Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dress code jako přežitek? Bojkotovat ho nemusíme, inovovat můžeme

Dress code se někdy označuje jako soubor nepsaných pravidel oblékání. Je pravda, že neexistuje žádný "zákoník módy", dokonce ani odborné příručky se ve všech detailech neshodují. Znamená to ale, že můžeme společenské standardy ignorovat? Nebo jen nastal čas je přizpůsobit době, ve které žijeme?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V78e88r66o28n31i92k32a 94R90o54t59t13o77v90á 9700755485855

Tomáš Škvrňa: typicky IT pracovník. V jedné oblasti lidského konání velmi úspěšný, za to vše ostatní nechápe. Názorná ukázka proč jsou IT lidičky vnímání jako podivíni. Místo, aby si vzal názory společnosti k srdci, se všemi se tu do krve handrkuje, že pravdu má on. Případ, kdy se na židli u PC cítí nejlépe, protože když se zvedne do společnosti, cítí se nesvůj. Mimo jiné i proto, že nedokáže pochopit takové elementární zásady jako je dress code.

+1/−2
26.1.2014 14:04

M76i61c48h70a75l 80M26i94l49l11e91r 9526312989522

ale kdepak, ITaci jsou lide jako kazda jina skupina. Ver mi, znam je.

Jsou mezi nimi na jednu stranu uplne normalni osoby, dokonce mozno rici konzervativni a na druhou stranu podivini, asocialove a potrhli ..... ehhhhm, ze ano.

Take bych nesouhlasil s tim, ze je dotycny "velmi úspěšný", protoze o tom nemame zadny dukaz. Mozna jen hleda praci a vymlouva se. Odpovedi z diskuze mi silne pripominaji rozhovory se zarytymi pubertaky.;-)

0/0
26.1.2014 14:52
Foto

T13o25m89á36š 24Š42k47v93r54n62a 3528926940614

Hrdě se hlásím k druhým - tj. podivínům :-)

0/0
26.1.2014 17:52


Foto

T88o70m35á50š 20Š27k90v24r39n28a 3898476140974

To je možné, že moje počínání tady působí tak, jak popisujete. Vy zase tady s až fanatickou urputností obhajujete své názory jako tu jedinou a objektivní pravdu a dáváte kažédmu, kdo vaši "pravdu" nesdílí, že jste "ti lepší"... Snažíte se jen zamaskovat, že lidi jako já vám působí pocit ohrožení, který si - z pochopitelných důvodů - nechcete připustit. Takže se nedivte, že Vašemu očekávání, že si "názory společnosti" vezmu k srdci, nemohu a ani nechci vyhovět - když Vy a vám podobní nemůžete a nechcete učinit to samé :-)

0/0
26.1.2014 17:44

M81i92c98h11a38l 14M35i87l55l84e22r 9716442249542

" Snažíte se jen zamaskovat, že lidi jako já vám působí pocit ohrožení" ;-D;-D;-D;-D;-D

prokrinapana, ohrozeni cim????? Kdo by se te mel obavat? Znamenas pro ne pouze o jednoho kandidata v rade mene, kdyz se kvuli vlastni tvrdohlavosti nechces prizpusobit zavedenym praktikam. Neni to k jejich skode.

Ono asi neco bude na tom, ze jsi nebyl schopen za 5 1/2 roku najit zamestnani a ze si musis nachazet vymluvy jako:"Čím větší firma a prestižnější projekt, tím větší buzerace. Já mám radši klid a prostor být sebou samým. Na to, abych se tím uživil, mi to stačí"

Takhle a podobne zni vymluvy lidi vseobecne neschopnych - a to zdaleka nesouvisi pouze s oblecenim k pohovoru, ale predevsim jak svedomity je tvuj pristup k praci, k zodpovednosti, k zajmum zamestnavatele.

0/−1
29.1.2014 6:43
Foto

T26o22m38á33š 10Š86k21v30r27n79a 3878346210104

Naučené fráze o "neschopných" a podobné snahy dokázat svou "pravdu" je zase doména narcisů, deprivantů, a těch, kdo kromě "úspěšné kariéry" nic nemají a kdyby o ni přišli, zhroutí se jim celý svět. 

