Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kupte lék, který bere lékárník. Bude nejspíš nejúčinnější, radí farmaceuti

Farmaceuti přišli s radou, jak si při nemoci vybrat nejlepší lék: ptejte se, co by si koupil sám lékárník. Pokud se pacient zeptá, co by si vzal sám lékárník, dostane důvěryhodnější radu. Je totiž méně pravděpodobné, že si odnese přípravek, na jehož odbytu má zájem lékárna. Třeba proto, že z něj má větší zisk než z ostatních.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

useknutahlava

a co když lékárník jede na koksu

?

0/0
20.11.2009 15:45

kitkat

ano

souhlasim

0/0
16.11.2009 20:37

S.T.A.L.K.E.R.

MUHEHE, toto je snad nejotřepanější trik používaný

všemi obchodníky bez rozdílu podnikání... Jděte do elektra, projděte kolem televize Sony, Phillips, JVC... zastavte se třeba u Mascomu - když se přitočí prodavač a uvidí, že váháte, dozvíte se, že celé večery nedělají s rodinou nic jiného než koukají na Mascom;-D

Jděte si koupit třeba dlaždičky a dozvíte se, že pan prodavač je má v koupelně a je s nimi moc spokojen;-D

Snad jediné zboží, u kterého jsem tento trik nezažil, je toaletní papír;-D

0/0
16.11.2009 2:55

jakadlec

ať dou všichni lékárníci se svejma zlodějskejma cena ma do

někam. abych někomu nekřivdil, /těch sou tak 3%/   když můžou chtít za borovou vodu, 60 až 100 Kč tak co si o nich můžu myslet pěknýho. za komančů stála borová voda korunu, z toho lahvička korunu jo a na předpis taky korunu, na recept 30 + 30. ať se dou vycpat,

0/0
14.11.2009 8:52

martinova

Re: ať dou všichni lékárníci se svejma zlodějskejma cena ma do

Za komančů lékárna tu lahvičku zaplatila, ale prodat ji nesměla, obal byl pro pacienta zdarma.Borová voda se připravovala na koleně v normálních prostorách a pomůckách. Dnes MUSÍ BÝT STERILNÍ,náklady na vybavení přístroji a materiálem jsou obrovské,proto sazba za přípravu očních kapek je vyšší než za jiné produkty. Většina lékáren ji proto ani připravovat nesmí a nakupuje ji od několika málo lékáren,co mají speciální povolení. A podržte se, JKA JI NAKOUPÍ,TAK JI MUSÍ PRODAT! Nedává se na ni žádná přirážka!  Když se vše neprodá,neodepíše se ztráta ze zisku, protože ten je nulový - je to čistá ztráta! Ukažte mi obchod,kde by tohle udělali, vy hlupáku. A 30Kč se vám od dubna odečítá od doplatku. Pouze u léků,které plně hradí pojišťovna,zaplatíte regulační poplatek,a o to méně zaplatí lékárnám pojišťovna.A vycpat ať se jdou politici,lékárníci si regulační polatky nepřáli a nevymysleli.

0/0
20.11.2009 14:32

Vendyna

???

a kde mám záruku, že mi lékárník řekne pravdu a nepodstrčí to nejdražší??? I lékárníkům přeci nejde o zisk ale.....jde o ZISK!!!!!!! To psal nějakej naivní trouba,ne?;-D(nebo lékárník;-O)

0/0
13.11.2009 16:30

Márky

Re: ???

nemáte.. stejně jako nemáme záruku, že nám v autobazaru neprodají vrak, že nám stavební firma nepostaví dobře vypadající zmetek, že nám zubař nepřevrtá i plomby, které jsou v pořádku, že nám automechanik nevyndá při běžné kontrole originální díly z auta a nenahradí je levnými zmetky, že v restauraci nedostaneme "recyklované" jídlo, mohla bych pokračovat do nekonečna.. dnes vám prostě nikdo nezaručí nic, ale můžeme si za to vsichni..

0/0
14.11.2009 13:13

weizenkleie1

To je peknej hadr;-)

0/0
13.11.2009 16:09

Přesvědčený socialista

A co když bere drogy?

0/0
13.11.2009 15:09

Rostratus

Máte nás za hlupáky?

Kupte lék, který bere lékárník. Bude nejspíš nejúčinnější, radí farmaceuti. A věřte politikům. Ti to s vámi myslí nejlépe. R^;-D

0/0
13.11.2009 14:12

topič elektrárenský

Tak především lékárník bere léky,

které jsou na lékařský předpis, on si je může vydat, nám ale ne. Takže ve většině případů nemůže na naši otázku odpovědět pravdivě a pokud náhodou ano, tak je nám to houby platné, stejně bychom museli pro recept k lékaři. Moje zkušenosti s lékárníky jsou takové, že vše potřebné o léku si nastuduji předem na netu, informací je dostatek a do lékárny přicházím s konkrétním požadavkem. Jinak mi budou vnucovány různé zaručeně účinné potravinové doplňky, nejlépe od pěti set korun za balení výše. Stejně si vždycky v lékárně, když platím pouhou stovku, připadám podle pohledu lékárníka jak socka sockovatá.  

