Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Děti na psí knížku. Jak to ovlivní jejich život?

Už dávno neplatí „nejdřív svatba a potom děti“. Stále víc dětí se rodí partnerům, kteří spolu žijí takzvaně na hromádce. Může je to nějak poškodit? Trápí je, že se máma a táta jmenují jinak? Odpovědi najdete v pátečním magazínu MF DNES Rodina DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K47a78r10e26l 84D45r41d62a 6714482747

Výraz "slečno" je docela dobrá urážka. Stačí ho použít "s pozvednutým obočím" v případě, kdy je zřejmé, že o žádnou slečnu nejde, ale madam se nechová zrovna slušně. "Slečna" je v takovém případě titulování zhruba pro označení prostitutky. Tedy stereotyp odsudku "svobodných žen a matek" je stále v oběhu. I když nemá dnes příliš velkou váhu. Bývalo to jadrnější výrazivo.

A platí to samozřejmě na zlobivé holčičky, kdy se jim "slečnou" připomene, že už nejsou zrovna děti. Ale to je pak aspoň takové milé napomenutí. ;-)

0/−1
9.5.2016 12:12
Foto

H35a76n58a 18A77n25t27o62n16o43v46á 6317709364814

Proč je to pořád na prvním řádku? Vydáno 5. května, dnes je 9. a pořád jako hlavní článek.

+2/0
9.5.2016 10:30

K53a92r28e79l 25D66r26d62a 6554742127

Buď se jim to kouslo nebo má iDNES potřebu pranýřovat své stále svobodné stálé diskutující. ;-D

0/0
9.5.2016 12:01


Š29á96r81k42a 81Č24e64c15h77o34v54á 8758936825345

Zírám, jak to všichni řeší, zcela nepodstatná věc. Nebo nejsme v 21. století ?

+4/−1
9.5.2016 7:39

A33n80n26a 11Z57a38j88í12č91k48o44v91á 6322187199236

Líbí se mi, jak některé ženy, které si ten jejich nechce vzít, tvrdí, že se vdávat nechtějí a papír nepotřebují. Takovou ženu stačí oslovit "slečno" a hned poznáte, jaká je pravda. ;-)

+9/−5
8.5.2016 10:48

M12i43c74h94a30l 80M73i61l31l66e65r 9586572979262

jak je to vlastne s oslovenim "slecmo" Cesku?

V nejake diskuzi pred par lety dotycni poukazovali, ze v Cesku se dnes neoslovuje slecnou zadna zena od 20 let nahoru. To byla pro me novinka, protoze si z mladi pamatuji maminciny kolegyne z prace, 2 z nich neprovdane ve svych padesatinach a vsichni je v praci normalne oslovovali "slecno Bartonova, slecno Zemanova".

+2/−2
8.5.2016 11:01

A34n95n90a 42Z44a46j54í27č73k40o93v89á 6922477319416

Neprovdaná žena je slečna a je jedno, kolik je jí let nebo kolik má dětí. Samozřejmě některé ženy se za to stydí a pak používají výrazy jako vdané ženy. Také jsem znala ženy, které byly hrdé na to, že jsou slečny a byly to již starší dámy.

+4/−3
8.5.2016 11:12

M95i68c20h52a42l 28M86i13l52l17e64r 9786892719402

dik.

+1/0
8.5.2016 11:15

B54ř92e32t20i95s41l75a73v 76Š57í26m11a 9644361902

Není to presne tak, jak píse pí Zajíčková, to bývalo.

Dnes se neprovdané zene s dítetem a také starsí zene bez detí vsude ríká - paní.

