Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak péct kachnu, co patří do rizota a další rady pro začátečníky

Možná jste se právě odstěhovala od rodičů, začínáte žít s partnerem, nebo prostě jen jdete s dobou, chytlo vás vaření a vašimi největšími ikonami jsou Jamie Oliver a Emanuel Ridi. Nestyďte se za to, že jste v kuchyni teprve začátečník a nenechte se odradit prvními neúspěchy. Náš kulinární poradce vás zasvětí do tajů bublajících omáček, voňavých pečínek a dortů sladkých jako láska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

snickim

Pečení kachny

Já osobně peču kachnu zásadně v pečícím rukávu. Je to mnohem rychlejší než těch 5 hodin a kachna je krásně šťavnatá, protože voda nemá kam uniknout (tedy kromě toho minima, které uteče ven skrz tři špendlíkové dírky). Kůrčička se případně podle potřeby dopeče na závěr po odstřižení vršku fólie.

Jsem chlap a tak vždy ocením, že je práce jen na začátku a při pečení se nic nezacáká a neušpiní. Kachnu bych už rozhodně jinak nepekl.

0/0
2.2.2011 22:01

_m-

Re: Pečení kachny

Opakování matka moudrosti ;-);-)

0/0
3.2.2011 0:03

snickim

Re: Pečení kachny

;-D Jo jo, díky za upozornění. To nebylo vědomě. Včera jsem ztratil spojení a pak při opětovném načítání stránky počítač odeslal informace znovu.

0/0
4.2.2011 15:10

_m-

Re: Pečení kachny

;-)

0/0
4.2.2011 15:19

Albína

Re: Pečení kachny

a co je pečící rukáv?

0/0
3.2.2011 5:38

opportunity

Re: Pečení kachny

Speciální folie se speciálními svěrkami. Udělá kolem jídla malý prostor, takže máš troubu v troubě. Není to špatná věc.

0/0
3.2.2011 10:32

snickim

Re: Pečení kachny

Pečící rukáv - tedy oficiálně Pečící fólie (například od firmy Toppits) je v podstatě rukáv z fólie PET, který je přeložený a navinutý na roli. Z ní si pak odstříhnete tolik, kolik potřebujete pro to co jdete péct (plus fólie navíc na zavázání obou konců). Na jednom konci fólii pevně zavážete, pak do ní vložíte to co chcete péci a pak zavážete i na opačném konci. Nakonec uděláte cca 3 dírky špendlíkem, aby fólie nepraskla a vložíte na pekáč do rozehřáté trouby. Maximální teplota (kvůli fólii) bývá tak někde kolem 200C. Ten rukáv se po ohřátí pokrmu uvnitř vlivem unikající páry nafoukne. No a pak se to peče. Výhodou je jak jsem napsal, že to nikde necáká a že nemusíte stále chodit a polévat a polévat, aby se Vám jídlo (maso) nevysušilo. Kachna je pak vždycky šťavnatá.

Problm trochu je, že v poslední době je čím dál obtížnější tuto pečící fólii sehnat. Naposledy jsem ji kupoval v Tescu. Určitě doporučuji vyzkoušet.

0/0
4.2.2011 15:18

snickim

Re: Pečení kachny

PS Pokud by se Vám i po delší době ten rukáv nenafouknul, tak je chyba v utažení těch konců. Jinak nevím nic, co by mohlo bránit v bezproblémovém pečení.

0/0
4.2.2011 15:20

bambus_trambus

kapitáne mlčte, nebo se zblázním

S veškerou rozhodností žádám kapitána Jean-Luc Picarda, aby přestal psát svoje příspěvky a jak se lidově říká, raději držel hubu. Protože jestli nepřestane, najdu si ho a osobně se k němu pozvu na oběd. Toto konstatování píšu nad včerejším rohlíkem a suchou vysočinou a on při tom mluví o nadívané kachně. To je fakt na zabití.

0/0
2.2.2011 20:13

Lanolin

Re: kapitáne mlčte, nebo se zblázním

Jo připojuju se. Toho chlapa zabít je málo. Klávesnici mám poslintanou a žužlám tady rohlík s vlašákem.

0/0
2.2.2011 20:48

Jean-Luc Picard

Re: kapitáne mlčte, nebo se zblázním

Vážení to vás velmi lituji. Já mám oprávě zbytek kačenky v troubě (pochopitelně i s tou nádivkou). K tomu červené zelíčko. Jen za knedlík se omlouvám, ten je už jen kupovanej kynutej (chlupatý jsou už fuč).

