Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Učte své děti toleranci, píše maminka Filipa, který si sám vzal život

"Jsem maminka osmi dětí. Náš nejmladší syn Filip si 2.2.2014 vzal život. Jen ten, kdo prožil podobnou tragédii, může plně pochopit, co naše rodina prožívá, napsala na web e-Mimino maminka čtrnáctiletého Filipa, kterého trápila homofobní nálada ve společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51i83ř13í 97M56a50n38d12á21t 4927912460356

.

0/−1
27.5.2014 7:04

L26u10d17m65i91l93a 82Š63v75e60c19o31v50á 2340144563791

Idnes bohuzel z cele zpovedi maminky vypustili z meho pohledu ten nejhorsi a nejpravdepodobnejsi duvod a to homofobni kazani kneze z kostela kam rodina chodila. Na zaklade synova prani byl v tomtez kostele i pohreb a ten fraternik po pohrbu rodinu i kluka v podstate odsoudil. Jako by jim i tak nebylo dost zle :-(. A to je duvod proc nemam rada cirkev, dogma a prezitky stoji nad lidskosti. Lidi, verte v co chcete, ale nenicte zivoty jinym. Mamince i rodine preju hodne sil. Doporucuji najit a precist cely puvodni clanek na emiminu.

+3/−2
2.4.2014 11:33

Ř58e32h41o84ř 83V73l43a95s37á23k 2434484811246

Že by hlavní problém měl s kostelním prostředím a přitom by tam chtěl mít pohřeb? To mi moc nedává smysl.

+2/−1
2.4.2014 19:19

L57u48d84m79i42l61a 77Š98v69e74c42o74v33á 2920754153261

Mozna prave proto, ze to cirkevni prstredi chtel kluk timto nestastnym zpusobem take zmenit a rodicum to vlastne secvaklo, az kdyz knez udelal na pohrbu scenu. Alespon tak jsem pochopila originalni prispevek. Samozrejme jsem tam nebyla, takze bych bych nemela soudit, jen mi vadila polovicatost clanku. Osobni zkusenost a duvod proc se do cirve navazim je muj kamarad. Je gay a je zaroven verici (ve smyslu opravdu Jezise Krista, jedineho boha... Zkratka zadna alternativni vira) a vim jak moc to nema jednoduchy. Na obranu znam i farare, kteri jsou uzasni a velmi si jich vazim. Vadi mi jen cirkev jako zkostnatela a pokrytecka instituce.

+1/0
2.4.2014 23:55

S34t54a40n43i69s15l50a41v 36V72a68l64e79n49t25a 7936468606824

Tak zaprvé, vše co nám média předkládají, je jednostranná verze rodiny toho kluka.

A nejvíc mě překvapilo, jak Ester Janečková veřejně obvinila za smrti Filipa toho kněze. A to nejen na pohřbu, ale následně i ve všech médiích (iDnes, Blesk, MF Dnes,..), kam má ona prominentní přístup.

Já osobně nejsem vůbec věřící, ale toho kněze je mi skoro líto, protože on, jako obyčejný občan, nedostal žádný prostor se obhájit. Ester Janečková má plnou pusu tolerance, ale ona sama klidně bez důkazů někoho veřejně obviní ze smrti člověka. To mi přijde hodně podlé.

+2/−3
3.4.2014 14:31

J65a54r70m94i11l59a 62M66a51c19k50o49v29á 8317969183

Mediální masáž, kterou na tomhle a dalších bulvárních plátcích praktikuje rodina toho nebohého kluka už hraničí se zdravým rozumem. Sebevražda díděte (z jakéhokoli důvodu) je strašná a rodině to nic neodčiní. Čím hlasitěji ale budou hysteričtí příbuzní křičet a obviňovat "společnost", tím hlasitěji upozorňují hlavně na sebe. Protože to oni nezvládli situaci, ne spolužáci, škola, veřejnost.. V patnácti se člověk nezabije proto, že si nerozumí s kamarády, ale proto, že nemá porozumění doma. Myslím, že by se rodiče a tetička Ester měli vážně zamyslet nad tím, jaký obraz tvoří ne o společnosti, ale o sobě!

