Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Návod na početí: nepít mléko, nejezdit na kole, sex jen dvakrát týdně

Kolem tří procent dětí se každoročně rodí pomocí asistované reprodukce a zásadní problémy s početím řeší každý čtvrtý pár. Než se pár svěří do rukou odborníků, měl by zkusit změnu životosprávy. „Ženy by se měly vzdát pití mléka a muži jízdy na kole,“ radí mimo jiné gynekolog a sexuolog Pavel Turčan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e39t60r29a 62B30a78j95e38r51o69v82á 7105897293340

Navíc mi přijde, že dle toho co tu píšou, tak ženská nemůže nic. Osobně miluju kávu, sýry a občas vínko či nějaké jiné kvalitní pití a jsem spokojená. No, navíc se přehání ta abstinence xvěcí, že to prý pomůže...  Ha, jen to člověka ještě víc deprimuje. Prostě ženská musí být v pohodě a pak myslím, není problém.

0/0
25.1.2015 18:38

P48e83t91r35a 70B15a47j69e30r86o79v84á 7695897593180

Tyhle rady nejsou rady, ale pitomosti. Proč mnoho žen nedokáže otěhotnět? Protože se "tím" tak stresuje.

0/0
25.1.2015 18:34

K84a53t25e84ř52i68n21a 52F17e80n59c87l54o93v28á 8263897988613

Tak nevim...piju mliko "na litry" od detstvi. Muj chlap na kole dokonce zavodil, hupsli jsme na to podle chuti...a otehotnela jsem ve 27 uplne bez problemu a nejakyho snazeni. Tyhle vseobny rady jsou k hovnu. Nekdy je nepravidelna ovulace, nekdy lini spermici, nekdy se zenska tim urputnym snazenim psychicky vysterilizuje sama a nekdy ma dite cas...

+3/0
22.1.2015 12:05


P48e45t14r90a 30N39o20v84á33k60o52v38á 7658606634418

No švagrové tyhle rady třeba pomohly, takže...

0/0
22.1.2015 12:23

H32e23l27e96n66a 19B41i41e85l65i53k10o60v55á 4927469326725

Neni to tak jednoduche. Ani to mliko dnes neni co byvalo... Nekdo otehotni bez problemu, pro jineho je to tezsi. Jak komu pomuze, kdyz napisete ze Vam se to povedlo bez problemu? Vas zlehcujici komentar je velmi zranujici a dehonestujici pro ty, kteri s timto problemem bojuji. 

Mne se naopak rady z clanku zdaji docela opodstatnene, a to se problematikou (ne)plodnosti zabuvam dost intenzivne.

0/0
23.1.2015 14:39

M95i95c36h37a12e64l 62M65e36n67s38i14k 3953656240

"JEDEN až DVA dny po plánované ovulaci je optimální mít pohlavní styk jednou za DVA až TŘI dny"

Něco jsem v hodinách matematiky asi zaspal ;-D

+2/0
22.1.2015 11:47

K15a64r85e20l 34D76r66d15a 6163915837239

Pět až sedm dnů před a den či dva po. Spíte stále. ;-D

0/0
22.1.2015 19:19
Foto

J13o10s69e82f 13J39o31ž13k87a 73S92ý27k87o49r65a 3583468450740

No, pokud chtějí mít holku, tak už to stejně prochrápali ;-D

0/0
23.1.2015 13:24
Foto

S72t35á37ň85a 71K58o69m95o57r69o80u22s74o83v80á 3915643537549

Protože tady se vždycky najde někdo, kdo ví a pamatuje si lépe než já - píseň tuším Xindla X - o mejdanech a užívání si volného života - pamatuji si jen fragmenty - jenom ne do spárů nějaký brokolice ... už nejsem princátko, ráno mne bolí hlava atd. - v podstatě, že každá sranda jednou končí:-/

