Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Homeopatika, čaj, koupel. Co opravdu pomůže proti chřipce?

Příchod podzimu bohužel představuje i vlnu nemocí. Říká se, že pokud rýmu neléčíte, trvá týden, kdežto ta léčená sedm dní. Na kašel je prý nejlepší horké mléko s medem, v lékárně zase údajně pořídíte stoprocentního zabijáka chřipky. Co z toho platí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarmila 1

Tak nevim

jestli jsou homeopatika placebo anebo ne. Jeste bych uverila tomu, ze si lidi "nasugeruji', ze homeopatika jim pomahaji, ale nedokazu vysvetlit to, ze homeopatika pomahaji i zviratum, ti si to taky nasugeruji?:-/

0/0
31.10.2010 23:48

net.Xtreme počtvrté

Re: Tak nevim

Ne, ale lidi si vsugerují, že jim pomáhají. Při dvojitě slepých testech placebo vs. homeopatika se výsledky významně neliší. Nicméně i zvíře se dokáže bez prášků uzdravit, stejně jako člověk má imunitní systém, chvíli trvá než se nemoc "rozběhne", to většinou aktivuje imunitní systém a ten zlikviduje patogeny. A je úplně jedno jestli zvířeti dáváš vodu, cukr, modlíš se k bohu nebo neděláš nic. Stejně se uzdraví. Klíčem úspěchu homeopatů je říci, že by se bez jejich pomoci neuzdravilo, že veterináři si neví rady případně nasazují drahá léčiva atd.

 

Klasické léky se od placeba liší o něco vyšší účinností i při dvojitě slepých testech, to homeopatikům chybí. Na druhou stranu mají vedlejší účinky, hrozí alergie, předávkování...

0/0
2.11.2010 16:23

net.Xtreme počtvrté

Kombinace homeopatik a klasických léků

Nevadí, homeopatika jsou jen voda

 

Užívat pouze homeopatika

Vadí, je to jen voda

0/0
28.10.2010 9:34

net.Xtreme počtvrté

Re: Kombinace homeopatik a klasických léků

Jinak nevím, jestli je článek o chřipce nebo jen nachlazení a hromadě nemocí s projevy teplota, kašel, rýma nebo jejich kombinace...

 

A krájení citrónu kovovým nožem imho nezlikviduje všechno Céčko, ani kdyby se člověk snažil sebevíc, článek si navíc odporuje, říká, že hlen nevadí, a pak, že čaj zahlení a to vadí, imho je hlen jen obrana organismu (podobně jako zvýšená teplota) a v zásadě je spíš prospěšný...

0/0
28.10.2010 9:36

ndee: victim of censoship mk.9

přední český homeopat...

to mluví za vše... EU

0/0
27.10.2010 9:11

rik-killer V2.0

Re: přední český homeopat...

Jojo, nejhorsi je, ze i ti homeopate jsou vesmes lekari. A ty reci o mentholu a cem, to je takova blbost, az to brzdi vzduch.. :)

0/0
27.10.2010 9:52

ndee: victim of censoship mk.9

Re: přední český homeopat...

;-D

0/0
27.10.2010 10:22

Profík

Re: přední český homeopat...

Takže tomu na rozdíl od tebe aspoň trochu rozumějí.

0/0
27.10.2010 10:40

rik-killer V2.0

Re: přední český homeopat...

Bude doktorat z aplikovane chemie pro tebe stacit? Rozumim tomu myslim vic nez kdejaky homeopat.  To spis ty bys mel neco dostudovat, hlavne co to jsou homeopatika, co je to molarni hmotnost a zakladni zakony o chemickych reakcich.

0/0
27.10.2010 11:21

Profík

Re: přední český homeopat...

Ne, nebude. Pokud máš doktorát z chemie, a přesto jsi dosud nepochopil omezení svého oboru, je veškerá další diskuze zbytečná.

0/0
27.10.2010 17:22

CCblue

Re: přední český homeopat...

Někdo nechápe omezení svého oboru, někdo své vlastní. :-)

0/0
29.10.2010 14:07

Profík

Re: přední český homeopat...

Tak byste se podle toho měl řídit a dočítat diskuzi až do konce.

0/0
29.10.2010 15:51

Sípomat

Re: přední český homeopat...

No jo,komu by se nelíbilo prodávat vodu s cenou navýšenou o miliony procent,že.

0/0
27.10.2010 10:57

rik-killer V2.0

placebo

Lecit se homeopatiky muze jen popletenec a ten, komu nevadi platit za bezcenne bile kulicky horentni sumy farmaceutickym spolecnostem. Zeptejte se nejakeho biochemika jak pusobi homeopatika. A hlavne jake je minimalni molarni mnozstvi latky potrebne k probehnuti reakce.

