Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh Jiřiny: Můj syn mě táhne ke dnu

Žiju s dospělým synem už několik let sama. Když manžel zemřel, hodně mi pomohl se se situací vyrovnat, dělal mi společnost, když mi bylo nejhůř, staral se o mě, když jsem byla nemocná. Jeho průšvihy jsem přičítala mladické nerozvážnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brambora Horká

Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

Mě zaujal v článku ten moment obludného dluhu, který narostl z jízdy načerno, který evidentně situaci nastartoval! Tohle mi připadá skutečně obludné. a  přesně to rezonuje s článkem pana Mgr.Davida Ondrejkoviče http://ondrejkovic.blog.idnes.cz/c/179347/EXEKUCE-Zatahnete-za-zachrannou-brzdu.html

Můj názor je takový, že cosi je velmi špatně nastavené v zákonech, když podobné situace umožňují. Když umožňijí, aby se lidé dostali na sociální dno, ačkoli se nijak neprovinili a jen se snaží přežít...Proč nenesou žádnou zodpovědnost ti nahoře za miliardové úniky ze státní kasy a hospodářství se pak snaží zahojit na těch nejpotřebnějších??? Je to hnus!;-O 

0/0
1.3.2011 7:02

Nahlas se ti směju 2

Re: Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

Podle tebe se ničeho nedopustil člověk, který jel načerno, nezaplatil pokutu, ignoroval upomínky, soudní obsílky atd. a který tím vědomě nechal svůj původně banální dluh díky své nečinnosti, na kterou byl několikrát upozorněn?

.

Zajímavé "myšlení". Stačilo, aby si koupil lístek, resp. zaplatil pokutu. Jeho volba.

0/0
1.3.2011 11:28

kykyriký

Re: Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

brambora asi myslí tu matku ne?

0/0
1.3.2011 13:58

Nahlas se ti směju 2

Re: Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

A ty si myslíš, že matka udělala vše tak, jak měla, že nic nepotento? No to snad ne...8-o.

0/0
1.3.2011 14:07

kykyriký

Re: Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

ne nemyslím, matka to taky po.rala, akorát  že ten brambory úlet byl spíš myšlen spíš na matku jak na syna:-)

0/0
1.3.2011 14:29

kykyriký

Re: Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

no i když, když to tak čtu....tak to vyznívá jako že chudáček synáček skončil kvůli jízdě na černo v exekuci;-(

0/0
1.3.2011 14:31

komentator-1

Re: Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

vyhodit syna z bytu znamená poslat ho na ulici, což je konečná. Neumím si představit rodiče, který něco takového udělá.

Neprat, nekrmit, vypnout světlo a další postihy, pokud nebude přispívat na domácnost a splácení. Souběžně s tím ho poslat k psychologovi. Je ovšem otázka, jestli je toho matka vůbec schopna.

0/0
1.3.2011 14:54

Nahlas se ti směju 2

Re: Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

Syn měl od mamči příležitostí více než dost. Razantní postup je teď jedině ku prospěchu mamči. Pokud je syn úplné budižkničemu, na té ulici skončí. Ale stačí malilinko a neskončil by tam. Je to jen v jeho rukou.

0/0
1.3.2011 18:49

Brambora Horká

Re: Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

Jestli je zde něco budížkničemné, tak jsou to zákony, které umožňují, aby byli lidé persekuováni a fakticky sociálně likvidováni za banální prohřešky, zatímco tam nahoře se rozkrádají miliardy a nikdo za to nenese žádnou zodpovědnost! Je to trestuhodná hanebnost!... Že kluk jel jednou načerno je klukovina (zasluhující PŘIMĚŘENÉpotrestání) a nikoli zločin, za který by měl být mladému člověku (potažmo i jeho matce) zničen život!  