0/0
22.1.2015 9:48
Foto

S10t42á83ň60a 97K45o41m59o77r64o50u43s46o77v27á 3815963757249

Odpovím si sám;-Dzrovna to hrají na rádiu Beat - Krausbery - Táhne mi na 40!! Chce se mi užívat, milovat žít a křičet, zavřete dveře - nemá to optimistický konec.:-/

0/0
22.1.2015 11:21
Foto

S97t34á42ň42a 72K43o16m61o27r42o17u56s11o14v91á 3445423887749

Jak to čtu - pili jsme mléko, jezdili na kole každý den do práce, sex byl na denním pořádku - a otěhotnění bylo na první dobrou a u další generace totéž. Řekla bych, že hlavní příčina problémů je stres a obava ze "selhání". Děti dají zabrat, finančně i fyzicky, ale je to nádhera - prostě jak praví klasik - děti jsou květy života a to i když by je člověk někdy nejradši "roztrhnul jak hada";-D8-o;-D

+1/0
22.1.2015 9:14

P39a49v40e97l 90N40e17d35ě43l43a 5566110824261

nechci se Vás nijak dotknout, ale odhaduji, že jste nerodila první dítě v 35 ...

0/0
22.1.2015 9:26
Foto

S49t54á30ň66a 98K20o26m90o83r23o26u70s17o48v38á 3545423847929

Tak to máte pravdu, ale ve 20 to také nebylo:-) Ono toho cestování a pod. za socíku až tak moc nebylo a tohle byla jedna z mála činností, do které ani soudružky z uličního výboru nekecaly. Ženské mají smůlu - po 30 už to může být problém.

0/0
22.1.2015 9:33

P32e46t73r67a 35N50o11v65á18k72o27v70á 7408336404608

No ale o tom právě tenhle článek je. Když už je to problém. Když se to povede na první dobrou, tak to asi nepotřebujete. Jenže ono to někdy nejde ani v 25...

0/0
22.1.2015 12:24
Foto

S59t70á77ň42a 77K57o47m64o27r81o30u33s67o95v87á 3105713187609

Je dobře, že se tím lékaři zabývají. Chápu, že těm, kteří problém nemají, se to kecá. A pak je každá teorie, byť by působila jen jako placebo, dobrá. Přeju každému kdo chce děti, aby se jich dočkalR^

+1/0
22.1.2015 12:51

Š78á75r86k93a 25L96o53r18e27n65c51o84v46á 4759861784837

... a to já zase skoro jo. Mléko piji denně, partner na kole jezdí i v zimě. První dítě na první pokus (rodila jsem ve 34 letech), druhé dítě opět na první dobrou a rodit budu za měsíc ( ve 36 letech).

Ovšem netvrdím, že je ta teorie o mléku, kole a sexu úplně špatná... Nejsem vědec a třeba jsem měla jen kliku :-)

0/0
23.1.2015 14:28

P64a51v24e73l 98P18l49e53v30a 1778971210845

Hlavní chybou je, že se z oplodnění dělá velká věda a moc se o tom přemýšlí. To pak blokuje přirozené funkce, ona psychika je potvora. My jsme kdysi před desítkami let o nějakých poučkách vůbec neuvažovali, řekli jsme si, že jo, šupli jsme to tam a příští měsíc nebyla menstruace a bylo. Takto snadno jsme počali tři dítka, není v tom žádná věda.

+3/−1
22.1.2015 7:08

A98l32e72n61a 84V71e75s62e44l34á 3493301975748

Jo, to máte kus od kusu jiné... já si ani to "že jo" říct nestihla. :-)

+1/0
22.1.2015 8:55

K92a80r80e78l 38D85r81d28a 6343355667259

Naskakují mi naše hodiny sexuologie. Zdravé děti se dělají nejlépe po nejméně měsíční sexuální abstinenci partnera. (Osobně mám pocit, že po takové době žiji v celibátu a ne v nastávajícím otcovství. A že mi to celé jen úspěšně odumírá...) ;-D

  Napadá mě, že vůbec netuším, jak to funguje. Pánům to dozrává 2-3 měsíce - to jako průběžně. Omezit to na 2-3x týdně, tomu rozumím, jde o momentální kvantitu. Pokud se ale následně přejde na tempo fretky, nelikvidují se ty 3 žádoucí měsíce předčasně? Jak se dosahuje, že zrovínka startují ty 3 měsíční dárečci? ;-)

  Podle mě, varianta dva je suchý orgasmus, kdy to už nic nedá. Dle mého je to dost nepříjemný pocit. Stačí pauza a je to. Ale 3 měsíce ta pauza rozhodně netrvá.

