Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh Adély: Výdělky máme nadprůměrné, přesto si musíme půjčovat

S manželem jsme svoji šest let, děti nemáme, ještě máme čas, vždyť je nám zatím necelých třicet. Navíc já se ale děsím toho, že bychom žili jen z jednoho příjmu. Oba slušně vyděláváme, ale manžel je schopen svou výplatu rozfofrovat během několika dní a mě pak nutí, ať si půjčím od rodičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70a56r41e73k 97Š82i61m70o54n 2554107968548

Rozvod. S tímhle skončíš v exekuci.

0/0
30.6.2016 20:03
Foto

P68e90t94r 52A67c47h42i15l82l28e65s 6196782150860

fotbalista a modelka ;-D v hlave nasrano, ale zivot na urovni R^

+5/0
22.6.2016 16:21
Foto

J90a42n 43Č60e92r96m21á77k 4869698595267

no, je tu krásně popsáno, jak se žít nemá. Je tu krásně popsána ona "veselá bída" a cesta k ní... Je tu pěkně popsán rozhazovačný manžel... Jen mi tu nějak chybí za co utrácí ona "Adéla", neboť z nadprůměrného příjmu by mělo něco zůstat i jí samotné... A pokud se domnívá, že vše rozfofruje opravdu pouze manžel ať si zkusí založit si jiný účet, kam bude posílat své peníze a tam pak uvidí, jak to je přímo s její osobou... Často totiž máme tendence házet nepříjemnosti jen na toho druhého a sebe stavět do "lichotivějšího" světla...

+2/0
22.6.2016 9:18


D54a31n50i42e13l15a 43U48r76b66a29n90o28v98á 2784640725226

Tak nějak přemýšlím proč se lidé s takovým přístupem k životu vůbec ženou do manželství.chci říct manželství je jaksi takový první krok k tomu založit rodinu což je věc která tak nějak souvisí s odpovědností ochotou se přizpůsobit a pod...ten chlap zjevně nemá ani gram vlastností pro toto potřebných, tak proč, když je povahou zjevně bonviván se vůbec ženil? Nic proti jeho věc, ale paní by si měla dobře rozmyslel jestli s někým tak nezodpovědným chce skutečně sdílet život a mít s ním děti. Pokud ano tak bych v prvé řadě uspořádala jinak finance - ale, je-li to jemu fakt až tak jedno že se nežinýruje využívat její rodiče asi jí na změnu ani nepřistoupí... já bych bejt jí utíkala dokud nejsem těhotná...Takovýhle chlapi jsou fajn do postele ale né pro život.

+3/0
21.6.2016 13:47

J18i88ř13i55n82a 62M23a65n46d61á70t79o26v64á 9977868260605

Možnost 2/ svůj účet, bych ještě dotáhla tím, že bych nechala rozdělit SJM. Aby mi manžel ještě nenaděl dluhy, když je tak nezodpovědný.

+2/0
21.6.2016 12:35

P61e76t32r 15H73o71f47m23a74n23n 6689744965420

Adelo, odved sveho partnera do casina/herny. Pak budes mit klid...nez prijde executor.

0/0
21.6.2016 9:23

J23a23k56u51b 36K50r74e66j78č89í 3481963868154

Alternativou by bylo, zrusit spolecny ucet zavest si vlastni a kazdy hospodarit zvlast. Spolecne vydaje delit presne na pul. S tim, ze pokud chcete dite, mel by vam ukazat, ze dokaze kazdy mesic napriklad po dobu jednoho roku usporit mesicne dostatek, aby dorovnal vypadek z vaseho prijmu. (Stejne tak i vy byste mela ukazat, ze dokazete mesicne neco usporit. Tim by vam zaroven obema vznikla urcita rezerva do budoucnosti.) Pokud toto nedokaze po dobu jednoho roku, pak bohuzel dite nepripada v uvahu resp. ne s timto partnerem. Je to sice celkem drsne ultimatum, ale vami popsana situace (je-li opravdu pravdiva) je dost kriticka a porad lepsi se rozvadet bez deti nez s detmi.

