Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strach z porodu je fenomén dneška. Nechtějte císaře, ale víc informací

Těšíte se na miminko, ale máte hrůzu z porodu? Většina žen má s porodem spojené obavy. Někdy je to strach z bolesti, někdy strach z komplikací. Často jde však o obavy z neznámé situace a toho, co se bude v porodnici dít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A19n46n56a 83K81u58l31i39c64h88o76v14á 2396754

Císaře jsem měla (akutního a neplánovaného), takže s dovolením poupravím pár tvrzení z článku: Obtížný byl jenom první den, jakmile jsem nazítří vstala z postele, už mě nic nebolelo. V porodnici jsem byla v o dost lepším fyzickém stavu než maminky po vaginálním porodu, které se nemohly ani posadit. O dítě jsem se starala bez problémů a potíže s kojením jsem měla stejné jako většina kamarádek, které rodily vaginálně. Jizva je malinká a pod plavkami. Kdykoliv bych šla do sekce znova.

+6/0
24.3.2016 21:09

Z75u72z21a48n17a 70V83l91č50k72o96v84á 9913645711740

Porodila jsem 4 děti a musím říct, že porody, které byly přirozené, spontánní bolely tak o polovinu méně než ty lékařky řízené. Za mě - nejdůležitější je zasahovat do těhotenství a porodu jen v opravdu opodstatněných případech. Každá žene umí porodit, jen na to potřebuje klid a lékaře v záloze pro případ potíží.

+9/0
24.3.2016 13:07

M21a44r39t28i67n 27J45i16r38o59u33s98e66k 7476255245538

Lékař: maminko! vypočítali jsme vám termín na xy a přenášíte! Tu máte provokačku a užijte si nepřirozeného a mimořádně bolestivého porodu.

+8/−3
24.3.2016 1:05

A28l77e33n30a 22B48e57n41e12š75o72v90á 9409852341549

Na netu jsou spíš ty špatné zkušenosti, naprostá většina žen, které měly porod bez problémů, o tom nepíše do diskuzí :-)

+5/0
23.3.2016 23:08

J71a34r14m39i28l40a 45M53a53c31k70o64v54á 8427279733

Porod je záležitost psychiky. Ano, porod je nepříjemný a bolí, ale neni to nic, na co by ženské tělo nebylo připraveno a co by nedokázalo zvládnout. Pakliže je žena sama za sebe připravena porod zvládnout, má takřka jistotu, že ho zvládne.. bez fyzických i psychických následků pro sebe i pro dítě. A naopak, když je žena už dopředu vystresovaná a představuje si všechny nejhorší scénáře, co může nastat, dost pravděpodobně se něco zvrnte.

Za mě osobně - zjistit si informace, (ale nepřehltit se jimi a nerýpat se v negativních diskuzích a zkušenostech kamarádek), cvičit a udržovat se v kondici do samého konce a věřit si, věřit svému tělu, že ví, co dělá. A nechat ho to dělat.

Mám zdravá dvojčata narozená přirozeně bez sebemenších komplikací, bez epiduralu, bez oxytocinu... bez jakéhokoli traumatu.

+6/−1
23.3.2016 21:49

P40e46t76r50a 28M55a42l21á 7181168281685

Myslím, že to má každá ženská jinak, každý bolest vnímá jinak, každý má trochu jinou stavbu těla.

No ale nechat si dobrovolně rozřezat břicho jen abych se vyhla bolesti, to mi přijde ujeté. To bych si rovnou mohla nechat vyškubat všechny zuby a dát si klapáky, jen abych nemusela trpět při vrtání a při kontrolách 2x ročně.

+10/0
23.3.2016 23:54

I13v13e62t86a 42S67e80d22l69á51č29k24o48v14á 1894758939144

No, vidíte, a já jsem třeba byla připravená a odhodlaná, těhotenství probíhalo bez nejmenších komplikací (až na nevolnosti), ale dcera nespolupracovala a nakonec to skončilo akutním císařem. Někdy ta psychika holt nestačí.

A nechci Vás rozhodně nijak shazovat, dvojčata musí být hrozný zápřah, ale zrovna porod jako takový je u dvojčat trošku jednodušší, protože bývají menší a často se rodí dřív...

+1/0
1.4.2016 20:24
Foto

J20i40t20k27a 58Š23e21b93k17o93v82á 7855829855292

Chapu, proces idnes cpe vsude " nechte Si poradit na emiminu", kdyz uz Ho Babis koupil, ale Tam si Pro radu nebo podporu radeji nechodte. Takovy spolek dryacnic a hyder se Jen tak nevidi.

