Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sezení s nohou přes nohu poškozuje páteř, upozornil fyzioterapeut

Moderní technologie a práce na počítači se postupně podepisuje na našem zdraví možná víc, než bychom čekali. Mnoho lidí má potíže se zády, bolesti hlavy a také rukou. "Největší chybou je sezení s nohou přes nohu, shrbená záda a monitor přímo před obličejem," upozornil fyzioterapeut Filip Baumgartner.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z93u53z81a49n17a 61Č31e23k12a18l90o70v77á 1407914201335

Jojo, jsem pár týdnů po operaci výhřezu plotýnky...to je těch 15 let v autě a u počítače. Doktoři říkali, že věk pacientů s touhle dg se snížil o cca 20 let. Dřív se toto operovalo lidem kolem 60, teď kolem čtyřicítky. Do toho sezení v autě si dáte těhotenství, připíšete psoriatickou artitidu, nehejbete se, protože "není kdy", no a pak se jednou skloníte pro něco na zem, fláknete sebou a už nevstanete a jste na Homolce, jen to hvízdne. Jojo, teď už "mám čas", třikrát týdně jsem někde, plavu, bosu, alpining, fitko, už prostě ten čas bude muset být, jinak budu brzo na vozíku... Fakt, neblbněte, cvičte, cho ́dte ven. Pak už je pozdě.

+1/0
20.1.2016 16:00

V31o23j70t94ě13c30h 20S59l80o25v98á84k 4963473930228

Když jsem viděl titulek a fotku, hned jsem si musel tu nohu sundat :-)

+6/0
19.1.2016 21:55

M94a58r70t76i88n41a 77S38e93d36l73i24c70k79á 5962165191142

Ono to neni ani tak sezenim jako nedostatkem spravneho cviceni. Na bolava zada se musi cvicit, cvicit, cvicit. Naposilovat svalovy korzet a pak vas ani sezeni s nohou pres nohu nerozhodi. :-)

0/0
19.1.2016 21:45

O49n42d15ř41e72j 40Š20i53n13d41l20e63r 2307928906845

Jógu mám rád a je.super, ale označovat ji za intenzivnější cvičení je docela úlet.

+5/−2
19.1.2016 17:01

M79a91r97t97i38n72a 51S93e15d70l51i81c64k54á 5512835241272

No, zalezi, jak intenzivne ji cvicite. :-) Power yoga muze byt dost maso a je zabavne pozorovat, jak se naposilovani chlapaci vubec nechytaji

+4/−1
19.1.2016 21:42

M50a86r12e89k 18Š38i70m57o68n 2464277498328

Ona není intenzivní celkově, ale je to cvičení právě toho vnitřního svalstva bereního, hrudního a pánevního. To je to, co jiná cvičení podceňují.

0/0
20.1.2016 20:51

D41a14v16i58d 14P24e33t34r57ž43e17l12a 2986874253480

Bohužel jsme zapomněli, že máme těla - a zůstali jen v hlavě. A obávám se - s odkazem na jeden výzkum - že ani hodina cvičení denně nemůže napravit škody napáchané osmi hodinami sezení u počítače...

+4/−1
19.1.2016 16:58

J41a88n 38D97o74b50r17o70v61o50l20n94ý 1480633232326

3 roky mě bolí v kříži. Nejhorší ráno, když vstanu, bolí i v noci. Mám sedavé zaměstnání. Poraďte fígl, co s tím? Může pomoci posilnění břišních svalů?

0/0
19.1.2016 12:55
Foto

J56a12n 15K63o25l 8313198799179

Tak rozhodne se nevyplati posilovat jenom brisni svaly, vzdy kdyz posilujete brisni svlay je potreba posilovat i svaly na druhe strane trupu (mozna se jim i rika krizove) - lezet na brise a zvedat trup: http://i.idnes.cz/09/063/gal/DRP2c13c1_ZG0H7123rez.jpg. Cviceni neprehanet, tech cviku z obrazku vam ze zacatku bohate staci 10 po 3 opakovani. Tez zada protahovat, muzete treba delat kocku :)

+1/0
19.1.2016 13:51

J67a46n 71D77o64b60r93o63v54o68l57n12ý 1100893522746

Diky, zkusim :-)

+1/0
19.1.2016 14:14

J18i82ř62í 17M62r71á16z 6328214637459

doporučuji školu síly na idnes, cviky pro začátečníky, prkno, strečink. Mně to pomohlo

0/0
19.1.2016 16:42

M74a91r90t39i83n73a 82S53e41d37l62i93c14k47á 5272825131292

Myslim, ze vam muze pomoci pilates nebo power joga. Zakladem je posilit panevni dno a stabilizacni system (napr.pak dokazete stat na jedne noze skoro bez hnuti I se zavrenyma ocima, vydrzite delat pravouhlou "holubicku" neomezene dlouho...,)

0/−1
19.1.2016 21:49
Foto

J68a12n 42K56o61l 8243408659149

:D pana boli v krizi, nechysta se rodit ani uletet jako holubice ;)

+1/0
19.1.2016 22:58

L98e83n82k64a 25A91b54r70a51h90á33m82o19v19á 6609681108340

Jste dost mimo. Cviky na posileni beder a panve nejsou jen pro zeny.