0/0
1.3.2011 19:55

kata-skubanek

Re: Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

vite, existuje takova zvlastni "vec", jmenuje se to Zadost o prominuti penale. myslim, ze kdyby syn nebo matka zahajili s uradem diskuzi, urcite by na to drive ci pozdeji prisla rec. Nerikam, ze se promine vzdycky vsechno, ale aspon cast z te sumy by mohla byt umazana. mozna to v tomto pripade nejde, kdo vi.., ale pokud jedna strana vubec nekomunikuje, proc by na ni zakonodarci meli brat ohled??

jinak mezi nama.., myslim, ze "kluk" urcite nejel na cerno jen jednou, pouze jednou ho chytili a pokutovali.., to je trosku rozdil ;-)

0/0
2.3.2011 6:41

s(h)arka

Re: Svoje dítě bych za žádných okolností z domu nevyhodila!

konečná pro něj, klid pro matku...kolegyně takhle nechala přehlásit synovi trvalák na magistrát, poté, co jim synáček -fe´táček,vykradl byt...a taky celou dobu tvrdila, že se to změní,že Lukin přestane..jo,kulový....tak teď už tam nesmí,zámky vyměněný,sousedi upozorněný...byt zabezpečenej..jo,pohár trpělivosti přeteče a ten hořkosti,ten holt někdo vypije až do dna....

0/0
2.3.2011 10:07

crook.crook

ja to ted risknu a budu kamenovan

Ja to zkusim z jineho uhlu a to dnesnich mladych lidi. Hmmm tak veme tu prvni moznost a vyhodime ho z bytu. Prvni najemne a pronajmuti 1+kk v Brne me osobne stalo 20 000 dejme tomu, ze v mensim meste da na start bydleni 15 000 + jidlo takze na start bez 20000 a jiste prace nemate sanci. At si prohlizim nabidky praci sebevic tak bez VS mi nikdo neda paci nad 12 000 hrubeho. Nevim synackovo vzdelani, ale VS to asi nebude. Pokud je vyuceny jako: prodavac, kuchar, cisnik tak o praci nezavadi. Pokud ano na vlastni bydleni si nevidela. Ono vyrvavat, ze je to lenoch je krasne, ale je tezke, kdyz kamos se snazi jako zednik, ma za to asi 13 000 hrubeho a po vyplaceni pohledavek nema na najem. Na nasetreni vlastniho bydleni musi zapomenout a auto si taky nedovoli. Kamaradka dela prodavacku 10 let ve stejnem obchode a bylapovisena. Od noveho roku ji bylo na vyplate sebrano 4000 s tim, ze je krize. Holka jako lusk, ale uz ji tahne na tricet a na deti mysli jen tehdy, kdyz se boji aby neotehnela

0/0
28.2.2011 21:21

crook.crook

Re: ja to ted risknu a budu kamenovan

V ceske republice se lidi naucili uzasne kricet, ze je prace a ze to je vlastne vse jednoduche, ale dat mladym lidem , kteri chteji pracovat aspon tolik, aby zaplatili ten zaklad, na to uz se jaksi zapomina. A kdyz pak mlady clovek vidi jak papinkove na spravnych mistech zajisti nevetsimu leplovy ze skoly pohodu a on s maturitou nebo vs zivori, to jaksi mlade lidi do prace nepiotahne. A delat z mladych lidi otroky, to teda fakt nechci. Vy se pak divite ze komunstum a delnicke strane rostou preference, ale ono me prijde, ze mit bytecek za komunistu nebyl takovy problem jako tede.A ja nepocitam lidi, kteri ted maji 35- 40, kteri to v 90 letech zvladli, ale ty co ted maji 20 - 22 a maji zacit s platem kolem 12000 hrubeho To nejde

0/0
28.2.2011 21:30

Lam0r

Re: ja to ted risknu a budu kamenovan

Pokud něco umí a nebojí se za prací přestěhovat, tak na 12 hrubýho nemusí začínat. Já osobně jsem po VŠ startoval na 30 a rozhodně jsem nebyl jedinej. Ale neseděl jsem doma na peci a nečekal, kdo mi tu dobrou práci dá R^