Tvé silácké reakce nejsou nic jiného než právě obrannou reakcí na pocti ohrožení, který jsem zmínil výše. Nedělám si však iluze, pochopíš, o čem je řeč :-)

BTW: Od srpna 2008 jsem OSVČ (můžeš si to ověřit např. v ARESu a LInkedInu - kde jsou i reference).

0/0
29.1.2014 10:33

M60i18c33h93a42l 95M71i69l52l90e65r 9576632829782

Jaroslav Černý:"Pokud do práce oblek nebudu potřebovat, nevidím rozumný důvod, proč v něm chodit na pohovor. To neznamená, že přijdu jak do hospody třetí cenové, ale džíny a košili nepovažuji za oděv, kvůli kterému bych neměl být vybrán na pracovní pozici."

Mylny pristup. Na pohovory v oborech, kde se zrovna nepracuje v monterkach, se spravne chodi v obleku (nebo jeho obdobe pro zeny), a to PRESTO i kdyz se potom do samotneho zamestnani oblek nemusi oblekat. Obleceni kandidata k pohovoru ma 1) vyjadrovat respekt pro potencionalniho zamestnavatele a nabizenou pozici.

2) potencionalni zamestnavatel obvykle kandidata osobne nezna, musi si o nem udelat predstavu nejen z pisemne prihlasky a odpovedi na otazky pri pohovoru, ale take z toho jak peclive se prezentuje osobne - venoval peci svemu vzhledu. Predpoklada se totiz, ze clovek, ktery si da na sobe zalezet a je schopny to prezentovat u pohovoru, si dost mozna bude davat zalezet na praci, kterou bude vykonavat.

Jak uz dole vysvetlil Honza Kovar:"Pokud nejsou schopní udělat takovou drobnost jako je vhodně se obléct k pohovoru, tak jak mě chtějí přesvědčit, že mají o tu práci opravdu zájem? Sice jsem nikdy nikoho kvůli oblečení nevyřadil, ale pokud narazím na dva srovnatelné uchazeče, tak vyhraje ten v obleku. I když ho v práci potřebovat nebude. "

Totez plati pro ajtaky. Soused je IT manager u nasi narodni filialky jedne americke firmy se sportovnimi odevy a obuvi, muj svagr jeho zastupce.. K pohovoru sli v obleku a kravate, do prace nejcasteji oblekaji "tenisove" triko s limcem (casto tenisove triko vyrobku firmy) a dziny nebo kalhoty. Ve dnech, kdy se setkavaji s klienty, kdy jdou na obed s nekym zvenku nebo kdyz prijedou na navstevu zastupci americkeho managementu, si oblecou oblek.

3)Kosile a kalhoty (ne dziny) k pohovoru jsou prijatelnou alternativou pro nejakou juniorskou pozici, pro mladika, ktery si dosud na oblek nemel moznost nasetrit, nebo mu ho rodice nekoupili. Zduraznuji - pro juniorskou pozici.

+5/−1
26.1.2014 2:34
Foto

T64o97m55á56š 98Š84k12v77r19n80a 3978936800774

Lepší používat vlastní hlavu než číst podobný "hraběcí rady" - který jste zjevně odněkud opsal, jen trochu přeformuloval. Mám takovou zkušenost, že pro mě, coby uchazeč na pozci programátora klidně můžu chodit na pohovory v tričku a džínách. Stačí být oblečen čistě, nesmrdět a oblečení by nemělo být rozdrbané. Ve firmách, které se zabývají kreativními činnostmi, bývá firemní kultura - alespoň co do oblečení - velice uvolněná a neformální oblečení tam nosí i manažeři (možná snad s výjimkou schůzek s klienty).

+2/−6
26.1.2014 7:57

L83u58c25i11e 75H54á34n14o48v49á 4810587534527

A proč to riskovat? Pokud mám o danou práci zájem, tak kvůli takové maličkosti už nebudu riskovat. V kostýmu jsem chodila na pohovory už ke své první práci a vyplatilo se, střetla jsem se s člověkem, který celkový dojem dost dal a nakonec se pro mě promluvil dokonce o lepší práci (kupodivu s uvolněnou atmosferou).

+4/−1
26.1.2014 11:34
Foto

T84o41m43á39š 57Š47k47v24r89n78a 3648106740154

Každý má nějakou strategii při ucházení se o práci - Vy si chcete vzezřením nahnat nějaké "plusové body", já zase chci být co nejpřirozenější - a každému se ta jeho strategie vyplácí.

