Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už jedna facka dítěti uškodí, tvrdí zastánci kontaktního rodičovství

Kontaktní rodičovství je založeno na hluboké citové vazbě mezi dětmi a rodiči. Výchova se u nich obejde bez bití a jakýchkoliv trestů, ale také bez chválení. O zajímavém způsobu rodičovství jsme si povídaly s americkou autorkou Naomi Aldortovou, která své výchovné myšlenky šíří po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H57a15n24a 50P26r20o21c23h33á45z80k52o30v87á 9618883792823

Biti deti - jsem proti, i kdyz v jistych situacich zvlast u nekterych deti muze byt  placnuti pres zadek na miste.

"Teoriim" o rozvijeni osobnosti ditete, nechvaleni, delani jen toho co ho bavi se usmivam. Neni nahodou lepsi proste pouzivat zdravy selsky rozum, chovat se ke svemu diteti s laskou, vysvetlit mu proc po nem nektere veci chci a nektere ne. Kdyz mam z neceho radost dat to najevo - pochvalit. Kdyz se zlobim, dat to najevo a rict proc, aniz bych si v hlave predtim probirala, zda se ho tim nahodou nedotknu. Pripravit ho na zivot, ve kterem proste mantinely a pravidla jsou a nedelame jen to co nas bavi. 

Lidstvo se ma asi moc dobre tak se zabyva "piplanim" neomezovanych sobeckych mazanku.

+1/0
29.4.2014 22:15

M72i42c55h94a71l 16R53i28m27b27a58u10e14r 4889485273867

Jak jen mohla evoluce probíhat čtyři miliardy let bez přispění našich tyriroriček a děťomysloznalkyň? Vždyť bez nich jsme jen bloudili v temnotách - není divu, že předchozí generace nic nedokázaly, zatímco dnes v zemích, kde naše děťozpytné mudrokoumalky tyriroziují, úroveň kultury a mezilidských vztahů raketově roste..! V

0/0
29.4.2014 3:03

P56a47v30l56a 72S85k25l37e96n55á61ř85o14v49á 7299904462

Netrestat, nechválit - to je blbost. Motivace je pro rozvoj dítěte potřeba, jestli z něj má být něco víc než jen zvířátko.

+3/0
27.4.2014 23:14


L37e17n84a 62B43u18r95i97a91n92o63v33a 3404907143132

Žádný výchovný experiment ani metoda nejsou ideální pro všechny děti stejně, neexistuje univerzální způsob, jak děti vychovávat. Každý rodič má ty svoje vést podle nejlepšího vědomí a svědomí. Tyto novátorské věci (byť nejsou tak úplně nové) způsobily už i dost škody. Stačí jedna třída v mateřské škole a člověk hned vidí, který rodič to vede dobře. Z některých vyrůstají obtížní a nepřizpůsobiví spratkové, kteří neví, že dělají něco:-/ dělají špatně, protože jim to doma nikdo nevysvětlí.

+7/0
27.4.2014 14:49

I11v15a51n58a 36Z98b55u39b66n73o60v90á 8426238778

Problém je ten, že jestli to rodiče vedou dobře nebo ne se pozná nejdřív za 30 let. Bohužel to není tak, že tzv. hodné dítě je později úspěšné v životě, často je naopak  neúspěšné a nešťastné.  Naučí se poslouchat druhé, a ne svůj vlastní rozum. Pak píše podobné věci do diskusí jako většina přispěvatelů tady. :-/Tato teorie jak vychovávat děti (viz článek) se nám zdá poněkud přehnaná, a mnozí tady píšou věci jako moji rodiče to tak dělali, tak proč bych to tak nedělal já...no ale všechno se vyvíjí. Myslím, že není špatné se nad tím zamyslet, a třeba jen proto, abysme zjistili, co nás na tom nejvíc popuzuje. Mě se napřed hodně nezdálo to nechválit. Pak jsem si ale vzpomněla na synovce. Když byl malý, a udělal něco, co se dospělým líbilo, hrozně ho chválili. On to pak opakoval donekonečna, bylo na něm vidět, jak o tu pochvalu stojí, doslova závislák. Dovedu si představit, že kvůli pochvale bude dělat věci, které nemá rád, a to je právě ten smysl toho nechválit. Ten dobrý pocit má přijít z té samotné činnosti, a ne z pochvaly, protože pochválit vás druzí můžou a nemusí. Odvozovat vlastní hodnotu z toho, jak mě vidí a co si myslí druzí taky není moc fajn, je to vlastně nesmysl. Takže to nechválit má třeba hodně do sebe, nehledě na to že často chválíme ne proto , že dítě v něčem vyniká, ale ze snahy ho nějak zmanipulovat, aby dělalo co chceme. To samé se týká zastrašování a facek. Otázkou jen je, co chceme z dítěte vychovat. Pokud nám stačí manipulovatelný závislý poslušný vystrašený človíček, pak je to lepší postaru. Ale pokud nám nestačí jak to vypadá zvenku a jde nám i o pocity dítě (vnitřek) pak může být tato kniha inspirativní.