Tak se stavte dokud je ;-)

Ale možná sním jen nádivku, zelí a knedlík (co zbyde, udělám jako knedlík s vejci a kyselou okurkou k tomu) a zpod zbytek kačenky udělám šoulet a užiji si ho o šábesu (ale to je moc daleko).

0/0
2.2.2011 21:48

Albína

Re: kapitáne mlčte, nebo se zblázním

no. po pročtení diskuze je mi jasné, kam se obrátit. takže - rad, jak udělat dobrý a silný vývar z masa, je všude milion. ale já mám jiný problém. přítel je vegetarián. a to mi teda poraďte, jak mám udělat silný, čistě zeleninový vývar???jen ze zeleniny, rozhodně ho nechci šidit. chtěla bych fakt silný vývar a už mě nebaví používat dochucovadla. to mám dělat stejně jako ten masový, akorát bez masa??? je to takové zapeklitý věc.;-D

jestli mi poradíte, budu vám líbat ruce.;-D

0/0
3.2.2011 5:21

IfčaX

Re: kapitáne mlčte, nebo se zblázním

Nevím, jestli poradím, ale pokud by to mělo dostat výraznější chuť, tak bych to viděla na celer a libeček, jako důležitou součást... Ale nejsem vegetarián a čistě zeleninový vývar jsem nikdy nedělala - uvažuju jen z pozice toho, co dá bez umělých dochucovadel "sílu" vývaru masovému...

0/0
3.2.2011 6:59

_m-

Re: kapitáne mlčte, nebo se zblázním

Libeček nevím, ale celer určitě. Kamarádka tvrdí, že lepší je řapíkatý. Ovšem já tam stejně nakonec nějaké dochucovadlo dám.......;-)

0/0
3.2.2011 8:57

Jean-Luc Picard

Re: kapitáne mlčte, nebo se zblázním

No tak já se pokusím. Pokud nechcete podvádět a vrazit do toho kostku masoxu (fůra mladičkých vegeteriánek ani netuší jak jim maminka vylepšuje chuť jídla aby to bylo k jídlu).

Takže určite by základem měla být kořenová zelenina (mrkev, petržel, celer) a další zelenina (cibule, česnek, řapíkatý celer, pórek či zimní cibulka, listy kapusty a kapustičky) a určitě bylinky, libeček tam patří bez diskuse, stejně tak plocholistá petržel. Základem chuti a barvy je lehké osmahnutí s troškou karamelizace (možno i tročku podsypat cukrem a zkaramelizovat i cukr. Bylinky přidat až po osmahnutí a zalití vodou.

Hlavně nešetřit a zeleninu z vývaru raději nepožívat jako vložku polévky (je vyvyřená), ale přecedit a zavařit novou (ale klidně tu starou použít můžete, záleží na vyší chuti).

0/0
3.2.2011 9:06

Jean-Luc Picard

Re: kapitáne mlčte, nebo se zblázním

Moc záleží na chuti toho kterého strávníka. Třeba fazolobé lusky jsou skvělou vložkou do polévky, stejně jako růžičková kapusta, ale ne každý to má rád (ale vegetarián by neměl být příliš vybíravý, už se zřekl dost podstatné části stravy všežravce).

Takže osmahneme cibulku, kořenovou zeleninu, pórek a mladou cibulku až do zezlátnutí (možno přidat cukr ke zkaramelizování). Smažíme na chuťově nevýrazném rostliném oleji. Zalijeme horkou vodou a přidáme bylinky a povaříme (možno přidat i pár lístků kapusty /nebo kadeřávku). Zcedíme dokořeníme (sůl, pepř prostě dle chuti) a použijeme jako základ omáčky, či s nějakou vložkou jako polévku (možno zahustit jíškou).

0/0
3.2.2011 9:16

chudacek.blbecek

Re: kapitáne mlčte, nebo se zblázním

Poslechni, nechtěl bysis mě vzít? :D

0/0
3.2.2011 12:34

Albína

Re: kapitáne mlčte, nebo se zblázním

šlechetný jsi!:) děkuju, děkuju. já teda právě na zvýraznění chuti taky používám kostku, ale zeleninovou. já se snažím nešidit.:)))

ale teď, teď to uvařím, zamrazím a nebudu šidit už vůbec:)

ještě tedy jednou - díky, díky, díky, díky.R^;-D

0/0
3.2.2011 13:35

Albína

Re: kapitáne mlčte, nebo se zblázním

mně by stačila snad i ta vysočina.;-D

0/0
3.2.2011 5:13

snickim

Pečení kachny

Já osobně peču kachnu zásadně v pečícím rukávu. Je to mnohem rychlejší než těch 5 hodin a kachna je krásně šťavnatá, protože voda nemá kam uniknout (tedy kromě toho minima, které uteče ven skrz tři špendlíkové dírky). Kůrčička se případně podle potřeby dopeče na závěr po odstřižení vršku fólie.

