Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejhorší zkušenosti pacientů: nepříjemní lékaři a špinavé sprchy

Špatný stav sprch a záchodů, ale také fakt, že neznají svého lékaře. Ministerstvo zdravotnictví si nechalo provést velký průzkum nemocnic, který ukázal, co dnes nejvíc trápí pacienty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

irena-zlam

hodnocení

Je fajn, že je konečně něco zveřejněno. Není nic horšího než arogantní personál, protože nemocný člověk je dvojnásobně zranitelný a potřebuje podporu. Jak tu padl web znamylekar, občas si přečtu hodnocení svého lékaře. Řada věcí tam sedí. Tím samozřejmě není vyloučeno, že si lidé budou psát, co chtějí.

0/0
9.4.2010 12:23

milenkamikes

jasně

moc koukáme na seriály a pak bysme chtěli, aby se doktoři k nám chovali jako v televizi. v USA má v televizi každý pacoš svého psychologa....

ale nám by fakt stačilo, kdyby doktor řekl, já jsem váš ošetřující lékař.

Totéž platí,když máte v nemocnici někoho blízkého - ani nevíte který doktor je ochoten vám něco sdělit.Většinou si vás přehazují jako brambor. A to nemá s jejich platem vůbec,ALE VŮBEC nic společného.VVV

0/0
1.3.2010 13:19

roedor

Já hlavně nechápu, jak je možné, že mají v nemocnici

problémy s hygienou - musím zaklepat, v nemocnici jsem byla jen jednou - aby se člověk štítil dojít na záchod a bál se, že něco chytne, to je prostě neuvěřitelný...

0/0
1.3.2010 12:42

Mahas

ustvani a spatne placeni lekari

pruzkum je fajn, je dobre, ze se neco takoveho dela a vzhledem k mnozstvi respondentu ma i vypovidaci hodnotu.

Ukazuje taky neco, co nikdo zatim nerekl. Ano lekari jeste spoustu veci ohledne pristupu k pacientum nezvladaji. Predstavit se je slusnost, to je fakt, i kdyz... kolika z vas se predstavuje vas kadernik, automechanik, banker atd , atd. Je otazkou jestli nejsou nahodou na lekare kladeny vetsi naroky nez na zbytek "poskytovatelu sluzeb" . Pokud ne, nemelo by relativne anonymni prostredi zas tolik vadit. Ja si spis myslim, ze ano, ze lide chteji "intimnejsi vztah" se svym lekarem, ze to preci jen neni banker, automechanik,.... Pak je to soucast jejich povolani, je tim pro ne narocnejsi a meli by podle toho byt ohodnoceni. Proste nejsou !!!! Tak to nemuseji delat, reknete si. Ano, mate pravdu. Nechteji to delat a tak odchazeji, bud mimo zdravotnictvi nebo do zahranici.

Uvedomuji si ze vyssi plat z nikoho pana Spacka ( odbornika na etiketu ) neudela, ale tvrdim, ze to roli hraje.

0/0
28.2.2010 6:51

SU P

Re: ustvani a spatne placeni lekari

Pokusím se bý velmi stručný.  Celá řada výhrad pacientů je oprávněných. Zjednodušeně řečeno většina pacient by však chtěla mít svého osobního lékaře, svého ortopeda, svého neurologa...V podstatě pro normálně uvažujícího člověka asi není těžké pochopit, že tento vztah nemůže být nikdy uspokojen, protože lékař nemá pouze onoho jednoho pacienta, ale během dne přichází do kontaktu s obrovským množstvím pacientů, má spoustu souběžných povinnosti, kdy každá se tváří jako jediná a důležitá. Aby to vůbec byl schopen přežít a zajistit chod, musí se často chovat tak, že to někdy není nejlepší.

Ale to je zde asi zbytečné psát, stejně tak jak nakonec za léta práce vypadají skutečně Ti slušní a pracovití zdravotnící, kteří se snaží pro pacienty udělat vždy to nejlepší, kteří jsou nakonec doslova společností a pacienty "vytěženi".

Dříve nebo později se ukáže /ukazuje/ že celá společnost si žije těžce nad poměry... a to se týká nejen zdravotní péče....

