou :-):-P

0/0
9.3.2011 13:27

fitzie

v tištěné MF

je článek obsáhlejší a vysvětluje, že nejde jen o změnu stravovacích návyků, ale skutečně i o to, že po téhle proceduře začne organismus fungovat jinak - méně natrávená potrava začne vyvolávat jinou odezvu organismu i pokud jde o stimulaci produkce inzulinu.  podle toho to znělo docela zajímavě.

0/0
8.3.2011 18:38

referentka

...pro ty, co radí "nežrat"...

...není to tak jednoduché...je mi skoro padesát let...nejsem nejštíhlejší...chtěla jsem zhubnout, potřebovala jsem zhubnout...nešlo to...dietoložka mi změřila bázální metabolismus...mám ho na svou výšku, váhu - 1100 kcal.... průměrný oběd má kolem 600 kcal,  třeba jogurt kolem 150 kcal...blbé jabko má do stovky...takže abych zhubla, musela bych sníst méně než deset jablek a nic jiného :-)...ano, řešením je hýbat se...hýbu se, hýbu se dost, ale prostě si dám krajíček chleba se šunkou, nebo nedejbože oběd a je to v háji...zamyslete se nad tím vy, co tu odsuzujete a pomlouváte....

0/0
8.3.2011 12:13

fitzie

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

pro ty, pro které je řešením bandáž (nebo "srolování") žaludku, je řešením nežrat. to je prostě fakt, protože ničeho jiného se zmenšením objemu žaludku nedocílí.

ale pak je tady ten fakt, že ne pro každého je řešením nežrat jednoduše nežrat.

0/0
8.3.2011 12:16

Džadeita

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

Naopak. Lidi co podstoupili tyhle operace jí. A jí 7x deně s tím, že si drží lékařem určené porce. V právě v jezení a pravidelnosti a samozřejmě v malých porcích, které žakudku jako zasytění stačí to spočívá.

Tady se zase ukazuje, jak nikdo o tomhle nic neví, ale všichni mají samozřejmě plnou pusu nesmyslných řečí.

0/0
8.3.2011 12:26

Inkvizitor Johny

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

Zasycení...hmmm...víte jak se to říká - Jez do polosyta, pij do polopita. Chápu, že někdo má tu potřebu být neustále sytý. Přeci jenom je to naše přirozené chování. Ale žijeme ve 21. století.

0/0
8.3.2011 12:33

fitzie

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

tak nevím. možná nerozumím slovu "nežrat" ale pro mě to znamená "nekonzumovat velké objemy potravin". neboli jíst "7x denně lékařem určené porce", jak píšete. A dodávám: při tomto druhu stravování by zhubli i bez operace žaludku. stačila by vůle.

0/0
8.3.2011 12:38

Hroznej.puberťák

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

Ano, vůle a motivace je to, co většinou lidem chybí.

0/0
8.3.2011 13:55

opportunity

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

Ta vůle je jednoduchá pro někoho, kdo má 5 kilo navíc a hubnutí mujde, ale když má navíc 20 kilo a po prvních 5ti dole se to zasekne a on se mučí, tak je to v háji. Ostatně - kolik znáte lidí, kteří zhubli 20 kilo a už na váze zůstali?

0/0
8.3.2011 18:54

Džadeita

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

No to by jaksi nestačila. Protože porce se pohybují okoli 85 gramů. Takže s 85 gramy nezasytíte normální velikost žaludku. Zasytíte ten který je po jedné ze zminovaných operaci. Ten žaludek je redukován objemem.

Raději si o tom něco přečtěte než budete dávat rozumy.

0/0
8.3.2011 17:36

fitzie

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

a co to je, normální velikost žaludku?

mluvíte se člověkem, který snídá půlku jogurtu, aby si po dvou hodinách dal čtvrtku housky s tvrdým sýrem. Jestli se tím cítím zasycená? a víte, že jo? po nějaké době si tělo na menší dávky zvykne, a i ten pocit zasycení se dostaví.

Ale pokud jde o článek, jak píšu výš, účinnost operace v boji proti rozvíjející se cukrovce 2. typu spočívá v jiném mechanismu, než jen v dietním opatření, což z internetové verze tak docela nevyplývá. takže naše debata je stejně zbytečná.

0/0
9.3.2011 8:52

Inkvizitor Johny

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

No tak bazální metabolismus by měl mít tak dvojnásobný výdej. Ale berte to z té lepší stránky. V případě hladomoru zůstanete jako poslední :)

0/0
8.3.2011 12:16

JendaV

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

Já jsem to doteď nepochopil. Jestli paní stačí poloviční množství energie k udržování tělesných funkcí než normálnímu člověku, tak to je spíš bonus, ne? 

