Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a54n 69H48o64l93í82k 6116851175106

Mimořádně nadané dítě nebo člověka poznáte hlavně bezpečně tak, že si ho všichni přejí nejlépe zabít, aniž by k tomu měli legální nebo alespoň nějak přijatelný důvod.

Nejvíce se to neprojevuje ani tak ve škole, ale hlavně v různých kroužcích a práci, kde člověk už není limitovaný školními pravidly a jde hlavně o dosažení nějakého cíle nebo výsledku, čehož nadaný člověk dosáhne za zlomek běžného času. Což zbytek kolektivu vyhodnotí jako "nespravedlnost" a pokud firma má systém odměňování postavený na výsledcích, ale daný člověk výsledky výrazně překoná očekávání, tak mu zkrátka slíbené peníze nedají ani nadřízení, protože by opět bylo "nespravedlivé", aby měl víc než nadřízený - to by přece nešlo!

Celkem logicky se pak takto schopnému zaměstnanci nechce dělat práce zadarmo - respektive dělat toho mnohonásobně více, ale dostávat stejně. Přičemž firma ani nechce ať dělá stejně jako ostatní a dostává stejně, když ví, že umí dělat mnohem více, ale to zase nechce nikdo platit. Nastává tak celkem brutální konflikt, kdy dotyčného nemusí moc vedení a většina kolegů, který má jen jedno východisko a to odchod dotyčného, protože v takovém prostředí se pracovat nedá.

Někdo to pak řeší tak, že zaměstnání střídá, ale pořád podává plný výkon a požaduje jej hlavně platit, i když si uvědomuje, že dlouhodobá strategie neexistuje, protože do bodu, který jsem popsal to se vzrůstajícími zkušenostmi dospěje někdy už ve zkušebce :-D někdy, když je práce opravdu složitá, tak to vydrží i skoro tři roky, ale je to nevyhnutelné.

Někdo, jako jeden můj velice inteligentní bývalý kolega, to zase řeší tak, že svoje schopnosti skrývá a funguje tak na 20% svojí mentální kapacity a díky tomu se ve firmě celkem drží - i když ostatní už něco tuší... :-D

Každopádně to, že by vyšší inteligence přinášela štěstí je blbost - protože často se takovým lidem stává, že vidí daleko do budoucna, ví jak věci dopadnou, ale taky ví, že spoustu z nich zkrátka nemohou nijak změnit nebo ovlivnit.

+30/−2
doporučit
3.8.2017 7:03
Foto

L77u26c87i81e 49D44e33m65e32l64o65v69á 8837568465182

K bodu, že nadané děti si o sobě moc myslí: Moje učitelka na ZŠ si nejspíš myslela, že když mi to ve škole jde a zajímá mě zeměpis apod., budu se povyšovat nad ostatní, a je tedy třeba mě trochu "usměrnit". (Nepovyšovala jsem se, jen jsem měla radost, že něco vím.) Začala mě při každé příležitosti stírat a používat na mě "dospělácký humor a nadhled". Nebo by se dalo říct, že mě párkrát shodila před celou třídou. Prý sranda, ironie. Třída to moc s nadhledem nevzala (bylo nám cca 10) a přichystala mi docela peklo a já měla traumátko, přestala jsem se hlásit a bála se chodit do školy. Jako geniální dítě bych to možná pochopila, ale geniální holt nejsem a navíc jsem byla takový otloukánek... :D V každém případě nedoporučuju tento přístup aplikovat ani na blbé, ani na chytré. Je to naprd.

+23/−1
doporučit
3.8.2017 4:36

P25e13t37r 84T92a33b54o46r16s77k19y 8347612627377

1) Vymyslet si myty.

2) Napsat, ze neplati.

+20/−2
doporučit
3.8.2017 6:59
Foto

M16a16r30u71š32k63a 71S96t93e17r45n97o77v66á 3830850912286

Protivné je, že se takhle nepředvídatelně chová i řada nevychovaných spratků, a když si rodiče neprosadí geniální dítě, tak mu aspoň vymámí "poruchu vnímání".

+9/0
doporučit
3.8.2017 7:08

A85n66d97r58e31a 16N53o70v51a 3758714345972

Od 5. do 9. tridy jsem chodila do tzv. matematicke tridy, kde jsme meli rozsirenou vyuku prave matiky, informatiky a fyziky. Jezdila jsem na matematicke olympiady, ktere jsem sice nevyhravala, ale umistovala jsem se kolem 5.mista a priklady, ktere jsem "nedala", jsem resila doma a tohle vsechno me velmi bavilo. Jina znamka nez jednicka by byla potupa. Jeste v druhaku na gymplu pohoda, ale pak prisel zlom (ucitel porad stejny - fajn, v osobnim zivote taky nic zvlastniho, pristup taky porad stejny - bavilo me to) a najednou mi v te matice neco slo (jako driv, tzv.s prstem v nose), ale v necem jsem byla totalne mimo, coz jsem do te doby neznala. Konal se skok z jednicky na trojku, pak jsem to (nekdy snaze, nekdy vydrene) drzela na dvojce. Tak nevim, zda jsem dosahla jakehosi limitu, nad ktery uz muj mozek zkratka nemel, ale pokud mam mluvit za sebe, tak urcite neplati, ze kdyz nekomu matematika jednou jde, tak mu pujde vzdycky :-)

+7/0
doporučit
3.8.2017 15:01

J13a69r36o59m63í63r 83Š23t54o53h16a42n77s57l 5354759784312

Napsat o člověku, že je nadaný je asi podobné zobecnění, že auto je dobré. Pro někoho to znamená, že je rychlé, pro jiného, levné, pro jiného spolehlivé, bezpečné, úsporné, šetrné k životnímu prostředí, velké atd. atd.