0/0
13.11.2009 13:01

oranzovy socialista

Re: Tak především lékárník bere léky,

Jste trochu mimo mísu.. Lékárník si nesmí vzít nic na předpis, pokud nemá recept...:-P

0/0
13.11.2009 16:29

ydrhsamot

Re: Tak především lékárník bere léky,

Pane topiči, jste úplně out... Zejména lékárníkovi už musí být hodně špatně, aby si vzal něco na předpis... informace na netu jsou mnohdy nespolehlivé a zavádějící. Když potřebujete právní radu, taky si čtete zákoníky, nebo jdete pro radu za svým právníkem???

0/0
13.11.2009 17:33

Yenefer star

Rozdil

On je taky rozdil, koho se zeptate: jestli farmaceuta (vydej na predpis), nebo laboranta, ktery je u volneho prodeje! Je snad jasne, ze farmaceut toho vi mnohem vice nez laborant!

0/0
13.11.2009 12:55

Rudla.

Dobře...

Lékárník mi podá pilulky, jednu vyndám, vrazim mu jí do tlamy a budu čekat, co to s ním udělá :o)

0/0
13.11.2009 12:30

Kapitán Hollister

Re: Dobře...

;-DR^

0/0
14.11.2009 10:24

medabzuk

uz vidim

kterak touhle otazkou vykolejim lekarnika a ten mi misto nesmyslu za dve kila doporuci paralen a celaskon za styry petky. ja bejt lekarnik a na otazku kterej berete vy, odpovim ten nejdrazsi a v dvojnasobnym mnozstvi ;-D

0/0
13.11.2009 12:08

ydrhsamot

Re: uz vidim

Vy jste exemplární příklad toho, jak se na lékárníky, potažmo laboranty dívá většina populace :)) Stejně jako jsou dobří a špatní doktoři, jsou dobří a špatní lékárníci. hledejte ty dobré, kteří Vás neodbydou a poradí Vám, a k těm choďte.

0/0
13.11.2009 17:37

meridian.c

Tak dát na radu lékárníka

Jooo? A co nedávno provedený výzkum, že je až příliš mnoho lékárníků, kteří ani všechny léky neznají a nepodávají dostatečné informace???

Opět zase vyvolávání nějaké farmaceutické paniky či support nějakého výrobce???

Co to je za radu????????????????? 

0/0
13.11.2009 11:03

Tomáš Nemravný

Re: Tak dát na radu lékárníka

Nepleť si lékárníka a drogistku z Dr. MAXu...

0/0
13.11.2009 12:29

ordy

bflmpsvz

OMG ! Co je zase tohle za debilní radu ...

0/0
13.11.2009 10:18

medabzuk

Re: bflmpsvz

rada vyborna, pokud ovsem pripustis fakt, ze ani tak nejde o radu jako o to zviditelnit byvalou myšš ;-D

0/0
13.11.2009 12:10

12mmmm12

Já neberu žádnej a když tak ten

co mi napíše doktor ;-D;-D;-D

0/0
13.11.2009 10:16

Ruger

Syslové někdo dobře vygruntoval v palici

:-))  Lékárník prodá vidlákovi vždy  nejlépe to na čem trhne a co mělo reklamu v televizi.

Takhle naivní blábol snad dokáže vymyslet jen prvnička  ...

0/0
13.11.2009 9:57

medabzuk

Re: Syslové někdo dobře vygruntoval v palici

R^

0/0
13.11.2009 12:10

noby

bohuzel

nemam takove vladou zajistene prijmy jako nas lekarnik,az mi bude vlada, za kazdy ukon v praci davat 5.- a peknou vyplatu rad neco utratim

0/0
13.11.2009 9:55

noby

Re: bohuzel

takhle to vidim na citron, med, zeli a slivovici

0/0
13.11.2009 9:56

JuraT

Re: bohuzel

Naprostý souhlas. Dnes si hodně lidí myslí, že na každou virosu existují kauzální přípravky, které budou léčit příčinu - a bude je hradit pojišťovna. A už valí ke svému praktikovi - zbytečně.  Drtivá většina těchto lidí pro uzdravení ani lékaře ani tu lékárnu nepotřebuje. Ale když už do ní zajde, tak většina magister jim ráda doporučí i levné a účinné symptomatické prostředky, po kterých se pacientovi uleví stejně jako po těch nejdražších. Je třeba si ale slušně požádat.