+4/−2
8.5.2016 20:34

A79n24n10a 34Z69a89j46í55č83k15o18v86á 6892367809746

Když na ulici potkáte cizí ženu, tak zpravidla nevíte, zda je to slečna nebo paní a tak ji oslovíte paní. Ale když nějakou ženu znáte a víte, že je to její rozhodnutí zůstat neprovdána, není důvod ji oslovovat jako paní. Mně se také občas stane, že mi někdo řekne slečno, přestože jsem vdaná. To se pak zarazím a nevím, zda mám být polichocena, že vypadám tak mladě, nebo se mám urazit, protože vypadám tak hrozně, že by mě nikdo nechtěl. ;-)

+3/−1
8.5.2016 21:08

B36ř11e10t48i95s70l37a35v 98Š30í93m43a 9934251262

Osloví-li vás nekdo na ulici - slecno, tak vás za slecnu povazuje, bud mu jako slecna skutecne pripadáte anebo uz hur vidí, zádné dalsí nápady za tím nehledejte. Pokud jsem si vsiml, obcas starí lidé ríkají slecno zene malé postavy a vysoké dívce ríkají mladá paní.

Velká cást svobodných matek jsou slusné zeny, které mely smulu, ze narazily na nesprávného muze, bud se otec dítete rozhodl, ze se nebude zenit anebo zena poznala, ze to není spolehlivý partner. A není to tím, ze by ty zeny vypadaly hrozne. Príp. se oba partneri dohodli, ze svatbu nepotrebují a zijí spolu, a pokud nesvindlují a nezneuzívají výhody od státu, nemusí to nikoho zajímat.

Znám nekolik hezkých, vysokoskolsky vzdelaných zen, které zustaly neprovdané i s dítetem, a dalsího partnera si jiz z ruzných duvodu vzít nechtejí .... a hodne vdaných zen se jim vzhledem a inteligencí nemuze rovnat.

Jak písete v jiném príspevku o oslovení slecno ucitelko a doktorko, takto se to se jiz nepouzívá, naopak je to proti soucasnému bontonu, správné oslovení soucasne s profesí je vzdy - paní, tj. paní doktorko, atd. A aniz bych se vás chtel nejak dotknout, ríkat schválne zene s dítetem - slecno, je v dnesní dobe vylozená nevychovanost!

+4/−1
9.5.2016 0:19

P32e76t61r 36N49i78v65n12i49c17k47ý 3472144865547

Nevychovanost, když je to svobodná matka? 8-o To už se dneska nesmí říkat pravda?

+2/0
9.5.2016 12:39

B85ř47e94t82i89s10l64a86v 93Š19í86m74a 9354491942

Spolecenské normy a význam slov se vyvíjejí a reci o tzv. pravde jsou v tomto prípade bezpredmetné!

Nase kultura stále preferuje manzelství, zejména kvuli detem, ale na druhé strane není manzelství neco, co by zenu melo nejak vyzdvihovat, a neprovdané zeny by mely být proto oznacovány jinak. Spolecensky podstatnejsí je to, jakého zena dosáhla vzdelání a postavení v zamestnání, nez toho, zda si ji nejaký chlap vzal.8-o

V soucasné dobe je kazdá zena s dítetem automaticky oznacována jako paní a totéz platí, pokud jiz zena není opravdu mladá.

0/0
9.5.2016 19:34

Z13u60z67a87n85a 19T37i10c41h95á 4698986590413

Pokud má žena vysokoškolský titul, také se jí říká paní, bez ohledu na to, zdali je vdaná.

+3/−3
8.5.2016 12:02

A58n32n32a 47Z53a43j56í47č20k35o26v67á 6882667279626

To jsem také slyšela, ale nikde jsem takový výklad nenašla. Na titul "paní" má nárok jen sňatkem. Jak jsem psala, znala jsem slečnu učitelku a slečnu doktorku a ty byly na oslovení slečno hrdé a samy ho vyžadovaly.

+4/−5
8.5.2016 12:11

P13e39t62r53a 14N85o79v25á11k44o57v46á 7638866294118

Tak jste špatně hledala. Znala jsem...ano, tak jsem znala spoustu věcí, které se dnes již nepoužívají.

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=850

+4/0
8.5.2016 17:21

A14l55e44n85a 64V37e80s15e48l64á 3503421715278

Teda považovat oslovení "paní" za "titul", na který vzniká "nárok"... to snad platilo naposledy před sto lety, ne?

