Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Umírání nepatří do nemocnice, ale domů

"Umírání jsme institucionalizovali a horko těžko se teď učíme, že je to událost, která by měla patřit domů," říká v rozhovoru Martina Špinková, ředitelka hospicového občanského sdružení Cesta domů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eva

Umírání

Chtěla bych jen říct, že někteří lidé si neprošli tím, co např.jiní lidé,kteří se starají o postiženého,nebo člověka s demencí.Naše babička už má 5 let alzheimera a je to o nervy.Už s náma vůbec nemluví,takže nikdy nevíme co chce,večer nás budí svým neustálým křikem a to i po tom, co jí dáme tablety na spaní. Je to někdy hrůza. Mamka už je na zhroucení,protože chodí do práce a večer ještě chodí vytírat do kavárny (aby si přivydělala,protože je samoživitelka),takže se večer střídáme s bráchou,který od září je pořád v Ostravě na ubytovně,kde studuje. I já jsem studentka a bojím se, jak to bude dál. Myslím si (a nejen já, ale i lidé z našeho okolí), že by jí nejlépe bylo někde v ústavu, jenže mamka nechce dopustit, aby byla někde jinde než u nás doma. Podle mě,někdy ani lékaři nechápou, kam až tato nemoc může dojít a jak lidé trpí.

0/0
10.9.2008 20:46

zlata

umírání

Děti-jedné je 25 a druhé 27, takže dospělí lidé, já vím, že každý chce mít své soukromí, ale stále si myslím, že jsem mohla udělat něco víc.Nejvíc mě trápí, že jsme si mnoho věcí neřekly, ale doufám, že věděla, jak moc ji mám ráda. A že na konec života(umírání) zůstala úplně sama.

Přesto moc děkuji za slova útěchy.

0/0
13.8.2008 11:42

zlata

Umírání

Mamka mi umřela v květnu na LDN, doktorku ani nenapadlo mi zavolat. Dodneška se s tím srovnávám, myslím, že do konce života mám o trápení postaráno.Celé noci nespím, stále o tom přemýšlím, co jsem udělala špatně. Mám byt 3+1 a bydlíme tam čtyři. Mamku jsem tam měla o Vánocích a rodina se mě stále ptala, jak dlouho tam mamka ještě bude. Prostě děti neměly soukromí i manželovi to vadila. Je to strašná situace, když chcete maminku mít u sebe a nejde to. Byla jsem u mamky na LDN každý druhý den a umřela zrovna ten den, když jsem tam nebyla. Je to k pláči. Co s tím?;-(

0/0
12.8.2008 12:38

Dospělá

Re: Umírání

Je to smutné, ale čas je nejlepší lékař. Dívejte se na to z té lepší stránky. Třeba by se maminka trápila. A trápila byste se i vy a vaše rodina. Nechte si jen krásné vzpomínky a nic si nevyčítejte. I vaše rodina má právo na život a z vlastní zkušenosti mohu říci, že práce, rodina, malé děti a starost o těžce nemocného člověka nejde skloubit. To byste nebyla člověk, ale stroj. Anebo byste zkolabovala. ;-(

0/0
13.8.2008 11:32

b.bombicka

názor

Tak jsem přečetla diskusi a musím říct, že z některých přispivatelů je mi zle a to zejména z těch, které odsuzují ty, kteří na plnou h*bu řekli, jak to s tím umíráním doma může být. Ono to opravdu není o tom, že mám dotyčného "stařečka" doma pár týdnů a v posledních hodinách ho držím za ruku. Oni to totiž dost často bývají i lidé z Alzheimerem či stařeckou demencí a péče o takové lidi opravdu není procházka růžovou zahradou a jestliže to trvá delší dobu, tak pak se může velmi lehko stát, že dojde k rozpadu rodiny nebo ke zhroucení pečující osoby. Jenže to si zda přítomní, kteří odsuzují ty, kteří veřejně přiznají, že by to nezvládli vůbec neumí představit. Ona myšlenka na konec je doma je pěkná, ale ne vždy reálně uskutečnitelná. Nemluvě o tom, že dříve se sice umíralo doma, ale také se "doma" pracovalo, tudíž nebyl takový problém toho staříčka obstarat. V dnešní době už to tak jednoduché není.

