Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přetrhnu tě jako hada, spratku jeden nevychovanej!

Být matkou je úžasný a povznášející pocit. Když koukáte na svého vykoupaného, napapaného a spícího andílka, cítíte hrdost, štěstí, lásku i dojetí. A ani se vám nechce věřit, že ještě před hodinou jste toho protivného vzteklého spratka chtěla přetrhnout jako hada nebo věnovat Polednici...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ephemeroptera

posledně zmiňovaná mantra

je však poněkud ... nekritická (slušně řečeno)... a s takovýmto přístupem je rodič na nejlepší cestě "vychovat" nevychovaného spratka...

0/0
2.12.2010 15:26

Ghort

Re: posledně zmiňovaná mantra

Souhlasim, takto vede deti jsou pak slusne (ne)vychovane!

0/0
3.12.2010 12:25

Ghort

Mantra nenasili...

...je slusne receno k prdu! Nevim, jake deti ma pani Johana Barvinkova, ale pokud ji opravdu _vzdy_ a za _jakychokoli_ okolnosti stacilo diteti pouze slovne domluvit, tak ji tise zavidim.

S tim paskem je to samozrejme prehnane, ale jedna dobre mirena na p.del je medle v mnoha pripadech tisickrat lepsi, nez sahodlouhe vysvetlovani, ze tudy cesta nevede (jak tu nekdo psal s tim autem)....

0/0
3.12.2010 12:28

keblaklabek

Re: posledně zmiňovaná mantra

Úplně to vystihuje krávy u nás na sídlišti.Před východem z našeho domu jsou průlezky s pískovištěm

Jednou jsem vycházel z domu oblečený na pohřeb a na pískovišti byl nějaký fa/an co řval a začal po mně házet písek.To mě lehce vytočilo a vykřikl jsem po něm,at přestane sakra ten písek házet.A ta jeho matka-kráva mě začala výčítat,at po nem neřvu,že z toho bude mít trauma.Rv

0/0
5.12.2010 21:52

keblaklabek

..

A kde by si měl jako kopat s míčem?Na fotbalovém stadioně?Kvůli tomu že to není sport podporovaný tou k....u nesmí sportovat?Nedivte se že bude tlusté!!;-O;-€Rv

0/0
30.10.2010 20:49

Jezdím na neutrál

Nebudu neplácnu své dítě, nenene a ne

ani když se mi vytrhne a vlítne pod auto. Tiše mu vysvětlím, v jeho dvou letech, že to se přece nesmí, že ho autíko může zajet.

0/0
26.9.2010 12:11

Jezdím na neutrál

Nebudu své dítě bít, ne nebudu, ne nebudu,

ani když se mi vytrhne a vlítne pod auto. Tiše mu vysvětlím, v jeho dvou letech, že to se přece nesmí, že ho autíko může zajet.

0/0
26.9.2010 12:11

sona123

Zajímalo by mě,

jak si autor článku myslí, že se takto "vychované" dítě bude chovat na veřejnosti a například ve škole. Neboť když si musí jeho vlastní matka dokazovat, že dítě zvládá, je něco špatně. Matka je jen jedna, ale lidí se kterými dítě přichází do styku je mnoho...

0/0
17.9.2010 14:54

Privacy

Miluji své děti,

ale klidně jim dám na zadek, když si to zaslouží!!! Ano, moje matka a otec mi občas také nařezali rákoskou, ale že bych je měla mít o to míň ráda, to tedy absolutně ne. A je mi jasné, že to bylo vždy, když jsem si to zasloužila. A že by tělesné tresty nezabíraly??? Já jsem si tedy příště dala secsakra pozor, abych neprovedla to, co jsem nesměla!!! Takže to chce důslednou, laskavou mateřskou a otcovskou lásku, pochvaly a vždy otevřenou náruč. A hlavně - ZDRAVÝ ROZUM!!! Toho je tedy dnes pomálu:-/

0/0
17.9.2010 11:11

yendap

Re: Miluji své děti,

Jen takovy dotaz k zamysleni: Neprovedla jste to proto, ze to bylo spatne/nebezpecne/... nebo proto, ze byste mohla dostat znovu?

