Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezmasé šílenství frčí. Vegetariáni bývají štíhlejší a zdravější

Vegetariány se stává stále více lidí. Mýty, jak je bezmasá strava škodlivá, však neustále žijí. Ale jak se píše v pátečním magazínu MF DNES Rodina DNES, pravda značně odlišná. Podle mnohých studií jsou vegetariáni zdravější než „masožravci“ a průměrně dokonce žijí o několik let déle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M76i31l54o77š 28R51e14c73h11t58o94r73o17v56i81č 7534920112703

Než se tady nesmyslně přetahovat, co se takhle zeptat sami sebe?! Copak nám nechutnají bezmasé pokrmy na dovolené? Nežasli jsme nad výtečnými saláty i pochoutkami, které nekazilo maso, ale jen svěží potraviny jiného typu, než masného průmyslu?! Že se masa nechcete vzdát?! Inu proč se ho vzdávat?! Jen je dobré si ho dopřávat s rozumem! Věřte nebo ne, maso i 2x za týden je až dost! Takže na tom budeme stále lépe, než kdysi hodně dávno, když mívali jen jednou za týden v neděli kousínek masa a vývar. A jací tenkrát byli chlapi a jaké statné ženy?! Nu a komu se bude líbit opustit masitou stravu, proč ne?! V Indii žije takovým způsobem miliony lidí a kypí zdravím! To vše je jen humbuk kolem byznysu. Čím více dobytku bude, tím více vám ho budou nutit pod nos a žvanit, jak moc ho potřebujete! Nenechejte si breptat do toho, z čeho máte sami rozumu víc než dost. Každý jsme svého štěstí strůjcem, ale ty ubohá zvířata žijí v jakých podmínkách?! Položili jste si tuto otázku vůbec?!

0/0
20.7.2016 14:39

D29a96n25a 13T65e96n44z45l96e58r 5110292785253

Já bych si, s dovolením, do toho od vás nenechala breptat. ;-) Žvýkejte si trávu, to je každému jedno. Hlavně když dáte pokoj se svými utkvělými představami o ubohých zvířátcích. Zavání to psychickou poruchou

0/0
20.7.2016 15:03

A62l35e20n31a 77V62e46s65e82l36á 3223141645878

Já nezpochybňuji to, že i bez masa se dá udělat plnohodnotná strava... ale že by se v Indii nějak mimořádně kypělo zdravím? Že by minulé generace byly nějak statné? To fakt ne...

0/0
20.7.2016 19:06

J60o22s16e16f 38P49i86h57r34t 1384732626536

Ne, bezmasé pokrmy mi nechutnají, ani na dovolené ani nikdy jindy! Když dostanu v restauraci jídlo s oblohou, štítivě ji odstrkuju stranou, aby mi nekontaminovala masíčko:-) prostě jsem masožravej a mít maso jen 2x týdně tak asi chcípnu... Prostě přestaňte ty vaše vegetariánské kecy nutit všem, člověk je od přírody všežravec, nemá 4 žaludky jako kráva

0/0
20.7.2016 19:58

D69a37n13a 10T93e54n38z40l28e27r 5820782925953

Takže pro ty, kdo si neumí uvařit. Na sádle zesklovatět cibulku, přidat česnek. Hodit k tomu kilo farše a rychle osmahnout. Pak se to solí a koření - já dala dneska něco, co bylo úžasně pálivé, bohužel nevím co to bylo, sáček byl bezprizorní a válel se tu od vánoc, asi dárek. Pak se to dusí a během toho dušení se uvaří příloha. Podává se s jakoukoliv omáčkou - je to rychlé, hrozně dobré a hlavně... výživné, milí vegerariáni. :-)

+2/−1
10.7.2016 19:48

J81a41n 41H76a52b92r78y57c46h 3467938220494

Sice je to trapné i potřetí, ale přesto bych se chtěl zeptat co je to farš?

+2/0
10.7.2016 21:02

K74a74r77e84l 91D13r10d92a 6943545337229

Mletý odpadek. Faršas.

0/−1
10.7.2016 21:42

D19a20n59a 29T92e87n33z58l55e90r 5740912955963

No, tohle bylo mleté vepřové. Proto jsem ho dělala na sádle.

Vy jíte mleté odpadky a říkáte jim faršas? :-)

+2/0
10.7.2016 21:45

K19a59r89e79l 66D62r10d41a 6873655537499

V Česku je mleté automaticky podezřelé a nekvalitní.

