Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Poradna lékárníka a dietologa PharmDr. Martina Staňka

Poradna

Léky

Na otázky odpovídá

Lékárník a dietolog PharmDr. Martin Staněk

Lékárny jsou plné doplňků stravy a volně prodejných léků, ale jak se v nich orientovat? Jak vybrat ten nejvhodnější přípravek? Tyto otázky a mnoho dalších z oblasti volně prodejných léčiv a parafarmaceutik vám zodpoví lékárník s dlouholetou praxí PharmDr. Martin Staněk.

Nejvíce se ptáte

Poraďte se také

Poraďte se také


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

*Označené položky jsou povinné.

Dermatologika
Dobrý den, byly mi doporučeny šampóny na vlasy, které mají ve složení erythromycín. Bohužel žádná konkrétní značka. Mohl byste mi prosím dát tip na nějaký z vaší lékárny ? Děkuji za odpověď.
Anna
Lékárník a dietolog PharmDr. Martin Staněk
Milá Anno, o použití erytromycinu by měl vždy rozhodnout lékař. Jedná-li se o lokální aplikaci, pak dermatolog. K vtírání do vlasů je možné použít Zineryt, Aknemycin nebo Eryfluid. Všechna tato léčiva jsou na lékařský předpis.
Dermatologika
Dobrý den, dělá se mi hojně akné na předloktí!! Nikde jinde ne nebo jen výjimečně a semtam pupínek, na předloktí ho mám plno, co s tím mohu dělat? Může za to nadváha?
děkuji
Lékárník a dietolog PharmDr. Martin Staněk
Dobrý den, máte-li nadváhu, vždy je dobré to napravit. Stravujte se pestře ale skromně aby jste dosáhla normální váhy a udržela si ji. Skromný jídelníček bez nadbytečného příjmu soli (sodíku) může pomoci od některých kožních problémů jako jsou například ekzémy. Co se týká kožních projevů v předloktí, doporučuji navštívit kožního lékaře aby vše odborně posoudil a případně navrhl nějaký léčebný postup.
Dermatologika
YMMD with that asnwer! TX
uudOHtPSwAaQITBqm
Lékárník a dietolog PharmDr. Martin Staněk
x
Dermatologika
YMMD with that asnwer! TX
uudOHtPSwAaQITBqm
Lékárník a dietolog PharmDr. Martin Staněk
x
Dermatologika
Holy sihnzit, this is so cool thank you.
lOEwoMpTOA
Lékárník a dietolog PharmDr. Martin Staněk
x
Dermatologika
Holy sihnzit, this is so cool thank you.
lOEwoMpTOA
Lékárník a dietolog PharmDr. Martin Staněk
x
Dermatologika
Dobrý večer, prosím o radu. Na hlavě se mi zřejmě dělají bradavice, jsou více vidět, když si barvím vlasy.Netrápily by mne, pokud by se nezvětšovaly. Proto mě zajímá, zda se budou odstraňovat tekutým dusíkem, případně mechanicky či nějakou tinkturou a hlavně zda na takovém místě dál porostou vlasy ? Díky za odpověď.
Hanka,52
Lékárník a dietolog PharmDr. Martin Staněk
Milá Hanko, nemusí to být jen bradavice. Mohou to být kožní naevy či pihy. Myslím si, že je to lepší řešit chirurgicky. Zásah není zpravidla velký. Vlasy v takovém místě nenarostou. Nemělo by to však být za normálních okolností vidět.
Dermatologika
Dobrý den,trápí mě od 15 let akné a úbytek vlasů nyní mám 19 let.Dočet jsem se že to má na svědmí z velké části zvýšený testosteron.Mohl by jste mi doporučit doplněk stravy nebo nějaký lék na předpis?Děkuji za odpověd
Honza
Lékárník a dietolog PharmDr. Martin Staněk
Milý Honzo, takto na dálku a bez dalších informací nemohu bohužel cokoliv doporučit. Myslím, že na prvním místě by to asi chtělo návštěvu dermatologa. Pokud jste z Prahy, je také možné se za mnou zastavit každou středu odpoledne v Paralékárně v Dlouhé ulici. viz.www.paralekarna.cz. Musíte se však objednat. Konzultace je bezplatná. Třeba bychom něco vymysleli.
Dermatologika
Dobrý den, je mi 34 let a mám problém s pigment. skvrnami, které se mi tvoří především v oblati okolo úst, brady a čela. Obličej si chránim opal. krémem s UV faktorem 50, celou zimu jsem použvala bělící krém NeoStrata. V zimě je stav lepší, ale s prvním sluníčkem se objevily i skvrny.. Děkuji za odpověď.
Pavla
Lékárník a dietolog PharmDr. Martin Staněk
Dobrý den, s tímto problémem si moc rady nevím. Nejsem si jist zda existuje dostatečně účinný přípravek a popravdě řečeno, ani si moc nedovedu představit jakým mechanismem by mohl působit, aby k tvorbě pigmentových skvrn docházelo co nejméně. Něco jiného je barevná korekce pleti. Přesto bych doporučil zkusit některé z nových přípravků, které se v lékárnách objevily např. Eucerin Anti-Pigment ( depigmentační denní krém) nebo Vichy Neovadiol ( krém obnovující hustotu pleti a proti pigmentovým skvrnám). Měl bych radost kdyby Vám některý z nich pomohl.





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.