0/0
5.8.2008 14:36

Dospělá

Re: názor

R^ babička měla stařeckou demenci. Po 6ti měsících jsme byli rádi, že je na chvíli v nemocnici. Když vám 3x denně nakálela doprostřed obýváku a tvrdila, že tam je záchod, bylo to o nervy. Boty strkala do rozpálené trouby, že peče cukroví, není to žádný med. Je to daleko horší, než malé dítě, které se může "jen" zranit.

0/0
5.8.2008 15:06

Prickrose

Re: Re: názor

Moje babicka nedavno zemrela na stareckou demenci nebo Alzheimera. Ona na to umirala snad 15 let. Hruza a des. Moje teta se o ni starala a to byl teda zahul. Posledni rok uz byla v ustavu, protoze uz jenom lezela, nemluvila, ale jedla. Posledni mesic uz ani oci neotevrela - asi byla v komatu. To uz opravdu nebylo poznat jestli zije nebo ne. Takze tem, kteri odsuzuji lidi, kteri to nezvladnou bych prala zazit neco takoveho na vlastni kuzi.

0/0
6.8.2008 1:10

Alena

Nemocnice v Teplicích

Máme otřesnou zkušenost s chováním personálu v nemocnici v Teplicích. Chvíli jsme si připadali jako v Zelenkově případu. Dovezli jsme blízkou osobu s banálními potížemi na hospitalizaci a během 9 dnů se personálu podařilo tuto osobu oddělat. Zejména otřesný byl zákrok MUDr. Peychla v době návštěvy kdy nás vyhodil a při jeho vyšetření se ozýval ukrutný křik pacientky. Odešel se slovy, že mrtvice to není,

0/0
5.8.2008 9:26

Jamie

Re: Nemocnice v Teplicích

Jo tak to souhlasim. Zadna pece, zadne informace od lekaru, nikoho nezajima zda pacient jedl nebo se aspon napil. A ve finale diagnoza v umrtnim liste se naprosto vylucuje se vsim co jste se dozvedeli driv a hlasa "stejne nebyla sance"

0/0
5.8.2008 10:14

Prickrose

V prefektnim svete.......

by jsme vsichni umirali v naruci svych milovanych s usmevem na tvari, ale ono to tak v zivote vzdycky nevyjde. Neco jako, kdyz jsem mela jit rodit, tak jsem si predstavovala, jaky to bude prefektni porod, tak jak o tom pisou ve zdravotnich ucebncich, bezproblemovy, ktery bude trvat tak 8 hodin .........nakonec to byl tri denni horor, ale kvuli toho se neposeru. Takovy je zivot. Jak uz tady nekdo psal, clovek mini a zivot meni.

0/0
4.8.2008 23:02

zlata

Re: V prefektnim svete.......

Ano, máte pravdu,měla jsem maminku na Vánoce doma.Sanitka mi ji přivezla v hrozném stavu,celou noc nespala,protože hrůzou nezavřela oči,najednou ji převáželi ke mně domů, nechodila,pomočovala se a tak měla strach, co bude dál, byla úplně mimo.Měla jsem strach,abych něco neudělala špatně,doktoři mně neřekli ani slovo, co mám s mamkou dělat. Na Štedrý večer jsem myslela, že ji vůbec neprobudím,byla v nějakém hypnotickém spánku. Ale vše jsme přežili, ale bohužel mi nedávno mamka umřela na LDN.V

0/0
14.8.2008 9:05

paskudilek

Pokud nemá člověk podmínky doma,

tak v Hospici mají příbuzní možnost být s pacientem do poslední chvíle. Je to pořád lepší, než nechat umírat příbuzného někde v LDN s lidmi na pokoji.