0/−1
10.7.2016 21:49

D96a85n89a 94T88e45n86z52l40e83r 5670962265533

Rozumím.

+1/0
10.7.2016 21:56
Foto

J15a87n 89Č29e83r13m92á94k 4159898435147

záleží, kde a od koho kupujete. Nic není automaticky nekvalitní...

+1/0
11.7.2016 23:49

D74a65n58a 18T77e70n63z49l48e36r 5720642945843

Mleté maso. V mlýnku. To je taková ta věc jak dělá z velkých věcí malé. :-)

Co přesně je trapné na dobrém jídle? ;-)

+1/0
10.7.2016 21:43

J56a19n 54H78a74b32r81y50c18h 3947528970464

Aha. To znám jako fašírku nebo fáš. Na dobrém jídle neni trapné nic. Trapné jsou vaše pokusy o humor, když do diskuze o rostlinné stravě čtete masové recepty.

+1/0
10.7.2016 21:49

D68a45n13a 89T84e15n55z40l21e86r 5800752885363

To není až tak humor. To je první pomoc. :-) Mimochodem, všiml jste si, jak se jmenuje článek? "Bezmasé šílenství..."

+1/0
10.7.2016 21:57

J61a14n 66H61a27b63r87y27c45h 3857608210674

Jo jo, všiml. Šílíte pri každé zmínce o tom, ze to jde bez masa a to az tak, ze sama sebe uklidňuje te masovými recepty:)

+2/−2
10.7.2016 22:14

K81a91r25e49l 23P35e71t27ř79í12k 3325819798897

Trapné je přidávat masové recepty pod článek o vegetariánství a myslet si přitom kdo ví jak nejsem vtipný. Dobrý vtip o vegetariánech ocením, ale tohle to opravdu není.

+1/−1
10.7.2016 23:24

J39a25n 97H66a96b98r42y54c87h 3147388900794

Mne se dycky sbíhají sliny, když si objednam kebab a vidím jak mi kraji to maso. By me zajímalo, jestli to samy maj vegani, když vidí někoho sekat trávník.

Ten me pobavil v poslední době...

+4/0
10.7.2016 23:31
Foto

M81i80l28o66š 14R34e93c87h57t28o70r41o61v63i63č 7444330632383

A jak se žilo tomu zvířeti ve zvířecím koncentráku je vám šumák, že?! No hlavně že si nacpete panděro! Možná až vás jednou postihne nějaká (raději nespecifikuji) choroba, třeba si na tu ubohou trpící svini, která v tom zvířecím koncentráku možná ani slunce neviděla, možná si na ni pak třeba i vzpomenete. Nebýt totiž lidí, kteří potřebují mít maso denně na talíři, nebylo by potřebné tolika zvířecích vyhlazovacích táborů smrti.

0/0
20.7.2016 14:52
Foto

M45i83l97o86š 30R86e92c23h67t49o47r37o45v84i43č 7914440982833

Nechápu, kde se to tady dostalo samostatně? Mělo to být, jako reakce na jeden nechutný masožravý příspěvek. No i tak je to z něj doufám patrné.

0/0
20.7.2016 14:55

D64a76n54a 95T51e66n78z95l65e47r 5770892525793

:-) Příspěvek o masovém pokrmu?

0/0
20.7.2016 15:01

K73a62r44e97l 82D40r46d27a 6413795297189

Česnek by neměl projít dlouhou tepelnou úpravou. Pak se to dusí? Prejtovitá kejda nahaňhaná z mletého masa, co se to dlouho dusí, aby se zahlušilo vše, co připomíná poživatelnou potravinu. A k tomu se vedle dělá příloha a omáčka? Co to probůh jíte? To se nestydíte? ;-D (Není to něco arabského? Pikantní přepálené maso a omáčka z jogurtu? Nejste muslimka?) ;-)

0/−2
10.7.2016 21:48

D80a42n94a 76T30e71n98z34l79e72r 5670382115453

Nejsem. Vy asi moc vařit neumíte, co? ;-)

0/0
20.7.2016 15:01
Foto

L62í18d95a 57V30š71e56t83e64č20k79o56v46á 5260533289596

Maso mi špatně nedělá. Co mi dělá špatně je moc cukru to je prostě fakt co mám vyzkoušený. Taky kdybych vypila litr mléka na noc, tak jsem druhý den zahleněná jako bych měla kašel a rýmu.

pečené maso k tomu zelenina trochu přílohy a čistá voda klidně s citronem. Když mě honí mlasná tak ovoce. Teď v létě je toho plno. Jednou za čas si dát den očisty. R^

+1/0
9.7.2016 17:04

B23o26h32u58m96i62l 69P69e56t27r52a55s 1933894751682

Vymente obcas pecene maso za chutne upravene lusteniny. Prospejete tim i zemekouli. Nevim proc na to hledim, kdyz mi je 70.

