Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Porody doma a bez lékaře: zákaz!

Ženy, které by si přály rodit jen s pomocí porodní asistentky či dokonce mimo nemocnici, mohou na své představy nejspíš zapomenout. Nový zákon o nelékařských profesích, který schválila poslanecká sněmovna, prakticky znemožňuje "porodním bábám" samostatně pracovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sasenka

Porodnice a jejich prostredi
Já bych se spíš zeptala, proč vlastně ženy chtějí rodit doma a ne v porodnici. Zřejmě proto, že ve většině porodnic se ani čtrnáct let po sametové revoluci nepodařilo vytvořit příjemné prostředí pro porod. A to není jenom o penězích, ale z velké části o lidech. Protože buď chceme, aby se naše děti rodily v klidných a příjemných podmínkách nebo to nechceme. Porod je z velké části psychologická záležitost a bude-li se cítit dobře matka, přijde i dítě na svět klidněji. Samozřejmě hovořím o porodu, u nějž se nepředpokládají komplikace. Všechna čest lékařům, kteří dokážou dovést komplikovaný porod do zdárného konce. Je mi 26 let a chci mít právo vybrat si, jakým způsobem budu rodit. Nechci, aby porod mého dítěte probíhal tak, že mně někdo přiváže na porodní stůl a následně ze mně dítě vymačká. Chtěla bych mít k dispozici prostředky, které mi přirozenou cestou umožní zmírnit porodní bolesti (vana, míč, hudba...) a nemyslím si, že je nutné, aby u porodu celou dobu byl lékař, pokud bude vše probíhat tak, jak má. Měl by ale být na blízku. Z toho, co jsem napsala, vyplývá, že nechci rodit doma, ale v takové porodnici, která dokáže vytvořit pro porod příjemné prostředí. A porodní asistentka může klidně fungovat i v porodnici. Argumentace proti podpoře přirozeného porodu stylem "Přece byste nechtěla ublížit miminku" není na místě, protože žádná (normální) matka nechce dítěti ublížit. My se opravdu vracíme zpět do dob hlubokého socialismu.
0/0
26.12.2003 14:34

zlatoluna

Kdo chce kam....
Sebevrazda je legalni, potrat taky. Cili kdyz se nekdo rozhodne je spojit porodem doma, budiz mu zeme lehka. Kdyz se nepovede, tim lepe.  Porodni asistentky vedi do ceho jdou a nikdo je nenuti. Ty, ktere situaci nezvladnou nebo dojde ke komplikacim si mohou bud zajistit pravni imunitu potrvzenim, ze rodicka si byla vedoma vsech pro a proti, popr. hold budou muset k soudu. Porod je sakra tezka sranda, a kdyz uz se nektera k tomu obetuje, mela by mit alespon moznost si rict jak a kde. Chlap, ktery nikdy nerodil a rodit nebude se k tomu sice muze vyjadrit, ovsem at se neohani cisly a recmi o narodnim uspechu..... O tom porod rozhodne neni.
0/0
24.12.2003 21:09

popelka88

Stupidni rozhodnuti
Kazdy ma pravo rozhodnout si tuto zalezitost vyhradne sam. Pokud mu do toho budou nasilim mluvit nejake poslankyne a byrokraticke prikazy, zijeme v mirne stupidnim statu. Porod neni nemoc !! Ale zcela prirozena a normalni vec. Lekari se do toho zacali cpat jen pred par desitkami let ( v porovnani s tisiciletimi, kdy to fungovalo normalne). To, co se v nasich porodnicich bezne deje i dnes, je otresne - neosobni hromadne zachazeni, epiduralni anestezie, operacni saly, nesmyslne oddelovani matky od ditete (a prinaseni jen na kojeni) a dalsi podobne praktiky poznamenaji dite na cely zivot.. (a sem tam diteti jeste nekdo utrhne hlavu - viz olomoucka nemocnice). Bohudiky jsou i u nas mista , kde porod probiha aspon trochu normalne a prirozene - napr. porodnice ve Vrchlabi, ale to jsou bohuzel jen vyjimky. Proti podobnym stupidnim rozhodnutim je treba otevrene protestovat a nerespektovat je, nebot jsou proti podstate a prirozenosti veci ...
0/0
24.12.2003 17:42