0/0
21.9.2010 10:45

Jezdím na neutrál

Re: Miluji své děti,

Samo, že proto, aby nedostala znovu na zadek. Mně doma taky občas vyplatili a až dnes chápu, proč. Nemělo smysl něco vykládat. Jedna dobře mířená ze mne udělala slušného člověka. R^ Není to o tom děti mlátit jak žito a tím je de facto týrat, ale občas plácnout, aby si uvědomily, že tudy cesta nevede.. !!

0/0
26.9.2010 12:13

nereo

Re: Miluji své děti,

zrovna nedávno mi moje 30tiletá dcera řekla, jak na ně zapůsobilo výchovně, když slyšely jak jdu do kuchyně pro měchačku :-)

0/0
21.9.2010 13:29

Scarlett from Scottland

vždyť je to děs

dítě je dnes modlou, co má vše dovoleno a s dětmi se smlouvá místo vychovává 8-o

0/0
17.9.2010 10:38

Sa+an

.

spratka hodit do popelnice

0/0
17.9.2010 10:24

div

Vychovávat a vzdělávat

kombinovanou metodou Komenský / Fryštenský.

0/0
17.9.2010 10:15

Hroznej_puberťák

Maně si tak vzpomínám na příběh

... matky jednoho kamaráda, takové správné čilé důchodkyně. Její dcerka se vdala kamsi do zahraničí, kde je móderní dovolit dítěti všechno a vztáhnout na něj ruku neexistuje. Povila též dcerku, tedy vnučku té důchodkyně, a když vnučce byly asi tak čtyři, čilá babička za nimi jela asi na tři týdny, s tím, že týden byla s nimi a dva týdny tam měla být s vnučkou sama a hlídat ji. Vnučka samozřejmě "hyperaktivní", dle slov babičky rozmazlenej spratek, překvapivě. Vydržela to týden, vnučka mohutně zkoušela, co všechno babička snese, až po týdnu babička nevydržela a milé vnučce jednu švihla. Naštěstí ji přitom nikdo neviděl, protože by ji v té pokrokové zemi asi zavřeli :) Celý druhý týden bylo z vnučky skoro nejhodnější dítě na světě, sice ještě párkrát něco zkusila, ale stačilo pohrozit a byl klid...

0/0
17.9.2010 9:15

Jezdím na neutrál

Re: Maně si tak vzpomínám na příběh

R^;-DR^

0/0
26.9.2010 12:14

kecinav

Spratek

Dřív se tomu říkalo spratek. Dnes je dítě hyperaktivní.;-D

0/0
17.9.2010 4:23

Dědek Plesnivák

Re: Spratek

přesnééé  R^R^R^

0/0
17.9.2010 7:54

pesimistka7

Re: Spratek

Fakt je, že rodiče někdy svoji "nevýchovu" za hyperaktivitu schovávají, ale o to hůř se potom bohužel hledí na ty, kteří opravdu dítě s touto diagnózou mají.

0/0
17.9.2010 8:05

fitzie

Re: Spratek

hyperaktivní dítě mám.

normální dítě (též mám) zkusí hranici jednou, dvakrát, třikrát. když narazí, nechá toho a přijme pravidla.

hyperaktivní dítě ji otestuje třikrát denně. navíc, ve věku, kdy má samo náhled na své chování, ani není schopné říct, proč se tak chová a je kolikrát i smutné, když s ním zpětně mluvíte o příčinách a průběhu konfliktu. starší dcerka mi několikrát řekla, že neví, proč se tak chová, že ji něco v ní nutí se takhle chovat.

navíc otestování hranic a mírný střet je pro děti tohoto typu způsob, jak se ujistit o bezpečí. kolikrát vidím, že vyloženě provokuje a klade další a další požadavky a zjevně touží narazit (typicky u babičky, která neumí vnučce říct ne a tento rys její povahy ještě nepochopila), protože znova a znova vymezované hranice v ní utvrzují pocit bezpečí.

vůči okolí je to ovšem někdy problém. a to v případě, kdy to necháte být, i v případě, kdy to být nenecháte a tu hranci postavíte a čelíte konfliktu s dítětem.