0/0
4.8.2008 20:45

iva

Re: Pokud nemá člověk podmínky doma,

V lepším případě na tom pokoji jsou lidé. Děda ležel v LDN (NAŠTĚSTÍ se nám vrátil a ještě 10 let byl mezi námi) a vykládal, jak umírající prosili, aby je někdo držel alespoň za ruku. On jako chodící "lehčí" pacient jim vyhověl. Častokrát vykládával, jak byli ti pacienti rádi, že je drží za ruku. On, pro ně v podstatě cizí člověk. ;-(

0/0
5.8.2008 10:54

paskudilek

Re: Re: Pokud nemá člověk podmínky doma,

To chápu, ale v Hospici můžeš být s příbuzným sama, nebo se s rodinou střídat. Pacient tam má péči, soukromí a není to tak náročné, jako ho mít doma.

0/0
5.8.2008 16:15

paskudilek

Re: Re: Pokud nemá člověk podmínky doma,

Viděla jsem LDN, kde bylo na pokoji 10 lidí. Myslím si, že Hospic je v tomhle směru lepší.

0/0
5.8.2008 16:18

Eda

ono to umírání je jako hezký doma, my to zažili

páč sme vzali domu babču k nám domu když nemohla bejt sama. Ale máma kvůli tomu musela do předčasnýho důchodu a ten rozdíl činí třeba 3-4000, o kterej jí ho doživotně zkrouhli.Po dvou letech sice babča umřela,ale mámě teď nikdo nedá navíc ani halíř třeba 15let a v zákoně je že se nesmí už nikdy zaměstnat opět na plnej úvazek.Že se péče o lidi doma teprv právně upravuje je hezký.To nepočítám kolik stály návštěvy rehabilitačních sester atd.Takže umírat doma jo,ale může to přinést v budoucnu náklady celkem třeba za půl milionu,takže se po týhle zkušenosti nezlobim na nikoho,když dá babču do ústavu, s tim že to prostě nezvládá časově ani finančně.

0/0
4.8.2008 18:58

kecyvklecy

vidim to v jasných barvách...

... panelákový byt

...umírající má stomii, stačí vyprázdnit 1x denně

...skrzevá proleženiny je třeba 1x za hodinu polohovat

... v noci stačí 3x po zavolání, nemáme-li budík

...toto trvá cca 5 let, pak přichází konečně smrt, na kterou se fšichni těší, páč mají toho vyčerpání, hnusu a puchu plný kecky, vo ošetřovateli nemluvě, kterým je člen rodiny, či každý  z rodiny, který si může dovolit nepracovat a žít fpohodě z té almužny jako ten, co má na starost péči o člena rodiny. Naprosto famozní.Gdo nechápe, zdarma dondu a 3x v noci vzbudím, po týdnu bude pekelně šťastný, že má 12ctku a nemusí domů.

0/0
4.8.2008 18:57

iva

Re: vidim to v jasných barvách...

Zamysli se nad tím ze své pozice. Taky budeš jednou starý/á a abys svým dětičkám nesmrděl/a, ještě rády tě frknou do ústavu zdechnout, že?

0/0
5.8.2008 10:57

BenediktSpinoza

vidim to v jasnych barvach

panelakovy byt

umirajici se kazdy den nejmene 3x cely pokali

tohle trva nekolik tydnu

pote zemre

pribuzni jsou radi, ze maji peknou vzpominku na posledni prozite chvile

0/0
4.8.2008 16:03

BenediktSpinoza

varianta II

domek v satelitu, oba manzele od rana do vecera drou na splaceni hypoteky, netroufnou si jit ani na nemocenskou, protoze by neutahli splatky

vecer se vraci do sveho domku, ze ktereho se jiz nekolk tydnu siri puch

tam nachazeji sveho umiraciciho ve vykalech, moci

umyji jej, prevlecou postel, to same jeste jednou opakuji nez zalehnou

nekolikrat jsou v noci buzeni, 1x opet prebaluji, umyvaji

0/0
4.8.2008 16:09

avlyslakecod

Re: varianta II

Jistě ... umírání smrdí ...