0/0
8.3.2011 13:36

fitzie

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

tak v někde v Africe by to bonus asi byl.

tady je to spíš společenský hendikep.

no a je taky dost těžké udržet při tak nízkém energetickém příjmu optimální skladbu.

0/0
8.3.2011 13:52

Hroznej.puberťák

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

Bonus možná v tom, že ušetří za jídlo, jinak je to spíš na palici.

0/0
8.3.2011 13:54

Hroznej.puberťák

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

A? Zamyslet by se měli v první řadě ti, co sice ví, co mají dělat, ale nedělají to a vymlouvají se, že to "nejde". Když něco chci, musím pro to i něco udělat a ne čekat, že to půjde "samo".

0/0
8.3.2011 12:41

Psí zadek

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

Já Vám to věřím. Moje máma je diabetička, má přísnou dietu a jí opravdu velmi málo, navíc malé porce několikrát denně. Přesto není štíhlá, neumím to moc odhadnout, ale tipuju, že nosí konfekci tak 46-8, ale fakt nevím. Pravda, moc se nehýbe, i tak ale vnímám to, co za den sní vzhledem k její postavě jako nepoměr. Osobně si to vysvětluju tím, že od raného mládí držela ve snaze být štíhlá permanentní dietu a její organismus se naučil hospodařit maximálně úsporně, což se jí po přechodu vymstilo - aniž by zvýšila příjem potravy, výrazně přibrala, čímž se jí rozjela cukrovka...

0/0
8.3.2011 14:25

opportunity

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

R^R^R^

0/0
8.3.2011 18:50

referentka

Re: ...pro ty, co radí "nežrat"...

...jo, určitě je to tak...bohužel...proto i mně "štve" spousta lidí, kteří, třeba jsme na dovče spolu, splácají třikrát víc než já a jsou jak  reklama na hlad a  někdo (já, třeba i tvá mamka)  sní třetinu a je to v háji...:-)..to je jak ve vtipu...vážím sedumdesát kilo...mám v ruce desetidekový buřt, postavím se s ním na váhu, mám sedumdesát kilo a deset kilo...sním buřta, postavím se na váhu a mám sedumdesát tři...:-)

0/0
8.3.2011 21:35

Inkvizitor Johny

No nevím...

Propagovat takle chirurgickou metodu? Tohle je přeci jenom až poslední řešení, kdy ten člověk prostě sám zhubnout nedokáže (ono třeba chodit o berlích a hubnout nejde moc dohromady). Pro vyžrané lidi, co všude jezdí autem, to není vhodné řešení. Tohle je záhul na tělo, rovnající se pobytu v koncentráku.

0/0
8.3.2011 12:11

Apolena Kolenatá

II. typ diabetu

již do nadpisu, prosím, takto je článek silně zavádějící, protože zmínka o tom, že se jedná pouze o diabetiky s II. typem diabetu je až ve druhé polovině článku..

nerada bych, aby si okolí myslelo, že svojí desetileté dceři s DMI., která má 33 kg, pomohu podvázáním žaludku:-/Rv

0/0
8.3.2011 10:15

Džadeita

Re: II. typ diabetu

Podvázání je uplně něco jiného než plikace.

0/0
8.3.2011 11:46

rizo4

Re: II. typ diabetu

copak to mate za hloupe okoli, ktere si precte jen nadpis clanku na idnesu a hned vyvozuje zavery jaka lecba je pro vase dite vhodna

0/0
8.3.2011 12:02

Jabra

Re: II. typ diabetu

Souhlasim, mam stejny problem a chtela jsem napsat totéž, lidí slyší o cukrovce a už mi předkládají jak ji mohu u syna vyléčit, ale už vůbec většina z nich neví, že jsou 2 druhy cukrovky, jejich reakcemi většinou bývá, jak to že má cukrovku, chudák, tak malý ale vždyt je hubený apod......R^

0/0
9.3.2011 13:40

Jozin aus dem Moor

Jo,jo...

Známá sestry na to před 14-ti dny šla - a dodnes leží na JIPce a bojuje o život.Tak ženský věřte každé nové kravině a nechte se přinejlepším zmrzačit - ono to za to stojí!S pozdravem "lepší být tlustý,než mrtvý".....R^

0/0
8.3.2011 10:08

opportunity

Re: Jo,jo...