+2/0
21.6.2016 0:01

J86a13k36u29b 22K61r13e20j44č84í 3831383838454

Bohuzel v clanku popsane chovani manzela se jevi jako silne nezodpovedne a zrejme to neni uplne vhodny clovek pro planovani spolecne budoucnosti... Kdyz konci kazdy mesic s penezi na 0 a manzel rekne, poridme si dite, nevadi, ze budeme mit jen jeden prijem, nejak proste bude, tak to svedci o velke nezodpovednosti nebo neschopnosti jakehokoliv planovani. Pocitat s tim, ze nas na materske budou 3 roky dotovat rodice to uz je vysmech. Byt jeho zenou, ukazu mu vypisy z uctu treba za posledni rok a jake jsou jeho vydaje, dam mu jasne najevo, ze s takovym utracenim neni mozne planovat spolecnou budoucnost s porizenim ditete a vypadku jednoho prijmu, az dojdou zase penize oznamim mu, ze moji rodice mi odmitli pujcit a necham si ho vyslechnout jak je nezodpovedny od vlastnich rodicu a pokud ani to nepomuze, nezbyva nez mu dat jasne najevo, ze pokud nezacne setrit tak adios, radeji se rozejit bez deti nez skoncit bez penez a s dluhy s ditetem na krku a rozpadlym manzelstvim. Doufat, ze se clovek zvykly na zivot na vysoke noze po narozeni ditete a vypadku poloviny prijmu najednou zasadne zmeni, neni uplne dobry napad. Tyto veci je vzdy vhodnejsi vyjasnit si jeste pred svatbou.

+2/0
20.6.2016 23:50

B49l47a52n76k85a 73B47a13u50e50r45o88v20a 4861200529257

V tomto pripade bych se hned rozvedla.

+5/0
20.6.2016 22:37

J35a74r59o17s87l19a42v 54D84r79o19z13d 6212653522215

Já bych to tak černě neviděl. Pokud jsem to pochopil správně, tak jim ještě pár let do třicítky chybí. Jestli už v tomhle věku vydělávají slušně, tak je dobrá šance, že po třicítce začne manžel vydělávat nechutně. A to se mu už pár panáku Glenliveta po dvou stovkách za kus a sem tam hadřík za desítku dá odpustit.

Zas by z toho člověk něco měl mít, když už se dře.

0/−3
20.6.2016 21:39

J90i31ř39í 51S94c29h11w41a48c10h 8848774758716

nebo (možná) o práci přijde a na účtu NULA..... pocit k nezaplacení.....

+4/0
20.6.2016 22:14

J92a33r34o41s67l13a18v 84D41r58o42z43d 6402883672925

Tak si aspon natluce kokos a priste si da pozor... vek na to jeste ma.

0/0
20.6.2016 22:57

J47a39k79u46b 97K94r87e23j72č39í 3541583758494

"je nam necelych 30" muze znamenat, ze jim je 29 let. Jsou spolu 10 let a za tu dobu maji nasetreno dohromady 0, na duchod nemysli vubec. Ze "slusne vydelavaji" muze znamenat, ze maji oba jen nadprumerny plat. Kazdopadne pokud je clovek zvykly zit si na vysoke noze, nebude mit problem utratit i pripadne zvyseni sveho platu. Pise, ze nastesti nemaji zadne pujcky, takze je otazka zda je neceka v budoucnu jeste hypoteka na byt/dum, vime, ze nasetreno maji 0 a pokazena pracka je dostava ihned do minusu, to znamena, ze jsou velmi blizko nejake pujcce a to neni uplne dobra vychozi pozice. Mit dobre prijmy je super vec, ale je to vcelku k nicemu pokud mam vysoke vydaje. Zakladem je, ze kazdy mesic musi pritect vice nez odtece a ten prebytek pak pravidelne sporim a investuji abych se zajistil proti neocekavanym udalostem, mohl planovat budoucnost a mel klidnejsi spani.

0/0
21.6.2016 0:14

J19a57n 75K18r17k 1251787853332

Jo, ja v mladi zurive setril, myslel jsem si, ze jsem nasetril docela dost ... a dneska je to moje zhruba 1-2 mesicni vyplata. Tj v podstate vsechno k nicemu.

+1/0
21.6.2016 15:15

D84a17l81i45b97o92r 62P85r69o51c80h16á46z48k95a 5351948376462

To může taky znamenat, že máte měsíční plat ve výši celoživotních úspor. To nemusí být špatné.:-)

0/−1
21.6.2016 23:23

J28i93r73i 63D36o64m19i33n85i64k 1791598761680

Podobný "problém" jsem řešil v opačném gardu. Manželka byla dlouhá léta s dětmi doma, jeli jsme jen na můj příjem, slušně, bez nějakých výkyvů. Ale manželka si rychle zvykla nepočítat a stále častěji jí to "ulítlo", klidně utratila 30.000 za vyslovené nesmysly. Dluhy nemáme, takže jsem to ustál ale nakonec jsem tovyřešil tak, že jsem založil domácí účet, na který jsem posílal jasně danou částku na domácnost a běžné výdaje + dost peněz na útratu mimo. Více ani korunu. Po několika měsících, kdy "nevyšla" jsem ji donutil jít do ráce, má svůj účet, své peníze, které si utrácí podle svého a hle, najednou je na domácím účtu slušný přebytek. Pochopila a naučila se, že i když na to má, tak že dobrých 80 % věcí, které dřívě "musela mít" vůbec nepotřebuje, naučila se skromnosti a díky tomu nám zbývá dost peněz na pěkné dovolené i několikrát ročně apod. Je to jen o domluvě.