  Patrně motám dvě věci, které spolu nesouvisí, ale ty 3 měsíce mi vrtají hlavou. Mám nyní pocit, jak když správný otec má na to vlítnout jednou za čtvrtletí. ;-D

0/0
22.1.2015 6:58

J61a11n 56N71o92v57á97k 6384134

Normálně mně asi začínají tikat biologické hodiny. Musím si rychle pořídit dalšího psa. .) 

... Taky jste si všimli toho billboardu na D1 z Prahy do Brna, je na něm mladý pár s Mopsem - "Dítě ničím nenahradíš"?

Prostě mám moc rád svůj (svobodný, svobodomyslný) život. Potřebuji minimálně 2-3x týdne párty, 2x měsíčně prodloužený víkend, aspoň 3x týdně jít sportovat, někdy taky musím dospat ten spánkový deficit. A mezitím je práce a vzdělávání. 

Měl to někdo (ve věku 30+ let) podobně před tím, než se stal rodičem? ... Někteří moji (bývalí) kamarádi jsou již rodiče a nevypadají, že by byli v pohodě. Chybí jim jejich bývalý aktivní život (můj život). 

....  Prosím, je tu někdo, kdo zvládl a užívá si tu změnu životního rytmu?  (Prosím, nepište mi, že budu na stará kolena sám).

+3/−4
21.1.2015 22:42

L68i74b43o63r 88B18e59n27á58t70s50k19ý 3662478817191

Budeš, ale pozdě si to uvědomiš. A pak budeš vzpomínat.

+2/−2
21.1.2015 22:52

J23a51n 49N87o76v52á55k 6554444

Dokud budu myslí aktivní, nebojím se, že bych byl kdykoli v budoucnu nějak sám, nešťastný a bez seberealizace. Peníze dávají člověku možnosti.

+2/0
21.1.2015 23:00

K34a90r38e95l 17D31r52d39a 6803765747809

Většina rodičů v mém okolí je chudých jak kostelní myši. Nezbývá jim nic jiného, než být u dětí přivázaní za nohu. Časem to sklouzne k tomu, že to partner nechá na partnerku a sám si jde za svým.

  Ta změna rytmu - rychle do práce, práci odfláknout, z práce na čas, žádná odpolední sportovní aktivita, doma druhá směna, děti sem a tam, doktoři a ošetřovačka, když se to nejméně hodí, dovolená jen podle školních prázdnin... To mě tedy také děsí.

  S penězi je tady asistence, hlídání, dobré školy, internáty. Kariéra páru může pokračovat.

  Osobně jsem si děti otestoval na zábavu. Dost dobrý. Pohádky, filmy a atrakce o kterých jsem netušil. Akce pro rodiny s dětmi - ZOO, výlety, dovolené. Stupidní zábavičky, které jednoho drží v obraze, co právě letí. Koneckonců, společné sportovní tréninky. Je zde možnost svůj osobní život modifikovat a skloubit dohromady s dětmi. Jde to.

  Na druhou stranu, děti nejsou povinností a dají se i přivlastnit. ;-D

0/0
22.1.2015 7:34

J73a41n 27N17o89v53á14k 6804104

Já to pozoruji úplně stejně. Přijde mi to naprosto šílené.

+1/0
22.1.2015 8:10
Foto

S75t94á68ň75a 97K72o64m19o75r52o91u93s35o19v10á 3445863157849

To se těžko vysvětluje. Hlavně si nepořizujte děti, pokud nechcete - je to záhul a zásah do celého života, konec upřednostnění vlastní osoby. Ale stojí to za to - leč je to jako vysvětlování krásy hudby neslyšícímu. Ale protože hudba může být ukradená i některým slyšícím, nenuťte se do ničeho.

