Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poradna: Dcera viní moji novou partnerku z těžké nemoci své matky

Jsem rozvedený a mám patnáctiletou dceru. Její matka bohužel onemocněla, a dcera se tak musela nastěhovat ke mně. Nesnáší ale mojí novou partnerku. Čtenář Mirek poslal dotaz do rodinné poradny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K19a85m52i60l98a 63K75a68l74e22n40s57k60á 9656447627538

Zhlédněte společně film "Druhá nebo první".

0/−2
14.4.2017 22:12

M62a58r56t96i73n42a 46S48e96d42l97i61c92k77á 5552575251312

Mozna by to chtelo trochu shovivavosti k 15letemu diteti, jehoz matka je v ohrozeni zivota. Neco takoveho se dost spatne snasi i dospelemu cloveku.

+15/0
14.4.2017 20:51

V18e40n64d48u31l83a 37F36a24i58f22e97r97o30v73á 4898501653729

A nenapadlo Danielku, že s touto logikou mohla tedy klidně onemocnět třeba z ní?:-P

+3/−12
14.4.2017 14:02

A89n45d53r16e22a 11N30o77v16a 3818444835982

Danielina reakce je uplne prirozena, i kdyz to vuci nove partnerce neni fer.

+17/0
14.4.2017 14:16

V45e44n35d32u88l23a 37F72a69i46f27e87r36o97v44á 4778871133369

Přirozená? Spíš poměrně dost zákeřná, nasvědčující o povaze, které se nepříčí tzv. "dělat problémy". Za takovou si zaslouží jedině odpálkovat, že maminka tedy klidně mohla onemocnět i z ní, když chce takto útočit.

0/−12
14.4.2017 20:57

D89a83n34i85e63l33a 51U46r11b15a31n54o79v73á 2224620635936

Hádám že nemáte děti a nic o dětech nevíte, jinak byste tohle nemohla napsat. Holka je v pubertě, u puberťáků je normální že bojují s rodiči i když mají láskyplné rodiné zázemí, kde není problém, mlátí s nima hormony a v rámci procesu "osamostatňování se" je celkem běžné že jaou na rodič drzí. Tahle holka má navíc problém a to docela velký jednak zažila rozvod a to se na dětech vždy podepíše ať se snaží sebevíc.protože dítě vždy má někde minimálně na podvědomé úrovni to že ten rodič co odešel odešel taky od něj...tzn dítě mu není dost dobré aby rodič zůstal. Tak že když nemá přímo pocit viny za rozvod často to vyvolá pocity méncennosti a toho že táta ji nemá rád. A Do toho jí onemocněla matka, do té doby pro ni jediná stabilní osoba které jí "nikdy" neopustí, jenže máma je na tom tak zle že ji "opustila" a přehodila ji otci (který podle ní o ni pravděpodobně nestojí a vzal si ji jen z milosti)...........tohle je tkový pravděpodboný scénář jak to někde v skrytu duše ta holka asi cítí........když je někdo tak frustrovaný a znejištěný tím jestli ji ti co má ráda opostí a do toho hormonální koktejl puberty je její chování docela normální. Vnutit jí k tomu navíc ještě pocit viny že ona způsobila matce nemoc to je opravdu "dospělé" řešení.....

+11/0
14.4.2017 22:52

V50e10n36d38u10l30a 97F36a27i85f13e85r10o28v77á 4188931243209

Ovbiňovat někoho z údajného "vyvolání nemoci" jiného je zvrácenost a nemůže být tolerováno, stejně jako jiné psychické týrání, týrání zvířat, atd atd. Věk nevěk, starosti nestarosti, Darinka by za tohle potřebovala vyčinit, ne omlouvat. Je pravděpodobnější, že to především dáno její povahou (která není zcela pohodová a neproblematická), než věkem a starostmi, a k podobnému uvažování a ubližování bude mít sklony i v dospělosti.

+1/−8
14.4.2017 23:21

A58n71d97r46e76a 35N66o48v91a 3468234235452

Takze Vy cekate od holky, ktere se rozvedli rodice a onemocnela matka, pohodove a neproblematicke chovani a povahu? Hmmm... a yettiho uz jste taky videla nazivo? :)

+9/0
15.4.2017 8:06

V80e82n46d12u10l60a 83F14a86i37f16e65r43o25v15á 4128751713789

Přizpůsobivy dobrák od kosti s nekonfliktní povahou nebude delat problémy a zakernosti ani když má starosti.