+3/0
23.3.2016 20:35

J36i46t34k61a 67K60u91l54h83á16n59k33o16v97á 7987411921164

Já jsem se prvního porodu nebála, právě proto, že to má vždy individuální průběh. Bohužel zrovna jsem ten typ, který by svým zážitkem mohl strašit nervozní těhule. Každopádně u mě všechny bolesti po císaři (na kterém jsem nakonec skončila) dohromady vydaly tak za jednu hodinu na porodním sále, takže i to je individuální. A plánovaný císař byl teda oproti pokusu o přirozený porod levou zadní. Ale přes to všechno bych klidně šla do přirozeného porodu znovu a moc mě mrzí, že už nebudu mít tu možnost.

+3/0
23.3.2016 20:33

E28l39i34š64k92a 72K51u68č83e53r68o28v62á 7569452373643

mě už to mrzet přestalo. mám dvě zdravé děti, bohužel je to tak, plánovaný císař je pro dítě jistota. vím o případu, kdy žena po dvou rychlých, překotných porodech má dvě těžce postižené děti. nevidí, nemluví, leží. taky ji po tom prvním nechali rodit normálně.

+1/−1
23.3.2016 20:36

M27i69c48h57a78e57l72a 59K35ř13í38ž15o44v82á 1877841855511

Pro dítě je to možná jistota, ale pro matku rozhodně je. Císařský řez je operace a jako takový má 6x větší úmrtnost matek než normální vaginální porod.

Ale paní, a hlavně těch dětí, je mi líto.

0/0
24.3.2016 2:28

T92o23m18a17s 10K96r74a86l 2497842105

Po dohodě s manželkou jsem byl společně s ní na jedné přednášce v porodnici nedaleko Prahy pro budoucí maminky, které většinou již těhotné dostávaly odpovědi od tehdejšího primáře. Dotazy některých budoucích maminek mne dostávaly doslova do kolen. Zde je výběr: Potřebuji si k porodu vzít vonné tyčinky vždy na každou jednotlivou fázi a další oleje, kterými se musím mazat (dáma v batice) - odpověď primáře, nemám s tím problém, ale rád bych přes ten kouř viděl alespoň Vaší hráz.

Další dotaz, a bude mne bolet stříhání při průchodu dítěte? No a na závěr poslední dotaz jedné z maminek, zda jí nechají sníst placentu a proč musí vypít projímadlo s odpovědí primáře, že jestli placentu najde v exkrementech, které při porodu při nepročištění z rodiček logicky vychází, nemá s tím problém (říkal to se silným nádechem ironie).

No musím vám říci, že tohle byla silná káva i pro mě a to zvládnu hodně.

+6/−1
23.3.2016 19:32

A62n89n15a 53Č50e63r13m38á87k57o89v75á 1845445106904

jo jo, taky jsem zažila :-) ale tak každému co jeho jest:-)

0/0
23.3.2016 19:52

E43l80i24š63k83a 79K68u59č51e23r34o56v40á 7499782603973

a vás by nezajímalo, jestli vás fakt nebude bolet, když vám nůžkami bez umrtvení střihnou do pytlíku? :-P

+7/−1
23.3.2016 20:38

D71a84n27a 38T52e53n77z43l43e32r 5470642345603

Zůstaňte proboha v klidu. :-) To umrtvení je přírodní, kde není krev, není co by mohlo bolet, nervy jsou "na suchu".

Ne, skutečně si toho nástřihu ani nevšimnete - leda tak že se vám najednou ulevilo a dítě konečně prošlo ven.

(Jinak úžasné, jaké asociace některé ... ech... intenzivní ženštiny mají.) R^:-)

+4/−2
23.3.2016 20:43

A26l33e22n39a 86B58e51n29e47š36o30v73á 9809132611249

Ten nástřih není vůbec cítit. Já ani nevěděla, že mi ho doktor provedl.

+3/0
23.3.2016 22:51

I62v10a 59K36r15i83s12t28o58f62o85v21á 7405113352262

Ta tkán je tak napnutá, že to vůbec nebolí.

0/0
24.3.2016 8:37

V28e75n69d32u78l33a 54S47z67l84a36u74e18r14o26v57á 7692616297848

Tak když už to někoho i bolelo a hodně, tak se asi nedá obecně říci, že to nebolí, což?

