Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tvrdá voda a chlor ohrožují zdraví

Vypít denně alespoň dva litry vody, to by měl být základ správné životosprávy. Jenže i obyčejná voda může na našem těle zanechat neblahé následky. Předčasné stárnutí pokožky, ledvinové kameny, studené nohy a ruce, to vše může způsobit voda, kterou pijeme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jewelinka

No nic

při čtení článku jsem pořád čekala informaci, že voda se stačí prostě nechat chvíli odstát a je po chloru, ale nedočkala jsem se, tudíž to beru jen jako další zhovadilou reklamu na balené vody - super je ten odkaz na podobné články "balená voda = vyhozené peníze" ;-D;-D

0/0
8.3.2009 20:38

Mr. Skin

Kdo jsou P. C. a P. Braggovi?

Kdo jsou P. C. a P. Braggovi? Že o těchto zajisté ctihodných vědcích nikdo nikdy neslyšel? Proč někdo publikuje článek na základě tvrzení dvou naprosto neerudovaných pomatenců?

0/0
8.3.2009 18:23

oprsal

Názor

Nemohu jinak, než reagovat na tento článek a příspěvky k němu. Většina píše, že je to blábol a reklama pro výrobce balené vody. Já mám za to, že v tom článku je napsaná pravda o chloru. Jestliže budu uvažovat selským rozumem, tak musím dospět k tomu, že když chlor umrtvuje zdraví škodlivé bakterie ve vodě, tak to samé udělá s prospěšnou bioflorou, která je ve střevech.  Podle výzkumů amerických vědců (lze to najit na internetu), teto podíl činí    16% a podíl na rakovině plic 8%. U nás je nej větší výskyt rakoviny tlustého střeva, neřekl bych, že toto je jen životosprávou jak se nám tvrdí. Tento názor jsem poslal tiskovému mluvčímu M Zdr. a nebylo mi odpovězeno. Diskuzi se také píše o jakémsi filtru za 40000 kč. Já znám filtr podstatně levnější, který opravdu funguje. Splňuje normy NSF InternationalEU č. 42,53 a 55 .

Jestliže má někdo zájem o tuto problematiku, tak ať reaguje. Já odpovím.

0/0
7.3.2009 16:42

gagaryn

Re: Názor

A jak vysvětlíš přítomnost HCl v žaludku ?

0/0
11.3.2009 13:49

Kleki Petra

Ježiš, to je kravina!!!

8-o8-o8-o

0/0
6.3.2009 15:48

David Rockefeller

blábol

a teď ještě tu o karkulce...

0/0
6.3.2009 15:13

Ppetig

Organický sodík?

Další perla. Nebo někdo ví, co to je?

Dobré jsou i anorganické prvky - jak kdyby existovaly prvky organické.

0/0
5.3.2009 16:37

xtusp01

Toto je placena reklama

Vypada to, ze lidi prestavaji kupovat balenou vodu a tak si nekdo z prislusne firmy zaplatil podobny clanek. Vetsina ctenaru na to snad neskoci.

0/0
4.3.2009 22:39

Sisy

už nemám slov

http://zdravi.idnes.cz/kupujete-balenou-vodu-jen-plytvate-penezi-fja-/vase-telo.asp?c=A080716_134308_zdravi_bad

0/0
4.3.2009 16:50

Sisy

Jděte už někam.....

Celej slavnej článek je jedna velká slátanina a pitomost.Rv Nebo to snad psal nějakej chemik nebo potravinář????;-D;-D;-D

0/0
4.3.2009 16:45

nonick

Pokud jde o chlór, stačí nechat vodu pár minut odstát

a je po problému...pisálci! :-/

0/0
4.3.2009 10:30

vymrzovac

je to docela legrace....

