Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poradna: Dcera nechce na vysokou školu ani do práce

Jsem nešťastná z přístupu mojí už dospělé dcery k budoucnosti. Za chvíli bude maturovat, ale nemá plán jít na vysokou, ani si najít práci. Čtenářka Rebeka napsala dotaz do rodinné poradny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i58t43k93a 90J88a75n84ý71r18o19v68á 6248963190586

No jo. Já si náročnost studia kompenzovala manuální prací. Vždycky před začátkem semestru na podzim jsem chodila s babičkou do sadu sklízet jablka. Bylo to fajn. Když potom začínal semestr byla jsem ráda za teplo v posluchárnách a učebnách.

Jinak mezi maturitou a VŠ jsem rok pracovala a to mi dalo hodně. Na VŠ jsem už nebyla to tele po maturitě, které si myslí, že si před ním svět sedne na zadek.

+1/0
22.4.2016 9:02
Foto

M80a58r46i27e 74R86a29u94s33k42u 9798159956939

Na Vysokou školu bych jí rozhodně nenutila, pokud sama nechce, i když třeba na to má. Můj bráchq podlehl tlaku rodičů, byl tři roky na "vejšce" jen kvůli nim. Dalo mu to akorát deprese a zničilo to na dlouhou dobu dobré vztahy v rodině.

0/0
16.3.2016 19:42

K23a41r92o21l70í71n79a 58N87o15v55o70t39n88á 3155876409341

Že si v téhle situaci nepodala žádnou přihlášku na VŠ, to pokládám za veliké pozitivum.

Protože teď může začít řešit co se sebou a co chce vlastně dělat, místo aby třeba pět let prolejzala na škole (školách), nechala se živit od rodičů, a nakonec studium stejně nedokončila (to se hodí do CV, že) nebo s odřenýma ušima dokončila a byla překvalifikovaná.

Pro strašnou spoustu lidí je vysoká škola jen odkládáním. Buďto rozhodování, nebo samotného procesu hledání práce.

0/0
14.3.2016 0:48


Foto

M21a73r64c27u97s 49W55a18n82g 4556733944642

Klid. Dcera je pohybově nadaná. Stačí si vzít příklad z bulváru a "úspěch" se dostaví bez školy i bez práce... ;-)

+1/0
13.3.2016 6:12
Foto

R43o14m65a22n 25K54o81z14e96l 4877196773874

Že nechce na VŠ, bych tolik neřešil, přece jen VŠ má být jen pro elitu a pokud se učí průměrně, tak by to nemusela zvládat. Ale na odpočinek by jí mělo stačit jen léto (mi osobně po maturitě stačilo 14 dní, pak už nástup na brigádu a těch 14 dnů a už mne to ani doma nebavilo.) Ale od září, kdy jí skončí oficiální status studenta, už bych pak žádal příspěvek na domácnost a jídlo (řekněme 3 tis. měsíčně) Její věc, kde na to vezme - zda půjde za pokladnu nebo bude dávat z úspor.

Napadlo mne, zda jí nedáváte příliš velké kapesné, že ji to třeba nemotivuje - já jsem chodil od 15 na brigády, jednak proto, že rodiče byli chudí a nemohli mi moc dát a také proto, že být dva měsíce doma by mne ani nebavilo.

Jinak si myslím, že kamarádi, kamarádky ji motivovat budou - když se budou ptát, zda už má práci, zda hledá vůbec, proč se nebyla zeptat tam a tam, tak to ji přiměje.

+5/0
12.3.2016 18:56

J38a69k41u57b 65K44n36e91c74h70t82o49v75s74k23ý 3300266701752

pane, pokud jí nebaví žádný obor na VŠ, tak nemá cenu, aby tam nuceně chodila i když by na to měla. A nevím co to je u vás elita. Formální vzdělání ještě nezaručuje chytrost, přirozenou inteligenci a selský rozum. A tito lidé by podle vás měli být těmi neelitami v druhé kategorii?

