Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Deset ověřených rad, jak naučit batole chodit na nočník

Jestli vás vaše matka, tchyně nebo sousedky stresují dotazy, jaktože váš dvouletý synek ještě čurá do plenek, nepropadejte panice. Podle psychologů totiž nemá cenu nutit děti na nočník dřív, než jsou na to opravdu připraveny. Navíc podle Světové zdravotnické organizace mají na denní čurací nehodu nárok děti až do čtyř let věku a v noci dokonce do pěti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

energa

To je opravdu super článek

Dřív, když nebyly jednorázové plenky, snažila se každá matka naučit své dítě co nejdřív na nočník, aby nemusela pořád prát plíny. Ted je to jen o pohodlnosti matky. V mokré "prací" látkové plíně se totiž dítěti líbí podstatně míň, než v plence jednorázové, ve které "má pocit sucha". Nenutím nikoho používat látkovky, mluvím jen z vlastní zkušenosti - holky maj 18 a 14 let.

0/0
24.10.2010 18:12

krms

Źádný problém

Předem všechny velmi zdravím, myslím si, že s nočníkem u nás problémy vůbec nebyly. Naše dcera byla posazovaná na nočník už od 6 měsíců, od roku a půl jsme plenky postupně začali vysazovat a jednoho dne dcera nočník přinesla a od té doby plenky nemáme, tudíž od 19 měsíců nemáme plenky ani na noc. Teď už nám trošku povyrostla a používáme normální záchod úplně bez problémů, dokonce už si sama na záchod vyleze. Jsem moc ráda, že to se to takhle všechno seběhlo, jelikož z nočníku jsem měla obrovský strach.

0/0
22.10.2010 12:52

paskudilek

to je diskuse pro supermatky,

ktere dite se naucilo nejdrive na nocnik

0/0
21.10.2010 16:00

AjaMouse

Rada

Dobrý den, mám dotaz, třeba mi někdo poradí. mám 15 měsíční dceru, na nočník byla posazovaná od 10 mesíců, doma jsme do té doby tak napůl jeli bezplenkovkou a napůl papírovky (hodně cestujeme - cca 3-4 dny v týdnu jsme na 4-8 hodin mimo domov..) v létě nám začala říkat sama na nočník, dokonce vydržela i několik nocí v suchu (to jí byl zhruba rok), chodila bez plínek jen v tepláčkách.. no a léto skončilo, začal obvyklý kolotoč - plavání, cvičení, návštěva babičky, klub maminek.. a je hrozná zima, takže jí dávám plínky když někam jdeme, přestože doma je bez nich.. Není to krok zpět?? Já bych jí ráda nechala bez plínek, ale když má na sobě punčošky, kalhoty(s laclem, nebo bodýčko - aby měla záda v teple),a spoustu zimního oblečení a nejčastěji ji nesu v nosičce, protože ujde zatím jen málo.. tak než ji svleču je po..:-(.. a někde venku - na nádraží ji pak celou převlíkat.. co doporučujete?? bojím se, že si totiž na ty plínky zas moc zvyká...

0/0
21.10.2010 15:02

bulbik

Re: Rada

Proste ji je nedejte a uvidite...kdyz to bude katastrofa, tak je holt nasadite znovu a provedete 'odpleneni' na jare....hlavne v klidu, kdyz z toho budete delat vedu, tak snad vystresujete kvuli plenam i tu malou.

0/0
21.10.2010 15:22

energa

Re: Rada

Jde to, ale musí se vypustit to oblečení, které se dlouho sundává - bodyčka, kšandy apod.

0/0
24.10.2010 18:09

pepka.namornice

??

takovej odpor k papírovým plenám?vždyť se už používají dost dlouho a nevšimla jsem si nějakých deformovaných nožiček a páteří ...

0/0
21.10.2010 13:53

Stará kulturistka

Re: ??

Ne, je to nesmysl. Speciálně o tomhle jsme se po narození syna bavili s ortopedy, protože u něj nějaké podezření na deformitu kyčlí bylo, naštěstí se neprokázalo.