0/0
30.4.2014 2:30

A38n19n66a 61R40a41d34o22v39á 8334587797929

Prostě zdravý selský rozum, jak zmiňuje výše paní Procházková.

A co je to Vaše "postaru"? Já totiž nemám pocit, že by většina našich dědečků a babiček byli "manipulovatelní závislí poslušní..." a odborníky na výchovu neměli, většinou i více dětí, tak by ani nebyl čas se patlat s každým pocitečkem jednoho (tím vyjadřuji extrém, ne to, že by se na pocity dětí mělo kašlat) ale možná bylo víc objetí a lumpárny řešeny jasněji - ano i výpraskem, pohlavkem apod. a asi víc zapojení do domácnosti - prostě jiná doba (bez TV,PC) i když samozřejmě ne všechno bylo "super"...

0/0
1.5.2014 9:04

M61i14c65h64a56l 82M13i43l77l41e20r 9376602549942

generace americkych deti byly poskozeny "bezmeznou" rodicovskou laskou , ktera z nich vychovala sobecke sigry. Nekteri se z toho nevzpamatovali ani v dospelosti a nejaka Americanka bude vykladat rozumy o bezmezne lasce bez pochvaly a trestu!

Dite potrebuje pochvalu stejne jako ji potrebuje dospely clovek. Potrebujeme vedet, ze co delame je spravne, ze se to nekomu libi, ze ho to potesilo.

Fyzicke tresty jsme doma u deti pouzivali, ac u nas nevladla placacka na mouchy jako v nasich vlastnich detstvich, ale rucni placnuti po zadku a s prilezitostmi, kdy se to resilo placnutim, se to rozhodne neprehanelo.

Deti jsme NIKDY nevahali pochvalit kdyz si to zaslouzili. Uz moje babicka rikala "Chval deti, kdyz neco udelaji dobre. Ani nevis, jak uprimna pochvala hreje a jak to naopak boli, kdyz jsou lide -a zvlast rodice- nevsimavi a ni skoupi".

+6/0
27.4.2014 8:15

M68i56c15h65a78l 25M35i23l73l38e73r 9706762919212

zaslouzilY

0/0
27.4.2014 8:16
Foto

V35l77a28d62i77m61í17r 95V44o58l19k43o 6600772557339

Kontaktní rodičovství....to asi nebude kickbox, co?;-D

+1/0
26.4.2014 23:21

P78a86v38l53a 81S28k92l11e77n36á89ř91o35v82á 7229354512

Bude, ale ze strany pozdějšího 15letého nevychovaného spratka :-D

+1/0
27.4.2014 23:15

L65u16c42i19e 97F76o42r60m60á69n16k68o80v74á 8455278157930

Nejsem zastánce výchovy tělesnými tresty a svoje děti v podstatě vůbec nebiju a nikdy jsem to nedělala (že má někdy člověk chuť toho spratka vzít a pořádně s ním zatřást, to nepočítám ;-D). Na druhou stranu ovšem neuznávám názor prezentovaný rovněž částečně Aldortovou, že je třeba přistupovat k dítěti zásadně jen pozitivně, a běda jak by jeho křehká psýché byla narušena třeba tím, že bych ho za něco pokárala! Mám pocit, že se v naší kultuře s těmi dětmi strašlivě se...me. Hlavně aby měly "dětství", neměly stres, abychom je nepoznamenávali... blablabla.

