Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lék na bolavá záda? Pomůže jedině pravidelné cvičení

Počet lidí, kteří marodí se zády, stále roste. Drtivé většině z nich by však pomohlo, kdyby se naučili správným pohybovým návykům, a zároveň zařadili do svého života pravidelné cvičení rehabilitačního typu. Jde jen o to s ním začít a najít si na něj čas i doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A30n93d55r69e61a 64N73o27v76a 3598454455962

Bolestmi zad trpim od puberty, nevim, zda hraje roli i vyska - merim 180cm. Od puberty rovnez cvicim rehab. cviky a jogu. Muj prvni lektor jogy byl lekar a ten kratkem zkoumani zjistil, ze mam hypermobilitu. Jak pise p. Cizkova nize, zada me bez ohledu na cviceni bolela snad v kazde poloze - v lehu, sedu, stoji a napr. ortoped tomu nechtel vubec verit, myslel, ze si z nej delam srandu. Poslal me na elektrolecbu, kde vsechny sestry koukaly, kdyz jsem teprve pri tom nejsilnejsim moznem napeti (odbornici na elektrinu prominou mozna nespravne vyrazy) zacala pocitovat, ze se mi do svalu kolem patere "vleva" proud. Abych tu nepopisovala vsechny sve bolistky - co mi vlastne pomohlo nejvic? Dle ucinku: 1) Plavani - vubec. 2) Caste zmeny poloh sedu v praci - napr. po sezeni na zidli si presednout na velky mic, pak zase dat na zidli sikmy klin a tohle vse stridat. Je to ale furt sed. 3) Rehabilitacni cviky - skoro vubec. 4) Masaze - skvela vec, ale jen pokud je dela chlap (silne), trvaji aspon hodinu a provadeji se casto (nejlip denne, coz je docela financne narocne), jinak ztraceji na ucinku. 5) Joga - taky se musi cvicit denne, ucinek se vsak pote skutecne dostavil. 6) Pole dance neboli tanec na tyci, a to hlavne az kdyz jsem se dostala na pokrocilejsi uroven, kde se uz na tyci visi hlavou dolu a kdyz jsem splhem a ruznymi pritahy posilia celou horni cast tela. Zada me prestala uplne bolet, v coz uz jsem ani nedoufala.

Shrnuti - ano, pomohlo posileni, ale ne ledajake. Nikdy jsem napr. nemela problem s zadnymi cviky na balancnich pomuckach jako jsou mice, bosu, ruzne sikme kliny, atd., ale zada furt bolela. Bricho jsem mela take vzdy pevne. Opravdu zabrala az ta tyc.

0/0
15.6.2016 10:55

M90i93l31a62n 14H25l12a85d17k85ý 8982318230

Tak to potřebujete takový to ortopedický lehátko, kde můžete být šikmo hlavou dolů. Plotýnky se odtáhnou od sebe a na den to pomůže ...

0/0
15.6.2016 12:11

A90r44n32o55š66t 92S25t95á11r54e37k 4802460595744

Veslovací trenažér jako aerobní cvičení a pomoc na bolavá záda? :-O

+2/0
15.6.2016 8:36


V67ě81r64a 28K47a71b20í81č88k93o45v86á 7224406220187

Mně na záda pomáhá posilovna. Už 3 roky 2x týdně s trenérem,abych cvičila správně, a ještě pokecáme.Záda mě nebolí a to nosím 2 prcky rok a půl po sobě+ mám od dětství skoliosu.

0/0
15.6.2016 8:21

M55a48r48t73i38n 94P30o92s51p29í11š88i48l 8935801666647

super cvičení a opravdu funguje je koloběžka, jděte třeba na http://www.mibo.cz/kolobezky-mibo a vyberte si a podle vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že stačí ujet kolem 200 km a stav zad se rapidně zlepší. A 200 km dokáže najezdit i hodně nesportovní člověk během měsíce naprosto v pohodě, stačí 8-12 výletů po okolí a je to. Samozřejmě, že mírné hubnutí a tvarování postavy je zahrnuto :-) (pokud ujetých 15 km nezazdí knedlo-vepřo a 4 piva)

0/0
15.6.2016 8:12

A36n27d35r30e80a 82N50o80v62a 3428614315152

Ale predpokladam, ze je nutne stridat strany...?

