Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

I vaše děti byly počaty při souloži, hájí sexuální výchovu Bára Nesvadbová

Rodiče chodili nazí, nic neskrývali. Co si spisovatelka Barbara Nesvadbová myslí o sexuální výchově a jaká témata probírá se sedmiletou dcerou Bibianou? "Nevím, proč dělat ze sexu tabu," tvrdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jaroslav-s

pro pí Nesvadbovou: "I vaše děti byly počaty při souloži"

Ano, ale ne při sexuláním styku 14 žačky s 15 letým žákem téhož výchovného institutu. Sexuální výchova, tak jak ji zpracovalo ministersvo, s tím však nejen počítá. Ale způsobem podání k tomu přímo směřuje. Aby k tomu nedošlo, nabízí antikoncepci a  možnost potratu. Nic o tom, že je také možné žít zdrženlivě a začít se sexem třeba později. A už vůbec se nepředpokládá ani nenabízí možnost žít s jedním sexuálním (a tedy i životním) partnerem celý život. Něco jako chválu panenství se už vůbec neodvažuji ani zmínit. Že jsou mé názory příliš zpátečnické, extrémní atd. Nevím, přemýšlejme nad důsledky nabízených možností. Problém je, že ve společnosti žijí skupiny lidí, kteří chtějí takto vychovavat své děti a také tak se snaží žít. A vůbec nemusí jít o fanatiky či blázny. Spíš je problém toho v dnešním světě dosáhnout, když do vašich dětí buší i škola, že vlastně už je čas začít si nasadit kondom a sexuálně žít.

0/0
6.9.2010 11:24

JagaJaguska

právo vychovávat vlastní děti

Paní Nesvadbové jaksi unikla pointa protestu proti sexuální výchově. Ona sama vychovává svou dceru v této oblasti tak, jak chce, a má na to plné právo, jde o její dceru. Rodiče, kteří protestují proti sexuální výchově na školách žádají jen o totéž právo - smět vychovávat své děti po svém, právo sdělit jim to, co uznají za vhodné a když to uznají za vhodné oni sami.

Bojí se při tom, že to, co se jejich děti dozví ve škole se nebude shodovat s jejich přesvědčením. I oni přeci mají právo vychovávat děti podle svého přesvědčení, jde o jejich děti. Sexuální výchova ve školách toto jejich právo ohrožuje.

Paní Nesvadbová by si ho sama nedala upřít a její obranou je podávání informací přede, ješt než by se stihly probrat ve škole. Ne každému však taková strategie musí vyhovovat a tak se někomu může zdát lepší prevence.

Rodiče protestující proti sexuální výchově chtějí pouze předejít tomu, aby jim bylo upřeno právo vychovávat své vlastní děti podle svých vlastních přesvědčení.

0/0
2.9.2010 11:32

prenatal 5

Naše děti

byly počaty při milování,ale chápu že u Nesvadbů tomu bylo odjakživa jinak.;-)

0/0
20.8.2010 19:41

jyr

Co ? počne ?

Duchovní při nechráněném styku s ministrantem ?

0/0
19.8.2010 23:35

českej Pepik

Proudy krve a samé zabíjení v televizi před 10.hodinou....

Xena, Herkules, Hrdinové......ale jak jde o SEX, je to špatné. Je to asi horší než někoho rozsekat mečem....soulož je dne víc nenormální než nechat někoho uhořet???? Zamyslete se??

0/0
19.8.2010 11:26

zykanv

aj aj

Nejsi ty náhodou tupec a to tak, že velký ?  :-P

0/0
17.8.2010 14:17

vlmach

Kristus ne !

;-D;-D;-D;-D

0/0
17.8.2010 13:36

Yesname

Re: Kristus ne !

R^;-D

0/0
17.8.2010 13:50

georgethebest

Souhlas

..Souhlasím. Proč dělat ze sexu tabu když je to uplně běžná součást života? Čím dřív a čím víc o tom děti budou vědět tím líp budou případně chráněny před tím aby na vše docházely metodou " pokusů a omylů ". I ten kdo věří v boha souloží....