Já to vidím tak, že mým úkolem jako rodiče je vychovat z dětí socializované jedince schopné efektivně fungovat ve společnosti. To ovšem znamená, že je budu učit nejen kooperaci a sebeprosazování, ale také dodržování pravidel, vědomí následků svých činů. Proto u nás doma máme tresty, ale vždycky pokud možno ve formě přímých důsledků konkrétního jednání. Rovněž nechápu démonizaci pochval a pokárání - jako ať se na mě Aldortová nezlobí, ale jak asi funguje dospělá společnost? Ano, na základě pozitivní a negativní motivace. Udělám-li něco špatně, nikdo to u mě jako u dospělé osoby nebude taktně přehlížet. Naopak správné jednání má benefity. Připadá mi normální, aby děti fungovaly úplně stejně.

Krom toho mi na podobných výchovných teoriích vadí, že pracuje s dětmi jako s jednolitou masou, předpokládá, že všechny děti jsou stejné a budou na určité jednání reagovat stejně. Mám doma dva exempláře stejného původu a každý je totálně jiný a reaguje úplně jinak, co na jednoho platí, se u druhého úplně míjí účinkem. První je vstřícný, účinlivý a pro výchovu dle Aldortové v podstatě ideální materiál; druhý prakticky od narození jede v modu <if>matka něco řekne --> <then> udělej okamžitě pravý opak, ať je to cokoliv >. U něj bych aldortovskou metodou maximálně tak vychovala totálního spratka a sociopata.

+8/0
26.4.2014 0:01

R82e48n48a39t16a 83H27a84v51l71í25č70k60o46v83á 3919936703235

Formulace "kontaktní rodičovství" zní šíleně! Za mého dětství byl běžným výchovným argumentem pohlavek, facka, výprask...na nějaké psychologické rozebírání a diskutování s dětma se nehrálo. Děti prostě měly povinnost poslouchat rodiče,  učitele a pokud se nechovaly tak, jak si za něj zodpovědní dospělí představovali, následoval trest. Učitel napsal poznámku do žákajdy, rodiče doma výchovně zasáhli. Nikdo se z toho nehroutil, vyrostla tak celá generace dnešních 40-50iletých. Z diskusí o prohřešku mají děcka akorát psinu a příště řádí pokud možno ještě víc! Lepanec ve správnou chvíli je výchovnější než miliony slov.

+3/0
25.4.2014 18:05

E24m80i19l 94P91l31í57h86a41l 7954609541731

Vše podstatné a logické už bylo řečeno. Mám tezi, že 90% denního času malého dítěte je v jeho režiii. Zbylých 10% se musí učit respektovat pravidla (denní režim, tj. jídlo, hygiena, atd...). S rostoucím věkem se tento poměr postupně mění. Žádné výchovné lepance jsem za 1,5 roku věku dítěte nepoužil, zatím. Někdy je to fakt náročné, ale snažím se ovládnout a dítě pochopit. Často taky najdu rezervu u sebe, např. spěchám, jsem unavený a podrážděný z práce - v dnešní době je člověk v neustálém presu. Odpovědný výchovný proces je opravdu náročný. Jo a nechválit je hloupost. Velkou měrou přispívá k ploché osobnosti.

0/0
25.4.2014 9:05
Foto

V29l88a38d86i13m36í98r 57V90o22l34k70o 6450882187689

bez těch plastických osobností bychom ani tu hvězdnou pěchotu v Superstar do kupy nedaliR^;-D

+2/0
25.4.2014 11:07

A84l88e79x73a14n90d22r 72K52o55s17t57k96a 5849876899276

Výborně. Zajímavé je, že co se šíří podobné nesmysly, tak je také spousty nevychovaných parchantů, o dětských vrazích a násilnících nemluvě.

+3/−1
25.4.2014 9:00

M50a51r71t18i95n87a 66K71o64l32o67m83a33z55n42i48k28o56v17a 2807792697376

Priznavam, sve dite obcas placnu. Ale take priznavam, ze na to vubec nejsem pysna. Zpetne vidim, ze to nejenomze nepomaha, ale naopak je to kontraproduktivni. Vnimam to jako svoje selhani. Snad se to naucim jinak a lepe.