+4/0
9.7.2016 18:58

A80l93e82n19a 44V31e98s45e34l57á 3403661495258

Myslím, že zeměkouli je úplně jedno, co kdo obědvá. :-)

+2/0
10.7.2016 16:28

J62a18n 36H53a18b25r84y23c13h 3207428870594

To neni žák uplně pravda. Může se to zdát neintuitivní, ale pokud bychom konzumovali místo masa sóju, pokleslo by kácení přirozené vegetace při získání stejného množství bílkovin o 94 %. Získávání bílkovin z kuřecího masa vyžaduje třikrát více půdy než získávání bílkovin ze sójových bobů, u vepřového masa je prostorová náročnost větší devětkrát a u hovězího dokonce dvaatřicetkrát.

0/−1
10.7.2016 18:53

D24a38n41a 19T25e89n80z76l44e58r 5440502785933

Kvůli kuřatům a prasatům se kácejí deštné pralesy nebo jiná přirozená vegetace?

+1/0
10.7.2016 19:40

J33a23n 72H14a39b13r17y12c89h 3467678450664

Ano, protoze se tam pak pěstuje krmné sója.

0/−1
10.7.2016 20:48

D53a95n80a 79T97e11n43z48l30e95r 5260302505583

Aha, já myslela, že ty pralesy tam kácí jejich právoplatní vlastníci proto, že je to pro ně výhodné na zkultivovaných plochách něco pěstovat.

Co je přesně špatného na tom, že se snaží svoje živobytí obstarat sami a nenatahují ruku za hmotnou pomocí? Jinými slovy, my tu taky nemáme pralesy. Co vám dává právo a tu drzost, jiné lidi kritizovat za to, co my provedli už dávno?

+1/−1
10.7.2016 21:55

K44a85r72e76l 19D67r46d89a 6893895467389

Shodou okolností, u nás se vykácely lesy s nastupujícím průmyslem na přelomu 17. a 18. století. Po zásahu Marie Terezie se teprve rozjelo skutečné lesnictví a opětovné zalesňování. Museli jsme to přijmout a naučit se to. Teprve dnes se odešlo od monokultur ke smíšeným lesům. A velký pokrok byl odsun sudetských Němců. Kdy velká území zůstala ležet ladem a došlo k jejich zalesnění. Děláme to čím dál tím lépe. Snaha předat pracně naučené není drzostí. ;-)

+2/0
10.7.2016 22:31

J57a56n 17H35a50b71r56y54c23h 3327488760644

Ekonomicky pohled bez zodpovědnosti? Nesdílím.

0/0
10.7.2016 22:34

B51o76h60u83m91i76l 86P18e62t57r67a14s 1733894351982

Ta Tenzlerova jede podle "po nas potopa", S temi "pravoplatnymi vlastniky" me dojala. To povidej indianum na Amazonce.;-D

+1/0
12.7.2016 2:42

A17l15e90n88a 61V72e84s91e23l69á 3753581925148

Ba i to si myslím, že bude zeměkouli jedno. Ta už toho od Velkého třesku zažila o dost víc.

+2/0
10.7.2016 20:48

J30a62n 34H10a53b26r68y39c15h 3977698500494

Takhle jo. Řekneme pro život na Zemi, jak jej známe, a pro životní prostředí nejsou velkochovy nic moc.

0/0
10.7.2016 21:08

A92l58e67n46a 97V66e28s23e25l42á 3853751895148

Jinak - zrovna sója není asi šťastný příklad. Při její pravidelné konzumaci by to, že vegetariáni jsou - údajně - zdravější hodně rychle přestalo platit. Sice má vysoký obsah bílkovin, ale to je asi tak jediné její pozitivum. (Pominu chuťovou stránku věci; člověk z hladu nakonec ztláská cokoliv, v krajní nouzi snad i tu sóju.)

0/0
10.7.2016 21:03

J74a91n 77H17a21b59r68y53c46h 3517488890814

Můžete byt vegan a zároveň se vyhýbat soje...