+3/0
22.1.2015 9:24

I22v10a16n48a 20N31e80j86e98d51l73í44k58o95v68á 6298194573873

Jo, souhlas, spousta mladých hledí jen na sebe a to pak nemá cenu pořizovat si rodinu, protože když si někdo děti pořídí, musí se pro rodinu obětovat. Mám dvě dospělé dcery a jednu malou ve školce. Manžela taky pořád jednoho. Zjistili jsme totiž, že je sice pěkné sportovat a jezdit si na lepší už bez dětí, ale s dětmi je to hezčí. Dřív se každá holka chtěla hned po maturitě vdát a pořídit si děti, ted jsou všichni sobci a myslí jen na sebe a když si pak děti pořídí, řeší to jen podle knih a internetu a ne citem, což je hrůza. Ale pokud si někdo tu rodinu pořídí dobrovolně a obětuje se, nesmí mít pocit, že se obětoval nedobrovolně, to pak nemůže fungovat. Bacha na to.

+3/0
22.1.2015 11:12

K47a81r67e68l 58D62r43d37a 6883525507299

Jen mě napadá, hraje tady roli věk partnerky? Mám rád Lolitky a postrádám u nich vypočítavost. Tu naopak rozeznávám u starších žen. Tak se mi dokonce zdá, že 18-letá matka může být obětavější než 30-letá.

  Ale počítám, že mateřství zacvičí s povahou, třeba to bude mít reálně jen nuanci, že ta starší pečlivěji nastartuje děcku kariéru. Což se bude zdát na první pohled jako sobecké a omezující. Jenže to budou její životní zkušenosti.

0/0
22.1.2015 12:51

I67v94a36n79a 85N32e87j28e30d10l87í14k18o84v60á 6328614513203

Určitě, mladé holky jsou přizpůsobivější. Možná ne všechny, ale ty starší už si zvyknou jen na sebe /příp. partnera/ a pak je to horší.

+1/0
22.1.2015 13:21

V91i25k80t41o65r57i69e 22B95e43s52o 3913415168258

Mily Jane, takovych je nas vic :) Byvali jsme s manzelem velci parmeni, ale jak se zacalo blizit jemu 40 a mne 35, tak jsme po ditku zatouzili. Obcas se nam po predchozim zivote zasteskne, ale az ditko odroste, budem zase akcnejsi. ;) Jde to zkloubit, vidime na sousedech a jinych pratelich, tak nezoufejte :D

+2/0
21.1.2015 22:52

J92a49n 48N57o73v38á29k 6144914

Já po dítěti netoužím. Toužit znamená hledat cesty jak udělat vše pro to, aby to tak bylo. Chtěl bych potomka....  ale chci i jiné (zážitky, věci, výsledky, znalosti...). 

Obávám se, vidím to na jiných, že jim dítě tyto "sny" vzalo.

0/0
21.1.2015 23:05

J35u92l16i16a86n 63B52r27o90d21s50k18ý 8404298445932

Vy delate, jako by vas mel potomek pomalu pripravit na umirani :-D

+2/0
21.1.2015 23:18

J30a60n 21N11o30v25á72k 6214884

Vidím na ostatních, co jim to vzalo... Tak že souhlas .)

+1/0
21.1.2015 23:23
Foto

S23t97á18ň29a 32K30o37m16o59r15o23u18s86o61v84á 3145553477179

Mít děti - to znamená věnovat se něčemu, co člověka přesahuje a výsledek není jistý. Jako splout neznámou divokou řeku nebo se mořit nad mikroskopem. A potápět se s dětmi a sledovat mořské dno, připravit s kamarády a jejich dětmi správnou stopovačku, vracet se s nimi občas do dětství - něco to vezme, ale mnoho to přidá. A ta hrdost, když se potomek vyvedeR^;-D