...limitní hodnoty chloru jsou dány. volný 30, vázaný 0,4mg/l. Mezní hodnota pro chuť a pach? =přijatelná pro odběratel;-D....v případě sporu postupujte dle ČSN EN 1622;-D;-D;-D

0/0
4.3.2009 8:15

wildge

Blbost

Hygienici muzou potvrdit, ze chlor sam o sobe ve vode neni nijak citit. Pokud voda smrdi, neni to kvuli chloru, ale kvuli tomu, ze chlor potrebovala.

Za dalsi: chlor jako takovy neni pro cloveka ve vode zadny velky problem. Koneckoncu v zaludku ma kazdy kyselinu chlorovodikovou.

A pokud by i tak nekomu chlor vadil, tak staci vodu ohrat (ani nemusi projit varem).

0/0
3.3.2009 23:41

PepaRUM

POZOR!

Vodu nepít, šukaj v ní ryby a žáby !

0/0
3.3.2009 23:26

chatab

Re: POZOR!

hm, ale ryby ani zaby nesukaj :-/

0/0
3.3.2009 23:42

GUHU

"Z televizních reklam víme...."

no comment

0/0
3.3.2009 23:20

Delirium Tremens

Už jenom chybí

aby v článku uvedli, že nejzdravější k pití je destilovaná voda ...

0/0
3.3.2009 23:01

Lord-Corwin

No kdo se zase v idnes nudil

že napsal takovouhle zhovadilost...nejlepší je článek v kam dál..kde se prakticky říká pravý opak....přestaňtě děsit lidi a cpát jim do hlavy takovýhle bláboly a snažte se být kvalitním informačním médiem(Y)(Y)(Y)

0/0
3.3.2009 22:19

obecní slouha z Klacíkova

Tvrdá voda neškodí zdraví !

To jsou vyloženě lži, na změkčení stačí Aquacalk a na dechloraci patrona s aktivním uhlím.

0/0
3.3.2009 22:13

mekon2

to je teda zase clanek

Jak dlouho se na idnesu bude jeste psat, ze se ma vypit 2 litry vody za den? A chlor ve vode vam znici bakterie a oloupi o dulezite vitaminy? Doufam, ze jim nevadi ta kyselina chlorovodikova v zaludku =)) Sokujici pravda o vode =))

0/0
3.3.2009 20:56

bambus_trambus

to je zase bábol

Proboha i-děs, když už zveřejňujete takové články, které smrdí i přes wifi skrytou reklamou na balonou vodu, aspoň si odstraňte z kontextu články o zbytečném kupování balené vody, které jste psali před nedávnem. Jo a mimochodem, šíření takových blábolů je mnohem více poplašná zpráva, než když někdo zcela logicky neoznámí ostré cvičení výkonným složkám integrovaného záchranného systému a jediný kdo se diví jako jojo jsou novináři.

0/0
3.3.2009 20:31

karel304

Úroveň IDNESu

Prosím nadřizené autorky tohoto článku, aby dotyčné udělili písemné napomenutí a při příštím příspěvku podobné úrovně ji dali výpověď. Jinak úroveň IDNESu spadne až pod bulvár. Jako by nebylo dost bludů šiřených mezi lidmi ústní cestou a pomocí hoaxů (například karcinogenita kyseliny citrónové E330, kosmické záření způsobující vznik aflatoxinů ve vodovodním potrubí atd. - to si fakt nedělám legraci).

Je smutné, že v době kdy by měla vzdělanost lidí růst, dochází k opačnému jevu: k blbnutí populace. Střední školy degradují na úroveň základních a vysoké na střední, a lidé jsou schopni v éře internetu a kvalitních informací dostupných jediným kliknutím např. na wikipedii uvěřit už úplně všemu. Toto je ideální živná půda pro podvodníky všeho druhu (viz nedávná aféra s vodním fitrem za 40.000).

Jestli toto má být výsledkem kampaně vlády za zvýšení vzdělanosti, tak :-©

0/0
3.3.2009 19:38

gagaryn

***

Víte jak teďkon dělají žáby?