0/0
4.8.2008 16:13

BenediktSpinoza

mne o tom ujistovat nemusis

kolik lidi jsme videl ve spitale umirat uz za ty roky nespocitam:-/

0/0
4.8.2008 17:44

coldage

Trochu tendenční článek

Vážím si paliativní péče a lidí, kteří v hospicech pracují, ale:. přesto to není pro každého - když dotazovaná mluví o 2 nemocných, kteří mluvili o eutanazii a oni jim to rozmluvili a byli rádi = do hospice nejdou lidé, kteří chtějí život ukončit, takže její výpověď vypovídá jen o skutečnosti v hospicu. Konkrétně k tendenčnosti redaktorky: "...Často je mu totiž vnuceno, jak dožije, bez možnosti volby.

Návrhy ale vedou směrem k eutanazii.

..."

TATO OTÁZKA REDAKTORKY(reagující na odpověď dotazované) je naprosto ŠPATNÁ.

Vyplývá z toho, že redaktorka uvažuje o tom, že paliativní péče bude na "druhé koleji" (jestli vůbec na nějaké), když už tady bude umožněna eutanazie. To je blbost na entou.Snad eutanazie bude povolena a člověk bude mít právo si PO DŮKLADNÉM ZVÁŽENÍ vybrat (samozřejmě vzhledem ke svému zdravotnímu stavu - to jen, aby se tady zas někdo nehlásil k "legalizaci vražd")

0/0
4.8.2008 15:33

avlyslakecod

Re: Trochu tendenční článek

Po důkladném zvážení? Co to je?

0/0
4.8.2008 15:57

buck

Zkušenost

Mám zkušenost s umíráním prarodiče doma. Nechtěli jsme, aby babička trpěla v nemocnici a ona to taky nechtěla. Ale pokojné to rozhodně nebylo, nikdo v nemocnici nám neřekl ani slovo o tom, co bysme měli čekat a byl to opravdu šok. Vyrovnávání se smrtí potom rozhodně aspoň pro mě nebylo lehčí, ale člověk má pocit, že udělal co mohla a vyplnil přání blízkého. Proto pokud se toto někomu stane, doporučuju konzultovat psychologa, protože umírající prochází různými fázemi a někdy jsme opravdu něvěli, jak dál.

0/0
4.8.2008 14:39

kraken

to bych nečekal

takový článek na idnes.cz R^..Myslím, že stát na hospicovou péči kašle, určitě by si zasloužila větší podporu z jeho stany...

0/0
4.8.2008 13:52

Minx

Obojí

Já bych byla velice nerada, kdyby moji rodiče zemřeli v nějakém zařízení. Nicméně je ale fakt, že člověk míní a život mění. Nevím, v jaké budu v tu dobu situaci a určitě by měl existovat dostatek zařízení, kde se dokáží o umírající lidi citlivě a ohleduplně starat. Jinak musím poznačit, že měsíc možná trvá samotné umírání, ale předtím většinou předchází mnoho měsíců nebo i let intenzivní péče o nemocného. Takže bych nesoudila nikoho, kdo to prostě nezvládne.

0/0
4.8.2008 12:47

lopata

Re: Obojí

Ono starat se leta je asi tezke. Navic mam dost neprijemnou zkusenost s tim, ze stary clovek narusuje chod rodiny ne svou pritomnosti a potrebamy. Ale svymy zvyky a komentari. Kratkodobe to lze kousnout, nicmene 3 mesice plus je uz dost zkouska trpelivosti. Oni take driv bydleli stari na vymenku, aby se mladym nerypali v zivote a zaroven aby byli dost blizko a mohli jim pomoct.