0/0
27.10.2010 7:02

chudacek.blbecek

Re: placebo

Neplatí mezi homeopatické lečby i odvary z bylin? To chceš fakt tvrdit, že ty nepomáhají?

0/0
27.10.2010 10:41

Profík

Re: placebo

Ne, ty tam opravdu nepatří. To by musely být ty odvary infinitezimálně ředěny.

0/0
27.10.2010 10:43

chudacek.blbecek

Re: placebo

Což není v reálným světě možný :) Ale je to upřímná otázka, vážně tam nepatří?

0/0
27.10.2010 11:38

rik-killer V2.0

Re: placebo

Ne homeopatika muzou byt i prirodni latky treba vytazky z bylin. Zasadnim charakterem homeopatickych pripravku je mnozstvi ucinne latky v dane davce. Ucina latka je vzdy redena.  Pro predstavu vemte si normalni prumerne velky bazen (cca 25m) a do nej dejte jeden cajovy pytlik. Po vyluhovani vam vznikne asi bazen homepatika s ucinnou latkou caj. 

0/0
27.10.2010 12:40

rik-killer V2.0

Re: placebo

oprava "ucinna latka". Dalsim faktorem, kde s homeopatiky debata konci je prokazani, ze dojde k chemicke reakci a telo vubec zaznamena, ze je v nem homeopatikum.  Nikdo z nich nezmeni zakladni chemicke zakony, jeden z nich rika, ze musi existovat presne spocitatelne mnozstvi latky k tomu aby probehla chemicka reakce. Problem je v tom, ze homeopatika maji tak nizke koncentrace ucinnych latek, ze nikdy k zadne reakci nemuze dojit. Dalsim faktorem je fakt, ze na lidsky organismus pusobi denne tisice nerkuli miliony chemickych latek v takovych koncentracich, ze koncentrace homeopatik proti nim je jakopomyslna kapka v mori. Mnoho klinickych studii prokazalo, ze homeoptaika nejsou ucinne vice nez placebo. Samozrejme pro farmaceuticke firmy je to nejlpsi produkt, ktery mohou mit, protoze prodavaji doslova "nalesteny prd".

0/0
27.10.2010 12:50

fitzie

Re: placebo

"Dalsim faktorem je fakt, ze na lidsky organismus pusobi denne tisice nerkuli miliony chemickych latek v takovych koncentracich, ze koncentrace homeopatik proti nim je jakopomyslna kapka v mori. "

toto je pro mě asi ten nejzásadnější argument, proč je to kravina.

0/0
27.10.2010 12:55

chudacek.blbecek

Re: placebo

Pořád se mi nechce věřit, že oficiální definice homeopatik je, že musí obsahovat účinnou látku výrazně zředěnou.

0/0
27.10.2010 13:02

rik-killer V2.0

Re: placebo

Staci informace z wiki? http://cs.wikipedia.org/wiki/Homeopatie

0/0
27.10.2010 13:04

fitzie

Re: placebo

je to tak. proto i sirup Stodal, který vyrábí homeopatická firma Boiron (tuším), ale obsahuje výtažky z rostlin, je označovaný jako fytofarmakum, ne jako homeopatikum.

0/0
27.10.2010 13:06

rik-killer V2.0

Re: placebo

Pozor uz jen z nazvu fyto a farmakum je jasne, ze to neni homeopatikum a ze zde urcite budou jine koncentrace nez v homeopaticich.

0/0
27.10.2010 13:29

Rudý přízrak fights for freedom

Re: placebo

luhujeme pytlik caje v bazenu, znacka Homeopatikum. ;-D;-D;-D Skvely primer, az me bude nejaky znamy zase prudit s homeopatikama, tak mu to takhle vysvetlim. Diky. R^R^R^

0/0
27.10.2010 14:50

Profík

Re: placebo

Jenomže takhle se homeopatika NEPŘIPRAVUJÍ. Pán na to kouká jen ze svého pohledu chemika.

0/0
27.10.2010 17:27

Profík

Re: placebo

To je problém biochemiků, že nechápou, jak to probíhá, když už se k tomu chtějí kompetentně vyjadřovat.

0/0
27.10.2010 10:42

rik-killer V2.0

Re: placebo

Tak jim to prosim vysvetli a ja se tesim na pristi rok na udelovani nobelovych cen za medicinu, konecne tam bude nejaky cech. Urcite budes mezi ocenenymi, kdyz dokazes popsat ucinek homepoatik a dokazat, ze maji vyssi ucinnost nez placebo :).