Dnes, kdy už snad má žena hodnotu i sama o sobě a nejen skrz svého manžela, už se oslovení slečna opravdu používá jen pro velmi mladé ženy. Nepoužívá se nikdy v akademickém prostředí (slečna učitelka je oslovení z prvorepublikového filmu) a nepoužívá se pro ženu, která má děti.

(Jsem vdaná už skoro třicet let, ale kdybych se pohoršovala nad tím, že já si přece vyvdala "titul" a jak si může dovolit si ho osobovat nějaká jiná nevdaná... no, připadala bych si směšně.)

+5/0
8.5.2016 21:30

A30n70n82a 78Z91a39j46í15č36k72o52v16á 6452187859196

Ale no tak. Dnes už být svobodná matka není žádné stigma a nikdo na ni nekouká skrz prsty. Ale stále platí, že okamžikem sňatku si většina žen mění svoje příjmení a tím se ze slečny stane paní. Já se nepohoršuji nad tím, že si nějaká slečna říká paní, jen se pozastavuji nad tím, že si jen tak z plezíru mění zažité názvy. Například partneři, žijící na "psí knížku" byli vždy druh a družka, dnes si říkají kamarádi (přátelé), ...

+2/−4
8.5.2016 22:55

A83l33e15n25a 62V42e31s40e97l75á 3583561155498

Že by pár s dětmi o sobě vzájemně hovořil jako o "kamarádech", to jste fakt slyšela? Já tedy ne.

Pojem druh a družka už zákony neznajjí. Dřív to opravdu existovalo; bylo to sice "míň", jak manželství, ale zapisovalo se to na úřadě. Něco jako heterosexuální registrované partnerství. Lidi, co spolu jen bydleli, ale zapsat si to nenechali, druh a družka nebyli.

+1/−1
9.5.2016 7:06

B45a47r53b82o24r86a 63J83a94n88e64č98k29o71v42á 9574902711

mne to pripada, ze PANI Zajickova v zivote ma jeden uspech, a to , ze ji "nekdo chtel" a vdala se.

Proto ji ted rve zily, kdyz si nekdo dovoluje uzivat termin pani, prestoze mu (podle pi Zajickove, ktera vi o bontonu a jazykovych zvyklostech zjevne kulove) nepatri.

Toz si to uzijte, budte hrda na svoji "pani" a my ostatni si dal budeme delat, co chceme, a oslovovat se, jak si prejeme a na vase zlucovite poznamky se vybodneme :-P

+2/−2
9.5.2016 9:08

B28ř39e79t26i36s55l64a86v 48Š51í80m25a 9804881102

V souvislosti s vysokoskolských titulem nebo profesí se vzdy pouzívá výraz paní - paní doktorko, paní inzenýrko, atd. Ale nemusí jít jen o vysokoskolsky vzdelanou zenu, také - paní pokladní, paní pruvodcí atd.

Pokud má neprovdaná zena díte, má se dle bontonu oslovovat paní.

+3/0
9.5.2016 0:30

L86e37n15a 61P61á93t98k54o98v38á 8251603624239

Ale stydí je blbost. Prostě lidi sami vám od jistého věku začnou říkat paní. A opravovat je nemá smysl. Kdo zná říká slecno , ostatní paní...kdo to řeší ? vždyť je to sumak

+2/0
8.5.2016 14:52

T59o96m49á84š 85M37a74t68ě28j 9205978283372

Jsou z toho výjimky.

Kedna z nich: "titul nahrazuje sňatek" - takže pokud má žena titul, tak se jí říká "paní".

0/0
9.5.2016 9:45

V47e22n13d78u18l74a 98S42z44l37a94u39e77r29o83v79á 7862216947128

Vy víte určitě, že neexistují ženy, které se vdávat vážně nechtějí?

+4/0
8.5.2016 11:33

A73n88n53a 40Z40a93j60í34č27k18o94v63á 6432657609416

Já netvrdím, že takové ženy nemohou být. Jen by jim nemělo vadit oslovení slečno.