Jsem chlap a tak vždy ocením, že je práce jen na začátku a při pečení se nic nezacáká a neušpiní. Kachnu bych už rozhodně jinak nepekl.

0/0
2.2.2011 18:27

HancickaP

kachnu oplachnout varici vodou

uz nevim, kde jsem to vycetla, ale pry se ma oplachovat varici vodou - krasne se otevrou pory a da se do nich vmasirovat sul, popripade malinko cesneku. a jak uz bylo nekolikrat receno - pect dlouho pri nizke teplote..... a ja si slintam do klavesnice ;-D

0/0
2.2.2011 17:53

xBaHnO

Rissoto

Podle toho jejich receptu to nikdo neuvari, chybi tam takovy zasadni informace jako ze se to musi michat a michat a michat, jak poznat ten spravnej bod kdy to ma jit dolu z plotny, ze na sul si clovek musi diky zkoncetrovany chuti vyvaru davat bacha... Rissoto je tema na samostatnej clanek, ne na par radek. O diskuzi jestli opravdu jedine Arborio(ja zastavam nazor ze i jiny kratkozrny ryze mohou vyhovet) a jestli ji predem proplachovat nebo ne ani nemluve.

0/0
2.2.2011 14:44

Katka1

Re: Rissoto

Jéžis, rizoto. To já vůbec nemůžu. Nevím, jestli je to tím bílým vínem, nebo typem rýže, ale nejsem schopna to pozřít. Je tam cosi.... co mi velmi, velmi vadí. Až tak, že se mi dělá zle, jen cítím tu vůni.

Takže rizoto pro mne: rýže basmati, kuřecí maso, zelenina, protřepat, promíchat..... voilá, rizoto barbarů je na světě :)

0/0
2.2.2011 14:53

HancickaP

Re: Rissoto

ja ho varim bez alkoholu, jenom se zelenivym vyvarem a je vyborne. vetsinou ho delam s houbama - smes cerstvych zampionu a maminciny susene pravaky, ktere pomalu osmahnu na oleji a pak pridam ryzi - ty houby ji krasne provoni...

0/0
2.2.2011 17:54

HancickaP

Re: Rissoto

*zeleninovym*

0/0
2.2.2011 18:08

baribal

Re: Rissoto

Dělám italské rizoto podle dcery (žije v Itálii), ale občas to přeženu s vínem a pak to opravdu chutná divně. Taky to víno by nemělo být z krabice, na chuti je to hodně poznat. Jinak podle toho receptu výše se to fakt moc dělat nedá, doporučuji recept Itala v kuchyni, tak se to opravdu v Itálii dělá.

0/0
2.2.2011 19:29

Prsk

S.O.S.

Proč používat divná slova jako "Sos", "Sosík" a podobně? Proč se nedržíme klasického českého "omáčka", "výpek", "šťáva"...?:-/

0/0
2.2.2011 13:24

_m-

Re: S.O.S.

sos je šťáva - výpek a omáčka jsou něco malinko jiného. Taky nevím, ale tohle slovo znám už tak dlouho, že ani nevím jestli není nakonec české.

0/0
2.2.2011 13:28

Prsk

Re: S.O.S.

České stoprocentně není - jedná se o zkomoleninu anglického "Sauce" (omáčka/lák/poleva).

0/0
2.2.2011 13:31

_m-

Re: S.O.S.

ď ;-)

0/0
2.2.2011 13:33

opportunity

Re: S.O.S.

Souhlas, slovo sosík u mě vyvolává vyrážku :-(

0/0
2.2.2011 17:42

Jean-Luc Picard

Re: S.O.S.

Nechoďte tak daleko, proč až anglické?Stačí německé pojmenování pro omáčku. Sos (s ostrým "es" na konci) die Soß,nebo Soße. případně také Sauce, či Soss.Jak prosté milý Watsone. Kuchyně česko, rakosko, německá a pro ta slova, teba nářadí - vercajk. ;-) 

 

Jak prosté milý Watsone. Kuchyně česko, rakosko, německá a pro ta slova, teba nářadí - vercajk. ;-) 

 

0/0
2.2.2011 21:59

Kovis

Kdepak

Kdepak, kachnu jedině jako nouzovku, když už není jiná možnost. Jiná možnost je naštěstí téměř vždy.

