Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přebytečná kila si nosíme už z obchodu. Naučte se správně nakupovat

Problémem lidí s nadváhou často bývá už samotný nákup. Z obchodu si totiž mnohdy přinesou nezdravé potraviny. Jak si v supermarketu správně vybrat? Spolu s výživovými specialisty Karolínou Hlavatou a Petrem Havlíčkem vám v projektu "Vím, co jím" opět radíme, jak změnit jídelníček a vybrat zdravé potraviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K46a89r10e46l 68N18e29č26a48s 5113289680700

Na světě je miliarda lidí,kteří nemají ani jedno teplé jídlo denně.Zde vyžrané metresy a pupkatí bivojové špekulují,co s břichy,jatečnímy stehny  a rosolem kolem zařezaných spodků. Každý obžírný typ má dnes nutričního poradce,který poradí,jak se cpát zdravě. Stupidní doba.:-):-/

0/0
17.9.2014 16:34

J54i17ř47í 35K12o70p91ř51i92v74a 3494580459578

Dukazem, ze tento stat z vysoka kali na lidi jsou zbytecne energeticke stitky na budovach, ktere EU chtela pouze pro STATNI budovy a NEEXISTENCE takovych stitku u jidla pro sve obcany. Stacilo by znacit potraviny jako zdrave, nezdrave, skodlive a jidlo by tak melo mensi stitek nez naprosto zbytecne kravsky velka cedule na automaticke pracce. Babis to na svoje potravinove zazraky prosazovat nebude, hadejte proc.

+1/0
17.9.2014 6:46

V34e83r89o50n69i91k44a 10V24e37s65e28l55á 7725697204163

Dobry napad, ale kdo by urcoval co je zdrave a co ne? Co treba mleko? To by se mohli dve armady stoupencu zarucene pravdy o mleku pomlatit. Kaloricka hodnota se zmerit da, ale zdravost / nezdravost je uz vec nazoru. Ja ctu slozeni, ale stejne neco odhali az metoda pokus / omyl :-)

+2/0
17.9.2014 12:14


V13e48r15o91n81i62k20a 66V46e36s74e55l36á 7785207354853

sorry, armady mohlY...armada je ta, paradoxne;-D

0/0
17.9.2014 12:14

V96á12c71l85a64v 72T35a53j92b20l 5690820252284

Havlíček hlásá samé přežitky a klišé. Ko chce zdravě jíst, musí studovat jiné zdroje. Bohužel nemám odkaz na unverzální správný zdroj. Každý je originál a musí si nastudovat co mu sedí.

0/0
16.9.2014 21:39
Foto

K82r68i45s19t40ý64n52a 30K79a82b32á65t69o54v86á 7572559926683

Nejhůř to dopadne vždy, když jdu nakupovat hladová ;-D

+1/0
16.9.2014 18:50

O78n47d87ř52e50j 82Š31i17n93d71l67e42r 2107948306545

A zase kecy o škodlivosti nasycených mastných kyselin a cholesterolu které nikdy nebyly přesvedčivě prokázány. Někde jsem viděl krásný graf dokumentující významný pokles konzumace tuků jako sádlo a máslo v USA za posledních 60 let a naopak raketový nárůst konzumace ztužených nahrážek a olejů. Naprosto v souladu s doporučeními všech těhto rádobyexpertů a přitom je ta země rod od roku tlustější a nemocnější. Spousta jich navíc doporučuje pro aktivního člověka naprosto nedostačující konzumaci bílkovin kolem 1g na kg váhy. Zato nám pořád radí abychom se přecpávali sacharidy kudy chodíme a pak to podle toho vypadá. Kolem a kolem se ukazuje že klasická slanina s vejci je lepší snídaně než to müsli. Shodil jsem 45 kilo a přitom nabral hromadu svalové hmoty. Všechny krevní testy mám v normě, daleko lepší než v dobách kdy jsem nemohl zhubnout ani kilo a těmito pitomými radami se řídil.

+4/−1
16.9.2014 16:35

J80i91ř12í 41N16o65v98á15k 6614232899551

Jj proc to zkoumaj ti vedci a jim podobni ze? Stacilo by se ridit radami kdejakyho Pepika na diskuzi...

+1/0
16.9.2014 17:27

V52e23r45o48n96i43k60a 27V64e77s38e98l11á 7575747814293

Ja myslim, ze obecne rady moc nefunguji, je to hodne individualni.