0/0
17.8.2010 12:54

sfera

fixaman

Báro, neschovávejte se pod nickem fixaman. Buďte upřímná a free :-/

0/0
17.8.2010 9:29

fixaman

Re: fixaman

Pod mým nickem se nikdo kromě mě neschovává.. A určitě nejsem Bára.. Ačkoliv bych někoho takového ve svém okolí klidně uvítal :-) Naštěstí ale dost podobně liberálních jedinců znám a obklopuji se jimi.. :-)

0/0
17.8.2010 9:38

fix

paní

Nesvadbová je vždycky vyzývavě nalíčená, vypasované hadříky, prsa a nohy ven, vlasy na blond...taková prvoplánová sexy girl. Nahatý tatínek, co jí šminkoval v osmi, ukazoval porno a nechával ve třinácti volný byt, se na ní pěkně podepsal. Třeba je ta paní i chytrá, vzdělaná a sečtělá, ale na to málokdo přijde, protože se prezentuje jako holčička na hraní pro bohaté pány...

0/0
17.8.2010 8:49

fixaman

Re: paní

Každý není tak povrchní, aby to bral takhle.. Inteligentní člověk nejdříve s člověkem pohovoří a pak si na něho teprve utvoří názor.. Jednak vypadá naprosto v pohodě, druhak s tím pornem je to naprostá lež, co tady píšete a v neposlední řadě volný byt ve 13 je natolik běžná věc, že na tom nevidím nic špatného..

0/0
17.8.2010 8:54

fix

Re: paní

Nepochybně. Třeba na E55 může postávat spousta absolventek prestižních univerzit...Ale málokdo je tak oduševnělý, aby to zkoumal

0/0
17.8.2010 14:22

el_peregrino

Národ vymře na sexuální výchovu!

Už to vidím - "Ty dneska nejdeš ven?!" "Se učím, zejtra píšem ze sexošky" . Jak znám kantor(k)y, znechutěj děckám sex stejně jako matiku. Ach jo.

0/0
17.8.2010 7:59

xbeka

Re: Národ vymře na sexuální výchovu!

tak takhle jsem o tom neuvažovala... ale něco na tom sakra asi bude ;-D8-o

0/0
17.8.2010 10:15

dino_na_idnes

Re: Národ vymře na sexuální výchovu!

;-D;-DR^

0/0
1.9.2010 20:07

ja_je_nekdo_jiny

Celkem nečekaně sympatický rozhovor...

0/0
17.8.2010 7:18

Mouchard revival

Re: Celkem nečekaně sympatický rozhovor...

jo, taky jsem to četl s obavami... ale dobrý...

0/0
17.8.2010 8:38

proxima centauri

Jezisi, to je typka

No to je rodinka: produciroujou se pred sebou nazi (nic proti obcasne nahote, ale bezne?), tatinek ji ukazuje, kde ma porno kazety, kupuje ji plavky a boty na podpadku (male holce!), trinactilete holce daji na 2 dny byt atd.... Rodice se s ni bavili o vsem, ale informace musela cerpat z Bravicka. Jasne, jsou hrozne free a svi a tak to ma byt. A kdo to tak nema, je asi konzerva (to se nam posledni dobou tihle typci snazi namluvit).

Co tam mame dal: jo, tak pro dcerunku penis nebo chleba, to je jedno, ale o masturbaci ani sluvko, homosexualita je normalni, no jasne, furt si to budem opakovat, az to bude pravda,  mluvi spolu o vsem, ale Barin intimni zivot se ji netyka atd.

0/0
17.8.2010 7:18

proxima centauri

Re: Jezisi, to je typka

Vzdyt ona si odporuje v kazde druhe vete. Snazi se mit imidz Famme Fatale, spisuje slataniny typu Rizkari, ale porno videla az loni...OMFG!!!

