Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Když tělo napadnou molusky. Jak se jich zbavit?

Připomínají bradavice, ale drobným pupínkům, které se mohou objevit kdekoli na těle, se říká molusky. Mají virový původ, a tak někdy bývá problém se jich zbavit. Malých dětí se mohou „držet“ i dlouhé měsíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O29l64d59ř56i61c35h 20H75o16r12á50k 2704349911425

Inu proč by lékař nedoporučil i homeopatika, kšefty je nutno si přihrávat.

Takto je to alespoň méně opovrženíhodné než zlodějina paní senátorky a slavné vědkyně Sykové která si hrála na malá domů od skutečně nemocných za experimentální léčbu kmenovými buňkami.

0/0
14.6.2016 10:51

K69a70r28e74l 31J82a41n87k27ů 1434686767664

nebo homeopatika ;-D jaaaaaasne

0/0
14.6.2016 8:07
Foto

L58i68b23o22r 33P35o56p67e90l49k45a 5579332401985

U prvního syna jsme je mazali vším možným, co kožní doktorka předepsala, kluk až skoro brečel bolestí, sem tam nějaká zmizela, ale za chvilku se objevily nové, tak se to táhlo skoro půl roku až do dovolené v Chorvatsku, přijeli jsem k moři, pár koupelí v moři a za cca 2-3 dny všechny zmizely.

Za dva roky je dostal druhý syn, jenže někdy kolem října, řekli jsme si do dovolené je daleko, zkusíme solné koupele doma:-P Lékárna, sůl z Mrtvého moře, vana, rozpustit a 15 minut koupat. Koupali jsme jen o víkendech, jednou ráno a za cca 3-4týdny všechny molusky zmizely a máme klid - toť moje radaR^, snad to někomu taky pomůže a Vaše děti nebudou tímto hnusem trpětV

+2/0
14.6.2016 5:08


M63i19c45h26a47e88l 40K94o77n97e54č76n86ý 6752413239919

Jakožto chemik Vás všechny varuju před potíráním hydroxidem draselným. Roztok v uvedené koncentraci je velmi silná žíravina. Něco jako "krtek" na čištění odpadů.

Na druhou stranu je pravda , že moluskový bolák určitě zničí, ale bohužel i s kůží která je pod a kolem. Žádám redakci aby ten hydroxid draselný (louh) rychle odstranila.!!!!!!

+1/0
14.6.2016 0:06

K58a53r27e47l 87J37a46n97k45ů 1744786317814

mas a nemas pravdu, prodava se na to primo takova vodicka - namichany hydroxid, cenu radne vosolili - asi za 300

0/0
14.6.2016 8:09

J26i97ř51í 42K34a18č96í52r39e76k 5280726456

Homeopatika? Dela si ta doktorka srandu?

0/0
13.6.2016 22:31

P24e78t58r68a 91S58t35ř52í97b78n23á 9607743800973

Dobrý den, nevíte, zda mohou děti s moluskami do kolektivu, jsou infekční pro druhé?

0/0
11.6.2016 20:14

T27o11m24á60š 72M94a80t56ě34j 9545518323252

Prakticky to infekční není. Do kolektivu běžně mohou.

0/0
12.6.2016 22:00

M49i29c75h98a73e52l22a 67N48o75v81á30k94o38v28á 8280388808581

No infekční je to celkem dost, moluska jsou virového původu a děti si je přenášejí v kolektivu mezi sebou; ale za předpokladu, že si to dítě poškrábe/rozškrábne a pak sáhne ručkou na druhé dítě. Samo o sobě dítě infekční není, moluskum je uzavřené.

0/0
13.6.2016 9:38

M37a98r34t37i62n66a 10K50o43l32o34m24a50z36n20i13k78o13v24a 2867322677396

My jsme je jednotlive vymackavali a dusledne dezinfikovali. Pred i po vymacknuti. A ranku zalepit, protoze obsah i krev z ni je vysoce infekcni. U prvni jsme to podcenili a po jednom vymacknuti se v miste kontaktu straslive rozesely po vnitrni strane paze i po strane hrudniku tam, kde se paze dotykala. Takze kazdy den par molusek ven, vzdy tak aby se to dalo zalepit. Dvouleta dcerka drzela statecne. Zkouseli jsme to i ledascim potirat, ale nezabiralo to, pouze to podrazdilo kuzi okolo.