Bolesti v krizi jsou casto zpusobeny ochabnutym hloubkovym svalstvem v oblasti panevniho dna a beder. Je hloupost venovat se cvicenim jako prkno nebo zvedani trupu, jak popisujete vys, ty neodstrani nedostatecny tonus stabilizacniho svalstva.

+1/−1
20.1.2016 0:00
Foto

J39a31n 79K10o77l 8123848939799

Ja rikam to, co nam rikala Jana Minarová z realizacniho tymu reprezentace CR v plavani a to cim jsem se vzdycky ridil, protoze mi to davalo smysl a vzdy to fungovalo. Ale asi vite sve, tak nechme pana posilovat panev a letat jako holubice, me to je v pricnipu uplne jedno :)

0/0
20.1.2016 0:24
Foto

J42a54n 33K88o95l 8363228679229

Pani Jana Minarova je imho velice inteligentni clovek a dela fyzioterapeutku reprezentace snad cely zivot. Slava ji, rad na ni vzpominam.

0/0
20.1.2016 0:27

L74e32n63k19a 30A82b12r89a57h57á26m20o19v72á 6529151798960

Ano, vim sve. Coz imho vubec neni v rozporu s tim, co Vam povidala Jana Minarova.

Problem je v tom Vasem chapani pilates a power jogy. Nemate paru, jak se cvici a co je jejich ucelem, a smahem je kategorizujete do skatulky "cviceni pro rodicky".

+1/0
20.1.2016 13:16
Foto

J14a73n 54K61o84l 8243248529859

Pani Jana mi povidala: "delej zvedani trupu", vy povidate: "je hloupost zvedani trupu", ja v tom tedy rozpor trochu vidim :) Na power jogu jsem v ramci treninku tez chvili chodil, cili vase chapani jak ja chapu power jogu zda se byti ponekud mylne. Cili ja bych to shrnul takto: az se budu chystat rodit, tak se na vas urcite obratim :) Hezky den :)

0/0
20.1.2016 14:15

L57e20n89k38a 85A30b63r41a87h66á26m56o57v45á 6679801118910

Napodobne, sovinisticky bambulo :)

0/0
20.1.2016 15:52
Foto

J89a83n 95K16o77l 8863638699619

Slysim vase pokusy o urazku, slysim je od vas jiz ponekolikate, bohuzel to se mnou nic nedela, omlouvam se.

+1/0
20.1.2016 17:26

V42o76j28t88a 64D68u97r86n74a 5155713682104

ne pomůže změnit práci :(.

0/0
19.1.2016 21:52

M28a44r66e84k 25Š65i25m16o37n 2144367788568

Musíte posilovat svaly berení, břišní a pánevní. Na to jsou speciální cviky, které vám poradí fyzioterapeut. Není na to jednoduchý trik, jenom to vysvětlení sviku zabere 5 minut, protože musíte přesně dodržovat polohu hlavy, trupu, beder, tu něco uvolnit, tu něco stánout, udržet to tak po celou dobu sviku a ještě k tomu dýchat podle instrukcí. Ale stojí to za to.

Pokud chcete něco jednodušího, tak 3x týdně plavání. Ale ne jako paní radová, pěkně poctivě s ponořováním hlavy a výdechama do vody.

0/0
20.1.2016 20:53

M70a83r65e29k 16Š41i78m51o75n 2774277158838

Fyzioterapeut na dálku je na nic. Musíte tam jít, nechat se prohlídnout, prohmatat, pak rok cvičit a pak vám to možná pomůže, když budete mít štěstí a tělo nebude mít jiný názor.

+6/0
19.1.2016 1:06

J79i38ř55í 12Š21t13ě15r24b77a 9343462767685

jo lidi se většinou ptali na konkrétní problémy, které vyžadují vyšetření, spíš se měli ptát na obecné rady, tipy..

0/0
19.1.2016 15:55
Foto

J28a13n 76K26o21l 8123828379649

Je to plavani. Ale ne prsa ala pani radova, ale kraul a znak a idealne tak jak se maji plavat (coz bohuzel umi malokdo). Plavani vam vyleci zada a plavani tez omlazuje.