0/0
1.6.2016 22:15

D49a70n60a 65T96e16n55z84l39e92r 5650602255893

Cool primář. R^;-D

+1/0
23.3.2016 20:40

Z71u55z85a42n48a 91V76l80č12k59o45v44á 9433315871770

Co se týče klyzmatu před porodem, tak za mě už bych si ho nenechala dát, protože hodně urychlil, až nepřirozeně, průběh porodu, všechno chce svůj čas. Dokonce ze mě klyzma odcházelo ještě za porodu a bylo to opravdu velmi nepříjemné. U zbylých 3 porodů ze mě žádné exkrementy neodcházely, protože u přirozeného porodu se tělo čistí mírným průjmem už několik dní před samotným porodem.

+2/−1
24.3.2016 13:12

D16a23v53i64d 64D98o89b30e60š 3285662577

Pokud někdo tvrdí, že je to internetem a více informacemi, já si to nemyslím. Porod není jednoduchý, pro maminku to chce hodně klidu, pochopení, podpory. Ono to totiž hodně bolí. Ne nadarmo se už po generace říká, když něco šlo opravdu obtížně a nebylo to jednoduché "to byl tedy porod". Nicméně moje paní, když podruhé rodila, tak nechtěla ani císaře, nakonec ani epidurál. A díky tomu cítila mrňouska, a tvrdila, že se jí nejvíc ulevovalo od bolesti, když pěkně tlačila a měla správnou polohu. Přeci jen tělo si řekne, co potřebuje. Ale - když porodila, tak mi vážně tvrdila, že si v jednu chvíli vážně myslela, že umírá bolestí a že to nepřežije. A dodnes jí už roky obdivuji jako hrdinku.

+10/0
23.3.2016 18:40

Z40u21z10a96n81a 51T52i11c67h97á 4158426510113

To je hezké, že ji takhle vidíte:-)R^ Manžel mé kamarádky měl před jejím porodem takové ty řeči, jakože to zvládly všechny ženské a ať s tím tolik nenadělá, když se bála... pak byl přítomen u porodu a po něm ještě častěji než ona opakoval, že rozhodně zůstanou u jednoho dítěte, protože tohle už nikdy znovu. Ale slova obdivu k ní jsem od něj neslyšela, snad jí je říká aspoň v soukromí.

+2/0
23.3.2016 20:26

Z77u82z84a93n55a 20V50l94a70c77h82o18v75á 8276902310

Proboha, takže porod bolí se nebudeme dohadovat, bolí a pekelně, ale není to nic co by se nedalo vydržet. Kdo se bojí, nemá mít děti, protože porodem sranda teprve začíná;-D

+4/−1
23.3.2016 17:36

A43n57n71a 26Č61e45r12m14á32k43o34v15á 1355625216854

no s "není to nic co by se nedalo vydržet" se dá polemizovat. Každý má porod jiný. Já už to vydržet nemohla a volala aby mě okamžitě rozřízli...ale časem to člověku už nepřijde. Každopádně až asi po roce se mi začali vracet nějaké vzpomínky z porodu, které můj mozek asi raději vytěsnil...no přeji každému, aby měl porod jednodušší:-)

+3/0
23.3.2016 19:09

A66n58n65a 47Č28e81r45m81á63k83o11v58á 1115205726684

začaly:-P

0/0
23.3.2016 19:19

K91a90t79e23r21i18n52a 16B65e32z58o53u15s27k61o46v72a 8572551642412

Jo jo ja mela bolesti jak ze zahrobi, ale pak to stesti pri poslednim zatlaceni je uplne nejkrasnejsi ....

+2/0
23.3.2016 17:06

L34u72c77i20e 53P43r26a62ž48á30k31o83v32á 1940613920285

Ano on porod bolí několik hodin... jizva po císaři i několik týdnů, ale jaksi Vám dámi už nikdo neřekl, že taková jizva po nastřižení Vás bude bolet klidne několik let a že to není žádná sranda.... znám osobně paní ,která po druhém dítěti(a druhém nastřižení) už přes bolest nezvládá mít sex... takže ať si každá zvolí to na co se cítí...