0/0
1.3.2011 11:23

Lam0r

heh

Syn je blb, že si půjčí na auto a ani si ho havarijně nepojistí, kord když na další nemají prachy a musí si zase půjčit. No a matka no comment. Nechápu, proč mu to dávala, když je to socka a sama kromě jednoho bytu nic nemá. Navíc nejspíš nemá ani slušnej plat na to, aby si mohla půjčku dovolit. Vážně jsem rád, že jsem se narodil tam, kde jsem se narodil. Na auto jsem v 18 dostal několik set tisíc, vracet jsem je nemusel. O pár let později byt 3+1 rovnou do OV, bez hypa. Pak další nemovitost. Dnes mají hodnotu cca 3,5 mega. Někdo by si teď mohl říct, že musím bejt rozmazlenej spratek a netáhlo, ale přesto, že mám na svůj věk velmi nadstandardní majetek, tak stejně jsem neztratil motivaci udělat si VŠ a dnes mám i velmi dobře placenou vedoucí funkci ve velké IT firmě, kde beru několikanásobek průměrného platu (pro rejpaly-bez protekce). ;-)

0/0
1.3.2011 11:30

crook.crook

Re: heh

Prominte pane, ale ano pro me jste rozmazleny parchant. Kricet tady na nekoho, ze je vyzirka a vyhazovat ho a pak bez problemu napsat, ze jste byl od mala zajisteny me prijde usmevne. Ono se totiz zacina uplne jinak, pokud otec dokaze tohle zajistit a dat vam klidne studium a treba inejakou pocatecni praci a neco uplne jineho, kdyz zbydete sam s matkou. To nejde popsat to se musi prozit a to se Vam nastesti nestane. Preji Vam to, ale jste velky pokritec. Vase zivoty jsou nesrovnatelne a nemuzete vedet, jak by jste dopadl, kdyby jste nemel tuhle pohodu o ktere se nuze mnoha lidem leda zdat.

0/0
1.3.2011 19:32

Nahlas se ti směju 2

Re: ja to ted risknu a budu kamenovan

To je sranda, jak záměrně uvádíš holé nesmysly, jen aby ti tvůj příklad vyšel. V Praze seženeš ubytování za 6000 Kč na měsíc lusknutím prstu v bytě 3+1, kde za ně dostaneš svůj pokoj a byt sdílíš s dalšíma dvěma lidma. 12 000 Kč měsíčně si vyděláš i brigádou někde v callcentru nebo v mekáči...

0/0
1.3.2011 11:33

Lam0r

Re: ja to ted risknu a budu kamenovan

Souhlas. V tom Callcentru klidně i jednou tolik (v hrubým). A bydlet se dá taky levnějc. Pokoj, aby v něm člověk byl sám je už od 4tis. Za těch 18 včetně už to bude hezká 3+1.

0/0
1.3.2011 17:48

crook.crook

Re: ja to ted risknu a budu kamenovan

No vy se me snad zdate. Tak za prve. Proc ma do prcic pri praci bydlet s dalsima 3 lidma, kdyz ma spis pomalu uvazovat o rodine. Mimochodem zazil jste to? Ja bydlel v 3+1 s 6 lidma. Ano najemne bylo 3000 ale nemel jste minutu klidu. Po roce jste vystavneny  a v haji a kdyz jsem zacal pracovat v trojsmennem provozu, tak to neslo jinak nez bydlet sam max jeste s jednim. Za druhe. Musite slozit minimalne 2 najmy predem plus poplatek realitce, takze s tema 20000 jsem se snazil jeste ubrat . Mimochodem do kolikati let budle bydlet podle vas s vice lidma? Az bude mit dite? Do 40? 50? Pracuje, ma mit narok na bydleni. Dyt toto je snad horsi nez za komousu. A ten plat, je typicka hlaska priblbleho prazaka. Muj synovec ma brigadu na stavbe 5 dni v tydnu 8 hodin a nema vic nez 6 000 cisteho. Vy jste fakt tak pitomi, ze si tohle fakt myslite? To snad vsichni bydlime v Praze? Skoc si na skok do Karvine nebo Mostu. Prominte nechci urazet vsechny prazaky, ale jste vazne jak z jineho sveta. 

