Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Diagnóza: Supermatka

Jedním z nejvýznamnějších a emocionálně nejnabitějších období v životě ženy je bezesporu mateřství. Být matkou je pro mnoho žen metou nejvyšší a pro některé bohužel nedosažitelnou. Avšak ani ty, které měly to štěstí přivést na svět dítě, nejsou z jednoho těsta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mischplysch

Supermatka je takový současný oblíbený mýtus

Mně to připadá jako  takové trochu slepičí navážení se do těch, co to mají jinak.

Nejsou žádné supermatky, jen lidi, co rádi cpou druhým svoje názory a mají pocit, že oni to dělají nejlíp.  

A takové jsou mezi "kariéristkama" stejně jako mezi matkama na plný úvazek. To, jestli někdo používá látkovky, vaří bio nebo čte knížky o výchově je už podružné...

0/0
23.10.2010 15:31

energa

Asi jsem nárorově někde jinde

Když se narodila starší dcera, vařila jsem denně a bylo běžné, že se používají látkové pleny i plenky na jedno použití. Kojila jsem 8 měsíců a dcera byla od roka úplně bez plínek. Za pět let jsme si pořídili druhou dceru, látkové pleny jsem stále ještě používala, ale postupně jsem je vypouštěla a s rozvíjející se pohybovou aktivitou dcery přešla na plenky jednorázové. Kojila jsem 10 měsíců a dcera byla bez plen od roka a půl. Obě dcery se ale odstavily od kojení samy a jednoho dne prostě již prso do pusy nechtěly. Vařila jsem obědy denně pro sebe, pro dceru a případně pro manžela, který chodil domů, když nebyl mimo město. Žádná mateřská centra nebyla a jediné, co nám tehdy tak mohlo chybět, byly peníze. /Starší dcera je na SŠ a mladší bude končit ZŠ/.

0/0
19.10.2010 13:23

dita112233

Díky za trefný článek!!

Tento článek mi mlluví z duše! Jsem matkou 10m chlapečka a z institucí typu mateřská centra se mi právě kvůli těmto super megamatkám již předem dělají osypky! Vzhledemk tomu že jsem se po porodu nerozkojila, dítě krmím hotovými kupovanými pokrmy a občas mi pěkně leze na nervy jsem již předem odsouzená být outsiderem! Klidně i přiznám že není nad to dítě jednou za čas šoupnout k babičce a někam si vyrazit, ať už s manželem nebo ještě lépe bez něj:-) Své dítě nade vše miluji, je to zdravý a spokojený kluk a kupodivu nijak nestrádá, ale životní filozifie "já jsem matka a kdo je víc" se mi nade vše hnusí:-( I proto se raději stýkám s normálními kamarádkami - matkami, které nemají" vykojené mozky" !

0/0
19.10.2010 12:55

FenrisGold

Re: Díky za trefný článek!!

NAPROSTY souhlas s vami.  Synovi jsou uz 2,5 roku ale toho prvniho pul roku co jsem byla doma /pote jsem se vratila do prace a nastoupil na rok manzel/ jsem se kvuli podobnym supermatkam vyhybala materskym centrum, od piskoviste sedela hezkych par metru dale a podobne - jen aby mi podobne matky daly pokoj. Jejich rady a zivotni filozofii si mohou nechat pro sebe, ja jsem na to zvedava nebyla, je to koneckoncu MUJ zivot.  Ja jim do jejich zivota take necpu sva moudra. At si ziji jak chteji, jim to vyhovuje, mne vyhovuje to moje.  PS - kdyz se dotycne damy dovedely ze se po pul roce vracim a na praci se vylozene tesim tak jsem mela naprosty klid, po kazdem objeveni se na piskovisti nasledovalo hrobove ticho a zhrozene obliceje :"jak to mohla UDELAT"  - skoda, ze mne to nenapadlo oznamit drive ;-).

0/0
20.10.2010 9:14

Teleke z Toloko

moje stará

co máme děcko nesouloží R^ tak jaká pak supermatka

0/0
19.10.2010 1:08

Sasenka

Supermatka?