+7/−2
23.3.2016 16:25
Foto

A94n86d44r54e39a 74Š75r78e58t14r40o94v41á 7481725100218

No presne o tomhle mluvim nize, zase straseni, zase jen sama negativa. Pak clovek, ktery si pred porodem cte diskuze, nema mit obavy. Proc se tam taky nepise neco pozitivniho? Ja jsem treba mela perfektni porod. Ano, bolelo to silene, ale to se tak nejak k porodu patri, ale jinak? Klystyr nebyla zadna hruza, nevim, proc se z nej dela takovy strasak. Nastrizeni? Skoro jsem to ani necitila, bylo to asi jako kdyz se lehce pichnete do prstu jehlou, opet zadne drama. Dite melo bez 50 g 4 kila, nemela jsem epidural, trvalo to od podani klystyru celkem asi 50 minut (pocitove to teda bylo mnohem kratsi). Porodni asistentky velmi prijemne. Rozhodne si nemuzu stezovat. Takze jestli to nekdo, kdo se teprve chysta rodit, cte, tak hlavu vzhuru. Porod nejsou jenom doktori "skakajici" po brise, pomalu nasilim vnucovane klystyry a nastrihy, jizvy, co boli do konce zivota a jine chutovky.

+4/−2
23.3.2016 16:39

D46a36n47a 88T47e39n42z62l31e16r 5940152845953

R^Dost bylo strašení.

0/0
23.3.2016 17:21

A77n24n76a 95Č61e45r46m47á37k33o79v77á 1675465146434

samozřejmě, někdo má porod rychlý a pohodový, jako třeba Vy. 50 minut, jej, to jste prostě měla super:-) u mě od klystýru 6 hodin a 17 hodin předtím už dost šílený kontrakce;-)

+1/0
23.3.2016 19:13
Foto

A88n35d52r82e31a 60Š81r81e68t48r54o16v98á 7421235570518

Ano, nekdo ho ma takovy, nekdo makovy. Ale prijde mi lito, ze se strasi hlavne tema negativnima zazitkama. Samozrejme ze zeny, ktere jiz rodily, zadne diskuze nepotrebuji, ty maji vlastni zkusenost a vi, co mohou cekat, ale ty prvorodicky by si taky zaslouzily precist si, ze to neni zakonite a ve 100 % pripadu horor nad horory.

+1/−1
23.3.2016 19:20

A18n34n20a 45Č70e58r33m25á83k89o11v51á 1205165616844

tak určitě mají ve svém okolí někoho, kdo měl celkem pohodový porod...mě spíš přijde že se zbytečně straší vůbec v těhotenství - ohledně různých možných vad dítěte. Už jen test na downův syndrom -stačí, že je Vám nad třicet a už to skáče ty čísla....pak nemají být ženský ve stresu, přitom to vychází jen z nějaké statistiky, nikoliv z toho, že by šlo vidět nějaké poškození plodu....

+4/0
23.3.2016 19:29

D62a69n90a 71T94e69n34z40l55e44r 5790622765973

Jako někdo, kdo měl jeden porod rozhodně velice komplikovaný, hodně velké dítě, následně 36 stehů .. nemůžu potvrdit. I přes masivní poranění - za pár měsíců byl klid.

Není sebemenší důvod se kvůli tomu děsit. To už se můžeme celý život děsit, že špatně šlápneme a budeme mít vyvrknutý kotník. Nebo že se nám zkazí zub a bude bolet.

+1/−1
23.3.2016 17:13

R81a27d80e44k 54Š87a61r34l64á25k 6171219720376

Bejt ženská, bojim se toho i včera.

+5/0
23.3.2016 15:58

A65l96e77n46a 13Š94a92u80e37r93o81v27á 7613256741462

Kdyby měli chlapi rodit, tak vymře lidstvo.R^

0/0
23.3.2016 16:41

Z27u76z79a14n36a 33T52i37c88h80á 4498186800393

Tak by nakonec museli, tak jako musí ženy. Třebaže se jim do toho nechce... Tahle hláška mi přijde podobně ujetá jako ta, že porod bolí méně než nakopnout muže do rozkroku, protože skoro každá ženská časem chce další dítě, ale žádnej chlap nechce další kopanec - poněkud se to míjí s tím, že ta žena chce dítě a za tu cenu i podstoupí porod, ne že by zoufale toužila znovu rodit (a celkově je to srovnání hloupé, už vzhledem k délce trvání té bolesti a fyzickým následkům atd.). Zrovna tak kdyby pánové měli rodit, tak porodí. Co by nadělali. Jen by to s jejich fyzickým vybavením šlo zřejmě tak blbě, že by lidstvo fakt nakonec vymřelo;-)

+1/0
23.3.2016 17:28

R47a39d54e27k 29Š81a17r23l64á98k 6611789310866

Přesně, chtěl jsem říct, že vznik nového člověka by nejspíše stál život jednoho muže. Srovnání s kopancem je stupidní už jenom tím, že porod ženě přinese nového potomka, ale co mi do budoucna přinese kopanec na kule, to opravdu nevím a dobrovolně to opakovat je opravdu pro speciální jedince.