+4/0
24.4.2014 18:02

P75a64v44l56a 29S50k60l16e34n44á53ř94o47v46á 7599884102

Plácnout s chladnou hlavou a rozmyslem. I přes varování děláš, co nemáš - lup ho tam. Nemělo by to být v afektu, ve vzteku či z únavy... Platí-li u Vás první varianta, nemáte se čeho bát.

+1/0
27.4.2014 23:21
Foto

M22a12r48i68a54n88a 28R98y74š18a78v38á 2807195462799

Nesmysl! Některé děti jsou zlé už od počátku aniž by to kdokoli zavinil. Měla jsem bratrance a ten od 6ti měsíců začal šíleně hryzat a byl zlostný. A opravdu to neměl od koho odkoukat a kousal ty, kdo mu vůbec neubližovali - babičku, tetu... Tam je jediná pomoc.. Prostě střískat.

Už i v Bibli se píše: „Své dítě učit kázni neváhej, dáš-li mu metlou, neumře! Když mu sám metlou nabiješ, jeho duši z pekla vytrhneš“ (Přísloví 23:13-14)

A také to vidím ve svém okolí. Když rodiče netrestají dostatečně (dostane jen malé plácnutí přes plenku), dělají si s rodiči, co chtějí. Myšlenka, že se děti rodí nevinné není zdaleka pravdivá. Děti se rodí sobecké (což je zpočátku v pořádku), ale pokud rodič nezasáhne, zůstane sobecké pořád.

+6/−7
24.4.2014 13:07

J23i95ř53i61n41a 47M30a14n26d43á49t78o60v93á 9127678660175

Tak jak píše pán níže - dítě samo pozná, co je dobré ......... a já dodávám, ano, ale pro něj. ;-)

+9/0
24.4.2014 13:16

M67a76r31t68i30n75a 25T57r53o42j80a76n52o35v17á 5243348495

Ztřískat 6 měsíční dítě... protože mu zřejmě lezly zuby a bolelo to... no, taky cesta.:-/

+9/−2
24.4.2014 13:19

J15i36ř67í 73S81l44e51z21á48k 8485472804165

A to píše kde?

+1/0
26.4.2014 11:28

P20a70v72e50l 69P58o53n74c77a46r 1833934872327

To jsou fakt tragicky postoje.

+3/−1
24.4.2014 13:59

J48a89n24a 71C46e69l61n62a40r48o92v94á 3862277190361

Máme roční dceru v pul roce kousala nás komodu...nemlatili jsme ji.po pár dnech ji to přešlo až se ji úplně prořezaly 4 zuby. Před týdnem nás začala kousat znovu a dneska se jí proříznul další zub. Vždycky to má svůj důvod akorát záleží jestli chceme zjistit pravý důvod nebo se jen utvrdit v tom,že to co si myslíme my je ta pravda a nic jiného !:-/

+2/−1
24.4.2014 15:22

J75i19ř72i35n70a 16M79a83n46d65á79t74o36v89á 9837798930215

Takže protože má důvod, tak jste jí to kousání vašich osob a nábytku povolili? Také se mi třískání batolat až tam nezamlouvá, ale takové to - když máš důvod, tak to dělej, zrovna také ne.

+1/0
24.4.2014 15:27

M12a30r34t76i11n21a 53K57o40l34o57m74a71z36n64i50k70o73v30a 2617612427206

A kde psala, ze ji to povolili?

+2/0
24.4.2014 18:02

M39a35r79t88i86n35a 49K63o22l10o74m24a88z12n98i17k61o81v22a 2747542357716

Dobrej trolling. ;-D

+1/0
24.4.2014 17:59

J93a53r19o85s29l20a59v 41M59a69c20h93á50č31e31k 5663326902699

Tak je tady dost blábolů, ale tvrdit, že některé děti jsou zlé od narození je asi ten největší. V Bibli se taky píše že bůh stvořil zemi za 7 dní a že nad námi je nebe do kterého jednou možná půjdeme. Možná jste si všimla že to není tak úplě pravda...