+8/0
1.4.2014 18:10

J92i50ř79í 87D43o43u47t16n87á19č 2440887347275

no nevím ... bylo to dítě ... jsem přesvědčenej, že neměl a ani nemohl mít ve své orientaci jasno .. nebýt pořád masáže jak je být homosexualní normální ba přímo IN tak kluk mohl žít .. dětský kolektiv je krutý, ale to by se museli masově sebevraždit zrzci, obtoustlí atd.. prostě kluk očekával jak všichni padnou na zadek, že se prohlásil gayem a ono nic ..

+7/−5
1.4.2014 13:24

L80a85d42i92s49l70a62v 59M38a83t17u48l97a 3321849320482

a to víte odkud?

0/0
1.4.2014 15:44

V42ě82r40a 31K52a66b71í49č31k17o64v17á 7914256720417

Co to melete za nesmysly?!8-o

+1/0
1.4.2014 23:07

S33t37a63n17i36s80l35a55v 42J21a94n80d94e45r24a 9302643692

Normální člověk se neoběsí jenom protože není normální. (zdánlivý protimluv)

Homosexualita se projevuje kromě zvýšené psychické lability taky vyšší sebevražedností. 

Filipa byla škoda, mohl udělat dobrou kariéru ve své subkultuře. Mohl být celebritou gayparád, mohl být úspěšným homosexuálním aktivistou, zakladatelem nějaké další antidiskriminační neziskovky, stát se slavným ale on se místo toho oběsil. Takhle zbude po něm jen pár článků v bulváru typu Blesk a ona iDnes a pak se na něj zapomene. Škoda;-(

+2/−6
1.4.2014 13:04

Ř11e16h92o94ř 38V29l70a52s28á63k 2964524461676

Tenhle typ legrace mi tedy přijde za hranou.

+2/0
1.4.2014 15:43

S43t16a73n94i30s25l21a60v 56J84a88n40d70e90r54a 9842913442

Povšimni si Řehoři za mým komentářem smajlíku, takže coby legrace to nebylo myšleno.

Nicméně, když se zasebevraždí teplouš, tak je toho plný Blesk a iDnes, možná taky televize. Kdybych se zasebevraždil třeba já, nikde by nenapsali ani řádku. Snad jen že bych spáchal sebevraždu nějakým originálním způsobem, například oběsil se na dálniční mýtné bráně, aby pode mnou jezdila auta anebo se oběsil na balkoně, jako nedávno jeden z Hradce Králové. 

Když se ale oběsí normální člověk, proběhne to bez povšimnutí veřejnosti. každou chvíli se někdo věší, skáče z okna nebo topí, střílí, tráví a kdoví ještě co všechno. Nechce se mi ani hledat statistiky, ale kdyby měli o všech sebevraždách psát na iDnes, nečetli bychom nic jiného. 

Znal jsem jednoho a já jsem se to dozvěděl žel Bohu až za třičtvrtě roku. Nebyl teplej, tak si nikdo nepovšimnul, že se nějak vytratil. A víte proč se oběsil? Všeobecná zdravotní pojišťovna po něm chtěla čtvrt milionu Korun českých. Přišel o práci, neotravoval s tím nikoho, jinou práci hledal sám a tak se nenahlásil na pracovním úřadě. Měl se hlásit o podporu. Chyba. Bral co mohl a kde co bylo. Natřel plot, spravil okap, posekl trávu, dělal, makal, složil uhlí, hledal práci ale všude měli plno, protože blbá doba, dvě velké továrny v okolí zavřely provozy a nikde nic nebylo. Toho člověka byla škoda. Poctivě si hledal práci, ale opomenul pracovní úřad.

Za nějaký čas mu přišel papír, že dluží VZP čtvrt milionu na pojistném. 

Odmontoval lustr doma, vzal štokrle, položil na něj tu upomínku od VZP, zatížil cihlou, aby vítr neodfoukl, postavil se na tu cihlu, uvázal provaz a skočil. Nikde o tom ani řádka. Já jsem se to dozvěděl za třičtvrtě roku, když jsem se po tom člověku sháněl, jelikož jsem potřeboval pracovníka. Pozdě.;-( Tak o této sebevraždě by měli napsat někde článek a ne pořád o jednom, co neunesl že je jinej a nějakej ujetej.

+5/0
1.4.2014 20:50

A51l32e24n66a 47V38e98s44e46l83á 3623711575898

A kdo to je ten, co "by měli napsat článek"? V tomto případě se o zveřejnění případu stará rodina (nevím, jestli je to zrovna šťastný přístup, ale o to teď nejde). Tak ten článek napište, ne? Plátek, který ho rád zveřejní, myslím najdete snadno.