Vak vak vak vak.

0/0
3.3.2009 14:48

AceBird

Jste vsichni ovlivneni agenty

Jste vsichni ovlivneni agenty Vodovodu a kanalizaci a jejich prisluhovaci. Voda z kohoutku je jed! Jak uz tady napsal nekdo prede mnou: Kazdy, kdo umrel, pil vodu. Nevidite tak nezvratny dukaz?

Ja sam piju jenom biovodu, kterou si sam pestuju na zahradce. A neumrel jsem. Pokud ma nekdo zajem taky neumrit, ozvete se, prodam 10ml biovody za 2000,- Kc. Piste rychle. Sklizen biovody je sice az na podzim, ale je ji jenom omezene mnozstvi a uz mam plno objednavek. Jo a jeste zaruka: kdyby nekdo presto umrel, tak mu vratim vsecky penize, co do toho dal, hned jak se ozve.

0/0
3.3.2009 14:26

LaFemmeSpeedy

Re: Jste vsichni ovlivneni agenty

;-D;-D;-DR^

0/0
3.3.2009 14:42

marmit

Re: Jste vsichni ovlivneni agenty

;-D;-D

0/0
5.3.2009 11:06

hrabe.zeppelin

Vice o podobnych blabolech jako v clanku

zde:

http://www.narod-sobe.cz/clovek/kultura/jidlo/Voda/Zdravotni_rizika_demineralizovane_vody.htm

(Zdravotní rizika pití demineralizované vody, Autor: MUDr. František Kožíšek, CSc., publikovano Statnim zdravotnim ustavem )

0/0
3.3.2009 13:52

Bobos

No konečně něco odborného, super!

Tuhle informaci jsem už hledal dávno (googlem se to hledá zdlouhavě). Musím přiznat, že popsané výzkumy potvrdily můj odhad, že demineralizovná či destilovaná voda je k pití zcela nevhodná. Ale co mě překvapilo, že i (moje oblíbená) Dobrá voda je na spodní hranici v doporučovaném množství rozpustných látek (100 mg/l), tedy že není vhodná jako hlavní zdroj tekutin.

Jinak článek a nejspíš i odkazovaná kniha je z velké části blábol.

Je zajímavé, že se moc lidí nepozastavilo nad tvrzením, že dobrým zdrojem tekutin šťáva z ovoce či zeleniny. No pokud bychom pili denně litr takových šťáv, tak je zřejmé, že by to bylo značně nezdravé.

0/0
3.3.2009 19:05

Mablung

Re: No konečně něco odborného, super!

Nezdravé by to bylo jen z hlediska cukru, což pro lidi kteří se pohybují a čistí si pravidelně zuby není velký problém

0/0
3.3.2009 19:56

ondravojta

Re: No konečně něco odborného, super!

Já myslim, že by to vedlo k překyselení žaludku, pálení žáhy, srač*e jako Brno a po delší době i přebytku vitamínů.

0/0
3.3.2009 20:15

Kazimator

Re: No konečně něco odborného, super!

Cukr je to poslední co by tě na tom mělo trápit, tolik ho tam zas není (počítám 150 KJ/deci tj 3MJ na denní příjem) horší by to bylo s hned několika hypervitaminozami, ale co hůř, pití čisté tj. neředěné ovocné štávy organismus dostatečně nezavodňuje, obsahuje totiž moc rozpuštěných i nerozpuštěných látek čímž vytváří hypertonické prostředí a doslova ti vodu z buněk vysává :)

Článek je pěkný blbábol a ta dcerka tura co to napsala by se měla stydět, právě napáchala dost škody na čtenářích.

0/0
4.3.2009 9:06

Sisy

Re: No konečně něco odborného, super!

A co ovocné kyseliny??????!

0/0
4.3.2009 16:47

cufir-mufir

balená voda

Škoda že nezhodnotili kvalitu balené vody proti kouhoutici. Takova den odstavená kohoutice v lednici ...... MNAAAAAM !