Prosím, nepořizujte si děti!!

0/0
24.4.2014 23:37

P44a73v95l22a 75S48k71l66e68n79á48ř67o64v14á 7629854442

Nejsou zlé, jsou amorální. Morálka je kulturní fenomén, kterému se musí naučit. Jinak to jsou s prominutím zvířátka, která poslouchají své pudy a dělají to, co je podle nich pro ně dobré. A rodič je musí naučit, že ne vše, co se jim zdá dobré, dobré skutečně je.

0/0
27.4.2014 23:25
Foto

V77l49a29d53i62m68í25r 54V77o18l57k85o 6390242897839

Ty děti květin tu snad musí mít někde hnízdo....sem netušil, co jich tu budš;-D

+2/0
24.4.2014 12:46

M83a90r97t96i41n42a 46T57r53o89j61a20n11o54v89á 5873458865

Mně připadá, že 99% procent osazenstva diskuse jsou spíše děti řádných sukovic.:-)

+2/0
24.4.2014 13:05

M88i82c70h26a81e15l80a 66N97o40v24á79k38o64v58á 9822794223646

Tady mají spíš hnízdo vzývači Igora Hnízda ;-D, nebo spíš Maty Hari :-)

+2/0
24.4.2014 14:46

P87a13v44e12l 71P10o71n16c14a52r 1333284682497

tak lepsi pravdolaskar nez lzinenavistnik, ne? ;-)

+2/0
24.4.2014 13:58

J52a35r17o23s67l19a92v 26M73a44c16h43á72č61e95k 5613286732769

Většinatěchto komentářů jsou bláboly kde si agresoři obhajují svojí neschopnost vychovávat dítě bez agrese. Pak tam jsou bláboly o tom, že když nejsi agresivní, dítě nevychováváš a "roste pro šibenici". Málokdo je ochoten říci že jeho rodiče selhali a nevychovali dobrého člověka. Proto budeme "do krve" bránit právě ten náš způsob výchovy, protože "je přece normální, koneckonců mě taky mlátili a já zcela samozřejmě jsem normální". Takže dokud nebudeme všichni, nebo alespoň těch 101 opic schopni pohlédnout dál než na vlastní dvorek, nic se neposune protože se tady bude většina podporovat v tom že je normální selhat a dítě zmlátit.

Navíc tady všichni a téměř okamžitě zapomínají na DŮVODY proč dítě neposlouchá a jen řeší okamžiou rovnici NEPOSLOUCHÁ = ŠPATNÝ = TREST. Bez ohledu na následky. Nemálo lidí tam napsalo: Když jsem byl malý byl jsem špatný, tak jsem prostě občas dostal. ALE SAKRA PROČ o sobě někdo řekne že byl špatný?????? Opět bez zamyšlení, pouze konstatování, protože HO O TOM JEHO VLASTNÍ RODIČE PO LÉTA PŘESVĚDČOVALI. A co kdyby rodiče svoje děti raději přesvědčili o tom že je dobré a PROTO SE NEMUSÍ CHOVAT JAKO SPRATEK, protože není spratek????

Smutné je že když sem někdo napíše souhlas s touto výchovou, sesype se na něj hromada blábolilů kteří křičí extrémní situace a urážky.

Paktadyjsou rádoby příklady kde jsou 3 děti a každé jiné "i když nás rodiče vychovali stejně, jsme jiní" A to vám jako nedojde že to bylo jiné díky tomu že tam byli jiné děti (nebo ne u prvního) a tím se VELMI zásadně změní podmínky výchovy? Když máš jedno dítě, věnuješ se jednomu dítěti, máš-li dvě, dělíš pozornost mezi dvě děti a navíc se děti věnují sobě navzájem a to hraje zásadní roli a když sou 3, situace je opět jiná.