jahol

zdravý rozum
Ještě nikdo tady nevyvrátil fakt, že zhruba každý desátý porod je rizikový a že v takovém případě JE lékař třeba. Přijde mi jako neskutečné sobectví toto riziko záměrně podstoupit. Žena, která rodí poprvé, ho navíc podstupuje pouze na základě nepřímých svědectví od jiných. Žena, která není prvorodičkou zase, riskuje nejen život tvora, kterého za člověka ještě asi nepovažuje (pak by její postoj byl de facto vraždou), ale i to, že po ní zbude nešťastný sirotek, příbuzní atd. Zabezpečit lékaře, který doma den nebo týden nebo i více čeká v sousední místnosti, není asi organizačně pro každou rodičku zvládnutelné - na západě si za podobný servis asi musí zaplatit pěkné peníze. To, že situace není ideální, neopravňuje budoucí matku hrát s nenarozeným dítětem ruskou ruletu. Hezké vánoce.         
0/0
24.12.2003 16:15

Otrávené jablko

Jak se dělá rizikový porod
"Fakt, že zhruba každý desátý porod je rizikový" (kdes to číslo splašil?) je vysvětlitelný velice snadno!
Zdravá žena přijede do porodnice, protože cítí, že nadešla její hodinka. Tam je podrobena tolika nepříjemným, nepřirozeným a velice stresujícím procedurám (holení, klystýr, vyplňování dotazníků o velikosti bot pradědečka atd.), takže její až do té doby přirozeně probíhající porod se logicky zkomplikuje. U zvířat to funguje tak, že je-li rodící samice vyrušena, porod se zastaví a pokračuje až poté, co je opět v klidu a bezpečí. Lidé jsou na tom velice podobně.
Komplikacím při porodu napomáhá i krajně nepřirozená poloha rodičky: PÁNOVÉ, ZKUSTE SI PROSÍM LEHNOUT NA ZÁDA, ZVEDNOUT ROZTAŽENÉ NOHY DO VÝŠE (TAM SI JE V NEPŘÍJEMNÉ POZICI PŘIVÁZAT K NĚČEMU TVRDÉMU A STUDENÉMU) A PAK DEFEKOVAT! JE TO JEDINÁ VAŠE MOŽNOST, JAK SE ALESPOŇ TROCHU PŘIBLÍŽIT POCITŮM ŽENY RODÍCÍ V PORODNICI! Pokud budete mít pocit, že to je nepohodlné, špatně to jde ven, musíte při tom vyvinout mnohem větší námahu než v sedě a navíc to mnohem déle trvá, pak vězte, že totéž v mnohonásobně větší míře (poměr exkrementu k novorozenci) cítí ženy na porodních lůžkách.
Porod je přirozená věc, kdyby nebyl proveditelný  bez lékařské asistence, zřejmě bychom vymřeli ještě dřív, než jsme stačili vylézt z oceánů na pevninu!
Jelikož jsem sama 2x rodila a jako psycholog se setkala s mnoha poporodními traumaty, mohu (i na základě již provedených výzkumá) potvrdit, že
90% KOMPLIKACÍ PŘI PORODU ZPŮSOBUJÍ LÉKAŘI SVÝM "PROFESIONÁLNÍM" PŘÍSTUPEM K RODIČKÁM A STRESUJÍCÍ NEMOCNIČNÍ PROSTŘEDÍ
0/0
25.12.2003 13:47

popelka88

Re:
Je to mimoradne presne a vystizne receno, mate naprostou pravdu . ... bohuzel .... Meli by si to precist vsichni nasi dementni poslanci a poslankyne a lobujici lekarske kruhy ... Nechcete jim to poslat jako otevreny dopis ? Obavam se ze nejaka diskusni fora asi nectou
0/0
25.12.2003 18:26