0/0
10.6.2016 22:30
Foto

K77r35i41s40t76i65n62a 37D95o73u91b94r26a24v90o22v41á 3737115787454

Propíchnout, vymáčknout (uvnitř je taková bílá kulička)a vydesinfikovat. Je to pryč hned.

+1/0
10.6.2016 18:53

T24o61m41á92š 84J35e48l25í24n92e36k 4680680569122

Tak až si necháte předepsat ty homeopatika, hlavně si je nezapomeňte vzít, jinak se předávkujete. ;)

+7/0
10.6.2016 17:30

T30o35m32á83š 79Č93e38r50n58ý 9400922871865

Náš kluk měl molusky po celém těle, poslali nás k dermatoložce, která mu to chtěla seškrábat, což jsem odmítl, tak mi řekla, ať s ním jdeme do nemocnice, že mu to udělají pod narkózou. Tak už jsem s ním nikam nešel a začal mu dávat do koše vitamín C a echinaceu a za 3 měsíce neměl ani jednu molusku. Moje zkušenost - posílit imunitu!!!

+4/−1
10.6.2016 14:59

M89i81l22o30š 87M93i62l73o10š 2469919397235

Dcerka byla ve čtyřech letech jedna velká moluska. Homeopatika pochopitelně o ničem, vyškrábat neschůdné, nakonec se osvědčilo potírat ty potvory tinkturou z tužebníku.

+4/0
10.6.2016 12:59

L22u80d79m64i35l56a 67S88r91š16ň51o27v98á 7508856

Souhlasím. Tři moje děti měly molusky. Propichovali jsme, desinfikovali propolisem a koupali v tužebníku jilmovém. Zmizely naprosto dokonale.

0/0
14.6.2016 19:13

V20i82k62t90o47r 61S34v41o79b16o79d73a 8922388302876

Uf, zase se o něco víc těším, až se cestou do bazénu budu držet tyče v MHD. Tenhle hnus jsem si naštěstí ještě domů nepřinesl; bradavici bohužel ano.

+9/−2
10.6.2016 12:59

J39a54n 66V81o56n69d92r14á46č29e97k 2976758702139

Posilte imunitu a máte po problému:-/

+6/−1
10.6.2016 13:25

V88i53k76t62o27r 83S10v91o61b86o48d98a 8582548812736

Ne že bych nečekal tyhle hraběcí rady. Posilte imunitu, jak prosté. Že mě to nenapadlo dřív! Děkuju hrozně moc. Odpolko jí tedy posílím a je to.

+4/−3
10.6.2016 13:32

J60a71n 27V21o71n41d67r39á49č88e57k 2546278622369

Já to fakt myslel vážně, ne jako nějakej blábol

+6/−1
10.6.2016 13:40

D65a19n12i90e30l 26N74. 13P14o39k61o15r94n17ý 6707446585631

Vy jste to fakt myslel vážně, ten blábol? :-P

0/0
14.6.2016 10:29

P55a47v35e57l 58V40a56ň84h46a22r37a 9358557742970

U nas zabralo hlavne neskrabat (deti to nastesti moc nesvedilo) a az trochu uzraly (zacly byt tvrdsi), tak zakapat desinfekci, vymacknout, urvat co jde, zakapat, nechat zahojit. Urcite to neni koser, ale po nekolika mesicich marneho boje to zabralo. Bez umrtveni, deti to ocividne ani moc nebolelo.

+2/0
10.6.2016 12:47

M60i82c89h55a63e61l57a 84N68o22v81á20k36o72v31á 8780548978901

Dcerka to měla ve věku cca 4 let taky, lokálně v oblasti pod paží, asi jako děvčátko na fotce. Dětská MUDr. nám předepsala nějaký dryák na potírání bradavic (za prase si nevzpomenu na název), aplikovali jsme pravidelně každý večer a za cca 3 týdny byl pokoj. Akorát to dle reakce toho ubohého dítěte dost drsně pálí - vždycky skákala metr dvacet bolestí, ale paradoxně to každý večer zodpovědně vyžadovala, chuděra :-). A žádná recidiva, je klid.