0/0
10.7.2016 21:45

A82l47e75n84a 89V90e32s45e97l63á 3123381595368

To jistě - já jen reagovala na váš příspěvek, který sóju výslovně zmiňoval.

+1/0
11.7.2016 7:37
Foto

J84a17n 46Č90e24r77m35á64k 4639228295627

hloupost. Tato hausnumera vege znám, ale neberou v úvahu počet obyvatel ani nutnost hnojení hnojem a nebo nutnost střídat plodiny... Bez zvířat a živočišné výroby by už planeta byla takřka bez lesů...

0/0
11.7.2016 23:45

J38a89n 33H15a30b94r58y75c46h 3407768660104

Živočišný hnůj neni nutnost, jde to samozřejmě i bez nej. Jde to dokonce i bez pudy (hydroponie). Obavám se, ze žijete v mylně představě o prostorové nenáročnosti živočišné výroby. Sója na krmeni dobytka je jednou z hlavních příčin mizení deštných pralesů...

0/0
12.7.2016 8:28
Foto

J84a97n 80Č39e93r23m14á81k 4989428675397

tím neprospějete vůbec ničemu. Naopak.

źivočišná výroba nasytí na HA lidí mnohem víc a kvalitněji...

0/0
11.7.2016 23:47

J14a57n 75H13a56b82r21y72c70h 3387928540734

muzete prosim dodat nejaky zdroj vašeho tvrzení? Zatim jsem všude našel opak, ze živočišná výroba je prostorové mnohem náročnější nez živočišná.

0/0
12.7.2016 8:23

J58o80s43e11f 59P48i75h69r34t 1234922376826

Ano, konzumací luštěnin za vyšší produkci skleníkových plynů ;-D

0/0
20.7.2016 20:00

K33a27r15e57l 55D90r90d46a 6903895117989

Ještě jsme tady nelynčovali Passera. ;-D Když tady vidím nad vegetariány vyskakovat místního katolíka až ke stropu... Co kouknout k protestantům a řádné křesťanské víře a ne k té parodii, co tady mají katolíci? ;-D

Adventisté mají svůj vegetariánský jídelníček, který v rámci evangelizace nabízí i doporučují široké veřejnosti. Po Praze mají pár prodejen a vegetariánských restaurací. Můžete zkusit.

A samozřejmě to mají Adventisté pojaté i přes PR o delším dožití. Tady se na to někdo ptal (tedy, spíš se tomu vysmíval). Adventisté se ohání 400 výzkumy. A jde především o muže. V zaostalém katolickém Polsku se prý muži adventisté dožívají i o 10 let více než ostatní populace. K Polsku máme blízko, jsme stejně zaostalí, jíme stejné odpadky a i jako agnostici máme stejně hloupé názory jako katolíci. Stojí nás to průměrně 10 let života, pánové. ;-D

Tak mě napadá, že to delší dožití chce disciplínu, pokoru, poslušnost, a nejspíš i víru. Když vidím zákaz kávy, čaje, koření, alkoholu, cigaret... Přitom maso, vejce, sýry se občas konzumovat mohou... Je to o volbě. Svobodomyslný hříšný život žehnaný prostopášnými katolíky nám nemá právo nikdo brát. Svoboda umřít brzy je také svobodou a základním lidským právem. ;-D

http://www.magazinzdravi.cz/lepsi-cesta-pro-zivot

http://www.restauracemaranatha.cz/

http://www.countrylife.cz/vegetarianske-restaurace-a-bistra-country-life

0/0
9.7.2016 13:15
Foto

J42a82n 93Č54e36r24m68á86k 4839308645337

já vás vždy považoval za ateistu, ale nyní už je mi vaše nenávist ke katolicismu jasná... Adventisté už jsou dnes téměř jediní mezi křesťanskými církvemi, kteří si hrají na svou výlučnost a stále ještě trpí předsudky a nenávistí k jejich nejstarší sestře mezi církvemi... Ale i zde už pomalu ledy pukají a stále více Adventistů včetně některých kazatelů opouštějí své antipatie a zapojují se (zatím spíš v tajných v modlitbách) do ekumenického společenství... I oni již pochopili, že Třicetiletá válka je již 400 let minulostí a že o společný ovčinec se musíme všichni zasloužit... :-)