Sasenka

Re:
Presne tak,, bohuzel :o(((
0/0
26.12.2003 14:38

NomenOmen

Samozřejmě,
že nepotřebují za zády lékaře. Ale jen do té doby, kdy se porod zkomplikuje. A potom místo toho, že je hned na místě kavalifikovaný lékař, honem pojedou, zavolají a mezitím jim ženská umře.
0/0
24.12.2003 9:26

Simon123

A jsem v prdeli
Moje zena je cernoska a nechce rodit v nemocnici s pomoci doktoru. Podle jejich slov jsou to hovada reznicka. Ma sve vlastni zkusenosti z Afriky. Porodni baba  je pro ni dle jeji kultury naprosto prirozene. Nejdrive nechtela ani tu, pry ji pomuze jeji sestra, ktera pomohla odrodit tri porody, ale do Ceska ji ted nedostanu v terminu, kvuli komlikaci vydani visa. Tak to budu muset s ni odrodit sam. Nevite kde bych mohl sehnat rychlokurs?
0/0
23.12.2003 18:49

NomenOmen

Re: Proč by
jsi byl v p...., odjeď do Afriky a v buši to s bábou v pohodě odrodíte !
0/0
24.12.2003 9:28

novak77

Re:
cha cha to je sranda..
0/0
25.12.2003 10:40

Chodovarka

Škromach připravuje daň z manželské soulože
Každé manželství v ČR má být zdaněno ročně 5000,- Kč jako poplatek státu, za umožnění soulože. Od daně budou osvobozeni pouze ti, kteří doloží lékařské potvrzení, ne starší 30 dnů, že v posledním roce si ze zdravotních důvodů ani nevrzli. Daň bude splatná ve dvou částech k 30.6. 70% a zbytek k 31.12. Sociální případy si mohou požádat o podporu na obecních úřadech, a to až do výše 60% daně. U manželství uzavřených před rokem 1950 se počítá se snížením daně na 300,- Kč. Vybraná daň bude převážně použita na státní podporu vybraných bordelů. Někteří ministři již tyto podniky kontaktovali a byli velmi přátelsky přijati.
0/0
23.12.2003 16:45

Bungalow

Re:
Zde jsou fotografie takovzch porodu. a ne vsechny jsou tragicke.
0/0
23.12.2003 18:09

Chodovarka

Vládní příspěvek k vymření národa
Tahle vláda přispívá k vymření českého národa často a neúnavně. Tahle šaškárna je dalším kamínkem do mozaiky, kterou tvoří vládnoucí pánové z Blbova a Neumětelova.
0/0
23.12.2003 16:33

Turdus

Socialismus nikdy nezemře, hurá !
K tématu medicíny doporučuji revui Prostor č.57-58, zvláště stať S. Komárka o našem oficiálním zdravotnictví, které se chová jako církev před reformací. Hutná četba. Článek vyšel i nedávno v Respektu. A jelikož naši lékaři honí jen body a prachy, nedivím se, že různí šarlatánští léčitelé mají žně. Něco tu smrdí.
0/0
23.12.2003 11:47

snehulda

Tak jinak
Nakonec proc ne, klidne povolit porody mimo nemocnici, ale jak se budou pripadne postihovat ty pripady, kdy dojde k umrit miminka ci matky jen prave proto, ze diky porodu doma nemohla byt poskytnuta potrebna pece. Schvalne, jak byste to resili?
0/0
23.12.2003 10:35

Martina2K

Re:
Myslím, že tohle se postihuje samo. Pokud někdo zemře, je dosttěžké ho postihovat. Naproti tomu není potřeba dělat z lidí hlupáky a nenechat je rozhodnout si tohle riziko sami. Dala by se nakonec zakázat spousta  věcí jenom proto, že jsou nebezpečné.  
0/0
23.12.2003 11:35

skeptický optimista

Re:
Pokud by byl ohrožen jen život matky, nechť se sama rozhodne. Tady ale jde také o život dítěte. Ty bys asi taky nechtěla, aby někdo za tebe rozhodoval situace, kdy ti může jít o život.
0/0
23.12.2003 11:42