0/−5
15.4.2017 9:30

A51n14d32r52e62a 59N12o42v81a 3168884135712

To mate pravdu, ale je to mimo tema.

+2/0
15.4.2017 9:39

Z14u26z81a75n17a 42M39a15l70í43k91o80v42á 1209607457251

..a k čemu je to dobré do života?

0/0
18.4.2017 9:11

D74a44n26i92e75l60a 92U48r49b58a50n32o80v48á 2124920755206

nejde o to to tolerovat či ignorovat, ale o to to řešit správně a né tak že akorát způsobíte ještě větší škody. Když někdo ubližuje ostatním je to obvyle proto že sám má už tolik bolesti že ji není schopen unést a tak ji přenáší na jiné. Skutečným řešním by bylo pomoct té holce uvědomit si to a pomoct jí vyovnat se s těmi negativními pocity, které v sobě má. Dítě když se cítí znejištěné tím zda ho rodiče mají rádi často je schválně "zlé či zloivé" aby dokázalo že rodiče ho mají rádi jen když je hodné..tzn nevěří že ho mají rádi tak se schválně stává dítětem, které rodiče budou odmítat...když se to stane j to pro ně potvrzením že "není dost dobré", Vy uvažujete stylem oko za oko zub za zub, a nedíváte se vůbec na to že je to jednak ještě dítě a druhak, na tom jaké je a jak se cítí se plnou měrou podíleli rodiče..tedy je právě na nich jí pomoct a to co navrhujete není pomoc. Jasn posílejte do patřičných mezí cizího člověka co vás bezdůvodně slovně atakuje, to je v pořádku, ale u vlastního dítěte snad každý rozumný človk chápe, že jde o něco poněkud jiného. A především vlastnímu dítěti prostě chcete pomoct, to normální rodiče dělají.

+6/0
15.4.2017 13:07

V88e29n10d63u45l66a 45F42a87i59f81e27r90o81v45á 4898231683559

Zcela nemohu souhlasit s tím, že ubližují lidé, kteří mají sami problémy. Dle zkušeností jsem názoru, že primárně je to záležitost povahy, problémy má spousta lidí, ale jen někdo si frustraci vybíjí na jiných. Spíš mám naopak zkušenost, že problematičtí lidé bývají typicky nesoudní a bez sebereflexe, tj. dokáží se ublíženě rozhořčovat nad skutečnými i údajnými příkořími, které se dějí jim, ale přitom to samé jsou schopni činit ostatním a považovat to za správné. A neplatí na ně nic, než tzv. mít navrch, pak jsou hodní, že by člověk řekl, že se napravili, ale ne, jakmile vycítí příležitost, jsou nepříjemní a bezcitní znovu. To už jsme sice dost opravdu poněkud dál, ale já opravdu necítím potřebu nějak se Daniely zastávat. Nemoc matky je těžká věc, rozvodu rodičů už nic, co by jí dávalo oprávnění dělat problémy. Pokud má samozřejmě někdo zájem rozebírat povahy problematických lidí, je to jeho hobby, OK, ale většinou mají lidé svých povinností a starostí dost na to, aby ještě museli snášet problematické povahy druhých. A ano, i děti a mladiství již mají své povahy a jsou více či méně sympatičtí.;-)

0/−3
15.4.2017 13:45

J73a38r64o87s37l67a83v 87N82o89v94á89k 2861660101718

Taky si myslím, paní Faiferová, že jste bezdětná.

+1/0
15.4.2017 14:16

V21e97n58d56u42l71a 43F66a32i67f68e85r89o34v42á 4478111813339

:-) Tvám na tom, že Daniela dělá okolí nesmyslné problémy. Logicky, matčino onemocnění pravděpodobně nesouvisí s rozvodem, navíc pokud tenduje k myšlení obviňování otce, teoreticky mohla matka onemocnět i kdyby se nerozvedli, když si s otcem nerozuměli a soužití je spíš stresovalo. A možná tím spíš. Takže současná starost je nemoc matky, což je těžké, ale nezbývá, než vydržet, než se nemoc překoná. Pokud by to nedej bože dopadlo špatně, dopadlo by to tak i kdyby žili s otcem, následně by si otec časem také mohl najít novou ženu a musela by se s ní opět naučit vycházet. To je holt život, který by měl každý rozumný umět brát jako přírodní danost a ne obviŇovat okolí a přitěžovat mu děláním problémů. Ať si hledí hlavně školy a vzdělání a neřeší, co nevyřeší.;-)

