Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sezení s nohou přes nohu poškozuje páteř, upozornil fyzioterapeut

Moderní technologie a práce na počítači se postupně podepisuje na našem zdraví možná víc, než bychom čekali. Mnoho lidí má potíže se zády, bolesti hlavy a také rukou. "Největší chybou je sezení s nohou přes nohu, shrbená záda a monitor přímo před obličejem," upozornil fyzioterapeut Filip Baumgartner.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z91u29z39a79n53a 51Č97e86k48a54l95o39v73á 1597474191895

Jojo, jsem pár týdnů po operaci výhřezu plotýnky...to je těch 15 let v autě a u počítače. Doktoři říkali, že věk pacientů s touhle dg se snížil o cca 20 let. Dřív se toto operovalo lidem kolem 60, teď kolem čtyřicítky. Do toho sezení v autě si dáte těhotenství, připíšete psoriatickou artitidu, nehejbete se, protože "není kdy", no a pak se jednou skloníte pro něco na zem, fláknete sebou a už nevstanete a jste na Homolce, jen to hvízdne. Jojo, teď už "mám čas", třikrát týdně jsem někde, plavu, bosu, alpining, fitko, už prostě ten čas bude muset být, jinak budu brzo na vozíku... Fakt, neblbněte, cvičte, cho ́dte ven. Pak už je pozdě.

+1/0
20.1.2016 16:00

V50o51j57t11ě88c50h 38S63l60o22v67á94k 4843643740638

Když jsem viděl titulek a fotku, hned jsem si musel tu nohu sundat :-)

+6/0
19.1.2016 21:55

M11a63r71t25i11n76a 92S44e19d89l50i50c84k57á 5472715801522

Ono to neni ani tak sezenim jako nedostatkem spravneho cviceni. Na bolava zada se musi cvicit, cvicit, cvicit. Naposilovat svalovy korzet a pak vas ani sezeni s nohou pres nohu nerozhodi. :-)

0/0
19.1.2016 21:45

O20n70d62ř94e12j 78Š11i25n91d38l39e91r 2637888316755

Jógu mám rád a je.super, ale označovat ji za intenzivnější cvičení je docela úlet.

+5/−2
19.1.2016 17:01

M72a95r74t92i88n73a 58S22e91d98l98i86c77k13á 5732955231412

No, zalezi, jak intenzivne ji cvicite. :-) Power yoga muze byt dost maso a je zabavne pozorovat, jak se naposilovani chlapaci vubec nechytaji

+4/−1
19.1.2016 21:42

M54a13r11e16k 60Š92i24m84o83n 2634157278358

Ona není intenzivní celkově, ale je to cvičení právě toho vnitřního svalstva bereního, hrudního a pánevního. To je to, co jiná cvičení podceňují.

0/0
20.1.2016 20:51

D61a29v19i84d 51P95e87t63r45ž22e49l12a 2136784243470

Bohužel jsme zapomněli, že máme těla - a zůstali jen v hlavě. A obávám se - s odkazem na jeden výzkum - že ani hodina cvičení denně nemůže napravit škody napáchané osmi hodinami sezení u počítače...

+4/−1
19.1.2016 16:58

J88a64n 43D78o31b43r27o73v65o45l81n78ý 1130883932176

3 roky mě bolí v kříži. Nejhorší ráno, když vstanu, bolí i v noci. Mám sedavé zaměstnání. Poraďte fígl, co s tím? Může pomoci posilnění břišních svalů?

0/0
19.1.2016 12:55

J74a73n 47K66o68l 8283328109349

Tak rozhodne se nevyplati posilovat jenom brisni svaly, vzdy kdyz posilujete brisni svlay je potreba posilovat i svaly na druhe strane trupu (mozna se jim i rika krizove) - lezet na brise a zvedat trup: http://i.idnes.cz/09/063/gal/DRP2c13c1_ZG0H7123rez.jpg. Cviceni neprehanet, tech cviku z obrazku vam ze zacatku bohate staci 10 po 3 opakovani. Tez zada protahovat, muzete treba delat kocku :)

+1/0
19.1.2016 13:51

J76a18n 89D61o13b57r23o98v47o94l98n70ý 1480133272116

Diky, zkusim :-)

+1/0
19.1.2016 14:14

J44i28ř16í 23M18r59á56z 6288414377399

doporučuji školu síly na idnes, cviky pro začátečníky, prkno, strečink. Mně to pomohlo

0/0
19.1.2016 16:42

M41a56r77t70i42n43a 53S54e35d36l22i61c87k67á 5782655931942

Myslim, ze vam muze pomoci pilates nebo power joga. Zakladem je posilit panevni dno a stabilizacni system (napr.pak dokazete stat na jedne noze skoro bez hnuti I se zavrenyma ocima, vydrzite delat pravouhlou "holubicku" neomezene dlouho...,)

0/−1
19.1.2016 21:49

J45a36n 69K29o65l 8333988259859

:D pana boli v krizi, nechysta se rodit ani uletet jako holubice ;)

+1/0
19.1.2016 22:58

L26e27n61k71a 29A75b27r81a52h68á34m66o37v93á 6589911738320

Jste dost mimo. Cviky na posileni beder a panve nejsou jen pro zeny.