+3/−1
8.5.2016 12:08

P94e58t17r84a 63N80o24v69á53k54o17v18á 7898876414978

A co ženy, které se vdávat chtějí, a přesto nemají rády oslovení slečno? Proč by měla být neprovdaná žena nějak odlišována od zbytku, když neženatý muž nijak odlišen není? Pokud na tom dotyčná trvá, nemám problém oslovat ji třebas jiným jménem, protože je na to zvyklá (aby někdo nerýpal: ano, znám ženu, která se jmenuje Leontýna, ale říká se jí Eliško). Ale nevidím ani drobný důvod pro oslovování nevdané ženy jinak než vdané. Ani jedna z nich pro mě nemá nižší nebo vyšší hodnotu jenom pro to, zda vdaná je nebo ne.

+2/0
8.5.2016 17:27

A12n26n63a 58Z68a72j48í23č23k73o24v36á 6422417959216

Psala jsem o ženách, které tvrdí, že se vdávat nechtějí. Na jedné straně se mohou vzteknout, když se jich někdo zeptá na svatbu, na druhou po ostatních chtějí, aby se k nim chovali jako k vdaným a oslovovali je tak. To je od nich pokrytecké. Já zase nevidím důvod, proč bych ženu, která se dobrovolně rozhodne žít neprovdaná, měla oslovovat jako vdanou ženu.

+3/−2
8.5.2016 19:45

P67e51t83r37a 13N19o47v91á73k82o85v84á 7868526434388

Protože mezi těmi ženami není žádný rozdíl. To oslovení vzniklo z nějakého důvodu, který je ale dnes již nepodstatný. Asi jako svatba v máji, do roka máry. Na květen připadá statisticky méně svateb než ostatní měsíce, a to velmi pravděpodobně právě proto, že si lidé "pamatují", že brát se v květnu je špatně.

+2/0
8.5.2016 20:44

A75n95n60a 26Z12a12j72í32č20k93o70v88á 6652877379226

Ten rozdíl mezi vdanou a svobodnou ženou je. Ať už v právech, ale naopak i v povinnostech. Ženy se nevdávají z různých důvodů, například mají jako svobodné matky spoustu výhod a nemají žádné povinnosti. Naopak zase vdané ženy mají mnoho povinností, ale i nějaké výhody (odpočet z daní, vdovský důchod, ...). Nemůžete chtít výhody svobodných a zároveň i výhody vdaných, prostě se musíte rozhodnout, co je pro vás lepší a respektovat ostatní.

+2/−1
8.5.2016 20:58

M58i94c49h48a14e13l94a 91K77ř70í84ž84o85v63á 1367701405841

Jaké výhody mají svobodné matky?

0/0
14.5.2016 22:34

L59e46n79a 78P19á65t78k61o27v19á 8481583354849

A podle čeho konkrétně to poznám? Me rikaji slecno normálně a nikdy, me ani nenapadlo se nad tím jakkoli pozastavit.

+1/−1
8.5.2016 14:50

L55u73c36i90e 12K94u34b72e10l67k48o40v27á 3864454555

Já myslím, že paní Zajíčková měla na mysli takové ty trošku neupřímné reakce, kdy neprovdané ženy (které ale žijí v několikaletém svazku a třebas mají s partnerem děti) naoko tvrdí, že žádný papír nepotřebují, že se mají rádi, dětem to nevadí, věří si apod., jenže pravda může být trošku jinde. Tady je to u nás taky 50/50, vlastně 8/8 vdané/na hromádce. A šest holek z těch osmi mi ve slabé chvilce (pár skleniček vína dělá svoje) řekly, že by se vdávaly hned, vždy se vdávat chtěly, jenže jejich chlap o tom nechce ani slyšet. A tak ono "papír nepotřebuji" a pod. je vlastně ujišťování pro okolí i pro ně samotné. Netvrdím, že takové jsou všechny ženy, co žijí v partnerském svazku "bez papíru", jen že někdy je pravda maličko jiná a všechny ty argumenty o papírech jsou spíše taková obranná slupka pro ně samotné...