0/−2
15.4.2017 14:49

J40o72s94e61f77a 62P52l91a69č93k59o89v19á 3298746123697

Jaké lásky plné zázemí, když se rodiče hádají, a ukončili nenávist rozvodem. Tam vidím největší problém, a nenávist umí i dcera, jak je vidět, je také zlá, a nepřející. Kdyby vše klapalo, tak se přeci nerozvedou, a pokusí se o nápravu manželství. Je tam něco víc - je dobře, že je soud rozvedl, je konec trápení na všech stranách - a puberťačka z toho vyroste, protože zapne mozek, a zamyslí se hlavně nad sebou, aby nedělala stejné chyby jako máma, a táta. Pokud to bude jinak, pak je problém v ní, ale rodiče jí zůstanou vždy, až do stáří, a to jí nikdo nevezme, je to osud nás všech. V

+2/0
15.4.2017 9:47

M96a27r94i91e 54C70h44m26e29l95a98ř70o56v49á 8645286477849

V prvním případě jste jí měl říct, toto je můj byt a tady určuji podmínky já. Jestli ale chcete aby s váma zametala, partnerku urážela a vy jste se řídil podle ní tak si zaděláte na hodně velký problém. Je to jen a jen na vás. Oni tito puberťáci totiž strašně rádi zkoušejí kam až můžou zajít. Ale běda jak se to obrátí to je potom přinejmenším na telefonát na linku bezpečí. Vím o čem mluvím.Nedávno to samé prožil můj bratranec.

+7/−14
14.4.2017 13:45
Foto

A51n25n46a 79V93e89s79e72l71á 2710768596

Při troše empatie člověk pochopí, že dcera je ze skutečnosti, že možná brzy přijde o matku, vyděšená a nešťastná, protože to zkrátka neštěstí je. Pro dobré vztahy je rozhodně víc na místě trpělivost, shovívavost a upřímné, citlivé rozhovory ve chvíli, kdy je dívka přístupná.

Přísností, odstupem, chladem a striktními pravidly se dobré vztahy s dorůstajícími dětmi nebudují ani za "normálních" okolností, v krizové situaci jako je tato, už vůbec ne.

Ale jak už jsem psala, jako mnohem přijatelnější řešení (pro všechny zúčastněné) se mi jeví setrvání dcery a matky v jedné domácnosti.

Ani onkologicky nemocní pacienti nejsou většinou upoutaní na lúžko a neschopní sebeobsluhy a lehkých domácích prací po celou dobu léčby, naopak většinu času fungují relativně normálně...

+11/0
14.4.2017 18:11

L32i72b50o83r 85D40a85n12ě59k 4457581653

Nehledě na to, že dcera už není mimino, ale teenagerka. Tedy při troše dobré vůle dokáže snadno přebrat spoustu domácích prací, jako nádobí, nějaký ten úklid, praní či vaření. A skutečně tak ulehčit mamince, když už ji má tak ráda, že jen pro to nenávidí přítelkyni tatínka.

+ pokud se přece jen dohodnou na setrvání dcery u nové rodiny oboustranně (máma s tátou) tak by měl táta své ex říct, ať si promluví se svou dcerou máma o tom, jak to je.

+1/0
14.4.2017 20:16

J53i31n23d53ř94i71š70k44a 33B85u33r26g32e14r22o80v97á 3725484698395

Dcera nejdříve přijde o tátu kvůli nějaké pipině, pak maminka onemocní z depresí, které přes všechny snahy o klidný rozchod prodělala a holka už "nemá" ani mámu. Kdo ten kolotoč hrůz spustil se cítí dotčený. B O M B A!

+3/−33
14.4.2017 7:35

Z83d48e83n98ě80k 41S17k98ř49i64v10a31n 5384460579596

Zkuste si ještě jednou přečíst článek.

+24/0
14.4.2017 7:47

J27a76k14u87b 32Š90r45o48u33b 1617806277149

To nepomůže. Myslím, že paní Burgerová je stejný typ člověka jako ten mamlas ze Střídavky.cz, co sem občas chodí hlásat, že ženy můžou za všechno zlo na planetě, jelikož mají tu drzost se občas rozvést a bojovat o vlastní děti.

+25/0
14.4.2017 8:00

Z13d86e95n88ě35k 68S82k38ř54i23v39a63n 5444820309336

Tipuji, že paní manžel opustil.

+3/−1
14.4.2017 8:05
Foto

H94a93n67a 64A30n79t94o44n80o17v91á 6127459744294

Spíš alespoň jednou přečíst.