0/0
15.6.2016 11:04

P13a64v88l45a 80H41r97a84d45i72l60o70v76a 3277691301424

To taky predpokladam, pac me boli noha a zada po ujeti par set metru. A to me jinak zada neboli nikdy :-).

0/0
15.6.2016 11:37

M94a22r77t32i84n 23P86o86s74p65í96š92i75l 8625681716457

tak to je jasné, střídat co 5-7 odrazů, na jednu nohu by člověk daleko nedojel a pokud by dojel tak by pak pár dnů asi hodně kulhal :-)

0/0
15.6.2016 14:34

L26u45k10á13š 22P49i68c79h90l 2540735581138

Spousta těch cviků vychází z jógy. A každému koho bolí záda doporučuju knihu "Systém jóga v denním životě". Je tam vše popsané a cviky jsou efektivní :)

+1/0
15.6.2016 7:20

H64e80l59e29n47a 48Č52í82ž27k51o11v58á 9161751102918

Ty rady nejsou obecně špatné. Jenže mně zatím nikdo nevysvětlil, co si mám počít s (lékařsky diagnostikovanou, potvrzenou) hypermobilitou. Zpočátku na mě doktoři hleděli jak na jelena, neboť většina lidí má potíže se zády proto, že jsou "zatuhlí" (neznám odborný výraz, tak se omlouvám), mají malý pohybový rozsah apod. Já však dodnes, a to je mi 43 let, v pohodě strčím obě nohy za krk, v předklonu nejenže dám na zem dlaně, ale i lokty... a tak dále (no, ortoped i neurolog na to docela koukali...).

Naštěstí mě záda nebolí kontinuálně, ale už několikrát se mi stalo, že jsem skončila na kapačkách (mezokain) proto, že jsem instinktivně udělala pohyb, jejž "normální" člověk neučiní, a namohla si ne přímo páteř, ale související svaly. Vždy mi pomohly masáže. A také jsem od lékařů dostala celkem zvláštní radu: nedělat žádné protahovací cviky. Naprosto ji chápu, ale co sí mám počít, když se např. při probuzení instinktivně protáhnu a už tím si způsobím bolest?

+1/0
15.6.2016 0:56

V69e19r90o98n41i11k34a 29H39u81b72á18č51k93o68v22á 3386715106265

Hypermobilita je problém. I já ji mám. Jsou dny, kdy mám pocit, že mě bolí úplně všechno. Pomáhá celkově svaly posilovat, především se zaměřením na svaly zad. Nechte si napsat poukaz na rehabilitaci k instruktáži cvičení při hypermobilitě. Fyzioterapeut by vám mohl alespoň částečně pomoci.

+1/0
15.6.2016 7:09

J42a55r24o30s28l61a97v 92D97u53n16d72a 1683862306440

Posilovat. Tím dojde ke zkrácení svalů.

0/0
15.6.2016 8:31

V81e59r71o63n55i40k89a 64H75u44b41á33č82k88o30v44á 3756835586245

Když se cvičí správně, tak ne. Vždy je samozřejmě důležité i protahování. Hypermobilita je skutečně velmi ošidná věc.

0/0
15.6.2016 12:57

J93a70r79o78s12l40a30v 84D75u98n49d63a 1733342396770

Právě že je třeba cvičit bez nadměrného protahování. Zkrácené svaly potom lépe drží kloubní spojení ve stabilní poloze a neumožní extrémní rozsahy, při kterých hrozí namožení svalů a šlach, případně poškození kloubních spojení.

0/0
15.6.2016 18:42

V98e46r69o12n64i59k54a 83H30u74b20á19č33k71o96v84á 3386165496215

Jistě, každá věc má 2 strany. Na těle máme svaly s tendencí ke zpracování a další, jež mají větší tendenci k ochabování. Navíc každý z nás je individualita, takže ten obraz vypadá aspoň malinko jinak. A věřte mi, že i hypermobilní člověk může mít některé skupiny svalů zkrácené. Vždy je dobré navštívit fyzioterapeuta, který udělá kineziologický rozbor a dle něho určí, které cviky pacientovi budou prospívat.

0/0
16.6.2016 6:32

V79e91r60o24n19i15k87a 75H94u76b58á58č58k51o44v39á 3236555586445

Ke zkracování.. Píšu cestou do práce z mobilu. Občas mi to tam hodí nesmysl.

0/0
16.6.2016 6:33



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.