0/0
26.1.2014 14:01

T54o84m60á96š 76N87e74u16g17e41b62a17u34e40r 1930165160270

A proč tedy nejste již pět a půl roku zaměstnán, když se vám to vyplácí, jak tvrdíte? A proč během této doby nespolupracujete s nějakou opravdu významnou společností na nějakém prestižním projektu, když se vám to vyplácí, jak tvrdíte?

+1/0
26.1.2014 16:27
Foto

T36o57m34á33š 48Š63k64v33r40n46a 3438356310204

Čím větší firma a prestižnější projekt, tím větší buzerace. Já mám radši klid a prostor být sebou samým. Na to, abych se tím uživil, mi to stačí :-)

0/0
26.1.2014 18:02

P53e58t97r 92N64o30v60á76k 8635209350

docela se muze nekdy hodit

Né jen manažerský dress code - průvodce

http://mzda.blogspot.cz/2012/04/manazersky-dress-code-pruvodce.html

0/0
26.1.2014 1:21
Foto

T36o96m94á39š 22Š83k95v71r58n82a 3488566300614

Slepé lpění na dresscodu a ofrňování každým, kdo z něj vybočuje obvykle svědčí o tom, že dotyčný není psychicky v pořádku - od toho, že má jen pocuchané sebevědomí až po např. narcisitckou, či histrionskou poruchu osobnosti.

+1/−12
25.1.2014 13:08

M21i42c21h64a43l 68M72i16l40l95e80r 9806942229512

je videt, ze ses podival do zrcadla;-D

+4/0
25.1.2014 13:43
Foto

T95o75m80á69š 22Š23k37v67r38n10a 3348596390594

Ty se zase svého odrazu bojíš natolik, že si myslíš, že je to můj odraz ;-D A mimochodem - níže jsem psal, že jsem schizoid, což je pravý opak narcise nebo histriona :-)

+1/−4
25.1.2014 14:04

V60e69r20o50n72i12k19a 27R64o98t76t66o62v90á 9640435405125

Tomáš Škvrňa : nepochopení významu dress code značí Vaší společenskou skupinu, kde takové věci jako slušné a zdvořilostní chování není ani potřeba. Ne všichni se pohybují ve Vaších kruzích, ale naopak tam, kde dress code a etiketa jsou víc než žádoucí a příslušníci dané třídy její význam chápou. Navíc ne každému je zhůry dáno.

+10/0
25.1.2014 17:11
Foto

T10o58m17á86š 72Š75k59v48r97n15a 3538366430434

A takoví nezřídka nosí nosánky hodně nahoru, ale ve skutečnosti jsou z té svázanosti etiketou nešťastní a těm, na které hledí spatra, závidí větší volnost a svobodu :-)

+1/−8
25.1.2014 21:26

V23ě76r79a 44P21r70o53v49a48z86n57í25k69o45v55á 2741754724664

Doufám, že dress code nikdy nebude přežitek. Je to i o tom, že společenskou akci si můžeme, mimo jiné, vhodným oblečením odlišit od běžného dne....Osobně to mám ráda!

Spíš bych si dovolila zmínit další "fenomén" (především u návštěvníků koncertních sálů vážné hudby. Tolikrát jsem už viděla, sice společenské outfity, ale minimálně dvacet let staré. A to je taky dost hrozný.....

+18/−4
24.1.2014 19:36

K93a57t38k10a 53H82r47o74u23d62n20á 8229200723427

Pořád lepší 20 let staré oblečení, než přijít v obleku a botaskách, jak velí móda. Viděla jste rozdíl mezi plesem ve Vídni a Brně? Většina žen se pohybuje v módní branži, ale etiketa jim nic neříká. Většina dam vypadala jak luxusní společnice

+9/−3
25.1.2014 0:07

P32e48t23r 83B97u29d40í55n 2197684986246

Kéž by dresscode zmizel v propadlišti dějinR^

+2/−13
25.1.2014 5:19

M59i88c13h51a39l 76M62i76l49l65e48r 9796902379332

davam prednost staremu dobremu ceskemu slovu obleceni pred zparchantelym slovem outfit, pouzivanym temi, kdo chteji dokazat jak pry jsou "IN" ;-D

Podobne davam prednost obleceni starsiho modniho stylu, ale vhodnemu na danou prilezitost pred necim, co je sice ultramoderni, ale jinak je jak buranska pest na oko v ramci dane prilezitosti.