+4/−4
24.4.2014 11:03

P33e57t83r 53H79l97o26u19š97e75k 9246743215541

milý pane, to že někdo o sobě napíše že v dětství provedl lumpárnu a dostal právem trest vůbec neznamená, že by o sobě říkal jak byl špatný, vymýšlíte si něco co tu nikdo nepsal. Neb například každý fotbalista který dostal třeba žlutou kartu je špatným fotbalistou? Každý řidič který někdo dostal pokutu je špatný řidič? 8-o

+6/0
24.4.2014 11:08

J39a85r39o50s69l22a13v 71M70a38c10h94á38č36e20k 5203526342589

Doporučuji přečíst komentáře které tu jsou než budete tvrdit že reaguji na něco co tu není a jen se sám ztrapňovat. A možná i trocha studie psychologie by neuškodila. A ano, každý řidič který dostane pokutu je špatný řidič, pokuty se nedávají za dodržování předpisů, ale za jejich porušování. Ovšem zdá-li se vám že jste natolik velký borec že se vás předpisy netýkají, pak si zřejmě při obdržení pokuty připadáte podvedený a chápu vaší snahu necítit se špatně, ale realita je maličko odlišná.

0/−2
24.4.2014 11:25

P50e45t91r 67H80l36o25u50š98e94k 9496593695931

ztrapňujete se tu především. Neznám řidiče, který by někdy za něco nedostal pokutu, třeba i za přihlouplé parkování méně než 5 m od přechodu když spěchal na jednání. Znamená to dle Vás tedy že každý kdo někdy v životě dostal pokutu nectí dopravní předpisy? Opravdu se ztrapňujete. Nepřipadal jsem si špatným člověkem když jsem jako malý dostal na zadek za lumpárnu, stejně jako si nepřipadám špatným řidičem i když jsem do svých 40 let dostal už tuším 3 pokuty + několik špatných parkování. Vzhledem k Vašemu původnímu příspěvku tedy jako trest pro řidiče který poruší předpisy navrhujete co? Jen slušnou domluvu, nebo obejmutí?

Když někdo provede něco co provádět nemá ať vzhledem k druhým nebo k sobě samému, měl by dobře vědět že udělal špatnou věc a dostat adekvátní trest. Řidič po prohřešku je seznámen s tím co udělal špatně a jako trest dostane pokutu, malé děcko se dozví že kreslit po nábytku se opravdu nemá a dostane na zadek. Je to adekvátní trest, snad si v hlavě ten čin spojí s tím následným trestem a příště bude tušit co by následovalo a třeba už to neudělá. Víc polopatě Vám to vysvětlit nedokážu abyste pochopil :-)

+2/−1
24.4.2014 11:54

J87a42r75o66s20l58a61v 72M61a85c55h53á83č69e88k 5983866332899

Vy jste opravdu omezenec a je mi vás moc líto. Psal jsem snad někde že nesouhlasím s pokutováním řidičů? Nebo snad že bych je objímal? ;-D

Naproste nechápete co jsem napsal a jen blábolíte směrem o kterém jsem nemluvil. Srovnávat trest pro někoho KDO VÍ ŽE DĚLÁ NĚCO špatně (dospělý člověk) s trestem pro dítě které SLEDUJE SVÉ RODIČE a chová se podle nich VŽDY je opravdu hodné tupce který nechápe co píše. Upřímě doufám že mé děti s těmi vašimi nepřijdou do kontaktu. Dokážete vychovávat pouze strachem z trestu a ne respektem (pravděpodobně protože žádný u nikoho nemáte, víte-li co to slovo znamená). Vraťte se do své nory a tam si zůstaňte protože mezi slušné lidi nepatříte.

0/−2
24.4.2014 23:23

P25a70v18l47a 27S57k24l54e70n14á75ř31o77v40á 7119494932

Dítě sleduje své rodiče, jak si čmárají pastelkama na stěnu? ;-D

0/0
27.4.2014 23:38

R44e53n42a74t95a 77H83a16v22l37í51č54k61o10v17á 3269696533335

v mé generaci(bude mi 50 let), byl běžným výchovným argumentem rodičů, alei některých kantorů, lepanec, pohlavek facka...od rodičů i výprask, pokud to byl extra průšvih(např. rozbité sklo ve vstupních dveřích u paneláku, poškození jednoho z několika aut na ulici při čutání kamene po cestě ze školy..). Nemám pocit, že by tato generace byla plná nějakých psychopatů, labilních osobností... Byli jsme vychováváni přísnějším, "ručním" způsobem a nemyslím si, že současná demokratická diskutovací výchova je k něčemu dobrá. Děcko musí mít stanoven určitý řád, či meze, při jejichž překročení bude vědět, že ho trest nemine. Za nás bývalo trestem i domácí vězení, dnes je trestem vyhnat děti od televize a počítače a nutit běhat po hřišti...