0/0
22.1.2015 10:00

I43v21a20n30a 94N26e72j65e44d97l68í89k23o11v80á 6238314853423

Ano, je spousta žen, které ještě v devátém měsíci tvrdí, že půjdou co nejrychleji zpátky do práce, ale postupem času názor změní a zjistí, že je krásné být doma s dítětem a koukat na něj, co už umí, jak roste, jak se mazlí, co povídá za moudra pod. Ale je pravda, že je spousta žen, které si pořídili dítě těsně před ujetím pomyslného vlaku a ty si opravdu najdou raději chůvu a vrátí se do práce třeba hned po šestinedělí. Jak si totiž zvyknou na živo bez dětí, což za 15 let od maturity zvyknou snadno, je pak pro ně vetřelcem, který narušuje jejich zažité zvyky pro seberealizaci. A to je špatně.

+1/0
22.1.2015 11:18

P36e58t13r73a 62N16o42v72á47k94o91v22á 7698876294698

Já nevím, podle mě moc hysterčíš. S dítětem se dá taky podnikat spousta věcí, jen to chce chtít. Sestřenka s malou lozila po horách. Měli ji v manduce a už šplhali na dvoutisícovky.

+1/0
22.1.2015 12:30

Š57t77ě26p50á81n 15V34a82n68ě36k 3253679467477

Až skutečně dospěješ, změníš hodnoty. A nebo taky ne a pak si budeš od 40+ leštit klacík případně platit štětky.

0/−2
21.1.2015 23:34

J20a45n 16N40o33v16á83k 6794384

Jde tedy o to mít s někým dítě, aby mně pak dotyčná po čtyřicítce leštidla klacík? ...  Vaše argumentace je směšná .)

+3/0
21.1.2015 23:48

M42a28r38t72i71n 19V17i36t 8254983471160

Deti jsou zodpovednost, ale nic je nenahradi. Nelze to vysvetlit, clovek si to musi prozit.

+3/0
22.1.2015 0:02

J35a89n 73N35o98v61á35k 6734594

Znám pár věcí, které nic nenahradí... .) 

Neznám opravdu šťastné rodiče, kteří mají děti mezi 6-13 let, kdy opadne euforie z miminka, aby si život opravdu užívali (jako já). To je prostě jen hoňka a povinnosti. Přesto každý rodič říká, že by neměnil. ...  To ale neznamená, že chci automaticky vstoupit do toho "nešťastného" života, který bych dle nich neměnil ...  Ona se samozřejmě nabízí i otázka, jak moc ovlivňuje větu: "Já bych neměnil", ta nemožnost to změnit...?!?

0/0
22.1.2015 0:15

D71a42l69i53b72o16r 53P95r64o15c60h20á32z43k27a 5411868246812

Fakt to neřeš, je to o hodnotovém systému. Dítě potřebuje lásku, čas, péči, brečí, nespí, odmlouvá... kašli na to, tři mejdla týdne s ním nedáš.

+2/0
22.1.2015 7:47

A20l28e79n92a 16V12e42s65e12l97á 3223661935968

Upřímně řečeno, nikdo - nejen rodiče - kdo by byl trvale "opravdu šťastný" neexistuje. Pokud to tak snad vypadá, tak je buď něčím sjetej, nebo je to póza. Život toho vždy přináší víc a ne ze všeho jde jen vyzobat rozinky... a pokud jo, tak to zas začne po chvíli nudit, protože pro ten pravý pocit štěstí potřebujete být občas dole, abyste ten rozdíl vůbec poznal...

A zrovna děti přinášejí do života - kdyby nic jiného - tu pestrost. Jasně, můžu každý den chodit do práce, budovat kariéru, třikrát týdně jít sportovat, dvakrát do roka na dovolenou a děsně si to užívat... ale ta představa, že to bude dvacátý, třicátý rok pořád to samé není nakonec nic moc.