Riziko je u každé operace. Někdo třeba nejde a umře na komplikace s obezitou. Tak si vyber. Osobně znám někoho, kdo absolvoval operaci před 3mi lety a je na tom dobře.

0/0
8.3.2011 10:32

lekaj

mne z toho vyplyva

Ze nejlepsi prevenci je proste nezrat. Na co si nechavat svazovat zaludek ? nektere prasnice a prasata vypasene zerou jak o zivot, pritom kdyby snizili davky na polovinu tak se jim zaludek po case scvrkne sam.

0/0
8.3.2011 9:57

opportunity

Re: mne z toho vyplyva

Naopak obezitu způsobují levné potraviny. A nazývat obézní prasaty a prasnicemi může jen ignorant, nikdy člověk neví, kde má jejich obezita příčinu. Stačí brát kortikoidy nebo antidepresiva.

0/0
8.3.2011 10:34

Hroznej.puberťák

Re: mne z toho vyplyva

V drtivé většině případů je tou příčinou zcela obyčejná lidská blbost. Těch, kteří mají příčinu jinou je minimum.

0/0
8.3.2011 10:46

fitzie

Re: mne z toho vyplyva

to bych netvrdila. ona i potřeba jídla je vrozená. jsou lidi, kteří mají prostě potřebu víc jíst, a je to na nich vidět už od kojeneckého věku.

a taky je dost různých poruch, které nejsou diagnostikované, nejsou dnešními prostředky diagnostikovatelné popř. se nepovažují dle kritérií současné medicíny za problém. prostě vždycky to chce analýzu aktuálního jídelníčku. bandáž je jen pro ty, co se fakt přežírají. (třeba proto, že to mají vrozené, holt každý jsme nějaký).

0/0
8.3.2011 11:41

pibito

Re: mne z toho vyplyva

nemáte pravdu, všechno je jen a jen o vůli. Holt to chce hodně pohybu a hlídat si, CO jím... Vím to z vlastní zkušenosti, mám to, jak píšete, vrozené

0/0
8.3.2011 11:50

fitzie

Re: mne z toho vyplyva

ale to si rozumíme. někdo k tomu, aby mohl být štíhlý, potřebuje ještě tu vůli. někdo k tomu nepotřebuje nic, protože prostě nemá potřebu jíst.

a někomu nepomůže ani ta vůle, protože sice nemá potřebu jíst, popř. se ji naučí zvládat, jenže má tak nízký metabolismus, že vypadá, jako by si obden dal na oběd segedin se smetanou a se šesti a zapil ho plzní.

0/0
8.3.2011 12:19

opportunity

Re: mne z toho vyplyva

R^

0/0
8.3.2011 18:51

rizo4

Re: mne z toho vyplyva

ani v kortikoidech nebo antidepresivech neni takove mnozstvi energie aby z toho clovek ztloustl, porad plati zakony zachovani energie, tedy pokud tlustoprd prijme x kalorii a vyda jich vice nez x tak proste zhubne

0/0
8.3.2011 12:04

Inkvizitor Johny

Re: mne z toho vyplyva

Otázkou je, jestli ty medikamenty zpomalují metabolismus nebo ne. Osobně si myslím, že ne. Ale ruku do ohně bych za to nedal :)

0/0
8.3.2011 12:13

fitzie

Re: mne z toho vyplyva

můžu mluvit jen ze zkušenosti člověka se sníženou funkcí štítné žlázy. to tělo prostě přestane spalovat. přestane topit (je ti zima), přestane být schopno zůstat déle vzhůru (usínáš po pěti hodinách), zpomaluje srdce... prostě tělo má tendenci se vypnout. když je zablokován mechanismus spalování energie v buňkách, tak to fakt není nic moc.

0/0
8.3.2011 13:16

blondie76

Re: mne z toho vyplyva

Není nic jednoduššího, než při podezření na štítnici zajít na endokrinologii, kde při snížené funkci ŠŽ předepíšou léky pro kompenzaci. Jenomže tohle právě bývá používáno jako pohodlná výmluva. Jo a vím, o čem mluvím, onemocnění štítné žlázy se u nás v rodině vyskytuje