0/0
21.10.2010 14:00

Zuchnicky

Re: ??

...syna? Tak to gratuluju. Zeptala jste se i sexuologa (pokud možno více) jaký má názor na jednorázovky? Hledala jste nějakou studii? Víte jaký je trend plodnosti v průběhu 20. a 21. století?

0/0
21.10.2010 14:06

bulbik

Re: ??

Vy jste cim dal tim zabavnejsi....ten pokles plodnosti je urcite zpusobeno plenami....padam ze zidle! ;-D;-D;-D

0/0
21.10.2010 14:10

pepka.namornice

Re: ??

prosímvás... uklidněte se!!;-D co je komu po tom co říká sexuolog? když se mi narodí syn, mám ihned vyhledat sexuologa a pozvat ho do domu, aby mi poradil co a jak mám dělat s miminkem?;-D

0/0
21.10.2010 14:11

JeDicz

Re: ??

Člověče Vy jste opravdu komediant. Jednak jste mě tedy dostal tvrzením, že diagnostiku a léčbu neplodnosti konzultujete po odborné stránce se sexuologem, to klobouk dolů za výmysl roku.  A pak svádět neplodnost na jednorázové pleny je vskutku obdivuhodná dedukce. Myslíte si zřejmě, že 1-2leté děti které nosí jednorázové plenky jsou pohlavně dospělé a proto mohou tyhle plenky ovlivňovat růst jejich pohlavních orgánů, neřkuli přímo tvorbu jejich spermií a vajíček? Asi jste nikdy neslyšel o přechodu dítěte do puberty, a pokud ano jste zřejmě jeden z těch co si myslí, že puberta je to období kdy se děti učí kouřit, klít, odmlouvat rodičům a kdy chlapci mutují. Ano je pravděpodobné, že jednorázové pleny mohou mít snad negativní vliv na vývoj pohlavních orgánů u jedince v prepubertálním růstovém období, nevím sice v jakém ohledu, ale přít se o tom nebudu. Ale to co tvrdíte Vy je blábol století.

0/0
21.10.2010 22:31

bulbik

Re: ??

Jo a kdyz je problem s kyclema, hlavne to hrozi u chlapecku, tak vam nasadi minimalne dve pleny, aby se to srovnalo.

0/0
21.10.2010 14:02

pepka.namornice

Re: ??

R^ přesně

0/0
21.10.2010 14:04

Zuchnicky

Re: ??

koukám, vy byste mohla ordinovat z fleku - ani k tomu doktorovi nemusíte ;) no škoda že k příspěvkům níže vám došli slova...

0/0
21.10.2010 14:10

bulbik

Re: ??

Nevim, jaky prispevek mate na mysli...zatim reaguju temer na vse, co napisete....ale myslim, ze pujdu delat neco uzitecnejsiho. Ordinovat z fleku jiste nehodlam, ovsem byste asi neveril, ze pravidelne diskutuju s pediatrem...no vlaste ne jen s jednim a ne jen s ceskym:-P Preju hezky den

0/0
21.10.2010 14:14

Stará kulturistka

Re: ??

Má pravdu, tak to probíhá... proč tak blábolíte?

0/0
21.10.2010 15:31

bulbik

Re: ??

Zda se, ze v teto diskuzi o plenach nechteji slyset jen nekteri panove. No docela se bavim. Jinak mate pravdu, nevim jak podstatne muze diteti uskodit plena, ledaze ji diteti nemenite. Pater nici uplne jine veci pocinaje spatnou posteli, ruzne polstare, valeni se na gauci, kriveni se v sede, no a hlavne spatny postoj a ty tezke tasky, co pak skolaci nosi...nasleduje to dlouhym vysedavani u pc a v kanclu atd.

