Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sezení s nohou přes nohu poškozuje páteř, upozornil fyzioterapeut

Moderní technologie a práce na počítači se postupně podepisuje na našem zdraví možná víc, než bychom čekali. Mnoho lidí má potíže se zády, bolesti hlavy a také rukou. "Největší chybou je sezení s nohou přes nohu, shrbená záda a monitor přímo před obličejem," upozornil fyzioterapeut Filip Baumgartner.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z57u28z74a82n81a 24Č19e20k83a72l98o82v30á 1647974341175

Jojo, jsem pár týdnů po operaci výhřezu plotýnky...to je těch 15 let v autě a u počítače. Doktoři říkali, že věk pacientů s touhle dg se snížil o cca 20 let. Dřív se toto operovalo lidem kolem 60, teď kolem čtyřicítky. Do toho sezení v autě si dáte těhotenství, připíšete psoriatickou artitidu, nehejbete se, protože "není kdy", no a pak se jednou skloníte pro něco na zem, fláknete sebou a už nevstanete a jste na Homolce, jen to hvízdne. Jojo, teď už "mám čas", třikrát týdně jsem někde, plavu, bosu, alpining, fitko, už prostě ten čas bude muset být, jinak budu brzo na vozíku... Fakt, neblbněte, cvičte, cho ́dte ven. Pak už je pozdě.

+1/0
20.1.2016 16:00

V75o52j71t80ě37c59h 58S77l49o25v92á37k 4803633560508

Když jsem viděl titulek a fotku, hned jsem si musel tu nohu sundat :-)

+6/0
19.1.2016 21:55

M59a45r41t95i39n86a 29S52e96d35l20i76c44k14á 5572395941102

Ono to neni ani tak sezenim jako nedostatkem spravneho cviceni. Na bolava zada se musi cvicit, cvicit, cvicit. Naposilovat svalovy korzet a pak vas ani sezeni s nohou pres nohu nerozhodi. :-)

0/0
19.1.2016 21:45


O57n48d77ř67e32j 11Š79i56n17d98l68e54r 2897858216155

Jógu mám rád a je.super, ale označovat ji za intenzivnější cvičení je docela úlet.

+5/−2
19.1.2016 17:01

M91a75r78t52i13n35a 41S36e61d27l49i17c53k28á 5622475311562

No, zalezi, jak intenzivne ji cvicite. :-) Power yoga muze byt dost maso a je zabavne pozorovat, jak se naposilovani chlapaci vubec nechytaji

+4/−1
19.1.2016 21:42

M96a65r80e73k 43Š75i94m57o56n 2154777898758

Ona není intenzivní celkově, ale je to cvičení právě toho vnitřního svalstva bereního, hrudního a pánevního. To je to, co jiná cvičení podceňují.

0/0
20.1.2016 20:51

D80a48v58i92d 75P64e61t43r42ž81e66l70a 2666294833240

Bohužel jsme zapomněli, že máme těla - a zůstali jen v hlavě. A obávám se - s odkazem na jeden výzkum - že ani hodina cvičení denně nemůže napravit škody napáchané osmi hodinami sezení u počítače...

+4/−1
19.1.2016 16:58

J96a93n 30D87o30b54r73o85v62o46l65n67ý 1840983532966

3 roky mě bolí v kříži. Nejhorší ráno, když vstanu, bolí i v noci. Mám sedavé zaměstnání. Poraďte fígl, co s tím? Může pomoci posilnění břišních svalů?

0/0
19.1.2016 12:55
Foto

J76a83n 40K84o63l 8803118559259

Tak rozhodne se nevyplati posilovat jenom brisni svaly, vzdy kdyz posilujete brisni svlay je potreba posilovat i svaly na druhe strane trupu (mozna se jim i rika krizove) - lezet na brise a zvedat trup: http://i.idnes.cz/09/063/gal/DRP2c13c1_ZG0H7123rez.jpg. Cviceni neprehanet, tech cviku z obrazku vam ze zacatku bohate staci 10 po 3 opakovani. Tez zada protahovat, muzete treba delat kocku :)

+1/0
19.1.2016 13:51

J62a33n 98D16o71b19r74o72v42o18l83n68ý 1870603922836

Diky, zkusim :-)

+1/0
19.1.2016 14:14

J22i27ř95í 75M56r81á23z 6738984527109

doporučuji školu síly na idnes, cviky pro začátečníky, prkno, strečink. Mně to pomohlo

0/0
19.1.2016 16:42

M82a22r39t49i86n73a 38S20e61d63l39i92c58k19á 5362215871822

Myslim, ze vam muze pomoci pilates nebo power joga. Zakladem je posilit panevni dno a stabilizacni system (napr.pak dokazete stat na jedne noze skoro bez hnuti I se zavrenyma ocima, vydrzite delat pravouhlou "holubicku" neomezene dlouho...,)

0/−1
19.1.2016 21:49
Foto

J17a94n 79K90o78l 8733878379299

:D pana boli v krizi, nechysta se rodit ani uletet jako holubice ;)

+1/0
19.1.2016 22:58

L86e76n27k92a 97A19b32r72a58h95á54m29o11v85á 6639731548580

Jste dost mimo. Cviky na posileni beder a panve nejsou jen pro zeny.