+1/−2
13.3.2016 17:25
Foto

R42o40m59a16n 94K84o49z75e25l 4787386683674

Tím jsem myslel to, že jsem kdesi slyšel, že vysokošokolsky vzdělavatelných je 8 % populace, inteligence lidí se dlouhodobě nemění, takže pokud má VŠ výrazně více lidí, tak je to i tím, že jsou nižší nároky. A pokud je ona průměrný student, tak je otázka, zda má na VŠ.

+3/0
13.3.2016 18:31
Foto

M39a88r70i67e 79R22a24u25s39k30u 9168229906509

VŠ pro elitu?? ;-D Vždyť jich (studentů i absolvetů) minimálně půlka fetuje... Vůbec slovo Elita je pro mě synonymum pro namyšelnýho fracka, který si myslí, že titul či peníze z něj dělají lepšího člověka... Rv

0/−1
16.3.2016 19:48
Foto

R41o15m16a39n 83K66o91z17e21l 4957386803514

Elita bylo myšleno jako ti, co na to fakt mají.

+2/0
16.3.2016 23:19

J69a59n 86P25r58i91c53h79y18s44t33a58l 8581898623

To urcite ne. Vzdyt mnozi clenove elity nemaji vysokou skolu a nekteri nemaji ani skolu stredni - napriklad predseda Europarlamentu Martin Schulz. Ten ma dokoncene pouze zakladni vzdelani.

0/0
22.4.2016 0:45

J27a25r29o85s87l71a58v 35J82o73s32e39f 5832710950634

Hlavně ji nestresujte! Zvyšte ji kapesné, aby věděla, že má ve vás oporu, uvědomte školu, že má náročné období, aby ji nepřetěžovali nesmyslnými úkoly a při maturitě na to vzali ohled. Třeba se to časem spraví!

+2/−2
12.3.2016 17:35

P55e82t83r 42J72a69r70o28š 2954411585877

Mozna i byt / dum na ni prepsat, at vidi, ze je u nich stale doma R^

+6/−1
12.3.2016 18:57

J35a96r93o59s18l43a26v 58J77o23s61e65f 5802860380894

Jo, pevné mantinely! To je základ zdravého vývoje. Hlavně do ničeho nenutit!

0/0
12.3.2016 19:06

Z75d27e31n50ě33k 72S36k94ř13i16v78a83n 5514590259686

;-D

0/0
12.3.2016 19:07

Z75u26z75a94n48a 34T44i33c63h62á 4468956150693

Především by se rodiče měli snažit pochopit, co se děje. Tady v diskusi je s tím každý hned hotový, ale může to mít mnohem zašmodrchanější příčiny i následný průběh, jak z toho ven. Doufám, že se dětem lidí, co mají komentáře jako Vy, nikdy nestane, že by potřebovaly podporu a pomoc v situaci, kterou rodiče nechápou. Protože by ji evidentně nedostaly.

+1/0
12.3.2016 19:58

J80a17n 87Č82e89r16n65ý 9404650830720

Já bych jí rozhodně doporučil nějakého přítele, nebo dobrou partu, aby se z toho stresu, který vytváříte, odreagovala. Hlavně se raději na nic už neptejte, dcera je citlivá a na rozhodnutí má dost času. R^

0/0
12.3.2016 23:41

L31u32k23á40š 19A78d93a70m11e50c 3217213220237

To je jednoduché. Jestli nechce študovat, tak ať jí maminka vyměří nájem, který pokryje náklady na ubytování a stravu doma. Aby si děvče uvědomilo, že nemůže donekonečna sedět na krmníku. Jestli si na to vydělá pípáním na kase v Tescu nebo založí nějaký startup, to už je na ní.

Úplně nejhorší varianta je, že ji bude matka živit a chodit okolo ní po špičkách. To potom ať se nediví, že ji bude mít na krku do konce života.