+10/−3
25.1.2014 6:25

H78o36n84z76a 45K15o96v12a32r 6353627889683

Hlavně nechápu lidi, kteří přijdou na pracovní pohovor oblečení jak do hospody třetí cenové. Pokud nejsou schopní udělat takovou drobnost jako je vhodně se obléct k pohovoru, tak jak mě chtějí přesvědčit, že mají o tu práci opravdu zájem? Sice jsem nikdy nikoho kvůli oblečení nevyřadil, ale pokud narazím na dva srovnatelné uchazeče, tak vyhraje ten v obleku. I když ho v práci potřebovat nebude.

+31/−2
24.1.2014 16:37

K74a26t81k90a 84H82r32o24u33d59n67á 8819430203657

Milý pane, hodně záleží, do jaké firmy se dotyčný hlásí. Na pohovor, kde nabízejí nástupní mzdu 10 tisíc, asi nikdo v obleku nepřijde.

+3/−2
25.1.2014 0:09

M82i82c74h13a16l 90M17i76l82l82e32r 9786542919102

zalezi konkretne na tom, co je za tech 10tisic inzerovano za praci.

Nevim jak v Cesku, ale pokud je pan sef konzervativnejsiho zalozeni, da prednost slusne oblecene osobe pred nekym v roztrhanych dzinach a triku.

+2/0
25.1.2014 6:13
Foto

T29o13m24á72š 18Š73k48v65r88n16a 3548106640124

Chodit v kvádru na pohovor do IT firmy nebo "reklamky" (pokud se zrovna nejedná o místo obchodníka) je taky spíš kontraproduktivní :-)

+1/−4
25.1.2014 12:59

M34i18c63h71a85l 46M49i52l86l84e61r 9826192159172

snazis se nam rici, ze sis pro jednou oblekl kvadro a praci jsi nedostal?;-D

+4/−1
25.1.2014 13:50
Foto

T11o59m53á69š 41Š58k48v77r28n46a 3578186430184

Ne - ani jednou jsem nebyl v kvádru a práci jsem vždy dostal ;-D

0/0
26.1.2014 18:28

M24i10c46h16a21l 80M57i24l25l82e15r 9636782609362

a zrejme neudrzel

0/0
29.1.2014 6:44

P86a55v90e39l 60J80a14n93s56a 2945699741694

"...podle kabátu se svět měří, lháři ve fraku každý věří..."

- a proto mám ke všem oblekářům vysokou dávku nedůvěry a ani housku bych si od nich nekoupil

- je chybou spojovat zájem o práci se společenským oděvem, to spolu nesmí souviset!

- já žádný kvádro nemám a jen kvůli pohovorům si ho pořizovat nebudu (hledám práci ideálně jako IT-správce sítě), ale v roztrhanejch nebo špinavejch věcech rozhodně nechodím

+4/−5
25.1.2014 10:24

M84i52c49h88a40l 19M78i70l61l46e12r 9926362539452

v ruznych zapadnich statech chodi k pohovoru na praci v oboru IT muzi zasadne v obleku a kravate a zeny v kostymu nebo kalhotovem kostymu. Povazuje se to mj. za projev respektu k potencionalnimu zamestnavateli.

+4/0
25.1.2014 13:49

P38a86v36e94l 68J27a91n58s11a 2275139571424

nezájem, státy na západ, jih, východ i sever od nás jsou mi u zadního otvoru, páč se tam stejně nikdy nedostanu, neboť se tam nedomluvím

0/−5
25.1.2014 14:50

M95i51c59h26a20l 81M53i39l39l65e74r 9486502579262

gratuluji, to o tobe hodne vypovida

+3/0
26.1.2014 0:06
Foto

T93o53m37á66š 54Š60k57v27r18n43a 3798116660604

O tobě taky - a nic moc hezkého to není :-)

+1/−1
26.1.2014 18:24

M89i86c22h15a31l 37M65i94l51l75e25r 9706902979562

soude podle poctu minusu, ktere jste vy dva dostali, nerekl bych, ze mate ve spolecnosti zrovna nejpozitivnejsi ohlas..., takze tve oceneni neni neco, po cem bych zrovna moc touzil;-)