Bolesti v krizi jsou casto zpusobeny ochabnutym hloubkovym svalstvem v oblasti panevniho dna a beder. Je hloupost venovat se cvicenim jako prkno nebo zvedani trupu, jak popisujete vys, ty neodstrani nedostatecny tonus stabilizacniho svalstva.

+1/−1
20.1.2016 0:00
Foto

J87a13n 27K46o55l 8113848259459

Ja rikam to, co nam rikala Jana Minarová z realizacniho tymu reprezentace CR v plavani a to cim jsem se vzdycky ridil, protoze mi to davalo smysl a vzdy to fungovalo. Ale asi vite sve, tak nechme pana posilovat panev a letat jako holubice, me to je v pricnipu uplne jedno :)

0/0
20.1.2016 0:24
Foto

J14a13n 30K59o75l 8973458199339

Pani Jana Minarova je imho velice inteligentni clovek a dela fyzioterapeutku reprezentace snad cely zivot. Slava ji, rad na ni vzpominam.

0/0
20.1.2016 0:27

L84e46n45k93a 48A86b62r61a91h38á86m92o92v36á 6159281398490

Ano, vim sve. Coz imho vubec neni v rozporu s tim, co Vam povidala Jana Minarova.

Problem je v tom Vasem chapani pilates a power jogy. Nemate paru, jak se cvici a co je jejich ucelem, a smahem je kategorizujete do skatulky "cviceni pro rodicky".

+1/0
20.1.2016 13:16
Foto

J25a68n 39K70o91l 8223938869679

Pani Jana mi povidala: "delej zvedani trupu", vy povidate: "je hloupost zvedani trupu", ja v tom tedy rozpor trochu vidim :) Na power jogu jsem v ramci treninku tez chvili chodil, cili vase chapani jak ja chapu power jogu zda se byti ponekud mylne. Cili ja bych to shrnul takto: az se budu chystat rodit, tak se na vas urcite obratim :) Hezky den :)

0/0
20.1.2016 14:15

L55e74n93k53a 13A49b54r50a69h22á52m18o78v59á 6919481918860

Napodobne, sovinisticky bambulo :)

0/0
20.1.2016 15:52
Foto

J57a21n 19K93o54l 8573688959939

Slysim vase pokusy o urazku, slysim je od vas jiz ponekolikate, bohuzel to se mnou nic nedela, omlouvam se.

+1/0
20.1.2016 17:26

V63o55j74t53a 81D54u98r93n16a 5275433432894

ne pomůže změnit práci :(.

0/0
19.1.2016 21:52

M52a81r63e58k 27Š96i17m89o78n 2774527308168

Musíte posilovat svaly berení, břišní a pánevní. Na to jsou speciální cviky, které vám poradí fyzioterapeut. Není na to jednoduchý trik, jenom to vysvětlení sviku zabere 5 minut, protože musíte přesně dodržovat polohu hlavy, trupu, beder, tu něco uvolnit, tu něco stánout, udržet to tak po celou dobu sviku a ještě k tomu dýchat podle instrukcí. Ale stojí to za to.

Pokud chcete něco jednodušího, tak 3x týdně plavání. Ale ne jako paní radová, pěkně poctivě s ponořováním hlavy a výdechama do vody.

0/0
20.1.2016 20:53

M38a56r45e79k 49Š95i43m53o59n 2854237468978

Fyzioterapeut na dálku je na nic. Musíte tam jít, nechat se prohlídnout, prohmatat, pak rok cvičit a pak vám to možná pomůže, když budete mít štěstí a tělo nebude mít jiný názor.

+6/0
19.1.2016 1:06

J36i33ř60í 97Š42t74ě52r24b30a 9653222897985

jo lidi se většinou ptali na konkrétní problémy, které vyžadují vyšetření, spíš se měli ptát na obecné rady, tipy..

0/0
19.1.2016 15:55
Foto

J51a98n 85K73o76l 8953118619479

Je to plavani. Ale ne prsa ala pani radova, ale kraul a znak a idealne tak jak se maji plavat (coz bohuzel umi malokdo). Plavani vam vyleci zada a plavani tez omlazuje.