Bolesti v krizi jsou casto zpusobeny ochabnutym hloubkovym svalstvem v oblasti panevniho dna a beder. Je hloupost venovat se cvicenim jako prkno nebo zvedani trupu, jak popisujete vys, ty neodstrani nedostatecny tonus stabilizacniho svalstva.

+1/−1
20.1.2016 0:00

J66a28n 55K39o92l 8613328949119

Ja rikam to, co nam rikala Jana Minarová z realizacniho tymu reprezentace CR v plavani a to cim jsem se vzdycky ridil, protoze mi to davalo smysl a vzdy to fungovalo. Ale asi vite sve, tak nechme pana posilovat panev a letat jako holubice, me to je v pricnipu uplne jedno :)

0/0
20.1.2016 0:24

J68a22n 89K54o70l 8263578379369

Pani Jana Minarova je imho velice inteligentni clovek a dela fyzioterapeutku reprezentace snad cely zivot. Slava ji, rad na ni vzpominam.

0/0
20.1.2016 0:27

L72e64n91k85a 69A85b36r96a69h38á17m41o20v36á 6909101428960

Ano, vim sve. Coz imho vubec neni v rozporu s tim, co Vam povidala Jana Minarova.

Problem je v tom Vasem chapani pilates a power jogy. Nemate paru, jak se cvici a co je jejich ucelem, a smahem je kategorizujete do skatulky "cviceni pro rodicky".

+1/0
20.1.2016 13:16

J40a85n 33K10o49l 8343738589689

Pani Jana mi povidala: "delej zvedani trupu", vy povidate: "je hloupost zvedani trupu", ja v tom tedy rozpor trochu vidim :) Na power jogu jsem v ramci treninku tez chvili chodil, cili vase chapani jak ja chapu power jogu zda se byti ponekud mylne. Cili ja bych to shrnul takto: az se budu chystat rodit, tak se na vas urcite obratim :) Hezky den :)

0/0
20.1.2016 14:15

L61e23n62k49a 79A66b31r29a19h39á79m58o68v13á 6959901938860

Napodobne, sovinisticky bambulo :)

0/0
20.1.2016 15:52

J69a58n 84K98o53l 8383288269509

Slysim vase pokusy o urazku, slysim je od vas jiz ponekolikate, bohuzel to se mnou nic nedela, omlouvam se.

+1/0
20.1.2016 17:26

V13o71j25t67a 21D20u26r73n82a 5165873372734

ne pomůže změnit práci :(.

0/0
19.1.2016 21:52

M87a17r81e70k 61Š48i70m82o36n 2184547468148

Musíte posilovat svaly berení, břišní a pánevní. Na to jsou speciální cviky, které vám poradí fyzioterapeut. Není na to jednoduchý trik, jenom to vysvětlení sviku zabere 5 minut, protože musíte přesně dodržovat polohu hlavy, trupu, beder, tu něco uvolnit, tu něco stánout, udržet to tak po celou dobu sviku a ještě k tomu dýchat podle instrukcí. Ale stojí to za to.

Pokud chcete něco jednodušího, tak 3x týdně plavání. Ale ne jako paní radová, pěkně poctivě s ponořováním hlavy a výdechama do vody.

0/0
20.1.2016 20:53

M98a83r62e68k 34Š31i62m26o28n 2564937718678

Fyzioterapeut na dálku je na nic. Musíte tam jít, nechat se prohlídnout, prohmatat, pak rok cvičit a pak vám to možná pomůže, když budete mít štěstí a tělo nebude mít jiný názor.

+6/0
19.1.2016 1:06

J51i38ř22í 83Š16t59ě95r69b76a 9263822757795

jo lidi se většinou ptali na konkrétní problémy, které vyžadují vyšetření, spíš se měli ptát na obecné rady, tipy..

0/0
19.1.2016 15:55

J55a67n 75K63o69l 8313178219429

Je to plavani. Ale ne prsa ala pani radova, ale kraul a znak a idealne tak jak se maji plavat (coz bohuzel umi malokdo). Plavani vam vyleci zada a plavani tez omlazuje.