+2/0
9.5.2016 11:22

K66a10t58e80ř38i89n42a 78F85e83n68c51l85o84v53á 8283457988383

Já myslím, co je komu do toho, ať si to každý pár řeší, jak chce.

Já jsem nikdy nechtěla "tradiční"svatbu - to svatební šaškování je mi protivné.

Ale chtěla jsem, aby rodina byla rodinou i formálně, abychom se všichni jmenovali stejně (jako dítěti mi vadilo, že se moje mamka po druhé svatbě jmenuje jinak než já) a taky mě štvaly ty kecy typu "a to jako budeš svobodná matka jooo" tak jsme do toho praštili, když jsem otěhotněla. To svatební saškování mi bylo protivné snad víc než kdy jindy, asi jsem divná ženská :-)

+8/−1
7.5.2016 20:47

M22i37c44h67a44l 60M86i45l21l39e77r 9486902259702

"svatební saškování"

vis, ono zalezi co z tech tradic a symbolismu snoubenci delaji pro sebe, protoze citi ze tak chteji zacit svuj spolecny zivot, co delaji protoze musi, ze "to od nich ocekava rodina" a co/ nebo pokud neco delaji pro "show" a omraceni znamych, kolegu a sousedu....treba i "aby jim zavideli", coz je vubec ten nejhorsi duvod.

Co delaji snoubenci pro sebe protoze jim na tom zalezi neni zadne saskovani. Co citi, ze je to pro ne dulezite, to je dulezite a na mineni jinych nezalezi. Pokud se to nekomu z rodiny, kolegu ci sousedu nelibi, mohou snoubencum klidne polibit lem roucha a jit drbat a kritizovat nekoho jineho. Past je v tom, kdyz snoubenci prijmou financni pomoc od rodiny, nebo si nechaji celou paradu zaplatit rodinou. Pak holt musi skakat jak nekdo jiny piska.

My jsme meli do jiste miry tradicni "zapadni" svatbu v kostele (zijeme v "zapadni zemi"), ale z tradic jsme zachovali jen ty, ktere vyhovovaly nam dvema. Uplne vsechno jsme si platili a organizovali sami, tudiz jsme rozhodovali sami o vsem od obleceni, seznamu hosti, vyberu hudby v kostele, jidla, piti a poradu hostiny, kdo u ktereho stolu, v kolik hodin odjedeme z hostiny, kde stravime svatebni noc a kam na kratkou svatebni cestu. Nic jsme nedelali, ze "musime" nebo "ze bychom meli" podle uvazeni nekoho jineho.

Ke svatbe jsme pristupovali jako tym, spoustu veci jsme delali sami, spolehali prededvsim na nas dva, ackoliv jsme v nekterych vecech v den svatby prijali pomoc tchyne, svagra a dvojice pratel. Tymovy pristup a manzelstvi nam vydrzelo 38 let.

+3/0
8.5.2016 7:20

M51i47c10h54a56l 64M41i56l14l28e35r 9816852259242

samozrejme, ze jsme take vybrali text svatebnich slibu ktere jsme behem obradu pronaseli ( tady se nerika jen proste "ano") a spolu s fararem dalsi soucasti kostelniho obradu.

+1/0
8.5.2016 7:41

K30a94t27e57ř33i28n31a 41F23e29n51c54l30o48v18á 8443777368243

U nás byl formát svatby dost velký kompromis. Chtěla jsem svatbu jen se svědky, malou, až intimní, obřad na loďce v soutěskách v nároďáku - zářijové ráno, mlha nad vodou, ticho, nikde nikdo, prostě romantika jako blázen. Můj tehdy nastávající chtěl velkou svatbu - aby mohl pozvat rodiče ("to jim nemůžu udělat, nepozvat je na svatbu"), kamarády ("přeci jsme všem na svatbě byli taky"), aby byla velká oslava, aby měl bílou nevěstu, krájení dortu, trošku zakalit, atp.

Chtěla jsem mu udělat radost, takže jsme to udělali, jak on chtěl. Jediné, co jsem si vydupala bylo, že neproběhnou trapárny typu chomout a koule a hlavně únos nevěsty.