chroustík

Re:
Martino, vymodelujte si situaci, kdy zemře dítě Vám za asistence porodí "báby". 99,9 % případů skončí před soudem a bude se hledat zavinění. Není lepší se domluvit na nějakých kompromisech a mít raději lékaře nablízku ? Náš národ a někteří (některé) chytré až přechytralé si neumí vážit něčeho, co nám možná závidí celý svět, to jest nízké kojenecké úmrtnosti. To se musíme ve všem opičit po jiných ? Souhlasím s tím, že ne vše je v porodnicích ideální, ale snad by se měly hledat cesty k zlepšení prostředí než šmahem odmítat lékaře atd.
0/0
23.12.2003 11:54

abru

Re:
Souhlasím. Místo, abychom si vážili toho pokroku, který se nám třeba ve srovnání s ostatním světem podařil, například nízká úmrtnost matek a novorozenců, tak si to pěkně necháme poplivat od diletantů a rádoby populistů za každou cenu. Jasně, že na porodnicích není všechno ideální, a pořád je co vylepšovat, ale rozhodně není rozumné řešení to nahradit domácím diletanstvím. Ať žije blbost, ta je fakt věčná a neporazitelná!
0/0
23.12.2003 13:39

Little Boy

porodni monopol??
..."Je to likvidace svébytné profese porodních asistentek. Porodnická péče bude svěřena jen do rukou lékařů, kteří získají monopol,"...
chacha cha.. Uz leta me budi nocni mura ze zubni lekari maji monopol na opravovani zubu. Asi zahajim hladovku za zruseni tohoto monopoolu. Ty argumenty smrdi a vypada to ze v te "profesi" jde o pekne penize.
A jeste technicka, v nasledujicim odstavci zminujete ze porod v porodnici nechce 20-25 zen, to se me zda nejak malo (kdo by se zabyval problemem 25 zenskych?) a rozptyl je moc velky, nemelo to byt procent?
0/0
23.12.2003 10:27

skeptický optimista

Je to jen móda
Porody doma jsou jen momentálně módní ideologická záležitost. S racionálním myšlením to nemá nic společného. Spousta lidí v tom taky vidí dobrý business. Ono vystudovat na lékaře dlouho trvá a stojí to hodně práce, tak proč to nezkusit nějak obejít, že.
0/0
23.12.2003 9:30

Arctor

birthanzel - osliku osliku
Birhanzel je zrejme ignorant,omezenec,a tak kratkozraky clovek,jek jen kratkozraky muze clovek byt..Kdyby nekdo naridil,ze pohreb bude koncit JEN KREMACI,zrejme by za pohreb do zeme stanovil trestni sazbu.???!!! Prave takovi jako on,by se snad ani nemeli rodit.Nerad vidim,kdyz se tahle zeme zene do tredoveku.Dela se mi nevolno z takovych to nesmyslnych a obcanska prava svazujicich zakonu.(viz snaha zakazat potraty)HEJ LIDI,JE ROK 2003!!!
0/0
23.12.2003 9:27

paulmccartney

Re:
hehe..a nebude to spis tak ze ty jsi pekna trubka? :-))
0/0
23.12.2003 20:52

birhanzel

Správně
Tak to má být, neboť plebs je blbej a jedině hlavy pomazané vědí co se sluší a patří. Od toho je tady máme a platíme je. A byl bych ještě přísnější. Za každý porod jinde než v porodnici bych stanovil sazby. Například:
- porod doma - 5 let žaláře , 10 let odloučení od děcka
- porod na cestě do porodnice  - 3 roky, 8 let odloučení od děcka
- porod ve výtahu - v porodnici - 2 roky, v paneláku - 4 roky
- porod za hranicema 10 let žaláře a k tomu bych přidal 5 let za hanobení republiky a jejího zdravotního systému.
A komu se to nebude líbit dostane 10 let za rozvracení republiky.
Se soudružským pozdravem "Čest práci"
Váš birhanzel
0/0
23.12.2003 8:24

Dan_Tencl

Re:
myslel jsi něco ve smyslu : "za co jsi tady ? - za nic - lžeš, za nic se dává 10 !!" (solženicyn, souostroví gulag)
0/0
23.12.2003 8:56