+11/0
12.3.2016 14:22
Foto

K79a78r95e15l 98M18a73l57ý 6166114180131

Pošli jí dělat aupair

+2/0
12.3.2016 12:14
Foto

M43a71r41t78i68n 60V45á38c63l60a23v 3104508313360

Řešení je prosté, milý Watsone! Těhotenství a manželství. Teď jenom nějak nenápadně zařídit toho správného ženicha V[>-]

+2/0
12.3.2016 11:21

Z26d20e98n78ě66k 75S71k77ř92i84v60a69n 5784720229586

Jo, tenhle "cíl" už jsem taky v jedné rodině zaslechl.

+1/0
12.3.2016 19:14
Foto

M64a34r18t70i89n 37V39á19c42l51a60v 3774518253450

A co je na tom spatneho?

0/−2
12.3.2016 19:36

Z91d98e67n51ě31k 88S89k19ř33i76v94a68n 5114750749836

Slyšet holku, že si vezme kluka, který bude vydělávat 0,2 mil./měs. a ona bude sedět doma, je pro mne poněkud zvláštní. Nějak se mi zdá, že takhle uvažují jen slípky. Pak se něco stane (nemoc, rozvod, úmrtí) a ona najednou ve 40 letech neumí ani ohlídat si běžné platby nebo dojet do servisu, protože se o to vždycky staral někdo jiný. Ale chápu, že se takové ženy některým mužům líbí. Vždyť ony k nim na oplátku vzhlížejí.;-)

+4/0
12.3.2016 21:23
Foto

M68a83r86t10i51n 84V96á28c55l30a70v 3494568433300

Me to neprijde uplne hloupa strategie, nemyslim ze sectak chovaji pouze slípky.

0/−2
12.3.2016 21:42

Z26d25e42n45ě33k 86S73k53ř16i43v45a27n 5614660599446

Však píšu "některým mužům se to líbí".

0/0
12.3.2016 22:07
Foto

M50a41r75i84e 92P82o40k57o90r56n82á 9545124420

Já bych na ni netlačila. Svoje jste jí řekla, teď hlavně musí mít maturitu a pak je prostor na její rozhodování a na Vaši reakci. Držte se svého názoru, nic jí pak neusnadňujte a neumožňujte pohodlné válení, ať si maže třeba ke kase do supermarketu, ale teď na to netlačte. Co kdyby ta její příprava na maturitu nebyla valná a ona ji vůbec neudělala?

Kromě toho, průměrný student z obchodní akademie neměl kdysi na VŠ co dělat. Dnes je to sice jiné, ale pokud takový student má na tu VŠ jít, tak musí sám chtít, jinak je to jen odčerpávání peněz rodičům.

+10/0
12.3.2016 10:34

I69v47a 83V30á61g47n83e59r42o47v44á 2961227559441

po maturitě začíná samostatný život, ona to teď fakt nevidí, začne to vnímat až po té maturitě, je to takových fajn pár facek, kterých jí neušetříte. doteď byl život nalajnovaný, pak jde každý svou cestou, až uvidí své kamarády, že postupně budou někam patřit a jen málo z nich bude škemrat na pracáku, tak ji to snad probere.. (obvykle to dětem dochází cca v září/říjnu, kdy se spolužáci začnou rozjíždět do různých škol ona zústane sama) mimo VŠ jsou i vyšší školy, brigády, možnosti odjet na zkušenou do zahraničí naučit se jazyk nebo případné roční kurzy jazyků, možností je dost, ale probrat se a poprat se situací musí ona sama

a mimochodem, ona sama může být hodně pod stresem a tlakem z maturity, tak jí svou neustálou snahou o směřování někam nedostaňte do depresí.. nechte si soustředit se na maturitu jako na hlavní milník k pokoření