0/0
16.9.2014 17:37

J25i55ř96í 48N30o85v54á27k 6164682229471

Individualni to je, ale obecne rady funguji, samozrejme ze ne na kazdeho.

+1/0
16.9.2014 17:45

V81e89r37o92n75i64k80a 36V29e44s65e43l13á 7885127634123

A na druhou cast fuguji opacne obecne rady;-D

0/0
17.9.2014 12:15

O40n58d90ř27e85j 46Š66i91n16d31l36e89r 2307908746485

Jenže právě ty kecy o nasycených tucích a cholesterolu se jim nepovedlo za 50 let přesvědčivě vědecky prokázat. Naopak spousta modeních výzkumů to vyvrací.

0/0
16.9.2014 18:35

J78i81ř87í 11N16o35v92á93k 6554102799891

A vsechny vyzkumy spolehlive vyvrati jakykoliv rozumbrada na diskuzi, pokazde... Tim nerikam, ze nemate pravdu

+1/0
16.9.2014 18:55

S19a31n30d95r53a 69F10e68r42i53a46n97č53í89k94o33v17á 7243628951153

Korelácia neznamená kauzalitu. Ľudia v USA sú tučnejší a nezdravejší skôr kvôli nutričnej nevyváženosti a vysokému kalorickému príjmu, rozhodne nie kvôli konzumácii olejov a ztuženému tuku. 

Jeden gram bielkovín na kilo váhy je relatívne celkom dobrá rada. Ideálne je to samozrejme viac, okolo 1,5 gramu na kilo váhy. Ale ani toto neplatí pokiaľ ide o obéznych ľudí. Tam sa musí počítať príjem bielkovín na množstvo svalovej hmoty. Pri človeku ktorý váži 150 by bol príjem bielkovín za deň 180 gramov. Čo ale obézny človek ktorý nešportuje nemá ako využiť a bolo by to už hazardovanie so zdravím. Príjem bielkovín sa proste musí odvíjať od pohybovej aktivity a množstva svaloviny. 

Slanina je čiste kulinárska záležitosť. Príjem tukov z nej je vysoký, bielkovín má málo. Výsledok je že príjmete kopu prázdnych kalórií. Dajte si radšej miešané vajcia so zeleninou. Tak si tie krvné testy v norme aj udržíte.

+1/0
16.9.2014 23:11

L65u76k38á69š 89Š53m97a16h25e65l 2267574852434

Dobrý den, chtěl bych cukr krystal se sníženým obsahem jednoduchých cukrů. No prostě se solí a vlákninou celkem souhlas, ale ta rada s tím cukrem, to je zase kravina. Když si chci koupit na výlet sušenku, nejspíš chci, aby měla energetickou funkci, což´právě zajistí ty jednoduché cukry. Při pohybové zátěži jsou naopak zcela nezbytné!

+1/−2
16.9.2014 15:10

M40i15l65a59n 49K18l12o35u98č67e22k 3330675388287

Pokud chcete jednoduché cukry vemte si ovoce, to vám myslím nezakazují.

+1/−2
16.9.2014 15:12

J69a52r34o58s20l86a91v 71T97a51c98h47o90v37s33k78y 2742310794310

A v cem je rozdil vzit si tu samou slouceninu v ovoci nebo jako kostku cukru ?

+2/−1
16.9.2014 15:44

J89i48ř15í 55N62o81v39á76k 6694572669841

Proc se ptate na diskuzi? Nez jste napsal ten prispevek, mohl jste si to vygooglit...

0/−1
16.9.2014 15:54

D69a87n54i23e90l 98P74a56n48e43k 6662181492700

Prostá rada: Pokud chci zhubnout musím mít větší výdej než příjem. Ideální je sportovat. Hýbat se. Tělo si pak samo řekne co potřebuje a co je jen přežitek.

0/0
16.9.2014 13:21

S21a96n74d88r46a 12F86e16r37i30a46n78č95í38k56o24v12á 7493848241763

Za prvé, je veľký rozdiel medzi tým z čoho máte príjem, či prevažne z cukrov, tukov alebo bielkovín. Nestačí mať len nižší príjem, treba mať v prvom rade nutrične vyvážený príjem, inak to dlhodobo nevydržíte. 

Za druhé nie je rozumné nadmerne vysoký príjem vyvažovať nadmerným výdajom. Väčšina ľudí by v takom tempe dlhodobo nedokázala fungovať. Príjem sa má proste prispôsobovať výdaju a nie naopak. Športovať treba, ale pre zdravie, nie preto aby sme sa mohli obžierať. 