0/0
17.9.2010 10:07

pesimistka7

Re: Spratek

Jenže někteří lidé termín hyperaktivita opravdu zneužívají a někdo je zase přesvědčen, že nic takového doopravdy neexistuje, že je to vina /neschopnost/ rodičů. Potom jistě Vy a další, co HA děti mají, občas jistě narazí na nepříjemné reakce okolí. Bohužel.

0/0
17.9.2010 10:43

zákazník

mně je celkem jedno jaká mantra

jen si ty své spratky vychovejte ať poslouchají a neotravují okolí.Dík

0/0
16.9.2010 19:24

Scarlett from Scottland

Re: mně je celkem jedno jaká mantra

R^

0/0
17.9.2010 10:35

paskudilek

kdo nema autoritu,

tak ma mantru, nebo je to lenost dite vychovavat

0/0
16.9.2010 18:54

lepidlo999

Re: kdo nema autoritu,

R^

0/0
16.9.2010 23:03

starej pardal

dobre,

ty mantry me nechavaji vicemene v klidu

ale u ty posledni jsem zacal mit pocit, ze musim zmlatit autorku toho clanku...

co s tim?:-)

0/0
16.9.2010 16:13

Jestřábník

Skvěle jsem se pobavila

Díky za prima článek, skvěle jsem se pobavila ;-D

Kdysi říkali Šimek s Grossmannem, že člověka potěší, když slyší o cizím neštěstí. I mě jako matku dvou puberťáků svým způsobem těší, že ostatní rodiče jsou na tom podobně ;-)

Dovoluji si vzkázat rodičům "spratků": "Nezoufejte, většina dětí z toho

nakonec vyroste a budou z nich docela fajn lidi! Naši rodiče z nás taky

zoufali a nakonec jsou z nás -snad- použitelní dospělí... co myslíte? :-)

0/0
16.9.2010 16:00

paskudilek

Re: Skvěle jsem se pobavila

jj vyroste, ale ted je jina vychova, moc se to neda srovnavat

rika se tomu individualni prostup, ze se toleruje hulvactvi, neplneni zakladnich povinosti, zadny rad deti nemaji

0/0
16.9.2010 18:59

lepidlo999

Re: Skvěle jsem se pobavila

Náš individuální přístup tkví v tom, že dlabeme na moderní výchovu. Naši puboši mají řád, základní povinnosti plní (sice s komentáři a očima v sloup), vědí že nic v životě není zadarmo a taky se chovají k nám slušně. Sice jsme nejhorší prudiči na světě, nicméně nám to je srdečně jedno.

0/0
16.9.2010 23:10

Jezdím na neutrál

Re: Skvěle jsem se pobavila

R^

0/0
26.9.2010 12:15

Toman10

Výchova??

Pak tenhle smrad, který nezná mantinely popadne záchvaty zuřivosti a zabije svou matku, která mu jen zakízala jeho oblíbenou televizi.

Hlavně neomezovat a podporovat ego a sobectví, však instituce a domovy důchodců se o mého starého tatínka a maminku postarají. Ostatní jsou od toho aby mi uhýbali. Svoboda mi dává prostor pro bezbřehou volbu mých egoistických nálad..... tak skončí tato parodie výchovy...

0/0
16.9.2010 15:12

Jostik

Pokud někdo dítě bije tak to efekt nemá

pokud mu vrazí pohlavek tak to naopak má efekt velice příznivý. Řeknu jednou, podruhé, pak hlasitě, pak pohlavkem, dítě je uražené ale už to neudělá. Samozřejmě že nějaké velké bití má akorát negativní efekt. A bláboly psychologů jsou mi u zádele.

0/0
16.9.2010 14:44

lepidlo999

Re: Pokud někdo dítě bije tak to efekt nemá

R^R^R^

0/0
16.9.2010 23:11

IARK - BAN za králíčka.

