Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osm rad, jak péct zdravěji: nahradit můžete cukr, bílou mouku i vajíčka

Zkuste si upéct zdravější cukroví. Chce to trochu cviku, protože například umělá sladidla mohou reagovat na pečení jinak, než jste zvyklí u obyčejného cukru. Také tmavá mouka se zpracovává trochu jinak než její bílá varianta. Na co byste při přípravě odlehčených Vánoc neměli zapomenout?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chudacek.blbecek

Nahrazujte, pokud musíte

Já říkám, že nahrazovat by se mělo jen pokud se musí. Pokud nemáte alergii na lepek, laktózu a já nevím, co všechno ještě, můžete si dát cukroví s mírou a tělo to zvládne.

0/0
13.12.2010 16:57

.zq.

prosimvás

už ten článek stáhněte z úvodní stránky, ať už tam nestraší ;-D

0/0
13.12.2010 13:38

roedor

hm, jednou jsem zkoušela jakési superzdravé

nepečené cukroví, vznikla z toho nechutná nezpracovatelná a především nepoživatelná hmota, kterou nežral ani pes:-P Právě mám zaděláno na zkušební vánočku - hezky z bílé mouky, másla, cukru, 2 žloutky:-P Mňam:-) BTW nějak nechápu, proč nahrazovat cukr jiným cukrem? Když už má někdo pupínky z rafinovaného cukru, tak může použít třtinový a ne ovoce, fruktózu apod. a složitě vypočítávat dávkování. A tvrzení že "Ideální jsou například malé pusinky s aspartamem" - bez komentáře. Akorát blijící smajlík.

0/0
13.12.2010 13:28

lena030

Sladidlo je hnus

Tak možná vyměnit část tuku jogurtem nebo tvarohem a cukru prostě ubrat nebo to sušené ovoce by možná taky šlo, i ta celozrná moka by možná ještě byla poživatelná, ale tím fruktozovým cukrem si nepomůžete, protože to je cukr, ne sladidlo. Při použití sladidla cítím pachuť, nemůžu si pomoct ale je to hnusné a vajíčka bych pokud možno nenahrazovla a vlastně jakákoli umělá náhražka, už slovo náhražka mluví samo za sebe. Z umělých sladidel, všelijakých eček a ztužených tuků to rozhodně zdravější nebude jen hnusnější

0/0
13.12.2010 10:45

slavka1

Vzhledem k tomu, že by to stejně nikdo nejedl,

navrhuji ještě zdravější a úspornější variantu - udělat cukroví ze sádry, protože vydrží i několik let...

Autorka si navíc plete trošku pojmy, protože fruktóza rozhodně není žádné náhradní sladidlo, to je cukr jako každý jiný, jen ovocný a do pečiva se klidně dá použít. Stejně jako třeba cukr třtinový nebo med. Ani proti špaldové mouce nic nemám - vanilkové rohlíčky jsou z ní lepší, než z klasické bílé mouky. A jako tuky používáme máslo nebo sádlo - mimochodem to sádlo dělá pečivo velmi křehkým, nedám na něj dopustit - a do buchet zase používám lůj. Na tyhle "vychytávky" našich babiček se už pozapomnělo, ale nejsou rozhodně k zahození.

A se zdravím je to taky o nějaké míře - když sednu k televizi s mísou cukroví a budu se tím ládovat od rána do večera, tak můžu nahradit cokoliv čímkoliv a stejně to nebude k ničemu dobré. Když ale půjdu s dětmi sáňkovat a po návratu si ďobneme pár kousků cukroví na chuť, tak to nikomu neublíží.

0/0
13.12.2010 9:32

ebamb

cukroví

Já místo bílé mouky používám celozrnnou nebo špaldovou, ale když píšou máslo, dám tam máslo a ne nějaký blbý ztužený tuk či jiné nesmysli, co tu píšou - mléko, jogurt? A to má jako držet pohromadě? Nic se nemá přehánět. Ale už jsem slyšela, že ořechy se dají nahradit praženými vločkami, kdo má třeba alergii na ořechy. Aspartam a podobná umělá sladidla vůbec nepoužívám, to je chemie a to se mi hnusí 8-o

0/0
13.12.2010 8:10

bludickan

No, fuj!