Mně to nepřijde vtipné, ale hloupé a útočné a cítím z toho komplex. Jen pro pořádek, za žádnou supermatku se nepovažuju.

0/0
18.10.2010 12:23

rising_tiki

Re: Supermatka?

..ano, to žádná "supermatka". Mně spíš přišlo, že to přesně popisuje realitu. Já osobně těmhle "maminám" říkám militantní matky a děsily mě už během těhotenství :-P

0/0
23.10.2010 9:05

JayVandermark

Děkuji

za skvělý a velmi výstižný článek.R^

0/0
18.10.2010 11:34

cyankáli v šampaňském

koukám

kolik potrefených se ozvalo. Mě to přišlo vtipný.

0/0
17.10.2010 13:17

HaninaJ

???

Kojím, dokud má dcera hlad. Ale že bych přitom upadala do bezvědomí já nebo dítě? Zkusil si autor textu tento blábol aspoň ověřit? Děti nejsou paňácy, co pijou 8 hodin denně 8-o

V české společnosti je stále "in" lahvička od nejútlejšího věku, tak co tu zase někdo vymýšlí proti dlouhodobému kojení? Rv 

Spíš mě zajímá názor dr. Boučkové, která hru na Supermatku popsala přesně - buď část žen má přirozené naplnění, ale nepřehání to, většina žen se chová normálně a pak je část, která dítě dočasně povýší na střed svého zájmu a "hraje roli pečující nenahraditelné matky". Ten poslední typ žen však vystřízliví se začínající školní docházkou, nebojte ;-) pak jsou v ouzkých a mimo dění.

0/0
15.10.2010 19:49

borax1

Re: ???

Ach jo, zase jedna co bere všechno doslova.....:-/

0/0
15.10.2010 20:14

kristi

taky trapny

diky, diky, po precteni clanku se hned citim jako supermatka, dcera je bez plen od jednoho roku,kojila jsem ji taky do roku, varim pro ni rada, chodim do prace, necham ji vyvztekat, protoze ji to prejde a nezajima mne co si mysli kolem. at si to kazdy zaridi jak chce, ale at je s tim spokojeny. kdyz chce nekdo kojit do 3 let klidne, nebo klidne at ma flasku a pliny do 4. ale hazet na ne spinu, nebo obvinovat materske cantra jen proto, ze mne neco nevyslo, nebo se mi to nedari je trapny. jako cely clanek.

0/0
15.10.2010 16:04

motylek_02

Re: taky trapny

no to je prece OK. OK neni, pokud to cpete kazdemu na potkani a ohrnujete nos nad temi, kdo to tak nemaji

0/0
15.10.2010 16:51

__Radin__

já tuhle rubriku prostě miluju

nebejt ona dnes a jejich redaktorek, můj život by nebyl naplněn ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.10.2010 15:55

kavevi

?

...tak kvůli tomuhle článku jsem se po 4 letech rozhodla registrovat na idnes, protože mi po přečtení tohohle " článku" pěkně vylítl tlak...lituju těch 3 minut, které jsem tomu dala!!!

Článek je sběrem blbostí, bludů a posměšků, nepřináší nic nového a není ani

vtipný... ( možná ale že jako matka dvou dětí v předškolním věku, která se učí na přijímačky, zkouší plést, pere, vaří, uklízí, čte dětem pohádky, nakupuje věci pro děti od kočárků, přes plíny jednorázový až po látkový, přes vázání dětí do šátků, běhání a jízdu na kole už nemám smysl pro humor:-( Asi proto, že nejsem SUPERMATKA, že???  )

Rv

 

0/0
15.10.2010 13:26

MelSi

Re: ?

ale vždyť naopak ten článek popisuje pouze určité typy matek,podle vašeho popisu jste skvělá,protože děláte i něco jiného  a přitom tím děláte více pro své dítě,které vás vidí se věnovat i sobě:-) já myslím,že se tu mluví o přehnané péči, kolikrát pouze  na veřejnosti,pár takových známa a přesně jak píše autorka,tak doma aby se o ni málem postarali...ale i to jsou matky,máme jen schopnost porodit dítě,ale nemáme zaručeno přece,že to všechny zvládneme...své děti hrozně miluju,ale nemyslím si,že musí mít všechno,co chtějí a taky nemám kolikrát náladu,ale proč bychom si měly na něco hrát,děcka to poznají,myslím si,že jste normálně správná mamča R^

0/0
15.10.2010 13:52

motylek_02

Re: ?

