Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Muži jsou údajně v pojištění diskriminováni

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Ženy měly až dosud při sjednávání pojištění nižší sazby. Nově ale vstupuje v platnost nařízení EU, díky němuž sazby pro ženy podstatně zdraží.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek

Ženy žijí podle statistik déle a v průběhu života mívají menší pravděpodobnost, že u nich dojde k pojistné události (tedy například k vážnému onemocnění). Protože pojišťovny při určování výše pojistné sazby tyto statistiky zohledňují, mohly ženy až do letošního roku uzavřít životní pojištění s nižšími sazbami.

Podle EU je ale tento přístup vlastně diskriminací mužů. Od 21. 12. 2012 vstupuje v platnost nařízení Soudního dvora EU, podle kterého již pojišťovny nadále nesmí rozlišovat cenu pojištění dle pohlaví klienta. Výsledkem bude velmi pravděpodobně zvýšení sazeb pro ženy.

Revoluce v pojištění

Martin Zemánek, ředitel Odboru životního pojištění České pojišťovny, k této situaci říká: "Zákaz Evropské komise rozlišovat cenu pojištění podle pohlaví je pro všechny pojišťovny v členských zemích obrovskou revolucí a zároveň si troufnu tvrdit, že je to pro ně také velká výzva."

Na otázku, zda se zvýší sazby i u "starých" smluv, tedy těch, které ženy uzavřou před datem 21. 12. 2012, Zemánek odpovídá: "Zákaz rozlišovat pohlaví jako faktoru určujícího výši pojistného nesmí pojišťovny používat na nových smlouvách. Pokud klient uzavře pojištění ještě letos, pak parametry takové smlouvy zůstanou změnou legislativy nedotčeny."

Příklad - sazby PŘED a PO

Ve zjednodušeném případě si ukážeme, jak velký rozdíl se při výpočtu sazeb životního pojištění může objevit. Lucie (48 let) si u ČP sjednala životní pojištění Multirisk s pojistnou částkou 450 000 pro případ smrti a 150 000 pro případ závažného onemocnění, pojistná doba 10 let.

Co můžete vyhrát?

Hlavními cenami, o které proběhne slosování po skončení soutěže, tj. po 2. 12. 2012, jsou náhrdelník, náušnice a kolekce značky Swarovski. Kromě toho se každý týden po celou dobu trvání soutěže losuje sedm výherkyň parfému Versace Crystal Bright. Na prvních 300 zaregistrovaných čeká navíc i malý dárek – přívěšek ve tvaru srdíčka, rovněž značky Swarovski. Úplně všichni zaregistrovaní soutěžící pak mají nárok uplatnit při sjednávání některých vybraných pojištění zajímavé slevy. Více zde.

Pokud uzavře smlouvu letos nejpozději 20. prosince, bude platit 487 Kč měsíčně, jinak ji čekají měsíční platby ve výši 836 Kč. Rozdíl činí celých 72 %.

Z výše uvedeného tedy vyplývá, že ženy, které se nechají pojistit nyní, mohou výrazně ušetřit. Česká pojišťovna se snaží na tento fakt upozornit v rámci právě probíhající kampaně Rok ženy 2012.

Na stránkách ČP Myslíme na ženy si mohou ženy najít přehledně uspořádané všechny údaje a podklady potřebné k tomu, aby se mohly rozhodnout, zda se jim životní pojištění vyplatí a jakou úsporu jim jeho včasné sjednání může přinést.

Zároveň připravila Česká pojišťovna pro ženy i soutěž, ve které mohou vyhrát zajímavé ceny. Soutěž začala 15. října a potrvá až do 2. prosince letošního roku. Zúčastnit se může každý, kdo na stránkách Myslíme na ženy vyplní jednoduchý formulář.





Nejčtenější

Jít se koupat znamenalo vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se...
OBRAZEM: Koupání před 50 lety: s nubianem, kostkovanou dekou a matračkou

Jít se koupat znamenalo ještě před půl stoletím vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se srolovanou kostkovanou dekou v podpaží a taškou přes rameno. V ní...  celý článek

Magazín Vogue je ikonou mezi dámskými magazíny.
Magazín Vogue udává trendy už 125 let. Nyní ho ohrožují sociální sítě

Magazín plný luxusu, který si zamilovaly ženy po celém světě, odstartoval kariéru mnoha topmodelek a návrhářů. A přestože je Vogue stále prestižní titul, ubývá...  celý článek

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

ilustrační snímek
Když domek vyhořel, děti musely do ústavu. Pomozme jim k návratu domů

Děti, které vyrůstaly v rodinném prostředí, mají mnohem větší šanci na úspěch v životě a na vlastní spokojenou rodinu než ty, které vyrostly v ústavu. Pomozte...  celý článek

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní...
Vivien Westwood dorazila do Brna. Značka představila nejnovější kolekci

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní přehlídka Vivien Westwoodové. Bylo to vůbec poprvé, co britská návrhářka...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Vydejte se do podivuhodného světa třpytivých šperků

Není všechno zlato, co se třpytí. To je sice pravda, ale na druhou stranu něco z toho, co se třpytí, přece jen zlato je. A kdyby nebylo, stříbro či chirurgická...  celý článek

Ilustrační snímek
Bolesti kloubů by se neměly podceňovat

Vrzající kolena či bolavé kyčelní klouby - to už dávno není jen doménou starší generace. Jen málokteří lidé si ale uvědomují, jak moc mohou tyto potíže jejich...  celý článek

Ilustrační snímek
Co jste možná nevěděli o vůních a parfémech

Čich je jedním z nejdůležitějších smyslů člověka. Ačkoliv si to mnohdy neuvědomujeme, často hodnotíme naše okolí právě podle čichu. Pokud se před námi objeví...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Pleťové masky v podobě smajlíků: roztomilé, nebo děsivé?
Pleťové masky v podobě smajlíků: roztomilé, nebo děsivé?

Že už jste toho v kosmetickém průmyslu viděli hodně? Novinkou jsou nyní plátýnkové masky s potiskem facebookových smajlí... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.