0/0
28.2.2010 9:46

Mahas

Re: ustvani a spatne placeni lekari

Ano, domnivam se, ze mate pravdu, prakticky ve vsem. Presto se i nadale domnivam, ze kdyby bylo financni ohodnoceni odpovidajici tomu v Rakousku, Portugalsku, Belgii nebo treba Dansku ( v pomeru k prumernemu platu, nejde o absolutni cisla ), tak by byl vetsi tlak na lekare, protoze by se zvysila konkurence a navic by byli zdravotnici i vice spokojeni. Tohle splneno neni. Lekari jsou velmi podhodnoceni. Coz vede k tomu, ze lekari odchazeji, zbytek je pretizen a navic znechucen. Takze ano, zijeme si nad pomery. Rikejte to ale Paroubkovym a Filipovym volicum.

0/0
28.2.2010 10:18

SU P

Re: ustvani a spatne placeni lekari

Můj příspěvek rozhodně nebyl namířen ke zpochybnění toho co píšete a co je samozřejmě pravda. Pouze jsem se již dostal do fáze kdy jsem opakovaně poznal, že hovořit o financích je jako mávat červeným hadrem... proto se zmiňuji  zejména o tom ostatním. Ale ani to veřejnost nechce slyšet. Historicky jsou masírování slogany typu "doktor do každé rodiny", přikrmování prostoduchými a zcela od reality odtrženými seriály ze zdravotnictní, vedení závisti a nově možnosti rychlého zbohatnutí /žaloby/.

0/0
28.2.2010 10:49

karton1111

Re: ustvani a spatne placeni lekari

To jsou kecy, kdo u nás není podhodnocen? Všichni bychom rádi dostali mnohem víc. Nejen lékaři takže tyhle nářky jsou absolutně mimo mísu. Lékaři nejsou jediní.Rv

0/0
28.2.2010 12:13

Vladob

Re: ustvani a spatne placeni lekari

Presne tak, kapitalizmus se dela tak, ze ten kdo ma malo, proste odejde tam, kde ma vice, a kdo se nedovede uzivit jako nic jineho nez lekar, proste smula :-)

0/0
28.2.2010 23:34

Kam se hrabe Bittner

Dobrá zkušenost

Byla jsem nedávno hospitalizovaná v jedné nemocnici v menším městě a nemůžu si ani v nejmenším stěžovat. Lékaři se vždy představili "Dobrý den, jsem doktor X a budu s vámi dělat to a to." a sestřičky byly moc milé, šikovné a příjemné, když došlo k nějakým prostojům, omlouvaly se, všichni klepali při příchodu do pokoje... Opravdu nemám výhrad, kéž by to tak bylo vždy všude.

0/0
27.2.2010 18:18

Yarda.

Netvrdím že někteří pacienti

nemohou mít s některými lékaři nebo zdravotními institucemi špatné zkušenosti - o soukromých lékařích viz http://www.znamylekar.cz/ ale asi by bylo dobré, aby i lékaři a zdravotníci popsali své zkušenosti s některými pacienty.

0/0
27.2.2010 14:12

karton1111

Re: Netvrdím že někteří pacienti

A proč by to měli dělat? My jako pacienti je platíme(povinně), oni nás nikoliv. Proto nevidím důvod aby lékař sepisoval svoje zkušenosti s pacientem. Je v tom dost rozdíl. My jsme v tomto případě nakupující službu od lékařů nikoliv oni od násR^

0/0
27.2.2010 18:29

ddratm

Re: Netvrdím že někteří pacienti

A proč by nemohli? Když se vám vrátí holka z noční, kde hospitalizovali ožralého pacienta s podezřením na nějaký sekundární komplikace a on do ní praští tak, že má modřinu přes půl břicha, tak budete o službách a přístupech k pacientům uvažovat jinak, to vám garantuji. Rv

0/0
27.2.2010 20:43

karton1111

Re: Netvrdím že někteří pacienti

A co je mi do toho když se jí to nelíbí ať to nedělá, může kdykoliv odejít a jít pracovat jinam. Já kdykoliv přestat platit zdravotní pojištění nemohu. Vidíš v tom ten rozdíl?:-PNEbo ještě pořád ne? My jsme nekupující a povinně, oni nikoliv.

0/0
27.2.2010 22:20

ddratm

Re: Netvrdím že někteří pacienti

To ale nevysvětluje proč by nemohl zaznít názor z druhé strany, který by například nespokojencům vysvětlil, že i když se ta sestřička vrátí pomlácená od ožralého pacienta, který si myslí, že když si platí zdravotní pojištění tak si může dovolit cokoliv, se zase vrátí do služby, dělá dál svoji práci pořád dobře a nezahořkne. Opakuji, že tohle by se mělo vysvětlovat – platíš si sice povinně zdravotní pojištění, ale to neznamená, že si za to můžeš dovolit cokoliv, už to chápete?