0/0
19.1.2016 0:14

B70o18h28u44m87i13l79a 21M13a86j42e49r86o97v11á 4537341964

Pokud nechytíte v bazénu nějaké breberky nebo plíseň

+5/−2
19.1.2016 9:15
Foto

H32a53n58a 79A59n15t38o17n42o74v17á 6587249384664

Kamarád chodil taky do bazénu, aby si utužil zdraví. Rok se pak léčil s očima.

+5/−1
19.1.2016 11:22

M67i36c72h74a56l 42M96i95l43l45e43r 9956562259252

chodim do bazenu alespon 2x tydne uz asi 8 let a jeste jsem nic nechytil.

Personal tady u nas provadi testy vody nekolikrat denne.

A samozrjeme chodim kolem bazenu a do sprch s primerenou obuvi, ne na boso.

+2/0
19.1.2016 14:30

B43o76h33u14m80i83l39a 72M84a73j84e17r52o74v82á 4957531674

to je spíš holčičí problém ty breberky

0/0
19.1.2016 19:25

M41a38r82e72k 85Š65i70m58o78n 2124477628198

Do bazenu jedině s plaveckými brýlemi, cokoliv jiného je hazard.

0/0
20.1.2016 20:56

V94i70k98t77o60r 43S97v93o89b44o32d90a 8892278692216

Bohužel je to tak, z bazénu jsem si asi v 50 % případů přinesl buď bradavici, nebo svědění mezi prsty, takže jsem přestal chodit, i když mě plavání baví :-(

+3/−1
19.1.2016 11:54
Foto

J31a57n 38K89o31l 8723298719749

Lidi, kam chodite plavat? :D Ja jsem plaval asi 15 let zavodne, plavcu znam mraky a nikdo z nas vase potize nema. Tak samozrejme treba clovek nosi po sprchach pantofle, ale to mi tak nejak prijde samozrejme mit zaklady hygieny. No a na oci se davaji brejlicky :) Vy jste esa teda :) Lyzujete taky bos a bez bryli? :D

+1/−2
19.1.2016 11:59
Foto

P44ř94e30m18y96s73l 12Č36e93j82p 8688887648876

Neoprén a rukavice navrch. Není to dřina v tom bazénu? :o)

+2/0
19.1.2016 12:38
Foto

J34a54n 89K80o93l 8833778949309

Zajimave, ale proti gustu :D

0/0
19.1.2016 13:34

V47i66k87t84o77r 51S86v46o41b18o55d86a 8242368292546

Bos nelyžuji. Plavu ale trapně bosky, to je fakt.

+2/0
19.1.2016 12:49
Foto

J49a12n 82K91o52l 8663838369749

To je bych se dost bal bosky do sprch :/

0/0
19.1.2016 13:33

M68a11r65e84k 93Š26i83m63o10n 2464407128528

Do baznu chodím často bos a plísně nemám, jednu dobu jsem měl bradavice (ty mohly být z bazenu), ale postrašil jsem je vypalováním (stačilo verbálně) a zmizely samy. Jinak důležitější je podle mě přezouvat se v práci i doma do otevřené obuvi (pokud to jde), aby byly prsty v suchu, pak se plíseň nedrží.

0/0
20.1.2016 20:59
Foto

H63a68n15a 97A90n46t77o50n92o45v44á 6937799564574

Já pro jistotu nelyžuji vůbec. Nikdy v životě jsem neměla plavecké brýle ani jsem nenosila pantofle a nic mi nebylo. Někteří lidé jsou k těmto věcem prostě náchylnější. A zrovna ta infekce očí postihla opravdu hodně lidí, řešila to hygiena a ukázalo se, že provozovatel skutečně něco zanedbal (je to už hodně let, podrobnosti si nepamatuju, jen že bazén se musel vypustit a vydezinfikovat).

0/0
19.1.2016 13:38
Foto

J50a79n 45K83o95l 8413208679599

Asi stoji za to se nejdriv zamyslet, nez skocite do nejake vody.

0/−2
19.1.2016 13:47

P70a71v17e88l 11H29e20k 8447906493641

Hm, vomlazuje, plavu rekreačně ( 3 x tejdně po 2-3 km ), a moc mladej si nepřijdu. A záda to teda moc neléčí, soudě podle vlastních zkušeností.

0/0
19.1.2016 21:53
Foto

J51a89n 10K13o24l 8313768779639

Chce to kvalitni techniku, nervat to silou, ale naucit se ve vode pohybovat efektivne, dychat na obe strany, atd. Proste nad tim vic premyslet :)

0/0
19.1.2016 23:00







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.