Blondyna Rv:-/

0/0
17.8.2010 7:19

fixaman

Re: Jezisi, to je typka

Vše, co říkala v rozhovoru mi přijde OK.. Ať před sebou klidně nazí chodí, nevidím v tom problém, ačkoliv jsme to doma tak nikdy neměli.. Tatínek jí neukazuje pornokazety ale na otázku co je v té skříni jí to řekl upřímně, protože by se tam stejně někdy podívala.. Plavky a boty na podpatku - nikdo neví, jak velké podpatky a ani ke kolika příležitostem je nosila.. Rodiče se baví o všem ale Bravíčko stejně řeší i další věci, které rodiče nenapadnou.. Co se dcery týče - měla by se snad slova penis bát? A co jí máte říkat, že je to, co má chlapeček na koupališti mezi nohama? O masturbaci v 8 letech opravdu ještě vědět nepotřebuje.. Homosexualita normální je.. Co ještě? Souhlasím s ní naprosto ve všem..

0/0
17.8.2010 8:49

xbeka

Re: Jezisi, to je typka

R^R^ naprostý souhlas téměř ve všem. Až na tu masturbaci... dělala jsem to od osmi a bohužel až do deseti (kdy jsem si koupila jednou z poučných čísel bravíčka) jsem si dávala předsevzetí že už to nikdy dělat nebudu... myslela jsem si že je to zlozvyk jako třeba kousání nehtů... teď se tomu zpětně zasměji, ale myslím že kdyby mi to někdo vysvětlil dřív, bylo by mé dětství o trochu příjemnější :-)

0/0
17.8.2010 10:19

fixaman

Re: Jezisi, to je typka

Tak to jo.. Já třeba začal o dost později, tuším 11 či 12 let věku.. Proto je moje vnímání dané problematiky očividně zkreslené.. Potom tedy samozřejmě JE vhodné s tím (diskuzí o masturbaci) začít dříve ;-)

0/0
17.8.2010 10:40

xbeka

Re: Jezisi, to je typka

no možná jsem byla krapet napřed... to jen ovšem potvrzuje moji teorii o sexuální výchově... raději dřív než pozdě ... (a netýká se to koneckonců jen sex. výchovy :-) )

0/0
17.8.2010 11:30

xbeka

Re: Jezisi, to je typka

by the way... co se týče homosexuality, tak v podstatě normální není (normální = běžný, obvyklý, pravidelný, průměrný). To ale neznamená že je špatná nebo nepřirozená. Modroocí lidé jsou také v menšině a neříkáme že jsou nenormální. Navíc je tu jedna dost zásadní věc, to co je norma se mění pod tlakem kultury a spolenosti ve které žijeme. Ve starém řecku třeba homosexualita naprosto normální (v pravém slova smyslu toho slova) byla. Takže si myslím, že v tomto smyslu máte pravdu. Pokud si stále dokola budem opakovat že je to normální, tak se to normou stane. K čemuž už se naštěstí pomalu schyluje a je to jenom dobře...

0/0
17.8.2010 11:50

Eremos

Chybí vám doma manžel?

Ne, žiju v komunitě přátel a jsem spokojená (zřejmě proto si náš 12 letý syn přinesl ze školy brožurku s kapitolkou skupinový sex). Pro Bibču je to možná těžší. Má tatínka, který má třetí holčičku s třetí maminkou... A to je normální? A ti, kteří si nepřejí, aby takto byly vychovávány jejich děti, jdou proti zájmům společnosti? Na čem tedy vlastně má ta společnost zájem? Na svém sebezničení?

0/0
17.8.2010 1:58

xbeka

Re: Chybí vám doma manžel?

a co je sakra špatnýho na brožurce o skupinovém sexu???? Co je špatného na tom,  že je někdo spokojený se svým životem a nepotřebuje k tomu životního partnera, protože díky svým přátelům není sám???? A co na tom, že když vztah dvou lidí krachne, tak tím nechtějí trápit sebe ani své děti???? .... s nadsázkou: napadá mě jedna hláška: Kde to žiješ a kolilk ti je???

0/0
17.8.2010 10:23

Eremos

Re: Chybí vám doma manžel?