Arctor

Re: Co ze???!!!
0/0
23.12.2003 9:21

Dan_Tencl

Re:
myslel jsi něco ve smyslu : "za co jsi tady ? - za nic - lžeš, za nic se dává 10 !!" (solženicyn, souostroví gulag)
0/0
23.12.2003 15:58

Dan_Tencl

Re:
myslel jsi něco ve smyslu : "za co jsi tady ? - za nic - lžeš, za nic se dává 10 !!" (solženicyn, souostroví gulag)
0/0
23.12.2003 19:01

pavel74

nesmysl
Už mi začíná lézt krkem co si tenhle zasr... stát resp. jeho úředníci vymyslí aby mohli zase buzerovat lidi, kteří se chtějí starat sami o sebe. Tak dlouhou dobu rodili jen porodní báby a doktor byl jen na čumendu. Teď je tak že nás stále někdo nutí dělat to, nutí dělat tohle. Vůbec neobhajuji porody doma. Je to věc každého člověka jak k tomu přistoupí. Když chce ženská rodit v porodnici ...........prosim, pokud chce rodit doma ......její věc, pokud zdravotní hledisko a porodní bába řekne že není problém. Vždyť každá ženská většinou jde na ultrazvuk na začátku těhotenství a tak se ví jestli budou či nebudou komplikace které by bába zvládla jen za pomoci doktora nebo doktor sám. Ale proboha jak nějaký debil může zakazovat možnost se rozhodnout !!!. Jsem svobodný člověk a chci o tom jak budu žít rozhodovat sám. NIKDO nemá právo mi do toho mluvit.
 
 
0/0
23.12.2003 7:50

abru

Re:
A ty jsi kde ziskal ty informace, že jestli budou komplikace, se definitivně zjistí během těhotenství na ultrazvuku. Ty jsi praktikoval na porodnici , nebo co? Zkus si o tom něco odborného třeba taky přečíst. Ale nakonec o tvůj život nepůjde, viď.
0/0
23.12.2003 18:03

pesimista-domaci

Dotaz na pí. Součkovou:
Mohu doma alespoň šoustat? Chápu, že matka by měla rodit v porodnici, chápu, že to má doktor od kafe kousek, nechápu proč ten doktor u toho porodu nebývá když je za to placený z mých daní. Po zážitcích z praxe si myslím, že při porodu doma není příliš větší riziko. Jo a máme pět dětí.
0/0
23.12.2003 7:47

Dan_Tencl

zkušenost
Moje žena rodila dvakrát, jednou u Apolináře, 96 a následně v CAPu Na Bulovce, 99, oboje bez problémů. U obou porodů jsem byl, a po zkušenostech si nemyslím, že právo volby ženy je vhodné upravovat zákonem. žena prostě není nesvéprávná někde na úrovni dětí, a důsledky svého rozhodnutí stejně ponese nejvíc ona sama. "Osvícenci", co přebírají zákonem na sebe zodpovědnost tak činí jen alibisticky, možná ve jménu toho, že dítě je státní, a tudíž stát má co kecat do porodu, školek, škol a všeho, a váš názor na jeho dítě je pak v rovině trpěné nutnosti. Například po příjezdu z porodnice máte pozvat doktorku k sobě domů, zda je s dítětem dobře nakládáno. Ano, je to zbytek nevím odkud, rakousko, socialismus potřebující osádky do tanků, nevím. A k tomu  samozřejmě porodník konkurenci nepřipustí. Právo jezdit si na silnicích kolik chci s tímto srovnávat je blbost, to spíš právo každého se nepřipoutat. Svoboda je právo si zvolit špatně. Podle mne CAP s Bulovkou za zády bylo podle mne ideální dlouhodobě únosné řešení.
0/0
23.12.2003 7:29

vynucenaregistrace

doplnění
Neexistuje nic než Tvoje dítě - má hlad, takmu dej najíst teď hned, vše ostatní je vedlejší, vše ostatní může počkat. Udělej si klid a soustřeď se jen na dítě (kojení) Až se nají stejně usne, takže pak máš čas klid na další věci.
0/0
23.12.2003 1:15