0/0
1.3.2011 19:49

Jana11

Re: ja to ted risknu a budu kamenovan

Bydlela jsem několik let na koleji - v podstatě maličká 2+kk s dalšími 3 lidmi, teda když se zadařilo, na začátku školního roku nás tam bylo i 6. Nepracovala jsem, živili mě rodiče, tak jsem si nemohla vyskakovat.

Pak jsem bydlela na podnájmu, bydleli jsme tam 4, už jsem měla vlastní pokoj. Neměla jsem partnera, nechtěla jsem dát půlku výplaty za bydlení.

Pak jsem si spočítala, že za hypotéku na vlastní maličký byt dám srovnatelně k nájmu, posháněla peníze (něco měla našetřeno) a koupila byt.

Neznám jednotlivce, který ještě nemá rodinu, nemá nadprůměrný příjem - že by bydlel sám. A koneckonců ani za komunistů by to nešlo. Bez rodiny nárok na přidělení bytu nebyl a koupě v této situaci v úvahu nepřipadala.

0/0
2.3.2011 13:15

crook.crook

Re: ja to ted risknu a budu kamenovan

A mimochodem. Kamarad  dela ITaka v jedne firme na Morave uz 5 rok. Ma ted sotva 14 hrubeho. Tady jak nekdo narazi na dobrou praci, tak to tak musi byt u kazdeho. To, ze matematika jasne rika, ze vic nez 50p populace mam min nez 14 000 cistehoé, to uz tyto inteligenty z Prahy vubec nezajima.

0/0
1.3.2011 19:54

kata-skubanek

Re: ja to ted risknu a budu kamenovan

pouze vy jste strujcem sveho stesti.., nikdo jiny to za vas neodcini.., nemela jsem jako decko zadne zazemi, vydelavat jsem si musela na sebe uz od 15ti, matce jsem prispivala na bydleni a chod domacnosti, nezadluzila se kvuli me, neprisli na ni kvuli me ani exekutori. postavila jsem se na vlastni nohy, bydlela po intrech, ubytovnach, podnajmech a az po cca 15 letech se mi postestilo poridit si vlastni bydleni. nikdy jsem ani nepomyslela na to, ze bych mela mit "pravo" na vlastni bydleni od statu. proc by se o me mel stat starat, kdyz mam zdrave telo i mysl (aspon doufam)! kazdy at se o sebe postara, ne kazdy ma zacatky snadne, ale zalezi na kazdem jedinci, jaky zvoli pristup. lamor taky neusnul na vavrinech, i kdyz mel start mnohonasobne snazsi, nez se leckterym z nas postesti(lo).

brecte a placte a vezte, ze lidem, jako jste vy,  lip nikdy nebude :-P

0/0
2.3.2011 6:55

crook.crook

Re: ja to ted risknu a budu kamenovan

ooo puze vy jste strujcem sveho stesti..tuto vetu primo miluju. Vite co na to uz nejde napsat nez to, aby jste se pomalu ucila pravo sarija a koran. Protoze pokud si nebudem navzajem pomahat a nebudem spolupracovat, tak nas brzo islamisti, cikani  a podobni prejedou jako nic. 100 jednotlivcu neni to same jako 100 lidi tahnouci za jeden provaz a tenhle system kazdy sam za sebe, je driv nebo pozdeji odsouzen k zaniku. Mimochodem pravo na bydeni je ustanoven primo v zakladni listine prav a svobod. Proc teda pracovat kdyz nebudu mit vlastni bydleni. No to se pak asi opravdu vyplati vydelat si neco na cerno, prespavat u matky a mit pres den pohodu a klid. 