+7/0
12.3.2016 7:59

J51a60r11o93s62l21a14v 16H12o53l40e31č59e14k 7752949276701

Studium VŠ je pro mnohé mladé pouhým odsunutím rozhodování o tom, co vlastně chci dělat. Mluvím z vlastní zkušenosti. Po maturitě nemá větina mladých žádné zkušenosti s tím, jak která práce vlastně chutná. Slušně se učím, tak zkusím nějakou tu vejšku a ono to nějak dopadne. A po VŠ stojím před stejným problémem jako před, jen mám teď o jeden papír a 5 let víc. Takže se podívám do světa a pak se uvidí. Po dvou letech brigád a pokračování v podstatě studentského života v českých komunitách někde v zahraničí návrat domů a znovu ten samý problém. Pohodová práce plavčíka, sbírání ovoce nebo rozvoz pizzy tě v čechách rozhodně neuživí, o případném živení rodiny nemluvě. A v tuhle chvíli člověk si většina takovýchto nešťastníků konečně musí přiznat, že si bude muset začít trénovat hlavní sval, tzv Sitzfleisch a bude muset chtě nechtě začít hákovat v nějakém v podstatě nudném, ale jakž takž jistém zaměstnání. Ať už si bude říkat manažer čeho chce, většina bude muset stejně jen přesně vykonávat úkoly dle pokynů zhora a zvenčí, na kreativitu a svobodu může zapomenout. Party is over, každý den píchačky, tlak zhora zdola, to je to, co ho teď čeká až do důchodu a co zaplatí složenky a naplní ledničku. Ovšem narozdíl od toho, kdo nastoupí do háku hned po střední si ten VŠ užije alespoň pár hezkých let relativní svobody, ideálů a potká pestřejší směsici lidí. Myslím, že člověk, který už jako mladý ví přesně za čím si chce jít má velké štěstí a je spíše vyjímkou.

+5/−1
11.3.2016 19:06

Z61u40z12a56n23a 82Č39e81k12a56l25o52v54á 1487424441445

No já nevím teda, já po vysoký škole nikde potkávat úžasné lidi ve světě nebyla, šla jsem hned do práce, ta první byla k ničemu, druhá už byla škola života a aspoň v těch 27 jsem už měla nějaký fakt pracovní zkušenosti z oboru a mohla jsem něco nabídnout a chtít víc než těch úvodních 15tis hrubého. Teď už dělám konečně pořádnou práci za skutečně slušné peníze, kde se nebavím o nějakém průměru, ani násobku průměru...a nemám žádné píchačky od tolika do tolika, nemám žádné extra tlaky zvrchu, mám dost prostoru pro vlastní nápady...takže potkávat prima lidi dobrý, ale rozhodovat se ve třiceti, co vlastně chci dělat, vlastně nic neumět a říkat si, že jsem vlastně sám a že by to chtělo třeba někde bydlet a mít děti...to už je fakt party over:))

+7/−2
11.3.2016 19:26

I22v40a93n11a 48M17o35t78a23l59í93k52o38v81á 5434681120942

Není přece nutné, aby šla po maturitě na VŠ, ať odpočívá, když ji studium tak vyčerpává, ale přitom může pracovat, třeba manuálně nebo vyjet do ciziny, ale opět za prací, rozhodně bych ji nepodporovala v nicnedělání. Syn po maturitě taky nešel na VŠ, vysvětlila jsem mu, že by si měl hledat brigádu i na prázdniny a současně nějakou vhodnou práci nastálo, a šlo to, přes prázdniny měl dvě brigády a od září stálou práci v oboru, který vystudoval. Fakt je, že jsem od něj takovou hlášku, že si musí po maturitě odpočinout, neslyšela, a asi by si ode mně něco vyslechl, kdyby něco takového zkusil. Dcera po maturitě nastoupila na VŠ a k tomu ještě chodila do práce. Argument, že po maturitě je potřeba odpočívat mě docela rozesmál.

+6/0
11.3.2016 16:55

M84i82c21h58a53l 79M79i81l32l13e54r 9376872759212

je rozdil odpocivat pozitivne, aktivne a odpocivat travenim casu u pocitacovych her, v hospode ci na mejdanech.

