Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V19l44a66d86i28m30í14r 54Z34a45u92š71k13a 5141622417953

Článek na úrovni obskurních internetových webů. Mořská sůl a následně voda se běžně synteticky vyrábí a ryby v ní žijí - v mořských akváriích- stačí se podívat na weby výrobců jaiko je Tropic Marine - vyrábí z jednotlivých složek, nejde o žádnou odpařenou mořskou sůl.

Toxicita vitaminu C pro střevní mikrofloru je hoax založený na článku na pofiderním webu Natural News, který rozhodně není vědeckou studií, pouze slabomyslnou spekulací nad pokusy s neúspěšnou fermentací jablečného džusu konzervovaného kys. askorbovou.

Syntetické vitamíny mají třeba horší vstřebatelnost , ale fungují úplně stejně jako přírodní. Nakonec s nimi běžně léčíme- kys.listová, vitamin D, vit B12(ten, pravda injekčně) - a výsledky jsou viditelné- v rostoucí hladině v séru i v odeznívaní příznaků nemoci.

A interpretace těch citovaných studií je zcela překroucená - nejde o to, že by umělé vitaminy nefungovali, nebo škodili, ty studie říkají, že zvyšovat příjem vitaminů několikanásobně nad doporučenou denní dávku nepřináší žádný zdravotní efekt, naopak, jsou zde možná jistá rizika. Jinými slovami - varují před předávkovávaním se.

Zdravá strava je opravdu lepší- především proto, že kromě těch několika málo přesně definovaných vitaminů v tabletě, obsahuje další tisíce jiných látek, jejichž vliv na organismus není dosud dostatečně probádán- některé můžou být k nepotřebě, jiné ale můžou být užitečné.

Syntetické vitamíny mají tedy smysl pouze v období předpokládaného, nebo měřením ověřeného deficitu- vitamin D v zimě, vitamin C u lidí, kteří odmítají jíst dostatek zeleniny a ovoce, vitaminy skuopiny B při tvorbě koutů a prasklin rtů... Pokud se někdo stravuje sice pestře, ale není si jist, zda je jeho strava dostatečně vyvážená(nemá energii nebo čas se tím zabývat), pak to lze vyřešit pragmaticky třeba užitím jedné tablety multivitaminu za týden či za dva, k doplnění případného nedostatečného přívodu stravou.

+17/0
doporučit
19.1.2017 9:34

M97a88r86t68i67n 98K24o17ž93í35n 1465386351840

Jak to dělají akvaristé v mořských akváriích, kde si namíchají mořskou vodu a ryby a korály v nich žijí?

+11/0
doporučit
19.1.2017 0:31

M13i18c26h34a61l 62H45u22š46á58k 2447876595985

Název článku je samozřejmě nesmysl, neexituje rozdíl mezi syntetickou molekulou a jejím biologickým ekvivalentem (pokud někdo nezvorá syntézu). Správný název článku by mněl být Různé formy příjmu vitamínů vedou k rozdílným výsledkům.

+12/−1
doporučit
19.1.2017 1:34

J68a64n 81P55r60o34v89o28d 5806143505758

Autorka se v případě vitamínu C odvolává na studii, což ale není nic jiného než sbírka nepodložených tvrzení. Dále se zde dozvíme že přírodní vitamín C obsahuje ještě další látky, které syntetický vitamín nemá - opět zavádějící info. Kys. askorbová je vitamín C ať syntetický nebo přírodní. Ostatní látky v přírodní formě zlepšují pouze jeho vstřebatelnost (např. flavonidy), ale nemají s vitamínem C nic společného. Všichni savci (kromě člověka, a pár dalších) si vyrábějí v játrech vitamín C pro vlastní potřebu (je stejný jako syntetický) v množství jaké v daný okamžik potřebují.

Ovoce a zelenina ztrácejí skladováním vitamín C neskutečně rychle. Např.kapusta 12% denně. Než se k vám dostane, tak tam nic není.