:-P

0/0
28.2.2010 0:14

karton1111

Re: Netvrdím že někteří pacienti

To taky nikdo netvrdí ty joudo, nauč se číst a reaguj na to co je napsáno a ne na to co si myslíš, že je napsáno:-P

0/0
28.2.2010 0:35

ddratm

Re: Netvrdím že někteří pacienti

Jen od začátku reaguji na téma, kterým začalo toto vlákno. Nevidím žádný důvod, proč by zdravotníci nemohli popsat své názory a zkušenosti z druhé strany aby tak mnoha lidem otevřeli oči. Že to nechápete vy, není můj problém....

0/0
28.2.2010 9:36

karton1111

Re: Netvrdím že někteří pacienti

Ale oni mohou popsat svoje problémy ale nikoho to nezajímá protože nejsou v pozici  nuceně kupujících. Mohou kdykoliv odejít to že nechápeš ten rozdíl není můj problém :-P

0/0
28.2.2010 12:12

Yarda.

Re: Netvrdím že někteří pacienti

Ale ty taky můžeš odejít a přihlásit s u jiného lékaře nebo jít do jiné nemocnice - teoreticky. Protože co se děje v našem zdravotnictví (a není to vždy jen vina zdravotnického personálu) může vést k tomu, že se se zdravotnickým personálem česky nedomluvíš.

0/0
28.2.2010 21:33

qsubt

jidlo v nemocnicich

vy si jako myslite ze jidlo v nemocnici je zdrave? a na to ste prisli kde? ha ha, jidlo v nemocnici splnuje snad jenom ty nejzakladnejsi kriteria a to ty ze neni vylozene nebezpecne. To co jedna slecna/pani niz popisovala, snidane jogurt rohlik a vecere makovy zavin zni jeste mooc pekne, ja mam zkusenosti jeste horsi, a to 1x tydne na veceri parky s horcici, (v ramci tepleho jidla), jinak vecere vetsinou neidentifikovatelne pomazanky vseho druhu, obcas tam balena presolena sunka, atdatdatd   Nikomu se v cesku nechce platit za hospitalizi a kazdy by chtel vse zadarmo, i se tam nazrat zadarmo. Kdyz by ste byli zdravi a doma - taky by ste neco museli jist a utracet, tudiz 80/100kc na den v nemocnici by melo byt pro vetsinu lidi akceptovatelne, a pak by se tam obedy varily jidla a ne jako "veci" co ma rozpocet 24kc na 1 porci a jidlo to jenom pripomina.

0/0
27.2.2010 14:05

Peťulák2

Re: jidlo v nemocnicich

Jo, je fakt, že když jdu na oběd, tak stravenku v hodnotě 70.- Kč dám jako nic. Kdyby si ji v nemocnici vzali, tak jim ji asi taky lupnu bez přemýšlení. Ale pokud mám dát 100.- Kč na den, tak popravdě začnu přemýšlet, za kolik si tak vařím já a sním. Ale řekněme, že to doma bude za stejnou částku.

Nicméně pokud bych byla nemocná delší dobu, kde na 100.- Kč příplatek na jídlo mám brát? Stát mi každý měsíc ukousne z výplaty velice slušnou částku, kterou zašti´tuje tím, že jednou bych mohla být v nesnázích a ty peníze budou potřeba. Ale když právě tady potřeba jsou, tak jsem stejně osočena, že co bych chtěla za tak málo peněz a jestli chci jídlo jak v Alcronu. Popravdě, za ty prachy, co už jsem na daních uvalila, bych na něj asi i měla našetřeno...

0/0
27.2.2010 14:33

MiSo92

Re: jidlo v nemocnicich

No jo, jenže kolik daní šlo do nemocnic a kolik do kapsy úředníkům?...

0/0
28.2.2010 9:19

mayva

no nevim

Já byla v nemocnici několikrát, zatím se mi teda osvědčuje zlatý pravidlo - chovej se tak, jak chceš, aby se ostatní chovali k tobě. Tedy, jsem-li k personálu milá a slušná, je on milý a slušný ke mně. Funguje do opravdu spolehlivě. A když byla v nemocnici babička a jedna doktorka se chovala nevhodně, rodiče si to s ní ve slušnosti!!! vyříkali, pak bylo taky vše v pořádku. Takže problémy řešit nejprve po dobrém.