0/0
19.1.2016 0:14

B70o47h69u46m93i47l56a 98M31a76j44e79r97o80v65á 4287791194

Pokud nechytíte v bazénu nějaké breberky nebo plíseň

+5/−2
19.1.2016 9:15
Foto

H54a62n24a 35A78n67t58o96n91o53v73á 6227469504964

Kamarád chodil taky do bazénu, aby si utužil zdraví. Rok se pak léčil s očima.

+5/−1
19.1.2016 11:22

M74i85c89h60a71l 37M58i76l73l66e89r 9226632719102

chodim do bazenu alespon 2x tydne uz asi 8 let a jeste jsem nic nechytil.

Personal tady u nas provadi testy vody nekolikrat denne.

A samozrjeme chodim kolem bazenu a do sprch s primerenou obuvi, ne na boso.

+2/0
19.1.2016 14:30

B15o17h58u25m90i16l83a 55M21a89j77e44r50o63v54á 4577631974

to je spíš holčičí problém ty breberky

0/0
19.1.2016 19:25

M38a11r16e78k 37Š29i47m27o14n 2474617228778

Do bazenu jedině s plaveckými brýlemi, cokoliv jiného je hazard.

0/0
20.1.2016 20:56

V45i42k29t52o68r 14S86v34o15b67o11d43a 8492808582236

Bohužel je to tak, z bazénu jsem si asi v 50 % případů přinesl buď bradavici, nebo svědění mezi prsty, takže jsem přestal chodit, i když mě plavání baví :-(

+3/−1
19.1.2016 11:54
Foto

J36a19n 21K42o58l 8653428989979

Lidi, kam chodite plavat? :D Ja jsem plaval asi 15 let zavodne, plavcu znam mraky a nikdo z nas vase potize nema. Tak samozrejme treba clovek nosi po sprchach pantofle, ale to mi tak nejak prijde samozrejme mit zaklady hygieny. No a na oci se davaji brejlicky :) Vy jste esa teda :) Lyzujete taky bos a bez bryli? :D

+1/−2
19.1.2016 11:59
Foto

P38ř30e94m53y87s79l 18Č58e77j10p 8988177438126

Neoprén a rukavice navrch. Není to dřina v tom bazénu? :o)

+2/0
19.1.2016 12:38
Foto

J88a59n 20K13o95l 8473778939799

Zajimave, ale proti gustu :D

0/0
19.1.2016 13:34

V65i67k89t20o51r 11S44v86o76b86o53d69a 8752668382616

Bos nelyžuji. Plavu ale trapně bosky, to je fakt.

+2/0
19.1.2016 12:49
Foto

J78a31n 34K89o13l 8583248289749

To je bych se dost bal bosky do sprch :/

0/0
19.1.2016 13:33

M19a53r97e54k 38Š13i60m59o35n 2254877308888

Do baznu chodím často bos a plísně nemám, jednu dobu jsem měl bradavice (ty mohly být z bazenu), ale postrašil jsem je vypalováním (stačilo verbálně) a zmizely samy. Jinak důležitější je podle mě přezouvat se v práci i doma do otevřené obuvi (pokud to jde), aby byly prsty v suchu, pak se plíseň nedrží.

0/0
20.1.2016 20:59
Foto

H96a16n76a 64A21n39t56o57n28o82v52á 6737439674554

Já pro jistotu nelyžuji vůbec. Nikdy v životě jsem neměla plavecké brýle ani jsem nenosila pantofle a nic mi nebylo. Někteří lidé jsou k těmto věcem prostě náchylnější. A zrovna ta infekce očí postihla opravdu hodně lidí, řešila to hygiena a ukázalo se, že provozovatel skutečně něco zanedbal (je to už hodně let, podrobnosti si nepamatuju, jen že bazén se musel vypustit a vydezinfikovat).

0/0
19.1.2016 13:38
Foto

J69a89n 61K19o75l 8913768909909

Asi stoji za to se nejdriv zamyslet, nez skocite do nejake vody.

0/−2
19.1.2016 13:47

P87a31v58e49l 18H25e40k 8237726583421

Hm, vomlazuje, plavu rekreačně ( 3 x tejdně po 2-3 km ), a moc mladej si nepřijdu. A záda to teda moc neléčí, soudě podle vlastních zkušeností.

0/0
19.1.2016 21:53
Foto

J36a82n 36K92o12l 8873288609349

Chce to kvalitni techniku, nervat to silou, ale naucit se ve vode pohybovat efektivne, dychat na obe strany, atd. Proste nad tim vic premyslet :)

0/0
19.1.2016 23:00





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.