Pro člověka je vitamín C jedním z nejdůležitějších antioxidantů a metabolitů (při jeho nedostatku - kurděje). Doporučuji lipozomální formu syntetického vitamínu C. Dokonale se vstřebává. (Osobní zkušenost)

+15/−3
doporučit
19.1.2017 1:23

M67i72c20h36a78l 18H94u19š18á68k 2937866375785

Ten článek mi připadá jako řada tendenčních výsledků vytržených z kontextu a vybraných někým kdo není odborník na farmakologii. Je samozřejmé že koncentrovaně poddané syntetické vitamíny budou mít jinou farmakokinetiku než ty ze stravy = méně se jich vstřebá. Ale na druhou stranu se dají přesně dávkovat - ryba nebo rostlina si nasyntetizuje tolik vitamínů kolik jí zrovna napadne. Podle mne je podávání syntetických vitamínů v pořádku při zátěžových stavech (nemoc, těhotenství), nebo pokud není možné (dostupnost, alergie) konzumovat vhodnou potravu. Uznávám že zobat si syntetické vitamíny jen tak může mít negativní vliv na schopnost vstřebávat je později ze stravy v přirozené formě.

+10/−1
doporučit
19.1.2017 1:27

L42a62d75a 49N20o32v20a64k 4182353697

já se po ovoci a zelenině nadýmám.. a to ne nějak decentně.., ale brutálně...:-P

+4/0
doporučit
19.1.2017 1:58

J63a82n 74M60e23r89t44a 3292200861778

Článek plný blábolů. Vitamin C je prostě kyselina L-askorbová (na rozdíl od jiných vitaminů, které označují skupiny látek, "vitamin B" je tak různorodá skupina, že se dnes mluví radši o vitaminech skupiny B, případně se upřesňuje, o jakou látku se jedná, přidáním indexu). Ve vodě chemicky identické s mořskou vodou budou mořské ryby normálně žít, pokud i ostatní zacházení bude totožné. Zoltan P. Rona je další z řady šarlatánů, který se zabývá lecjakou jurodivostí. Říct, že studie něco dokládá a odkázat na Naturalnews, snad neprovařenější šarlatánský web, na článek, který sám žádnou studii neodkazuje, je neskutečný šlendrián.

+2/0
doporučit
1.3.2017 19:34

J48a35r32o65m79í63r 88Š60r95á86m67e32k 3547566647152

Tak jsem koukal, co je v textu polopravd, nesmyslů a hloupostí - a už je mi to jasné. Když někdo odkazuje na žumply typu NaturalNews, tedy na něco monotématického a v zásadě horšího než Parlamentní listy, není se čemu divit...

+2/0
doporučit
20.1.2017 17:21

S63t40a53n56i18s12l10a18v 53S22t44u57p55k13a 6511185675550

Nemám problém s termínem drahá moč, jak bychom se měli stravovat a varováním před nadměrným množstvím a tedy doplňky stravy.

Neexistuje nic nepřírodního i nic v nepřírodě a vše je složeno z prvků a jevů prostředím danými a látky jsou stejné, což vede k mýtům o tom, co je přirozenější a zdravější.

Významově se to dá pochopit k rozlišení látky, jež syntetizoval živočišný druhu Homo sapiens sapiens a látky vyskytující se mimo jeho prostředí (nikoliv mimo přírodu), třeba v jiném skupenství - "jablko".

V gastrointestinálním traktu dochází k jejich proměnám, ať už za přispění žaludečních šťáv či rozkládání enzymy již při samotném žvýkání.

Je tedy zdravější příjem ze skupenství "jablka" či samotný syntetizovaný vitamín C, jaká je farmakokinetika? Studie se snaží tvrdit, že záleží na tom, v čem třeba vitamín C přijímáme, v jakém skupenství a kdy je třeba ve formě glukózy přijímán s faktorem tyrosinase a dalšími.