0/0
8.3.2011 14:29

fitzie

Re: mne z toho vyplyva

no mě teda "zajít na endokrinologii" moc jednoduchý nepřišlo. kor v těhotenství. Poprvé jsem od praktické lékařky vypadla s receptem na Neurol (uklidňující prášek) s tvrzením, že je to antidepresivum a že mám depresi. Tak jsem nespala co 5 hodin ale co 3. Pak jsem si vyřvala vyšetření na hladinu hormonů (to jsem ještě musela doktorku poučit o tom, že vyšetření na štítnou žlázu opravdu může předepisovat ona, posílala mě pořád za gynekoložkou), a když jsem měla papír v ruce, že je to fakt od štítné žlázy, tak začalo druhé kolo obvolávání endokrinologů, kde mi všichni řekli, že nemají místo a nové pacienty neberou. Pak jsem se k jedné doktorce probojovala, čekací doba 4 měsíce. Sakum pikum to celé trvalo rok, než jsem se k endokrinologovi dostala, a to s naprosto zjevnými potížemi. (viz popis). ty čtyři měsíce jsem nelenila, nasadila si protizánětlivou dietu a ejhle - než jsem došla k endokrinoložce, už jsem měla hodnoty celkem v normálu. to se ovšem taky nesmí

0/0
8.3.2011 14:48

fitzie

Re: mne z toho vyplyva

jen tak se uzdravit bez doktorů, tak jsem vyfásla euthyrox, byť bylo zjevné, že problém je autoimunitní. i pokývala jsem poslušně hlavou, došla na předepsanou kontrolu, spokojeně jsem zjistila, že stav se dále upravuje (bez prášků), zhubla jsem přitom nějak mimochodem skoro 10 kilo, paní doktorka byla taky spokojená, jak prášky zabírají ;-D. a tak jsem to nechala být.

další kolo bylo v těhotenství, kdy jsem měla strach, aby se to znova nerozjelo (u prvního to byl spouštěč) a neohrozilo to miminko. a tak jsem absolvovala další kolo telefonátů a prošení po endokrinologiích a vysvětlování, že jsem těhotná... až jsem se na to  znova vyprdla, nechala si udělat test u praktika, a když vyšel dobře, tak jsem to hodila za hlavu. tolik o "jednoduchosti" řešení problémů se štítnou žlázou. Moje problémy s imunitou ovšem nikdo nikdy neřešil, tak je otázka, kdy a kde zase vylezou.:-/

0/0
8.3.2011 14:54

blondie76

Re: mne z toho vyplyva

Zřejmě záleží na lékaři...mně udělali ve 12.týdnu automaticky test na hormony ŠŽ. Naštěstí v pořádku, teta a obě neteře už tolik štěstí neměly, ale problém měly vyřešený během měsíce. Jenom říkám, že na štítnici se vymlouvá hromada lidí neoprávněně

0/0
8.3.2011 15:10

fitzie

Re: mne z toho vyplyva

chápu, že to někdy trvá, než se stanoví správná diagnóza, ale to, že mě dost nevybíravě vypoklonkovali z několika endokrinologií coby těhotnou,a jedna mladá doktorka z fakultky mě přesvědčovala, že nedostatečná funkce štítné žlázy nepředstavuje pro těhotenství vlastně žádný problém, to mě dorazilo. když já, poučená pacientka, která o problému a rizicích vím a věc včas řeším, abych dostala případnou substituci co nejdřív,  narazím na něco takového, tak nad tím zůstává rozum stát. :-/

0/0
8.3.2011 15:22

blondie76

Re: mne z toho vyplyva

No jak říkám, asi jste měla smůlu na lékaře...a moje příbuzné štěstí. Docela mě šokuje prohlášení té lékařky, protože v těhotenství je snížená funkce ŠŽ nebezpečná nejen pro matku, ale především pro dítě

0/0
8.3.2011 15:31

Agrippa

Re: mne z toho vyplyva

ano, vetsina antipsychotik (neuroleptik) metabolismus opravdu zpomaluje!a to spise atypicka nez ta starsi. Napr. olanzapin - neni snad osoba, ktera by na nem zustala pri "slusne" vaze.

A neznam rovnez nikoho na kortikoidech, kdo by se nezakulatil a nechytil tzv. mesickovity oblicej.

bohuzel. :-/

0/0
8.3.2011 14:28

opportunity

Re: mne z toho vyplyva

R^ většinou to bagatelizují a popírají ti, co nikdy tyhle léky brát nemuseli

0/0
8.3.2011 18:52

babacek

Diabetici

Je faktem, že většina diabetiků je obézních. Jsou však i tací kteří jak se lidově říká mohli převlekat za bičem. Co těm budou lékaři rolovat ?

0/0
8.3.2011 9:21







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.