Jak jsem napsal na zacatku teto debaty, v ruznych zapadnich zemich je zvykem pro cerstve odmaturovanou mladez si brat tzv. "gap year" = mezerovy rok, nez nastoupi na VS nebo jdou do zamestnani.

Kdo na to ma, ten sebere batuzek a jede do ciziny poznavat cizi kraje, jine kultury, zvyky, jazyky. Kde mozno, berou pritom nejake brigady placene nebo i neplacene.

Dokonce i synove naslednika britskeho trunu, princove William a Harry si sveho casu vybrali gap year a mj. stravili jeho cast v rozvojovych zemich Britskeho Spolecenstvi na nekolikatydennich charitativnich brigadach v mene nez idealnich podminkach. Tohle by nebylo v predchozich kralovskych generacich jeste mozne.

Kdo nema penize na cizinu, bere behem roku ruzne brigady v domacim state. Ucel mezeroveho roku je otrkat se trochu ve skutecnem zivote, nabrat ruzne zkusenosti, vyspet dusevne a soucasne si rozebrat v hlave kterym smerem se chteji dal ubirat.

V obou pripadech mlady clovek nasbira zkusenosti, ktere se mu pozdeji hodi.

+6/0
12.3.2016 7:39
Foto

F70r40a59n14t39i66š38e62k 49Č87e13r25n32ý 2187131868690

Třeba by se jí líbilo v hanbinci, to je dobrá a příjemná práce ...

+1/−5
11.3.2016 16:51

P21e79t40r48a 59N38o29v44á56k68o36v52á 7568196144658

Vůbec bych se na ni nezlobila, byla jsem na tom velice podobně. Od šesté třídy nagymplu, kdy se směřovalo k matirutě, a o nějaké vejšce se mluvilo jako o velice vzdálené budoucnosti ve stylu "až budeš jednou velká, tak..." Takže se blížily vánoce, potom pololetí, a já vůbec nevěděla, na jakou školu bych si měla dávat přihlášku, protože jsem krom takových těch jasných neznala vůbec obory, na které se lze hlásit, a co se na těch oborech studuje, a co s nimi pak jde dělat.

Práci jsem si vůbec neuměla představit. Ne, že bych nechtěla dělat, že bych byla líná, ale opět to bylo něco, co vždycky všichni pojímali strašně vzdáleně, že to budu dělat "až jednou..." Nebyla jsem ani vychovávaná tak, abych byla průrazná a hledala nějakou, rozesílala životopisy, ptala se. Přišlo mi to tehdy jako vnucování se někam.

Chvíli jsem studovala vysokou (na kterou jsem se dostala v druhém kole řijímaček o prázdninách) a denně dojížděla z domu, což se nedalo. Až jiná vysoká daleko od rodičů a soužití s přítelem mě postavilo na vlastní nohy.

A ani se nedivím, že teď, kdy si děvče cpe do hlavy všechno na maturitu, tak má pocit, že pak bude potřebovat rok odpočívat. Asi v konečném důsledku nebude, ale bude potřebovat trochu pomoct, nakopnout. Když si nedala přihlášku na VŠ, tak by se aktivní maminka mohla poptat, jestli by ji někdo okolo nechěl zaměstnat. Každý nějak začíná.

+6/−8
11.3.2016 13:48

P64e61t70r71a 37N51o90v54á25k81o94v14á 7908756664988

Plus ještě i spolužáci ji zaktivizují. I kdyby hned v září nezačala pracovat nebo studovat, tak jak uslyší od nich, co a kde dělají, tak bude chtít taky, poptá se, a možná se někde upíchne sama dřív, než se to povede mamince vyřešit.

+5/−3
11.3.2016 13:50

Z94u50z50a27n64a 41T40i90c10h74á 4208326810923

Taky jsem za chápající příspěvek dostala jen mínus, tady jsou asi jenom superlidi, co se jim nikdy nestalo, že by si najednou nevěděli, co počít.