Re: Pokud někdo dítě bije tak to efekt nemá

R^

0/0
17.9.2010 7:35

pesimistka7

Re: Pokud někdo dítě bije tak to efekt nemá

Souhlasím. Mám akorát zábrany zábrany stran pohlavků. U nás se to řeší plácnutím na zadek a přes ruce, když už tedy není zbytí... Každopádně platí, že trest nesmí být nespravedlivý a stane-li se je na místě rodičovská omluva, protože omluva za nespravedlnost autoritu neohrozí - naopak.

0/0
17.9.2010 8:46

Majkl-CZ

Úžasný článek

;-D..úžasný článek. V polovině třetí mantry se mi začali sami od sebe zatínat pěsti :-)...čekal jsem, že se někde na konci článku dočtu pointu s výrazně ironickým nádechem, Ale ono nic...já myslím, že autor článku to musel myslet jako vtip a zapoměl připojit rozuzlení, protože takovou snůžku bechderoucích hovadin (ne samozřejmě úplně všechno) jsem dlouho nečetl :-) zdravím tímto všechny maminky, které se svoje zlatíčko nebojí v nutném případě pořádně "pohladit" po zadku vařečkou ;-)

0/0
16.9.2010 14:26

chudacek.blbecek

Re: Úžasný článek

Přesně stejnej efekt u mě. Kdybych si tyhle mantry opakovala, pravděpodobně bych to dítě přizabila. Navíc jsem taky doufala v nějaký vtipný vyústění, ale je fakt, že napsat konec je pomalu horší, než napsat začátek ;-D

0/0
16.9.2010 15:15

aji

Kdybych mohla, dám karmu

Mantry mého muže jsou bohužel přesně obrácené.

0/0
16.9.2010 14:12

chikochiko

Re: Kdybych mohla, dám karmu

Spíš možná naštěstí, pokud mu to nekazíte

0/0
16.9.2010 14:39

chudacek.blbecek

Re: Kdybych mohla, dám karmu

Mantra tvého muže je "nejdřív střílet a pak klást otázky"?;-)

0/0
16.9.2010 15:16

aji

Re: Kdybych mohla, dám karmu

Mantry mého mužer bývají pravidelné hysterické výlevy o tom, že jsou děti špatné, já jsem špatná, vše je špatné a za všechno to špatné můžu já, což se mi docela špatně snáší, obzvlášť, pokud mám sklony k depresi. Takže pozitivní mantry jsou dobré k tomu, aby člověk viděl pozitivně i to, co třeba úplně pozitivní není. Vždyť nikdo z nás nemá dokonalého manžela, děti, domov, tchyni, sebe... tak je hezké si alespoň občas něco pochválit, povzbudí to.

0/0
17.9.2010 18:15

Stíhací bombardér Karel 6

Kolikrát vidím, jak rodič

svýmu smradovi říká celej den "tohle prosím nedělej" aniž by to mělo jakýkoliv efekt a pak s povzdechem řekne "já nevím co s ním mám dělat, on neposlouchá". Přitom by stačila jedna dobře mířená a je to vyřešené raz dva.

0/0
16.9.2010 14:02

Alrauna

Re: Kolikrát vidím, jak rodič

Ty moc zkušeností s dětma nemáš, co? Kdyby to mohla vyřešit jedna dobře mířená, byl by tenhle svět idylická zahrada. PRavda je taková, že facka není argument a nevyřeší nic.

0/0
16.9.2010 23:57

mamina2

Re: Kolikrát vidím, jak rodič

Záleží taky na věku.

0/0
17.9.2010 9:07

Scarlett from Scottland

Re: Kolikrát vidím, jak rodič

a klidná věta " tohle prosím neděl" vyřeší ještě míň než facka přes prdel

0/0
17.9.2010 10:39

Stíhací bombardér Karel 6

psycholog

který tvrdí, že tělesné tresty nefungují, by měl vrátit diplom.

0/0
16.9.2010 13:56

vtech

Re: psycholog

Mozna na deti s IQ<80 nejaky pozitivni dopad maji.

0/0
16.9.2010 18:28

pesimistka7

Re: psycholog

Rv

0/0
16.9.2010 20:00

CaptainTrips(2)

jaaj

hormony s clovekem umi zalomcovat;-D

0/0
16.9.2010 13:52







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.