0/0
2.2.2011 13:22

opportunity

Re: Kdepak

Tvoje volba.

0/0
2.2.2011 21:14

Andrea Šretrová

...

No tak takhle podnetnou diskusi jsem uz tu dlouho necetla :-). Hned bych sla varit... Jean-Lucu Pickarde, vas bych chtela mit doma ;-)

0/0
2.2.2011 13:01

_lu

...

děkuji za článek... jsem chlap a vývar umim, taky italský rizoto a dokonce i skvělej piškot na dort nebo jinej korpus... opravdu nám musí šéfkuchaři radit s banalitama? to je asi nějaká dnešní móda, že v tv vystupují kuchaři a říkají: vývar musíte vařit z kostí: HA! já ho vařil doteď ze dřeva! Italský rizoto vaříme z italské rýže: HA! To by mě nenapadlo ani za milion!:-)

0/0
2.2.2011 13:01

kocurstvo

Blbost...

Kachnu jedině se solí a kmínem. Přidávat tam něco navíc je zbytečnost. Hlavně péct pomalu a dlouho... Hodinu z jedné strany a hoďku a půl z druhé strany (prsa nahoru). Polévat tukem a podlévat vodou a vytvoříte laskominu, která nemá obdoby...

0/0
2.2.2011 12:09

Jean-Luc Picard

Re: Blbost...

Ano, kačenka se solí a drceným kmínem je sen.

Ale stačí drobné finesy. Třeba ta nádivka nakrmí víse lidí, Třeba červené zelí podlévané vínem je božské. Třeba dvojí zelí a dvojí knedlíky (kynuté, bramborové, chlupaté, strapačky ...) jídlo ozvláštní a posunou o stupeň výše.

Prostě správný kuchař je umělec, jste v galerii chutí, nebe oslňují explose chuťových podárků, šokuje  vlastní tvůrčí inencí, Slunce vyjde i o půlnoci když připluje promyšlené a do detailů dotažené s láskou připravené jídlo.

Stačí se jen podívat na starou reklamu Kukačko koly - always kukačkokola a byla podávána k pečené kačence, to je k pláči. Jedině sklenka pivečka podpoří trávení a smázne nadbytečný tón mastnoty. ;-D

0/0
2.2.2011 12:21

_m-

Re: Blbost...

Nech toho, mám poslintanou klávesnici......;-(

0/0
2.2.2011 12:22

embe

Re: Blbost...

Souhlas. Když kachna celá, tak sůl, kmín. Zkusil jsem různé variace, které jsou super, ale toto je nejjednodušší klasika, která nikdy nezklame. Nicméně mohu doporučit. nepodlévat, neobracet. Troubu tak na 110 a nechat ji tam 4,5 hodiny /dle velikosti/. Péct zaklopenou. Potom sundat dekl z pekáče a dát ji tak půl hoďky na 200, aby se opekla kůže. Knedlíček, zelíčko, plzínka. Potom nohy nahoru a nechat působit:-) Je to boží!

0/0
2.2.2011 12:35

s(h)arka

na tohle se musí ptát????

Jéžíšikriste!!!!!! Co je doma učili? Nic.....

0/0
2.2.2011 11:53

Jean-Luc Picard

Re: na tohle se musí ptát????

Žraločko Šárko, ne každý má to štěstí, že ho to doma naučí, někdo ani nemá zájem se to učit dokud to nepotřebuje. Třeba já se učil od mistrů, sledoval jsem maminku, tatínka, obě babičky (obě odlišný styl kuchyně) a vytvářel si svůj styl. Hodně jsem to rozvinul na iternátu na střední škole, ale stále se mám co učit i když mám hodně po čtyřicítce.

Dnešní děti sedí u ksichtoknihy a pípáku (facebook a twítr) a kašlou na život skutečný. Tak se to snad naučí alespoň z netu.;-)

0/0
2.2.2011 12:12

zuzana.vrzalova

Re: na tohle se musí ptát????

Přesně! Ne každý má tu možnost, to se stává.

A jeste Lean-Luc Picarde jste to vy, kdo vede kuchařskou poradnu, tak vám děkuju za jednu hovězí radu z dřívějška :-) Live long and prosper! \\//

0/0
2.2.2011 13:54

Jean-Luc Picard

Re: na tohle se musí ptát????

Musím vás zklamat. Redakce mne ještě neoslovila a žádnou poradnu jim nevedu (k mé nezměrné lítosti  ;-D ). Takže tu hovězí radu jsem nepodal já.