Že se v nemocnici nenajím tak dobře jako doma, s tím počítám předem, nejsem mlsná, sním v pdstatě všechno, i když o pochutnání si nelze často opravdu ani mluvit ;-) Takže jediná výhrada je k tomu vstávání - naposledy jsem byla v nemocnici v Neratovicích, bylo to tam fajn, akorát teploměr ve čtvrt na šest ráno, to bylo děsný 8-o

0/0
27.2.2010 13:07

Vladob

Re: no nevim

No a ten teplomer je fakt dulezity,  a ve tri rano by jeho vypovidaci hodnota byla jeste vetsi;-)

0/0
28.2.2010 23:38

MiSo92

Stěžování

Že vy si pořád musíte jen stěžovat...  Měli jste teda podepsat reverz a zůstat doma. Tam ty sprchy jsou jistě lepší...Rv

0/0
27.2.2010 10:52

sluni-sluni

a co kouření personálu?

vojenská nemocnice - ortopedie, místnost pro návštěvy a za plentou  hulí personál jednu za druhou - je to cítit už při vstupu - taky lahůdka :-P

0/0
27.2.2010 10:30

Trisws

Neurologie v Kateřinské Praha

Hospitalizována jsem byla dva týdny, personálu nemohu vytknout nic, kvůli mně přesunovali pacienty, abych nemusela být s nechodící a již mentálně postiženou paní na pokoji, a měla pokoj sama pro sebe. Ale jídlo bylo strašné, studené, nechutné, k večeři jsme třeba dostali celý makový závin, k snídani dva bílé rohlíky a jogurt. Co bylo snad nejhorší, to byl stav dámských sprch a záchodů, prakticky jsem se štítila tam chodit. Nejspíš byly čisté, ale rekonstruované kdoví kdy...takže popraskané dlaždičky, v předsíňce sestry vymývaly podložní mísy...

0/0
27.2.2010 9:21

Džadeita

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

No to by bylo strašné že? Kdyby jste s nimi byla na pokoji! R^

0/0
27.2.2010 9:49

bjelka

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

Skvěle jste přispěla k tématu, ulevilo se vám aspoň?Rv Nevíte, s čím paní na té neurologii ležela. Pokud byla po nějakém náročnějším zákroku a potřebovala klid, nedivím se, že chválí personál za vstřícný přístup. O mentálně postižené pacientce se nevyjádřila nijak hrubě. Taky jsem ocenila, když mi umožnili být před operací o samotě - každý jsme jiný, někdo se ve společnosti spolupacienta rozptýlí, někdo naopak.

0/0
27.2.2010 10:01

Trisws

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

Já o přemístění nežádala, personál to udělal o svém uvážení.

0/0
27.2.2010 12:30

ddratm

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

A co je špatného na tom snídat rohlík s jogurtem, nebo večeřet makový závin? Pletete si hospitalizaci s rekreací, možná jste zvyklá snídat bůček a večeřet řízek, ale oni se snaží aby byla strava tak trochu i zdravá a vyvážená, když jste v nemocnici. Raději oželím kvalitu jídla ve prospěch kvality péče, než aby noční vyvařování snídaní spolklo třetinový rozpočet, který je už tak napjatý.....

0/0
27.2.2010 12:14

Trisws

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

Nejsem zvyklá snídat bůček a večeřet řízky, Nejím moc sladké, takže sladký makový závin je pro mne k večeři prakticky nepoživatelný a mléčné výrobky nejím nalačno neb mi nedělají dobře. Nepotřebuji v nemocnici vývařovnu jak v  Alcronu, ale něco, co se dá pozřít.

0/0
27.2.2010 12:31

orinka3

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

mno, jestli je kynutý makový a jistě průmyslově vyráběný závin vhodné jídlo do špitálu, o tom pochybuju. Podle mě je zdravá snídaně: ceriálie, jogurt, ovoce a večeře rozhodně nemusí být teplá, ale pro maroda bez diety třeba tvarohová rybí pomazánka, zeleninový salát se sýrem a vajíčkem....chápeš, co tím myslím? Prázdné kalorie nikomu nepomůžou, leda tak ztloustnout.

0/0
27.2.2010 12:33

sluni-sluni

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

si ty nemocnice pletete opravdu s alcronem ;-D

0/0
27.2.2010 12:54

orinka3

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

asi nechceš pochopit, že nejde o drahotu nebo láci, ale o stravu svým složením nevhodnou i pro zdravé lidi, natož pro pacienty. I strava léčí. Proto se jedna profese ve špitále jmenuje dietní sestra.