Že nám do příprav kecala spousta lidí, to je jasné...

Takže tymově často znamená s velkým kompromisem, a nemyslím že svatba, potažmo jak probíhala, by nějak předznamenala trvání manželství.

+2/0
8.5.2016 8:03

M42i15c28h89a52l 73M80i79l39l48e18r 9776102299962

chvala Bohu, ze traparny jako chomout, koule a unos nevesty nejsou soucasti zdejsich zvyku, pokud se nejedna vylozene o "etnickou svatbu" kde se sejdou prevazne lide jen jedne narodnosti a snoubenci se musi podrobit narodnim zvykum.

0/−1
8.5.2016 8:13

K19a81r30e42l 91D51r30d16a 6864342147

Abyste snad chválil nějaké ty národní tradice, pověrčivost a pohanské zvyky... zvlášť jako protestant. Co nevěsta, smí mít svatební kytku? Nesmí? Co alespoň kytičku fialek zastrčenou v kabelce u mamky? ;-D

(Paroduji samozřejmě abnormální střídmost výzdoby i chování, kterou tady pan Miller představuje. Takže bych ho bral se rezervou.) ;-)

+1/−1
8.5.2016 9:31

M20i20c17h95a82l 57M55i70l81l18e11r 9156732839522

s rezervou bychom predevsim meli brat tebe, protoze podle tvych reci jsi jeden z tech extremnich, kteri nemaji v sobe ani spetku krestanske lasky k nikomu, kdo neni katolikem.

Tim hur, kdyz se tady objevi nejaky protestant - to ti hned da prilezitost vymyslet si broskvoviny o kvetinach, poverach a nabozenskych zvyklostech jinych krestanskych ver, ktere sis vytvoril pod natlakem nejakych pochybnych dogmat.

Moje nevlastni matka, Spanelka a hluboce verici katolicka, by ti mohla davat lekce o krestanske lasce a toleranci k bliznimu svemu, ktere jsi zrejme od sveho velebnicka nepochytil.

+1/−1
8.5.2016 10:56

B47a90r91b14o50r51a 34J33a39n35e23č44k43o72v22á 9984402641

koukam, koukam... jak jsou ti krestani plni bratrske lasky a nepodlehaji hrichu pychy ni v nejmensim...;-D

+1/−1
9.5.2016 9:20

K47a62r69e72l 43D65r60d31a 6384472877

Pletete se, nejsem katolík. Jsem takový rýpající laik. Jen mě vytáčí, když český emigrant popisuje české zvyky jako "trapárnu". Rv

Jinak v Česku je tykání stále sprostotou. Tak si řekněte své matce o nějakou tu lekci tolerance raději co nejdříve. ;-)

0/0
9.5.2016 12:19

M17i76c56h58a48l 13M38i23l81l82e62r 9846852779702

"nemyslím že svatba, potažmo jak probíhala, by nějak předznamenala trvání manželství."

Zajimava poznamka. Vetsinou se tady setkavame s tvrzenim, ze cim vetsi svatebni okazalost, tim kratsi manzelstvi.

+1/0
8.5.2016 8:14

K68a23t21e97ř69i19n69a 49F35e30n81c74l57o36v53á 8293227868443

To je podle mého blbost. Některé holky (a možná i muži) prostě chtějí, aby svatba byla den D se vším, co k tomu patří. Myslím, že se trochu přibližujeme k tomu, co vídáme v amerických filmech. Ale pompézní svatba přeci vypovídá jen o jediném - že si snoubenci přáli pompézní svatbu.

+2/0
8.5.2016 11:17

M31i57c66h85a94l 68M83i84l58l80e84r 9776822949712

mohla bys zrejme presvedcovat cele rady zdejsich diskuteru o opaku jejich tvrzeni.

U nekterych jsem presvedcen, ze se jednalo nejspis o kysele hrozny " my jsme na to nemeli / my jsme nechteli velkou svatbu, tak jim to pro jistotu poplivame sejckovanim, ze jim to stejne nevydrzi"

njn, cokoliv je udela stastnymi.