:-) no ale proc tak vylitavate. vzdyt to neni o Vas. Nase sousedka ma dceru. Vzdycky se s ni chlubila, meli vsechno nej, a za promoci dostala auto. Pri mem vyberu skoly ohrnovala nos a zpochybnovala uplatneni. Co s takovou k.r.a.v.ou? Myslet si neco o zadnici a nenechat si pokazit den.

0/0
15.10.2010 16:54

janacz

Re: ?

Jen do toho, nejlepší obrana je útok. A nezapomeňte si vzít léky na tlak nebo aspoň na uklidnění ;-D

0/0
18.10.2010 8:03

vrtiholka

Mindrák

Autorko článku, ruku na srdce, že vy si léčíte nějaký strašný mindrák! Tohle přece nikdo s IQ převyšujícím dnešní datum nemůže myslet vážně.. :-/ Ale ono je holt potřeba něčím ta hejna tzv. ženských časopisů zaplnit, že?

0/0
15.10.2010 12:21

janacz

Re: Mindrák

Není třeba hned na někoho útočit, jde o názor a diskuzi. ;-O

0/0
18.10.2010 8:04

Scarlett from Scottland

supermatka

je moje maminka V a nemusela se mnou chodit po žádných bazénech od půl roku věku, ani mě vozit do kroužků a ani nemusela nikde o nás se sestrou sáhodlouze vykládat, jak jsou její holky nej.... :-) DÁMY, NEPŘEHÁNĚJTE TO  a neznechuťe to ostatním ;-DR^

0/0
15.10.2010 10:15

lajika

odbočení

Ať si každá matka dělá to, co jí a dítěti vyhovuje, ne? Co je na tom špatnýho mít domácnost jako koníčka? Je fakt, že na ty strašný zdrobnělinky jsem taky alergická, ale to není problém pouze matek, nýbrž všech těch lidiček, co jim jde všecko od srdíčka (mají prostě štěstíčko), sluníčkám jedněm. U matek se zdrobňování dá pochopit snáz. Dítě je malý a ma hromadu malého příslušenství jako jsou nožičky a prstíčky. tak tam to tak nevadí. Ale to asi není úplně k obsahu článku, že jo....

0/0
15.10.2010 8:17

hanaha

Re: odbočení

kdyby Supermatka existovala, tak by zdrobnělinky nepoužívala (má načteno, nezapomeňte), to jste si vypůjčili z jinýho článku :-D

0/0
15.10.2010 9:17

chudacek.blbecek

Re: odbočení

To ale nikdo nekritizuje. Je samozřejmě v pořádku být máma a mateřství milovat. Co není v pořádku je dávat ostatním maminám najevo, že já jsem ta nejlepší. Neprojevit pochopení.

0/0
15.10.2010 10:25

Kousa

Re: odbočení

Jo, přesně tak. Mluvíte mi z duše. Problém těchto matek je, že jejich jedinou náplní je dítě, ve kterém se realizují. Já mám své děti taky ráda, věnuji se jim, ale nikomu se s tím nechlubím, nepoučuji a nehodnotím. Ať se každý stará sám o sebe. Když si chci o problému povídat, bavím  se o tom se svou kamarádkou. Většina těchto ujetých matek má problém sama se sebou a když někoho poučují a léčí si své komplexy. :-P

0/0
15.10.2010 11:15

rina

Vtipné?

Ani trošku. Spíš stejně nemožné, jako některé ženy, které si myslí, že mají patent na vše a snaží se všem vnutit svůj extrémní životní styl. Ovšem takových je opravdu minimum.

Ovšem podletoho článku by do něj mohla patřit každá druhá.