Telo je biologicky nastavené na to aby si hovorilo o kalorické jedlo. Telo nevie rozoznávať to čo potrebuje a "prežitok". To musíme rozoznávať my a musíme nad tým čo jeme proste rozmýšľať.

+7/−3
16.9.2014 14:51

A13l81e20n86a 75V55e33s82e56l81á 3963151905708

Přesně tak. Tělo je bohužel nastavené na "sežer, co můžeš, zítra třeba nebude a jak se ti pak budou tukové zásoby hodit". Překecat ho, že dost jídla bude i zítra, to už musí mozek...

+2/0
16.9.2014 15:21

D21a63v96i62d 59P34e75t22r12ž45e98l33a 2406264333350

Nikoli - vy snad znáte nějaké zvíře žijící ve volné přírodě, které by trpělo nadváhou? I lev se nepřežírá, pokud je syt. Nejde proto o nastavení těla, nýbrž o stav mysli - v čelistech se usazuje agresivita, proto ostatně tolik lidí zajídá stres jídlem - jednak používají čelisti a druhak se veškerá energie přesměruje na trávení. A čím nezdravější, tím lépe. Obžerství souvisí s nezpracovanou agresivitou, nikoli s potřebou se pořádně najíst.

0/−10
16.9.2014 15:28

A92l17e24n63a 12V69e56s63e33l80á 3483491725148

Naopak - vy snad znáte nějaké volně žijící zvíře, které by mělo stabilní váhu? V době nadbytku se vykrmí, v době nedostatku z toho žije. Tak to prostě funguje. Jen lidi už ta období nedostatku prostě nemají.

+10/0
16.9.2014 15:49

D67a24v23i31d 38P30e26t24r53ž57e44l73a 2736194333590

Tak pak nechápu, proč pořád žerou, mají-li dostatek. Copak si neuvědomují, jak tím přetěžují trávící ústrojí, oslabují imunitu, jsou neustále unaveni apod.? Neznám žádné zvíře, které by mělo nadváhu, protože prostě takové není.

0/−7
16.9.2014 16:34

O25n64d73ř78e97j 62Š27i47n77d51l17e43r 2397778846365

Paní Veselá vám ty vysvětlila velmi přesně. Ta zvířata nejsou dlouhodobě tlustá protože prožívají i období hladu. Jestli máte psa nebo kočku tak si udělejte takový experiment. Nechte volně přístupný velký pytel krmiva a sledujte co se bude dít. Pokud váš mazlíček vyloženě nepraskne tak vám garantují že za tři měsíce budete mít doma dvounásobně těžkou chlupatou kouli. Člověk dnes většinou žije v trvalém dostatku a tak se musí hlídat. Pak ten apetit závisí na mnoha věcech. Třeba u chorobně se přežírajících lidí byla zjištěna rezistence na látky co signalizují tělu stav nasycení. tyto hormony jako Ghrelin a leptin umí vyvolat anebo potlačit pocit hladu. Já se třeba teď snažím zhubnout posledních nadbytečných 6% tělesného tuku a tak jsem se omezil asi na 13 000 kj denně. Je to docela dost a vesměs se vyhýbám nekvalitním "hladovým" zdrojům a přesto mám občas docela hlad. Přitom jiný člověk podobné tělesné konstituce by se cítil přežraný. Někdo zase cítí potřebu jíst příliš málo a pak si stěžuje že i když jí (což tak subjektivně vnímá), tak nepřibere. Ve skutečnosti ale jí málo.

+2/0
16.9.2014 16:44

A49l97e77n84a 20V19e87s12e19l78á 3633661295378

No, to uvědomnění je právě to, co jsem psala... musí nastoupit mozek, který na to, oč si "tělo řekne", nedá.

+3/0
16.9.2014 16:51

D95a46n40i72e65l 83P74a92n16e14k 6962751522860

Sandra vy jste asi nečetla dobře slovo POKUD. 

Při hubnutí opravdu moc řešit nemusíte bílkoviny, tuky a cukry. Ty řešte až ve druhé fázi pokud je chcete řešit. Ostatně všechny ty tabulky a spol jsou beztak k ....  

Fakt ne? Nebo je většina lidí v současné době líná jako prase a jen první bolest způsobená pohybem na které jejich tělo není zvyklé vyřadí z dalšího pokusu. Navíc vůbec jsem netvrdil, že sport slouží k přežírání. To je z vaší hlavy ;-D takovou koninu bych nevypustil. 