+3/−2
11.3.2016 14:11

Z22u44z56a15n28a 51T48i35c98h49á 4518886570143

A měla jsem to dost podobně jako Vy - osmiletý gympl, představy o životě vesměs nijaké... plus k tomu značná psychická neodolnost a neléčené potíže. To si člověk rozbije hubu dřív, než se rozkouká.

+3/−1
11.3.2016 14:14

P23e46t49r51a 76M60a85l57á 7241628251465

Vy jste si neuměla představit, že pracujete. Já jsem si ani nachvíli zase nepředstavila, že bych do té práce nešla, bylo by mi před sebou samou stydno, nechat se takhle od rodičů živit.

Ale já si myslím, že každý rodič sklidí co zaseje, je to o výchově

+10/−3
11.3.2016 15:54

P96e39t40r45a 51N25o43v92á10k11o91v56á 7298616794538

Když vy nechápete, o čem mluvím, to je pak těžké.

+4/−1
11.3.2016 15:55

P12e24t28r24a 88M50a42l94á 7611738811395

Asi ne, moji rodiče nikdy neměli peněz na rozhazování a chápala jsem to jako dítě, puboš i teď jako dospělý člověk a proto mě ani nenapadlo nepracovat. Mamka mě do studií nebo práce nutit nemusela, byla to pro mě samozřejmost a tudíž nemusela vyvíjet ten nátlak co se tady uvádí.

+5/−1
11.3.2016 16:53

Z26u61z58a98n89a 64T36i12c37h68á 4188156470423

Moji rodiče taky neměli na rozhazování a do studií ani práce mě nutit nemuseli, ale nebyla na to holt síla a psychická odolnost. Kdo ví, co chybí slečně z článku, ale nemusí být líná, jak tu skoro každý rád říká. Někdo zas nemá zkušenosti a nebo něco jiného a prostě potřebuje podporu a pomoc, aby to překročil. Máma z článku by se měla zajímat, co její dítě potřebuje, a ne být překvapená, že něco nejde podle šablony. Holce taky nemusí být příjemné, že to nejde podle "normálu", ale někdy to prostě nejde a "normálních" výsledků je dosaženo ztuha.

+2/−1
11.3.2016 19:01

P69e29t45r48a 59N30o40v33á76k70o60v10á 7278816494888

Pořád: vy nechápete, o čem mluvím. To není o penězích, o nevděku, o chtění nechat si sloužit od rodičů. To je spíš o sebevědomí, o důvěře v sebe sama, o umění chtít a vědět, co chci, a realizovat to. To některým děckám chybí.

Každý rodič dítě vychovává tak, jaký sám je (nápodoba) a tak, jaké by si přál, aby bylo. Ale to neznamená, že mu předá všechno, co dítě skutečně bude potřebovat. Protože lidi nejsou přes kopírák.

Když rodiče vychovají k pracovitosti, tak to pořád ještě neznamená, že dítě půjde a bude aktivně shánět svoji první práci. Třeba bude chtít pracovat, ale jeho kroky povedou na pracák, protože nebude mít odvahu jít se aktivně "vnucovat" někam jinam, dávat svůj životopis, prezentovat sám sebe tak, aby ho někde chtěli. Ale pokud ho někdo najde a zaměstná, tak může mít skvělého pracanta, který se časem vypracuje, sebevědomí získá, postoupí na vyšší místo, najde si jiné a lépe placené. Jen ten první krok je problém.

Když to vztáhnu k pondělnímu článku slečny s květinovým obchůdkem. Přítel ji přesně takhle na začátku nakopnul, ona se do toho nakonec po dlouhém váhání pustila, zařídila obchod, stoupla jí sebedůvěra v sebe sama, seběvědomí, a najednou už to není ta šedá myšla v koutku, co předtím. Takže když na ni přítel uplatnil stejný model s tím, že obchůdek prodá a pojedou oba do Norska, tak se logicky postavila na zadní. Prostě díky němu vyrostla, vyvinula se, on jí to umožnil tím prvotním pomocným impulzem. A to potřebují v těch 18 nebo 19 letech některé děti, které zatím neví, co všechno život nabízí a co si můžou vybrat.