Znakem naprosté ztráty soudnosti je tedy snaha kojit, věnovat se dítěti, omezenou dobu se pracovně nerealizovat, používat látkové pleny a vařit vlastní skleničky. Upřímně, já neznám ženu, které by některá z těchto činností (pokud ji provozuje) občas řádně nelezla na nervy, většinou to každá i ochotně přizná.

Ale možná je ten článek jen pokus vyvolat určitou reakci. Nenapadá mě jiný důvod, proč napsat něco tak moc odtrženého od reality.

0/0
15.10.2010 7:15

turtixy

Re: Vtipné?

naprostý souhlas!!!

0/0
15.10.2010 9:28

Berčík

Supermatky

Tak ja jsem myslim normalni maminka se spokojenou zdravou dcerkou ktere se oba s tatinkem venujeme, je spokojena ve skolce, i s nami doma a na vyletech, na tabore, do 3 let jsem s ni byla doma, ted se snazim stihat praci, praci doma i se ji venovat.. ALE "supermatky" znam dobre, asi 3x jsem s nimi byla na "srazu" na Vysocine na chate a odjizdela jsem s desnou depkou protoze to bylo presne to o cem se pise: zacatky: " ty jsi nekojila? Coze? Neslo to? No kdybyses snazila, ja Pavlika kojim jeste ted a jsou mu 3." "coze? Ty jsi mela cisare? Aha, akutniho? No to je fuk, proste jsi nerodila, jen jsi mela operaci, nemuzes chapat nas co jsme si prosly porodem". pokracovani: "Coze? Ty ji davas presnidavky ze sklenicky? No ja je malym varim jedine z biopotravin,." "Coze? Mliko z krabice? Kostiky? Pribinaky? Vzdyt ji zabijes! To my jedine mleko z bioautomatu". A ve 2,5 letech: "coze? Ona ma na noc pliny? To je videt jak se ji venujes, nase Anicka je od roku bez plen!" Atd. atd.

0/0
15.10.2010 6:44

terez.ka

Re: Supermatky

Super prispevek, docela sem se nasmala. Jsem maminka skoro 2leteho HOnzika a supermatky "miluju", protoze svou ironii je pekne stvu a rikam opak toho, co rikaji ony a cekam na jejich reakce;-D;-D;-D

0/0
15.10.2010 13:27

redhead73

Re: Supermatky

a o tom presne ten clanek jeR^

0/0
15.10.2010 15:48

motylek_02

Re: Supermatky

a proc mit depku z nejake zprominutim k.r.a.vy ktera si nevidi do huby a potrebuje se vychvalit a obalit aureolou dokonale matky?Spis bych byla nastvana, s kym ze jsem to ztracela cas o vikendu. Drzim palce at se Vam priste pri srazce s timto typem lidi podari nastvat spise nez depkovat. R^

0/0
15.10.2010 16:50

motylek_02

profilem se to

hodi na zakomplexovaneho tvora, ktery si mindraky leci chlubenim se. Podobne jsme meli na VS par spoluzaku, kteri se osklibali na druhyma, ze se pripravuji na zkousky, a predhaneli se v tom, kdo tomu venoval min. Pak maminy, ktere soutezi kolik maji napeceno druhu cukrovi na vanoce, kdo jak vypiglovano.... proste takovi lide jsou. A pokud to clovek neustoji a nedokaze tyhle jedince ignorovat, tak ma proste smulu a bude se trapit. Jo, jedna znama mela dceru, ktera byla uuuuplne uzasna: balet, hudebka, gymnastika.... proste takovy robotek.... po letech z ni vypadlo ze nic takoveho nechtela, a ze to byla vize jeji matky, ktera se s ni vzdy samozrejme chlubila. Na problem sve matky dojela dcera. Co jsem tim chtela rici..... ze se takove povahove rysy bezne mezi lidmi vyskytuji a ze nema cenu jim venovat prilis pozornosti. Jinak, pokud je maminka se svym systemem spokojena a dite je v pohode a vicemene spnka, tak gratuluju. A nenazyvala bych ji supermatkou, ale fajn maminou.

0/0
15.10.2010 1:02

janacz

Re: profilem se to

a co jste  tím chtěla říci-  proč by měl být zakomplexovaný ten co si nemyslí to co vy ??