I když fakt nevím, co na tom vidíte za terno, když jsou něčí smrti plné noviny... (Nedáno dobrovolně ukončil život můj vzdálený příbuzný a psalo se o tom taky. A věřte, nikoho z blízkých to netěšilo...)

+1/0
2.4.2014 8:15
Foto

J74a36n 47Č87e70r28m98á49k 4579498595187

on je rozdíl mezi tolerancí a servilností...

0/0
1.4.2014 12:55

S16t96a58n79i97s42l70a62v 10V23a53l76e68n45t94a 7856788376974

Takže už je to i v dnešním Blesku. Janečkovic Esterka to rozjela na všech frontách.

Už chybí jen založit nadaci a natočit o tom film.

+4/−1
1.4.2014 12:49

M83a36r97t65i43n 52I66g24u72e 9440126732732

Zabýval se už někdo myšlenkou, že tzv. pozitivní diskriminace může homofobní sentiment naopak podporovat? To, myslím, může fungovat docela úspěšně u lidí, kteří dříve s 'běžnou' homosexualitou ve svém okolí nikdy problém neměli ...

+7/0
1.4.2014 10:11

P16e39t32r 12H84l66o85u30š11e94k 9886613815691

je to smutné, upřímnou soustrast rodičům, ale nelze to co Filip udělal svalovat na společnost. Česká společnost je velmi tolerantní a dle mého se někdy o homosexualitě jako odlišnosti mluví až příliš - dělá se z komára velbloud. A pardon, ale podle toho co je psáno v článku, tak se na tom klukovi podepsaly jeho sestry, které si té jeho "odlišnosti" všímaly tak moc že na ní musely upozorňovat i matku. Bylo by fér si nejdříve udělat pořádek doma než začnu házet vinu na společnost

+12/0
31.3.2014 23:25

P29e35t33r22a 69N29e51o75m81i17l40l24n36e41r 7282960287978

V běžné české společnosti ano, ale Filip byl evidentně z křesťanské rodiny a pohyboval se v katolickém prostředí.

+1/−2
1.4.2014 13:56

I48v79a 70K39a23i92s11e22r51o77v81a 6418191144608

Rodiče katolíci - 8 dětí (asi žádná antikoncepce-to je proti Pánubohu), několikrát týdně do kostela ... farář prý mluvil proti homosexuálům ... (to si prý až teď vzpomněli)... svěřil se sestrám ... rodiče dělali "mrtvé brouky" ... na kluka toho bylo fakt dost !!

+3/0
1.4.2014 16:14

J82a46n 87K49l31e41i53n 6320405571243

Chudák kluk, jistě byl nějak psychicky postižený. Sebevražda téměř vždy znamená, že takovému člověku selhal základnílidský pud - pud sebezáchovy. Smutné je, že rodina z toho dělá velké show. ;-(

+2/0
2.4.2014 15:28

Ř70e70h40o53ř 11V14l76a89s22á12k 2984894221396

Kdyby nepoužívali antikoncepci, tak nevěřím, že se zastaví na osmi.

0/0
2.4.2014 19:21

B21l57a77ž72e92j 49M97o36t62y52č93k39a 8567957655930

Někdo mi dal 11 minusu, ale čim víc dětí tím víc na ně rodiče kašlou a berou vše jako samozřejmost a nechaj se starat sourozence. Jedine co zmužete jsou minusy

+1/−3
31.3.2014 21:13

J56i39ř80i97n32a 40M81a96n75d77á63t28o90v58á 9827568750205

Možná máte mínusy proto, že mít děti je samozřejmost a pomáhat si v rodině také. Nehledě na to, že na děti nelze kašlat, ozvou se. Ať je jedno, dvě, čtyři .... Se zkuste vykašlat a nenapsat s nimi úkoly, nenavařit a nevyprat na děti. Problém nevidím v počtu dětí, ale v lidech, s kterými se Filipova rodina stýkala. Homofobní katolíci...... a teď to svádí na společnost.

+6/−1
31.3.2014 21:49

V19ě83r75a 58K46a17b25í43č17k86o59v71á 7564796340277

Bohužel máte asi pravdu.