Brecet a plakat nemusimn mam se dobre, ale vidim dal nez za rozek, mam kolem sebe mnoho lidi kolem 20 a nemuzu zavirat oci nad tim, ze za brigady a praci berou stejne jako jako ja pred 15 lety, jenze ceny uz sly nekam jinam a uz tehdy bez prispeni rodicu ci rodiny byla mala sance, na nejake dobre uplatneni, ted je to tragedie.

0/0
2.3.2011 15:10

crook.crook

Re: ja to ted risknu a budu kamenovan

Vy chcete videt jen ty uspesne a ty co se maj dobre. Ale je nemale procento, lidi, kteri i kdy pracuji, nemaji ani ten zaklad. Ono je to totiz cele propojene. Pokud bude malo lidi kupovat zbozi a ekonomika pujde dolu, tak stahne i vas. Nakonec to stejne doplatite na davkach, nemocenske a podobne. A pokud si myslite, ze nemuze opet prijit neco jako v roce 48 tak se pletete. A pri techto akcich,  je uz pak jedno jestli jste  pracovita, v takovich dobach se to bere jednim vrzem a podle teto diskuze je mi jasne, ze primo ubirame  k necemu takovemu. A neni to o tom jestli nekdo usne na vavrinech. Ono totiz lidi jako je lamor taky na tech vavrinech usnou, jen meli stesti na rodice, kteri je dokazali zajistit bez toho, aniz by se decka museli neustale honit. Tahle situace nemusi byt o usnuti na vavrinech, ani nemusi byt ten kluk lenoch ( nevim, neznam ), mohl jen proste vyhoret. Proste rezignoval. Uz nema chut a silu se za necim porad pachtit a snazit se, kdyz ho zivot neustale jen kope do

0/0
2.3.2011 15:23

bx777desta

klasika

kdysi sem chodil s holkou a jeji braska byl to stejny ve 30-ti "nemoh" sehnat praci a porad jenom sedel u kompu, hral hry nebo chatoval a vecer chodil do hospody, maminka mu koupila auto a davala mu kapesny :-) jo jo jak si to kdo vychova taky to ma.

0/0
28.2.2011 15:59

Rosomak

První věc je si s ním sednout a říci jaká je situace

Pokud nezafunguje, tak zkrátka nulový domácí servis.

Žádné praní a žehlení, žádné jídlo, žádná snídaně, žádný ručník v koupelně.

Hezky mu dát co musí přispívat na domácnost - pokud nedá, nebo se bude vymlouvat že nemá, tak holt chlapče, držela jsem Tě dost dlouho, teď mi jde o střechu nad hlavou a pokud to nechápeš, tak prodávám byt, splatím Tvoje dluhy a stěhuji se k příteli (že není, to není důležité), zbytek si nechám jako rezervu, případně to utratím s přítelem, protože ten si toho bude aspoň vážit...

Ono také stačí tak na čtrnáct dní jít bydlet k někomu jinému, ať se synáček stará sám o sebe. Je to taková nenásilná forma, pro tuto paní asi nejvhodnější, možná někdo z rodiny takto pomůže - mají rozum, peníze nepůjčí ale pomohou, když budou vidět snahu. Domluvit se s rodinou, jestli výměnou za zástavu k bytu by nemohli umořit kus dluhu, vypadá to, že jsou rozumní a když budou vidět, že má chuť konečně s tím něco dělat, pomohou - bydlení u nich na přesný čas atp. ať  nejs

0/0
28.2.2011 12:42

zadluzenicz

může si za vše sama a svádí to na syna

Je-li to reálný příběh, paní si za to může sama.