Vitamín C je rozpustný ve vodě tak i v gastrointestinálním traktu, kdy se podílí na odbourávání tyrosinu či se zapojí do resorpce železa a odbourávání nitrosoaminů z přijímané potravy. Vyznačuje se velmi snadnou oxidací na dehydroaskorbát.

Homo s. s. neumí syntetizovat vitamín C sám a je tak vedle pár živočichů, jako třeba morče, netopýr apod., "zajímavým" druhem a jeho hladina je nižší než obvyklá.

To vedlo i k mýtu nutnosti tuto hladinu navýšit, čehož byl zastánce i dvojnásobný nositel Nobelovy ceny Linus Pauling, jež užíval i 500x vyšší dávky. Nicméně se dožil požehnaného věku (zde pozor na logický klam "následně tedy proto", bral vitamín C = dožil se vysokého věku). To se ve studiích však nepotvrdilo a právě vedlo naopak k některým negativním důsledkům.

Jsme zahlcováni informacemi na doplňky stravy, jež by měly pomáhat, podporovat imunitu atd., nicméně tělo se s nadměrným množstvím musí vypořádat vylučovacími mechanismy, chemickými přeměnami atd., kdy různé predispozice při nadměrném množství pak mohou, nikoliv nutně, vést k nejrůznějším obtížím.

+2/0
doporučit
19.1.2017 13:14

O84n36d23ř86e66j 40Š10i28n73d73l76e25r 2517158656355

Spousta vitamínů existuje ve více formách. U stopových látek to platí dvojnásob. Třeba u zinku bude vstřebatelnost oxidu, laktátu a orotátu úplně někde jinde. Další věc je že u spousty dvojic stopových prvků, vitamínů i živin se dostavuje efekt potenciace nebo naopak kompetice. Podle toho, jak je jejich příjem v jednom jídle načasován se může vstřebávání zesílit nebo naopak vzájemně potlačovat.

Souhlasím s tím že lidé mají tendenci přeceňovat vliv jakýchkoli doplňků stravy, Ale někdy to má smysl. Třeba v UK se kvůli muslimských hábitům začala znovu objevovat skoro zapomenutá křivice...

+1/0
doporučit
20.1.2017 8:28

J39a64r79d42a 30S40o33k31o56l 1356518531131

Ono je jednoduší si vzít pilulku jak sníst čtyři jablkaRv

0/−1
doporučit
19.1.2017 0:21
Foto

V50a83c25l24a85v 10V79a77v49r52a 3857264175827

to by blbce nenapadlo.

Ne multivitamíny a podobné svinstvo neberu. Vitamin D mám ze sluníčka 300 dní v roce tady na Floridě, Vitamín C z ovoce hlavně citrusového z vlastní zahrady i z obchodu. A.B z masa a jiných potravin. Vitamín E víc uškodí než pomůže.

Nechápu proč chtělí lidé ládovat své tělo Mega vitamíny. Notabene chemicky vyráběné. Dost na tom že v Čechách předepisují lékaři zcela běžně antibiotika často velmi bezdůvodně. To je škodlivina č1.

Pestrá strava nevyžaduje ŽÁDNÉ JINÉ DOPLŇKY.

K čemu je vám že se zdravě stravujete, když k tomu kouříte, chlastáte alkohol, drogujete a dopujete se cofeinovými energetickými drinky, žijete ve stresu a každý druhý navštěvuje psychiatra. Zato vaše preventivní návštěvy u lékaře zanedbáváte zároveň s návštěvami dentistů.

Jo bývala americká móda vzít hrst vitamínů po ránu a zapít to kávou. To už dávno není pravda a Amíci se dožívají podstatně vyššího věku než Češi. A není to tím skvělým ba světovým českým zdravotnictvím.

0/−3
doporučit
19.1.2017 5:51







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.