My už máme naštěstí napečeno - klasicky.

Vlastně i zdravě, nejvíc máme perníčků a tam jsme daly med a žitnou mouku (recept po prababičce). Jen nevím, jestli nám půjdou nazdobit sojovou náhražkou s Vajahitem;-D;-D;-D

0/0
13.12.2010 7:46

chrobaktruhlik

tak

o5 rady jak péct piliny na vodě ! děkuji nechci !!

0/0
13.12.2010 7:14

ta, která nejsem

Aspartam a soja...

Ano, nahraďte cukr a vajíčka karcinogeny.

0/0
13.12.2010 4:23

Lev;z;Rožmitálu

autorce přeskočilo

nezdravá vajíčka a oříšky?8-o

jedovatý cukr?;-D

rady dobré leda pro někoho kdo si léty velmi špatné životosprávy zhuntoval zdraví

zdravému člověku nic z uvedeného nemůže ublížit (včetně živočišných tuků)

autorko doporučuji přestat sladit aspartamem evidentně vám poškozuje mozek;-)

0/0
12.12.2010 23:46

Martin-.

Náhrady

To je teda článek ;-D

Když nechci jíst něco nezdravého tak to prostě nejím/nepeču, ne že si každou surovinu něčím nahradím a zbyde jenom paskvil.

Jinak mám pocit, že by spíš potřeboval nahradit mozek autorky ;-D

0/0
12.12.2010 23:34

Zádumčivá žížala

Cukr nahradíme něčím syntetickým

ale pozor na předávkování.Aby nám neodešly játra a ledviny.

Tady někomu už asi ze zdravé výživy hrabe ;-D

0/0
12.12.2010 22:34

David___Rocekefeller

Autorce bych dal sežrat kilo aspartamu.

V rakvi uvidí, jak je zdravej....Rv

0/0
12.12.2010 22:33

dtx

misto vody

A misto vody do toho muzete nachcat, to je proste hroznej zdravy a in. Rv

0/0
12.12.2010 22:17

Našrot

Tak k této paní bych na Vánoce nechtěl.

Vsadím se, že ty nechutné amarouny krájí keramickým nožem, aby neztratily nic ze svých zdravých vlastností.:-P

0/0
12.12.2010 20:48

leather-man

Jak by asi řek Klaus:

To je takové necukroví. ;-D

0/0
12.12.2010 20:45

Martin-.

Re: Jak by asi řek Klaus:

R^;-D

0/0
12.12.2010 23:38

annakkk

A ted jeste rada kdo to ma snist?

0/0
12.12.2010 17:39

ulliot

Vajahit

nevím, o co jde, ale ten název je bomba

0/0
12.12.2010 16:41

Micha(e)la

Re: Vajahit

Používají ho asi hlavně alergici na vejce, dává se tam, kde by se normálně použily vajíčka - do buchet, koláčů, někdo v něm i obaluje řízky... Jinak název je trochu vtipný, to souhlasím :-)

0/0
12.12.2010 17:06

Ginny

To raději péct klasicky a nepřežírat se

Zkušenosti mi říkají, že se stejně nic ničím nahradit nedá. Do vánočního cukroví vždycky vložím lásku a nikdo po něm netloustne.

0/0
12.12.2010 13:18

kvetla

Re: To raději péct klasicky a nepřežírat se

!!R^

0/0
12.12.2010 23:11

kvetla

Slušný návod k sebepoškozování.

Není to snad i trestné? Nechť autorka zveřejní,jaká svinstva vznikají pyrolýzou umělých sladidel. Dobrou,karcinogenní chuť.

0/0
12.12.2010 23:24

Si0 po třetím zákazu

Zo je článek jako z "Ahoj na neděli".

Taky plný nesmyslů. Ten první: že jde nahradit cukr. :-) Nejde. Cukr ničím plnohodnotně nenahradíš.