No ale terminalni faze proste jen tak omluvu nema. Tady nas vsechny ceka vyzva, teda pokud rodice numrou pri nehode ... Jenze pak zase zustane u hodne lidi pachut, ze se nestihli rozloucit, ze se pohadali...

0/0
4.8.2008 13:17

Minx

Re: Re: Obojí

Je pravda, že mám smutnou zkušenost, když babička nechala dědu umřít v nemocnici. Dodnes si vyčítám, že jsme se o něj nepostarali doma a nikdy nezapomenu, jak tam vypadal ztraceně a zmateně. Proto jsem odhodlaná se postarat o nejbližší až do konce. Na druhou stranu si jako bývalá zdravotní sestra dokážu představit, co to obnáší. Proto neodsuzuju nikoho, kdo to není schopen nebo ochoten podstoupit.

0/0
4.8.2008 13:33

kristyna

užitečný článek

Většinou zde hledáte důvody, proč by to nešlo...ale umírání samotné přece netrvá roky! v článku se píše o tom, že samotná terminální fáze trvá v průměru měsíc až měsíc a půl...Nikdo nebrojí proti ústavům a péčí o staré a nemocné!ale když už je fakt konec, tak ten měsíc bez jednoho platu zvládne jak rodina s dvěma dětmi a hypotékou, tak vytížený podnikatel.

0/0
4.8.2008 12:30

Pavel

Re: užitečný článek

Jenže ono předem nevíte, jestli to bude měsíc, týden, nebo čtvrt roku. A málokterý zaměstnavatel po měsíci dovolené vám dá další neplacené volno na dobu neurčitou, než rodiče umřou.... Může se tak stát, že práve ve chvíli, kdy vás bude rodič nejvíc potřebovat, tak budete stát před dilematem - vyhazov z práce nebo rodič v ústavu ...

0/0
4.8.2008 15:50

Blanch

Re: užitečný článek

Muj deda umiral na rakovinu plic doma..v kruhu svych ctyr deti a kdyz prisel jeho konec, tak ho deti drzely za ruce...Mamka popisovala dedu jak se usmival a vypadal stastny. Chtela bych take tak umrit. Ovsem je fakt, ze jedna jeho dcera byla zdravotni sestra a bolest mu tisila leky. Kazdopadne clovek ma obvykle v zivote vice deti, tudiz se naklady na domaci peci mohou delit.

0/0
4.8.2008 21:31

sorbox

Re: Re: užitečný článek

Bohužel v naší rodině, když se zvažovala možnost převést pacientku z nemocnice domů na reverz, tak nám lékař oznámil, že to nepřežije. Denní návštěvy na ARO povoleny, ale pokud možno tak max 2x2 lidé, což jsme několikrát přesáhli díky shovívavému personálu. Obdivuji zdravotní sestry, které tam makají denně a ještě se usmíváji na návštevy.R^

0/0
4.8.2008 21:49

benediktspinoza

mila kristynko

takze si to predstavujes, ze doktor rekne - babicka uz u nas lezi 3 roky, ted se blizi jeji konec, vezmete si ji umrit domu? odvezte si ji do bytu kde treba nikdy nebydlela, tam ji bude nejlip?

0/0
4.8.2008 22:00

arrosage

Diskuse pod tímto článkem..

je dokonalou sondou stavu vztahů a společnosti... samá výmluva jen aby se nemuseli postarat o své nejbližší..

Rv

0/0
4.8.2008 12:19

RCG

Samozrejme smutny ale jinak sympaticky clanek

tem nespokojencum nize: nikdo Vam nevnucuje, jak to mate v tom ci onom Vasem konkretnim pripade delat...je to o tom, ze je potreba obecne podporit moznost volby pro ty, kterym se zda normalni, ze se nejdrive staraji rodice o deti a ony se pak staraji o ne ve stari a umirani...koneckoncu, az zkrachuje statni duchodovy system, tak se od socialistickych pokusu zabezpecovat vsechny vcetne nepotrebnych k "rodine" vratime tak jako tak... 