+8/0
10.6.2016 11:06

V71í25t 10K18o59v71á43ř45í78k 5621747771824

To bude asi Duofilm. Je to driák, ale když se to natře jen na to místo, postupně to samo odpadne. :) Nesmí se to natírat na otevřenou ranku. Takže pokud to malá třeba sloupla (tu odumřelou část) je lepší počkat den dva, než se ranka zacelí pokračovat. :)

0/0
10.6.2016 12:15

D86a16n44i34e80l 87N94. 11P96o61k66o44r76n30ý 6297216255431

Nějak jsem vždy žil v iluzi, že je jednotné číslo TO MOLUSKO... rod střední, tedy ta moluska, bez molusek. A ejhle, na iDERMATOLOGII asi objevili nějakou novu nemoc. A ještě na ni doporučují cukr. No bomba Rv

0/0
10.6.2016 10:41

M81i37c63h12a81l 59H74u39s83e29k 9264773320924

Podle jazykové příručky je to moluskum, jinak máte pravdu.

0/0
10.6.2016 11:54

Š44á97r32k30a 38Č96a97p66k12o88v73á 6634422720823

S těmi homeopatiky to fungovalo u nás taky. Nejdříve kožní lékařka zkoušela vyškrábnout, ale vzhledem k tomu, že je syn (tehdy dvouletý) měl přes půl zad a i přes použití anestetik ho to šíleně bolelo, tak jsem to stopla. Stejně ani to moc nepomohlo, protože vedle vyškrábnuté se udělala další. Takže jsme zašli k dětské lékařce, tak nasadila homeopatika a do 14 dní byl pokoj. Když se za rok molusky vyrazily znova, tak při prvním výskytu jsme opět nasazeny homeopatika a od té doby má syn klid. A to je už 21 let :-). A to jinak na homeopatika moc nevěřím.

+2/−10
10.6.2016 9:30

K51a23t33e63ř29i92n50a 28D83r33a83h59o50k14o74u84p29i39l73o10v77á 9966981822273

Homeopatika jsou drahá voda + placebo.

+7/−3
10.6.2016 10:46

J44a25n 34V74o38n28d27r12á56č41e16k 2916238122109

Jasně na dvouleté dítě funguje placebo efekt;-D;-D;-D

+3/−4
10.6.2016 11:28

P93a78v47l95a 53H47r56a62d37i13l53o33v68a 3717141531234

Nemyslim, ze jsou homeopatika placebo, ale na dvoulete dite efekt placebo muze fungovat, proc by nemohl ? Dvoulete dite neni mimino.

+3/0
10.6.2016 11:48

T50o46m83á76š 25M53a55t15ě66j 9565938713682

Na dvouleté dítě nefunguje placebo efekt.

Ten funguje na matku - která přestane plašit, protože má pocit, že pro dítě něco dělá...a klidně 3 týdny počká a tělo má pak poměrně slušnou šanci zvládnout molusku samo...

(u našich dětí cca polovina zmizela sama během cca měsíce, a ten zbytek či větší sme likvidovali - narušení + desinfekce - to během 3-4 dnů znamenalo zahojení bezestopy)

+9/0
10.6.2016 12:19
Foto

H92o16n36z73a 16M97o58r13a38v79a 2873629964711

A on je pupínek z polašené matky?

0/0
14.6.2016 17:32

D83a93n58i39e51l87a 91U51r76b28a32n77o35v91á 2904860895626

To máte celkem jedno pokud to funguje, z toho co paní popisuje mi tedy přijde rozhodně lepší že pomohl placebo efekt jak tvrdíte - tedy schopnost vyléčit se sám dík víře že se vyléčím než to že mu bolestivě zkoušeli vyškrabávat molusky...

+2/0
10.6.2016 11:51

V90i67k20t47o95r 93J64o16h94á20n21e66k 4944244288810

http://consultations.nhmrc.gov.au/public_consultations/homeopathy_health

0/0
10.6.2016 12:06

T70o20m18á27š 51M83a76t50ě38j 9185508383712

Domácí odstranění pro děti:

1) Lékárna: Koupit krém AMLA - lékárna (drahý ... za cca 800)

2) Lékárna: koupit nějakou silnější desinfekci - třeba Jodisol (s alkoholem)

3) Potřít mlusku AMLAou - a nechat 20-30 minut zabrat (anestezie)

4) Desinfikovat špendlík / jehlu

5) Propíchnout molusku naskrz ... křížem (nebát se - necítí to).