Další článek z kategorie "Opravdu za tohle někoho platí?"

+7/−1
doporučit
3.8.2017 7:09

K91a26m16i75l94a 39K57a83l23e27n60s21k94á 9356697187418

Ono to jak který předmět dítěti jde je i o tom, jak je schopný učitel zaujmout žáky a předmět pro ně udělat zajímavý. Mě matematika prvních 6 let ve škole bavila šla mi, jezdila jsem po různých soutěžích. Pak změna učitele a matika byl najednou nejotravnější předmět ze všech a i prospěch v ní šel dolů. Na střední a na akademii už mi zas začala jít dobře, ale ten špatný učitel mi ji tak nějak zošklivil nadoživotně. Dodnes mám matiku zakódovanou jako neoblíbenou. A to jsme v zaměstnání jeden čas měli profesora, který nám kolegům dával takové matematické kvizi (z mensy) a mnozí kolegové je nevyřešili. Mě to řešit nebavilo, ale když už jsem se někdy přemluvila tak jsem je vyřešila. Tím chci říci, že špatný přístup kantora dokáže dítěti předmět otrávit navždy.

+5/0
doporučit
3.8.2017 10:41

M37i51l17a30n 32H17l14a40d23k91ý 8252538580

Pokud dítěti nejde matematika, je to způsobeno nekvalitním učitelem a rodiči, že jej to nenaučili. Protože matematika dnes nejde 70% dětí, ale těch, kteří mají nějaké zdravotní, nebo biologické problémy je tak 1%. Ostatní jsou prostě líní se to naučit.

+7/−3
doporučit
3.8.2017 7:58

T28o94m71á54š 78H17o91r37á73k 8950125796499

Co si mám představit pod "komu nejde matematika"? Násobení, dělení, zlomky, trojčlenka a procenta nebo derivace a integrály? Já nikdy neměl problém s matematikou, pod kterou jsem si dokázal představit něco v reálném životě. Což bylo s matematikou v pozdějších letech na gymplu poněkud problematické. :-)

+6/−2
doporučit
3.8.2017 9:41

P66a61v42l57a 79H72r68a26d96i34l71o11v69a 3197111441814

Ja jsem s jednim geniem chodila. Uz jako pubertak virtuos na cello a na piano, v maturitnim rocniku se rozhodl, ze se bude venovat matematice(a vystudoval ji, u toho jeste stihl navstevovat snad vsechny prednasky z filozofie a psychologie). Mluvi 3 jazyky temer jako rodily mluvci, dalsimi 3 se slusne domluvi. Do 20 nevedel, co je sport, zacal jen tak ze srandy behat a do dvou let mel casy na pulmaraton, rovnajici se urovni narodniho mistrovstvi.....Ovsem nekde Panbuh prida, jinde ubere - mimozemstan, EQ uplne mimo, no, zit se s nim nedalo, ackoli je to neuveritelne insporujici osobnost.

+4/0
doporučit
3.8.2017 12:04

I47v41a40n 63M98i65n49á50ř 7552614257131

Dnes je velmi "in", psát o jakýchkoli mýtech. V celém článku je těžké najít - něco, co by nebylo .. všeobecně známou skutečností.

+4/−1
doporučit
3.8.2017 8:39

J62i54n15d49ř81i50c52h 97M65i21t52t83e42r 6304695101526

Matematika dělí zrno od plev.

+7/−6
doporučit
3.8.2017 17:11

O19n97d90ř91e91j 58Š69r48u85b66a94ř 1925161345206

Co presne mysli slovem matematika?

Malou nasobilku nebo teorii kategorii? :-)

+2/0
doporučit
3.8.2017 7:15

Z52d22e43ň79k66a 60V87e67s58e46l25á 8359875557310

Být jedincem s vyšší (nebo někdy stačí i průměrnou) inteligencí je kolikrát solidní peklo, když se ve vašem okolí nachází jeden či více jedinců s IQ na spodní hranici průměru v kombinaci s leností zapojit mozek a skutečně přemýšlet... :-/

A k matice - na základce OK, ale lomené výrazy a podobné "lahůdky" jsem nikdy nepochopila. Možná to bylo vyučující, možná tím, že jsem si nedokázala představit, k čemu mi to v běžném životě může asi tak být, možná to bylo proto, že se mi do toho zkrátka nepodařilo proniknout a prachobyčejné memorování nějakých pouček mi nikdy nešlo (na VŠ to pak bylo děsný, když nějaký vyučující slovíčkařil, chtěl přesně odcitované poučky a jakékoliv vysvětlení vlastními slovy - byť sebetrefnější - prostě odmítal...)

+2/−1
doporučit
3.8.2017 19:22

M78a95r49t96i46n63a 34S21e70d94l44i10c94k82á 5562145581862

Komu nejde matematika, muze byt sice stale trochu chytry, muze krasne papouskovat latku, nicmene zadny genius to zjevne nebude.

+5/−15
doporučit
3.8.2017 9:24

M42i40l30a85n 88H42l91a30d39k41ý 8542758330

To, že spousta nadaných kluků ani nedokončí SŠ je taky problém učitelek. Prostě to s muži neumí. A než by se snažili, raději si na ně zasednou. Trpěl jsem tím celé školství. Holky mohly říct jakoukoli pitomost, bylo to minimálně za 2. A vůči klukům zesměšňování, znevažování, známka vždy horší, než pro holku ...

+5/−17
doporučit
3.8.2017 8:03

M80a92r63t87i98n 53K18ř87í55ž 9283102720837

Prostě my, geniusove, zůstáváme často nepochopeni :-)

+1/0
doporučit
3.8.2017 7:40







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.