0/0
19.1.2016 0:14

B20o24h81u65m73i56l69a 60M86a97j92e11r29o53v24á 4337471854

Pokud nechytíte v bazénu nějaké breberky nebo plíseň

+5/−2
19.1.2016 9:15
Foto

H18a39n17a 45A85n57t51o17n58o51v91á 6337509604364

Kamarád chodil taky do bazénu, aby si utužil zdraví. Rok se pak léčil s očima.

+5/−1
19.1.2016 11:22

M19i27c97h12a50l 85M48i98l26l39e84r 9826782359232

chodim do bazenu alespon 2x tydne uz asi 8 let a jeste jsem nic nechytil.

Personal tady u nas provadi testy vody nekolikrat denne.

A samozrjeme chodim kolem bazenu a do sprch s primerenou obuvi, ne na boso.

+2/0
19.1.2016 14:30

B61o39h32u44m97i80l35a 74M37a34j24e65r97o27v67á 4637571414

to je spíš holčičí problém ty breberky

0/0
19.1.2016 19:25

M74a20r35e25k 31Š96i10m69o39n 2894167108738

Do bazenu jedině s plaveckými brýlemi, cokoliv jiného je hazard.

0/0
20.1.2016 20:56

V72i81k44t89o61r 11S15v61o54b83o52d69a 8762358302496

Bohužel je to tak, z bazénu jsem si asi v 50 % případů přinesl buď bradavici, nebo svědění mezi prsty, takže jsem přestal chodit, i když mě plavání baví :-(

+3/−1
19.1.2016 11:54

J80a57n 74K36o50l 8143258879459

Lidi, kam chodite plavat? :D Ja jsem plaval asi 15 let zavodne, plavcu znam mraky a nikdo z nas vase potize nema. Tak samozrejme treba clovek nosi po sprchach pantofle, ale to mi tak nejak prijde samozrejme mit zaklady hygieny. No a na oci se davaji brejlicky :) Vy jste esa teda :) Lyzujete taky bos a bez bryli? :D

+1/−2
19.1.2016 11:59
Foto

P18ř35e44m38y50s44l 68Č36e59j51p 8838627378156

Neoprén a rukavice navrch. Není to dřina v tom bazénu? :o)

+2/0
19.1.2016 12:38

J62a51n 79K29o36l 8823558549709

Zajimave, ale proti gustu :D

0/0
19.1.2016 13:34

V79i29k57t42o40r 73S33v68o65b56o53d53a 8752708322146

Bos nelyžuji. Plavu ale trapně bosky, to je fakt.

+2/0
19.1.2016 12:49

J48a83n 42K26o82l 8453858539519

To je bych se dost bal bosky do sprch :/

0/0
19.1.2016 13:33

M22a84r69e83k 88Š14i89m63o63n 2644187918128

Do baznu chodím často bos a plísně nemám, jednu dobu jsem měl bradavice (ty mohly být z bazenu), ale postrašil jsem je vypalováním (stačilo verbálně) a zmizely samy. Jinak důležitější je podle mě přezouvat se v práci i doma do otevřené obuvi (pokud to jde), aby byly prsty v suchu, pak se plíseň nedrží.

0/0
20.1.2016 20:59
Foto

H38a62n35a 82A27n15t83o61n85o79v56á 6257869974224

Já pro jistotu nelyžuji vůbec. Nikdy v životě jsem neměla plavecké brýle ani jsem nenosila pantofle a nic mi nebylo. Někteří lidé jsou k těmto věcem prostě náchylnější. A zrovna ta infekce očí postihla opravdu hodně lidí, řešila to hygiena a ukázalo se, že provozovatel skutečně něco zanedbal (je to už hodně let, podrobnosti si nepamatuju, jen že bazén se musel vypustit a vydezinfikovat).

0/0
19.1.2016 13:38

J37a86n 43K42o14l 8893278879629

Asi stoji za to se nejdriv zamyslet, nez skocite do nejake vody.

0/−2
19.1.2016 13:47

P83a76v51e62l 88H21e16k 8237216463551

Hm, vomlazuje, plavu rekreačně ( 3 x tejdně po 2-3 km ), a moc mladej si nepřijdu. A záda to teda moc neléčí, soudě podle vlastních zkušeností.

0/0
19.1.2016 21:53

J78a89n 10K28o80l 8693898369159

Chce to kvalitni techniku, nervat to silou, ale naucit se ve vode pohybovat efektivne, dychat na obe strany, atd. Proste nad tim vic premyslet :)

0/0
19.1.2016 23:00







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.