vynucenaregistrace

Obsah práce
Porodní asitentka-bába = především výcvik budoucích a čerstvých matek k co nejlepší péči o dítě Před porodem snižování obav z porodu a po porodu především naučit ženu správně kojit , a v klidu a v pohodě peščovat o dítě. Protože kolik žen opravdu UMÍ kojit? Především prvorodičky, něco jiného je o tom číst a něco jiného je realita. Stres, rozbolavělé tělo po porodu, takže každý pohyb bolí, řvoucí dítě, a doma zase jiné běžné problémy. Jak najít klid na kojení. A ne jen v porodnici a doma, ale i venku, mezi lidm,i, na ulici, na veřejnosti, je třeba matce vysvětlit, že se nesmí stydět dát dítěti najíst kdekoliv, protože potravu mu muže dát pouze ona. Neexistuje nic než Tvoje dítě - má hlad, takmu dej najíst teď hned A pokud se nad tím někdo pohoršuje je to hlupák. . Péče o dítě - kolikrát vidím řvoucí děti v supermárketech jež řvou jen pro to, že jejich matka sama svlečená je nechává oblečené a přikryté a neuvědomuje si že dítěti je nepříjemně horko. Porod bez doktora a techniky - už vynucené UPT s rodiči pořádně otřese a smrt novorozence... nikomu nepřeju ani to první
0/0
23.12.2003 1:05

clockan

Re: Teplo a zima
Zajimave. Nam zase tvrdili, ze dite rve jenom kdyz je mu zima. Kdyz je mu horko tak pry nerve (aspon ne kvuli vedru) a proto hrozi nebezpeci prehrati. Mama si pry ani nemusi vsimnout, ze je diteti teplo. Je to pry kvuli nejakym nervum nebo co.
0/0
23.12.2003 9:49

mikejmaus

Re:
Čistá pravda, porodní bába není jen na porod. Doufám že tímhle zákonem nezakážou péči porodní báby jako je učit kojit, připravovat na porod atd. Doufám že to blbečci neznalí problematiky neschválí. Tipuju že jo. Byli jsme totiž s manželkou na 2 denním setkání - průpravě k porodu a porodní bábou,  která nám dala 1000 krát víc než rozhovor s doktorem, který je schopen akorát říct kdy máme zas přijet na prohlídku, jelikož v čekárně čekají další pacienti. Rodit půjde manželka do porodnice, doma se nám to zdá iracionální, ale porodní bábu před porodem a po něm by měla ráda u sebe.
0/0
23.12.2003 10:06

stabajzna

igy souhlasím s tebou
Tak se mi zdá, že většina žen tu myslí jen a jen na sebe. Nemluví o ničem jiném než o prostředí ve kterém rodí o přístupu k rodičce.Mám za sebou dva porody. Všechny bez koplikací .(Poprvé jsem do porodnice přijela v 5.30hod, malej se narodil v 6.00 podruhé jsem přijela v 5.20 a malá se narodila v 6.55.)Ani ve snu mě nenapadlo rodit doma.Drahé dámy a  někteří pánové.Je  hezké, jak myslíte na sebe , ale vy jste zodpovědní i za to dítě. Nelíbí se vám přístup porodnic a lékaři jsou protivní?Možná vám jednou takový protivný doktor v hnusné  porodnici zachrání život a bude te li mít štěstí i život vašemu dítěti. Budete pořád na ně nadávat, nebo mu poděkujete?   Možná vám potom dojde to , že obětovat zdraví a život za vaše pohodlí je či bylo zbytečné.A hlavně než rozhodnete porodit doma, či někde jen s porodní asistentkou položte si otázku.Jsem připravena se s pocitem viny pokud to náhodou nevyjde.?
0/0
23.12.2003 1:00