0/−1
8.5.2016 11:27

M95i46c19h39a76e78l46a 37K30ř37í66ž38o79v86á 1387631495961

No, někde jsem četla, nejspíš na Onadnes, že statistiky ukazují, že doopravdy platí: Čím pompéznější a dražší svatba, tím kratší manželství. Předpokládá se, že je to tím, že se novomanželé kvůli velké svatbě zadluží a jejich manželství nepřežije právě kvůli hádkám ohledně financí.

0/0
14.5.2016 22:43

K51a55t22e12ř37i26n39a 84F33e21n67c50l52o97v79á 8853407168193

Nenajděte mi, prosím, odkaz? Že bych se podívala, jak dlouho nám to vydrží :-D

Ale vážně, jestli si někdo půjčí kvůli svatbě, tak a) je úplně blbej, že se zadlužuje zbytečně (stejná kategorie jako dovolená nebo Vánoce na dluh) prostě, když na to nemám, tak se uskromním b)nemá asi žádné úspory, takže ty hádky o peníze by stejně nastaly (nejpozději v okamžiku, kdy dojde k výpadku příjmu, např.narození dítěte)

0/0
15.5.2016 6:42

M82i19c65h83a30e46l58a 37K39ř14í96ž29o26v44á 1797411485581

Jojo, souhlasím s vámi, když na to nemám, tak si to prostě nekoupím.

0/0
15.5.2016 10:59

Z92u19z92a98n91a 54T34i68c78h83á 4678576930563

V tomhle Vám moc rozumím, mám zhruba podobnou představu svatby (málo lidí, někde venku, hlavně poeticky a ne pompézně) a představa, že se účastním takové té klasické svatební trapárny mi nahání hrůzu. Tak máte můj obdiv, že jste se tak "obětovala"R^

0/0
8.5.2016 12:11

K31a54t66e86ř84i71n90a 64F77e88n98c80l36o91v50á 8153717668413

Ona to až taková oběť nebyla, jen trochu. Navíc (asi za to mohly hormony) mi to nakonec přišlo celkem fajn. Ono asi dooptavdy platí, jaký si to uděláš, takový to máš. Jen ta lesní romantika mě přecijen trochu mrzí. Ale můj drahý mi slíbil, že tak můžeme naplánovat obnovení slibu při příležitosti zlaté svatby :-D

Na druhou stranu znám opravdu málo lidí, kteří nemuseli dělat v rámci svatebních příprav nějaké kompromisy.

0/0
8.5.2016 21:02

M36i46c96h26a82l 27M20i58l61l66e73r 9696812199502

predstava romanticke svatby v ranni mlze na lodicce je ( aspon videno z hlediska fotografovani) uplne skvela. Skoda, ze ti to nevyslo. K tem kompromisum - my jsme temer zadne delat nemuseli, protoze jsme se velmi dobre shodovali v tom co chceme. Hlavne ze nam do toho nikdo jiny nemluvil.

Kompromisy byly vpodstate dva - o jeden se postaral varhanik z kostela, ktery odmitl hrat vybranou hudbu pro vstup nevesty jako "nedostatecne nabozensky vhodnou!!!"8-o ackoliv manzelka si vybrala skladbu hodne popularni na svatbach. Myslim, ze pravy duvod byl ten, ze varhanik byl lemra lina, nebo to neumel. Musela se spokojit s tradicnim Lohengrinem.

Druhym byla zmena destinace svatebni cesty. Svatba byla uprostred nasi zimy a my bychom si byli radi zajeli na 2 tydny na tropicke Fidzi. (Od nas od protinozcu to je podobne jako z Ceska si udelat dovolenou v Turecku). Neveslo se nam to ale do rozpoctu, kompromisem byl kratky zajezd na lyze na nase mistni hory a Fidzi jsme odlozili na 2 roky pozdeji az jsme si neco nasetrili.

0/−1
9.5.2016 9:40



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.