Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lék na bolavá záda? Pomůže jedině pravidelné cvičení

Počet lidí, kteří marodí se zády, stále roste. Drtivé většině z nich by však pomohlo, kdyby se naučili správným pohybovým návykům, a zároveň zařadili do svého života pravidelné cvičení rehabilitačního typu. Jde jen o to s ním začít a najít si na něj čas i doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A54n97d11r62e66a 79N30o65v38a 3588754695262

Bolestmi zad trpim od puberty, nevim, zda hraje roli i vyska - merim 180cm. Od puberty rovnez cvicim rehab. cviky a jogu. Muj prvni lektor jogy byl lekar a ten kratkem zkoumani zjistil, ze mam hypermobilitu. Jak pise p. Cizkova nize, zada me bez ohledu na cviceni bolela snad v kazde poloze - v lehu, sedu, stoji a napr. ortoped tomu nechtel vubec verit, myslel, ze si z nej delam srandu. Poslal me na elektrolecbu, kde vsechny sestry koukaly, kdyz jsem teprve pri tom nejsilnejsim moznem napeti (odbornici na elektrinu prominou mozna nespravne vyrazy) zacala pocitovat, ze se mi do svalu kolem patere "vleva" proud. Abych tu nepopisovala vsechny sve bolistky - co mi vlastne pomohlo nejvic? Dle ucinku: 1) Plavani - vubec. 2) Caste zmeny poloh sedu v praci - napr. po sezeni na zidli si presednout na velky mic, pak zase dat na zidli sikmy klin a tohle vse stridat. Je to ale furt sed. 3) Rehabilitacni cviky - skoro vubec. 4) Masaze - skvela vec, ale jen pokud je dela chlap (silne), trvaji aspon hodinu a provadeji se casto (nejlip denne, coz je docela financne narocne), jinak ztraceji na ucinku. 5) Joga - taky se musi cvicit denne, ucinek se vsak pote skutecne dostavil. 6) Pole dance neboli tanec na tyci, a to hlavne az kdyz jsem se dostala na pokrocilejsi uroven, kde se uz na tyci visi hlavou dolu a kdyz jsem splhem a ruznymi pritahy posilia celou horni cast tela. Zada me prestala uplne bolet, v coz uz jsem ani nedoufala.

Shrnuti - ano, pomohlo posileni, ale ne ledajake. Nikdy jsem napr. nemela problem s zadnymi cviky na balancnich pomuckach jako jsou mice, bosu, ruzne sikme kliny, atd., ale zada furt bolela. Bricho jsem mela take vzdy pevne. Opravdu zabrala az ta tyc.

0/0
15.6.2016 10:55

M25i90l40a50n 18H26l66a53d26k26ý 8202368590

Tak to potřebujete takový to ortopedický lehátko, kde můžete být šikmo hlavou dolů. Plotýnky se odtáhnou od sebe a na den to pomůže ...

0/0
15.6.2016 12:11

A29r32n73o15š41t 18S27t17á11r82e23k 4502690225654

Veslovací trenažér jako aerobní cvičení a pomoc na bolavá záda? :-O

+2/0
15.6.2016 8:36

V96ě20r71a 64K47a24b86í91č23k25o25v91á 7714276380817

Mně na záda pomáhá posilovna. Už 3 roky 2x týdně s trenérem,abych cvičila správně, a ještě pokecáme.Záda mě nebolí a to nosím 2 prcky rok a půl po sobě+ mám od dětství skoliosu.

0/0
15.6.2016 8:21

M89a35r17t60i96n 90P32o27s66p51í19š24i18l 8275101476137

super cvičení a opravdu funguje je koloběžka, jděte třeba na http://www.mibo.cz/kolobezky-mibo a vyberte si a podle vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že stačí ujet kolem 200 km a stav zad se rapidně zlepší. A 200 km dokáže najezdit i hodně nesportovní člověk během měsíce naprosto v pohodě, stačí 8-12 výletů po okolí a je to. Samozřejmě, že mírné hubnutí a tvarování postavy je zahrnuto :-) (pokud ujetých 15 km nezazdí knedlo-vepřo a 4 piva)

0/0
15.6.2016 8:12

A11n55d16r53e54a 88N44o41v40a 3608894255262

Ale predpokladam, ze je nutne stridat strany...?