0/0
12.12.2010 10:47

Dr_Britva

Článek pro autorku

Měla byste vystřízlivět, protože jste v zajetí mýtů, které Vás akorát přivedou do hrobu.

http://pravekadieta.cz/2009/03/22/myty-a-pravda-hovezi-maso/

0/0
12.12.2010 10:37

vipeeer4

Rady

Osm rad jak z něčeho dobrého udělat něco nepoživatelného......

0/0
12.12.2010 10:27

Jarmila 1

Re: Rady

R^R^R^

0/0
12.12.2010 23:23

barokna

ROZUM

paní autorce článku bych doporučil méně studovat tv-nova a oranžovou zahrádku a více používat mozek. Celá tahle honba za výměnou čehokoliv co se dosud používá je směšná. Nebudu žít na náhražkách, je mi z nich na blití. Budu jíst máslo, sádlo se škvarkama, hranolky, plnotučné mléko, kokakolu s cukrem, tlačenku, ...

p.s. a budu používat klasické žárovky a rtuťové teploměry a jezdit v autě s benzinovim 8 válcem... a proč? protože je to moje volba a tak se mi to líbí.

0/0
12.12.2010 10:26

Lena N.

Sladidla

Hahaha, abyste se nezbláznili z té házení špíny na sladidla. Pokud jde o jejich "škodlivost": možná pro opravdu štíhlého a zdravého člověka je lepší kostka cukru než sladidlo. Ale aby se někdo, kdo denně futruje rohlíky, salámy, paštiky, majonézy a hambáče rozčiloval nad škodlivostí umělých sladidel, to mi přijde vážně úsměvné ;-D

0/0
12.12.2010 10:25

net.Xtreme V.

Re: Sladidla

Stokrát nic umořilo osla:-) Ony se ty škodlivé vlivy mohou hezky nasčítat...

0/0
12.12.2010 10:28

net.Xtreme V.

K článku

více energie v jídle neznamená nezdravější, sladidla (kromě fruktózy) jsou dobrá tak možná pro diabetiky...celozrnná mouka je v pohodě, cukr bych "nahradil" cukrem, třeba (hnědým) třtinovým, vajíčka jsou celkem v pohodě, asi bych je nenahrazoval, nemá to moc smysl...vůbec jsem čekal něco spíš ve stylu nepřipalovat, vyvarovat se některý ch barviv, konzervantů, nečekal bych, že zdravé je péci bez cukru, mouky a vajíček...

0/0
12.12.2010 10:32

net.Xtreme V.

Re: K článku

Tohle měl být samostatný příspěvek...

0/0
12.12.2010 10:33

ebamb

Re: K článku

souhlasím. Já taky bílou nahrazuju celozrnnou nebo špaldovou, cukr dávám třtinový (bílý už skoro nepoužívám, pokud vyloženě nepíšou moučkový) a tuk dávám máslo, má to takovou máslovou chuť - ale poctivé máslo, ze smetany, ne z odstředěného mléka. Vločky jako oříšky chutnají, pokud má někdo alergii na ořechy. Ostatní jsou nesmysly.

0/0
13.12.2010 8:15

roedor

Re: K článku

máslo se dá vyrobit jen ze smetany, je to přece tuk. Z odstředěného mléka???8-o8-o

0/0
13.12.2010 13:31

ebamb

Re: K článku

no tak z odstředěného ne, ale ze smetany se většina másel teda nevyrábí. Jak jinak si vysvětlit, že když ho šoupnu do mrazáku a pak ho vyndám, je na povrchu jakoby voda? To by smetana dělat neměla a neudělá (teď o víkendu jsem pekla z poctivého domácího másla, které jsem vyndala z mrazáku a žádná voda na něm nebyla).

0/0
13.12.2010 14:16

nocenka

Re: K článku

Nějaký tip na třtinový cukr, který by se strukturou a vlastnosmi rovnal moučkovému? Zatím jsem takový nepotkala, takže jsem s jeho přidáváním do cukroví přestala experimentovat, u některých druhů mi nadělal víc škody než užitku...:-/

0/0
13.12.2010 16:08

Helen_Prag

cukroví

Vzhledem k tomu, že Vánoce jsou jednou za rok není nutné přísady měnit za zdravější.

