Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sezení s nohou přes nohu poškozuje páteř, upozornil fyzioterapeut

Moderní technologie a práce na počítači se postupně podepisuje na našem zdraví možná víc, než bychom čekali. Mnoho lidí má potíže se zády, bolesti hlavy a také rukou. "Největší chybou je sezení s nohou přes nohu, shrbená záda a monitor přímo před obličejem," upozornil fyzioterapeut Filip Baumgartner.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z43u79z44a25n30a 66Č17e48k72a77l82o24v50á 1787354541645

Jojo, jsem pár týdnů po operaci výhřezu plotýnky...to je těch 15 let v autě a u počítače. Doktoři říkali, že věk pacientů s touhle dg se snížil o cca 20 let. Dřív se toto operovalo lidem kolem 60, teď kolem čtyřicítky. Do toho sezení v autě si dáte těhotenství, připíšete psoriatickou artitidu, nehejbete se, protože "není kdy", no a pak se jednou skloníte pro něco na zem, fláknete sebou a už nevstanete a jste na Homolce, jen to hvízdne. Jojo, teď už "mám čas", třikrát týdně jsem někde, plavu, bosu, alpining, fitko, už prostě ten čas bude muset být, jinak budu brzo na vozíku... Fakt, neblbněte, cvičte, cho ́dte ven. Pak už je pozdě.

+1/0
20.1.2016 16:00

V93o60j40t72ě76c16h 24S56l35o11v10á62k 4723453610388

Když jsem viděl titulek a fotku, hned jsem si musel tu nohu sundat :-)

+6/0
19.1.2016 21:55

M28a65r27t91i24n71a 48S25e73d85l63i76c69k97á 5192355391492

Ono to neni ani tak sezenim jako nedostatkem spravneho cviceni. Na bolava zada se musi cvicit, cvicit, cvicit. Naposilovat svalovy korzet a pak vas ani sezeni s nohou pres nohu nerozhodi. :-)

0/0
19.1.2016 21:45

O45n84d24ř50e66j 73Š29i67n93d64l17e85r 2107418306845

Jógu mám rád a je.super, ale označovat ji za intenzivnější cvičení je docela úlet.

+5/−2
19.1.2016 17:01

M32a22r18t61i50n32a 21S25e97d89l52i47c85k37á 5912735331332

No, zalezi, jak intenzivne ji cvicite. :-) Power yoga muze byt dost maso a je zabavne pozorovat, jak se naposilovani chlapaci vubec nechytaji

+4/−1
19.1.2016 21:42

M10a76r24e76k 98Š53i71m55o76n 2824177878858

Ona není intenzivní celkově, ale je to cvičení právě toho vnitřního svalstva bereního, hrudního a pánevního. To je to, co jiná cvičení podceňují.

0/0
20.1.2016 20:51

D31a55v84i75d 96P27e76t97r23ž72e97l52a 2756314813800

Bohužel jsme zapomněli, že máme těla - a zůstali jen v hlavě. A obávám se - s odkazem na jeden výzkum - že ani hodina cvičení denně nemůže napravit škody napáchané osmi hodinami sezení u počítače...

+4/−1
19.1.2016 16:58

J66a72n 42D61o75b41r52o70v54o23l63n89ý 1930543372176

3 roky mě bolí v kříži. Nejhorší ráno, když vstanu, bolí i v noci. Mám sedavé zaměstnání. Poraďte fígl, co s tím? Může pomoci posilnění břišních svalů?

0/0
19.1.2016 12:55

J20a14n 30K90o11l 8613938569559

Tak rozhodne se nevyplati posilovat jenom brisni svaly, vzdy kdyz posilujete brisni svlay je potreba posilovat i svaly na druhe strane trupu (mozna se jim i rika krizove) - lezet na brise a zvedat trup: http://i.idnes.cz/09/063/gal/DRP2c13c1_ZG0H7123rez.jpg. Cviceni neprehanet, tech cviku z obrazku vam ze zacatku bohate staci 10 po 3 opakovani. Tez zada protahovat, muzete treba delat kocku :)

+1/0
19.1.2016 13:51

J34a86n 14D25o34b32r31o88v74o20l20n74ý 1350193892126

Diky, zkusim :-)

+1/0
19.1.2016 14:14

J23i30ř82í 62M86r13á68z 6448904417719

doporučuji školu síly na idnes, cviky pro začátečníky, prkno, strečink. Mně to pomohlo

0/0
19.1.2016 16:42

M10a90r78t15i77n85a 15S51e54d48l55i29c89k42á 5102295431272

Myslim, ze vam muze pomoci pilates nebo power joga. Zakladem je posilit panevni dno a stabilizacni system (napr.pak dokazete stat na jedne noze skoro bez hnuti I se zavrenyma ocima, vydrzite delat pravouhlou "holubicku" neomezene dlouho...,)

0/−1
19.1.2016 21:49

J42a83n 93K40o87l 8873408209929

:D pana boli v krizi, nechysta se rodit ani uletet jako holubice ;)

+1/0
19.1.2016 22:58

L68e30n28k69a 34A91b59r31a97h94á14m41o87v29á 6679441638660

Jste dost mimo. Cviky na posileni beder a panve nejsou jen pro zeny.