0/0
4.8.2008 11:43

Lékař senior

CZ paní doktorka snad není hyena..

Ona žije mimo reálný svět..

0/0
4.8.2008 10:50

Lékař senior

Autorka zde předestírá iluse a pohádky..

Měli jsme doma tatínka 80 let.nechal odemknutý byt,  nezavřel plyn atd.Několik týdnů byl v nemocnici.

Stav léiy n ebyl ovlivnitelný.tady ten článečk, to je síla..

0/0
4.8.2008 10:46

xxx

Re: Autorka zde předestírá iluse a pohádky..

příklad z jedné rodiny - babka měla alzhaimra - strhávala si plínky, zapomínala, že jedla - takže pořád lidem doma nadávala že ji trápí hladem. schovávala si věci, takže celá rodina trávila všechen čas hledáním např. jejích zubů... asi po roce naprosté vyčerpávající péči její dcery, která sama z toho onemocněla a měla ještě dvě děti na starosti, domek, vzdala se své kariéry doktorky - dala babku do LND a ta tam po půl roce umřela-to už o sobě vůbec nevěděla.  a jsou lidi, kteří ani nechtějí umřít doma - ne že by neměli dobrou rodinnou péči, ale stydí se za svou nemohoucnost. pohádky o umírajících at si autorka nechá pro nějaký nadační večírek, realita je tvrdá a opravdu hodně fyzicky i psychicky vyčerpávající.

0/0
4.8.2008 13:54

Pat

Mimo realitu

Zajímalo by mě, jak se má o umírajícího rodiče postarat třeba rodina se 2 dětma, splácející hypotéku na byt. To má jako jeden z manželů zůstat doma a ten druhý to má všechno táhnout z jednoho příjmu?! A jinak dobrý??? Tohle se možná dá aplikovat pár měsíců, ale ne pár let. Dokážu si představit, že na pracovní dobu by si najmuli pečovatele. Ale takové služby u nás prakticky nejsou... :-(

0/0
4.8.2008 10:23

paskudilek

Re: Mimo realitu

Pečovatelky existují, záleží jaké služby si zaplatíš, třeba jen koupání. Ten člověk má většinou důchod, nebo musíš něco prodat, třeba auto...

0/0
4.8.2008 20:29

paskudilekI.

Re: Re: Mimo realitu

A nemocného člověka tahat po lékařích na zádech!

0/0
5.8.2008 11:01

paskudilek

Re: Re: Re: Mimo realitu

S umírajícím se po doktorech nechodí, ten potřebuje paliativní lékařskou péči. Většinou jsou to nevyléčitelně nemocní lidé, proto nejsou v nemocnici.

0/0
5.8.2008 16:10

ddtn1

Doma? A kdo to zvladne?

Ja jsem rad pri nasi vytizenosti v praci, ze zvladam sve dve deti natoz abych se staral o nekoho umirajicicho, to proste nelze. Na to jsou ustavy apod. Az ja budu umirat tak nic takoveho od sve rodiny nechci..nechci aby me videli jak jsem v haji, aby me museli menit pliny, byt nekomu na obtiz. To radeji at dela nekdo anonymni. Pro me bude idelani kdyz je uvidim par hodin tydne kdy me uvidi relativne v pohode. Doufam v lepsi konec takze az to bude neunosne odjedu pryc na dovolenou a leky necham doma

0/0
4.8.2008 10:12

anonym

Re: Doma? A kdo to zvladne?