 Toho žádná balená deionizovaná srágora nikdy nedosáhne....

Jednoduše, voda, která vydrží rok "čerstvá" nebo mrtva? To není nic pro mě !

0/0
3.3.2009 13:52

cufir-mufir

Re: balená voda

demineralizované- pardón

0/0
3.3.2009 14:00

_lu

...

já piju jenom biovíno a biopivo, něgdy biokořalu...

gdybych pil místo vody biošťávu z červený řepy a tak, tak bych jen s*al...

0/0
3.3.2009 13:49

felia

Plané mudrování

Jezte, na co máte chuť a pijte, co chcete. Budete mít spokojený život, který nebude o nic kratší než kdybyste se řídili nápady mudrlantů, kleří doporučují drahé biopotraviny a balenou vodu.

0/0
3.3.2009 13:45

creeters

Re: Plané mudrování

R^

0/0
3.3.2009 15:45

gagaryn

***

Věděli jste, že všichni lidé kteří umřeli pili vodu ??? 8-o8-o8-o

0/0
3.3.2009 12:18

poděs

A co na to američtí vědci?

V tomto článku mi chybí odkaz na americké vědce, ale už se těším, až příště budou polemizovat nad škodlivým dýcháním. Kdybych vypotil v práci produkt ve kvalitě tohoto článku, tak mě vyrazí za spotřebu tepla v místnosti.

0/0
3.3.2009 12:16

kotrmelq2x

Kniha není o kvalitě vody v ČR

Autoři knihy i článku jsou zřejmě naprostí ignoranti. Pokud slečna novinářka někdy chodila do školy, tak jí muselo dojít, že hexa- v názvech chemických  sloučenin není odkaz na čarodějnice (z němčiny) jak se domnívají Braggovi, nýbrž předpona „šesti-„ (hexagon, hexan apod. a je z řečtiny). Z toho, že se fluor používá při výrobě jaderné bomby vyvozují(zcela nelogicky), že je F radioaktivní.

-Je prý rozdíl mezi anorganickými a organickými minerály (co to jako je?)Anorganické minerály škodí zdraví (ještě že některé horské oblasti bývaly bez kamenné soli). Pravá, přírodní voda je voda destilovaná.

Podobných vtipů je kniha plná.

Pokud se bojíte chloru, dejte si  baterii sítko, které vodu provzdušní a spolehlivě chor odstraní.

Gratuluji nejdůvěryhodnějšímu deníku v Českých luzích k uveřejnění, a to ve velkém předstihu (před aprílem).

0/0
3.3.2009 11:54

marmit

Re: Kniha není o kvalitě vody v ČR

tuto knihu dávali zdarma k čističce vody od jedné nejmenované firmy,  která dělá z pitné vody vodu destilovanou a za tři roky se člověk dověděl, že je tato voda zdraví škodlivá. byl to neskutečný blábol.;-O

0/0
3.3.2009 13:12

hrabali

Re: Kniha není o kvalitě vody v ČR

Vážený autore,

iDnes a konečně potažmo i tištěnou Mladou frontu už řadu let, skoro bych si dovolit tvrdit že více než deset let NELZE považovat za objektivní a důvěryhodný zdroj informací. Proto se VAšé záverečné poznámce dost divím.

Jinak samozřejmě souhlasím s tím, že uvedený článek je snad co do pravdivosti a objektivnosti ještě stupidnější nežli knižní předloha, na niž se odvolává.

0/0
3.3.2009 13:26

kotrmelq2x

Re: Kniha není o kvalitě vody v ČR

S tou "důvěryhodností" to byla jen narážka na reklamu iDnesu.