0/0
21.10.2010 14:09

dadalimil

re

nejlepší je ho naučit rovnou na záchod ( s redukcí ) R^

do dvou let jsme to neřešili, nestresovali a v pohodě používal pleny. potom jsme ho začali motivovat, povídat si o tom, vysvětlovat a pod. do měsíce to uměl a pohoda.

Podle mě, pokud se dítě samo neřekne, tak vysazování zkusmo na nočník je k ničemu. Tak maximálně pro ušetření plínek...

0/0
21.10.2010 13:31

giorgio74

Ať žije plenkovej byznys

To co jsem si přečetl v tomto článku,mě nenechává chladným,asi máme abnormální miminko,neboť již ve čtyřech měsících chodí pravidelně na velkou na nočník a z 90% se nám podaří odhadnout situaci kdy se jí chce na malou..jedna plína na den,a to jí vyhazujeme pouze z hygienických důvodů.A to vše se povedlo na základě přečtení jedné knihy ,která se věnuje již zmiňované problematice..Pro novorozeňata je to přirozené,pro ně je hygiena normální tak jako pro dospělé jedince,ale když se přetrhne plínkama tento řetěz,tak potom se musí znovu navázat a to učení je potom obtížnější.taky jsme nevěřili že to bude fungovat,ale musím konstatovat,že alespoň v našem případě to funguje.

0/0
21.10.2010 12:50

Fénixův bleší chlup

Re: Ať žije plenkovej byznys

Odkaz na onu knihu!! ;-)

0/0
21.10.2010 18:01

energa

Re: Ať žije plenkovej byznys

No ve čtyřech měsících snad těžko, ale od té doby, co dítě sedí to beru jako normální.

0/0
24.10.2010 18:15

Zuchnicky

Takto slaboduchý

8-očlánek jsem už fakt dlouho nečet! Text postavený na nějaké diskuzi kdoví odkud... Vlastně jenom vysvětluje, že je naprosto v pohodě, že rodiče na děti nemají čas. To co šlo dřív je dnes problém, protože děti v dokonale suchých plenách mají zničený zadržovací reflex, který mají od narození!! Pak dá opravdu hromadu práce jim vysvětlit, že mají dělat co jsme v nich tak systematicky potlačili. V článku úplně chybí jakékoli informace o tom co je naprosto přirozené pro dítě. Nějaká rádoby doktorka vůbec nezmiňuje, že jednorázové pleny jsou pro děti nezdravé (deformují kyčle, klukům zvyšují neplodnost, zadržují obrovské množství tekutiny, která by se vůbec do normální pleny nevešla, gumičky přiškrcují kůži a dělají plenu neprodyšnou).

0/0
21.10.2010 12:47

Martin Soušek

Re: Takto slaboduchý

Článek o bezplenkování byl i na iDnes, viz http://ona.idnes.cz/bez-pleny-uz-od-narozeni-i-to-je-mozne-dw4-/deti.asp?c=A090724_121652_deti_pet

.

Také mohli dát do tohoto aktuálního odkaz.

0/0
21.10.2010 13:11

Zuchnicky

Re: Takto slaboduchý

..je dík :-), koukám je tam taky rozsáhlá diskuze zastánců obou táborů "průměrných" a "dnes alternativních" rodičů... ale autorka je Irma Krylová. Bohužel autorka toho článku měla asi trochu méně času, tak to tak vypadá... Dole jsou akorát linky na její články.

0/0
21.10.2010 13:37

Stará kulturistka

Re: Takto slaboduchý

Vy asi jednorázové plenky znáte jen z antipropagačních článků, že?

Mýlíte se v tom, že dítě necítí vlhko v nich.

A mýlíte se i v tom, že jsou nezdravé. Není důvod je nepoužívat, pokud dítě má v pořádku kyčle - což zjistí ortoped pár týdnů po narození. Ale Vy jste určitě mnohem chytřejší, než doktoři, koukám... :/

0/0
21.10.2010 13:39

Zuchnicky

Re: Takto slaboduchý

Použili jsme dvě balení v nemocnici. Jedno zadara v dárkovém balíčku. Jedno jsem koupil sám, ale to jsem koupil nějaké rozložitelné z bavlny, takže mokré byly.