+8/−1
20.6.2016 16:37
Foto

P53e55t61r 89K23l51e25i79n 4760680888335

Lidská marnivost je hrozná věc.

+2/0
20.6.2016 16:53

D67a12n20i37e22l80a 30U50r49b15a89n43o28v19á 2424820385986

ono to není jen o marnivosti, co jsem tak vypozorovala, tak hodně lidí "kupuje věci" protože si tím něco kompenzuje, ženský shopaholizmus je o tom krátkodobém potěšení z nové věci, tak že nekupuje protože tu věc potřebuje ale protože potřebuje doplnit ten pocit pohody....zkrátna vnitřně prázdní a nespokojení lidé to někdy kompenzují tím že kupují věci které nepotřebují.;-)

+4/0
21.6.2016 13:50

J14a70r30o39s77l93a49v 72R14y24c93h13t23á95ř 2934469409516

Nemá motivaci šetřit?

Pak Adéla musí ztratit motivaci žehlit a polykat.

+7/0
20.6.2016 16:30

J31a74k36u67b 77J56e27m14e50l70k56a 7939424818966

Co když ne polyká? :)

0/0
22.6.2016 10:05

B47a68r83b62o46r72a 42K42u71d17r26n36o54v11á 7766469332715

Tak bude chodit sežvejkanej do bordelu.;-D

0/0
22.6.2016 18:46

P11e41t17r34a 76M13a51l82á 7601898981115

Joo tak to jsou pracháči, když jim odejde pračka a musí si na ni půjčit.;-D

Přijde mi to kapku přehnané.

+3/−1
20.6.2016 16:10

V57ě29r61a 30K26a58b34í62č77k14o57v41á 7934946690397

Naopak,takových mazlíků,zvyklých mít všechno, na co si vzpomenou,asi bude rychle přibývat.

+6/0
20.6.2016 16:52

J89i58n48d93ř19i69c69h 79K65u40c43h16a58ř 4936893818

Oba mají nadprůměrné příjmy - tedy minimálně 2x26000Kč=52000Kč. A z toho nejsou schopni koupit pračku za 10 000Kč. Vůbec nemluvím o tom že z toho nejsou schopni tvořit rezervu. Ale ani kdyby rezervu neměli tak přece z 52 000kč musí být schopni koupit pračku obratem

+16/0
20.6.2016 14:34

M51a71r15t68i17n 92C79a60j87t98h18a32m36l 3581928826170

52 tisic muze byt najem do 20 tisic. On utrati 20 za sebe, ona 12. Kolil na pracku zbude? Pani tu nepise kolik maji celkem. Ono ani 100 by jim na pracku nezbylo. 20 bych rekl, ze je zvykla utratit tak ona ne li vic a on klidne 50. Pro zajimavost. Ja za sebe do 7.

+1/−7
20.6.2016 14:40

J80a52n69a 41S60t17e48h58l91í50k59o27v89á 2569290200676

když všechno utratí, tak nezbude..;-)

+8/0
20.6.2016 15:49

J59a51k33u63b 70S82e65m67e43r30á70d 2607566381801

to mate ale v hrubem, ze :-)

+2/0
20.6.2016 21:20

H50e32l51e22n46a 21Č20í20ž97k30o57v11á 9391101692188

Když to nahlédnu v širším kontextu, tak mi připadá, že tak, jak se chová pisatelčin manžel, je (aspoň podle toho, co kolem sebe v různých variantách vidím) důsledek situace, kdy člověk nemá žádný (třeba jen mlhavý, nekonkrétní) osobní cíl.

Tím cílem nemusí vůbec být nic extra velkolepého a světoborného, stačí "jen" obyčejná touha po dětech, popř. po vzdělání, poznání, po zušlechťování sebe samého... po čemkoli, co by člověk v životě rád udělal (i kdyby to mělo být jen vybudování nejhezčí květinové zahrádky ve vsi).

