Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lék na bolavá záda? Pomůže jedině pravidelné cvičení

Počet lidí, kteří marodí se zády, stále roste. Drtivé většině z nich by však pomohlo, kdyby se naučili správným pohybovým návykům, a zároveň zařadili do svého života pravidelné cvičení rehabilitačního typu. Jde jen o to s ním začít a najít si na něj čas i doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A18n50d52r47e63a 78N17o60v85a 3598864875782

Bolestmi zad trpim od puberty, nevim, zda hraje roli i vyska - merim 180cm. Od puberty rovnez cvicim rehab. cviky a jogu. Muj prvni lektor jogy byl lekar a ten kratkem zkoumani zjistil, ze mam hypermobilitu. Jak pise p. Cizkova nize, zada me bez ohledu na cviceni bolela snad v kazde poloze - v lehu, sedu, stoji a napr. ortoped tomu nechtel vubec verit, myslel, ze si z nej delam srandu. Poslal me na elektrolecbu, kde vsechny sestry koukaly, kdyz jsem teprve pri tom nejsilnejsim moznem napeti (odbornici na elektrinu prominou mozna nespravne vyrazy) zacala pocitovat, ze se mi do svalu kolem patere "vleva" proud. Abych tu nepopisovala vsechny sve bolistky - co mi vlastne pomohlo nejvic? Dle ucinku: 1) Plavani - vubec. 2) Caste zmeny poloh sedu v praci - napr. po sezeni na zidli si presednout na velky mic, pak zase dat na zidli sikmy klin a tohle vse stridat. Je to ale furt sed. 3) Rehabilitacni cviky - skoro vubec. 4) Masaze - skvela vec, ale jen pokud je dela chlap (silne), trvaji aspon hodinu a provadeji se casto (nejlip denne, coz je docela financne narocne), jinak ztraceji na ucinku. 5) Joga - taky se musi cvicit denne, ucinek se vsak pote skutecne dostavil. 6) Pole dance neboli tanec na tyci, a to hlavne az kdyz jsem se dostala na pokrocilejsi uroven, kde se uz na tyci visi hlavou dolu a kdyz jsem splhem a ruznymi pritahy posilia celou horni cast tela. Zada me prestala uplne bolet, v coz uz jsem ani nedoufala.

Shrnuti - ano, pomohlo posileni, ale ne ledajake. Nikdy jsem napr. nemela problem s zadnymi cviky na balancnich pomuckach jako jsou mice, bosu, ruzne sikme kliny, atd., ale zada furt bolela. Bricho jsem mela take vzdy pevne. Opravdu zabrala az ta tyc.

0/0
15.6.2016 10:55

M26i61l47a89n 54H86l37a16d81k56ý 8722148600

Tak to potřebujete takový to ortopedický lehátko, kde můžete být šikmo hlavou dolů. Plotýnky se odtáhnou od sebe a na den to pomůže ...

0/0
15.6.2016 12:11

A59r56n71o60š96t 53S58t38á40r18e34k 4622250665644

Veslovací trenažér jako aerobní cvičení a pomoc na bolavá záda? :-O

+2/0
15.6.2016 8:36


V61ě15r17a 76K41a50b63í59č36k59o10v15á 7504106350937

Mně na záda pomáhá posilovna. Už 3 roky 2x týdně s trenérem,abych cvičila správně, a ještě pokecáme.Záda mě nebolí a to nosím 2 prcky rok a půl po sobě+ mám od dětství skoliosu.

0/0
15.6.2016 8:21

M79a42r12t28i59n 87P34o61s42p38í49š84i53l 8235371386307

super cvičení a opravdu funguje je koloběžka, jděte třeba na http://www.mibo.cz/kolobezky-mibo a vyberte si a podle vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že stačí ujet kolem 200 km a stav zad se rapidně zlepší. A 200 km dokáže najezdit i hodně nesportovní člověk během měsíce naprosto v pohodě, stačí 8-12 výletů po okolí a je to. Samozřejmě, že mírné hubnutí a tvarování postavy je zahrnuto :-) (pokud ujetých 15 km nezazdí knedlo-vepřo a 4 piva)

0/0
15.6.2016 8:12

A72n53d76r48e95a 71N19o94v95a 3458104955482

Ale predpokladam, ze je nutne stridat strany...?