Bolesti v krizi jsou casto zpusobeny ochabnutym hloubkovym svalstvem v oblasti panevniho dna a beder. Je hloupost venovat se cvicenim jako prkno nebo zvedani trupu, jak popisujete vys, ty neodstrani nedostatecny tonus stabilizacniho svalstva.

+1/−1
20.1.2016 0:00

J11a92n 30K85o83l 8343268579579

Ja rikam to, co nam rikala Jana Minarová z realizacniho tymu reprezentace CR v plavani a to cim jsem se vzdycky ridil, protoze mi to davalo smysl a vzdy to fungovalo. Ale asi vite sve, tak nechme pana posilovat panev a letat jako holubice, me to je v pricnipu uplne jedno :)

0/0
20.1.2016 0:24

J77a68n 13K90o74l 8663918459309

Pani Jana Minarova je imho velice inteligentni clovek a dela fyzioterapeutku reprezentace snad cely zivot. Slava ji, rad na ni vzpominam.

0/0
20.1.2016 0:27

L36e78n31k36a 39A20b12r33a38h85á53m63o35v94á 6339301388270

Ano, vim sve. Coz imho vubec neni v rozporu s tim, co Vam povidala Jana Minarova.

Problem je v tom Vasem chapani pilates a power jogy. Nemate paru, jak se cvici a co je jejich ucelem, a smahem je kategorizujete do skatulky "cviceni pro rodicky".

+1/0
20.1.2016 13:16

J72a82n 46K92o52l 8753448819619

Pani Jana mi povidala: "delej zvedani trupu", vy povidate: "je hloupost zvedani trupu", ja v tom tedy rozpor trochu vidim :) Na power jogu jsem v ramci treninku tez chvili chodil, cili vase chapani jak ja chapu power jogu zda se byti ponekud mylne. Cili ja bych to shrnul takto: az se budu chystat rodit, tak se na vas urcite obratim :) Hezky den :)

0/0
20.1.2016 14:15

L93e14n39k73a 94A82b46r18a84h45á73m62o19v82á 6599941408130

Napodobne, sovinisticky bambulo :)

0/0
20.1.2016 15:52

J92a51n 72K78o69l 8453498299629

Slysim vase pokusy o urazku, slysim je od vas jiz ponekolikate, bohuzel to se mnou nic nedela, omlouvam se.

+1/0
20.1.2016 17:26

V83o42j35t54a 91D57u57r17n29a 5985213572794

ne pomůže změnit práci :(.

0/0
19.1.2016 21:52

M87a86r48e83k 64Š64i62m10o85n 2964227718508

Musíte posilovat svaly berení, břišní a pánevní. Na to jsou speciální cviky, které vám poradí fyzioterapeut. Není na to jednoduchý trik, jenom to vysvětlení sviku zabere 5 minut, protože musíte přesně dodržovat polohu hlavy, trupu, beder, tu něco uvolnit, tu něco stánout, udržet to tak po celou dobu sviku a ještě k tomu dýchat podle instrukcí. Ale stojí to za to.

Pokud chcete něco jednodušího, tak 3x týdně plavání. Ale ne jako paní radová, pěkně poctivě s ponořováním hlavy a výdechama do vody.

0/0
20.1.2016 20:53

M39a87r25e44k 93Š34i74m30o62n 2754587908818

Fyzioterapeut na dálku je na nic. Musíte tam jít, nechat se prohlídnout, prohmatat, pak rok cvičit a pak vám to možná pomůže, když budete mít štěstí a tělo nebude mít jiný názor.

+6/0
19.1.2016 1:06

J15i60ř74í 40Š95t28ě55r22b63a 9853392847805

jo lidi se většinou ptali na konkrétní problémy, které vyžadují vyšetření, spíš se měli ptát na obecné rady, tipy..

0/0
19.1.2016 15:55

J84a66n 62K96o44l 8233818509279

Je to plavani. Ale ne prsa ala pani radova, ale kraul a znak a idealne tak jak se maji plavat (coz bohuzel umi malokdo). Plavani vam vyleci zada a plavani tez omlazuje.