Nezkoušel jsem - ale většina známých co je používají to tak popisovali a pokud vím, tak to tvrdí sami výrobci ("...prostě v suchu!"). Ale určitě se mýlím já ;)

A určitě se nás mýlí hooodně (zkuste http://www.google.com/search?q=pleny%20neplodnost).

To poslední nedokážu popřít - nevím podle čeho porovnávat - máte nějakého modelového doktora? ;-)  Ale jinak se specializuji na úplně jinou sféru. To ale neznamená, že bych musel věřit všemu co řeknou. Vždycky si všechno ověřím na více místech a sám vyhodnotím. Možná byste se divila kolik (často i protichůdných) názorů může mít několik doktorů na stejný problém.

0/0
21.10.2010 14:02

Stará kulturistka

Re: Takto slaboduchý

No tak to asi znám jen samé hypersenzitivní děti, protože jim mokrá papírovka prostě vadí. I kdyby necítili to vlhko, je to těžké a teplé, posléze studené. To snad popřít nemůžete ani Vy.

Vycházím z názorů pražských ortopedů a dětských lékařů - poliklinika Mazurská, Bulovka, Motol. Nevím, co je pro vás "modelové".

A možná Vás to překvapí, ale většina lidí si vyslechne víc názorů a udělá si vlastní, to je asi novinka jen pro Vás.

0/0
21.10.2010 15:30

Zuchnicky

Re: Takto slaboduchý

Asi tak... To taky bylo jedno z mála co v článku sedělo - každé dítě je jiné... říkali jsme o té bezplenkovce známé a jejímu dítěti nevadí ani když je počůrané delší dobu ani v látkové ani papírové, takže tuhle metodu taky nemůže použít asi každý. No a není důvod popírat zkušenost někoho jiného.

Já sem zas četl i slyšel že je v těch jednorázovkách vyšší teplota, což zvlášť pro kluky není dobré - zkuste se zeptat doktora, který se tím zabývá, myslím že ortopeda moc zajímat nebude. Měření teploty jsem neprováděl, ale co sem viděl tak většinou měli jedorázovky na bocích gumičky, které obepínají nohy dítěte, tak to logicky nebude větrat tak jako normální plínka.

Furt mi nikdo neodpověděl jestli mu není líto vyhazovat zbytečně peníze. A zatěžovat životní prostředí tunama plínek které se každý den vyprodukují a pak putují do spalovny nebo na skládku!

0/0
21.10.2010 16:51

Stará kulturistka

Re: Takto slaboduchý

Tak odborník přes teplotu v plínce opravdu nejsem... ale tipla bych si, že to bude v pořádku, jinak by docházelo k zapařeninám. Náš syn je za celou dobu neměl ani jednou. Vybíráme teda jen ty značkové plíny, známí od distributorů, kteří se tím zabývají, nás varovali, že ty levnější bývají vždy ošizené, tu menší cenu prostě někde nahnat musejí a není to jen na ne-reklamě.

Ale možná to nezapaření je i tím, že máme spotřebu tak 10-15 plín denně (plus pravidelně na nočník), takže hygiena netrpí. Je pravda, že některé děti vydrží v plíně nacucané až ke kolenům celý den... jenže tohle je i o rodičích. Slyšela jsem i argument, že to děcku nevadí a oni by se nedoplatili, tak co by to měnili... :/

A ano, je to drahé, ale za zbytečné vyhazování peněz to nepovažuju, je to pro mě lepší varianta než máchat zašpiněné bavlněné (no ale ani ty nejsou levné, plus spotřeba vody, energie a čas) a bezplenkovou metodu se nám dosud nepodařilo zavést. Ano, životní prostředí tím bohužel trpí, to mě mrzí...

0/0
21.10.2010 17:57

redi

Naprosto klíčové ...

Naprosto klíčová informace je uvedena už v článku a zní - i za cenu vlstního nepohodlí.