+1/0
1.4.2014 8:48

J54a68n18a 23N17a80v75r79á96t24i85l79o45v14á 9693468624466

Ano, mít děti je samozřejmostí. Avšak mít 2 až 3 děti nebo jich mít osm je zásadní rozdíl!  Při "normálním" potomků počtu není problém s nimi napsat úkoly, navařit, vyprat, poklidit a ještě vám zbyde čas promluvit si s nimi, vnímat jejich starosti či odchylky od normálního chování... Při osmi dětech stíháte akorát ty domácí práce...

+2/0
1.4.2014 12:35

Ř86e81h28o97ř 92V73l82a87s32á94k 2474134311836

Rodina s osmi dětmi jistě funguje jinak. Ale že by z toho muselo plynout, že není čas promluvit si spolu, to pochybuji.

V menších rodinách se ostatně všechen volný čas nevyplňuje bytím spolu, ale čtrnáctiletý kluk se na celé odpoledne zavře ve svém pokoji, aby pařil počítačové hry, a večer jde na nějakou merendu.

0/0
1.4.2014 15:49

I93v72a 14K24a48i61s12e37r18o94v61a 6318301454978

Bohužel velmi silně věřící katolíci (pracovala jsem v takové organizaci) - jsou fakt homofobní, neuznávají ani např. léčbu neplodnosti - umělé oplodnění (o tom, kdo bude mít děti rozhoduje Bůh) atd. atd.....

+1/0
1.4.2014 16:18

A13n27e22t18a 20M92a51l98á 6561750435

to nemaj slípky (pardon, redaktorky) nic jiného na práci než číst diskuze na emiminu? V krátké době další ,,článek" okopírovaný z těchto stránek.

0/−1
31.3.2014 17:22

A40l28e58x80a42n92d92r 12K85o71s98t54k97a 5119436589736

Potíž s homo je v tom, že jim nejde o rovnoprávnost. Oni ze svého stavu chtějí mít výhody.

+6/−8
31.3.2014 16:07

K32a45m70i52l 47P89y29t76e34l93a 8202890511729

Konkretne?

+1/0
31.3.2014 16:10

J57a48r15o31m82í78r 37K61r67á37l 4280589354139

Třeba registrované partnerství pro homosexuály.  Proč by ta možnost nemohla být pro všechny ?

+5/−1
31.3.2014 21:46

A71l24e17n76a 44V77e76s20e14l89á 3923381385138

Je pro všechny. Jen u heterosexuálních dvojic se to jmenuje manželství.

+5/0
31.3.2014 22:47
Foto

K18a97r82e21l 43P98r51ů16š92a 1785598789460

Ovšem zde už zapomínáte na trojice a případně i čtveřice ;-D

+2/0
1.4.2014 10:00

A70l77e42n34a 87V64e26s15e19l86á 3433551735958

Na ty zas pamatuje zákon o sdružování občanů. :-)

+2/0
1.4.2014 14:47

S46t43a24n38i54s50l33a52v 69J54a16n24d36e60r64a 9312383262

Registrované partnerství teploušů není žádné manželství, tazatel se ptal proč není ta možnost pro heterosexuály?  Aby taky heterosexuálové měli možnost uzavřít nezávazné registrované partnerství. Je to pozitivní diskriminace, ale smysl uzavírat takové partnerství by to nemělo. Je to právní paskvil, homosexuální hra na manžele a rodinu. Tak jim bylo vyhověno. Jen prosím vás, netahejte do toho děti. Adopce dětí homosexuály rozhodně NE. To by byl zločin na dítěti.

+4/−1
1.4.2014 12:51

K64a40m15i42l 70P64y14t73e21l96a 8982210481659

To ma byt vtip?

+1/0
31.3.2014 23:02

E69l12i14š72k77a 49K15u38č22e27r18o87v27á 1726378657509

učte své děti odolávat stresu a neřešit problémy útěkem. :-P

+7/0
31.3.2014 16:05

M86a58r27t89i42n 89I14g72u58e 9340796382362

To ale dělá čím dál méně a méně rodičů ..ono to je jednodušší.

+2/0
1.4.2014 10:06

J53a57n 15M50a54l33í55k 9909530870201

Však jo, přestaňte podporovat homosexualismus, přestaňte ze sebe dělat něco výjimečnýho a chovejte se normálně, tj. nepořádejte happeningy za to, že jste a podobný akce. Lidi už jsou dnes tak tolerantní, že samotný fakt, že jste 4% NIKOHO NEZAJÍMÁ.