6) Zalít propíchnutou molusku jodisolem (necítí to).

7) Opakovat zalívání jodisolem 2-3x denně - po cca 5 dnů

Výsledek je, že se to samo vstřebá (zmizí) bez řezání.

+1/0
10.6.2016 9:23

T65o21m51á88š 35M71a38t60ě46j 9965638743452

U menších s nějakou silnější desinfekcí, která má dobrou prostupnost kůží - by to možná šlo i bez prvotního propíchnutí... (takový ten roztok na klíšťata).

+1/0
10.6.2016 9:25

J91a80n39a 20H32e17ř59m53a31n80o77v72á 6200163901687

Aplikovala jsem podobně, ale ne špendlíkem, ale chirurgickou lžičkou jsem molusku vyškrábla. Doktorka to dělala podobně, ale bez znecitlivění. To jsem radši investovala těch 800 + cca 250 za tu chirurgickou lžičku, než nechat dceru trápit.

+1/0
10.6.2016 10:16

T18o87m53á36š 43M38a97t69ě76j 9695528883302

U té chrirugické lžičky - tam můžeš škrábnout do kůže, případně vyrobit jizvu.

Jde jen o narušení povrchu té molusky, aby se alkoholová desinfekce dostala dovnitř - a ve zbytku si poradí tělo samo (neodstraňuješ ji - jen ji prostě naskrz propíchneš, aby se tam dostala desinfekce, a zároveň se vyprovokovalo hojení).

+1/0
10.6.2016 10:44

D34a22n54i51e16l 90N95. 21P28o84k42o78r28n44ý 6407726265251

Moluska jsou měkčí než kůže, lžička po ní "sjede", maximálně vezme trochu pokožky, to se hojí bez jizvení. Udělat lžičkou na kůži ránu, která by dělala jizvy, dá docela práci.

Jinak ta jehla funguje taky R^

0/0
10.6.2016 11:31

H64o47n91z37a 19J20a47n11e62č81e69k 5421629646

Menší připomínka - je to krém EMLA. :-)

+1/0
10.6.2016 15:28

K69a33r95e67l 33V30a13c25h93u57t 9893122209573

O léčbě roztokem louhu (hydroxidu draselného) jsem teda v životě neslyšel! ;-€

0/0
10.6.2016 8:30

J25a93n 67V96o60n53d87r50á37č95e12k 2436138152389

Naleptá povrch a pak se to jenom seškrábne

0/0
10.6.2016 11:31

A23n51d85r32e77a 18Š93r48e72t48r94o21v49á 7521445470168

No, tak ja jsem mela jednu molusku jako dite, zbavit se ji slo velice snadno - vyriznutim. Od te doby se neukazala a zadna jina me "nenapadla". Ta homeopatika jsou snad zert, ne?

+5/0
10.6.2016 7:26

S10t89e84p68a24n71k80a 18B76e28c95v10a64r88o26v97a 7863807166139

Ja byla odpurkyne homeopatik, pokladala jsem to za totální hovadinu. Ale prave moluska jsme vylecili u 2 leteho dítěte az prave homeopatikama (thuja). Zkusila jsem to jako posledni možnost pred chirurgickym zakrokem (nevěřila jsem, ze to pomůže...) A moluska zmizela. U kamaradky dcery to samé. Nechápu to, ale od te doby se na homeopatika nedívám se skepsi jako drive... A věřte mi, byla jsem veliky odpurce homeo...

+3/−5
10.6.2016 8:41

V79i41k48t31o54r 93J58o65h42á48n96e92k 4584954438220

Jsem rád, že se toho vaše dítě zbavilo, ale používat takovou jednočlennou "statistiku" jako argument pro účinnost homeopatik je, mírně řečeno, odvážné. Všechny ostatní podmínky jste zachovala stejné jako před nasazením homeopatik? Máte referenční vzorek (tj. bez použití homeo)? Můžete vyloužit zpožděný efekt předchozí léčby?