Přeju Vám vaše předsevzetí, ale bojím se, že s věkem dost změní. Nevím, jestli máte stále na výchovu svých dětí stejný názor, jako když vám bylo 10 let.Z vlastní zkušenosti znám případ, kdy člověk umírá na rakovinu (v předdůchodovém věku). Je vidět, jak se situací smířený není a každou hospitalizaci bere jako velkou křivdu. Myslím, si, že v této situaci (se smrtí na dohled) si nadhled uchová málokdo.

Momentálně v ústavní péči zůstal, protože jeho životní partnerka situaci psychicky nezvládla. Její názory jsou podobné Vašim - že ona svým blízkým takové problémy dělat nebude, až přijde její čas. Všem je ale jasné, že to je pouze fráze, kterou si omlouvá své selhání.

0/0
4.8.2008 12:34

sorbox

Suicide

Pevně věřím v to, že až nadejde můj čas, tak budou i u nás schválené asistované dobrovolné odchody z tohoto světa.

0/0
4.8.2008 21:54

maminka

moje maminka umřela v sanatoriu, pořád jsme veřili tomu, že se uzdraví (i když lékaři tvrdili něco jiného).Maminka to snad ani nevěděla, jak je její stav vážný, v podstatě jsme se to dozvěděli rok po tom, co se začala léčit, že je to konečná fáze.Neumím si představit mít ji doma, pořád myslet na to, jestli se o ni dobře sestra stará, atd. Pro mě bylo lepší, když jsem v neděli u ní byla celý den a v pondělí v 11:00 mi zavolali, že zemřela. věděla jsem, že k ní každou chvíli chodí sestry (nejen, když jsem tam byla), lékařky že se o ní starají...Pro mě bylo opravdu lepší, že nezemřela doma.Jsou to 2 měsíce, ještě jsem neuklidila všechny věci po ní (kosmetiku třeba).Neumím si představit uklízet po ní lůžko,kde zemřela.Já sama si připravím si cedulku v případě,že bych měla nehodu,ať mě neoživují.Pak už to totiž není život.Ten člověk neví,co se s ním děje (maminka měla i nádor na mozku, což doktoři zjistili rok po tom, co jí začali léčit - paliativně - což jsem také nevěděla),jaká je realita

0/0
4.8.2008 9:44

Petr Míka

Co jsou to za kraviny?

Byli jste se někdy podívat do LDN-ky? Inkontinentní, inkubitní a dementní lidé čekající na konec. Onkologičtí pacienti jsou kapitola sama pro sebe. Jak myslíte, že končí rakovina plic? Pacient se vlastně utopí, jeho plíce se naplní tekutinou. Trvá to třeba i 10 hodin, chrčení, plivání houbovité tekutiny. Když si ho vezmete domů, dostanete morfiové náplasti, které neumožňují předávkování a necháte vašeho "milovaného" se umučit. A ještě bude všem dělat divadlo. Na LDN-ce mu dají toho morfia daleko víc, tak že to srdce nestnese nebo to potlačí dýchací reflex. Co je lepší? Kromě toho, má takto umírat chlap? Není lepší, uspořádat své věci a střelit se do hlavy? Já tedy chci skončit rozhodně takto.

0/0
4.8.2008 8:47

Stela

Re: Co jsou to za kraviny?

Tím, že je někdo inkontinentní a dementní neznamená, že si nezaslouží důstojný život, úctu a lásku od svých blízkých! ;-O

0/0
4.8.2008 8:54

xxx

Re: Re: Co jsou to za kraviny?

ale on to ten předchozí příspěvek tak špatně zřejmě nemyslel, jen hodnotil. a má pravdu. nicméně ti, co operují s láskou k bližnímu - chce to mít čas na tu péči a ne každý si to může dovolit zůstat doma s příbuzným a pořádně se o něho starat. pak až se důchodový výměr zeptá - kolikpak jsi si vydělal - tak nikoho nebude zajímat, že ses osm let starala o nemohoucího umírajícího přibuznýho....

0/0
4.8.2008 9:04







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.