0/0
29.1.2014 6:46
Foto

T69o30m29á75š 44Š42k17v73r74n89a 3878446920414

Převedeno do absolutní hodnoty - tj. jakýmkoli směrem od nuly je to plus :-)

0/0
29.1.2014 10:37

J18o76s12e52f 71H78o75l86e35č44e35k 8871386584851

;-Di negativni reklama je reklama ;-D

0/0
31.1.2014 8:36
Foto

T90o38m89á65š 29Š60k72v58r80n90a 3258576780484

Asi tak ;-D;-D

0/0
31.1.2014 10:49

T40o41m49á30š 11Z19e67l48e67n48k35a 3764932429929

Touhle písničkou se s oblibou oháněli komunisti.

Trpíte stejnou anti buržoazní mentalitou?

Povolání jako IT-správce sítě není omluvou pro buranství.

Možná jestli jednou zmoudříte, přestanete strkat hlavu do písku jako pštros. Jestli vám dojde jak důležité je ukázat zaměstnavateli při konkurzu že respektujete zavedené společenské konvence, místo eventuelně dostanete.

+1/0
26.1.2014 9:28

J41i18ř53í 77P24e88t98r59u54ž36e22l56k13a 5537712805632

Vidíte až tak silnou vazbu mezi výběrem oblečení a pracovními schopnostmi a charakterem? Nastupovat do týmu, u jehož výběru bylo podstatné oblečení, byl bych hodně nesvůj. Přestože vzít si oblek by mi nevadilo.

+1/−4
25.1.2014 12:46

M28i18c86h14a93l 48M18i56l75l32e88r 9316272929832

obleceni je NEDILNOU soucasti osobni prezentace kandidata, ktery se chce ukazat zamestnavateli v co nejlepsim svetle, aby ho presvedcil, ze je ten nejlepsi kandidat...

Tam venku je totiz pri hledani prace velka konkurence a pri dosazeni rovnosti nekolika kandidatu v kvalifikacich a zkusenostech prijdou po nich na radu i detaily osobni prezentace, jak moc si dali na sobe zalezet.

Proto nechapu, ze by si nekdo chtel kalet do vlastniho hnizda tim, ze by rekl - "K praci oblek potrebovat nebudu, proc si ho brat na pohovor?" Nebo "Nastupovat do týmu, u jehož výběru bylo podstatné oblečení, byl bych hodně nesvůj"

+3/0
26.1.2014 2:46

J78i25ř86í 58P17e13t10r33u50ž41e89l74k73a 5967202455242

Asi se špatně chápem, neřeším, jak to obvykle bývá a z pohledu uchazeče, tam máte pravdu.

Myslím hypoteticky jako zaměstnavatel: u většiny profesí se to, jak se dotyčný obléká, po celý zbytek jeho práce nijak neprojeví. Podstatné je kvalitní plnění zadané práce a vysoká celková prospěšnost firmě. Jestli zaměstanec pod "slušné oblečení" chápe "oblek" nebo chápe prostě "slušné oblečení" mi nepřijde jako zásadní skutečnost v porovnání s předchozím.

Co se týče rovných kandidátů - přijde mi odpovědnější buď vzít oba (pokud možno), nebo lépe pátrat a zvažovat jejich relevantní schopnosti a možnosti, ne berličky typu oblečení. To je jednoduché, efektivní pro HR, neefektivní pro firmu.

0/−1
26.1.2014 12:26

M76i54c23h75a34l 16M36i23l15l69e66r 9236752699332

nevim konkretne jak u vas, ale u nas obvykle maji zamestnavatele u vsech "white-collar" neboli "bilo-limcovych", tedy ne- manualnich povolani sva pravidla obleceni. To samozrejme vubec neznamena, ze by vsichni zamestnavatele vyzadovali v praci obleky. Pozadavky jsou docela logicke podle naplne prace. Pracoval jsem napr. dost let ve vyzkumu a nase obleceni bylo neformalni, prakticke s vyjimkou konferenci a schuzi s klienty nebo sluzebnich cest. Tam jsme se bez obleku a kravat proste neobesli, ackoliv se saka behem jednani zahy sundavala.