Mám děti už poměrně velké, tj. nějakých deset let jsem jimi sice trochu omezovaná po finanční stránce, ale jinak už mám zcela svůj život... a když se otočím zpátky, jsem hodně ráda za tu několikaletou přestávku mateřskou dovolenou, která mi ten život rozkouskovala na různé fáze, z nichž každá byla zajímavá něčím jiným. A to myslím fakt jen vlastní sobecké hledisko, žádné uspokojení z naplnění biologické či společenské funkce v tomto pohledu není.

+2/0
22.1.2015 9:05

J46i78t58k27a 75N18e69k84o23l25o76v28á 8189424718371

Mám devítiletého syna a můžu říct, že jsem opravdu šťastná. Dělám, co dělat chci, stíhám, co stíhat potřebuju. Věnuju se věcem, které jsem si dlouhou dobu odpírala - což ale bylo dáno spíše výchovou, než že bych čekala, až zahřmí. Nejspíš mám jiný náhled na život než Vy, tím to určitě taky bude.

Mimochodem, opravdu si svého současného života tak užíváte nebo se spíš schováváte před větší zodpovědností? Nic na tom není, jak už tady někdo napsal, mít děti není povinnost a je to jen věc konkrétního člověka. Já jsem taky nikdy netrpěla tím, že nepečuju o děti dvě, jak je dnes "normální". Jediné, co ubírá radosti, jsou komentáře ostatních (kdy budete mít druhý, proč máte jen jedno a podobně) a dovedu si představit, že ani u bezdětných otázky na téma potomků nejsou zrovna dvakrát příjemné.

Tak hodně štěstí ;-)

+1/0
22.1.2015 12:54

E40v27a 15D90r49o63z51d39o49v50á 7979527475655

Užívejte si co to jde. Ono to pak nějak s časem přijde a s partnerkou, se kterou to tak budete chtít dohromady. Teď je normální, že se chlapi stávají otcem ve 40. My to tak měli a spousta kamarádů také. 

Na změnu životního rytmu a stylu se opravdu netěšíme, ale patří to k tomu.

Tak si nadcházející víkend užijte i za mne. :-)

0/0
22.1.2015 10:37

P22e41t16r23a 94N18o65v64á44k20o20v18á 7918856644478

Tak to všechno, co jmenuješ, budeš mít s dítětem v podstatě furt. Aj párty, aj prodloužený víkend (dítě se neptá, co je za den) aj sportování - dostaneš ho a půjdeš s kočárem třeba na inliny. Chybět ti bude akorát ten spánek, ale o to víc si budeš připadat, že chodíš na párty.

+1/0
22.1.2015 12:27

P93e65t50r39a 62B78a84j45e64r81o37v28á 7765347203270

Ta záležitost na D1 je trapnost! Doma mám tři zvířátka a skvělého chlapa. Po dětech netoužíme. Prostě se snažíme si užít každý den a nepřijde mi, že bychom o něco přicházeli, právě naopak. A sám může být člověk i když má mnoho děti.

0/0
25.1.2015 18:44

J46i57n13d45ř22i93c47h 62S70ý75k82o94r80a 6413717658736

článek jak z blesku;-D

+1/0
21.1.2015 22:33

J55a69n 57P22r79o47v87a19z10n91í70k 6448814290341

To aby si člověk jezdil pro mlíko na kole...

+11/0
21.1.2015 21:58

J98a28r86d67a 86S95o88k63o33l 1206718541731

Určitě to bude zdravější nežli antikoncepce

+7/0
21.1.2015 22:30

J70a88k51u46b 34K81o33s 3876722940884

"Oproti dětem nekuřaček pak mají tyto děti v průměru i nižší IQ..."  Jestli ono to nebude spíš tím, že mezi matkami kuřačkami je zastoupeno víc těch s nižším IQ :-). A to nemyslím jako kritiku kouření, ale prostý fakt že kuřáků je víc v sociální skupině s nižším vzděláním.

+3/0
21.1.2015 21:47
Foto

K69a36r82e54l 76B56a23r24t50a25k 9466661155336

A jak jsou na tom alternativní kuřačky?

0/0
21.1.2015 22:04





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.