A to je přesně ono. Uznávám, že nás nepohodlí při údržbě hadrových plen hnalo možná až mimořádně rychle, ale když vidím dnes 3 leté děti, s plenkami pročůranými tak, že jim visí až u kolen, tak si říkám: ať žijou pohodlné maminky a páteře mrňat. Lenost je strašná vlastnost a že se najde nějaký dovede, který to zdůvodní, je jaksi jedno

0/0
21.10.2010 12:26

Gillette

hruza...

Teda, jestli reknete 15 mesicnimu diteti: "jdi do sveho pokoje a prines jablko, ktere je na stole" a on(a) to udela, tak to neni dite, ale Frankenstein...

0/0
21.10.2010 12:16

Kurt21

Re: hruza...

Hm, ale třeba na "Kdepak máš balónek" jej přinese naprosto v pohodě. ;-)

0/0
21.10.2010 12:24

Gillette

Re: hruza...

to souhlasim...

0/0
21.10.2010 12:28

Hroznej puberťák

Re: hruza...

Jo jo, čokl mi balónek taky přinese, jen toho kocoura ne a ne to naučit :-P

0/0
21.10.2010 13:19

Martin Soušek

jde to i bez plen

Proč dítě učit na pleny, abych ho pak musel složitě přeučovat na kontrolu vyměšování? Přitom děti mají vyměšovací reflexy hotové již od narození a můžou chodit na nočník již od té chvíle, co se naučí lézt.

.

Myslíte si, že to je nesmysl? Mýlíte se! Takových dětí jsou i v České republice stovky, po celém světě milony (především "zaostalé země" jako je Afrika, Jižní Amerika, Asie - tj. země, kde plenkový business nikdy nerozkvetl). U nás se tomu říká "Bezplenková komunikační metoda" a zadáte-li tohle do vyhledávače, pěkně si počtete. Vyšla o tom i přeložená kniha od Ingrid Bauer.

.

Reklama se nám snaží vnutit, že otázka zní "látkové nebo papírové". Přitom ve skutečnosti otázka zní "přirozeně nebo nepřirozeně"R^ Vzpomeňte si na mě, až budete čtyřletému capartovi dolovat z kalhot VELIKÁNSKÉ smradlavé HOVÍNKO. Jde to jinak.

0/0
21.10.2010 11:59

bulbik

Re: jde to i bez plen

Hele uz vidim, jak to africke novorozene kontrolovane moci a kadi. Extremy jsou spatne a to v obou smerech...tj. 5-lete dite v plene stejne i tak 'holy' novorozenec....Mimochodem to jedno obcasne hovinko ctyrletemu capartovi z kalhot klidne vylovim....ovsem odmitam toto delat nekolikrat za den a to kazdy den u novorozence. Mimochodem o sve deti jste se staral vyhradne sam? A obleceni a jine veci perete vyhradne v ruce pripadne vyvarujete v hrnci, ne? Az budete mit zkusenost prumerne matky, ktera se dennodenne stara o sve ratolesti od jejich narozeni, napiste druhy komentar ve stejne veci, ano? Rada si poctu.

0/0
21.10.2010 12:13

Zuchnicky

Re: jde to i bez plen

Co je to zas za kravinu?? Vy jste asi hodně průměrná :D Proč by mělo být špatné, že něco funguje? To není extrém. Jenom jiný přístup než používá ta "vaše" průměrná matka... To že je něco průměrné přece vůbec nedokazuje, že je to v pořádku!

Nějak jsem si nevšiml, že by autor příspěvku říkal, že nemáte používat pračku!

0/0
21.10.2010 12:30

Zuchnicky

Re: jde to i bez plen

R^100% souhlas!! Dcera má 3 měsíce a nočník používá za asistence manželky asi měsíc a půl. Samozřejmě v tohle věku plenky používá jako záchytný bod, ale spotřeba se snížila za cca 20 denně na cca 3 denně. A nijak výjimečné mi to nepřijde, kamarádka praktikuje se stejně starým dítětem taky s podobným úspěchem ;) (btw má ještě další 2 malé děti, takže myslím vytížená je dost, ale evidentně to jde!)