+18/0
31.3.2014 13:05

L36e28n87k34a 81S47y40n45k55o55v21á 9627313759

Jo, to by jsme se měli, kdyby u nás byli lidé tolerantní k homosexuálům. Al tak úžasné to u nás pořád není a ani to nevypadá, že by brzo bylo.

+2/−5
31.3.2014 13:39

L36u21b10o98m28í25r 34P98e85t72r59o81v76s28k14ý 5196586438693

;-(8-o

0/0
31.3.2014 14:09

J16a62n 24M12a79l89í21k 9929440810791

Vážená paní Synková, podívejte se kolem sebe jsou země, kde jim hrozí špagát a nikdo tam žádné Pride pochody nepořádá, tady u nás jen falešně kvičí a přitom v ČR jim nikdo nic nedělá.

+12/0
31.3.2014 15:22

J42a94n 83M73e27r22t55a 3912340711858

To je tedy argument jak noha. Ono tam, kde vám hrozí špagátem se pochody jaksi dělají blbě. To neznamená, že je to v pořádku. Není to žádný důvod, proč by tady pochody být neměly. Že v ČR nikdo homosexuálům nic nedělá není pravda.

+5/−8
31.3.2014 15:59

J36a42n 25M73a10l70í22k 9419460960761

Ale oni neprostestují pochody u nás proti podmínkám v Íránu nebo Afghanistánu, oni protestuji proti zdejším naprosto smířlivým podmínkám.

Absolutně nesouhlasím s tím, jakou formou a k čemu slouží tyto pochody. Snaží se vytvářet dojem nadřazenosti. Je to forma sektářství, ukazují že oni nyní mohou cokoliv a kdo se ohradí je homofob. Ale mě je slušný nepředvádějící se homosexuál fuk, byli tu a budou. Vadí mi ale ti, co se neumí chovat a je jedno zda hetero nebo homo.

+10/0
31.3.2014 16:16

P91e25t22r 22H19l29o19u17š32e89k 9276153395641

špatné je, když se ze sexuální orientace dělá důvod k pocitu výjimečnosti a nadřazenosti a je úplně jedno jestli jde o heterosexualitu či homosexualitu R^

+9/0
1.4.2014 0:22
Foto

K88a50r79e12l 45P82r65ů12š68a 1605148129360

Přihrajte sem jeden jediný případ v ČR, kdy někdo někomu ublížil jenom proto že je homosexuál.;-)

+4/−1
1.4.2014 10:03

J82a39n 67M93e94r86t40a 3322230291668

Zajímalo by mě, komu to vlastně říkáte.

0/0
31.3.2014 15:50

D52a96v18i73d 73P73e78t22r61ž60e95l17a 2386134203570

Pozdě bycha honit. Kdyby rodiče akceptovali děti takové, jako jsou, neměly by děti problém akceptovat samy sebe takové, jaké jsou. A začíná to velmi nevinně - ukliď si - dítě si uklidí - ukliď si pořádně. Udělej to tak, aby to odpovídalo mé představě, ne tak, jak to ty v dané situaci a dané chvíli umíš...

+7/0
31.3.2014 12:06

V61á27c87l51a90v 48Š22u66b52r12t 9167963318737

Je zřejmé, že jakákoli jinakost je nepříjemná. A pro dospívajícího člověka ve školním kolektivu dvojnásob. Nejspíš byl kluk citlivý introvert, který si ty strachy a úzkosti "nosil v sobě", až ho udolaly...:-(

+2/0
31.3.2014 11:15

A14n13e87t 57K95r28á76l22í81k19o33v43á 6147191485932

Pokud se zabil kvůli tomuhle, je dost pravděpodobný, že by se v budoucnu zabil kvůli něčemu jinýmu. At už kvůli práci, nebo neštastný lásce atd... Valná většina sebevrahů je psychicky labilní. Nemyslim si, že je v ČR taková nálada, aby bylo nutný kvůli tomu umřít. Nehledě na to, že zabít se je neuvěřitelně sobecký vůči rodině. Podle mě tady není co oslavovat ani čeho litovat. Bylo tisíc jiných způsobů, jak to řešit. Obecně u všech. 

btw: Nemám nic proti gayům, nicméně občas je to tak, že oni se podsouvaj většině. A jeden můj známej gay říkal, že jemu samotnýmu to leze na nervy.

+14/−1
31.3.2014 10:20





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.