Nemá hodného syna ale rozmazleného spratka. Vše za něj řešila a pořád řeší, takže je zvyklý nechat se živit. Pokud by měla sama na splátky, vyhodit spratka z domu a zrušit mu úředně trvalé bydliště.

Pokud na splátky sama nemá, řešení už zbývá asi jen jedno. Prodat byt, uhradit z peněz dluh a přestěhovat se někam hodně daleko od spratka.

Úplná demence je skryta ve větě: "ač zadlužená, pořídila jsem mu auto, aby mohl dojíždět do práce". Takovou blbost již na syna nehodí, tu udělala ona.

Soucit si tedy dotyčná nezaslouží.

0/0
28.2.2011 10:35

Antonín, topič

Njn,

příběh o špatné výchově je poutavý, i když vymyšlený.

0/0
28.2.2011 9:32

Qesospi Cobigan

Zítra musím do práce

Anketa:

1. Neblbni, nechoď.

2. Bež, hold musíš.

3. Bež si už lehnout. Bude se ti lépe stávat.

;-D Asi takovýto přínos má příběh Jiřiny.

0/0
27.2.2011 21:51

Cosmo Kramer

Parada

To je pribeh jako ze zivota....

0/0
27.2.2011 17:52

Xladi

Takový syn

To je tedy dáreček, jednoznačně bez milosti vykopnout ať se stará sám, pomohla mu dost, ale evidentně myslí jen na sebe a to že škodí matce neřeší. Jednou bylo v krotitelích dluhů něco podobného matka ručila synovi za půjčky, silně ho dotovala, dokonce měla 2 zaměstnání a synáček si žil na vysoké noze nebyl pro něj problém utratit 30000 za víkend na horách, půjčoval si auto a sám nic nevydělal.

0/0
27.2.2011 13:03

Solun1

Poradna pro dlužníky

Především byste měla urychleně navštívit občanskou poradnu pro dlužníky! Tam Vám snad poradí. Přítel mojí sestry to tak udělal (byť si původně myslel, že je to zbytečné), a poradili mu dobře.

0/0
26.2.2011 15:20

sonula

Jak vyžít z 2 000,- měsíčně?

To by mě fakt zajímalo.:-)

0/0
25.2.2011 13:49

ženská umanutá

Re: Jak vyžít z 2 000,- měsíčně?

taky to nechápu, ale všechny babičky, co znám, to nějak zvládají... moje měla nájem pět tisíc, byla silná kuřačka a měla důchod osm tisíc...

0/0
25.2.2011 14:56

wotomtoje.

Re: Jak vyžít z 2 000,- měsíčně?

To se máš čím chlubit (myslím tvoje rodiče) :-/

0/0
26.2.2011 9:06

misakcz

Ja nevim ale kolem sebe

zjistuju ze cim dal vic deti, mladych lidi ma na ruzich ustlano. Hned jak jsem skoncil na skole nastal najem, a prace. Ted je to pro me plus, vim co zivot a placeni obnasi. Kolem se mi bylo u vrstevniku diveno. Ty jako platis doma, to je divny? Ja myslim, ze v tomhle je tento pristup spravny..

0/0
24.2.2011 15:46

Miroslav_Beránek

Re: Ja nevim ale kolem sebe

Tak to je celkem normální, že až si začne potomek vydělávat a sdílí společnou domácnost s rodiči, tak se náklady na domácnost rozdělí. Pokud jsi natvrdo platil rodičům nájem, tak to je fakt divný :-)

0/0
24.2.2011 17:32

Picolik

Re: Ja nevim ale kolem sebe

Co je na tom divneho?8-o Co kdyz rodice take plati najem?8-o

0/0
25.2.2011 7:08

Nahlas se ti směju 2

Re: Ja nevim ale kolem sebe

A co je na tom divného? Vždyť je to logické a správné.