0/0
18.10.2010 8:06

motylek_02

Re: profilem se to

jano, to je Vase interpretace, nic takoveho jsem nerekla. Rv

0/0
18.10.2010 13:12

Kousa

Asi jsem to pochopila jinak

Já tedy supermatky znám. Mám jich ve svém okolí několik a obloukem se jim vyhýbám. Bohužel i moje děti chtějí jít někdy na společné hřiště či pískoviště a i bez toho, že bych se těchto žen na něco ptala, komentují mé děti. Věty typu a vy ještě nechodíte na nočníček? Náš Pavlík už nemá plínku od roka nebo Není ten tvůj nějakej hyperaktivní? Maruška takhle nikdy neběhala. Mě dokážou vážně naštvat. Bohužel některé matky mají patent na rozum a i když jejich děti zlobí, nikdy za to nemohou. ;-O 

0/0
15.10.2010 0:18

motylek_02

Re: Asi jsem to pochopila jinak

a co Vam brani se usmivat a mit to u zadele? Pokuid jste si jista ze mate veci v pohode, tak at si mele co chce. No a pokud mate pocit ze je neco blbe, tak je to Vas problem a ne te matky, ktera vas jen kopla do bolaveho mistecka.

0/0
15.10.2010 1:04

Vegan power

Re: Asi jsem to pochopila jinak

R^

0/0
15.10.2010 2:59

Kousa

Re: Asi jsem to pochopila jinak

Jo, já si z toho nic nedělám, ale nechápu, proč mi to ty matky cpou. Já jim taky nic necu a  nehodnotím jejich dětičky. Jestli vám vyhovuje, že vás neustále někdo poučuje a radí vám, tak ok. Ale já o to zájem nemám a neprosím se o rady. Navíc nesnáším srovnávání dětí, prostě každé je přeci jiné. ;-O

0/0
15.10.2010 11:11

motylek_02

Re: Asi jsem to pochopila jinak

poucovani nemam rada. protoho utinam a mizim. ale takovi nekteri jsou.

0/0
15.10.2010 14:41

redhead73

Re: Asi jsem to pochopila jinak

protoze poskytovat nevyzadane rady je neslusne. proto je nutno se proti tomu nesvaru ohradit. mlcenim poucujici supermatku jen utrvrzujete, ze je takove chovani ok.

0/0
15.10.2010 15:53

motylek_02

Re: Asi jsem to pochopila jinak

viz ma odpoved vyse. usmev, utnu, mizim. Netvrdim, ze si to ma nechat libit. nicmene po zkusenostech s nekterymi lidmi je nekdy lepsi nezapradat vubec  zadny hovor a maximalne s neutralni poznamkou dotycneho vyeliminovat. zalezi na situaci.

0/0
15.10.2010 16:43

paskudilek

Re: Asi jsem to pochopila jinak

proc te to vytaci, si to vyslechni a kdyz ti to prijde jako blbost na to zapomenes ne? pokud te to nezajima, tak ji rekni, ze te jeji nevyzadane rady nezajimaji:) vzdyt je to prkotina

0/0
15.10.2010 17:04

renny2

úděsný článek

Tento článek je naprosto úděsný z mnoha důvodů. Proč proboha musíme pořád zjednodušovat a klasifikovat - supermatka, matka-stíhačka apod.? Co ale většinu článků tohoto typu staví zcela mimo realitu, je to, jak vše vytahují do extrému - zřejmě kvůli vtipnosti a tím pádem čtenosti. To, jak je supermatka nejdříve charakterizovaná musí urážet matky, které se rozhodly (nebo nerozhodly a prostě to tak činí)  věnovat pouze péči a výchově dětí a které jsou o něco později šoupnuty do stejné kategorie. Ty první jsou jako špatné supermatky a ty druhé dobré??? Paní autorko, ten článek není vtipný (ani jako nácvik fejetonu), ale neskutečně trapný.

P.S. Je hrozné, jak ze sebe my samy ženy dokážeme dělat slepice.