Těch otázek by se dalo vytáhnout mnohem víc, jen vám tím chci naznačit, že jste se ve svém úsudku zřejmě dopustila řady kognitivních omylů.

Neberte to prosím příliš osobně, tomu je mnohdy těžké se ubránit. Jen mě vždycky mrzí, když narazím na někoho, kdo dává těm homeo podvodníkům vydělávat.

+4/−1
10.6.2016 11:47

D29a68n98i78e14l24a 11U88r97b47a17n58o77v23á 2614710385436

Ježíš tak to tak neřešte, placebo efekt přece taky funguje a není to podvod, prostě tělo má schopnost se léčit samo, pokud věříte že vám daná věc pomůže..... zkrátka něco na tom je vř a víra tvá tě uzdraví, pokud je pak člověk zdravý, tak co jako? Navíc homeopatika vzhledem k tomu že je to jen cukr nemají žádné vedlejší účinky, kdežto chemie z lékáren ano. Já sice homeopatika nepoužívám, ale nevidím důvod proč proti nim takto poněkud hystericky bojovat. Myslím že lidi do sebe dobrovolně perou mnohem nebezpečnější věci proti kterým by mělo smysl se postavit. ;)

+2/−3
10.6.2016 11:57

V36i67k51t63o23r 29J23o25h75á37n30e12k 4504684558130

Nevidíte důvod? Já ho vidím např. v tom, že někdo využívá důvěry jiných lidí k tomu, aby z nich tahal peníze za prakticky bezcenné věci (voda, cukrové kuličky...). A druhý důvod je riziko odložení nebo zanedbání případné skutečné léčby.

Prostě je to podvod a neetický kšeft s důvěrou nemocných lidí. Vám připadá, že je dobré to nechat být? Máme analogicky nechat výrobce potravin šidit jejich složení? Máme nechat výrobce aut, ať šidí na materiálu a nemusí plnit bezpečnostní normy? Máme nechat banky, aby si mohly do smluvních podmínek dát třeba 5000% úrok za opožděnou platbu?

Podle vás asi ano, je to tentýž princip.

+6/−3
10.6.2016 12:22

J78i27ř80í 36F98i65š40e58r 1323162861986

Mně homeopatika pomohla s problémem, se kterým jsem se potýkal 20 let a to i s pomocí několika lékařů a různých léků a mastiček. Homeopata jsem navštívil na doporučení člověka, kterému to také pomohlo a já ho již doporučil dalšímu, kterému to také pomohlo. V jeho ordinaci jsem viděl tu řadu složek pacientů, viděl jsem ten plný diář a hlavně jsem na vlastní oči viděl, jak to reaguje či nereaguje. A nechal bych na každém, ať si sám zvolí, jak se chce léčit a jak chce žít. Lidé nejsou tak hloupí a neschopní, aby stále potřebovali někoho, kdo za ně bojuje a pořád se snaží je chránit. A jsem šťastný, že ještě stále máme možnost volby - svobodu.

+3/−1
10.6.2016 12:40

V86i29k85t35o64r 24J68o75h70á64n54e78k 4644884488720

Jistě, máme v tomto ohledu svobodu rozhodování.

A projevem mé svobodné vůle je zase např. to, že se snažím o osvětu proti pseudovědám tohoto typu a proti podvodníků, kteří z nich těží.

Mimochodem, množství složek pacientů a plný diář o žádné úspěšnosti nesvědčí (to je práve jeden z typických kognitivních omylů, které jsem tu už zmínil), svědčí maximálně o tom, že je mezi námi pořád dost důvěřivců a že pan homeopatik má dobrý kšeft.

+4/−1
10.6.2016 15:01

J68a94r96e47k 13W73o43l44f 5900119440

Svinstvo, jedno léto když jsem stavěl barák a pravidelně se máchal v sudu společně jsem pak měl taky tu čest...

0/0
10.6.2016 7:17

D70a37n91i41e16l 42N24. 37P55o51k94o47r36n10ý 6787426245721

Jo, a Vaše paní a dcera chytly tu pohlavní chorobu od prkénka na veřejných záchodcích ;-D

0/0
14.6.2016 10:32



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.