0/0
15.6.2016 11:04

P55a89v72l10a 33H24r61a61d68i16l86o54v97a 3947151721834

To taky predpokladam, pac me boli noha a zada po ujeti par set metru. A to me jinak zada neboli nikdy :-).

0/0
15.6.2016 11:37

M95a24r76t87i70n 70P31o37s44p46í71š28i65l 8405421126497

tak to je jasné, střídat co 5-7 odrazů, na jednu nohu by člověk daleko nedojel a pokud by dojel tak by pak pár dnů asi hodně kulhal :-)

0/0
15.6.2016 14:34

L95u29k50á17š 93P85i85c50h42l 9487283985566

Spousta těch cviků vychází z jógy. A každému koho bolí záda doporučuju knihu "Systém jóga v denním životě". Je tam vše popsané a cviky jsou efektivní :)

+1/0
15.6.2016 7:20

H92e39l68e55n63a 74Č47í38ž83k28o50v72á 9871761882438

Ty rady nejsou obecně špatné. Jenže mně zatím nikdo nevysvětlil, co si mám počít s (lékařsky diagnostikovanou, potvrzenou) hypermobilitou. Zpočátku na mě doktoři hleděli jak na jelena, neboť většina lidí má potíže se zády proto, že jsou "zatuhlí" (neznám odborný výraz, tak se omlouvám), mají malý pohybový rozsah apod. Já však dodnes, a to je mi 43 let, v pohodě strčím obě nohy za krk, v předklonu nejenže dám na zem dlaně, ale i lokty... a tak dále (no, ortoped i neurolog na to docela koukali...).

Naštěstí mě záda nebolí kontinuálně, ale už několikrát se mi stalo, že jsem skončila na kapačkách (mezokain) proto, že jsem instinktivně udělala pohyb, jejž "normální" člověk neučiní, a namohla si ne přímo páteř, ale související svaly. Vždy mi pomohly masáže. A také jsem od lékařů dostala celkem zvláštní radu: nedělat žádné protahovací cviky. Naprosto ji chápu, ale co sí mám počít, když se např. při probuzení instinktivně protáhnu a už tím si způsobím bolest?

+1/0
15.6.2016 0:56

V12e75r54o51n57i98k85a 31H76u12b37á90č46k38o32v13á 3376875536425

Hypermobilita je problém. I já ji mám. Jsou dny, kdy mám pocit, že mě bolí úplně všechno. Pomáhá celkově svaly posilovat, především se zaměřením na svaly zad. Nechte si napsat poukaz na rehabilitaci k instruktáži cvičení při hypermobilitě. Fyzioterapeut by vám mohl alespoň částečně pomoci.

+1/0
15.6.2016 7:09

J58a20r75o66s63l21a21v 10D10u43n16d18a 1953172396720

Posilovat. Tím dojde ke zkrácení svalů.

0/0
15.6.2016 8:31

V73e56r98o92n53i46k77a 61H46u56b90á55č95k46o45v98á 3336565846905

Když se cvičí správně, tak ne. Vždy je samozřejmě důležité i protahování. Hypermobilita je skutečně velmi ošidná věc.

0/0
15.6.2016 12:57

J98a86r87o45s87l84a31v 43D95u28n94d39a 1973582396790

Právě že je třeba cvičit bez nadměrného protahování. Zkrácené svaly potom lépe drží kloubní spojení ve stabilní poloze a neumožní extrémní rozsahy, při kterých hrozí namožení svalů a šlach, případně poškození kloubních spojení.

0/0
15.6.2016 18:42

V87e59r87o21n41i23k29a 17H29u64b14á62č96k16o84v48á 3326485726855

Jistě, každá věc má 2 strany. Na těle máme svaly s tendencí ke zpracování a další, jež mají větší tendenci k ochabování. Navíc každý z nás je individualita, takže ten obraz vypadá aspoň malinko jinak. A věřte mi, že i hypermobilní člověk může mít některé skupiny svalů zkrácené. Vždy je dobré navštívit fyzioterapeuta, který udělá kineziologický rozbor a dle něho určí, které cviky pacientovi budou prospívat.

0/0
16.6.2016 6:32

V68e62r15o67n25i44k65a 27H60u61b57á46č17k65o21v72á 3676725596855

Ke zkracování.. Píšu cestou do práce z mobilu. Občas mi to tam hodí nesmysl.

0/0
16.6.2016 6:33







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.