0/0
25.2.2011 9:22

opportunity

Re: Ja nevim ale kolem sebe

To je snad normální. Hamba by mě fackovala, kdyby to bylo jinak.

0/0
26.2.2011 11:01

_profesor_

"Také hrozí, že exekutor zabaví byt kvůli jeho dluhům,

protože má u mě doma trvalé bydliště."

Tak to opravdu nehrozí. Byt je nemovitost zapsaná v katastru a je evidentní, kdo je vlastník. Jen pokud je vlastník postižen exekucí je možné byt zabavit.

0/0
24.2.2011 12:53

von_bahnhof

Re: "Také hrozí, že exekutor zabaví byt kvůli jeho dluhům,

Přesně tak, exekutor jim sebere jen všechny movité věci z toho bytu...:-)

0/0
24.2.2011 13:27

zadluzenicz

Re: "Také hrozí, že exekutor zabaví byt kvůli jeho dluhům,

Je-li ona ručitelem, byt už fakticky není její.

Předešla by zabavení jen jeho prodejem a uhrazením všech dluhů, kde figuruje jako ručitel. Následně útěk od syna co nejdál a neznat ho.

0/0
28.2.2011 10:38

komentator-1

Re: "Také hrozí, že exekutor zabaví byt kvůli jeho dluhům,

dluhy jsou psány na ni, profesore, takže až přijde exekutor, nepůjde za synem. Jak jste mohl dosáhnout tak vysoké akademické hodnosti bez schopnosti porozumět jednoduchému textu? ...:-P

0/0
1.3.2011 14:52

Sat Cit Ananda

jedine reseni pro vsecny lidi

je zacit zit duchovne. Navod napr. zde http://putujicioblak.blog.cz/1102/vzacna-rada

0/0
24.2.2011 11:42

opportunity

Re: jedine reseni pro vsecny lidi

Peníze jsou zybtečné, stačí žít ze vzduchu... 8-o8-o8-o

0/0
26.2.2011 11:03

Dr.Onufrakova

Toto je psychologická poradňa, nie psychiatrická

0/0
28.2.2011 16:47

pletiplot

Rozmazlený

Milá Jiřino,

Váš syn Vás podržel, když jste byla nemocná, teď jste nemocná finančně, ale to už se synáčkovi nechce pomáhat. Můj názor je ten, že Váš syn pochopil, že jste měkká. Všechno mu odpustíte a všechno mu projde. Začal toho zneužívat a myslí, že to tak půjde dál. Vychovala jste si z něj veš, která jen vysává svého hostitele a neumí se postarat sama o sebe. Pokud nezačne splácet svoje dluhy do měsíce, vykopněte ho velikým obloukem z domu a trvalé bydliště mu napište na radnici. To je jediná cesta ven. Dluhy, které jsou na Vás, asi budete muset zaplatit sama, rozhodně se snažte dodržet všechny termíny, nedělejte mrtvého brouka, jinak se exekuci nevyhnete. Rozhodně si neberte další půjčky na úrok.

0/0
24.2.2011 10:37

Petosh

Financni poradce...

Citace z clanku: "Domnívám se, že nápomocnější osobou při volbě nejpříhodnější varianty bude (spíše než psycholog) finanční poradce."

Nevim, jestli je v teto chvili vhodne kontaktovat nejakeho prodavace zivotnich pojistek (cest vyjimkam, musela by opravdu dobre hledat). Tady by asi nejlepe pomohl dobry pravnik. Bohuzel, na toho pani asi mit nebude. Existuje ale spousta bezplatnych poraden, kde by ji mohli pomoci.

0/0
24.2.2011 7:28

zadluzenicz

Re: Financni poradce...

Přesně tak to je. Pro finančně negramotné osoby existují dobrovolnické poradny. Potíž bude, že takový *PÍP* si ji snadno splete s někým, kdo ho oškube i o ten zbytek.

0/0
28.2.2011 10:40







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.