+4/0
14.4.2017 11:03

J59i88n93d46ř77i14š41k12a 76B73u30r72g62e73r33o86v18á 3245244388665

Bez obav, číst umím od čtyř let. Vycházím z toho, co jsem si přečetla a co vím ze života. Můj manžel mě neopustil, ale zemřel, poznámka výše je nemístná! Deprese jsou nejčastější příčinou nemocí, hlavně rakoviny.A žena, která rozbije rodinu je pipina, a to mluvím slušně.

0/−1
15.4.2017 15:57

M22a62r83t33i91n61a 17N28o76v80o92t78n93á 1794742507468

Jestli Vy nejste taky pipina. Ještě jednou přečíst :-D

+6/−1
14.4.2017 9:12

V52e28n62d90u90l89a 98F16a42i69f57e30r83o86v30á 4468611463369

No, jestli chce dcerka opravu pátrat po příčině maminčiny nemoci, musí se dát na jinou dráhu než pouhé drzé hloupé puberťačky, i když propátrat matčiny předky a jejich zdravoní stv by pro záčátek mohla zvládnout. Mmch. dle její filozovie mohla onemocnět dřeba z Darinky.

+1/−3
14.4.2017 14:02

V20e23n84d52u34l83a 98F92a37i93f67e93r58o45v71á 4718941743759

Tedy Danielky.

0/0
14.4.2017 14:02

A31d71é83l26a 59S90c59h97n92e92i72d42e42r42o48v40á 9333669753382

Pokud je to skutečný příběh, tak to pán mohl trošku upravit, aby vypadal dobře a mohlo to být jinak. Také matka s dcerou mohou celý rozvod vnímat jinak než pan otec (mohl to být klidně on, koho manželka nebavila a ona se snažila a k ničemu to nebylo, protože na vztahu musí pracovat dva). Přece jen je poněkud zvláštní, pokud si už v rozvodovém řízení (nebo krátce po něm, teď nevím, jak to přesně bylo) někoho najdu. A rakovina tam sice nikde zmíněná není (ale vzhledem k té náročné léčbě mi to naskakuje), ale ta má multifaktoriální příčiny a docela významnou z nich jsou i potlačované emoce, kdy tělo prostě vyhoví a rozjede se to. Autorka tohoto vlákna to sice trošku přehání, ale zase tak moc bych ji nehaněla, nepochopených manželů a exmanželů znám spoustu a tento vypadá, jako by měl svatozář a to budí podezření :-) Rozvody a rozchody se sice dějí, ale dokážou s lidmi velmi zacvičit, i když se zdánlivě zdá, že je vše v pořádku.... Krom toho mě ještě napadá, že dcera dospívá a možná se taky trošku vymezuje jako všichni puberťáci, jako kdysi my a vůbec nevíme, co může prožívat. Nakonec má vážně nemocnou matku a žije v bytě s cizí ženou.

+5/0
14.4.2017 15:41

L17i91b96o71r 22D73a74n98ě83k 4227251343

Tak ano známe jen jednu stranu příběhu, ale to co píšete je taky jen výcuc z vašeho palce. Může a nemusí být pravdiví.

Já taky poslouchal od své ženy spoustu špíny na jejího ex a externě se dověděl, že byl i horší... ale po čase společného života se u ženy začlo projevovat chování, které vyloženě provokuje k reakci a chápu, že u některých mužů slabší mentality i fyzickou. Ne že bych takovou reakci schvaloval, ale už dokážu pochopit, že se někdy neudržel a vrazil ji. Já se radši seberu a jdu pryč, protože vím, že po čase se zase srovná (i když neomluví) a můžeme v pohodě fungovat. Hlavně s ní nebojovat a nesnažit se jí to vracet, či na to poukazovat. To ji dává jen topivo pod kotel...

Bohužel spouštěče nemohu ovlivnit (většinou to přichází, když dcera odjíždí právě za otcem, nebo jí přicházejí dny). Proto taky teď sedím raději v práci, protože nastali oba případy najednou a lepší nebýt v kontaktu, aspoň do neděle, než dcera přijede.

0/0
14.4.2017 20:27
Foto

R70i84c25h63a35r95d 35P60o74l84á16š98e63k 9604353610199

Pryč, pryč, pryč, bude se to stupňovat a jednou to nezvládnete. Další varianta je ta, že budete víc v práci, na návštěvě u známých atd. To, ale nejde věčně. Vlastní zkušenost.