0/0
19.1.2016 0:14

B69o91h83u15m86i81l59a 35M21a89j92e81r58o11v34á 4557111924

Pokud nechytíte v bazénu nějaké breberky nebo plíseň

+5/−2
19.1.2016 9:15
Foto

H26a37n75a 12A84n58t22o49n18o67v64á 6407449184404

Kamarád chodil taky do bazénu, aby si utužil zdraví. Rok se pak léčil s očima.

+5/−1
19.1.2016 11:22

M87i90c82h55a90l 41M72i62l37l74e49r 9906972359642

chodim do bazenu alespon 2x tydne uz asi 8 let a jeste jsem nic nechytil.

Personal tady u nas provadi testy vody nekolikrat denne.

A samozrjeme chodim kolem bazenu a do sprch s primerenou obuvi, ne na boso.

+2/0
19.1.2016 14:30

B37o51h43u30m65i23l50a 66M17a35j91e46r73o90v69á 4797541844

to je spíš holčičí problém ty breberky

0/0
19.1.2016 19:25

M51a70r19e51k 10Š19i60m53o73n 2474367448668

Do bazenu jedině s plaveckými brýlemi, cokoliv jiného je hazard.

0/0
20.1.2016 20:56

V23i23k52t40o23r 95S24v52o27b46o33d74a 8302978932976

Bohužel je to tak, z bazénu jsem si asi v 50 % případů přinesl buď bradavici, nebo svědění mezi prsty, takže jsem přestal chodit, i když mě plavání baví :-(

+3/−1
19.1.2016 11:54

J71a67n 93K94o16l 8563648559849

Lidi, kam chodite plavat? :D Ja jsem plaval asi 15 let zavodne, plavcu znam mraky a nikdo z nas vase potize nema. Tak samozrejme treba clovek nosi po sprchach pantofle, ale to mi tak nejak prijde samozrejme mit zaklady hygieny. No a na oci se davaji brejlicky :) Vy jste esa teda :) Lyzujete taky bos a bez bryli? :D

+1/−2
19.1.2016 11:59
Foto

P51ř33e68m21y48s12l 40Č71e67j77p 8338317608556

Neoprén a rukavice navrch. Není to dřina v tom bazénu? :o)

+2/0
19.1.2016 12:38

J82a39n 42K34o33l 8853758789219

Zajimave, ale proti gustu :D

0/0
19.1.2016 13:34

V65i54k12t79o41r 48S60v66o57b96o54d71a 8722548402776

Bos nelyžuji. Plavu ale trapně bosky, to je fakt.

+2/0
19.1.2016 12:49

J44a92n 13K61o29l 8703768219229

To je bych se dost bal bosky do sprch :/

0/0
19.1.2016 13:33

M21a64r73e31k 41Š68i18m71o22n 2134667468328

Do baznu chodím často bos a plísně nemám, jednu dobu jsem měl bradavice (ty mohly být z bazenu), ale postrašil jsem je vypalováním (stačilo verbálně) a zmizely samy. Jinak důležitější je podle mě přezouvat se v práci i doma do otevřené obuvi (pokud to jde), aby byly prsty v suchu, pak se plíseň nedrží.

0/0
20.1.2016 20:59
Foto

H97a32n16a 21A74n33t15o82n20o84v11á 6557879924724

Já pro jistotu nelyžuji vůbec. Nikdy v životě jsem neměla plavecké brýle ani jsem nenosila pantofle a nic mi nebylo. Někteří lidé jsou k těmto věcem prostě náchylnější. A zrovna ta infekce očí postihla opravdu hodně lidí, řešila to hygiena a ukázalo se, že provozovatel skutečně něco zanedbal (je to už hodně let, podrobnosti si nepamatuju, jen že bazén se musel vypustit a vydezinfikovat).

0/0
19.1.2016 13:38

J26a90n 93K76o90l 8673308839869

Asi stoji za to se nejdriv zamyslet, nez skocite do nejake vody.

0/−2
19.1.2016 13:47

P44a26v37e45l 10H60e51k 8737416223931

Hm, vomlazuje, plavu rekreačně ( 3 x tejdně po 2-3 km ), a moc mladej si nepřijdu. A záda to teda moc neléčí, soudě podle vlastních zkušeností.

0/0
19.1.2016 21:53

J80a55n 18K95o53l 8153388109799

Chce to kvalitni techniku, nervat to silou, ale naucit se ve vode pohybovat efektivne, dychat na obe strany, atd. Proste nad tim vic premyslet :)

0/0
19.1.2016 23:00







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.