Nejsem žádný asketa, také si ráda dopřeju dobré jídlo, hezké oblečení, příjemné bydlení... ale přece jen chci v životě dojít k něčemu "většímu" (možná to zní legračně, ale lépe to teď vyjádřit neumím), k nějaké... "moudrosti"? No, uvidíme, až mi bude 80 let. Třeba se mi vůbec nic nepovede, ale přesto si (aspoň doufám) nakonec řeknu, že to mělo nějaký smysl, že to bylo lepší než si jen tak užívat.

+15/−2
20.6.2016 13:50

I61v13a 26K90r42i40s82t27o80f85o74v92á 7725273862402

I cesta je cíl.

+2/0
20.6.2016 14:24

H92e31l46e48n33a 76Č96í30ž47k41o22v65á 9501341642378

Moje řeč...

+1/0
20.6.2016 14:25

J43a59n62a 97N52ě22m88e18č91k67o94v64á 3343444261356

No zalykám se soucitem. Každá ženská, která musí vyjít s pár tisíci, by těmhle dvěma bez milosti dala přes hubu. :-/

+29/−4
20.6.2016 13:38

H12e70l69e46n78a 33Č68í38ž35k28o69v94á 9981701602408

Vyjádřila jste to sice drsně, ale velmi pravdivě.

+9/0
20.6.2016 13:50

A61n20d65r38e66a 34N41o49v18a 3568404405192

To je asi pravda, ale komentáře tohoto typu nemám moc ráda... Jako za co by jim dala přes hubu? Že ona má méně a obrací každou korunu? To ale není vina těch, kteří těch peněz mají víc. Nebo proto, že ona se díky tomu, že má málo, naučila žít praktickým životem a oni si dovolí penězi plýtvat? Jako pardon, ale oni ty peníze neukradli a že neumí hospodařit je jejich blbost... Stejně jako je blbost oné paní, že nemá víc a nemůže si dopřávat (o důvodech proč je sama a proč má málo nemá v této diskuzi cenu hovořit).

+11/−1
20.6.2016 14:45

T12e64r22e95z94a 39S48u63d93í90k64o36v92á 7698271934285

Tak si to ženská, která musí vyjít s pár tisíci, měla lépe zařídit...

+3/−3
20.6.2016 18:48

D23a92n96a 43Ž34i72l34á60k95o44v45á 6371954699759

Lépe zařídit?Taky musím vyjít s pár tisíci,ale jsem v jiné situaci,neberu nadprůměrný plat,musím být ráda v 50 letech,že mám vůbec nějaký,pracuji u soukromníka,typický příklad malá domů,zaměstnanci mají 00 prd,hlavně že se má dobře on a jeho rodina,v mé věkové skupině jsem ráda že nemusím být na pracáku ;-€

0/−1
25.6.2016 1:42

M38i96r26e25k 15S81á12l 1745311918964

každý přece preferuje svoji rodinu (včetně sebe) :-)

0/0
30.6.2016 17:09

J25a74r73o40s40l71a32v 24D38r27o47z22d 6672403492705

Jako proč? Měla by dát přes hubu v první řadě sama sobě, že se svou hloupostí dostala do situace, kdy musí vyjít s pár tisíci.

+1/−3
20.6.2016 21:42

D44a42n13a 27Ž66i93l93á60k64o72v11á 6771234409899

Asi tak nějak,jako samoživitelka se skoro minimální mzdou a puberťákem jedu od výplaty k výplatě,stává se že nemám peníze ani synovi na výlet,otec na nic nepřidá,má nějak dojem že to dává mně,jediný syn,a s.e.r.e na něj,nic s tím neudělám ;-€

+1/0
21.6.2016 0:23

F31r22a42n74t19i85š32e14k 14B65e73r55d47a 5202586139561

Měl jsem nadřízeného s platem čistého cca 140.000,- bez prémií a ten byl proslulý svou hláškou: "A jéje, máme pětadvacátého, to můžu zvolnit. Teď už dělám jen na sebe."

Z počátku jsem moc nechápal, než mi došlo, že většinu měsíce sponzoruje milostivou paní choť. Vydrželo mu to šest let, než přišel na to, že jako bonus vydržuje manželce milence.

+15/0
20.6.2016 13:38

B74a42r40b40o87r87a 78K58u79d78r79n75o97v31á 7456249852565

Nechtěl by se ten pán znova oženit? Já bych si ho vzala hned, a klidně by mohl zvolnit už třiadvacáteho, ať nežeru.;-D

0/0
22.6.2016 18:52

M90a55r96i73e 60D57a20n98č23á10k30o48v23á 5535238963306

Takového hlupáka bych vedle sebe nesnesla. Jestliže má potřebu hýřit, nesmyslně si kupovat vše, co ho napadne, pak má ten člověk evidentně nějaký problém a je navíc strašně hloupý. Od toho radši rychle pryč.