Zato ale k pohovorum o misto prisel zasadne kazdy kandidat-muz automaticky v obleku, at uz slo o misto v administrative, technika, IT-aka, inzenyra nebo vedeckeho pracovnika a at se jednalo o nase spoluobcany nebo o uchazece ze zahranici. Zadny formalni predpis na obleceni k pohovoru sice neexistoval, ale uchazeci se automaticky zaridili podle zavedene zvyklosti: projevit respekt vuci moznemu budoucimu zamestnavateli. Tak se to vidi vsude.

Vyjimkou byly juniorske pozice technickych asistentu; kdo z tech mladych nemel oblek, ten prisel v kalhotech a kosili s kravatou. Parkrat se mezi nimi objevil nejaky nedostudovany studak primo z univerzity v triku a dzinach, coz vedle jeho kolegu -uchazecu pusobilo jak pest na oko. Vim, ze pri hodnoceni kandidatu bylo slyset neco jako "jemu zrejme o to misto moc nejde".

0/0
26.1.2014 13:25

J19i28ř72í 34P37e83t31r55u24ž17e62l63k61a 5587422825782

Ale já s tím vším souhlasím ... oba mluvíme o něčem jiném, asi to necháme být.

0/0
26.1.2014 13:36

J22o53s16e49f 48H70o12l90e79č32e92k 8971406654371

Prakticke vysvetleni jak to Jiri dle meho myslel:

Pokud prijdou dva, jeden v obleku a druhy slusne a ciste oblecen a maji stejne predpoklady (to co o sobe rekli a doporuceni) nemelo by se rozhodovat dle obleceni, ale treba praktickym testem. Proc si je nepozvat jeste jednou, nedat jim do ruky tuzku a papir ci neco jineho co je skoro vzdy potreba k vykonavani jejich budouciho zamestnani a rici: tak se ukazte...

Je smutnou pravdou, ze "vychcankove" co umi jen kecat a rucicky maj dozadu prijdou vzdy v tom obleku.

0/0
31.1.2014 8:45
Foto

T65o29m51á63š 77Š47k21v86r91n32a 3668606270534

S tím nelze než souhlasit - Kvádro je (alespoň v některých situacích) forma přetvářky a lezení do zadku. Raději jít na pohovor v džínách a tričku a působit přirozeně než se "načančat" a dělat ze sebe něco, co nejsem. Sám nemám rád, když se mi někdo podbízí, tak nevidím jediný důvod, proč se druhým podbízet např. právě tím, že se oběsím na kravatě.

Lidi jako Michal Miller, Veronika Rottová a jim podobní fanatici mají patrně velký psychický problém, který se snaží maskovat. Docela tomu rozumím - dělal jsem to samé (byť možná v trochu jiné podobě), než jsem začal se psychoterapií. Ta je sice náročná a někdy pěkně "bolí", ale ve výsledku stojí méně energie než strkání hlavy do písku před sebou samým.

0/0
31.1.2014 13:13

J72a61r55o37s83l44a62v 26Č26e68r79n11ý 6318464139988

A to je dobře, protože ty jsi přesně ten typ, pod kterým bych nechtěl dělat. Pokud do práce oblek nebudu potřebovat, nevidím rozumný důvod, proč v něm chodit na pohovor. To neznamená, že přijdu jak do hospody třetí cenové, ale džíny a košili nepovažuji za oděv, kvůli kterému bych neměl být vybrán na pracovní pozici. Mám dojem, že si hodně rádobyšéfů hraje na něco, co vůbec není potřeba, zpravidla těch neschopných, dosazených na svoji pozici ze všech možných důvodů, jen ne těch, pro které by tam měl správně být.

+2/−4
25.1.2014 13:15

M62i26c76h95a35l 94M38i89l28l10e74r 9416292569262

zajimave jak v porovnani se zvyklostmi v ruznymi zapadnich statech se nekteri Cesi vylozene chlubi tim, jak se u pohovoru snazili dokazat, ze jim na pristim zamestnavateli tak moc nezalezi a tim mene, jaky dojem udelaji.8-o

+4/0
25.1.2014 13:55

M13i51c72h36a58l 41M51i12l81l92e13r 9136352949972

oprava: v ruznych

0/0
25.1.2014 13:55

P45a88v49e88l 32J14a44n50s56a 2465659271474

a co takhle používat háčky a čárky? to ses ve světě nenaučil? umí to každej počítač i každej smartfoun, do všeho se dá diakritika dodat

0/−3
25.1.2014 14:52





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.