0/0
12.12.2010 10:24

-Kraken-

EU

To je určitě na doporučení Komise pro cukroví EU EUR^.

0/0
12.12.2010 10:18

nikotino

A co cuketa?

Nikde nevidím v náhražkách božskou cuketu. Tato hmota bez chutí, vůně je přeci modlou všech náhražkářů. Bramborák z cukety, buchta z cukety, okurkový salát z cukety, matjesy z cukety a jiné a jiné lahůdky;-D

0/0
12.12.2010 10:14

ebamb

Re: A co cuketa?

náhodou, já dělám slaný koláč z cukety a doma se po něm můžeme utlouct. A bramborák z cukety, taky děláš placičky z květáku, tak tohle je něco podobného. A cuketa teď neroste, takže proto jí autorka článku nepoužila ;-D

0/0
13.12.2010 8:17

jirji

...po vcerejsim

Vánočním turnaji ve fotbalku jsem si dal kopu hranolek,gordon bleu,dvě velké kofoly...doma pak pivko a dorazil to oriskovou zmrzlinou ;) cítím se skvěle, postavičku jako mladý herkules a mysli mi to jako malokomu ;))) jsem proste spokojen...

0/0
12.12.2010 10:10

petrhajek.blog.idnes.cz

zas nesmyslná agitka

svatý boj proti cukrům, vajíčkům, mléku a tuku. Přičemž třeba umělá sladisla jsou mnohem větší svinstva z pohledu zdraví, jen mají mín kalorií. A proboha - čím komu vadí vajíčka?

Jestli by nestačilo jíst střídmě  s rozmyslel, nepřecpat se 10kg cukroví během týdne...

0/0
12.12.2010 10:05

Dr_Britva

Re: zas nesmyslná agitka

Autorka článku je v zajetí mýtů a mainstreamu. Vsadím se o všechny své peníze, že ani nejí hovězí, protože se myslí, že by mohla být šílená, ale paradoxně šílenství ji už dávno postihlo, když naskočila do vlaku s nápisem šílené trendy.

0/0
12.12.2010 10:12

Mithril

nezdravé

Pokud někdo není na nějakou tu složku alergický, tak nevidím důvod, proč to něčím nahrazovat. Není nezdravé jídlo, pouze nezdravé množství.

0/0
12.12.2010 10:00

Anthemis

To je fakt hnus...

...to uz ani cukrovi nema bvyt cukrovi? Ja bych rekl, ze pokud nekdo obycejhne ji aspon trochu jako rozumny clovek, tak si par kousku cukrovi kilidne muze dat. Jak rika moje kamaradka: bud si date cukrovi a pudjete si pak zabehat/zaplavat/atd, nebo si nic nedavajte...:)

0/0
12.12.2010 9:59

Micha(e)la

Náhrada vajíček

Pokud někdo budete zkoušet nahrazovat vajíčka, tak zrovna do cukroví bych sójovou mouku se sodovkou nedoporučovala. U vajíček je potřeba rozlišit, kdy má být díky nim těsto nadýchané a kdy mají těsto držet pohromadě, a podle toho se řídit. U cukroví je ale nejlepší najít si recepty, kde se dá vajíčko úplně vynechat, protože jinak se těsto vůbec nemusí podařit, nebo to pak bude tvrdé, případně se to může lámat. Takže v konečném důsledku je lepší, tam ty vejce dát ;-) (A my, alergici, se s tím těstem budem zase muset nějak poprat.)

0/0
12.12.2010 9:59

milamac

Bacha, taky reagují netoleratní ubožáci

0/0
12.12.2010 9:58

calver1

nikdy

Tak to tu ještě nebylo, je vidět, že i to cuktoví lze zkazit. Rychle a úplně. Tohle by snad nejedl nikdo, kromě autorky článku.Rv

0/0
12.12.2010 9:37

Jarmila 1

Re: nikdy

ja si myslim, ze ani ona ne...Rv

Jeste by tu bylo jedno "vysvetleni", dala si "joina" a jeste neni pri smyslech;-D

0/0
12.12.2010 23:25

haruspicus

já si jdu pro pivo

V

0/0
12.12.2010 9:35







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.