Stojíte na břehu jezera, umíte plavat, ale prostě je to obrovská vodní plocha, takže nevíte, jestli sejít po břehu, skočit ze skály, vyjet na loďce, plavat vlevo, vpravo...možností je tolik a někdo holt chvíli stojí a zkoumá terén a rozhoduje se, kudy to bude nejlepší. A někdo takhle vůbec neuvažuje, prostě ví, že je potřeba plavat, tak jde k vodě a plave. A rozhoduje se až v té vodě, kam poplave a kdy změní směr. Prostě jsme různí.

+7/−2
11.3.2016 21:37

J12a55r62m69i21l70a 84M39a97c30h70o24v26á 9985854598154

...ten poslední odstavec je fakt moc hezky napsaný R^

+2/0
12.3.2016 13:31

K82a13r10o34l41í37n43a 78N94o30v34o31t29n14á 3355846549291

Vždyť nepíše že by do práce nechtěla, jen že nevěděla jak se to prakticky dělá.

Já jsem taky nevěděla, spolužáci na SŠ nebyli moc vhodní rádci, a rodiče tlačili na to abychom studovali a u brigády vždycky měli obavy "abysme kvůli tomu nezačali zanedbávat školu", takže jsem byla v podstatě odkázaná na nějaké rady z časopisů. Internet ještě nebyl. Hledejte si brigádu podle rad z Topdívky nebo Cosmogirl.;-D

(rodiče si představovali že nějaké hledání práce nastane až budeme Judři a Mudři, takže asi tak o deset let později, a že když budeme mít ty samý jedničky tak že to bude snadný:-P)

+1/0
14.3.2016 0:54

P28a12v90e78l 10N18e74d62ě29l32a 5206620614531

... a taky by jí mohla chodit utírat zadel, ne? Bože. Je jí 18, je zdravá, co by za to jiní dali? Když se nechce učit, ať jde makat. Však ona si to ještě mileráda rozmyslí ...

+3/−2
11.3.2016 16:04

P61e23t67r76a 65N85o12v31á30k42o76v90á 7888196724978

Víte, vy jste tu všichni ode zdi ke zdi, to je smutné. Dívčina jen teď má plnou hlavu maturity a přesně neví, co dál. To vůbec neznamená, že by jí maminka měla chodit utírat cokoli, ale že holka není apriori línej lempl a nemakačenko, kterého je třeba ihned po maturitě nechat úředně vystěhovat z bytu a tvářit se, že ji neznám, protože "kdo nepracuje, ať nejí".

Jednak je každý trochu jiný, takže trochu jinak nastoupí do života, druhak každí rodiče vychovávají trochu jinak i pod vlivem okolností. Takže možná maminka tlačí a tlačí a dcera too má už dost, takže jí řekla, že si to zařídí sama a že to vidí na roční odpočinek, aby měla trochu klid a trchu pořád ještě z puberťáckého vzdoru. Ale vůbec to neznamená, že by se chtěla doma rozvalovat na náklady maminky, nechat si dělat mamahotel a nehnout prstem. Jen momentálně prostě neví přesně.

Ale je to zábavné číst tady, jak by dvě třetiny diskutujících hned po maturitě vystěhovalo svoje děti. Případně by přísahali, že jejich dítě je dobře vychované a nic takového se nemůže stát. Stejné, jak když rodiče na rodičáku tvrdí, že jejich bobánek by tohle nikdy. A vůbec nemají představu, čeho všeho je jejich bobánek v konkurenčním prostředí třídy schopen.

+12/−1
11.3.2016 16:15

K50a20r89o24l40í40n85a 80N22o30v34o33t62n79á 3595716209701

Že má v hlavě jen maturitu může být klidně tím, že to učitelé SŠ prezentují jako něco šííííleně těžkého na co se musíte začít učit už v prváku, jinak nemáte šanci, prostě aby studenty dokopali aspoň k nějaké činnosti.