0/0
27.2.2010 13:09

máňa 1

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

Jistě,pomazánka= alcron?8-o

0/0
27.2.2010 13:37

ddratm

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

Paní napíše že měla na snídani jogurt a ten ona nemusí a vy doporučujete na snídani jogurt ;-), z čehož je vidět že s jídlem se prostě nezavděčíte.......Ale nechci se pouštět do akademické diskuze, jestli je například takové vajíčko dietní, či ne. Možná tomu rozumíte více, ale problém není tak ve složení jídelníčku, jako v jeho množství, když většina pacientů, zvyklá konzumovat mnohem větší množství než je zdravá a doporučená hodnota, má prostě v nemocnici hlad. To ale není problém nemocnice a tyhle průzkumy jim většinou nespravedlivě škodí.

0/0
27.2.2010 13:52

Peťulák2

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

Ono jde i o to, že když člověk bílé pečivo nejí a má rád celozrnné, tak jedno ráno bílý rohlík přežije, druhé taky, ale týden to prostě jíst nebude, protože se tím kupříkladu při nepohyblivosti zabetonuje tak, že pak týden nemůže na velkou.

Nejde o to, že nabízejí nepoživatelná jídla, ale že jsme svéprávní a měli bychom mít možnost aspoň nějakého výběru. Už i děti ve škole si vybírají min. ze dvou jídel, tak proč pobyt v nemocnici, kde se mám vyléčit, znepříjemňovat jídlem, které mi nechutná nebo ho z nějakého důvodu nejím...?

Je-li stanovena finanční hodnota snídaně, můžou nabídnout třeba 3 možnosti - 2 bílé rohlíky nebo 1 tmavý, jogurt nebo přesnídávku nebo sýr, jablko nebo banán. A pokud mám chuť, proč bych si nemohla místo bílých rohlíků a jogurtu připlatit desetikorunu na tmavé rohlíky a pomazánku? Podle mě to není Alcron, ale normální přístup k člověku.

0/0
27.2.2010 14:25

sluni-sluni

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

a co vám brání si vzít sebou do nemocnice svou "zdravou" stravu ? pro některé lidi kombinaci jogurtu s cereálním pečivem je téměř smrtící kombinace - není nutné to jídlo jíst co vám dávají, můžete si nechat přinést svoje, když jsem v nemocnici tak většinou s nějakým závažným problémem a první a poslední na co mám myšlenky - tak je jídlo... (myslím opravdu závažný problém - ne si nechat ofašovat nohu)

0/0
27.2.2010 17:10

ddratm

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

Paní napíše že měla na snídani jogurt a ten ona nemusí a vy doporučujete na snídani jogurt ;-), z čehož je vidět že s jídlem se prostě nezavděčíte.......Ale nechci se pouštět do akademické diskuze, jestli je například takové vajíčko dietní, či ne. Možná tomu rozumíte více, ale problém není tak ve složení jídelníčku, jako v jeho množství, když většina pacientů, zvyklá konzumovat mnohem větší množství než je zdravá a doporučená hodnota, má prostě v nemocnici hlad. To ale není problém nemocnice a tyhle průzkumy jim většinou nespravedlivě škodí.

0/0
27.2.2010 20:06

Vladob

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

nebud(te) vul :-), o napjatem rozpoctu zde nemluvte, platime zdravotni pojisteni vsichni stejne, za recept, za hospitalizaci, takze co jsou tohle za kecy o napjatem rozpoctu, ja chci vedet na co mam narok, co tedy dostanu a co ne to si chci pripojistit, bohuzel v komunizmu co zde vladne, nemuzu.

0/0
28.2.2010 23:42

ripper6

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

Makovy zavin? Jsem myslel ze nemocnice je vic zdravejsi a nepodporuje tloustnuti pacientu. Bych cekal spis zeleninu :-P

0/0
27.2.2010 13:47

ripper6

Re: Neurologie v Kateřinské Praha

Makovy zavin? Jsem myslel ze nemocnice je vic zdravejsi a nepodporuje tloustnuti pacientu. Bych cekal spis zeleninu :-P

To nechapu budit by meli tak 8-9h rano a ne tak brzo. Co tam pak pacient ma od 5h rano delat. To je akorat tak na provaz.

0/0
27.2.2010 13:49

O.Sindler

Právě

Nejhorší je opravdu že vás vzbuděj tak v půl šestý. A ještě s teploměrem co vypadá jako pistole u hlavy.

0/0
27.2.2010 9:02

Lenka S.

Re: Právě

Páč má člověk kolem páté ráno teplotu na tzv. "ranním minimu"..po obědě zas odpolední maximum..Tak se to musí změřit a zapsat....

0/0
28.2.2010 21:55







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.