Tělo si říká o potraviny které samo vyžaduje ať chcete nebo ne tak to skutečně je. Takový ten pocit mám chuť na sladké. Nebo na ovoce. Teď bych si dal maso. Co jiného to je než informace z vašeho mozku který jasně říká co potřebuje.

0/0
17.9.2014 7:40

P23e81t83r 74V72o18n34d75r40á48č49e16k 3752706692289

Problém lidí je, že si nechají diktovat životní styl od takových nabubřelých nýmandů, jako je pan Havlíček a další "výživoví poradci", kteří si myslí, že mají patent na rozum.

Sportovat a jíst cokoliv, ale v rozumné míře. To ke zdraví a dobré postavě stačí drtivé většině lidí, netřeba číst u každého výrobku etiketu jak blázen a horlivě počítat, jestli nepřekročím Havlíčkem určený počet kalorií o dvě, když si vezmu o čtvereček čokolády navíc, nebo jestli si můžu vzít k sobotní večeři rohlík, když už jsem měl jeden v úterý.

Postava, radost ze života a zdraví je silně propojeno s psychikou. Lépe na tom určitě bude někdo, kdo se s chutí stravuje trochu nezdravě, něž někdo, kdo žije podle Havlíčka, ale je z toho nešťastný.

+3/−1
16.9.2014 13:13

J44i65ř11í 88N36o93v88á92k 6214122309151

Jak jednoduše to lze celé překroutit a zkritizovat že? Pan Havlíček nikomu neradí, aby byl nešťastný, nebo že nějaké dvě kalorie jsou problém. Číst etikety je normální věc, pokud se zajímám o to, co do sebe cpu. Pokud vy to dělat nechcete, tak nedělejte, nikdo vás nenutí. To že je hlavní se hýbat je základním předpokladem, který sám pan Havlíček zdůrazňuje při každé příležitosti. Takže asi takhle...

+4/−1
16.9.2014 14:54

P91e33t58r 17V14o33n86d16r46á57č12e41k 3522796282629

Kritizuji, ale nepřekrucuji, zato vy zřejmě máte problém s chápaným textem. Samozřejmě, že Havlíček nikomu neříká, aby byl nešťastný, ale z jeho jídelníčku bude většina lidí dříve nebo později nešťastná a on to prezentuje jako jediný možný směr. Přitom těch směrů je více, například ten, o kterém jsem psal, více se hýbat a jíst, co chci.

Já Havlíčkův styl nechci a dělat nebudu, nesouhlasím ale s tím, že mě nikdo nenutí. Nutí, a to nejen Havlíčkova propaganda a vymývání mozku, že dnešní člověk musí jíst tohle a tamto a nemůže toto a támhleto. Je to mediální masáž, která se nám snaží vnutit, že zdravý životní styl neobsahuje colu, fastfoody, sladkosti, bílé pečivo a další, přitom je to do nebe volající blbost. Jak jsem už psal, vše je to o dodržení určité míry.

0/−3
16.9.2014 15:01

M71i56l77a83n 66K60l15o49u74č81e42k 3330195668167

Víc se hýbat a jíst co chci není zdravý životní styl, protože zdravý životní styl není jen o tom nebýt tlustý, například kolegyně kamarád razil podobný styl, opravdu hodně celloročně sportoval, velký chlap, ale dost pil a jedl co chtěl, nyní v 60 letech cukrovka a amputace nohy.

+2/−1
16.9.2014 15:17

P47e34t64r 20V41o62n92d56r32á13č67e50k 3852626692469

Říkám všeho s mírou a vy mi jako argument na to řeknete, že někdo kdo DOST pil a jedl co chtěl (předpokládám, že také ne s mírou) přišel v 60 o nohu;-D

0/0
16.9.2014 19:39

A56l75e35n31a 63V34e45s47e41l28á 3193421315898

Tak zrovna jste vyjmenoval potraviny,  u kterých je to snad jasné. Sádlo, máslo, tučné maso - tam to sporné je, tam je nezdravost jedině v nepřiměřeném množství, ale to, co jste vyjmenoval, snad naprosto jednoznačně nezdravé je. Že se z občasného úletu tímto směrem nestřílí, to je ale jasné.