Montiagne

Posranci asociálně demagogičtí
jsou prasata bolševické.
0/0
22.12.2003 23:40

cheos

Soudruzi poslanci
Nejsem pro porody doma, ale k čemu zákon ? Soudruzi poslanci by konečně měli pochopit, že už není socialismus a že nemohou vše řešit donucovacími prostředky. Nechť nás přestanou buzerovat a zamyslí se raději sami nad sebou. Věděl bych o řadě nedodělaných až slabomyslných zákonů, které jsou pro náš život důležitější.
0/0
22.12.2003 16:23

username

to si může myslet jen ten co to nechápe
Zajímalo by mě, kolik porodů viděli ti, kteří tu přispívají do diskuse. Až na IGYho zřejmě nikdo, jinak by neplácali takovéto kraviny. Jasně - když rodíte a nemáte komplikace, tak to fakt zvládne každý i bez doktora. Tak to je brnkačka. Ale víte kolik procent porodů vyžaduje císařský řez? Víte kolik jich vyžaduje další zásah doktora? Jasně, někdy jsou komplikace předpokládatelné předem (úzká pánev a podobně), ovšem přesto je odhadem tak 10% porodů, kde se nutnost dalšího zásahu zjeví až při výkonu samotném. Uvědomte si, že když někdo není doktor, tak nemůže ani předepsat a píchnout léky! Jasně klidně ohrožte 10% všech nově narozených, přece se jich rodí dost! A nebo opačně - jak moc si ceníte svého dítěte a své manželky, že budete riskovat z 10% vážné ohrožení jejich života?!
A že to v EU dělají také doma? Ano, ovšem a) dělají to doktoři (jenom se jim tak neříká, ovšem studují stejně dlouho jako doktor, mají specializaci, něco jako u nás zubař) a b) mají plnou výbavu včetně vlastní sanitky (a díky svému vzdělání vědí, kdy do toho jít, jak daleko od nemocnice mohou praktikovat, a které případy raději svěřit nemocnici). Takže tohle by sice možná u nás bylo také řešitelné, ovšem stejně by to pro vás co tu kecáte nezaplatitelné.
A že se to dělá stovky let? No ano, ovšem s jakou úmrtností a komplikacemi! A že někdy nějaký doktor také udělal chybu? Ano, to se stává, zejména pakliže jdete za někým, kdo má málo zkušeností. To jde ale předem často ovlivnit výběrem porodníka, a potom doktor je pak za to zodpovědný. Krom toho doktor je také vázán lékařskými předpisy, které jiná soukromá osoba dodržovat nemusí (např. mlčenlivost, hlášení nakažlivých chorob, odpovědnost atd.). A že nějaká baba odrodila třicet dětí, tak určitě zvládne i to vaše? Ano, je to možné, ovšem kvalifikovaný doktor by měl mít (tím netvrdím, že všichni mají) znalosti i z jiných oborů, které se také mnohdy hodí.
0/0
22.12.2003 14:01

cermag

Re:
100% souhlas, ale je na to fakt potřeba zákon? Sama až budu rodit, tak jdu samozřejmě do porodnice, chápu ale lidi, kteří mají z nějakého důvodu jiný názor. Naopak to, že je to povinné, mě trochu děsí
0/0
22.12.2003 14:33

StandaT

Re:
Těžko říct kolik jich vyžaduje čísařský řez nebo jiný zásah. V dnešní době alibismu a kolektivní nezodpovědnosti to ani nelze zjistit. Jednak doktoři honí body, jednak si kryjí záda pro případ "co kdyby". Nadužívání léků, antibiotik a vyšetření je veřejným tajemstvím. Kolik úkonů, jako je nastříhnutí hráze, je provedeno, ačkoliv jsou zbytečné? To nikdo neví. Doktor to neřekne a nikdo mu nedokáže, že to či ono nebylo zapotřebí.
Móda alternativních porodů je jen reakce na neschopnost vrátit dehumanizovanou medicínu zpět k pacientovi. Některé věci jdou rychleji, jiné pomaleji. Jak ale zdůvodnit, že věc která stojí pouze a výhradně na lidech a jejich přístupu k spoluobčanům, která nevyžaduje ani korunu z těch obludných miliard co se sypou rok co rok do zdravotnictví - že tato změna není ani po 14ti letech změn v celé společnosti udělána?
 