0/0
21.10.2010 12:37

bulbik

Re: jde to i bez plen

Dalsi muz, co me rozesmal;-D Z 20 plen na 3 denne ;-D Hele to to dite nedela nic jineho nez cura a kadi....chudak pani...predpokladam tez, ze ta pani je temer porad doma a krome starost o vymesujici dite nema nic jineho na praci, hehe. A dovoli si vubec tato pani prenechat dite na delsi dobu u prarodicu ci nekoho jineho? Nebo co takove vylety? Hele neberu nikomu jeho alternativni zivotni styl, ale to neni nic pro me. My jsme odplenili v 'norme' rychle, do tydne a v plenovem obdobi nam i v tezkych obdobich stacilo do 8 plen denne.

0/0
21.10.2010 12:49

Zuchnicky

Re: jde to i bez plen

;-D no psal jsem o normálních plenách - když se dítě počůrá řve, protože ho to za pár sekund studí. Je mi jasné, že netušíte kolikrát novorozenec za den čůřá když jste ho zabalila do plasťáků a nechala tak dlouho dokud to nepřetékalo bokem... No tak přenechávat na delší dobu kojence je trochu divné, ne... Zatím hlídala kamarádka nejvíc myslím 2 hoďky. A manželka má ještě jinou práci než se jen starat o dítě, ale samozřejmě dítě je na prvním místě! (a pokud zbyde čas, dá se dělat něco dalšího). Včera jsme byli s malou na 3h v divadle - spala jak nemluvně :-) A za svůj krátký život už stihla i pár výletů na hory ;-)

0/0
21.10.2010 13:01

Zuchnicky

Re: jde to i bez plen

...pokračování:

"My jsme odplenili v 'norme' rychle" to moc nechápu - nemáme na dítě

normy, spíš se snažíme aby bylo spokojené (né jen po kojení) a zároveň

abychom i my neseděli doma...ale samozřejmě starat se o dítě je náročné a

manželka má obrovský obdiv!

0/0
21.10.2010 13:01

Martin Soušek

Re: jde to i bez plen

Já znám lidi s papírovkou, kterým stačí i dvě denně. Jedna na den, druhá na noc. Vždyť tam jsou ty skvělé nepropustné vrsty, takže se miminko celý den cítí v suchu, že? Přesně jako v té reklamě.

.

20 plen za den jen ukazuje zodpovědného rodiče.

0/0
21.10.2010 13:04

bulbik

Re: jde to i bez plen

Zacina to tu byt opravdu zajimavy...a hlavne porad cekam na nejakou zenskou, co vas tu podpori:-P Vite zodpovednost rodice a vychova je komplexni vec...tak to bych sem netahala...ohledne plen...no snad da rozum ze ta 'odpovedna' matka a otec pravidelne kontroluji jeji stav ne. Mimochodem je super (super pohodlne?) kdyz muzete s ditetem travit cele hodiny venku a nemuse byt neustale prikovani k zachodu. Vy z toho odpleneni od prvnich dnu ditete delate takovou vedu. Mimochodem ne kazde nemluvne je tak uzasne zticha a hezky prospinka okamziky, kdy to treba potrebujete....na svete existuji i rvouni, kteri vas nenechaji vyspat a musite svou roli ustat, prestoze mesice poradne nespite.