0/0
27.4.2014 17:26

J79i94ř57i19n95a 14M89a68n84d63á76t22o82v29á 9947638430905

Potřebujete obejmout? V

+1/0
24.4.2014 11:15

M24i29c91h34a40e14l29a 71H98a19v13l68í15k18o86v76á 1694989856430

A vy facku? ;-);-D

+3/0
24.4.2014 11:22

P45e70t15r 18H98l52o45u25š68e35k 9656453725341

paní Mandátová něco provedla? ;-)

0/0
24.4.2014 11:24

M55i34c40h54a63e53l88a 34H15a80v65l25í58k68o35v16á 1594959776980

ne, to byl vtip ;-) každý asi potřebuje občas to svoje :-)

+1/0
24.4.2014 11:28

J54i52ř23i83n35a 87M68a14n12d72á52t66o94v79á 9627618450245

Víte co je zajímavé? Všichni omílají něco o vzorech ..... já jsem například jako dítě vůbec nedostávala a přitom nejsem odpůrce fyzických trestů. Samozřejmě nejde o to děti zmlátit, jak popisuje pan Macháček, ale pokud se dozvím, že starší syn ubližuje mladší dceři, tak nemám problém mu plesknout, s následnou přednáškou a trestem ve formě slohové práce, na téma rodinné vztahy ;-)

Mladší dceři je taktéž udělána přednáška na výše uvedené téma + téma provokace.

Všechny děti následně upozorním, že jednou budu stará a oni budou chtít, abych bydlela právě s jejich sourozencem ;-D

+2/0
24.4.2014 11:38

M44a42r54t21i65n34a 52T82r92o76j88a61n74o69v67á 5733788125

A myslíte, že to plesknutí je v tom řetezci nezbytně nutné? Nefungovalo by to i bez něj? Ten zbytek totiž zní docela rozumně a funkčně a nepřijde mi nutné to uvádět pleskancem... :-)

+2/−2
24.4.2014 11:43

J20i56ř29i75n84a 84M31a41n37d97á30t77o16v72á 9697448600445

Jistě, ale neznáte mého syna, dokud je to bez plesknutí, tak nic neprovedl. Já nemám potřebu ho bít, ale on má potřebu dostat. Vím, že to zní divně, ale ono to tak fakt je. Ale už je velký, už se mu daří se lépe kontrolovat a už nedostává ;-)

+3/0
24.4.2014 11:56

M54a43r86t88i41n52a 93T90r24o49j96a82n97o31v10á 5593518885

A myslíte, že to má vrozené nebo vypěstované?:-)

+2/0
24.4.2014 12:45

J94i67ř56i68n89a 33M95a53n62d25á70t25o91v39á 9187328280455

Vypěstované těžko, jeho sestry ničím podobným netrpí. Navíc, jeho výchova byla dosti nestandartní, protože má diagnostikované ADHD. Byl dítě, na které zkrátka platilo něco jiného a taky mi trvalo, než jsem na to přišla. Taky bych asi mělo plno řečí o to, jak není potřeba děti být, kdyby se mi nenarodil zrovna on ;-)

0/0
24.4.2014 13:25

J24i31ř25i76n80a 92M69a80n43d53á98t97o76v55á 9317808490915

bít, pardon

0/0
24.4.2014 13:30

P87e84t52r 62H91l86o88u78š30e98k 9576673735751

zdaleka ne každé dítě je tak poddajné že mu stačí 258 domluv s "tytyty" :-)

To máte podobně jako s tou svíčkou na narozeninovém dortu - asi každý rodič říkal dítěti že tam prst strkat nesmí, protože to pálí, a přesto si to muselo zkusit

+2/0
24.4.2014 12:03





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.