0/0
14.10.2010 22:56

Vegan power

Re: úděsný článek

Ano, autorka je trapná. Možná by chtěla být supermatkou, ale nemá na to ;-)

0/0
14.10.2010 23:17

mamina2

Re: úděsný článek

;-D

0/0
15.10.2010 7:43

krausová

třikrát hurá zjednodušování

Mám jedno dítě, další na cestě. Mateřství mě baví, svobodně jsem se rozhodla zůstat s dětmi co nejdéle doma, vážně s manželem uvažujeme o domácí škole. Pleny kupujeme, na skleničky taky někdy došlo, kamarádkám si občas popláču na rameni, že nic nezvládám, k tomu dodělávám vysokou školu. Docela mi vadí, že na stránkách o maminkách se dočítám podobné cancy jako je tento článek. Nedávno jsem četla v nějakém ženském časopise článek o tom, jak být na mateřské znamená být uvázaná u plotny. Tenhle článek o supermatkách je stejně pitomoučce zjednodušenej. Jinak někdo už to tu napsal, je spousta témat, o kterých se dá psát - zkrácené úvazky, školky jen na pár hodin týdně, sousedské hlídání dětí, jak založit mateřské centrum...

0/0
14.10.2010 22:47

nellyann

Jsem supermatka

Mám tři děti, několikrát do měsíce chodím do práce a jednou týdně do kurzu oprášit si angličtinu. Dětem se maximáleně věnuji, chůvy odmítám. Babičky mám BOHUŽEL velmi daleko, takže si s manželem musíme vystačit sami. I když toho mám někdy plný kecky, nestěžuji si. Když potkám sousedy v obchodě, usmívám se na ně, místo toho, abych ze sebe chrlila, že už třetí noc nespím. Odpovídám tedy zjevně popisu v tomto článku. Děkuji, že jste mi vysvětlili, že jsem vlastně trpící chudák a že by mi ve světě emancipovaných žen bylo lépe. I přesto mi dovolte, abych si to své vytoužené štěstí, které mě stojí mnoho sil, i nadále užívala. Vaše supermatka :-)

0/0
14.10.2010 22:27

vrtiholka

Re: Jsem supermatka

R^R^R^

0/0
15.10.2010 12:13

aji

Každá podle sebe

Pohybuji se v prostředí mateřských center, ale supermatek jsem zatím moc nepotkala. Všechny mámy se učí, zkoušejí nové věci... vždyť je to pro nás nová úloha navíc každé dítě je jiné. Mateřská centra jseou bezva cestou jak se doma s dítětem o samotě nezbláznit.

Když je někdo frustrovaný úspěchem druhého, možná má jen malé sebevědomí. Každá máma je trochu jiná, od každého se dá něco naučit. Někdo víc uklízí, jiný víc pracuje, někdo si víc hraje s dětmi nebo odpočívá. Je to skvělá úloha a každý ji může pojmout podle toho, co vyhovuje jemu a jeho dětem.

0/0
14.10.2010 22:27

mirasoch

Volba

Chodím s dětmi do mateřského centra, na zpívaní, na plavání. Vařím jim z domácích surovin, dělám domácí jogurty, mají látkové pleny. A taky  jezdím1-2x týdně  do práce a děti dávám na hlídání. Občas toho mám plné zuby, občas mi děti lezou na nervy ale je to má volba. Najde se spousta lidí, pro které jsem špatná, že jezdím do práce a taky spousta lidí, kteří se diví, proč dělám všechno domácí nebo proč se peru s plenama. Ale tohle je volba moje a mého mažela. A jestli si někdo zvolil jako svou životní roli roli matky a je spokojený mezi plenami a příkrmy, tak je to jeho věc (a takové maminky opravdu jsou). Jestli někdo potřebuje k realizaci další oblasti, tak proč ne. Pokud jsem spokojená v tom, jak to mám zařízené já, nemám potřebu shazovat ostatní, kteří si to zařídili jinak. Na druhou stranu z nich nemám depku, protože mě můj systém vyhovuje. Ale život je cesta a ne stání na místě, a tak nezaškodí rozhlížet se kolem. Co kdybych viděla něco, co může být i pro moji rodinu přínosem.

0/0
14.10.2010 21:45







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.