+2/0
24.3.2016 7:46

A26l93e78n17a 12B98e41n74e54š59o85v92á 9509232601679

Tak by rodili císařem ☺

0/0
23.3.2016 23:07

R14a98d87e85k 10Š86a24r84l30á28k 6971949720896

To není přirozené a proto proti přírodě. Navíc bych nechtěl jizvu na břiše ;-D

+1/0
24.3.2016 7:48

K71r34i90s57t66i92n85a 90B86l60ü39m36e54l85o53v36á 2564377718570

čeká mě to za tři měsíce a zatím se nebojím... tak uvidíme, jak dlouho mi to ještě vydrží ;-)

0/0
23.3.2016 14:17

D48a28n62a 82T63e38n17z77l29e87r 5240212565563

R^ Není čeho se bát. Prostě jak to přijde, tak to přijde. Patří k tomu trochu štěstí, ale když ho zrovna vy mít nebudete - postarají se o vás. Oproti našim babičkám a prababičkám máme tu výhodu, že "na dítě" už dnes nikdo neumírá.

+2/0
23.3.2016 17:15

A64n22n13a 78Č87e69r19m46á16k12o93v23á 1365835576754

to není pravda, umírá, ale rozhodně ne tak často jako dřív. Nechci vypadat negativně, ale zas není nutné tady takhle lhát.

+2/0
23.3.2016 19:15

D42a53n67a 26T61e10n75z51l39e14r 5200312625783

Bože můj, prý lhát... tak ano, umírá se... ale rozhodně to není každá osmá jako dřív, dnes jsou to spíše promile procenta. :-)

+1/0
23.3.2016 20:46

Z81u19z48a39n74a 96V79l90a25c67h78o59v58á 8526452570

Není čeho se bát. Taky mě to znova čeká za 5 měsíců a rozhodně v nemocnici;-D

0/0
23.3.2016 17:38

K36a23t64e92ř13i65n45a 23F12e96n95c50l78o21v27á 8783427958793

Rozumná ženská bere porod jako přirozenou, i když ne úplně příjemnou věc. Hysterka z něj dopředu udělá problém a následně "nejhorší zážitek svého života".

Když jsem oznámila v práci, že jsem těhotná, řekla mi kolegyně něco vy smyslu "počkej na tu hrůzu, co tě u porodu čeká". Moje mamka oproti tomu mi řekla, že "ano, porod bolí, ale dá se to zvládnout a za pár dní už si nepamatatuješ, jak moc to bolelo".

+11/−11
23.3.2016 12:29

Z41u44z54a74n18a 45T67i56c86h34á 4468416960913

Nepřijde mi fér nazývat ty ženy hysterkami. Nevíte proč tak reagují, tak se, prosím, nepovyšujte.

+10/−6
23.3.2016 12:53

K80a60t73e73ř36i65n26a 26F45e73n38c82l76o93v28á 8263987488413

Já se nepovyšuji. Netvrdím, že kdo má strach, obavy, je automaticky hysterka. Naopak - žena, která má tendenci všechno nafukovat a zveličovat, dělat ze všecho tragédii a okolo všechno divadlo, lidově označované jako hysterky, si z porodu udělají problém samy. Protože dělají problém ze všeho.

Psychické nastavení hraje u porodu velmi důležitou roli. Pokud se někdo vystresuje předem, problém si naprogramuje.

+9/−2
23.3.2016 13:37

D73a13n60a 55T80e30n48z38l57e10r 5550552195713

Za problémy nemůže ani tolik stres, jako spíš štěstí, náhoda... já šla na svůj nejhorší, nejdelší a nejmasakrovitější porod naprosto vysmátá a s pevnou vírou, že to zvládnu. Vůbec jsem o tom nepochybovala - a následně mě ten porod skoro stál život.

Oproti tomu se zkušeností z prvního masakrového porodu jsem šla tak trochu s obavami ke druhému - odbyl se bez jakýchkoliv medikamentů během 4 hodin, naprosto v pohodě.

+6/0
23.3.2016 17:19

B14a47r23b34o97r80a 32J15a15n77e37č57k72o71v38á 9724192391

pardon, melo byt plus.

0/0
23.3.2016 15:53

J27a24n97a 53S49t86e69h23l79í83k95o76v17á 2269380370316

zrovna nedávno někde říkali, že porod je největší bolest, kterou člověk může zažít.. takže - děkuji, nechci!

+1/0
23.3.2016 16:30







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.