Vy i já (zatím!!!) žijeme ve společnosti, která podle § 217 trestního řádu chrání (měla by chránit!!!) naše děti před zpustnutím a mravním ohrožením jejich výchovy.

http://www.sexus.cz/trestny-cin-ohrozovani-vychovy-mladeze

0/0
17.8.2010 11:53

xbeka

Re: Chybí vám doma manžel?

zahálčivý a nemravný život.... to je pak ovšem otázka co se za takový život považuje... co se ovšem týče rozvodů a svobodných matek, tak si nemyslím že by to s nemravností či zahálením mělo sebemenší souvislost. Skupinový sex tu byl je a bude, já ho za nemravný nepovažuji (stejně tak jako orální - dnes naprosto běžný, nebo anální, atd...) což je samozřejmě jen můj názor. Nicméně i tak si myslím, že na letáčku ze školy jistě nebylo napsáno: Zkuste to ve třech nebo ve čtyřech, je to bezva zábava. Spíš bych řekla že se jednalo o problematiku bezpečného sexu. A poučení o bezpečném sexu je rozhodně důležitější než snaha o mravní výchovu (zatímco nemravnost většinou smrtí nekončí, o AIDS už se to říct nedá...)

0/0
18.8.2010 11:49

Eremos

Re: Chybí vám doma manžel?

... rozvody, svobodné matky i AIDS s nemravným a zahálčivým životem přímo a těsně souvisí: rozvody – způsobené nevěrou, svobodné matky – na které se muž vykašlal, AIDS – jako důsledek promiskuitního způsobu života. Klidně si říkejte stokrát, že krást je normální, že všichni kradou, ale nic nezměníte na skutečnosti, že krádež je a bude vždy zlým činem, stejně jako opustit ženu, která čeká dítě, rozbít rodinu, což poznamenává zejména ženu a děti, vést promiskuitní život, protože to je známkou bezbřehého sobectví, které se na nikoho neohlíží.

0/0
20.8.2010 4:45

xbeka

Re: Chybí vám doma manžel?

téééda, vašim dětem teda fakt nezávidím... bez urážky. A Vám vlastně taky ne. Berete to všechno trochu jednostranně. Rozvod nemusí být nutně zapřičiněn nevěrou, na tom se snad shodneme (a pokud ano, jde třeba o to, že se člověk prostě zamiloval do někoho jiného, nemusí jít o nějaké nemravné sexuální hrátky). A svobodné matky se klidně mohly vykašlat na otce jejich dětí...  a Aids je možná důsledek promiskuitního života, nicméně to nic nemění na tom, že by bylo dobré dítěti vysvětlit, že když takový život bude vést, tak na to taky může umřít... a naivně si nemyslet, že Vaše děti jsou pod taktovkou vaší puritánské výchovy ochráněny před okolním světem (kde bohužel - či bohudík - je realita trochu jiná).

Co se týče toho co je normální a nenormální - jak už jsem tu jednou napsala, normální neznamená správné či nesprávné... znamená to běžné...

0/0
20.8.2010 12:26

Eremos

...pracovala jako šéfka v časopise Xantypa a Playboy...

Podle kritiků spisovatelka pokleslého žánru... pracovala jako šéfka v časopise Xantypa a Playboy... Vážená paní Nesvadbová, ti rodiče tu petici podepsali proto, že nesouhlasí s tím, aby jim do jakékoli jejich výchovy (nejen sexuální) mluvili lidé typu "bývalá šéfka v časopise Playboy" – toho času šťastně rozvedená a praktikující katolička ;-D a "poučovali" redktoři, kteří ztratili soudný rozum ...

0/0
17.8.2010 1:48

xbeka

Re: ...pracovala jako šéfka v časopise Xantypa a Playboy...

oni by je ale nepoučovali redaktoři ale učitelé... momentálně je právě poučují ti redaktoři, protože od rodičů se to co v playboyi nedozvíte;)

0/0
17.8.2010 10:25

Eremos

Re: ...pracovala jako šéfka v časopise Xantypa a Playboy...

Jedná se o "mediální kampaň" s určitým cílem... V souboji o zavedení sporné ministerské příručky k sexuální „výchově“ žáků na základních školách již zaznělo mnoho argumentů. Kromě toho nejpodstatnějšího: Jde o další krok k postupnému „zestátnění“ dětí... viz: http://jiri-hermanek.blog.tyden.cz/clanky/4303/prezidentuv-kasparek-ma-pravdu.html

0/0
17.8.2010 12:03

Eremos

Podle kritiků spisovatelka pokleslého žánru

Podle kritiků spisovatelka pokleslého žánru...