0/0
22.12.2003 15:01

snehulda

Re:
No ja nevim - mame 4 mesicni dcerku. Cele tehotenstvi zena snasela naprosto v perfektnim stavu a porod se dostavil naprosto v idealnim terminu (40+0). Mohlo by se zdat ze prubeh tehotenstvi by mohl vest k rozhodnuti rodit doma, nicmene jeste ze se tak nestalo, jelikoz se z puvodne jednoducheho porodu stal porod docela komplikovany a dlouho protahovany Jeste ze zena rodila v nemocnici, jelikoz celou dobu byla na monitoru, takze bylo videt ze mimnku pravidelne tluce srdicko (takze nebylo treba volit cisarsky rez). Na zaver porodu miminku pomahali 2 lekari a 2 porodni asistenky a na posledni chvili (tesne pred nutnosti puzit kleste) se miminko dostalo ven a dostalo maximalni apg skore. Obavam se ze v pripade porodu doma by cela vec mohla dopadnout zcela jinak.
0/0
22.12.2003 15:58

ivcav

Re:
Naprosto souhlasím. Já měla taky úplně báječný průběh těhotenství. Ale při porodu došlo ke komplikaci - dítě bylo příliš velké ( bezmála pět kilo) a tak uvízlo v porodních cestách. Čili, nebýt v porodnici, zemřela bych já i dítě. Takhle jsme to odrodili úspěšně, i když jsem ztratila hodně krve a transfůze byla nezbytná. Divím se, jak může být někdo tak nezodpovědný a chtít rodit doma. Přece jzodpovídá nejen za svůj život, ale i za život toho mrněte. Pravda, před mnoha lety se také rodilo doma, ale ta úmrtnost matek i novorozenců... Dnes máme jednu z nejmenších úmrtností. A to by snad mělo hovořit za vše i bez zákonů.
0/0
22.12.2003 19:49

Jackie_

Re:
Taky souhlasím. Každý dítě má právo na kvalitní péči při svém narození. Jsem zvědavá jak by taková porodní bába zvládla akutní krvácení při porodu, to jsou někdy chlístance krve že matka během pár minut vykrvácí. To už by bylo pozdě volat sanitku :-( Ať si roděj klidně v porodních domech s bábou kořenářkou, ale ať je ve vedlejší místnosti doktor a kompletní vybavení kdyby něco neklaplo.
0/0
22.12.2003 15:26

abru

Re:
Absolutní souhlas. Jen populistický blbec, který si vůbec neuvědomuje možná rizika,  může doporučovat porod doma jen za asistence porodní asistenky. Konečně dospěli poslanci k zákonu, který má smysl. A zase se najde spousta diletantů, kteří o tom nic nevědí, nikde si nic nepřečetli, a jen z principu prostestují, protože se jim úředně něco nařizuje.  Za takovýhle zákon lze jen poděkovat.
0/0
22.12.2003 18:47

U-D-A

Re:
Stačí odpovědět na jednu otázku. Jak je možné, že domácí porody jsou ve vyspělejších státech, jako je Dánsko, Holansko, Švýcarsko, možné. Jejich lékaři jsou snad hoší, než-li náš internista s několika lety praxe nebo nějaký obvoďák.
0/0
23.12.2003 11:54

EvropanCZ

Zneni
Mate nekdo k dispozici definitivni text ? Pokud vim, tak T.Fischerova podala pozmenovaci navrh ve zneni :
4. V § 6 odstavec 3 zní: "(3) Za výkon povolání porodní asistentky se považuje poskytování zdravotní péče v porodní asistenci, to je zajištění nezbytného dohledu, poskytování péče a rady ženám během fyziologického těhotenství, při porodu a v šestinedělí, vedení fyziologického porodu na svou vlastní odpovědnost a poskytování péče o fyziologického novorozence a kojence; součástí této péče jsou příprava k rodičovství, k porodu a na poporodní období, a v širším měřítku i určité oblasti gynekologie, plánovaného rodičovství a péče o dítě. Na základě indikace nebo pod dohledem a vedením lékaře zajištění péče při patologických stavech v porodnictví a v péči o novorozence a kojence.".
0/0
22.12.2003 13:55

abru

Re:
Prosím vás,  atestaci z jakého oboru medicíny má Táňa Fischerová?
0/0
22.12.2003 18:59







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.