Ale jinak si myslím, že tu mediální masáž zbytečně dramatizujete. Obezita prostě je velkým problémem současnosti. A to, co prezentuje Havlíček, má směřovat k její léčbě, nikoli k propagaci "jediného zdravého stylu". Pokud někdo problémy s váhou nemá, tak je celkem úplně zbytečné, aby se tím zabýval a nechal se "mediálně masírovat". Jenže tu máme snad polovinu populace, která to potřebuje fest a nějaké heslo "víc se hýbat a jíst, co chci" jim pomůže asi tolik jako acylpyrin na tříštivou zlomeninu nohy.

+2/0
16.9.2014 15:19

P62e95t79r 50V63o16n86d68r85á10č77e10k 3542796982199

Kdyby se populace hýbala a jedla co chce s mírou, pak by její polovina problém neměla. Můj postoj samozřejmě neplatí pro lidi, kteří už obézní jsou, tam musí nějaká dieta přijít. Nicméně obezita se u nás šíří hlavně kvůli nedostatku pohybu, ne kvůli dvěma rohlíkům a tatrance denně.

0/−2
16.9.2014 19:40

A28l86e14n45a 84V56e82s44e52l23á 3883261785238

Tak "co chce" anebo "s mírou"? Tohle jsem už psala - jsou lidi, co jim jídlo zas tak moc neříká. Pro ty sice vaše rada platí, jenže ti ji nepotřebují. A pak je hodně těch, co tu "míru" v podobě nějaké vnitřní klapky v sobě prostě nemají. A ti potřebují poměrně exaktně formulované návody, protože pojem "s mírou" jim nic neřekne.

+2/0
16.9.2014 20:01

P53e59t34r 41V49o70n70d44r97á62č58e87k 3892356532639

Člověku, kterému nic neřiká pojem s mírou a láduje do sebe denně knedlo vepřo zelo k obědu a tři bigmacy k večeři a přijde mu to normální, asi nepomůže ani exaktně formulovaný návod. Nepomůže mu nic.

0/−2
17.9.2014 1:24

A78l65e48n31a 98V31e38s84e15l16á 3233451975508

Jenže takhle to není. Pokud to budu brát podle sebe - tak jsem typ, co když je kolem něho jídlo, tak prostě "uždibuje". Tak nějak pomalu, s mírou, od všeho... ale furt. A to, že jsem si to začala opravdu sledovat, zapisovat, přepočítávat na jouly - bílkoviny - sacharidy - tuky, mi hodně pomohlo. I rady, jak ten jídelníček poskládat, aby člověka ty chutě na cokoli, kolem čeho projde, tak moc nechytaly. Zrovna Havlíček mi taky nesedí, abych pravdu řekla; vyhovoval mi STOB s jeho tabulkami a sebekoučinkem. Ale nejsem vůbec sama - ta představa, že tlustí lidi sedí a žerou velké porce jídla sedí jen na málokoho. Spousta z nich jí naopak málo - jenže blbě. Pro  ty už je rada "jezte všechno s mírou" úplně na nic. Jak říkám - máte v podstatě pravdu, jenže to platí jen pro lidi, co radit nepotřebují.

+2/0
17.9.2014 6:05

J27i69ř89í 72N56o27v74á22k 6394372489821

No dobra, asi jeste zareaguji, i kdyz tusim bezvyznamnost diskuze s nekym jako vy. Placate slusne. Zaprve ze z toho bude vetsina lidi nestastnych je pitomy nazor nekoho, kdo s timto zivotnim stylem nesouhlasi. Ten nazor vam nikdo nebere, ale tvrdit jen tak z gauce, ze lide co takto ziji jsou nebo budou nestastni, to se na me nezlobte. Mnoho lidem to vyhovuje naopak. Ze nesouhlasite s tim, ze vas nikdo nenuti je vas problem. Pokud jste slaby jedinec a podlehate vsemoznym propagandam, je to vase vec. Dale co presne byste rad jedl a nemuzete, protoze vam to nekdo zakazal? Patrne nic. Havlicek radi lidem, co chteji zit zdrave. A pohyb k tomu patri, on netvrdi, ze lide nemaji mit pohyb. Cola, fastfood atd. to samozrejme nezdrave veci jsou. Nimdo netvrdi, ze si nemuzete dat jednou za cas colu, ale ze je nezdrava snad vi i totalni pako...

+3/−1
16.9.2014 16:01

P87e50t85r 96V66o57n89d87r44á33č77e56k 3232316312499

Moudřejší ustoupí, v tomto případě jsem to zjevně já, protože nemá cenu reagovat na někoho, kdo překrucuje nebo nechápe má slova.