0/0
15.6.2016 11:04

P18a38v15l24a 54H29r23a47d14i72l79o54v43a 3127111771164

To taky predpokladam, pac me boli noha a zada po ujeti par set metru. A to me jinak zada neboli nikdy :-).

0/0
15.6.2016 11:37

M23a32r71t83i76n 55P58o54s82p69í91š33i62l 8515341656937

tak to je jasné, střídat co 5-7 odrazů, na jednu nohu by člověk daleko nedojel a pokud by dojel tak by pak pár dnů asi hodně kulhal :-)

0/0
15.6.2016 14:34

L30u21k79á39š 67P18i24c81h67l 2790965921618

Spousta těch cviků vychází z jógy. A každému koho bolí záda doporučuju knihu "Systém jóga v denním životě". Je tam vše popsané a cviky jsou efektivní :)

+1/0
15.6.2016 7:20

H69e18l26e89n32a 76Č33í63ž40k81o56v68á 9711581312248

Ty rady nejsou obecně špatné. Jenže mně zatím nikdo nevysvětlil, co si mám počít s (lékařsky diagnostikovanou, potvrzenou) hypermobilitou. Zpočátku na mě doktoři hleděli jak na jelena, neboť většina lidí má potíže se zády proto, že jsou "zatuhlí" (neznám odborný výraz, tak se omlouvám), mají malý pohybový rozsah apod. Já však dodnes, a to je mi 43 let, v pohodě strčím obě nohy za krk, v předklonu nejenže dám na zem dlaně, ale i lokty... a tak dále (no, ortoped i neurolog na to docela koukali...).

Naštěstí mě záda nebolí kontinuálně, ale už několikrát se mi stalo, že jsem skončila na kapačkách (mezokain) proto, že jsem instinktivně udělala pohyb, jejž "normální" člověk neučiní, a namohla si ne přímo páteř, ale související svaly. Vždy mi pomohly masáže. A také jsem od lékařů dostala celkem zvláštní radu: nedělat žádné protahovací cviky. Naprosto ji chápu, ale co sí mám počít, když se např. při probuzení instinktivně protáhnu a už tím si způsobím bolest?

+1/0
15.6.2016 0:56

V50e30r54o88n49i80k88a 97H76u54b23á57č11k19o74v61á 3606315106835

Hypermobilita je problém. I já ji mám. Jsou dny, kdy mám pocit, že mě bolí úplně všechno. Pomáhá celkově svaly posilovat, především se zaměřením na svaly zad. Nechte si napsat poukaz na rehabilitaci k instruktáži cvičení při hypermobilitě. Fyzioterapeut by vám mohl alespoň částečně pomoci.

+1/0
15.6.2016 7:09

J16a72r29o56s41l40a89v 39D33u69n95d59a 1923672266580

Posilovat. Tím dojde ke zkrácení svalů.

0/0
15.6.2016 8:31

V51e14r22o87n28i28k22a 76H63u75b61á30č16k94o17v49á 3576475176765

Když se cvičí správně, tak ne. Vždy je samozřejmě důležité i protahování. Hypermobilita je skutečně velmi ošidná věc.

0/0
15.6.2016 12:57

J11a96r57o19s90l59a73v 17D58u63n63d43a 1913262196560

Právě že je třeba cvičit bez nadměrného protahování. Zkrácené svaly potom lépe drží kloubní spojení ve stabilní poloze a neumožní extrémní rozsahy, při kterých hrozí namožení svalů a šlach, případně poškození kloubních spojení.

0/0
15.6.2016 18:42

V19e21r64o86n60i51k92a 64H77u68b32á38č61k55o11v55á 3606495576535

Jistě, každá věc má 2 strany. Na těle máme svaly s tendencí ke zpracování a další, jež mají větší tendenci k ochabování. Navíc každý z nás je individualita, takže ten obraz vypadá aspoň malinko jinak. A věřte mi, že i hypermobilní člověk může mít některé skupiny svalů zkrácené. Vždy je dobré navštívit fyzioterapeuta, který udělá kineziologický rozbor a dle něho určí, které cviky pacientovi budou prospívat.

0/0
16.6.2016 6:32

V55e12r96o67n53i15k28a 98H21u28b38á89č84k60o40v46á 3816295266595

Ke zkracování.. Píšu cestou do práce z mobilu. Občas mi to tam hodí nesmysl.

0/0
16.6.2016 6:33





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.