0/0
9.7.2016 13:38

K48a96r81e28l 62D44r33d61a 6203295987869

Pobavil jste mě vegetariánstvím jako agresivní náboženskou sektou. Tak mě napadlo, zda jako katolík nesoudíte adventisty. Co jiného tak znáte? ;-D

Myslím, že jasno nemáte. Pokud jde o katolíky, jsem věřící na baterky, myslím že patřím mezi katolíky, mezi ty špatné křesťany... S mými hektolitry kávy za den a fast foody, by mě adventisté pranýřovali každou sobotu. Zatímco katolíci mě klidně nechají umřít na rakovinu a nebudou mi to rozmlouvat. ;-D

Problém mám jediný. Katolická církev v Česku je vlastizrádná. Je v trvalé opozici proti České republice. Proto je v katolickém Česku 95% "nevěřících". Jak se tedy Čech může stát katolíkem v takto rozpolcené zemi? Neřešitelné.

Naposledy jsem se o potřebě sjednocení "slova a činů", resp. víry a státu, rozepsal v článku pod Betlémskou kaplí. To není 400 let stará minulost. To je aktuální přítomnost. Co uznat Mistra Jana Husa jako sjednotitele, toho "společného českého chléva"? ;-D

0/0
10.7.2016 7:53
Foto

J54a64n 80Č47e63r82m21á89k 4529108595167

Žijete v chimérách a nenávistných omylach... Třeba se i Vám jednou rozsvítí pane Drdo a krom srdce zapojíte i hlavu... Hezký den i léto ať s masem či bez něj... :-)

0/0
11.7.2016 23:55

O92l74d78ř85i78c67h 95H48o96r50á33k 2174929181285

Projevem duševní plochosti militantních vegetariánů je, že neznají jiné dělení než masožravec vs. býložravec. To že existuje také všežravec slyší velmi neradi, ale je to nejlepší strategie pro přežití a její užití zabezpečuje tou nejjednodušší metodou dodat tělu vše co potřebuje.

Každé vynechání významné složky jídelníčku vyžaduje mnohem více starostí a práce s plnohodnotnou náhražkou aby byl zachován vyrovnaný příjem živin a všech tělu potřebných látek.

A starosti si přidělává jen duševně nevyrovnaný jedinec.

Být vegetariánem je stejně rozumné jako se vyhýbat lepku a nebýt celiakem, nebo se živit jen tepelně neupravenou stravou (a zároveň odmítat přirozeně se nabízející syrové maso včetně rybího). Prostě spíše rozmar než biologicky daná či potřebná věc.

Třeba RAW ohromují jak okolí jak žijí nejzdravěji, jak přijímají i "živé" enzymy a kdesi cosi. Přitom jsou to největší sobci na světě protože neúměrně zatěžují přírodu dovozem potravin aby vůbec přežili a dostali do sebe potřebné látky.

O militantnosti většiny vegetariánů svědčí i nedání možnosti volby vlastním dětem.

Může být že člověk ze zdravotních důvodů musí se vystříhat některých typů potravin, ale dělat to dobrovolně nám jen pěkně potvrzuje gaussovu křivku zdravého rozumu.

+2/−4
9.7.2016 8:07

K37a55r76e46l 32P63e94t66ř81í58k 3865499308477

Projevem tvojí duševní plochosti je to, že popisuješ vegetariány tak jak je chceš vidět. Co je to tvrzení "starosti si přidělává jen duševně nevyrovnaný jedinec"? To vůbec nedává smysl. Tvrzení o sobcích je taky dost na vodě, dedukuješ si nějaké své (falešné, v lepším případě mylné) domněnky. A to o militantnosti je už úplně argumentační faul. Mýlíš se ve všem co jsi napsal.

+3/−1
9.7.2016 9:38

O52l43d94ř96i32c22h 69H68o53r75á40k 2604139471575

Předveďte plnohodnotný RAW jídelníček bez nutnosti dovozu a já změním názor. Jedna věc je žít v tropech a tam být třeba frutarián a další je žít v našem klimatickém pásmu a věřit ve stejnou pestrost.

0/0
10.7.2016 11:20

J23a57n 40H70a73b92r61y96c32h 3227828380794

Hele a vy jste dal svým dětem na vyber, nebo jste zjišťoval, co je pro ne nejlepsi a pak jste se rozhodl? Nebo jste je proste ladoval vším, co jste jedl sám, bez nějakého přemýšlení, protoze Polívka je grund a maso je špunt :-)

+3/0
9.7.2016 10:42







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.