+1/−3
16.9.2014 19:41

P36e43t57r 34V45o57n45d88r96á27č78e35k 3872656352209

Prosím ty tři pipinky, co mi tu minuskují každý příspěvek, aby zkusily argumentovat slovy, protože od toho diskuse je, ne prostoduchým kliknutím na minus. Děkuji.

0/0
17.9.2014 1:26

A82l26e43n86a 97V17e48s65e54l19á 3153931905428

Nejsem potrefená husa, neminuskuji vás... ale jen poznámka: od toho tady zas jsou ty plusy a minusy. Aby člověk mohl, když chce, jen vyjádřit "souhlasím" či "nesouhlasím" a nemusel se dál rozkecávat.

V poslední době se tady to hysterčení nad minusy nějak rozmohlo... každou chvíli tu nad tím někdo vyvádí... nechápu. :-/

+2/0
17.9.2014 6:10

P58e34t95r 35F85r94ý79d23e46k 7399151969983

Jak muze nekdo s alespon stredoskolskym vzdelanim napsat, ze konzumace nasycenych tuku zvysuje hladinu cholesterolu. Vzdyt to bylo vyvraceno jiz temer pred 100 lety...

+1/−1
16.9.2014 12:55

T49o77m64á10š 78L96i67n73h96a86r44t 8503286944

To jsem tedy nikde nevidel. Aktualne mam za to ze nenasycene tuky snizuji cholesterol ... velky nadbytek nasycenych tuku muze cholesterol zvysit ... a transnenasycene (zde tedy nevim jestli se presne takto nazyvaji) jsou temer cisty cholesterol a ve strave nikomu chybet nebudou.

Spise bych se zameril na rozdil mezi sacharidem a cukrem :) 55% energie ze sacharidu ano, ale opet cukr jako rychly sacharid nikomu chybet také nebude a zjiskavat energii z neho bych volil jen velmi vymecne.

+3/−2
16.9.2014 13:08

S91a79n36d52r50a 96F63e67r53i39a62n78č39í39k68o78v14á 7813118181983

Sacharid = cukor. Je to absolútne to isté. To čo ste mal asi na mysli je delenie na monosacharidy, oligosacharidy a polysacharidy. 

To čo vy nazývate cukor, a asi myslíte biely cukor je oligosacharid, teda sacharóza (jedna molekula fruktózy a jedna molekula glukózy, t.j. monosacharidy) a to čo odporúčate sú polysacharidy.

+1/0
16.9.2014 23:25

T86o89m19á36š 95L33i68n61h47a61r83t 8663106874

Nechci byt nimrod ale urco bych mezi sacharid a cukr nedaval rovnitko. Je to mnozinovy vztah. Cukr je sacharid, ale sacharid neni cukr. Ale jinak si asi rozumime. Ovsem doted jsem myslel ze oligosacharid = dobry sacharid ale ocividne ne. Tam se to jeste deli dal. Nicmene myslim ze staci minimalizovat vylozene cukry (ty rychle) a dal si myslim ze to nema smysl nejak hrotit pro bezneho smrtelnika. Jo a jeste dodrzet nejakou tu vlakninu :)

0/−1
17.9.2014 9:02

A43n20e86t63a 98S45o80u33k35u46p98o66v37á 4145279827

Jezte všechno, ale s mírou. To je základ.

+2/−8
16.9.2014 12:42

J62i48ř20í 94N14o89v26á26k 6544732949151

Třeba dortík se 150 Ečky nebo mňamkovej salámek s 3 procenty masa? Děkuji, ale raději si budu vybírat, co do sebe cpu. Takže jíst s mírou, to rozhodně, ale určitě ne všechno...

+4/0
16.9.2014 14:55

V16e77r77o21n39i51k35a 67V26e27s11e71l27á 7625637724363

Dortik se 150 Ecky nebo salamek s 3% masa nejim, protoze me to nechutna, ne proto, ze je to nezdrave:-)

0/0
16.9.2014 16:37

J38i95ř63í 43N63o97v44á56k 6144822529931

To je mi vcelku jedno, co vy jite. Ja reagoval na vas prispevek, ze mame jist vsechno...

+1/0
16.9.2014 17:46

V70e19r35o50n75i27k57a 67V87e37s84e78l59á 7655447474473

To byl prispevek slecny/pani Soukupove. Ale myslim, ze to nemyslela tak, ze mame jist nejake "sajrajty", ale od kazde skupiny potravin neco.

0/0
17.9.2014 12:18





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.