0/0
13.11.2009 10:12

illes

Re: bohuzel

Problém je, že když se člověk opravdu cítí špatně a to může být i u těžší virosy, tak zákony této republiky  nutí člověka, aby si došel pro neschopenku, pokud si nechce brát vlastní dovolenou, což je finančně výhodnější, ale zase, když je člověk zdráv, tak má potom méně dovolené pro rekreaci, odpočinek apod.  Prostě bez neschopenky máte v práci neomluvenou absenci a za to se dnes většinou vyhazuje. Takže i když vím, že bych se vyléčila i  bez doktora a lékárny, musím k tomu doktorovi pro papír. Vím, že je to v prípadě chřipky či virosy formalita, zaplatím regulační poplatek, lékař vystaví neschopenka a řekne, co by doporučil, abych si koupila. Já projdu v duchu domácí lékárnu, usoudím, že mi tam ještě něco zbylo a že nekoupím nic a nebo něco koupím, když zjistím, že už to tam asi došlo.  Proéč není možnost, tři dny léčby bez neschopenky, stejně je člověk doma zadarmo, s tím, že zaměstnavatel si může zkontrolovat, jestli je opravdu doma a někde netrajdá a nezařizuje si soukromé věci.

0/0
13.11.2009 10:34

12345hanka

Re: bohuzel

R^

0/0
13.11.2009 10:48

topič elektrárenský

Re: bohuzel

Máte naprosto pravdu, je  to způsobeno zejména tím, že zákonodárci mají nemocenskou plně placenou od prvního dne nemoci a předpokládám, že na rozdíl od plebsu k tomu nepotřebují neschopenku od obvoďáka, maximálně jim jí dodatečně napíše parlamentní doktor. Také jim nehrozí žádné sankce, pokud náhodou nepřijdou do "práce", protože stejně nikomu nechybí.Tudíž je při tvorbě zákonů problémy obyčejných lidí naprosto nezajímají. A korunu tomu vždycky nasadí hlavní hygienik, který doporučuje při příznacích chřipky zalehnout a v klidu se pár dní vypotit. Že předtím je nutno se doplazit k obvoďákovi pro neschopenku, cestou a v čekárně nakazit pár dalších lidí a se získanou neschopenkou ještě zajít na poštu, aby ji měl zaměstnavatel včas, to mu jaksi uniká.

0/0
13.11.2009 12:54

Jana11

Re: bohuzel

Mnoho zaměstnavatelů právě z tohoto důvodu nabízí zaměstnancům 3 dny do roka tzv. "sick days" - tzn. právě možnost zůstat pár dní doma bez neschopenky.

0/0
14.11.2009 16:10

illes

Re: bohuzel

Jen někteří, z těch větších a většinou se zahraničním majitelem za zády.  Co když někdo marodí vícekrát do roka nejen jednou?

0/0
16.11.2009 17:32

martinova

Re: bohuzel

Konečně rozumný příspěvek.Zaprvé jsme opravdu zdravotníci,víme,které přípravky účinkují lépe a doporučujeme podle toho,ne podle ceny.Navíc zboží za vyšší cenu vám nutí jen tam, kde nejde o rychlou spotřebu a kam pak pěkně dlouho nezavítáte. Notebook vám mohou vnutit za 18tis.místo za 13- dalších 5 let pro něj  nepůjdete. Ale do lékárny jdete co chvíli. Spousta lidí myslí, že  chceme prodávat to nejdražší. To je nesmysl. I z obchodního hlediska  je totiž důležitý UZDRAVENÝ  nebo SPOKOJENÝ klient. Ten se příště vrátí opět k nám, a spokojenější bude, když za léky vždycky nedá majlant. A  z hlediska  krátkodobého  zisku? Nabídnu-li něco za 50-100Kč, 8 lidí z 10 si to koupí . Nabídnu-li něco za 250, koupí si to 1-2. Ostatní ta cena odradí. Přínos finanční je tedy zhruba stejný, ale ve druhém případě chybí ta spokojenost klienta. A lékárníci to dobře vědí.

Když už nás považujete za zloděje a kšeftmany,aspoń nás nepovažujte za hlupáky.

0/0
20.11.2009 14:25

medabzuk

Re: bohuzel

zacal bych od konce ;-D

0/0
13.11.2009 12:05

popenec

Re: bohuzel

k tomu zelí přistrouhnout ještě čerstvě vykopaný křen a každý bacil vezme dráhu, když přidáte česnek, vezmou dráhu všichni ostatní...  ;-D

Ale vážně, zelí s křenem a mrkví je náš oblíbený zimní salát a respirační choroby se nám vyhýbají obloukem.