0/0
14.4.2017 21:25

L15i47b14o29r 46D68a39n73ě21k 4137841263

Taky jsem o tom uvažoval... ale tak nějak mám pocit, že pořekadlo"

"Žena se nedá změnit. Pouze vyměnit. Ale nic to nezmění."

platí prakticky 100%. Mám za sebou už několik dlouhodobějších vztahů a vždy tam byli nějaké roupy. Někde menší, ale pořád a vice versa. Tady vím, že to vždy za pár dní odezní a pak je zase delší dobu klid... hezky se na ní kouká, dobře se stará o rodinu, výborně vaři,...

0/0
15.4.2017 7:45

V24e80n77d48u71l56a 26F83a14i36f40e25r63o31v84á 4978181603489

To jsou jen hloupé spekulace, které dokáží akorát lidi neodůvodněně obviňovat a ubližovat jim.:-/

0/−1
14.4.2017 20:59

Z23u88z78a73n21a 15B33e26n85d89o24v92á 2506442243708

A to říkáte zrovna vy!

+1/0
15.4.2017 10:33
Foto

A35n30n25a 88V77e44s35e10l21á 2720138826

Historka mi připadá divná, patnáctiletá dcera už není tak malá, aby nemohla být občas doma sama, pokud s otcem a jeho přítelkyní bydlet nechce. Nemocná matka pravděpodobně nebude hospitalizována dlouhé měsíce nebo léta. Doma bude potřebovat podporu a pomoc, kterou by jí dcera mohla poskytnout...

+20/0
14.4.2017 2:58
Foto

J47a53n75a 13K51o46z12á70k44o16v66á 43V47o40l40r93á89b43o89v80á 9483594585761

Když jsem onemocněla já, dceru by ani omylem nenapadlo odstěhovat se ve svých 14 letech a nechat mne na všechno samotnou.

+19/0
14.4.2017 6:21

Z91d71e69n78ě63k 77S62k47ř11i50v78a41n 5244200509136

Nj, ale to máte jinak vychované dítě. Onemocnění maminky je určitě zásah do života puberťáka, ale pokud je vedený i k plnění nějakých povinností, tak v takové situaci "zapne" a zcela dobrovolně se snaží matce pomoci, ať už s domácími pracemi nebo pečováním o nemocnou. Je to výchovné i pro budoucnost. Neodstěhuje se od partnera, pokud on onemocní.

+9/0
14.4.2017 7:45

M41a53r36t28i63n81a 50N47o14v40o20t76n81á 1324432877938

Možná, že máma chce mít klid se srovnat a potřebuje to nějak zvládnout. Ono zvracet před dětmi, být pořád unavená, nemít na ně sílu není žádný med.Taky bych do toho děti dobrovolně netahala. Proč chtít po 14 leté holce aby vařila, uklízela, chodila do školy a byla dospělá, když to není nutné?:-)

+5/−9
14.4.2017 9:17

M97a21r79k75é32t16a 66Ž53e28m41l96i61č97k79o79v92á 1864480943333

Napadá mně jedno - třeba proto, aby viděla, že život občas není žádný med a aby se naučila být soběstačná?

+11/−2
14.4.2017 9:41

Z40u22z20a30n32a 74B32e66n84d65o77v16á 2906472253988

Ale co když matka nechce, aby ji dítě vidělo v "tomhle stavu"?

+6/−4
14.4.2017 12:04

M69a36r18c46e68l73a 45B49í53l85á 4157600402839

15letá holka může přijít do situace, kdy musí být dospělá a starat se o mámu

pak bude vděčná, že k tátovi může přinést prádlo na vyprání a odveze si kastrůlky

0/0
14.4.2017 15:35

Z94d83e47n63ě63k 85S10k59ř53i57v83a98n 5684610629896

Podle toho, co vidím v příbuzenstvu, tak mi historka divná nepřipadá. Nechat šestnáctiletou dceru doma samotnou 2-3 hodiny je pro ně děs (co kdyby se něco stalo?). Taky nad tím kroutím hlavou a občas podotknu: "To si bude hrát se sirkami?" Děvče, které vidělo utěrku jen v rukách otce a žehličku jen v rukách maminky, bude mít docela problém nemocné matce pomoct a být jí oporou. Ale v krizových situacích se běžně člověk vybičuje k výkonům, které od nich nikdo nečeká. Možná by neškodilo dát jim přečíst "Robinsonku".

+17/0
14.4.2017 7:59

M69a59r64k79é33t59a 39Ž58e63m65l76i69č75k46o68v71á 1364100703933

Když nejsou dětičky vedené k soběstačnosti a pomoci v domácnosti, tak čtení Robinsonky jim moc nedá.