0/0
17.8.2010 1:46

chachara

Vychova

Pani Nesvadbova by sexualne vsechny sexualne vyskolila jedna dve,ale zivotne moc vyskolena nebude,kdyz se ji povedlo vybrat takovyho vybornyho tatinka pro svoje dite,ktery bude vyrustat bez nej,coz je to nejlepsi,co muze decko potkat R^R^R^

0/0
17.8.2010 1:25

Ltd.v. Filago

Ještě že žijeme v přírodě .

Když rodiče ,s velkým úsilím vysvětlili svým dvoum holčičkám , jak je to s příchodem dětí na svět od A do Z Pohlédli na své pohihňávající se ratolesti ???A pak uslyšeli otázku :Tak že ty a maminka 8-o a Dvakrát ?;-)

0/0
17.8.2010 0:58

ábeles1.

Zbytečné starosti.

Každé dítě bude poučeno ,,jak na to,, včas svými staršími kamarády. I my jsme dostali rady. Koukám, co se může urodit v uřednickém mozku!8-oEU

0/0
17.8.2010 0:37

Yesname

I vaše řízky

mají původ na jatkách. Máme snad proto učit děti porážet prasátka? ;-D

0/0
16.8.2010 23:38

Ltd.v. Filago

Re: I vaše řízky

R^R^

0/0
17.8.2010 0:46

Hroznej_puberťák

Re: I vaše řízky

No, možná by to dětem prospělo :-P když dnešní pipiny nejsou schopny uvařit ani z polotovarů ;-)

0/0
17.8.2010 8:24

fixaman

Re: I vaše řízky

Pokud se považujete za řízek..

0/0
17.8.2010 8:55

Yesname

Re: I vaše řízky

Tak na tuhle odpověď jsem málo inteligentní.

0/0
17.8.2010 9:17

fixaman

Re: I vaše řízky

U sexuální výchovy jde o to, vysvětlit dětem, odkud pochází oni sami, což je jistě pro každého normálního jedince dosti důležité.. Srovnávat to s výrobou čehokoliv jiného je naprosto mimo mísu.. Pokud byste tedy výrobu řízku považoval za stejně důležitou, musel byste být řízek.. ;-)

0/0
17.8.2010 9:37

Yesname

Re: I vaše řízky

Aha, tak chyba není mezi mou židlí a klávesnicí.

0/0
17.8.2010 9:52

fixaman

Re: I vaše řízky

Řekl bych, že je ;-)

0/0
17.8.2010 10:15

Toto

Nevíš nic ?

Ty jsi mělo kolik p....., abys něco pochopila. Od tebe to sedí ty k.....;-D

0/0
16.8.2010 23:26

malinak

celebrity kážou o morálce :-)

Idnes zase udělal kozla (Nesvatbovou) zahradníkem...

0/0
16.8.2010 23:13

Míka

hahaha

Jsem velmi pobavena celou touhle diskuzí..... :-)  Přijde mi, že tolik puritánů na jednom místě se už dlouho nesetkalo. Ve většině souhlasím s Nesvatbovou... sexuální výchova by měla být součástí výuky už od první třídy, zajisté v

přijatelné podobě... normální rodiče to většinou dětem vysvětlí, ale co

chudáci děti většiny dnešních přispěvatelů do této diskuze??? Děti by se měly odmalička učit o rozdílech mezi holčičkama a hlapečkama a k čemu ty rozdíly slouží. Měly by vědět co se běžně děje,  mězi kým se to děje..... pak budou totiž lépe schopny poznat všechny ,,ošklivé strýčky,,. A když budou vědět o sexu víc, možná jim dojde že grupenparty opravdu nejsou tak zábavné, jak si onehdy myslelo několik polských teenagerů, dnes už rodičů :-)))))

0/0
16.8.2010 23:05







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.