Když to pak někdo ze studentů vezme trochu víc vážně tak si může fakt myslet že se bude tři měsíce jen drtit šestnáct hodin denně, a potom se na půl roku zhroutí.

+1/0
14.3.2016 0:58

Z68u75z52a22n26a 77T62i42c10h68á 4588666410823

Někdo holt potřebuje pomoci, aby mohl dále v životě stát na vlastních nohou. Pokud jí teď rodiče nepodrží, tak už se jí to nemusí podařit ani v budoucnu. Každý nemá stejné dispozice. Navíc pokud má třeba nějaké úzkosti, tak čím tvrdší na ni teď nekdo bude a čím míň pochopení se jí dostane, tím hůř to celé dopadne.

+4/−1
11.3.2016 16:17

Z72d20e58n21ě21k 51S62k46ř81i37v89a84n 5724800969966

Jo, "aktivní maminka by se mohla poptat"? Neumím si představit, že by za mnou přišla "aktivní maminka" a ptala se, zda bych ve své firmě zaměstnal její dcerunku. Jak jsou dnes ty děti vychovávané? Vím, že ne všechny. Mám v příbuzenstvu 2 děvčátka a jsou diametrálně odlišná. Jedna žije od 15 let sama v Praze, studuje, brigádničí, věnuje se tanci (už na poloprofesionální úrovni), má řadu koníčků. Druhá je tak nesamostatná, že ještě nikdy sama nenastoupila ani do autobusu MHD. Můj syn taky nebyl žádné zázračné dítě, ale v 15 letech si našel brigádu v mlékárně, v 16 letech jel do Německa na brigádu, aby se zdokonalil v němčině. A bylo to tam pro něj tvrdé.

Dnes si rodiče neví s dětmi rady, tak vyhledávají psychology. No, včera jsem náhodou viděl pořad "Máte slovo" s Michaelou Jílkovou. A jediný, kdo byl "mimo mísu" byl psycholog. Samé teoretické žvásty. Učitelé, ředitel, nepedagogický školní pracovník, ti všichni hovořili konkrétně, se znalostí věci.

Samozřejmě bych děvče před maturitou podpořil, snažil se upevnit její sebedůvěru. A po maturitě - starej se. Buď studuj, rád Tě budu vydržovat na škole. Nechceš, najdi si práci. Ale parazita doma nechci. Živit Tě nebudu.

Můj kamarád nebyl takto rázný a nakonec byl nešťastný, že se jeho syn poflakoval až do 30 let.

+6/0
11.3.2016 22:09

J78i95ř41í 27V97l12a38d74i66m77í96r 62M76a52t79ý53s71e66k 6918780171499

Alespoň o jednoho průměrného VŠ studenta méně. Ať jde na VŠ jen ten, kdo na to má. Vysokoškolský titul není automatický nárok. Bývaly doby, kdy to nebyla ani maturita, ale s tím už asi těžko něco uděláme...

+17/0
11.3.2016 13:29

D23a97n58i27e22l15a 39U88r86b76a69n28o71v60á 2864440515556

Zajímalo by mne nevíte někdo jak je to po právní stránce ohledně toho když by chtěl rodič dospělé dítě dostat z bytu? Na základě čeho mu tam může zrušit trvalé bydlení? Myslím na ty případy kdy je mladý flákač nepřispívá ani na bydlení a akorát rodiče vyžírá případně jim i krade peníze a pod tak že vyhodit ho z bytu je jediné rozumné řešení. Nevíte jak je to legislativně? Za jakých podmínek to jde?

+1/0
11.3.2016 13:10

I21v56a 82K46a83i84s49e29r59o46v14a 6298191394158

pokud je plnoletý, nepřispívá, ale až soudní cestou ... rodič nemá povinnost ho plnoletého živit;-D

+1/0
11.3.2016 13:17





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.