Ale děkuji za pěkné přání ;-) (snažím se já i můj kardiolog).

0/0
2.2.2011 22:04

zuzana.vrzalova

Re: na tohle se musí ptát????

Ježiskristééé..

Asi jste měla to štěstí že jste vyrostla v rodině kde na vás nes r.ali. Na spoustu dětí ale rodiče kašlali dost a když při první příležitosti mohli utýct, a začít sami za sebe, tak se jim to třeba hodí. Že se to nehodí vám? Tak to nečtěte když jste takovej chytrolín s michelinskou hvězdou

0/0
2.2.2011 12:32

s(h)arka

Re: na tohle se musí ptát????

Ano,Zuzano Vrzalová, doma se o mne starali a věnovali mi spoustu cenného do života,hlavně maminka. jsem jí za to hodně vděčná. Když mi bylo 10 let,mamka velice těžce onemocněla a já se musela prokousávat i jinými věcmi,než učením. Tak jsem prala v pračce, táta věšel prádlo,žehlila jsem rovné věci, s něčím pomohly sousedky.Táta nakupoval na neděli, já cestou ze školy mlíko a rohlíky nebo chleba. když jsem chtěla bublaninu,vzala jsem kuchařku a četla..táta zapálil jen plynovou troubu, já to ostatní zvládla. Když jsme si pekli kuře, tak to taky šlo..jen osolit,omastit,podlít  a péct...s kachnou je to stejné...když maminku po půl roce pustili z nemocnice, byla chvilku doma a pak jela do lázní a když se vrátila,pozdravená tak,jak to šlo,ale ne úplně vyléčená, převzala jsem na svoje dětský berda hodně věcí, jen abych ji šetřila.nepřála bych tohle nikomu, ale neumět upéct kuře podle kuchařky - umí číst?Umí! Tak stačí jen chtít to zkusit ...

A názor, snad mít můžu, dokonce svůj. Takže k

0/0
2.2.2011 13:14

zuzana.vrzalova

Re: na tohle se musí ptát????

víte co, já jsem se taky vařit naučila sama a nikoho jsem k tomu moc nepotřebovala, nic jinýho nezbyde, když člověk nemá jedinýho normálního příbuznýho, a tyhle rady taky nepotřebuju, ale fakt mě dojímaj chytrolíni, kteří pod každým článkem pro začátečníky o čemkoli dělaj chytrolíny nad všema chytrolínama nejchytrolínovatějšíma. Podle mě je super když jsou tyhle informace tak snadno dostupné. A jak říkám, když je to článek pro začátečníky kuchaře a ne pro mistry kuchaře je asi logický že tam budou naprosto triviální věci a mistrini jako vy budou připadat zbytečné, to ale fakt neni důvod navážet se do ostatních, který prostě z jakýhokoli důvodu vařit neumí. A Né každej má doma kuchařku, já třeba nemám ani jednu, co jsem to za člověka, jak mě to vychovali? Tragéédie

0/0
2.2.2011 13:46

zuzana.vrzalova

Re: na tohle se musí ptát????

no vidíte, jsem z vás tak rozčílená, že píšu jak čuňa.. ty hrubky.. to pardón :-)

0/0
2.2.2011 13:48

Andrea Šretrová

Re: na tohle se musí ptát????

No ja teda s Sharkou souhlasim... Me nikdo k vareni nevedl a uznavam, ze jsem navic byla jako dite a adolescentka dost lina. Ovsem i lide meho typu snad probuh maji alespon otevrene oci a nekdy sledovali maminku ci babicku varit, obcas se i na neco zeptali. Takze i ja jsem byla schopna podle receptu upect babovku (to byla premiera), potom jsem zvladla michana vajicka :-), hemenex, knedliky atd. atd. Samozrejme, ze jsou k nezaplaceni rady zkusenych kucharu a kucharek, ovsem vsechno se da podle kucharky  zvladnout, byt opravdu chutne se to stane treba az casem a opakovanim :-).

0/0
2.2.2011 13:55

zuzana.vrzalova

Re: na tohle se musí ptát????

Já vím že s pohledu člověka z funkční rodiny to je třeba nepředstavitelný, ale jsou děti který prostě nevyrůstaj v normálním prostředí a radši se kolem sebe moc nedívaj.

A pak jsou taky děti pro který je online forma prostě lepší a i takový někde chtěj začít.

A pak jsou lidi pro který jsou takovýhle věci jasný a pro ty evidentně článek nebyl ;-)

0/0
2.2.2011 14:07







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.