+19/−1
20.6.2016 12:28

V48a97c59l90a33v 53K95u60b16i53s 5341381679517

To ze nekdo podle vas nebo podle nekoho jineho jen hyri jeste neznamena ze tomu skutecne tak je. Ten clovek jen muze zit v komunite,k de to je standardem. Ano chapu ze nakup nekolika modelu mobilu rocne je hloupost pokud Vas to nezivi(nebo to nejsou telefony samsung). Ale chodit na jidlo do restauraci mi pride celkem normalni. V nekterych mistech neni altarnativa protoze v kantine se to neda jist a kolem jsou jen drahe restaurace(podivejte se do kancelarskych center). To ze si clovek kupuje drazsi obleceni taky neni nic neobvykleho. Ja mam na taliri neco podobneho, kdyz si kupuju kosile za 1000 az 3000, ale kvalitni kosile proste vic vydrzi a je i hezci. Znam ale i lidi co berou luxusni drahou kosili uz tu co stoji treba kolem 500Kc. Lidi jsou ruzni a ziji s ruznym socialnim okolim. Mam treba kamaradku, co mela doma chlapika co vydelaval 20 litru, utracel jeji i svoje penize, porucil si auto, tak bylo porucil si zivot na venkove tak bylo (koupili za milion obrovsky statek co po letech prodali jako zriceninu za 200 tisic a utopili v nem strasne prachy, ale on byl happy). Ji pak dosly prachy (a rodice uz odmitly financovat) a trpelivost a tak se rozhodla s tim skoncit. Rozdelila ucty a po par tydnech co mu dosly prachy zacal sekat dobrotu. nakonec se sice rozvedli, ale i on pozdeji dostal rozum a ted zije v nove rodine pry relativne normalne. Ja bych proste rozdelil ucty a utek bych mu na par tydnu k mamince. Zjistil bych tim jestli ten vztah ma jeste cenu (dle popisu je ten chlap mozna i neverny, takze by se to mozna vykristalizovalo)

+2/−8
20.6.2016 12:59

P19e32t34r 12N22o11v76o67t78n81y 1771870651

Pokud žije v komunitě, kde je to standardem, tak na to musí taky vydělat. Že si musel půjčit od tchýně na pračku, tím se v té své "komunitě" asi nepochlubil. :-)

+33/0
20.6.2016 13:07

K57a59r39o65l31í84n33a 24N75o86v96o98t32n52á 3775106519651

Ano, snažit se nacpat do vyšší společenské třídy než do jaké svým platem patřím, to je taky problém.

+14/0
20.6.2016 13:22

K74a83r41o77l39í89n29a 21N84o29v70o40t79n19á 3545646399121

Výjimkou je akorát situace zlatokopek :-P

Ale pán je již ženat a nesnaží se klofnout nějakou fešnou vdovu (nebo homosexuálního devadesátiletého milionáře).

+1/0
20.6.2016 13:23

P55e23t67r 16N81e27c93h56a46n14i22c77k33ý 7893786398210

A co zbohatlou dvacítku?

+1/0
20.6.2016 13:29

M23a80r26e80k 10M74a12l72ý 1482948141560

Ideál :-)

0/0
20.6.2016 13:52

J27i89ř76i87n47a 96M94a52n17d76á59t60o44v43á 9817168710505

Ornela? :-D

0/0
21.6.2016 12:40

P46e49t10r 78N43e51c57h85a74n23i91c14k19ý 7783986518890

Řekl bych, že je to i o nějakých komplexech nebo snaze si něco dokazovat. Ty vyšší třídy třeba mají tří obleky na jednání za desítky tisíc, ale nepotřebují měnit mobil každý půl rok nebo si taky zajdou ve volném čase na pivko a vepřo knedlo, když mají chuť.

+8/0
20.6.2016 13:32

I86v32a 11K45r51i80s44t68o16f14o65v29á 7645403292652

Ano. Pořád to totiž jsou jen lidé. A pokud mají peníze (hodně peněz), tak si nemají potřebu COKOLIV dokazovat a jsou normální. Ovšem pak jsou ti snobové, co by rádi měli hodně peněz, ale nemají a protože mají o trošku víc než průměr, tak si hrají na něco, čím nejsou a vypadají tak akorát víc než trapně. ;-D;-D;-D

+17/0
20.6.2016 14:26





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.