0/0
21.10.2010 13:56

Zuchnicky

Re: jde to i bez plen

no myslím, že ty teď dělají tu metodu, tak na diskuze nemají čas - jde o to, že není jenom zdravější, ale taky dokonale ekologické a navíc je to investice - čas (nebo spíš úsilí) který se tím stráví teď se bohatě vyplatí, když bude třeba v roce chodit na nočník. No a o finanční úspoře ani nemluvím - to jsou tisíce korun (v případě několika let desítky tisíc) - teda pokud máte jenom jedno dítě, s dalším rostou náklady lineárně. U bezplenkovky náklady nejsou (tada akorát to že místo 20 plen každý den pereme jednou za několik dní jenom z poloviny naplněnou pračku :D )

Mě to přijde jako jednoduchá matematika - člověk ušetří moře času, který pak může trávit s dítětem nebo jinak namísto starostí o plínky několik let - ještě brutální představa více dětí naráz.... A peněz, které člověk určitě může využít lépe jak pro děti tak pro sebe... (třeba na častější výlety ;) )

0/0
21.10.2010 14:50

bulbik

Re: jde to i bez plen

Mimochodem za lenost, kterou tady nekdo predhazuje, povazuju zejmena, kdyz se diteti rodic nevenuje a prakticky ho 'odklada'...k televizi, babysitter apod. Mam 4 a pul letyho kluka a kolem sebe plno jinych deti a tak si jiz dovolim srovnavat. Jinak kontakt a vytvareni uzkych vztahu mezi ditetem a prarodici povazuju za hodne dulezite pro jeho vyvoj, jiz od roku s nimi syn i sam nekolik tydnu v roce. Nijak nestradal, nestrada a i pres velkou vzdalenost jsou rodine vzdahy uzasne a dite ma plno zazitku s babickami a dedy, o ktere by prisel, kdyby byl jen u nas rodicu.

0/0
21.10.2010 14:00

Zuchnicky

Re: jde to i bez plen

S tou leností určitě souhlas! No tv nemáme, takže o 50% problémů míň.

No tak asi záleží na jak dlouhou dobu v kuse ten pobyt u rodičů je. V jednom roce mi to přijde trochu divné - takový prcek by spíš měl být s rodiči. Ale to je věc názoru a hlavně situace...a babičky navštěvujeme taky :)

0/0
21.10.2010 14:39

bulbik

Re: jde to i bez plen

No my vikendove navstevy u prarodicu praktikovat nemuzeme a kdybychom jim dite nechali na 5 dni v roce, tak pomalu nevi, co to jsou za lidi. Holt nezijeme v jednom meste ani v blizkosti...mame to k sobe opravdu uzemne daleko. Na druhou stranu znam rodice, co maji babicky prakticky 'za dverma' ovsem dite jeste ani jednou u nich samo nespalo.

0/0
21.10.2010 15:27

Hadovi

Re: jde to i bez plen

Ja jsem ta manzelka...a musim rict, ze se za nas manzel pere statecne. To co pise, je skutecne pravda..az na to, ze dcera uz brzy bude mit 5 mes:) a bezplenkovku s ni delam od konce 2 mes.mala cura i kadi skutecne hodne, je jako prutokovy ohrivac, ale podari se mi bezplenkovou metodou reagovat na jeji potreby. Na praci toho mam hodne..dcera je na prvnim miste, ale k tomu jeste pracuji na castecny uvazek, jezdime na vylety i za prarodici, chodim na zahradku a je nam dobre! je to proste jiny pohled na materstvi i na deti. casto je podcenujeme, ze jsou schopny zvladat veci az mnohem pozdeji, zatimco ony, pokud jim porozumime, to delaji od zacatku. Stoji to za to.

0/0
21.10.2010 16:03

bulbik

Re: jde to i bez plen

Hlavne, ze jste stastni, to je to hlavni. Jen nevim, kdo za vas vykonava ty dceriny potreby, kdyz jste zrovna v te praci..evidentne na to nejste sama. A pak si vas nedovedu predstavit na tom vylete v tomto sychravem obdobi, jak vystrcite dceri zadecek nekde pod stromem. Jinak si mimco uzijte...deti fakt hrozne rychle rostou. My cekame dalsi prirustek, plen se urcite nevzdavam....a ve vychove budeme mit 'ukazkoveho' pomocnika....naseho jiz odrostleho synecka :-)

0/0
21.10.2010 17:01







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.