0/0
3.3.2009 21:26

Koubci

Zase hrozný amatérismus novináře

Pan expremiér Zeman, ač ho nemusím, kdysi řekl moudro o novinářích - tuším použil výrazy póvl a žumpa. V kontextu glosovaného článku je to asi příliš silné výrazivo, přesto: nechť si autorka před uveřejněním tohoto opravdu blábolu nastuduje fakta. Říkám-li fakta, není to odkaz na nějaké autory s anglicky vypadajícím příjmením - literární odkaz, ostatně, také není cudně uveden. To, že v mnoha zemích na západ od Šumavy mají vodní hospodářství v daleko horší kondici než u nás ví snad jen naše odborná veřejnost a my vodohospodáři tento fakt asi neumíme naší veřejnosti sdělit. Proto je tu prostor pro uvedenou snůšku nesmyslů. Paní autorko, žijeme v Česku, máme Státní zdravotní ústav v Praze, v něm sedí světově uznávaný odborník na pitnou vodu MUDr. František Kožíšek, CSc. - co kdyby jste mu zavolala a poté napsala opravu. Přeji hezký den!

0/0
3.3.2009 11:49

vilemina

Skvělé reakce!

Výborně, jsem opravdu velice potěšena rozumnými reakcemi na tento blábolivý článek! Pořád se totiž objevuje mnoho diskuzí, kde reklamou ovlivněné ženy z domácnosti aj. nekriticky přijímají každou takovou "novinku".

0/0
3.3.2009 11:15

Sisy

Re: Skvělé reakce!

nejen ženy v domácnosti, ale taky natvrdlí chlapi;-D;-D

0/0
4.3.2009 16:48

Nikanika

Re: Skvělé reakce!

Máš úplnou pravdu. Jako vystudovaný chemik vždycky teču z podobných blábolů. Nejhorší na tom je, že tomu většina lidí věří. Když tvrdím, že jsou to nesmysly, tak se na mě lidi dost často dívají, že jsem se zbláznila Spousta lidí by se nikdy nenapila vody, kterou si před tím neprohnali filtrem. Přitom řada těchto filtrů je značně nekvalitních. A co se týče používání destilované nebo deionizované vody, tak to už je úplně vrchol.:-P;-O

0/0
11.3.2009 13:08

semicc

to je blábol

souhlas s sotatními diskutujícími....naprostá snůška blbostí.....voda kontaminována proto se do ní musí přidávat chlor -no to se mi snad v dnešní době zdá!!!!! samozřejmě v každý vodě jsou mikroorganismy a ty se musí desinfekcí -chlor, uv lampy, ozon....zničit..navíc naše vyhláška 252/2004 na požadavky na pitnou vodu má přísnější hygienické limity než západní evropa.....a tvrdá voda z kohoutku má kolikrát obsah iontů způsobujícch tvrdost 10-1000krát menší než minerálky.....vím vo co gou...jsem od fochu. za tohle redaktora/ku vyhodit

0/0
3.3.2009 10:59

občanPh11

dotaz na odborníky

Je pravdou, že chlor vytváří ve vodě z kohoutku chlorové sloučeniny a ty jsou nebezpečné pro náš cévní systém?

Jinak co se týče vody z kohoutku, tak jen v Praze se liší o 1000%. Na Chodově humus, smrad a bahno.  Jinde dobrá i voňavá.  Pořídil jsem si domů filtr a u mě je vložka do roka o 400g těžší (po vyschnutí) a u rodičů je čistý i po roce.

0/0
3.3.2009 10:53

Ppetig

Re: dotaz na odborníky

Chlór ve vodě disproporcionuje na chloridy (jako v kuchyňské soli) a chlornany, které se ochotně rozpadnou při styku prakticky s čímkoliv, čímž uvolňují kyslík. O vzniku chlórovaných látek jsem slyšel pouze nepotvrzené zprávy, že se je podařilo občas najít, jejich koncentrace ovšem byla velmi velmi nízká a toxikologické zpracování není k dispozici.

0/0
5.3.2009 16:36