0/0
27.10.2010 12:42

IfčaX

Re: placebo

Já mám s homeopatiky dost zvláštní zkušenost. Kdysi jsem si párkrát koupila nějaké Oscilococcinum na chřipku či cosi jiného, už nevím, co, na počínající angínu. Jako člověku exaktního vzdělání mi přijde jako nesmysl, aby to fungovalo, ale doporučila mi to vždy lékárnice a já si říkala, že na rozdíl od nějakých chemických dryjáků nemůžu celkem nic ztratit  kromě těch několika desetikorun, co to stálo...

Účinek byl VŽDY rychlý a přesvědčivý. Docela dlouhou dobu potom jsem na začínající potíže tohoto druhu nic jiného už nebrala a působilo to skvěle. Až jsem usoudila, že holt nemusím všechno chápat rozumem a spokojím se s tím, že to funguje, ač nevím proč. Od té doby už mi tyhle přípravky nepomáhají. Nemohl to být placebo efekt, protože účinek přestal v okamžiku, kdy jsem na homeopatika zcela pevně uvěřila... Nejspíš blbá náhoda, že se mi předtím ulevilo vždy po těchto prášcích, já nevím...

0/0
27.10.2010 12:53

rik-killer V2.0

Re: placebo

Hodne uzivatelu popisuje neco podobneho. Nejhorsi je lecit akutni zanety ci dokonce rakovinu homeopatiky. To je uz skoro na zalobu. Ale tak jak to popisujete presne vystihujete podstatu placeba, kdyz verite, funguje. Nicmene nemam problem s tim, ze lide berou homeopatika, ve vysledku je pro organismus lepsi nezatezovat ho chemickymi latkami z jinych leku. Ale velmi krehka je hranice, kdy urcit, ze si organismus dokaze pomoci sam (homeopatika) a kdy je treba nasadit antibiotika ci jine leky. A zde se da udelta mnoho nevratnych skod. Takze komu pomahaji a veri a nevadi mu kupovat antiperle za drahe penize, at to bere dal.

0/0
27.10.2010 13:00

fitzie

Re: placebo

tak jestli jsem dobře pochopila příběh, zde homeopatika přestala působit, když v ně dotyčná začala věřit :-D.

na mě prostě nefungovaly nikdy, ale znám lidi, co na to přísahají... nevím. dětem to občas dám, když jim nemůžu dát nic jiného (neštovice), abych měla pocit, že něco dělám.

0/0
27.10.2010 13:03

rik-killer V2.0

Re: placebo

Delate to spravne, detem radeji dat homeopatikum s tim, ze je to medicinka nez ibalgin nebo paralen. To je urcite pripad, kdyz to nemuze nicemu vadit, ale bolesti zad ci zlucnik to je hloupost.

0/0
27.10.2010 13:05

IfčaX

Re: placebo

Přesně! Prostě postaveno na hlavu... :-) Když jsem se na ně začala spoléhat, tak jako když utne! Dokud jsem si říkala, no tak zkusím, o nic nejde, tak fungovaly. Nebo se tak aspoň tvářily...

0/0
27.10.2010 17:27

net.Xtreme počtvrté

Re: placebo

Na mě vždy fungovaly modrobílé prášky:-) Ale vážně, občas mám pocit, že prášek zabere dřív, než si jej vezmu, je potřeba odlišit několik účinků léků, jednak člověk na vědomé či nevědomé úrovni věří nebo doufá, že lék zabere, tady může působit placebo, homeopatikum i klasický lék stejně, za druhé  člověk je schopen se léčit i bez léku, takže tady se také nepozná čím se vlastně léčí, pak si může subjektivně myslet, že mu je lépe, zde dokonce může být správně podané placebo nebo homeopatikum lepší než klasický lék, pokud si člověk nedokáže vsugerovat, že ta ohavně zbarvená hořká přerostlá pilulka léčí, no a pak je to hlavní, kde vedou skutečné léky, jak dokáže objektivně pomáhat organismu vypořádat se s problémy (ať už snížit teplotu, ztlumit bolest nebo usmrtit bakterie).

0/0
28.10.2010 9:46

Profík

Re: placebo

Já to nevím, ale aspoň mám dost soudnosti, abych umpřímně řekl, že to se svými omezenými znalostmi nedokážu vysvětlit. Zato tobě podobní borci umějí máchat diplomama kolem sebe a zkoušet prostřednictvím znalostí ze svých omezených oborů autoritativně tvrdit, jak co je. Dřív byli největší vykladači správné pravdy v církvi, dnes jsou ve vědě.

0/0
27.10.2010 17:26

RedSquirrel

Re: placebo

Je vidět, že jste se sám homeopatií nikdy hlouběji nezabýval. Takově bláboly může napsat snad jen pan Heřt.

0/0
27.10.2010 13:33

rik-killer V2.0

Re: placebo

:) nepodcenujte sve okoli....

0/0
27.10.2010 14:53







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.