+2/0
14.4.2017 9:44

Z67d36e82n39ě97k 19S82k60ř62i68v15a82n 5854620259546

To máte pravdu. Teď jsem zjistil, že Robinsonku právě dávají v TV. Možná by se na to rodiče měli podívat s dětmi a o příběhu si s nimi popovídat. Jenže, pokud rodiče razí tézi "dětem nedáváme doma žádnou práci, aby měly hezké dětství", tak je i pro ně Robinsonka zbytečná.

+2/0
14.4.2017 10:31

J95a59n60a 44B53o88u10l97o19v40á 7830166871211

Na Robinsonce mne už jako dítko zaujalo to, že ve čtrnácti letech neuměla uvařit ani obyčejnou krupicovou kaši. Asi to nebylo ani v té době tak neobvyklé. Nemluvě o zatopení v kamnech, pokud si to dobře pamatuju, s tím taky měla problém. Takže ona se situace možná až tak nezměnila, asi taková mládež byla částečně vždy, která se neuměla o sebe vůbec postarat. I když dnes jich je asi v populaci přece jen větší část.

+1/0
14.4.2017 20:30

J72a67r90m68i32l43a 76P34í81c23h76o77v94á 5942607924823

Ja to ve 14 taky neuměla. Akorát jsem pak skočila z dětství rovnou do dospělosti, protože jsem v 15 přišla o oba rodiče. Nějaké moje puberta nikoho nezajímala, bylo třeba se starat o živobytí.

0/0
14.4.2017 21:48
Foto

A22n31n23a 75V76e49s36e49l77á 2360848306

Mne naopak jako dítko deseti až dvanáctileté (což bylo v roce 1970-72) zaujalo, že otec nedovolil čtrnáctileté dceři, která přišla o matku, dál studovat gymnázium, naopak ji přinutil, aby zůstala doma a starala se o něj (přestože dospělý byl on), přičemž svého novorozeného syna odložil do kojeneckého ústavu, takže to maličké dítě nebylo důvodem toho, že dcera nemohla dál chodit do školy. Přišlo mi to naprosto nepochopitelné...

Topit v kamnech nejspíš rutinně neumím dodnes, potřebovala jsem to ve svém životě jen výjimečně.

Krupicovou kaši a puding jsem někdy kolem třinácti let vařívala, ale byla to spíš náhoda. Sladké kaše mi chutnaly a bavilo mne, jak ta hmota pomalu ale jistě při zahřívání houstne...

Vařit jsem se naučila postupně, až když jsem začala mít pocit, že to potřebuju a chci mít nad tím, co jím, kontrolu. Rutinně jsem začala vařit, až když se narodil syn...

Na tom, že děti nebo dospívající běžně nevaří, nevidím nic špatného, to se naučí každý, kdo je schopen přečíst recept. A dnes už člověk ani číst nemusí, spousty receptů je možné najít na internetu na videu...

Prádlo do pračky umí dát také každý a co se týká úklidu, většina duševně zdravých lidí, když se osamostatní, obvykle přijde na to, že občas se zkrátka uklidit musí, když člověk nechce žít ve špíně a neustále něco hledat. Současné přístroje a technologie domácí práce velmi usnadňují a není to nic, co by se člověk od IQ 100 výše musel dlouze učit, stačí, že od rodičů jen lehce pochytí, jak na to...

+4/0
15.4.2017 0:31

Z67u35z75a71n50a 95B46e91n27d40o80v77á 2706762463668

Tak hlavně nevíme, co paní je. Možná chce prostě být sama v klidu a jen nemuset nic řešit. On je rozdíl něco dočasného jako třeba zlomená noha, kdy by opravdu dcera mohla chvíli mámu v domácnosti nahradit, a pak nějaká dlouhodobá nemoc. Protože i když si myslím, že doma má dítě pomáhat, tak ve 14 se má především učit a ne mít na hrbu celou domácnost případně dělat ještě ošetřovatelku.

Pomáhat může i když bude bydlet u otce.

+1/−3
14.4.2017 12:03

J93a14r46m25i56l70a 83P74í44c94h28o64v28á 5532177904143

Nebo může bydlet dál u matky a podle možnosti otec pomůže.

+1/0
14.4.2017 21:49

Z87u10z16a53n97a 23B11e65n81d49o45v15á 2986122683748

No to evidentně rodiče nechtějí.

0/0
15.4.2017 10:36







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.