0/0
14.11.2009 11:50

Bob Harwey

To je zase blábol!!

Soukromé lékárny mají zájem na co největším zisku a ne aby se člověk uzdravil. Dovedete si představit, že by byli všichni zdraví? Tak ty lékárny můžou zavřít a jít se oběsit....

0/0
13.11.2009 9:41

illes

Re: To je zase blábol!!

Ale blbost. Ti co prodávají léky jsou málokdy jejich skuteční majitelé. Někdy ano, když jde o malou lékárnu, ale kdy je to větší lékárna, většinou tam prodávají zaměstnanci. Navíc lékárníci vědí, že stavu kdy budou všichni lidi zdraví, nelze dosáhnout. Vždy bude nějaká klientela. Původcem většiny nemocí, vyjma úrazů a některých vážných nemocí,kdy figuruje genetika a nezdravý životní styl, jsou živé organismy a ty jsou všude okolo nás. To, že budou všichni lidé zdraví, není možné.

0/0
13.11.2009 10:41

krutaska

pane lekarniku

co jste to tomu panovi na ten kasel predepsal, vzdyt to bylo projimadlo?!

No jo, ale ucinkuje to, ted tam stoji na rohu a boji se zakaslat.

0/0
13.11.2009 9:31

smajlik :)

Re: pane lekarniku

;-D R^

0/0
13.11.2009 11:09

dace4019

Pane lékárníku,co berete na svoji

maniodepresivní psychozu,potřeboval bych to pro kámoše:

0/0
13.11.2009 9:27

PetroleumLampoIdorablo

Zdali už nás mají za taková telata?

Asi jo, ;-(

0/0
13.11.2009 9:19

Vlado Z

Naivita

Statisticky to asi vychází, v konkrétním případě může být vše úplně jinak

1. není jisté, že lékárník bude úpřimný                                                                                  2. zdaleka ne každý lékarník používá(i pro sebeléčbu) informace z nezávislých zdrojů, často podléhají tlaku farmafirem stejně jako lékaři

3. zdaleka není jisté, že lékárník trpí všemi nemocemi, které mají jeho zákazníci ;-)

4. často chybí čas věc s pacientem důkladně probrat včetně souvisejících okolností(viz níže komentář oléku pro dítě)

Pro zlepšení situace v ordinování a vydávání léčiv musíme udělat mnohem víc, než jen takovéto průzkumy. Především zabezpečit účinný a jednotný sofrtware nebo internetovou databázy lékových rizik a interakcí-kdo se na to dá?

0/0
13.11.2009 9:16

illes

Re: Naivita

Já si myslím, že i lékař by měl znát účinky léků, které nejčastěji předepisuje, měl by vědět co se s čím může kombinovat a co ne. A jaké mohou být reakce, vždyť farmakologie se na medicíně učí, čili nauka o lécích.

0/0
13.11.2009 10:51

Vlado Z

Re: Naivita

Farmakologii se učíme a principy známe. Je-li ale v současnosti na trhu cca 10 000 registrovaných léčiv, není v lidských silách znát všechny vlastnosti každého z nich. (nemluvě o výsledcích studií) Programy(např. AISLP) jsou nezbytností.

0/0
13.11.2009 14:16

illes

Re: Naivita

Po lékaři nikdo nechce, aby znal všechny léky a další přípravky, které jsou na trhu, to není možná, ale když chce předepsat nějaký lék, měl by vědět zda pacientovi uškodí, či ne, zda bere něco dalšího, jestli to na to může dát, anebo mít možnost si to v  počítači v ordinaci zjistit. Někteří lidé, zvlášť staří, užívají třeba deset i více léků denně, každý na něco jiného, a někdy si ty léky i odporují a mohou si navzájem rušit učínek nebo i škodit.  Lékař samozřejmě má nějaký svůj obor a v něm by měl být orientován natolik, že základní léky, které často používá zná a ví s kterými jinými skupinami se nesnesou a pravidelně si obnovovat a vyhledávat nové informace. Léky se mění a vyvíjejí.

0/0
13.11.2009 14:36

lucuher@seznam.cz

jen zmena strategie

Pani magistro, za co vas plati pharma-firmy tento tyden? 

To si fakt mysli ze jsme vsichni pitomci? Tak holt uz nebudou zvat do karibiku lekare ale lekarniky a lekarnice...

0/0
13.11.2009 9:16

opportunity

Re: jen zmena strategie

R^

0/0
13.11.2009 11:09

ydrhsamot

Re: jen zmena strategie

Máte dost zkreslené představy...

0/0
13.11.2009 17:52

almucha

Paní magistro, prosím Vás, co berete na prostatu?

0/0
13.11.2009 9:04







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.